DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda

Baleset és sérülés a Nordschleife időmérőjén

A WTCC és az ETCC mezőnye együtt teljesíti az időmérőt a 25 kilométeres pályán, így a kisebb kategóriában történt baleset most a teljes programot csúsztatja. Az ETCC-ben Ford Fiestát vezető Ulrike Krafft csapódott a szalagkorlátnak, a helyszínre pedig a mentőautónak is ki kellett érkeznie, hiszen a hölgyversenyző a jelek szerint nyaksérülést szenvedett. Piros zászlóval leállították az edzést, így egyelőre némi zűrzavar van azt illetően, hogy hány mért körre lesz még idejük a pilótáknak.

CjdZbhHWUAAo-bW

CjdZdFcWkAAIaLw

Úgy látszik, egyre szorosabb a kapcsolat az F1 és a Netflix között

2019-ben jelent meg a Drive to Survive sorozat első évada, mely azóta is kifejezetten sikeresnek mondható a Netflixen és egy egészen új szemszögből enged betekintést a Formula-1 világába. Az új évad már közeleg, a szolgáltatót viszont most egészen más miatt keresték fel rengetegen az elmúlt hetekben. A Squid Game (magyarul Nyerd meg az életed) névre hallgató koreai akció-sorozat, jelenleg az egyik legnépszerűbb tartalma a Netflixnek, melyből számtalan mém született a közösségi médiában és az F1 Instagram oldalán is közzé tettek egyet.

A történet szerint 456 anyagi gondokkal küzdő ember játszik hagyományos koreai gyerekjátékokat a saját életükért és egy hatalmas pénzösszegért cserébe. Az egyik epizódban a játékosoknak törökmézből kell formákat kiszúrniuk hiba nélkül, az alábbi képen pedig épp az isztambuli pálya jelenik meg, ahol a Török Nagydíjat rendezik a hétvégén.

 
 
 
View this post on Instagram

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

A Mercedesnek és Allisonnak sikerülni fog a vitorlásversenyen, ami a Red Bullnak és Newey-nak nem?

Beszámoltunk a Mercedes és az INEOS Britannia, az America’s Cup vitorlásversenyen részt vevő csapat együttműködéséről: az F1-es formáció alkalmazott tudományos részlege James Allison vezetésével technikai segítséget nyújt Ben Ainslie csapatának a következő America’s Cupra szánt hajó megépítéséhez.

Az America’s Cup és a Formula-1 nem először találkozik ilyen módon: emlékezhetünk rá, hat-hét éve rendszeresen arról szóltak a hírek, hogy a Red Bullnál háttérbe vonuló Adrian Newey versenyvitorlást fog tervezni – ugyancsak a brit csapatot segítve. Hiába az F1 tervezőlegendája a fedélzeten, Ainslie-ék a kvalifikáció során kikaptak a 2017-es versenyen, a későbbi bajnok Új-Zélandtól.

A világ leggyorsabb vitorlásainak versenyét nem meghatározott időközönként, hanem három-négy évente tartják meg: a 2017-es kiadás után idén tavasszal rendezték meg a következőt. A britek megint kiestek a kvalifikáció során, az olaszoktól szenvedtek vereséget, akiket a 37. America’s Cupon az új zélandiak-győztek le. A csapatra ráfér már egy erős eredmény: vajon James Allison segédletével sikerül?

Egy ausztrál mobilszolgáltató jelenhet meg az F1-ben

A Boost Mobile névre hallgató szolgáltató 20 évvel ezelőtt alakult meg Ausztráliában, azóta pedig a márka hazája mellett már az Egyesült Államokban is jelen van, de szeretnének terjeszkedni az európai és az ázsiai piacokon is. Ebben a Formula-1 népszerűségét hívnák segítségül és a Red Bull üzletpolitikáját szeretnék másolni. Korábban már a NASCAR, az IndyCar és a MotoGP sorozataiban is felbukkantak és a hírek szerint a cég tulajdonosa, Peter Adderton azon dolgozik, hogy minél hamarabb megjelenjenek egy csapat szponzoraként.

„Van egy álmom, hogy egy nap a Boost márkát egy F1-es autón lássam. Láttuk, amit a Red Bull elért és tovább fogunk haladni ebbe az irányba. Ez a csúcspontja annak, amit szeretnénk elérni. Reméljük, hogy elindíthatjuk a Boostot egész Európában, Ázsiában és néhány más piacon, ami aztán megnyitná előttünk ezt a lehetőséget. A Formula-1 nagy dolognak számít Ausztráliában és Amerikában, de csak akkor tudod ezt megalapozni, ha Európában is van egy globális márkád" ─ idézte az alapító szavait a PlanetF1.

