A rajtceremónia után rögtön rajtol a verseny első két gyorsasági szakasza, utána pedig a szerviz vár a versenyzőkre Gapban, a világbajnoki címvédő Sebastien Ogier lakhelyén.
Pénteken többnyire új szakaszok várnak a csapatokra, azok is jó magasan. A 25,4 km hosszú"Les Costes - Saint-Julien-en-Champsaur” végig ezer méter felett halad, és keresztülmegy egy 1542 méteren fekvő hágón.
Szombaton reggel egy mixet kapnak a versenyzők régi és új szakaszokból, ezek között lesz a tizes, az 51,66 kilométeres maratoni, “Lardier et Valenca - Faye”. Ez lesz az idei verseny leghosszabb szakasza. Ez után egy utolsó látogatás a gapi szervizben, majd irány Monaco.
A vasárnapra három gyorsasági marad, ezek a hercegség közvetlen közelében vannak. A legendás, a Turini-hágót is magába foglaló “La Bolléne-Vésubie - Sospel” idén 31,66km-rel egyszer vár a párosokra. Viszont az 1607 méter magasan fekvő hágó szolgálhat meglepetéssel, hóesés, tükörjég okozhat riadalmat, feszültséget.
Vasárnap kora délután kerül sorra a célceremónia, 15 szakasz és 355 kilométernyi gyorsasági után, természetesen Monte Carloban.
A versenyen természetesen a legkilátástalanabb dolog a gumiválasztás. A nem kívánt esetet leszámítva, - hogy minden szakasz teljesen száraz lesz - a változó körülmények miatt mindig mindenki rossz gumikkal lesz úton, a legjobb lapok pedig annál lesznek, aki legjobb kompromisszumot találja meg.
Mint már írtuk a Monte nem egy klasszikus aszfaltverseny, itt azokkal ellentétben nem csak puha és kemény keverék megengedett, ugyanazon mintázattal, hanem egy téli abroncs is szerepel a kínálatban, szöggel, és anélkül.
A szuperpuha keverékû téli abroncs szöges változatán a szögek a külső oldalán vannak, mintegy 200 darab, ezek a szögek 15 milliméter hosszúak, és ebbõl 13 milliméter a gumik belsejében bújik, mindössze 2 milliméter kapaszkodik a jégbe, ha erre szükség van. A gumiszállítótól függetlenül egy 82 darabos keretből választhatnak a versenyzők és 34 darab abroncsot használhatnak el. Ezen a kereten felül lehet használni a shakedownon, a tegnap esti döntés alapján, mivel az időjárás ezt szükségessé teszi, akár szögest is.
További érdekességek...
... 1999 óta csak francia és finn versenyző tudott nyerni a hercegségben. 1999 és 2002 között Tommi Makinen nyert négyszer egymás után, 2003 és 2005 között, 2007, 2008, 2012 és 2013-ban Sebastien Loeb, 2006-ban Marcus Grönholm, 2009-ben és 2014-ben Sebastien Ogier, 2010-ben Mikko Hirvonen, 2011-ben Bryan Bouffier tudott nyerni. Az utolsó nem fin vagy francia gyõztes a spanyol Carlos Sainz volt.
... a "Montét" eredetileg nem autóversenynek tervezték. Az eredeti ötlet az volt, hogy a tehetős turistáknak egy indokot találjanak, hogy télen is látogassák a hercegséget.
… az első néhány versenyen nem a sebességről szólt a verseny. Egy zsűri értékelte az autók eleganciáját, a komfortját és, hogy milyen állapotban értek célba.
... az első győztes Henri Rougier volt. A marseille-i pilóta egy Turcat-Méry 24CV-vel nyerte az 1911-es versenyt.
... A Monte Carlo rali 1973 és 2008 között illetve 2012 óta a rali világbajnokság első futama.