Így is lehetne: alternatív koncepció a jövő évi McLaren-Hondáról
https://formula.hu/parc-ferme/670
Olvasónk, Klebik Vilmos az alábbi videót küldte nekünk, mely egy alternatív koncepciót mutat be az új McLaren-Hondáról:
Így lett világbajnok Nyck de Vries és a Mercedes – a berlini futamok összefoglalói
https://formula.hu/parc-ferme/29819
A Tempelhof repülőtéren rendezett évadzárón is duplázott a Formula-E mezőnye, amelynek 13 tagja vágott neki matematikai eséllyel a vb-címre az utolsó futamnak – hogy miként is alakult a két berlini verseny, itt feleleveníthetitek/bepótolhatjátok:
Gasly már saját mezt is kapott a PSG csapatától
https://formula.hu/parc-ferme/29818
Elég jó sora van mostanában a Paris Saint-Germain rajongóinak, hiszen nemrégiben derült ki, hogy Lionel Messi is csatlakozik a keretükhöz, az első két forduló után pedig még veretlenek a Ligue-1-ben. Még boldogabb lehetett viszont tegnap Pierre Gasly, az AlphaTauri pilótájának ugyanis nem akármilyen vendéglátásban volt része szombaton este, hiszen még névre szóló mezt is kapott ajándékba a csapattól.
Amazing night yesterday!! Thanks @PSG_inside !! Great win and so happy to be back at the stadium!! ALLEZ PARIS pic.twitter.com/iOSxChLgKT
— PIERRE GASLY (@PierreGASLY) August 15, 2021
Ha lemaradtál a hétvégi IndyCar-futamról, itt pótolhatod a lényeget!
https://formula.hu/parc-ferme/29816
A szériát az Egyesült Államokban közvetítő NBC egy negyedórás összefoglalóval jelentkezett az indianapolisi versenyről:
Melyik versenyző ponttermelése javult a legtöbbet tavalyhoz képest?
https://formula.hu/parc-ferme/29817
A Formula-1 Instagramján közzétett táblázatban hasonlíthatjuk össze, ki hány ponttal szerzett többet vagy kevesebbet az első tizenegy verseny során az előző évad hasonló fázisához képest. A mercedesesek sokat rontottak, míg a skála másik végét Lando Norris, valamint a Red Bull- és Ferrari-pilóták jelentik a vb-tabella első tíz helyezettje közül:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Technikai kisokos: a főbb szakágak műszaki paraméterei egy helyen!
https://formula.hu/parc-ferme/29815
Formulaautózás, rali, endurance, ralikrossz és motor: az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában ezen szakágak technikai szabályzatáról készítettünk egy összegzést – de persze több más érdekes témát is találhattok legújabb lapszámunkban!
Mit csinál a zászlós, és mit csinál a bokszbíró?
https://formula.hu/parc-ferme/29814
A Formula Podcast legutóbbi adásában a sportbírói létről beszélgettünk vendégünk, az e hivatást a gyakorlatban is űző Hetyey Júlia „segítségével”, aki sok más mellett azt is segített nekünk tisztába tenni, pontosan hányféle feladatot látnak el a sportbírók. Az adás e részét 07:56-tól hallgathatod meg!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Videó: A szezon leggyorsabb kerékcseréi
https://formula.hu/parc-ferme/29813
Az F1 YouTube-csatornáján tekinthető meg a száguldó cirkusz legújabb videója, melyben a a 2021-es szezon eddigi leggyorsabb bokszkiállásait láthatjuk. A Red Bull komoly erőfölényben van e tekintetben a többiekkel szemben! A videó a képre kattintva megtekinthető.
Itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból
https://formula.hu/parc-ferme/29811
A Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.
Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.
Formula Podcast - A már lassan másfél éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.
Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel.
Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.
Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!
- A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!
