DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda

Egy piros folt a szürkeségben - A 2015-ös kémszezon máris elkezdődött

A Ferrari egyik csapattagja a teszten már a Mercedesnél állt munkába. Pontosabban a Mercedes felett.

10352832_775737572493289_1464273035410017250_n

 

Suzuka elé: ilyen volt egy pole-kör Ayrton Sennától 30 évvel ezelőtt

Japánban, Suzukában folytatódik majd a Formula-1-es szezon, a következő helyszínnel kapcsolatban pedig felidézzük, hogy milyen is volt egy pole-pozíciót érő kör 1989-ben - a főszereplő Ayrton Senna.

Nincs mese, a DTM is hibriddé válik

A Német Túraautó-Bajnokság promótere bejelentette, hogy a DTM is felül az alternatív hajtásláncok divatos vonatára, és átáll a hibrid erőforrások használtára. Ezzel, valamint a zöldebb üzemanyagok használatával bizonyítanák, mennyire környezettudatos tud lenni egy autósportszéria. Arról nem esett szó, hogy melyik szezonnal kezdődik az új korszak, az viszont biztos, hogy a szezonzáró hockenheimi fordulón a rajongókat utaztató VIP-autókat "különleges" üzemanyaggal tankolják meg.

Achim Kostron, a sorozat promóterének ügyvezetője hozzátette, elsődleges céljuk továbbra is a nézők szórakoztatása, de úttörő szerepüket vállalniuk kell. 

dtm-rajt-bh

Videó: A legjobb csapatrádiózások Szocsiból

A Ferrari csapatutasítása, Carlos Sainz éneklése, Romain Grosjean és Sebastian Vettel elkeseredettsége - így hangzottak a legjobb rádiózások a múlt hétvégi Orosz Nagydíjon. (A videó átkattintás után indul el.)

Íme a legeredményesebb pilóták az éppen csak felnőttek közül

Az F1 sorba rendezte a legjobb 21 év alatti pilótákat dobogós helyezéseik száma alapján. A legeredményesebb öt közül is toronymagasan kiemelkedik a 17 éves kora óta a sorozatban ténykedő Max Verstappen, akinek 28-nál állt meg a mutatója. Ennél többet ezen a tabellán már biztosan nem érhet el, ugyanis hétfőn betöltötte 22. életévét. A felsoroltak közül már csak Charles Leclerc-nek van lehetősége szépíteni az eredményen, de neki sem sokáig, október 16-án ő is belép a 21 felettiek klubjába.

Ha csak az utóbbi négy futamot nézzük, Leclerc vezeti a bajnokságot

A nyári szünettel mintha egy teljesen új szezon kezdődött volna a Formula-1-ben. Az év első felét a Mercedes még 83%-os győzelmi mutatóval uralta, a Belga Nagydíjjal kezdődő "második félidőben" viszont mindössze 25%-on állnak. Az utóbbi négy futamon a Ferrari az élre tört, így az elméleti, szeptember elejével kezdődő bajnokságot Charles Leclerc tizenegy pontos előnnyel vezeti. Legutóbbi győzelmével nagyot ugrott előre a második helyen álló Lewis Hamilton. 

Videó: Norris mellett soha senki nincs biztonságban

Szerencsétlen Alex Albon gyanútlanul sétált, amikor jött Lando Norris...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

When @landonorris is around, no one is safe! ⁣ #F1 #Formula1 #RussianGP

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Ezzel a videóval köszöntötte a Red Bull a születésnapos Max Verstappent

22 éves lett a Red Bull holland szupersztárja, csapata pedig ahelyett, hogy a nagyobbnál nagyobb teljesítményeiről készített volna videót, inkább néhány felvétel közben elhangzott káromkodással és vicces jelenettel köszöntötte.

Válassz ajándékot Michelisz Norbi hivatalos pólója mellé!

A Formula.hu webshopjában még elérhető a magyar túraautós ász idei hivatalos pólója. Aki megrendeli, AFM-előfizetést vagy falinaptárat kap mellé ajándékba.

Részletek ezen a linken!

ajándékmich

 

Extra Pirelli-teszt a Japán Nagydíj hetében a három topcsapattal - Barcelonában

Egy extra gumitesztet hajt végre jövő héten, Barcelonában a Pirelli - az időponttal csak az a baj, hogy ez a Japán Nagydíj hete, így a csapatok másik kontinensen lesznek. A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull azonban mégis beleegyezett abba, hogy besegít a gumigyártónak abban, hogy sikerüljön befejezni a 2020-as abroncsok fejlesztését.

