Eddig kilenc verseny helye biztos a rali világbajnokság jövő évi versenynaptárában, ezek szerződéssel is rendelkeznek, egy abu dhabi, illetve egy kínai forduló megrendezésére pedig a hírek szerint még ebben az évtizedben sor kerülhet olyannyira, hogy egyes források szerint az ázsiai ország már egy 2016-os futamra is készen áll.
Amennyiben Kína csatlakozik a világbajnoksághoz, egy európai helyszín ki fog kerülni a versenynaptárból. „Egy hosszú telefonkonferenciám volt reggel Pekinggel, és jól haladunk” – nyilatkozta a Motorsport News-nak a napokban a WRC Promoter részéről Oliver Ciesla. „Még most sem vagyok abban a pozícióban, hogy elmondhassam, belefogunk egy 2016-os belépésbe, nem látok azonban okot arra, hogy ne lehessünk optimisták azzal kapcsolatban, hogy a közeljövőben Kínát is látni fogjuk a világbajnokságon.
Világos mandátumunk van az FIA-tól és a gyártóktól azzal kapcsolatban, hogy globálisak akarunk lenni a versenynaptárral, Kína pedig az egyik első kilátása ennek. Kilenc versennyel van megállapodásunk, és abban a pozícióban vagyunk, hogy több eseménnyel rendelkezünk, mint amennyire kapacitásunk van.
Nincs ennek kezelésére folyamatunk, úgyhogy meg kell néznünk, hogyan intézzük a dolgot. Franciaország, Németország, Nagy-Britannia és Portugália mindannyian benne akarnak lenni a versenynaptárban, de úgy gondoljuk, Kínának be kell kerülni, és az is világos, hogy nincs költségvetés tizennégy fordulóra, úgyhogy változnia kell valaminek.”
A javasolt kínai verseny székhelye Pekingtől északra lenne, a csapatok pedig alig várják, hogy bekerüljön a futam a versenynaptárba. Amennyiben azonban nem áll készen időben a rendezvény, valószínűleg ugyanaz a versenynaptár lesz előterjesztve a Motorsport Világtanács felé 2016-ra, mint ami az idei is. A Citroen további rali világbajnoki szerepvállalása részben attól függ, hogy bekerül-e a kalendárba Kína, de a beszámolók szerint a Volkswagen és a Hyundai is szeretne egy futamot a világ legnépesebb országában, hiszen érthető, hogy a gyorsan növekvő gazdaság egy jó cél a bajnokság és a gyártók promótálásának szempontjából.
A rali világbajnokság létrejötte, azaz 1973 óta része a Brit Rally a sorozatnak, a szurkolók így biztosan nem vennék jó néven, ha kimaradna a futam a versenynaptárból. „A Brit Rally a kezdetektől fogva a világbajnokság része, azt azonban természetesen nem feltételezzük, hogy alanyi jogunk van egy rali világbajnoki forduló megrendezésére” – kommentálta a híreket Ben Taylor, a brit viadalt rendező cég ügyvezető igazgatója. „Elég keményen dolgoztunk az elmúlt néhány évben, hogy a Brit Rally-t egy minőségi versennyé alakítsuk, a Wales-szel, Convy-val, a Toyotával és másokkal folytatott együttműködésünknek köszönhetően pedig úgy vélem, az emberek felismerték, hogy egy olyan versenyünk van, ami abszolút megérdemli, hogy benne legyen a versenynaptárban.”
A 2016-os szezon menetrendje lassan össze kell, hogy álljon. Kína belépésével – ahol eddig egyszer, 1999-ben járt a rali világbajnokság – növekedhet a tengerentúli viadalok száma, a sportág szíve azonban még mindig Európa lesz. Az egyre növekvő nyomás és a világszintű perspektíva ugyanakkor változásokat eredményezhet mindebben.