Rosszul kezdődik: Kubica balesetet szenvedett a Monte-Carlo Ralin!
https://formula.hu/parc-ferme/7795
Mindössze három szakaszt kellett várni a szezon első Robert Kubica-balesetére a WRC-ben...
Fittipaldi idén is szerepet kap a Haasnál
https://formula.hu/parc-ferme/28155
A Haas vezetősége elégedett Pietro Fittipaldival, ezért idén is őt jelöli ki a csapat teszt- és harmadik számú pilótájának - érkezett a bejelentés pénteken. A 24 éves brazil-amerikai versenyző tavaly a második szezonját töltötte a fenti beosztásban az istállónál, amikor a szezon vége felé a sérült Romain Grosjean helyére beugorva bizonyította rátermettségét. Mivel mindkét versenyen célba ért, amelyen rajthoz állt, így bebiztosította helyét az alakulatnál.
Günther Steiner szerint különösen azért figyelemre méltó a pilóta Szahíri és ABu Dhabi Nagydíjon látott teljesítménye, mert a versenyhétvégéket megelőzően egyetlen egyszer sem ült a csapat aktuális autójában. "A felkészülési időszak rövidségétől függetlenül jó munkát végzett. Nem sodorta őt magával az ár, türelmes maradt, és teljesítette, amit kértünk tőle: mindkétszer hazahozta az autót" - méltatta őt a csapatvezető.

Fotó: DPPI
Négy új Audi is rajthoz áll az idei WTCR-szezonban
https://formula.hu/parc-ferme/28152
Alig néhány hete mutatta be az Audi az új TCR-gépét, most pedig már be is jelentették, hogy négy is csatasorba fog állni az új RS 3 LMS-ből a Túraautó-világkupa 2021-es kiírása során. „Ez lehetőséget ad, hogy különböző nemzetközi versenypályákon, a legszínvonalasabb bajnokság versenykörülményei között teszteljük az új autót. Csak ezt követően fogjuk leszállítani őket az ügyfeleinknek az év második felében” – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélprogramjának vezetője.
A versenygépeket az a Comtoyou Racing fogja indítani, amely már évek óta a négykarikás márka partnere. A négyből két versenyzőt is az Audi fog biztosítani Frederic Vervisch és Nathanael Berthon személyében, a másik két pilótát később nevezik meg. Ezzel egyébként Vervisch és Berthon lett az ötödik és hatodik hivatalosan is bejelentett induló a június elején a Nordschleifén startoló 2021-es WTCR-idényre a hondás kvartett után.

Arnoux és Alesi Lauda Ferrariját, Maldonado háború előtti autót vezethet Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/28151
A minap jelentették be a monacói szervezők, hogy a jövő héten nekiállnak az előkészületi munkálatoknak Monte-Carlo utcáin, most pedig már az is kezd körvonalazódni, kik fognak részt venni a tavaszi tripla eseménysorozat első felvonásán, a Historic GP-n április 24-25-én (két héttel később a Formula-E, május 23-án pedig az F1 versenyez a hercegség utcáin).
A legpatinásabb páros egyértelműen a német Methusalem Racingé lesz, amelynek színeiben két nagydíjgyőztes, René Arnoux és Jean Alesi fogja vezetni az 1974-es Ferrari 312B3-ast. A modellhez fűződik többek között Niki Lauda első futamgyőzelme, a két későbbi ferraris pilóta pedig az 1973 és 1976 közötti gépek számára kiírt Serie F kategóriában vezetheti az autót.
A másik érdekes név az indulók listájáról Pastor Maldonadóé: a 2012-ben versenyt is nyerő venezuelai az 1937-es Maserati 4CM-et fogja vezetni a háború előtti autók számára kiírt versenyben.