Formula-E: Teljes káosz a szezon utolsó időmérőjén
https://formula.hu/parc-ferme/29812
Mint korábban megírtuk, ma rendezik a Formula-E idei szezonjának utolsó versenyét, a második Berlin ePrix pole-pozícióját pedig a - kiszállást fontolgató - Mercedesszel verenyző Stoffel Vandoorne szerezte meg. A második helyről Oliver Rowland rajtol majd, míg a vb-pontversenyt vezető Nyck de Vries csak a 13. pozícióból indulhat majd a szezonzárón. A legnagyobb esélyesek közül az összetettben második helyen álló Mortara csak a 11., Dennis pedig a 9. helyet szerezte meg, a legjobban talán a pontverseny negyedik helyén tanyázó Mitch Evans áll, aki a harmadik helyről kezdheti majd meg a második berlini versenyt.

A bajnoki pontverseny állása az időmérő előtt:
| 1. | Nyck de Vries | Mercedes | 95 |
| 2. | Edoardo Mortara | Venturi | 92 |
| 3. | Jake Dennis | BMW Andretti | 91 |
| 4. | Mitch Evans | Jaguar | 90 |
| 5. | Robin Frijns | Virgin | 89 |
| 6. | Lucas di Grassi | Audi | 87 |
| 7. | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah | 86 |
| 8. | Sam Bird | Jaguar | 81 |
| 9. | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | 80 |
| 10. | Alex Lynn | Mahindra | 78 |
| 11. | Nick Cassidy | Virgin | 76 |
| 12. | René Rast | Audi | 75 |
| 13. | Pascal Wehrlein | Porsche | 71 |
| 14. | Maximilian Günther | BMW Andretti | 66 |
Videó: Az F1 egynyári fecskéi
https://formula.hu/parc-ferme/29810
A Formula-1 a saját YouTube-csatornáján gyűjtötte össze a leghyíresebb és legemlékezetesebb futamokat, ahol az adott versenyző pályafutása egyetlen győzelmét szerezte a királykategóriában, Nanninitől, Maldonadón át, egészen Kubicáig. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Ezek miatt is mondjuk azt, hogy remekel idén Lando Norris
https://formula.hu/parc-ferme/29805
Charles Leclerc idei legjobb pillanatai után az F1 egy másik kiemelkedő pilóta, Lando Norris eddigi szezonját foglalta össze. Dobogók, magabiztos csaták és előzések, újabb rádiós (vagy épp interjú közbeni) aranyköpések – bőven volt miből válogatni. A fiatal tehetségnek hullámhegyei és hullámvölgyei egyaránt voltak idén, de azt bátran állíthatjuk, hogy akármi történt vele, mindig megmutatta azokat a tulajdonságait, amik miatt az egyik legnagyobb reménységnek és a legnépszerűbb karakternek tartják a mezőnyből.
Íme Norris eddigi szereplése, négy és fél percbe sűrítve. A videó a képre vagy IDE kattintva indul.
Teszteld a reakcióidőd az Alfa Romeo rajtpróbájával
https://formula.hu/parc-ferme/29800
Várj, amíg kialszanak a lámpák, majd rajtolj egy jót - mennyi a szintidő?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Eldől a vb-cím a Formula-E-ben, Spielbergben repetázik a MotoGP – itt a vasárnapi menü
https://formula.hu/parc-ferme/29808
F1 nélkül sem fogunk unatkozni, hiszen jön a Formula-E mindent eldöntő második berlini futama – a tegnapihoz képest fordított menetirányú nyomvonalon –, míg a motorosok a Red Bull Ringen száguldanak az Osztrák Nagydíjon. Íme, a vasárnapi program:
8:00-8:30 Formula-E, harmadik szabadedzés
9:30-10:00 Formula-E, negyedik szabadedzés
11:00 Moto3, futam (Aréna 4)
11:30-12:30 Formula-E, második időmérő és Super Pole
12:20 Moto2, futam (Aréna 4)
14:00 MotoGP, futam (Aréna 4)
15:30 Moto-E, futam (arena4.hu)
15:30 Formula-E, második futam (Eurosport 2)

Tiszta lap, nagy esély – az Alpine ügyvezető igazgatójával beszélgettünk
https://formula.hu/parc-ferme/29806
Mit vár az új szabályokat hozó 2022-es szezontól? Milyen tudást hozott magával Davide Brivio a MotoGP-ből? Milyen lehet szerinte a jövő motorja a Formula–1-ben? Laurent Rossi ezekről is beszélt nekünk az ő győzelmüket hozó F1-es Magyar Nagydíjat megelőző sajtóeseményen – az interjú az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában olvasható (sok más érdekes téma mellett!).
