A rali világbajnokság 1973-as elindulásakor a Michelin volt az első gumigyártó, mely radiál slickekkel állt elő. Ezek maradtak használatban aztán két évtizeden keresztül, melynek során az Alpine A110-től kezdve a Porsche 911-en, Lancia Stratos-on, Renault 5 Turbón, Audi Quattrón, Peugeot 205 T16-on, Lancia Deltán keresztül egészen a Toyota Celicáig és a Ford Escortig különböző autótípusok szereztek győzelmet a szilárd felületen.
1995-ben a technikai szabályok a turbószűkítő újbóli csökkentésével korlátozták a motorteljesítményt, a slick gumikat pedig betiltották. A gumigyártóknak, köztük a Michelinnek, mely az előző évben gyártói és egyéni címet nyert a Toyotával és Didier Auriollal, új, minimum tizenhét százalékos mintázattal rendelkező termékcsaládot kellett készíteniük. A hosszú fejlesztési időszakot követően a cég versenyrészlegének mérnökei a cikkcakkos barázdák mellett tették le a voksukat, ami az N név alapjául is szolgált, a jobban rovátkolt, nyirkosabb időjárási körülmények között alkalmas abroncs pedig a TA megnevezést kapta.
A dolog egybeesett a szervizlehetőségek, így a kerékcsere lehetőségek csökkenésével, a szervizelést a kijelölt zónákra korlátozták, azokat két-három szakaszonként iktatták be, a körök hatvan kilométernyi gyorsasági távot is tartalmazhattak. Az új, száraz körülmények közepette használatos abroncsoknak éppen emiatt sokkal tartósabbnak és sokoldalúbbnak kellett lenniük, mint a korábbi slickeknek, mindez ugyanakkor a teljesítményükben nem mutathatott hátrányt.
Az új szabályt a ’95-ös Monte-Carlo Rallye-n alkalmazták először, de csak részlegesen, mivel az FIA némi mentességet is biztosított a csapatok számára, volt, hogy a versenyzők a szakaszok között saját kezűleg, fogóval távolították el a szögeket az abroncsokból.
A következő aszfaltos forduló a Tour de Corse volt, ahol az új Michelin N megszerezte Didier Auriolnak köszönhetően az első győzelmét, miután az ugyancsak a francia gyártmányú gumikon autózó, a viadalt végig uraló fordos Bruno Thiry végül kiesett. A következő tíz évben a Michelin mintázattal ellátott abroncsai harminchárom diadalt arattak a negyvenkét aszfaltos rali világbajnoki futam során, a győzelmi arány csaknem nyolcvan százalék tehát.
Húsz év múltán a szabályok még tovább léptek. Ma már mindössze egyfajta mintázatot és szerkezetet lehet csak használni a szezon folyamán, amihez kétféle gumiösszetétel engedélyezett. A mostani abroncsok következésképpen sokoldalúbbak és tartósabbak elődeiknél, egy szettel akár nyolcvan kilométert is meg kell tudni tenni. A gumik teljesítménye mindezek ellenére partnere az egyre kifinomultabb egységeknek, köztük a felfüggesztésnek is.
A Michelin nyáron, a Deutschland Rallye előtt mutatta be az ötödik generációs PILOT Sportot, a H5-ös és S5-ös típust, amit azt észben tartva fejlesztettek, hogy a Tour de Corse visszatért a versenynaptárba, éppen húsz évvel azt követően, hogy a francia gumigyár első mintázattal ellátott aszfaltos gumija megszerezte első győzelmét.