Ez a kép példázza, hogy a gumikopás nem kizárólag a modern Formula-1 problémája
https://formula.hu/parc-ferme/962

Akciódús versenyt produkáltak az F2-esek Anthoine emlékére
https://formula.hu/parc-ferme/23157
Alig egy héttel a tragédia után a Formula-2 fiataljai újra autóba ültek Monzában. Összefoglaló a futamokról és az öt legjobb előzésről.
(A videó YouTube-ra átkattintás után indul.)
Már a Renault teszteli a 18 colos Pirellit
https://formula.hu/parc-ferme/23156
„Egy új éra kezdődik” – posztolta a Pirelli a közösségi médiába. A gumigyártó tegnap még Formula-2-es autóval a Hungaroringen tesztelte a 18 colos kerekeket, melyek ma már a Renault versenygépére kerültek fel a Paul Ricardon. A volán mögött a franciák tartalékpilótája, Szergej Szirotkin ül.
A Pirelli hétvégén az Olasz Nagydíjon mutatta be a 18 colos abroncsokat F2-es autóra szerelve: az F1-es futamgyőztes, Jean Alesi néhány próbakört meg is tett Monzában a versenygéppel. A specifikációt a másodosztályban már jövőre, a Formula-1-ben a 2021-es szabálycsomag részeként vezetik be.
A new era of @F1 begins. @sirotkin_sergey @RenaultF1Team begin the very first lap of #F1testing @PaulRicardTrack with 18-inch #Fit4F1 #Pirelli #PZero #F1 tyres pic.twitter.com/3JWh6Aq0wZ
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 12, 2019
Kisebbfajta banzájjal megünnepelték a Ferrari-győzelmeket Maranellóban
https://formula.hu/parc-ferme/23155
Az egyéves győzelmi ínség vége, a Belga és Olasz Nagydíj megnyerése apropójából kisebb ünnepélyt tartottak szerdán a Ferrarinál. Délután a maranellói főhadiszálláson összetereltek minden dolgozót, majd Charles Leclerc és Mattia Binotto lépett eléjük. A svájci-olasz arról beszélt, a két siker a megfeszített csapatmunka eredménye, számos tényező, az alacsony leszorítóerejű aerodinamikai csomag, a Spec 3 motor, a stratégia és a bokszkiállások mind hozzájárultak, hogy végre a dobogó tetejére álljanak.
„Nyolc hihetetlen napot éltem át” – mondta közönségének Leclerc. „Hihetetlen kétszer győzni első évemben, és elsősorban nektek köszönhető, különösen, miután a szezon első fele messze elmaradt elvárásainktól.”
Sebastian Vettel sem merült feledésbe, a német telefonon jelentkezett be, és köszönetet mondott a támogatásért a nehéz monzai futam után. A jelenlevők pezsgővel koccintottak, majd Leclerc több száz aláírást osztott ki, és fotózkodott a Ferrari-munkatársakkal.

Csapatszelfi nélkül el sem kezdődhetne a Mercedes első Formula-E-szezonja
https://formula.hu/parc-ferme/23154
Elölről hátrafelé: Ian James (csapatfőnök), Nyck de Vries (pilóta), Stoffel Vandoorne (pilóta) és Toto Wolff (a Mercedes Motorsport vezetője).

Hétvégén újra ralikrossz: mi történt az elmúlt versenyeken?
https://formula.hu/parc-ferme/23132
Lettországban folytatódik a ralikrossz-világbajnokság szezonja, az Európa-bajnokság pedig befejeződik Rigában. Az AFM Motorsporthíradó összefoglalta, mi történt az előző versenyhétvégéken a magyar versenyzőkkel: Marton Gergely és Kárai Tamás Eb-dobogóval a tarsolyban utazik a Baltikumba.
25 év alatt nem bakizott még ekkorát az Alfa csapatmenedzsere
https://formula.hu/parc-ferme/23153
Megvan, ki a felelős az Alfa Romeo áthajtásos büntetéséért, amelyet a csapat azért kapott, mert rosszul tudta a szabályokat. A Q3-ba jutó, de váltó- és motorcsere után bokszutcából rajtoló Kimi Raikkönen autójára új szett lágy abroncsot tettek fel a verseny kezdetén: ezt a szabályok nem engedik meg.
A felelősséget Beat Zehnder vállalta magára, aki nem olyan rég sokkal pozitívabb rivaldafényt kapott: a svájci istálló ünnepelte őt, mivel már 25 éve hűségésen a Sauber/BMW-Sauber/Alfa Romeo tagja. Zehnder, akinek csapatmenedzserként feladata a szabályok betartását ellenőrizni, elismerte, negyed évszázad alatt nem követett el még ekkora bakit.
„Ez volt az eddigi legnagyobb hibám 25 év alatt. Tudnom kellett volna, hogy a kvalifikációs lágy gumival kell rajtolnunk a futamon. Remélem, hogy a következő 25 évben nem követek el még egy ekkora baklövést” – mondta a svájci Blicknek Zehnder.

