Ez a kép példázza, hogy a gumikopás nem kizárólag a modern Formula-1 problémája
https://formula.hu/parc-ferme/962

Kevesebb lágy gumi kell a Ferrarinak Ausztriára, Leclerc a közepesekre szavaz
https://formula.hu/parc-ferme/22356
A Pirelli közzétette, hogy mely pilóták mely gumikeverékből hány szettet kértek maguknak a június utolsó hétvégéjén megrendezésre kerülő Osztrák Nagydíjra. A csapatok és versenyzőik a C2-es, C3-as és C4-es keverékek közül választhattak, az eltérések pedig egyértelműek: a Ferrari kettővel kevesebbet kért a pilótáinak a leglágyabb abroncsokból, helyettük inkább a közepeseket preferálja, főleg Charles Leclerc-cel, aki hárommal több ilyen szettel rendelkezik, mint például Lewis Hamilton. Érdekesség, hogy a Ferrarikon kívül csak a két Racing Poing kért hét-hét szettet a leglágyabb keverékből, valamint a két McLaren és Max Verstappen kért nyolcat, a többiek mind kilencet rendeltek.

Ritka felvétel az F1-es világbajnokság 5. futamáról
https://formula.hu/parc-ferme/22349
1950 júniusának közepén rendezték az első világbajnoki Belga Nagydíjat. Az autókból, a pályából, a hangulatból szinte semmi nem hasonlít már a mai viszonyokhoz, egyedül az Eau Rouge az, ami kivehető, ami már a kezdetek óta Spa-francorchamps ikonikus része.
Hát, a nagy balesetek biztosan nem fognak hiányozni a legújabb autósportos dokumentumfilmből
https://formula.hu/parc-ferme/22348
Még ha esélyes is, hogy az alábbi 140 másodperces előzetesbe meg is próbáltak annyit besűríteni belőlük, amennyit csak lehet. Szeptemberben az USA-ból érkezik a Rapid Response (magyarul: gyors reagálás) című alkotás, amely elsősorban az IndyCar történéseire, az ottani biztonsági intézkedések fejlődésére koncentrál, vagyis az európai nézők nagy részének biztosan újdonsággal szolgál. Pár éve már megszületett egy film, amely szegről-végről ennek F1-es megfelelőjének nevezhező: az 1 című dokuemtumfilm a Formula-1-es balesetekre és azok hátterére koncentrál.
@GreggDoyelStar Your next think piece? Coming to theaters in September; a story about Indiana Doctors revolutionizing sports medicine, at Indiana’s most famous sporting event, made by an Indiana-born filmmaker who was a disabled child patient of one of the doctors. @jimayello pic.twitter.com/S4ZKlPTrp4
— Rapid Response Movie (@RapidRspnsMovie) June 17, 2019
Nem tervezett lábműtéten esett át a járni tanuló Wickens
https://formula.hu/parc-ferme/22347
Mint az elmúlt hónapok során arról közösségi oldalán rendszeresen beszámolt, a tavaly az IndyCar poconói versenyén súlyos gerincsérülést szenvedett Robert Wickens fokozatosan szerzi vissza a járás képességét. Ám állapota nem folyamatosan felfelé ívelő, most egy nehezebb időszakába nyújt betekintést:
"Át kellett esnem egy váratlan operáción, amit a bal bokámon végeztek. Az orvosi stáb gyors diagnózisának és intézkedésének köszönhetően a műtét sikerrel járt, és megakadályozta, hogy valami sokkal rosszabbra forduljon. Sajnos viszont így nem tudok ott lenni a hétvégén a Road Americán" - írta a kanadai, aki idén már ellátogatott az IndyCar néhány versenyére.
I just had to undergo an unexpected surgery on my left ankle. Thank you to all my medical staff for their quick diagnosis and action, the surgery was a success and prevented something from getting a whole lot worse. Unfortunately, I won’t be able to attend Road America this wknd pic.twitter.com/RHara2eT0L
— Robert Wickens (@robertwickens) June 18, 2019
Mit kell tudni a raliban használt Pirelli-gumikról?
https://formula.hu/parc-ferme/22345
A témáról Mezey Tamás, a Pirelli versenyabroncsok hazai forgalmazója beszélt az Autósport és Formula Magazin stúdiójában.
Annál kaotikusabb verseny nincs, mint amikor hátramenetben kell haladni
https://formula.hu/parc-ferme/22337
Ezt a futamot Hollandiában rendezték, még valamikor a hidegháborús időkben. A felvételt látva nem csoda, hogy nem karolta fel a "szakágat" az FIA...
Dutch DAF backwards racing +/- 80 km/h pic.twitter.com/MM4FkXTNEu
— 134.6K (@Bertieschip) February 28, 2019
Eddig sosem szereplő márka tűnik fel a ralikrossz-világbajnokságon
https://formula.hu/parc-ferme/22346
Meglepő lehet első hallásra, de a WRX-ben – ahol a résztvevő márkák skálája a Peugeot-tól, Auditól Hyundaion át a Seatig és Miniig egészen széles – még sosem versenyeztek Hondával, alkalmi indulók sem.
A soron következő versenyen, Svédországban, Höljesben debütál a Honda Civic Coupe Supercar egy szabadkártyás versenyzővel, az Olsbergs MSE színeiben induló Ulrik Linnemann-nal, aki ráadásul a világbajnokság első dán résztvevője lesz.
Linnemann neve ismerős lehet azoknak, akik több éve szorosan követik a ralikrossz eseményeit: a dán volt 2016-ban Szabó Krisztián nagy ellenfele a Super1600-as Európa-bajnokságon. Akkor az utolsó versenyen Szabó legyőzte riválisát, és megszerezte első bajnoki címét a ralikrosszban.