fotó: DPPI
Ilyen sem volt még: Névadó szponzora lesz a tesztnek
https://formula.hu/parc-ferme/28146
Régi hagyomány, hogy a versenynaptár nagydíjainak névadó támogatója van, így igyekeznek a sportba óriási összegeket öntő cégek maximalizálni a nyilvánosságot – olyanra azonban nem emlékszünk, hogy egy vállalkozás egy F1-es teszt szponzorálásában lásson lehetőséget. Márpedig a szezonnyitót megelőző háromnapos gyakorlás Aramco Szezonelőtti Teszt néven fog futni hivatalosan.
A versenyt szponzoráló szaúdi vállalat a világ egyik legnagyobb olajcége, a Formula-1 globális partnere, amely 2020-ban már több nagydíjat támogatott. A teszten túl idén is fel fog bukkanni versenyek nevében: az USA Nagydíj névadó szponzora lesz, valamint minden valószínűség szerint az első Szaúd-Arábiai Nagydíj is a helyi óriásvállalatot népszerűsíti majd (az F1 oldalán fellelhető versenynaptárban még nem szerepel a dzsiddai futam teljes, formális neve).
_resize.jpg)
Március 19-én jön a Drive To Survive 3. évada
https://formula.hu/parc-ferme/28154
Elkészült az utómunkálatokkal a népszerű Formula-1-es Netflix-sorozat, a 2020-as versenyeken leforgatott Drive To Survive stábja. A harmadik évad pontosan egy hónap múlva lesz elérthető a streamingszolgáltatón, március 19-én.
Az előző év nem csupán a koronavírus, hanem a pályán és azon kívül zajló bőséges történések miatt is rengeteg sztorit tartogatott, kíváncsiak leszünk, mit hozott ki belőle a Netflix, amely az első két évadban nehezen félbehagyható sorozatot produkált. „Fogalmunk sincs, mi fog történni” – hangzik el az első, 30 másodperces teaserben:
A Red Bull bemutatóidőpontja is nyilvános – Nem is kell sokat aludnunk addig!
https://formula.hu/parc-ferme/28153
A 2021-es versenygépek sorában a Red Bull lesz a negyedik, amelyet láthatunk. A McLaren MCL35M és az Alpha Tauri AT02 már megmutatkozott, jövő hétfőn az Alfa Romeo C41 debütál Varsóban, az energiaitalos istálló pedig keddre, február 23-ra tette saját leleplezését. Nem kell sokat várnunk, amíg látjuk az RB16B-t: a név tükrözi, hogy a modellt nem üres papírlapon tervezték, hanem az idei autón alapul.
A csapatbemutatók közül így most már csak a Haasé nem ismert:
McLaren – február 15.
Alpha Tauri – február 19.
Alfa Romeo – február 22.
Red Bull – február 23.
Ferrari (csapat) – február 26.
Mercedes – március 2.
Alpine – március 2.
Aston Martin – március 3.
Williams – március 5.
Ferrari (autó) – március 10.
Oh to be 16 again... It's a date #ChargeOn pic.twitter.com/V2EkAN9luj
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 19, 2021
Így fest LCR-es színekben az ifjabb Marquez
https://formula.hu/parc-ferme/28149
A Honda szatellit alakulata, az LCR van soron a MotoGP-s bemutatók sorában – ráadásul két részletben ejtik meg ezt, köszönhetően annak, hogy Alex Marquez motorján a Castrol, Takaaki Nakagamién az Idemitsu lesz a névadó főtámogató. Pénteken délben a fiatal spanyol versenygépének leleplezésével indult a sor: a tavaly a Repsolnál debütáló és két dobogós helyezést szerző ifjabb Marquez motorjának festése a szokásos LCR-es és Castrol-színek mellett a hagyományosnál valamelyest több kéket tartalmaz.
Íme, néhány stúdiófotó a Moto2-ben és a Moto3-ban is vb-címet szerző Alex Marquezről és idei gépéről – felkészül Nakagami, akinek a motorjáról szombat délelőtt rántják le a leplet.



23 legyet egy csapásra: közzétette egészéves gumikínálatát a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/28150
Nem vacakolt a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, egyszerre kiadta a 2021-es évad mind a 23 versenyére tervezett keverékek listáját. A magyarázat természetesen a koronavírus-járványhoz köthető, ezzel is könnyítenék a csapatok és saját maguk dolgát, hogy már az évadkezdet előtt meghatározzák, hogy az egyes helyszíneken mi lesz a kínálat – ha persze a versenynaptár maga nem változik. Ugyancsak a pandémia miatt megmaradt az a tavalyi trend is, hogy az istállók nem választhatnak mennyiséget: minden pilóta egységesen két kemény, három közepes és nyolc lágy szett abroncsot kap – meg persze az esőgumikat.
Ami pedig magukat a slick keverékeket illeti: a legtöbb pályán a tavalyival megegyező lesz a felhozatal, egyedül Azerbajdzsánban és Brazíliában lesz egy fokozattal lágyabb a kínálat, mint lett volna 2020-ban, ha a koronavírus nem kaszálta volna el a bakui és interlagosi versenyeket. Az ötös skála középső, C3-as keveréke mindenhol akcióban lesz, a legpuhább C5-ös gumik az utcai helyszíneken, míg a legkeményebb C1-es abroncsok Portimaóban, Barcelonában, Silverstone-ban, Zandvoortban és Suzukában jutnak szerephez. Íme, a teljes lista:

Mi jobb egy onboardnál? Négy onboard
https://formula.hu/parc-ferme/28147
A McLaren filmforgatási nap címszó alatt vitte először pályára az MCL35M-t, ennek megfelelően a gépet alaposan telepakolták kamerákkal. Íme Lando Norris körei Silverstone-ban.
Komplikációk léptek fel, súlyosbodott Fausto Gresini állapota
https://formula.hu/parc-ferme/28148
Nem érkeztek jó hírek Fausto Gresiniről: a lassan két hónapja, karácsony környékén koronavírussal kórházba került korábbi kétszeres 125 köbcentis motoros világbajnok állapota a legfrissebb fejlemények szerint még kritikussá vált. Csapata, a Gresini Racing csütörtök esti közleményében így fogalmazott az őt kezelő Dr. Nicola Cilloni:
„Fausto Gresinit továbbra is a bolognai kórház intenzív osztályán ápolják a koronavírus-fertőzés által okozott elhúzódó légzési elégtelenség miatt. Sajnos komplikációk léptek fel, ami miatt jelenleg kritikus az állapota. A kórházi személyzet továbbra is maximális intenzitással folytatja a kezelést, remélve a szervi funkciók helyreállását, amelyeket súlyosan érintett a fertőzés. Továbbra is légzőkészülék segíti a légzését, és mesterséges kómában tartjuk.”
A csapatvezetőről az utóbbi hetekben hol jobb, hol rosszabb hírek érkeztek, a fentiek alapján viszont újra kritikus az állapota. Pedig Carlo Merlini, Gresini jobbkeze az istálló Moto3-as és Moto2-es részlegének néhány nappal ezelőtti bemutatóján elmondta, hogy a 60. születésnapját nemrég ünneplő legenda néhány hete már negatív koronavírus-tesztet produkált, így jelenleg a fertőzésnek a tüdőn jelentkező szövődményei okoznak nagy problémákat.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hagyománytipró és fölösleges marhaság vagy üdítő újítás? Így látjuk mi a sprintfutamok kérdését!
https://formula.hu/parc-ferme/28133
A Formula Podcast legutóbbi adásában aktuális F1-es kérdésekről is beszélgettünk, így nem mehettünk el a sprintversenyek elképzelése mellett sem, ami egyre közelebb jut ahhoz, hogy zöld jelzést kapjon az illetékesektől. Hallgassátok meg a stáb álláspontját 1:00:52-től (meg persze a teljes adást is!):
|
|
Hivatalos Farmer Partnere is lesz az Aston Martinnak
https://formula.hu/parc-ferme/28145
Úgy néz ki, a Formula-1-be 60 év után gyári márkaként visszatérő Aston Martin igencsak vonzó a szponzorok számára. Névadó támogatóként a Cognizant informatikai céget sikerült az F1-be csábítaniuk, most pedig a Replay ruházati márkával kötöttek együttműködést, amely – kellett valamilyen formális státusz – Hivatalos Farmer Partnere lesz a csapatnak. Ennek apropóján készült néhány játékos hangvételű fotó Sebastian Vettel és Lance Stroll szereplésével, természetesen talpig farmerruhában.

