Egy kalappal!
https://formula.hu/parc-ferme/678
Tom és Tim Coronel már nagyon várják a 2015-ös Dakar Ralit. Ti is?

Vettel a futam után: Beszélgessünk inkább az időjárásról!
https://formula.hu/parc-ferme/26221
Sebastian Vettel az autójának teljesítménye szempontjából egyik legrémesebb versenyhétvégén van túl. A Brit Nagydíjon végig a pontszerzés határmezsgyéjén autózva csak a 10. helyen ért célba, és a hajrában defektet kapókon kívül csak a három sereghajtó csapat, a Haas, a Williams és az Alfa Romeo pilótái végeztek mögötte. A német a futam utáni sajtóközleményben elmondottak alapján nem találta a tapadást, és nincs meg a bizalma az autóban. Érthető módon az autból kiszállva nem is akart visszaemlékezni a versenyre.
"Nem beszélgethetnénk inkább az időjárásról? Olyan szép napunk van. Beszéljünk valami másról" - felelte a holland Ziggo Sport futamot firtató kérdésére a négyszeres bajnok.
I: it was a lonely ride for you...
— The Vettels (@TVettels) August 2, 2020
Seb: shall we talk about the weather? It's a beautiful day pic.twitter.com/db8yYTGcjn
Egyetlen szabadedzést tartanak a kétnapos imolai versenyhétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/26225
Szokatlan kihívással szembesül az F1 mezőnye az őszi imolai fordulón. Az október elsejére kiírt Emilia-Romagna-i Nagydíj ugyanis - a sajtónaptól eltekintve - a szokásos három helyett két nap alatt lezajlik, így a csapatoknak mindössze egyetlen szabadedzésnyi ideje lesz felkészülni az időmérő edzésre és a futamra. Először szombaton délelőtt gördülhetnek autók a pályára, és aznap délután a kvalifikációt is megrendezik. A futam szokásos módon vasárnap délután kezdődik, bár az átlagosnál két órával korábban.
A Emilia-Romagna-i Nagydíj menetrendje:
| szombat | 10:00 - 11:30 | szabadedzés |
| 14:00 - 15:00 | időmérő edzés | |
| vasárnap | 13:10 - | futam |

Fotó: F1
Tragikus sorsú Ferrari-pilóta fia vette át a Mercedes konstruktőri trófeáját
https://formula.hu/parc-ferme/26220
A Mercedesnek két trófea járt a Brit Nagydíjon az egyéni és konstruktőri futamgyőzelemért: a csapat képviseletében az istálló megbízhatósági mérnöke, Gilles Pironi lépett dobogóra és vette át az arany serleget. A név nem véletlenül ismerős: Gilles a Ferrari egykori pilótája, a tragikus sorsú Didier Pironi fia.

A francia versenyző Formula-1-es pályafutásának egy súlyos baleset vetett véget az 1982-es Német Nagydíjon, abban az évben, amikor fő esélyes volt a világbajnoki cím megszerzésére: az utolsó futamok kihagyásával is második lett az összetettben Keke Rosberg mögött. Didier Pironi 1987-ben egy motorcsónakverseny-balesetben veszítette életét. Várandós felesége a tragédiát követően adott életét a két ikerfiúnak: Didier-nek és Gilles-nek, akiket az édesapáról és a szintén tragikusan elhunyt csapattársról, Gilles Villeneuve-ről nevezett el. A sors furcsa szeszélye, hogy a nevét Ferrari-legenda után kapó Gilles Pironi 2014-ben a Mercedes alkalmazásába lépett mérnökként.