„Dalra fakadt” Hamilton kutyája, a gazdája egy ital mellől küldi az erőt
https://formula.hu/parc-ferme/22343
Lewis Hamilton kutyája, Roscoe hallhatóan megpróbált egy jót karaokezni a háttérben szóló zenére, a Mercedes világbajnok F1-es pilótája pedig egy pohár ital mellől küldi a "pozitív hullámokat" követőinek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Visszanézhető a hétvégi Ralihíradó
https://formula.hu/parc-ferme/22344
A Ralihíradó hétvégi műsorában beszámoltunk a sportág legfontosabb eseményeiről és volt egy stúdióvendégünk is - az adás egyben visszanézhető:
Raikkönen lazán felpattant egy repülőgép szárnyára
https://formula.hu/parc-ferme/22341
Csak lazán: az Alfa Romeo F1-es világbajnoka kiváló képet posztolt közösségi oldalán.
Így néz ki egy ralis eljegyzés
https://formula.hu/parc-ferme/22339
Amikor a pilóta a versenyautóból kiszállva hajtja végre a tervet... gratulálunk és sok boldogságot kívánunk!
Utólag kizárták a kategóriagyőztest a Le Mans-i 24 órásról
https://formula.hu/parc-ferme/22342
A futam utáni ellenőrzésen derült ki, hogy a #68-as rajtszámú Ford üzemanyagtankja nem felelt meg a szabályoknak, így utólag kizárták a Sebastien Bourdais-Joey Hand-Dirk Müller triót a versenyből. Az egység a GTE Pro kategória negyedik helyét szerezte meg, ezzel a legjobb fordos teljesítményt hozta, legalábbis a pályán.
A vizsgálatok során ugyanis az derült ki, hogy a tank 97,83 literes, a szabályok szerint pedig maximum 97 liter üzemanyag férhet bele. A Ford azzal magyarázta a hibát, hogy otthon, az Egyesült Államokban még megfelelő volt a tank, azóta viszont változott egy-két dolog az autón és Európában már nem volt meg a megfelelő eszközük ahhoz, hogy pontosan bekalibrálják. A csapat egyébként fellebbezhet.
Viszont valószínűleg erre túl sok oka nincs: ugyanis a GTE Amatőr kategóriát megnyerő #85-ös Fordot pontosan ugyanezért az okért, ugyanígy kizárták utólag - szintén a tank térfogatával volt probléma. A Keating autója tehát hiába nyerte utcahosszal a kategóriát, elvették tőle a győzelmet...

fotó: dppi
Vajon a ralifanok videón is lelkesednek a nagy ugrásokért, vagy ilyesmi csak a helyszínen átélve az igazi?
https://formula.hu/parc-ferme/22338
Döntsétek el nekünk ezt a szerkesztőségünkön belül kialakult dilemmát, amelyben jelenleg a főnök 1:2-es hátránnyal is vezet!
Újabb hazai raliverseny maradhat el
https://formula.hu/parc-ferme/22340
Idén volt már gond az orfűi futammal márciusban, a májusi ISEUM Rali pedig el is maradt, így eggyel kevesebb versenyből áll az ORB szezonja. A Rallye Szakági Bizottság friss közleménye pedig egy újabb futamot érint:

Lemondott a népszerű F1-es sajtófőnök, Matteo Bonciani
https://formula.hu/parc-ferme/22336
Nemcsak a legmagasabb, de a legnagyobb életvidámságot sugárzó olasz is ő volt a paddockban az utóbbi években. Bonciani Jean Todthoz és Ross Brawnhoz hasonló utat járt be az F1-ben: tagja volt a Ferrarinak az évezred elején produkált sikerkorszak alatt, majd sajtófőnöki pozíciójával feljebblépett, és az elmúlt nyolc évben már az FIA kommunikációs igazgatójaként ténykedett. Nevéhez kötődik az F1 nyitottabbá válása a sajtó, így közvetve a széles nyilvánosság felé is. Bonciani tanácsadóként marad kapcsolatban az FIA-val, helyét Olivier Fisch és Tom Wood vették át már néhány versennyel ezelőtt.
„Most, hogy közel egy évtizedet töltöttem az FIA-nál, ebből nyolcat végigutaztam a Formula-1-gyel, elérkezett az idő, hogy lassítsak és új kihívásokat keressek. Kiváltságos helyzetben voltam azáltal, hogy a sport, a technológia és a média világának legnagyobb elméivel dolgozhattam együtt. Az F1-es kollégáimra második családként tekintek, mindannyian nagyon fognak hiányozni” - mondta közleményében Bonciani. És igen, az alábbi közös képe Raikkönenékkel azon a bizonyos tavalyi FIA díjátadón készült!
A bejegyzés megtekintése az InstagramonWith “MY” favourite Driver #fiaprizegiving #st Petersburg : you have kept me busy man!!
A FIFA belépett az FIA-ba
https://formula.hu/parc-ferme/22335
Különös együttműködés jött létre a világ két nagy sportszövetsége között: Gianni Infantino, a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség elnöke Párizsba látogatott, ahol a Nemzetközi Automobil Szövetség első emberével, Jean Todttal találkozott. A két egymástól nagyon különböző sportág vezetői nem sportszakmai témákról beszélgettek, hanem olyan fennköltebb dolgokról, amik minden ember életét átszövik: Infantino felvételt nyert az FIA által létrehozott, a közutak biztonságossá tételét segítő szervezet bizottságába, de Todttal arról is tanácskoztak, hogyan tudnák egyesíteni erőiket az oktatás terén.

Giovinazzi átvette a Bandini-trófeát
https://formula.hu/parc-ferme/22334
A hétvégén tartották az éves rendszerességgel sorra kerülő F1-es díjátadót az olaszországi Brisighellában, amely során ezúttal Antonio Giovinazzit tüntették ki. Ahogy azt a hagyomány megköveteli, az Alfa Romeo pilótája F1-es versenyautójával érkezett meg a helyszínre, a Faenzát Brisighellával összekötő közúton végighaladva. A megelőző években versenyzőtársai közül Valtteri Bottas és Max Verstappen kapta meg ezt a díjat, és jó ómen lehet Giovinazzi számára az is, hogy a Lorenzo Bandini-trófeával jutalmazott pilóták közül szinte mindenki győzelemig vitte karrierje során: csak Ivan Capelli (1992), Alexander Wurz (1999) és Bruno Senna (2012) voltak a kivételek, de a dobogóról is csak utóbbi maradt le.


Kilenc éve kapta fel a fejét a világ két magyar versenyzőre
https://formula.hu/parc-ferme/22331
Kilenc évvel ezelőtt, 2010 júniusában írt a világsajtó két magyar pilótáról, Michelisz Norbertről és Kiss Pál Tamásról. Előbbivel kapcsolatban kiemelték, hogy öt év alatt az online versenyzéstől a túraautó-világbajnokság mezőnyéig jutott és azt írták, hogy a Zengő Seat Leonjaival elért eredményei miatt ő lehet az, aki veszélyeztetni Baumgartner Zsolt szerepét, mint a legismertebb magyar autóversenyző. Kiss Pált is nagyon dicsérték, mint feltörekvő formaautós tehetséget - jó visszagondolni ezekre...


Saját régi F1-es autójába botlott Jenson Button
https://formula.hu/parc-ferme/22332
"Amikor a Rodeo Drive-on cirkálok Beverly Hillsben és egy régi baráttal találkozom. A Williams FW22 volt az első, amellyel belekóstoltam az F1-be 2000-ben! Nagyon kicsinek tűnik a mai F1-es autókhoz képest, a hangja viszont szenzációs volt a V10-es motorral. Nagyon hálás vagyok Sir Frank Williamsnek és Patrick Headnek, hogy lehetőséget adott a 19 éves önmagamnak az F1-ben. Igen, tudom, hogy ezen itt 9-es szám van, ami Ralf Schumacheré volt, de jó esély van rá, hogy én is versenyeztem vele, mert cserélgettük az autókat szezon köben" - írta az alábbi fotóhoz Jenson Button a közösségi oldalán.

Videón, ahogy Lorenzo kiüti a versenyből Rossit, Vinalest és Doviziosót is
https://formula.hu/parc-ferme/22333
Még a barcelonai MotoGP-futam első szakaszában jártunk, amikor Jorge Lorenzo a 10-es kanyarban elcsúszott, magával sodorva Andrea Doviziosót, Maverick Vinalest és Valentino Rossit is. A legfontosabb hír ezzel kapcsolatban, hogy bár például Vinales súlyos szankciót követelt volna honfitársának, a felügyelők végül úgy döntöttek, nem büntetik Lorenzót – ellentétben például az Aleix Espargarót kiütő Bradley Smithszel.
"Nem elegendő egy bocsánatkérés jelenleg: elnézést kell kérnem, nagyon sajnálom, de megértem, hogy ez most nem elég. De a mentségemre szóljon, hogy ez a fajta kanyar korábban is sok gondot okozott, és a jövőben is fog még” - mondta Lorenzo. Azt is elmondta, hogy megpróbált személyesen is elnézést kérni az érintettektől. Először a Ducati bokszához sétált át, ahol Doviziosótól és Gigi Dall’Ignától is bocsánatot kért, a Yamahánál azonban nem találta a versenyzőket, így többek között Massimo Meregallival beszélt az incidensről.