Az új Mercedest még nem láttuk, de legalább már halljuk
https://formula.hu/parc-ferme/28144
Először indították be a Mercedes 2021-es versenygépét, a W12-t a csapat főhadiszállásán: a közösségi médiába felkerült egy rövid klip, amin duruzsoló V6-os motor hangja hallható. A Mercedesnél nem bíztak semmit a véletlenre, kizárólag a hangot posztolták – így biztos nem járnak úgy, mint a Ferrari, amely egy apró darabkát mutatott meg az autóból, mégis kiszúrható egy jelentős innováció.
A csapatok ehhez hasonló, apró ízelítőket tesznek közzé új autójukról, így fokozva a várakozást a bemutatók előtt – ezeket itt foglaltuk össze. A Mercedes (amely március 5-én érkezik) egyébként le van maradva társaihoz képest, míg ők most indították be a W12-t, addig az új McLaren és Williams már a pályán is járt.
Push that button. Because trust us, you're gonna want to hear this.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 18, 2021
Crank up the volume and listen up as our #W12 roars into life for the very first time! pic.twitter.com/97sTeneh4s
Valaki belógott a Red Bull bázisára, hogy autókon ugráljon
https://formula.hu/parc-ferme/28143
Egy jó kondiban lévő fiatalember ellen indított nyomozást a héten a Milton Keynes-i rendőrség. A jelek szerint a férfi belógott a Red Bull Formula-1-es csapatának központjába, ahol zárás után mindenütt ott hagyta a lábnyomát, és kis híján összetört egy orrkúpot. A csapat azt gyanítja, hogy a betörő az idei autót kereste.
Intruder alert! Someone's trying to get a peek at the RB16B pic.twitter.com/b0Dz5bdWZn
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 17, 2021
Nocsak: Hülkenberggel együtt edz Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/28141
Zajlik a kemény fizikai felkészülés Max Verstappennél, erről töltött fel a minap fotókat és videókat az Instagram-oldalára – némelyiknek már a megnézése is fárasztó és/vagy fájdalmas –, az egyik képen pedig nem más tűnt fel, mint Nico Hülkenberg. A két pilóta jó kapcsolatot ápol egymással, nem véletlenül keringtek olyan pletykák tavaly, hogy Verstappen a németet szerette volna maga mellett tudni a Red Bullban. Úgy tűnik, most együtt is készülnek a szezonra, amely során Hülkenberg a hírek szerint a tavalyi sikeres beugrások után az Aston Martin hivatalos tartalékosa lehet.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Pattanj be Ricciardo mellé az első mclarenes körére!
https://formula.hu/parc-ferme/28139
A bemutató utáni napon már az esős Silverstone-ban tartott filmforgatási napot a McLaren, amely során új igazolásuk, Daniel Ricciardo is beülhetett az MCL35M-be. Rövid klipeket már osztottunk meg erről, de a wokingiak jóvoltából egy hosszabb onboard felvételt is megnézhetünk az ausztrál első métereiről a Mercedes-motoros, papaja festésű autóban:
Rózsaszínbe öltözhet Mick Schumacherék autója?
https://formula.hu/parc-ferme/28140
Bár a Racing Point Aston Martinná alakult, s a Cognizant révén új névadó szponzort is kaptak, így a BWT-rózsaszín nem fog feltűnni a zöldbe boruló autón, könnyen lehet, hogy így is láthatunk egy pink festésű gépet 2021-ben a Formula-1-ben. Az Express.de értesülései szerint ugyanis a víztechnológiai cég a Haasnál köthet ki, amely a napokban a magát az F1-gyel újra hírbe hozó Rich Energy botrányos távozása óta nem rendelkezik névadó támogatóval.
Ez pedig azt is jelentheti, hogy a megszokott szürke szín által dominált dizájn helyett rózsaszínbe öltözhet a két újonc, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin 2021-es autója. A Haas egyébként egyelőre nem jelölt meg időpontot a csapatbemutatójának, de nem kizárt, hogy csak közvetlenül a bahreini teszt előtt leplezik le a gépet.
A Motorsport.com amúgy úgy tudja, hogy nem csak a Haas lehet opció a BWT számára: értesüléseik szerint a Williams is a radarján van a vállalatnak. A grove-i alakulat nem kívánt reagálni erre.

Fotó: DPPI
Quartararo félelmetesebb lesz a pályán, mint a motorversenyzés történetében eddig bárki
https://formula.hu/parc-ferme/28136
És ezt a címet a szó legszorosabb értelmében gondoljuk, hiszen a MotoGP-ben idénre a gyári Yamahához átnyergelő francia veszedelmes sisakfestésre váltott. Annak tetejére ugyanis egy ijesztő/gonosz/dühös arcot festettek, amely vörösen a nézők felé fog meredni minden alkalommal, amikor a motorján előredőlve száguldó, „az ördög” becenévre hallgató Quartararót mutatja a kamera. Nézzétek csak:


Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
92 éves múltra visszatekintő partnerséget hosszabbított meg a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/28142
A Formula-1 egyik legkevésbé meglepő bejelentését tette meg csütörtökön a Scuderia, ugyanis kiderült, hogy további évekre megújították technológiai és kereskedelmi együttműködésüket az innovációs partnerükkel, a Shell-lel. A két fél kapcsolata egészen 1929-re nyúlik vissza, s az F1-ben összesen 12 egyéni és 10 konstruktőri vb-címet nyertek együtt. A közös közleményben Mattia Binotto, a Ferrari csapatvezetője és a magyar Kapitány István, a Shell globális alelnöke egyaránt kiemelte a sikeres közös múltat, a jövőt illetően pedig többek között várják a 2025-ben érkező új erőforrások jelentette kihívást.

Jó hírek Monacóból: jövő héten megkezdik az építkezést az F1-es pályán
https://formula.hu/parc-ferme/28138
2020-ban a koronavírus-járvány miatt törölni kellett a legendás Monacói Nagydíjat, amely 1955 óta állandó részét képezte a Formula-1-es versenynaptárnak, s már idén is lehetett hallani olyan pletykákat, hogy a tavasz végi, nyár eleji három utcai futam – Monte-Carlo mellett Baku és Montreal – ismét hasonló sorsra juthat. Ezt akkor az F1 vezetői és a monacói szervezők is cáfolták, utóbbiak pedig most bejelentették, hogy február utolsó hetében neki is látnak a pályaépítési előkészületeknek.
A munkálatok – és ezzel együtt a forgalmi korlátozások – hét hetet vesznek igénybe, s bár az F1-es futam csak három hónap múlva (május 23-án) esedékes, azt megelőzően április végén kerül sor a Historic Grand Prix-re, majd május 8-án a Formula-E ottani versenyére.

fotó: dppi