A Hungaroringen tesztelte a Pirelli a 18 colos kerekeket
https://formula.hu/parc-ferme/23152
A Pirelli Motorsport rövid Twitter-bejegyzésben adta hírül, mivel és hol töltötte az elmúlt két napot: a gumigyártó a Hungaroringen körözött a 18 colos abroncsokkal felszerelt Formula-2-es tesztautóval. A keddi és szerdai teljesítmény összesen 139 kör volt.
A Pirelli hétvégén az Olasz Nagydíjon mutatta be a 18 colos abroncsokat F2-es autóra szerelve: az F1-es futamgyőztes, Jean Alesi néhány próbakört meg is tett Monzában a versenygéppel. A specifikációt a másodosztályban már jövőre, a Formula-1-ben a 2021-es szabálycsomag részeként vezetik be.
The road to 2020 continues as the @FIA_F2 development car completed 139 laps over the past 2 days on Hungary, testing our 18-inch tyres pic.twitter.com/QA8IVDvVVi
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 11, 2019
Majdnem ugyanannyi világhírű focista volt a monzai paddockban, mint F1-es versenyző
https://formula.hu/parc-ferme/23151
Az Olasz Nagydíj valamilyen okból különösen nagy mennyiségben vonzotta az aktív és visszavonult labdarúgó-legendákat. Megfordult a paddockban Didier Drogba, aki az FIA kampányához is csatlakozott, majd a futam előtt a rajtrácson a formula.hu összefutott Alessandro Del Pieróval, miközben a háttérben Pierre-Emerick Aubameyang és a karrierje elején még a Monza futballcsapatában is játszó Patrice Evra drukkolt Lewis Hamiltonnak. Az Arsenal-csatár Aubameyang még le is állt Carlos Sainzcal egy kis dekázásra és fejelgetésre.
Carlos Sainz put his keepy uppy skills to the test with Pierre-Emerick Aubameyang pic.twitter.com/xRco5U4ydP
— ESPN F1 (@ESPNF1) September 9, 2019
How about that #ItalianGP, guys @Evra and @Aubameyang7 enjoyed their @F1 trip to Monza today! pic.twitter.com/LmsnwqyWYB
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 8, 2019
Monzában is a régi, jól bevált módszerrel húznák meg a pályahatárt
https://formula.hu/parc-ferme/23150
Az Olasz Nagydíj helyszínének utolsó kanyarjába, a Parabolicába is visszatérhet a bukóterek klasszikus változata, a sóderágy. Ezt az F1 versenyigazgatója, Michael Masi nyilatkozta, miután a múlt hétvégén több olyan eset is történt az ominózus szakaszon, amelyet ez a régimódi megoldás megakadályozott volna. Ezek egyike egy vérfagyasztó baleset volt, amit az aszfaltozott felületre erősített nagyméretű rázókő okozott.