Heten kilenc, tizennégyen 29 ponton belül – közülük kerül ki a Formula-E első világbajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/29809
Vasárnap következik a Formula-E hetedik idényének utolsó futama Berlinben, amelynek végén megkoronázzák az elektromos sorozat történetének első világbajnokát (a mostani szezontól kapta meg ezt a rangot az FIA-tól a széria). Viszont hiába ment már le 14 verseny idén, képtelenség megjósolni, ki lesz a végső győztes, ugyanis még a mezőnynek több mint a fele, szám szerint 14 pilóta lehet matematikailag világbajnok. Mindez egyfelől a kiélezett és magas színvonalú mezőnynek köszönhető, másfelől viszont annak is, hogy az időmérő lebonyolítása (négy hatos csoportokra osztják a versenyzőket, s rendre a vb-tabella legjobbjai gurulnak ki elsőként a pályára, amely akkor van a legkevésbé jó állapotban) nem kedvez az összetett pontversenyben jól állóknak.
De maradva a számoknál, összesen 30 pontot lehet még szerezni vasárnap: 25-öt a győzelemért, hármat a pole-pozícióért, egyet az időmérő csoportkörének első helyéért és egyet a leggyorsabb körért. Így fordulhat elő az, hogy az éllovas Nyck de Vriestől 29 egységnyi hátrányban lévő Maximilian Günthernek is van hajszálnyi esélye a vb-sikerre. Persze a legtöbb sansza az első hét pilótának van, akik kilenc ponton belül állnak egymáshoz képest: De Vriest Edoardo Mortara, Jake Dennis, Mitch Evans, Robin Frijns, a címvédő Antonio Felix da Costa és a korábbi bajnok Lucas di Grassi követi a sorban – ők egyébként hét különböző csapat színeit is képviselik. A rend kedvéért álljon itt tehát a vb-állás a mindent eldöntő finálé előtt a címre esélyes 14 pilótával:
| 1. | Nyck de Vries | Mercedes | 95 |
| 2. | Edoardo Mortara | Venturi | 92 |
| 3. | Jake Dennis | BMW Andretti | 91 |
| 4. | Mitch Evans | Jaguar | 90 |
| 5. | Robin Frijns | Virgin | 89 |
| 6. | Lucas di Grassi | Audi | 87 |
| 7. | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah | 86 |
| 8. | Sam Bird | Jaguar | 81 |
| 9. | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | 80 |
| 10. | Alex Lynn | Mahindra | 78 |
| 11. | Nick Cassidy | Virgin | 76 |
| 12. | René Rast | Audi | 75 |
| 13. | Pascal Wehrlein | Porsche | 71 |
| 14. | Maximilian Günther | BMW Andretti | 66 |

Hihetetlen történet: elnézte az útvonalat, rossz szakaszra indult el a WRC-futamon
https://formula.hu/parc-ferme/29807
Hihetetlen sztori történt a belga WRC-futam szombati napján: Nikolay Gryazin és navigátora, Konstantin Alekszandrov rossz gyorsaságira indult el. A hírek szerint rossz útvonalat néztek és későn jöttek rá a hibára - amint az alábbi GPS-jeleken is látszik, amíg mindenki a 13-as gyorsaságin volt, Gryazinék valamiért a tegnapi 1-es szakasz felé indultak.
Emiatt végül 11 percet késtek a 13-as szakasz rajtjából, amelyért egy perc, ötven másodperc büntetést kaptak - igaz, mivel tegnap amúgy is alaposan összetörték a Volkswagen Polót, így túl nagy jelentősége számukra ennek már nincs, hiszen amúgy is szuperraliznak.