A Japán-Spanyolország probléma feloldásaként a Mercedes beveti Esteban Ocont, aki már aláírt a Renault-hoz, a Red Bullnál a fiatal Jakes Dennis fog az autóba ülni, míg a Ferrarinál némi meglepetésre Sebastian Vettel lesz ott a teszten - hétfőn-kedden még Barcelonában vezet, aztán csütörtökön (japán idő szerint) már a sajtónapon vesz részt, pénteken pedig a szabadedzéseken igyekszik majd helytállni.

00119021_398

fotó: dppi

Régen láttuk már Hamiltont kortyolni

Azt már megszokhattuk, hogy a Formula-1 minden futam után kiposztol egy videót arról, hogy "mit lát" a győztes pezsgője - nos, Lewis Hamiltonról utoljára augusztus elején, a Magyar Nagydíj után láthattunk ilyen felvételt. Egészen mostanáig:

 

A McLaren 100 pontja mellett egy különversenyt is megnyert hétvégén

A bűvös százas határt 2014 óta először átlépő csapat abszolválta az Orosz Nagydíj leggyorsabb bokszkiállását 2,24 másodperccel Lando Norris autóján. A második nem is olyan kis lemaradással a Ferrari lett Leclerc (egyik) kiállásával.

Az egész évet tekintve – a pontozás megegyezik a bajnokság rendszerével – a Red Bull és a Williams között zajlik nagy csata, Milton Keynes 376 egységgel rendelkezik 358 ellenében. A harmadik helyen a Ferrari (252 pont) áll a Mercedes (194 pont) és McLaren (190 pont) előtt.

Két motoros is történelmet írt Magny-Cours-ban

A Superbike-világbajnokság aktuális fordulóját rendezték a hétvégén a korábbi F1-es nagydíjakról is ismert francia pályán. Jonathan Rea úgy érkezett meg a helyszínre, hogy akár már most bebiztosíthatta újabb címvédését, s ez végül Alvaro Bautista utolsó futamos bukásának köszönhetően sikerült is. A Kawasaki britje zsinórban ötödik világbajnoki győzelmét zsebelte be, amely egyedülálló a sorozat történetében: soha senki nem nyert még ennyi címet.

Rea korai vb-avatása annak fényében meglepő, hogy a MotoGP-ből érkezett Bautista tizenegy győzelemmel indította a szezont, a nyár óta azonban visszaesett a teljesítménye, sorozatos bukásaival pedig előnybe hozta riválisát, aki ezzel most már minden jelentős statisztikai mutató alapján minden idők legsikeresebb Superbike-világbajnoki motorosának mondhatja magát.

rea-5

Mindeközben a Supersport 300-as világbajnokságon is eldőlt az összetett győzelem sorsa: Manuel Gonzalez tett szert behozhatatlan előnyre a katari finálé előtt. A spanyol sikere pedig azért különleges, mert ezzel ő lett a gyorsasági motorozás történetének legfiatalabb világbajnoka: 17 évesen, 1 hónaposan és 25 hónaposan hódította el az SSP 300-as kategória év végi trófeáját. A korábbi csúcsot Loris Capirossi tartotta, aki 1990-ben 17 évesen, 5 hónaposan és 12 naposan ért révbe a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis géposztályában.

gonzalez-ssp300-1

15 helyes rajtbüntetés a csúnya Formula-2-es baleset okozójának

Nobuharu Matsushita sérülés nélkül megúszta a balesetet – éjszakára elővigyázatosságból kórházban tartották –, melybe teljesen vétlenül került Szocsiban. A vasárnapi sprintverseny rajtját követően Jack Aitken és Nyikita Mazepin levágták a 2-es kanyart. Az orosz figyelmetlenül tért vissza a pályára, Aitken autójának ütközött, melyen megpattanva eltalálta Matsushitát, aki nagy erővel vágódott a gumifalba.

A stewardok megvizsgálták az ügyet, és arra jutottak, hogy a 3-as autó (Mazepin) „teljes mértékben hibás” volt az incidensért. Eleve az ART orosza szorította le Aitkent a pályáról, aztán szabálytalanul, a kihelyezett hungarocelltáblákat rossz irányban kikerülve tért vissza, ezért ütközött össze Aitkennel, majd az első helyen álló japánnal.

„Mivel a stewardok véleménye szerint a 03-as autó pilótája a társaira való kellő figyelem teljes hiánya miatt okozta a balesetet, amely komoly volt és sokkal rosszabb is lehetett volna, szokatlanul nagyszámú rajtbüntetéssel és nagyszámú büntetőponttal sújtották” – áll a dokumentumban. Abu Dhabiban 15 hellyel sorolják hátra a rajtrácson Mazepint, valamint 4 büntetőpontot írnak licenszére.