Bottas Hamiltonról: Micsoda szerencse, ******!
https://formula.hu/parc-ferme/26219
Kimi Raikkönen káromkodik, Sebastian Vettel panaszkodik, drámai utolsó kör - a Brit Nagydíj legjobb rádióüzeneteit gyűjtötte össze az F1. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Bereznay Dániel: hogyan csal a Mercedes?
https://formula.hu/parc-ferme/26218
A magyar e-sportoló közzétett egy elemző videót.
Norris megbúbolta Ricciardót
https://formula.hu/parc-ferme/26217
Lando Norris kicsit szórakozott jövő évi csapattársával, Daniel Ricciardóval:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
33 éve már láthattunk hasonlót, mint amit vasárnap Hamiltontól
https://formula.hu/parc-ferme/26214
Lewis Hamilton defektes bal első gumival ért célba és győzött a Brit Nagydíjon, de ahogy arra Tobi Grüner, az Auto Motor und Sport szakírója által előbányászott fotó rámutat, Stefan Johansson 1987-ben hasonlóképp egy utolsó körben kapott defekttel együtt futott be a második helyen Hockenheimben:
Hamiltons Silverstone win on three wheels reminds me of Stefan Johansson 1987 at Hockenheim. The McLaren driver secured 2nd place despite a last lap puncture. Winner Nelson Piquet was far ahead anyway. #AMuS #F1 pic.twitter.com/KTjeHd6ghM
— Tobi Grüner (@tgruener) August 3, 2020
Lemásolta a Mercedes 2018-as rádiózását az Alfa Romeo, csak Raikkönen kicsit idegesebb volt, mint anno Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/26215
Alighanem mindenki emlékszik a jelenetre, amikor a két évvel ezelőtti Német Nagydíjon kialakult káoszban Lewis Hamiltont előbb be akarták hívni a bokszba, majd meggondolták magukat, hogy aztán néhány pillanattal később mégis kerékcserére kérjék őt, csakhogy addigra a brit a füvön átvágva már visszatért a pályára. Hasonló jelenet játszódott le minap Silverstone-ban az Alfa Romeónál, annyi különbséggel, hogy Kimi Raikkönen némileg ingerültebben reagált, amikor mérnöke már a bokszbejáratnál kérte volna arra, hogy mégis maradjon kint a pályán: „Már túl késő, a fenébe is!” – kiabálta a finn a rádióba.
Kimi Räikkönen team radio
— Kimi Räikkönen Fans (@iceman7news) August 2, 2020
Engineer: "Box box... stay out, stay out!"
Kimi: "IT'S TOO FUCKING LATE NOW FUCKS SAKE" #Kimi7 #F1 #BritishGP pic.twitter.com/sbQpPaOALe
Ma lenne 31 éves Jules Bianchi
https://formula.hu/parc-ferme/26216
A mai napon ünnepelné születésnapját a 2014-es Japán Nagydíjon súlyos balesetet szenvedő és kilenc hónappal később elhunyt Jules Bianchi. A Ferrari nem feledkezett meg egykori patronáltjáról, ezzel a képpel emlékeznek a fiatalon elment tehetségre:
Remembering Jules on his 31st birthday
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 3, 2020
Never forgotten#essereFerrari #CiaoJules pic.twitter.com/CnJjbHcCMH
Magyar pilótát is beválogattak az Aston Martin Akadémiájára
https://formula.hu/parc-ferme/26213
Hefler Róbert kapott hihetetlen lehetőséget, és már a GT Open magyarországi hétvégéjén is rajthoz fog állni – a részletekről Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke számolt be a hivatalos Facebook-oldalán:
Olvasónk megálmodta: Ilyen lenne a Hyundai, ha beszállna a Formula-E-be
https://formula.hu/parc-ferme/26212
A Gulf-festésű McLarent is megtervező S. Veres András olvasónk egy újabb érdekes fantáziarajzot küldött nekünk: megálmodta, milyen festéssel indulna a Hyundai a Formula-E-ben, ha 2021-ben váratlanul beszállna a sorozatba – természetesen túraautó-bajnokával, Michelisz Norberttel a volán mögött. Az első dizájn a BRC Racing Team Hyundai i30 N TCR-jének festésén alapul, a másik kettőt még azelőtt tervezte, hogy bemutatták a 2020-as WTCR-gépet.