Igaz a sóderágynak is vannak hátrányai, az FIA megfontolja a visszahozását. "Ez lehet egy megoldás" - nyilatkozta Masi. "Legyen az aszfalt, rázókő, sóder vagy fű, minden esetben meg analizálnunk kell a helyzetet. Nem olyan egyszerű a helyzet, hogy annyit mondunk, 'cseréljük ki'. Számos tényezőt figyelembe kell venni."
Ricciardo felfalta a versenyautók szemléltetésére szánt gumicukrot
https://formula.hu/parc-ferme/23149
Mindenekelőtt elég szokatlan versenyelemzés lehetett az, amelyben versenyautó-formájú gumicukrokkal (az Alfa Romeo találmánya!) próbálták felvázolni az autók pozícióját a felrajzolt monzai célegyenesben. Másrészt pedig elég felelőtlen dolog volt mindezt Daniel Ricciardo előtt prezentálni, hiszen a Renault ausztráljának csak meghozták vele az étvágyát. Nagyon illedelmes volt azonban, hiszen mivel nem volt tiszta a keze, szájjal próbálta felszippantani az egyiket. Harmadszorra sikerült...
Third time lucky! @danielricciardo will do anything for a post-race snack...#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/HCEOXDb8wO
— Formula 1 (@F1) September 9, 2019
A Formula Renault Eurocup mezőnye is tudna róla mesélni, mekkora vihar volt a hétvégén Magyarországon
https://formula.hu/parc-ferme/23148
Az elmúlt hétvégén a GT Open és a Formula Renault Eurocup képében nemzetközi sorozatok versenyeztek a Hungaroringen - már amikor versenyezhettek. A formulaautós sorozat első, szombati versenye komoly felhőszakadás mellett kezdődött el a biztonsági autó mögött, és ennél komolyabbra nem is fordult. Az ötödik körében tartott a vonatozás, amikor véglegesen leállították a futamot, és a pontok felét osztották ki az első tíz helyezettnek, tulajdonképpen az időmérős eredmény alapján. Mármint leszámítva azt a három autót, amelyek már a rajtrácsra kivezető kör során kicsúsztak, köztük a bajnokságot továbbra is vezető Oscar Piastrival. A lenti videóban akár a teljes szombati "verseny" végignézhető.
A vasárnapi futamot aztán száraz időben már a tervezett menetrend szerint futották le.
Points were awarded in Saturday's Formula Renault Eurocup race at the Hungaroring despite no racing laps being completed. The race was red-flagged due to rain after five laps behind the Safety Car, no restart was given, and drivers scored half-points. pic.twitter.com/xZ1O7cbnQi
— RaceFans (@racefansdotnet) September 10, 2019
Kubica autójának kormánya mindennél többet elmond sérült karjáról
https://formula.hu/parc-ferme/23147
Ugyanis a pilótafülkében szükséges temérdek gomb szinte mindegyike a kormány bal oldalára került, hogy a 2011-ben súlyosan roncsolódott, és továbbra sem százszázalékos jobb kezével a lehető legkevesebb feladatot kelljen ellátnia vezetés közben.

Ez is motorsport: traktorhúzó Európa-kupa Hajdúböszörményben
https://formula.hu/parc-ferme/23131
Stábunk a Hajdúk Fővárosában járt, ahol megismerkedett a mezőgazdasági Forma-1-gyel. Íme a Motorsporthíradó beszámolója:
Olasz kommentárral is érdemes meghallgatni Leclerc győzelmét
https://formula.hu/parc-ferme/23146
A szenvedély minden nyelven érthető.
You might not know *exactly* what he's saying
— Formula 1 (@F1) September 10, 2019
But you know exactly how this @SkySportF1 commentator is feeling
Passion is a universal language#F1 #ItalianGP @ScuderiaFerrari #SkyMotori pic.twitter.com/MqAD8mI738
Videó: mennyi is jelentett az a bizonyos szélárnyék?
https://formula.hu/parc-ferme/23145
Az alábbi videóban Monzában, a Parabolica előtti egyenesben hasonlíthatjuk össze a két Ferrarit. A felső képen Sebastian Vettel megy egyedül, az alsón Charles Leclerc pedig a szélárnyékban. Nos, a egyenest még Vettel kezdi 1 km/h-val gyorsabban, a végén azonban már a monacói a gyorsabb 9 km/h-val, amelynek következtében 131 ezredet vert csapattársára ezen a rövid részen - ráadásul a Parabolicát is gyorsabban vette, így a célegyenesben is 7 km/h-val gyorsabb tudott lenni.
It was critical throughout the #ItalianGP
— Formula 1 (@F1) September 10, 2019
But what exactly is the tow - and how much does it boost performance?
Over to Vettel and Leclerc... #F1Insights powered by @AWScloud
2021 után is marad a DRS az F1-ben, de csak B tervként
https://formula.hu/parc-ferme/23144
A biztonság kedvéért az újgenerációs, 2021-es Formula-1-es autókat is felszerelik nyitható hátsó szárnyakkal, de a szakemberek abban bíznak, hogy ezek nélkül is izgalmas futamokat tesznek lehetővé az újragondolt konstrukciók. Alig másfél év múlva bemutatják a jelenlegieknél letisztultabb, aerodinamikailag áttervezett F1-es gépeket, amelyek az eddigiek alapján szélárnyékban jóval hatékonyabban fognak működni, így létjogosultságát veszíti egy olyan külső segítség, mint a DRS.