Herczigék pontszerző helyen zárták a Ciprus Ralit

A hétvégén rendezték a Rali Európa-bajnokság (ERC) hetedik fordulóját, ahol ismét több magyar versenyzőnek szoríthattunk. A MOL Racing Team párosa, Herczig Norbert és Ferencz Ramón a tizedik, pontszerző helyen zárta a versenyt, míg ifj. Érdi Tibor és Kovács Szabolcs 12. lett. Folytatás és egyben zárás november második hétvégéjén itthon, Nyíregyházán. (A Ciprus Rali teljes végeredménye ITT érhető el.)

herczig-erc-ciprus-1

Lemaradtál az Orosz Nagydíjról? Mutatjuk a lényeget!

A futam hivatalos összefoglalója a YouTube-ra átkattintva tekinthető meg!

 

Hallgasd vissza a Ferrari rádiódrámáját Szocsiból!

A beszélgetés leiratát ITT olvashatjátok, de mutatjuk audiovizuális formában is mindezt (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):

 

Vettel: „Hozzátok vissza a kib*szott V12-eseket!”

Az F1-es Orosz Nagydíjat a verseny elején vezető Sebastian Vettel számára közvetlenül a kerékcserék után vált rémálommá a futam: nem elég, hogy Charles Leclerc – vélhetően a csapat szándékának megfelelően – visszakerült elé, autójában meghibásodott az MGU-K, így kénytelen volt kiállni. A német érthetően frusztrált volt, a csapatrádión kifakadva a kevésbé összetett V12-es erőforrások visszahozását követelte egy kisípolt jelzővel ellátva:

 

Verseny nélkül veszített egy pontot az előnyéből Michelisz

Ez persze benne volt a pakliban, hiszen lassan három hónapja tudni lehetett, hogy az Audi fellebbezett a Vila Real-i kizárásaik ellen. Jean-Karl Vernay-t és Frederic Vervischt azért diszkvalifikálták Portugáliában, mert a turbónyomásuk átlépte a BoP által megengedett értéket. A fellebbezés azonban sikeresnek bizonyult, miután az Audi rámutatott: az FIA és a TCR-promóter WSC Ltd. mérési módszerei nem egyeznek meg. Így a pilóták visszakapták a helyezéseiket, s ennek Vernay esetén volt jelentősége, hiszen ő egy ötödik és egy tizedik pozícióval gazdadogott.

Mindez pedig Michelisz Norbertre is hatással van, mivel a harmadik Vila Real-i futamon így nem a kilencedik, hanem a tizedik helyen végzett hivatalosan. Ez pedig azt jelenti, hogy mivel Esteban Guerrieri nem szerzett pontot, Yvan Muller pedig Vernay előtt futott be, mindkét riválisával szemben egy pontot bukott az előnyéből a BRC Hyundai magyarja, így Norbi 15, illetve 16 egységnyi fórral várhatja a suzukai folytatást.

michelisz-vilareal-1

michelisz-polo-1

Öt kategóriában lesz magyar nevező az Autósport Játékokon

Október végén első ízben rendezi meg az FIA az olimpiára hajazó Autósport Játékokat, amelyre már húsz nemzet, köztük Magyarország is leadta a nevezését. Hazánk a hatból öt kategóriában képviselteti majd magát: a túraautó, Formula-4, drift, gokart és szimulátoros kategóriákban. A magyar csapat pontos névsorát október 9-én ismerteti majd az MNASZ – minderről Oláh Gyárfás elnök számolt be a Facebook-oldalán.

Hogy mi? A Mercedes lassult a legtöbbet tavalyhoz képest

Durva statisztikát írt össze a Racefans: a szaklap az idei mezőny szombaton produkált tempóját a tavalyi Orosz Nagydíj időmérőjével vetette össze, és arra jutott, hogy a tíz csapat közül a Mercedes mindenkinél többet, 0,643 másodpercet lassult 2018-hoz képest. Rajtuk kívül az Alfao Romeo (+0,618 másodperc), a Racing Point (+0,545) és a Haas (+0,336) gyengült még.

ham-szocsi-action1

Fotó: DPPI

Az erősödők között nagyobb eltérések mutatkoznak. Ide tartozik a Williams (-0,256), a Ferrari (-0,315), a Toro Rosso (-0,433) és a Red Bull (-0,738), de az igazán nagyot a Renault (-1,337) valamint a McLaren (-2,282) javult.