Schumacher szerint érzelmes dokumentumfilmre készülhetünk
https://formula.hu/parc-ferme/29802
Ahogy azt korábban bejelentették, dokumentumfilm készül a hétszeres világbajnok legendáról, Michael Schumacherről, melynek premierje szeptember 15-én várható a Netflixen. Amellett, hogy privát, eddig nem látott felvételeket is tartalmaz majd a film, megszólalnak benne a német családtagjai: édesapja, Rolf, felesége, Corinna, és gyermekeik, Gina-Marie és Mick is.
A jelenleg a Formula-1-ben versenyző ifjabbik Schumacher nemrég arról beszélt, mire számíthatnak a nézők. „Igazán megéri rá várni. Nagyon különleges dokumentumfilm lesz, és szerintem mindenki el fog érzékenyülni rajta, aki megnézi”. A produkció ugyanakkor szenzációhajhász minden bizonnyal nem lesz, a készítők is úgy nyilatkoztak, szeretnének tekintettel lenni a család jelenlegi helyzetére.

A sportbírók esetében is elengedhetetlen a gyorsaság!
https://formula.hu/parc-ferme/29798
A sportbírói tevékenység különböző aspektusait bemutató adásunkban többek között arról is beszélgettünk vendégünkkel, a világ számos versenypályáján szolgálatot teljesítő Hetyey Júliával, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelnie azoknak, aki sportbíróskodásra adja a fejét. Az adás e részét 17:38-tól hallgathatod meg!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Formula-E: Kibérelte az első sort a címvédő, a vb-éllovas a 19. helyen
https://formula.hu/parc-ferme/29804
A hétvégén rendezik a Formula-E berlini idényzáróját, amelynek összesen 18 versenyző (!) vágott neki matematikai eséllyel arra, hogy megszerezze az elektromos sorozat első világbajnoki címét. A tabella éllovasának azonban nem indult jól a duplafutamos hétvége, Nyck de Vries ugyanis mindössze a 19. helyre kvalifikálta magát a szombati időmérőn. Szerencséje, hogy fő kihívói sem szerepeltek sokkal jobban, sőt: az őt hatpontos hátrányból üldöző Robin Frijns 23., azaz utolsó előtti lett, míg a harmadik helyen álló Sam Bird 12. lett a kvalifikáción.
Az első verseny előtti időmérőt a korábbi bajnokok uralták, hiszen négyen is bejutottak a Superpole-ba, ahol aztán el is hozták az első három helyet. A pole-t a kétszeres bajnok Jean-Eric Vergne zsebelte be, 73 ezreddel címvédő csapattársa, Antonio Felix da Costa előtt, azaz a DS Techeetah sajátította ki az első sort. Lucas di Grassi lett a harmadik az Audival, megelőzve Edoardo Mortarát, Norman Natót és Sebastien Buemit. Az első berlini futam ma 14 órakor startol.
A szombati időmérő végeredménye:

Kétharmad házzal tér vissza a Holland Nagydíj az F1-be
https://formula.hu/parc-ferme/29803
A koronavírus-járvány miatti korlátozások okán egészen mostanáig nem lehetett teljes bizonyossággal kijelenteni, hogy meg tudják rendezni Zandvoortban a szeptember 5-re tervezett Holland Nagydíjat (amely ellen ráadásul környezetvédők is felszólaltak). Pénteken azonban a hatóságok hivatalosan is engedélyt adtak rá, hogy csökkentett nézőszám mellett ugyan, de megtartsák a futamot. A Holland GP így 1985 után, a tavaly elmaradt verseny miatt a tervezettnél egy évvel később tér vissza a Formula-1-es versenynaptárba – viszont a Max Verstappen-láz tetőfokán, hiszen a Red Bull-osnak reális esélye van idén a vb-címre. Az a bizonyos csökkentett nézőszám pedig egész pontosan kétharmados kapacitást jelent – éppen ezért a verseny sportigazgatója, Jam Lammers is úgy fogalmazott, hogy „a pohár kétharmadig tele van” nála.