Két rekordot is megdöntött Lewis Hamilton silverstone-i győzelmével
https://formula.hu/parc-ferme/26211
- A legtöbb győzelem hazai versenyen 7 sikerrel. A korábbi rekorder Alain Prost, aki 6-szor nyert a Francia Nagydíjon.
- Rajttól a célig első helyen töltött versenyek: ez a 20. alkalom volt Hamilton számára. A korábbi rekordot Ayrton Senna tartotta 19-cel.
- Felkészül: legtöbb dobogós helyezés rekordja (Michel Schumacher, 155) és legtöbb futamgyőzelem rekordja (Schumacher, 91). Hamilton 154 dobogónál és 87 győzelemnél jár.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon@lewishamilton breaks another record . #F1 #Formula1 #BritishGP @lewishamilton @mercedesamgf1

Bizarr baleset: a felvezető kör legelején hajtott bele társába a motoros
https://formula.hu/parc-ferme/26210
Elképesztő jelenettel indult a Supersport-világbajnokság második jerezi versenye – amelyen az előző napi futamon enyhe agyrázkódást szenvedő Sebestyén Péter nem tudott rajthoz állni –, a felvezető kör elején ugyanis Axel Bassani hátulról belement Raffaele de Rosa motorjába. Az éppen a sisakplexijével babráló Bassani elesett, de riválisa MV Agustája is megsérült, a pályára került törmelékek miatt pedig be kellett lengetni a piros zászlót, így a futam csak jó 25 perc csúszással tudott elstartolni.
Az F1 rasszizmusellenes videójában is Raikkönen szövege a legjobb
https://formula.hu/parc-ferme/26209
Merthogy vasárnap óta már ilyen videója is van az F1-nek, ami a Brit Nagydíj előtti percekben debütált a televíziós közvetítésben. Az egyperces kisfilmben a mezőny minden pilótája feltűnik, olyannyira, hogy Sergio Perez is bejelentkezik a maga kis karanténjából, és még az F1-be lóhalálában visszatérő Nico Hülkenbergnek is jutott rá ideje. Végighallgatva feltűnik, hogy azért mindenkinek írtak legalább egy egymondatos szöveget, kivéve Kimi Raikkönennek, akinek szerepe annyiból áll, hogy "kiállok" (a rasszizmus ellen, mint fejezte be utána a mondatot Esteban Ocon).
A videó átkattintás után indul.
Hátborzongató, milyen profizmussal kezelte Hamilton és mérnöke az utolsó kört
https://formula.hu/parc-ferme/26208
Egy versenymérnök munkájának kulcsfontosságú része, hogy minden körülmények között nyugodt hangtónussal kell kommunikálnia a pilótájával, hiszen ha izgatottá, idegessé válik, azzal a versenyzőt is kizökkenti. És igen, erre még akkor is ügyelnie kell, amikor a pilóta az utolsó körben kap defektet az élen haladva, és a második helyezett rohamléptekkel kezd el felzárkózni rá.
Érdemes végighallgatni az alábbi videóban Lewis Hamilton és Peter Bonnington közötti rádiókommunikációt, amely a defekt jelentésétől a leintés pillanatáig egyirányú volt: Bono rendszeresen a pilóta fülére mondta a Verstappentől való távolságot, Hamilton pedig, torokban dobogó szív ide vagy oda, mesterien kivitelezte a feladatot három keréken is. Csak a célvonal elérésekor kezdett kicsit aggodalmaskodni, nehogy még egy kör legyen hátra, hiszen nem látta, hogy bárki is lengette volna neki a kockás zászlót.
Calm as you like. pic.twitter.com/8VbEldodAu
— Dan Paddock (@CosmicDanzo) August 2, 2020
Videó: Danyiil Kvjat bukása minden szögből
https://formula.hu/parc-ferme/26205
A Brit Nagydíj vasárnapján az Alpha Tauri pilótája kezdte a defektet szenvedők sorát, de akkor még senki sem sejtette, mi vár a mezőnyre az utolsó néhány körben. Kvjat óriási sebességgel veszítette el irányítását az autója felett, de szerencsére saját lábán hagyta el a helyszínt. Így mutatott az eset minden létező kameraszögből.
Éjjel bemásztak a pályára, elbújtak, majd megtrollkodták az F1-es közvetítést az aktivisták
https://formula.hu/parc-ferme/26207
Bár közel sem volt olyan veszélyes, mint amikor 2003-ban egy őrült befutott a pályára, mégis párhuzamba állítható a tizenhét évvel ezelőtti silverstone-i esettel ez a mostani, hiszen aktivisták ezúttal is a Formula-1-es közvetítésre irányuló figyelmet kihasználva próbálták terjeszteni üzenetüket, és sikerrel is jártak, miután ők is túljártak a pálya biztonsági őreinek eszén. Egy környezetvédő mozgalom, az Extinction Rebellion hajtotta végre a cselt, amikor a felvezető kör előtt belógatták szervezetük zászlaját a háttérben, a Club kanyar korlátján. A Brit Nagydíj leintését követően a rendőrség letartóztatta az akcióban résztvevő négyfős társaságot.
Idén a versenyhétvége lebonyolításán dolgozókon kívül senki nem tehette be a lábát a pályára, Silverstone-ban sem voltak nézők, így illegális behatolást is másképpen kellett kitervelni, mint normál esetben. A sejtések szerint az aktivisták a szombatról vasárnapra virradó éjjelen, létra segítségével jutottak be a pálya területére a Club kanyar környékén. Sikerült elbújniuk valahol a nézőtéri területen, hogy senkinek ne keltsék fel a figyelmét az F1-es futam rajtjáig, s véghezvihessék tervüket, a rózsaszín transzparens belengetését. Ez meg is történt, a televíziós közvetítésben az egész világ láthatta az akciót, és az Extinction Rebellion is büszkén számolt be róla a közösségi oldalán.
World: We're way off track. It's time to change course. @LewisHamilton @F1 @GOVUK #BritishGP #ActNow #ClimateEmergency #Covid_19 #WeWantToLive pic.twitter.com/AYejRl0rGc
— Extinction Rebellion UK (@XRebellionUK) August 2, 2020

