DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

Ez a kép példázza, hogy a gumikopás nem kizárólag a modern Formula-1 problémája

pf_Gumikopas

Egy kosárlabdázó csak nyakba tett lábbal fér el a McLarenben

A Kanadai Nagydíj egyik sztárvendége a Philadelphia 76ers kosárlabdázója, Jimmy Butler volt, aki a McLarennél tanítgatta a labda mutatóujjon való pörgetését a versenyzőknek, majd beült egy menetre Lando Norris mellé.

Úgy tűnik, hogy Nagy Dani humorérzékével nincs probléma

Autóversenyzőtől ritkán látható önironikus képet tett ki Nagy Dániel, a magyar túraautós "Fontos, hogy a nehéz időszakokban is megmaradjon a humorérzékünk" felkiáltással:

nagyd_2

Valentino Rossi nagy bejelentése: ő is versenyezni fog a DTM-ben

Bár az elmúlt hétvégén pihent a MotoGP mezőnye, így is volt egy esemény, ami vonzotta a versenyzők és a rajongók érdeklődését: a Ducati versenyzője, Andrea Dovizioso részt vett a DTM misanói futamain, beugróként pedig nem is vallott szégyent. Viszont az őt övező felhajtás még semmi ahhoz képest, amit abban az esetben láthatunk majd, amit Valentino Rossi bejelentett egy a hétvége során közzétett interjúban, amelyben az alábbi beszélgetés zajlott le.

Nézted ma a DTM-et?

Rossi: Nem láttam a versenyt, de figyeltem az eredményeket és követtem Dovi teljesítményét. Gerhard [Berger, a DTM vezetője] engem is meghívott a versenyre, és sajnos most nem tudtam menni, de megígérem, hogy egyszer, a nem olyan távoli jövőben ott leszek.

Mármint versenyzőként?

Rossi: Igen, versenyzőként.

 

Sajtóértesülések szerint akár az is elképzelhető, hogy a DTM jövő évi misanói hétvégéjén Rossi és Dovizioso egyaránt autóba ül. A Yamaha motorosa mindenesetre idénre már lefixált magának egy autóversenyt, decemberben az abu dhabi 12 óráson fog rajthoz állni egy Ferrari 488 GT3-mal. 

Titeket is kiráz a hideg Powell repülésének belső kamerás felvételétől, vagy csak mi ülünk túl közel a légkondicionálóhoz?

A W Series misanói futamának rajtja elhozta a sorozat eddigi leglátványosabb balesetét. Itt van külső kamerából, alább meg belsőből, három különböző pilótahölgy szemszögéből.

Ezt az útmutatót töltsd le mindenképp, ha alaposan követni akarod a Le Mans-i 24 órást

Segédlet a mezőny összes autójához és pilótájához:

A futam végén Hamilton megállt, hogy bevigye a bokszutcába Vettelt

Emlékezhetünk, hogy a Kanadai Nagydíj leintése után eleinte nem értettük, Sebastian Vettel miért nem a dobogósok számára kijelölt területen áll meg, hanem a többieknek kijelölt parc fermében a bokszutca elején – később derült ki, hogy a dühös német a pódiumra sem akart felmenni, hanem a Ferrari motorhome-ja felé vette az irányt.

Azt már nem mutatták a felvételek, hogy a Vettel után bokszutcába érkező Lewis Hamilton, valószínűleg arra gondolva, hogy a Ferrari műszaki hiba miatt állt le, lelassított és intett, hogy riválisa kapaszkodjon fel, és utazzon Mercedese fedélzetén tovább. Vettel nem fogadta el a fuvart, az interjúk kihagyása után azonban végül felbukkant a dobogón.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis stops to offer Seb a lift

Figyeljétek Rossi kezét az óriási mentés közben

Az IndyCar texasi oválversenyén fantasztikus mentés után lett második Alexander Rossi: Colton Herta és Scott Dixon ütközése után kellett kitérő manővert tennie, majd megfognia az autót. Felhívnánk a figyelmet arra, hogy 0:03-nál gépészkedés közben egy tizedmásodpercre a kormányt markoló ujjai egy gomb után nyúltak: Rossi már a mentés közben megpróbálta takarékra állítani az üzemanyagfogyasztást, hogy nüansznyi előnyre tegyen szert a baleset miatti sárga zászlós időszakban.