 

A jövő üzemanyagát fejleszti az F1

Egy zöldebb módon szeretne néhány éven belül létezni a Formula-1, ennek jegyében fogják majd a motorokat is környezetbarátabban megépíteni 2025-től. Természetesen a hagyományos üzemanyagot is szeretnék fokozatosan elhagyni, ennek érdekében már 2022-től egy környezetkímélőbb verzió hajtja majd a versenygépeket, mely 90%-ban fosszilis, és csak 10%-ban tartalmaz etanolt. Ennél is tovább mennének azonban, az F1 mint az autósport csúcsa 100%-ban fenntartható üzemanyag fejlesztésén dolgozik, amit az utcai autók is használhatnának.

A célokat egy rövid informatív videóban is összefoglalták.

Helmut Marko elmondta, miért van bajban a motorokkal a Mercedes

A Red Bull tanácsadója szerint egyértelmű, hogy miért küzd megbízhatósági problémákkal a nagy rivális Mercedes:

"Ahhoz szoktak hozzá, hogy könnyű dolguk van, mert általában az első pár körben használták feltekerve a motorokat, aztán visszatekerték őket biztonságos szintre. Ez többé már nem fér bele, most sokkal többet kell feljebb csavarva használniuk az erőforrásaikat. A probléma innen ered" - mondta az Auto Motor und Sportnak adott interjújában dr. Helmut Marko. Mint ismert, a Mercedes legutóbb Szocsiban motort cserélt Valtteri Bottasnál és várhatóan Lewis Hamilton is átesik egy ilyenen, a kérdés csak az, hogy már most, Törökországban megtörténik-e ez és a vele járó büntetés - az AMuS egy Mercedes-mérnököt idézett, aki szerint hacsak nem adódik gond Hamilton motorjával, akkor egy versenyt még tolhatják az ügyet.

00121014_153

fotó: dppi

Rossi helyesli a Moto3-as versenyző kétfutamos eltiltását – az újraindítást már kevésbé

Mi is beszámoltunk róla, hogy kétszer is meg kellett szakítani a legkisebb géposztály Amerikai Nagydíját, másodjára egy hatalmas tömegbukás miatt, amelyet Denis Öncü idézett elő azzal, hogy az austini hátsó egyenesben oldalra húzva elkaszálta Jeremy Alcobát, akinek a motorján Andrea Migno és Pedro Acosta is óriási tempónál átugratott. Csak a szerencsének volt köszönhető, hogy sem Alcobát nem találta el senki, sem a másik két vétlen fél nem szenvedett komoly sérülést, Öncü azonban nem úszta meg a történteket, s a soron következő misanói és portimaói futamokról eltiltották. A MotoGP rangidőse, Valentino Rossi csak egyetérteni tudott ezzel:

„Nem akarok Öncüről vagy bárki másról beszélni, de szerintem helyes a büntetés. Valamit tenni kell, az a minimum, hogy két versenyre otthon marad. Valamit tenni kellett, mert szerintem ez kezd elszabadulni” – utalt az utánpótlás-szériákban látott viselkedésre és részben ezeknek köszönhető tragédiákra a Crash.net által idézett Rossi. „Öncü úgy mozdult be az egyenesben, hogy tudta, hogy lehet mellette valaki, és ezzel olyan bukást okozott, ami sokkal súlyosabb is lehetett volna. Nagyon aggódtam mindenkiért, mert ott volt Migno, aztán Acosta is félelmeteset esett, nagyon nagy szerencse, hogy semmi nem történt. Valami komolyat kell tenni a fiatalok számára ezek ellen, a motorversenyzés túl veszélyes ilyen viselkedéshez.”

A büntetéssel tehát egyetértett Rossi, azzal viszont már kevésbé, hogy a korábbi megszakítás után öt körre újraindították a Moto3-as futamot: a kilencszeres világbajnok olasz szerint ez olyan volt, mint az orosz rulett, túl nagy veszélyt hordozott magában – és valóban jött is az említett baleset.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Így tervez pólódizájnt Ricciardo és Norris

A McLaren támogatja a Mind elnevezésű jótékonysági szervezetet, amely a mentális egészség fontosságára hívja fel a figyelmet – amelyről Lando Norris is többször beszélt az utóbbi időkben. Ennek apropóján a két Formula-1-es pilótájuk saját egyedi pólódizájnokat tervezett: Daniel Ricciardo elsősorban pozitív üzenetet szeretett volna küldeni alkotásával, míg Norris szabadjára engedte az absztrakt kreativitását.

A „vízi F1-ben” is beveti Allisont a Mercedes

A vitorlázás egyik legrégebbi és az abszolút csúcsnak számító versenye az Amerika Kupa, amelyen tavaly óta részben a Mercedes is érintett, a brackley-i Formula-1-es alakulathoz köthető Mercedes’ Applied Science részleg ugyanis segíti az Ineos UK Team felkészülését. A mostani tervek szerint pedig még nagyobb szerepet vállal a csapat az új vitorlás tervezésében és fejlesztésében, ezt pedig az F1-es gárda technikai vezetője, James Allison is segíteni fogja.