A Mercedes pillanat hevében megírt Twitter-bejegyzése mindent elárul a Brit Nagydíj befutójáról
https://formula.hu/parc-ferme/26206
A Formula-1-es csapatok Twitter-felelőseitől megszoktuk az összeszedett, informatív, jól beállított fotókkal illusztrált bejegyzéseket, amelyekkel nap mint nap ellátják a szurkolókat és az újságírókat egyaránt. Nos, a Mercedes Brit Nagydíj káoszában készített posztjára a fenti jelzők közül egyik sem illik, azonban tökéletesen szemlélteti, milyen dráma zajlott a pályáján. Tudunk azonosulni vele.
HQYACQUACYQGABAHWVAKDBXKCOEHAPZHXNCYWKAJJZ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 2, 2020
Éld át újra a Brit Nagydíj drámáját hét és fél percben
https://formula.hu/parc-ferme/26204
Megérkezett az F1 összefoglalója a vasárnapi futamról, amit még emlegetni fogunk egy ideig.
„Na, hát még ezt is nekem kell csinálni!” – gondolta Vettel, majd kiszállt, hogy megszerelje az autóját
https://formula.hu/parc-ferme/26203
A németnek a pénteki edzésnap során volt gondja a fékpedállal Silverstone-ban, majd miután beparkolt a garázsba, jobbnak látta, ha ő maga veszi kezelésbe Ferrariját. Ezt örökítette meg az alábbi felvétel.
"ffs, I gotta do everything around here" pic.twitter.com/RJ4Lja6nWX
— Ky (@FiftyBucksss) July 31, 2020