Az állítható hátsó szárnyakat 2011-es bevezetésük óta számos kritika érte, sokak szerint túlságosan megkönnyítik az előzéseket, így "műanyaggá" teszik a futamokat. Szerencsére a szakemberek és a sorozat vezetői is meghallották a panaszokat, így most azon dolgoznak, hogy többé ne legyen rájuk szükség.
A Formula-E csupa móka és kacagás
https://formula.hu/parc-ferme/23140
A szezon legviccesebb pillanatai – a széria tartalomkészítőinek nem kevesebb, mint 14 percet sikerült összeválogatniuk.
Mugello venné át Monza helyét az F1-es versenynaptárban
https://formula.hu/parc-ferme/23143
A Milánó mellett fekvő Monza alig pár napja írt alá egy új egyezséget a Formula-1 vezetőivel, amely alapján 2024-ig minden évben otthont ad az Olasz Nagydíjnak, ennek ellenére a Firenze és Bologna között fekvő Mugello is szemet vetett az F1-es futamrendezés lehetőségére. A Ferrari tulajdonában álló pálya 2025-től venné át a stafétát Monzától.
"Az első feladatunk az, hogy megújítsuk szerződésünket a MotoGP-vel, de talán öt év múlva a Formula-1-et is elhozzuk Toszkánába. A többi olasz pályával ellentétben Mugello nem állami tulajdonban van. A Ferrari 2006 és 2016 között óriási befektetésekkel növelte az infrastruktúra minőségét. Folyamatos fejlesztéseink vannak, és ezt a tempót képesek vagyunk fenntartani" - nyilatkozta a pálya igazgatója, Paolo Poli a Corriere dello Sportnak.
Mugellóban F1-es nagydíjat eddig még nem rendeztek, ám belső kamerás felvételek így is fellelhetők a pályáról. Íme az 5,25 kilométeres vonalvezetés a 2008-as Ferrari fedélzetéről.
Leleplezték a Hyundai elektromos TCR-autóját
https://formula.hu/parc-ferme/23142
A frankfurti autószalonon, az IAA-n mutatta be különleges versenygépét a Hyundai Motorsport: a Hyundai Veloster N ETCR – melyet a WTCR címvédője, Gabriele Tarquini harangozott be egy emlékezetes reklámban, őrült professzorként – az i30 N TCR villanyos testvére, a 2020-ban induló elektromos túraautós sorozatba, az ETCR-be készült.
Az autóról, amely a márka megszokott autósportos színeit viseli az elektromosságot jelképező villámokkal együtt, ismert, hogy 2018 végén kezdték fejlesztését, az első bejáratásra pedig augusztusban került sor. Az alapos tesztprogram szeptemberben kezdődik meg.
A hírek szerint az ETCR 2020-as szezonja három-négy versenyből áll majd. A terv szerint a széria nyáron rajtol el Európában, ezt a kontinensen kívüli versenyek követik. A 2021-es szezon már teljes versenynaptárral zajlana. A mezőnyről azonban egyelőre nem tudni sokat: a Hyundai mellett egyedül a Cupra jelezte részvételi szándékát.



Raikkönen és a kormány esete – újra
https://formula.hu/parc-ferme/23141
A finn Monzában némi türelmetlenséggel hangjában kérte az Alfa Romeót, hogy cseréljék ki a kormányt, amelynek kuplungja nem működött megfelelően.
„Adjatok egy másik kormányt! Valami nem stimmel a kuplungfüllel. Adjatok másik kormányt. Most! Ki sem tudok szállni! A második tartalékot!” – mondta a rádióban, akkor is folytatva, amikor csapata nyugtázta az üzenetet. Még szép, hogy mindenkinek a 2017-es bakui eset jutott eszébe, amikor a piros zászlót követő újraindítás közeledett, Raikkönen pedig ingerülten sürgette csapatát, adják oda a hiányzó kormányt.