„Az emberek úgy beszélnek az Amerika Kupáról, mint a vízi F1-ről. A legtöbben arra gondolnak, hogy van benne egy kis hidrodinamika, egy kis aerodinamika, egy kis technológia. De számomra a legfontosabb párhuzam, hogy ez is rendkívül bonyolult” – fogalmazott Allison.

Arról, hogy miért és hogyan kapcsolódik össze a két csapat, részletesen is írtunk az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában - ide kattintva el is lehet olvasni, hogy a Mercedes jelenlegi résztulajdonosa hogyan keveri a lapokat.

allison-mercedes-dppi

Így reagáltak az F1-es csapatok a Facebook leállására

Hétfőn este, magyar idő szerint valamivel hét óra előtt teljesen elérhetetlenné vált a Facebook és minden hozzá tartozó alkalmazás, így a Messenger, a WhatsApp és az Instagram is. Ennek leginkább a Twitter örülhetett, amely valósággal felrobbant a Facebookkal történtek közepette, és bizony a Formula-1-es csapatok sem tudták megállni, hogy ne poénkodjanak Mark Zuckerberg oldalának kihagyásán. Itt vannak a legjobb tweetek, köztük a Mercedes egész bejegyzésfolyamával, amelyben a MySpace-jelszavuk megfejtésével viccelődtek, egészen a BAR-időkig visszanyúló utalásokkal:

 "Végre eljött a Twitter-admin pillanata!"

"Amikor nem működik az Instagram..."

 "Reggelt Japán! Vicces történet, de mi tettük tönkre az internetet."

 "Nincs Intagram és WhatsApp? Mi az, 2005-ben vagyunk?"

 "Mi, ahogy várjuk, hogy a Facebook és az Instagram visszatérjen..."

 

Egy közös dolog biztosan van Lewis Hamilton és Vin Diesel pályafutásában

Aki követi Vin Diesel karrierjét, az pontosan tudja, hogy a filmsztár rengeteg időt fordít az edzésekre, akárcsak a Formula-1 hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton. Kettejükben ez mindenképpen egy közös pont, olyannyira, hogy a színész nemrégiben osztott meg egy képet az Instagram oldalán, melyen közös edzenek, a fotóhoz pedig a következőt írta: „A hit és a kemény munka kifizetődik! Büszke vagyok rád, tesó…”

Ugyanezt a képet egy héttel később a Mercedes F1-es csapata is megmutatta a rajongóknak a közösségi médiában, melynél a hozzászólásokban a legtöbben a „család” jelzővel illették őket, utalva ezzel a Halálos iramban filmek egyik jellegzetességére.

Az elektromos túraautózásra váltó M1RA csapatfőnöke járt stúdiónkban

Bári Dávid beszélt az egyik legsikeresebb magyar versenycsapat, a M1RA új irányáról: az istálló a PURE ETCR sorozatban szerepel az idei szezontól fogva. A csapatvezető azt a sokakat érdeklő kérdést is megválaszolta, hogyan változott az istálló és Michelisz Norbert kapcsolata.

Malac a jégen: a tavalyi futam hosszú összefoglalójával hangolódjunk a Török Nagydíjra

Verstappen, Albon, Bottas és szinte mindenki más csak pörgött-forgott a 2020-as Török Nagydíjon - közben Lewis Hamilton félperces előnnyel nyert a frissen aszfaltozott, iszonyatosan csúszó vizes aszfalton és bebiztosította hetedik világbajnoki címét. A dobogóra drámai körülmények között még Sergio Perez és Sebastian Vettel állhatott fel - minderről egy 18 perces összefoglaló nézhető meg ezen a linken, vagy a képre kattintva!

pf1_17

Hamilton: Senki sem szállít olyan gyorsan, mint én!

A hétszeres F1-es világbajnok most éppen teherautóba pattant, erről osztott meg három fotót a közösségi oldalán - mint írta, senki sem képes olyan gyors kiszállításra, mint ő.

 

Ütközet Mir és Miller között, Marquez újra a COTA királya – az austini MotoGP-futam legjobb pillanatai

Megérkezett a szokásos top 5-ös válogatás a MotoGP legutóbbi versenyéről, az Amerikai Nagydíjról, főszerepben többek között a ducatisokkal, a vb-címhez egyre közelebb kerülő Quartararóról és persze a győztes Marquezzel – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

austin-motogp-video

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Tényleg lefutotta a londoni maratont teljes versenyfelszerelésben az Aston Martin csapattagja

A maratoni táv lefutása az átlagember számára normál körülmények mellett is lehetetlennek tűnik, nemhogy úgy, ahogy George Crawford vállalkozott rá: az Aston Martin csapatnál dolgozó szoftverfejlesztő elhatározta, hogy teljes F1-es versenyfelszerelésben fogja teljesíteni a 42,125 kilométeres távot.