Van der Garde újra lecsapott, most Ericssonon köszörülte a nyelvét

A Le Mans-i 24 órásra készülő 22 ex-F1-es egyike, Giedo van der Garde interjút adott. Arra a kérdésre, hogy „A Racing Team Nederland idén még nem került a top 3-ba. Mi ennek az oka?” A következő, váratlan választ adta: „Marcus Ericsson hibája, nyilván!”

Miután büszkén megosztotta a cikket, Van der Garde a következő leírást fűzte hozzá: „Nem hittem volna, ha tényleg nyomtatásba kerül így” – aztán bejelölte Ericssont a posztban.

Ericsson Twitteren tett reakciója is említést érdemel: „Örülök, hogy szuperképességeim már nem csupán az F1-ben és az IndyCarban hatékonyak, hanem még a WEC-be is elérnek” – posztolta a szupersvéd.

A legsikeresebb magyar versenymérnök volt a vendégünk

Bakó Csaba járt az Autósport és Formula Magazin stúdiójában.

 

Balesetek, hibák, csaták és AZ a pillanat - íme a Kanadai Nagydíj legjobb belső felvételei

A Formula-1 hivatalos Youtube-csatornáján megtekinthető a hétvégi Kanadai Nagydíj tíz legjobb pillanata belülről:

Itt még mindenki mosolygott: Vettel szerint Hamilton jóképű

A szombati időmérőt követően Sebastian Vettel az ügyes helyett azt a szót használta Hamiltonra, hogy jóképű, ezen pedig mindketten jót derültek - Hamilton megköszönte a "bókot", Vettel pedig elmagyarázta, hogy nem is ezt akarta mondani, de amúgy tényleg jóképű a riválisa.

 

Így köszöntette az F1 mezőnye Jackie Stewartot

Ma, június 11-én ünnepli 80. születésnapját a legendás F1-es pilóta, Jackie Stewart, ebből az alkalomból pedig a mezőny tagjai is készültek egy videóval.

 

Visszanézhető a hétvégi Motorsporthíradó

A műsor a gyorsasági és ralikrossz szakág hazai, valamint magyar vonatkozású nemzetközi híreiről számol be 30 percben, valamint egy stúdióbeszélgetést is tartalmaz Bakó Csabával, Kiss Norbert kamionversenyző Európa-bajnok versenymérnökével. Alább visszanézhető:

 

Visszatér az élvonalbeli autósportba a Goodyear

Már idén újra láthatjuk egy világbajnoki sorozatban a Goodyear gumiabroncsokat. Az amerikai gyártó talán a legismertebb és az egyik legsikeresebb abroncscégnek számított az autóversenyzésben a 20. század folyamán, az utóbbi két évtizedben azonban kevesebbet hallatott magáról. Egy most tett bejelentés értelmében azonban hamarosan visszatérnek az egyik legfőbb porondra, a Hosszútávú-világbajnokságba: már a 2019-2020-as szezon kezdetén, a szeptember 1-jén zajló silverstone-i 4 órás versenyen lesznek autók, amelyek az ő gumijaikat használják majd. 

A Goodyear legutóbb 1997-ben látta el a Le Mans-i 24 órást megnyerő autót - egy Porschét - gumikkal, az volt Tom Kristensen első győzelme. Emellett máig a Formula-1 legsikeresebb beszállítójának számítanak, 1964-től 1998-as kiszállásukig összesen 368 futamgyőzelmet szereztek. Mögöttük a jelenleg második helyezett Pirelli is még csak 209-nél jár, azaz még egyedüli beszállítóként is jó sok időbe fog teli számukra, hogy átvegyék az első helyet e tekintetben. 

1920_goodyearracingtires-545441

Donald Trump ritka gesztust tett azzal, hogy fogadta az Indy 500 győztesét

Lehet a világ leghíresebb autóversenye az Indianapolis 500, de az Egyesült Államok elnökének így is csak elvétve kerül be a látókörébe az esemény. Legutóbb 2006-ban fordult elő, hogy az aktuális elnök, George W. Bush vendégül látta a futam győztesét a Fehér Házban: akkor Sam Hornish Jr.-nak és a Team Penske-nek jutott ez a megtiszteltetés.

Tizenhárom évvel később Donald Trump élesztette újra ezt a szokást, rezidenciáján fogadva az idei győztes Simon Pagenaud-t és csapatát, amely ezúttal is a Penske lett. Az istállót Roger Penske vezetésével nagyjából 35 csapattag képviselte a fogadáson, de jelen voltak az IndyCar és az indianapolisi pálya vezetői is. 

Az alábbi videóban a teljes esemény megnézhető:

A Ferrarinál kitűzték a zászlót, amit csak győzelem esetén szoktak

Büszkén áll Olaszország és a Ferrari zászlaja a maranellói istálló főhadiszállásának bejárata előtt, mint azt egy Twitter-felhasználó megörökítette. A helyzet érdekessége, hogy ezt csak a Formula-1-es futamgyőzelmeiket követően szokták megtenni, a vasárnapi Kanadai Nagydíjon azonban Lewis Hamilton kezében landolt a legnagyobb trófea. A gesztussal a Ferrari egyértelműen jelzi, hogy nem ért egyet a Sebastian Vettel első helyébe kerülő 5 másodperces időbüntetéssel, és magukat tartják győztesnek.

A csapat jelezte, hogy fellebbezést fontolgat a döntés ellen, még ha futam alatt kisztott büntetések esetében ezt nem is lehetne megtenni. A leintést követően 96 órájuk, vagyis négy napjuk van ezt megtenni. A Ferrarinál bennfentesnek számító olasz újságíró, Leo Turrini úgy értesült Laurent Mekiestől, aki korábban az FIA-nál dolgozott, mielőtt a Ferrari sportigazgatója lett, hogy mégis lehet tér a döntés megmásítására.

Eközben a Sky Sports adott számot egy érdekes megfigyelésről, miszerint a Montrealból hazafelé tartó repülőgépen Sebastian Vettel hosszasan írt valamit egy fűzetbe.

Hangolódjunk a Le Mans-i 24 órásra a tavalyi verseny összefoglalójával!

A hétvégén rendezik a legendás egynapos viadalt - amelyről a Formula.hu a hagyományoknak megfelelően percről percre tudósításban közvetít -, így hát elevenítsük fel, mi is történt a tavalyi, de ugyanehhez a WEC-szezonhoz tartozó futamon:

 

Norris ismét zseniális mémet kreált montreali kieséséből

A humorát az interneten már többször megcsillantó brit mostani nullázása kapcsán is sziporkázott:

Lány: Gyere át!

Én: Nem tehetem, vezetek.

Lány: De egyedül vagyok itthon.

Én:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Run forest, Run...

Lando Norris (@landonorris) által megosztott bejegyzés,

Bepillantás a kulisszák mögé: ez történt Petrucci győzelme után

Miről beszélgetett a pódiumceremónia előtt és után Petrucci és Marquez? Hogyan ünnepelte a Ducati az első sikerét megkönnyező olaszt? Mindez kiderül az alábbi videóból:

 

Vettel kifakadása, Steiner és Magnussen szócsatája – így szólt a rádió Kanadában

Megérkezett a szokásos összeállítás, amely a címben foglaltak mellett természetesen tartalmaz egy újabb Raikkönen-aranyköpést is (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):