Crawford, aki a futással jótékonysági célra is gyűjtött, az Astontól kölcsönkapott egy overallt, Lance Strolltól egy sisakot, melyekkel felszerelkezve sikerrel vette a kihívást: 3 óra 58 perces idővel lefutotta a távot, amivel Guinness-rekordot is felállított.

Visszanézhető az októberi Autósport és Formula Magazin

A tartalomból:

- Elektromos túraautózásra váltott a M1RA.

- Világbajnok nyerte meg a Vértes Ralit.

- Teszteltük a Renault Megane RS-t.

A PSG sztárjaival bulizott Hamilton

Tudjuk, hogy Lewis Hamilton szereti, ha pörgősek az F1-mentes hétköznapjai is, arról pedig ezúttal is tett, hogy ne kelljen egyedül ücsörögnie otthon. A minap ugyanis Cindy Bruna divatmodell párizsi születésnapi buliján tette tiszteletét. A 27 éves hölgy partyján nagy lehetett a sztárparádé az alábbi képből ítélve, hiszen Hamilton megosztott egy fotót közösségi oldalain, melyen a Paris Saint-Germain két sztárjával, a világbajnok Kylian Mbappéval és a BL-győztes Neymarral, régi jó barátjával látható.

Barista bajnokságon zsűrizett Bottas

A legfrissebb tanulmányok szerint a finnek a világ legnagyobb kávéfogyasztói, Valtteri Bottas pedig időről időre bizonyítja, ez az állítás teljesen igaz. A Mercedes pilótája, akit rendszeresen látni kávéspohárral a kezében, ezúttal nemcsak élvezte, de véleményezte is a kávékat, ugyanis zsűritagként vett részt egy barista bajnokságon, hol máshol, mint hazájában, Finnországban. Bottas a kedvese, Tiffany Cromwell által készített képekhez a gratuláció mellett ennyit fűzött: „Ma este nem fogok aludni!”

Saját versenyzői akadémiát indítana az Aston Martin

A csapat egyre jobban fejlődik: soraikban tudhatnak egy négyszeres világbajnokot, új gyáruk is épül, Martin Whitmarshot is visszahozzák a Formula-1-be. Ambícióik nagyok, öt éven belül a világbajnoki címért mennének. Már csak egyvalami hiányzik ahhoz, hogy igazi nagycsapat legyenek: egy saját versenyzői akadémia.

A csapatfőnök, Otmar Szafnauer elmondása alapján tervbe is van véve, hogy a közeljövőben útjára indítják juniorprogramjukat. „Sok dolog kell ahhoz, hogy bajnokságot nyerő csapattá váljunk. A nagyobb csapatok mögött mind ott vannak a programjaik. Eddig nem igazán gondolkodtunk ezen, de a jövőben talán meg kellene fontolnunk” – mondta. A konkurencia azonban nehezíti a helyzetet, sok fiatalt már felszívtak a riválisok, ezért is a dilemmázás. „Az egyik opció, hogy korán alkalmazzuk őket. A másik, hogy annyira vonzóak leszünk, hogy ők maguk kopogtatnak majd az ajtónkon. Nem tudom, melyik lenne most a legjobb.”

 

Újra Mikkelsen nyert, Herczig hatodik a portugál ERC-futamon

Pár héten belül második versenyét nyerte meg az Európa-bajnokságon a listavezető Andreas Mikkelsen. A norvég klasszis ugyan az első nap folyamán kapott egy defektet és szoros meccset vívott Dani Sordóval, valamint Alekszej Lukjanukkal, de végül a spanyol pilóta eldobta a Hyundait, az orosz pedig a hajrában egy technikai hiba maradt le, így Mikkelsen könnyedén nyert - két perccel előzte meg Lukjanukot és újabb, minden bizonnyal döntő lépést tett a bajnoki cím felé.

A második helyre bejövő orosz mellett a helyiek egyik sztárja, Armindo Araujo jött be a dobogóra, megelőzve Bruno Magalhaest és Nils Solanst. Herczig Norbert és Ferencz Ramón az előző futam kiesése után ezúttal javított és a pokolian nehéz futamot a hatodik helyen fejezte be. A magyar páros eredménye különösen úgy értékes, hogy egyik riválisa, a spanyol Llarena nullázott, míg a lengyel Miko Marczyk csak kilencedik lett, így mindkettejükkel szemben csökkentették a hátrányukat Herczigék.

A sorozat három hét múlva Magyarországon, a Rally Hungaryvel folytatódik!

A végeredmény itt elérhető!

herczig erc

fotó: FIA ERC