Na ezek a nem egyszerű képek: Nico Rosbergből Abu Dhabiban előbújt a partiállat
https://formula.hu/parc-ferme/644


Öt elfeledett pillanat az Olasz Nagydíj történetéből
https://formula.hu/parc-ferme/26508
A bajnoki éllovas Lewis Hamilton egy koccanás miatt kiesik, Damon Hill felökleli Michael Schumachert, Fernando Alonso "repülni tanul" a rajtrácson - íme öt pillanat az Olasz Nagydíj történetéből, amikről az F1 szerint elfeledkeztünk.
Estébe nyúló gyorsulási versenyt rendez a Hungaroring
https://formula.hu/parc-ferme/26507
Méghozzá a mogyoródi pálya közleménye szerint 14 év után először: akinek hiányzik már egy jó kis adrenalinfröccs, annak szeptember 19-én kell kilátogatnia a Hungaroringre. Részletek a programról IDE vagy a képre kattintva:
Komoly elismerésben részesült Pécsen Michelisz Norbert
https://formula.hu/parc-ferme/26506
A WTCR tavalyi világkupagyőztese a minap vehette át a Pro Civitate Díjat:
Ricciardo pizzát készít, az illatra Ocon is odasomfordál
https://formula.hu/parc-ferme/26505
Daniel Ricciardo az alábbi videóban bizonyítja, hogy nem csak a nők tudnak egyszerre több dologra odafigyelni, hiszen a pizzatészta gyúrása közben mesél a monzai kihívásokról és a pizzával való viszonyáról - elmondása szerint a tavalyi Olasz Nagydíjon elért negyedik helyét annak köszönhette, hogy minden este elfogyasztott egy és fél pizzát.
He loves pizza, especially when we go to Monza! We had to ask @danielricciardo to preview the Italian GP, and we had to test his pizza-making skills. It's the content we (all) wanted. #RSspirit #ItalianGP
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 1, 2020
Social distancing disclaimer: this was filmed in January! pic.twitter.com/7DLdkvHlWn
A rajttól Gasly előzésein át Giovinazziék balesetéig – a Belga GP legjobb onboard videói
https://formula.hu/parc-ferme/26504
A csapatrádiós után megérkezett a belső kamerás felvételekből készített válogatás is a spái versenyről (a videó átkattintás után nézhető!):
23 szezon után búcsúzik az IndyCar legszélesebb mosolya, Tony Kanaan
https://formula.hu/parc-ferme/26498
A 45 éves brazil már az idei szezon előtt bejelentette, hogy ez lesz az utolsó éve az IndyCarban, ráadásul már csak részleges idényt teljesítve, az oválpályás futamokon rajthoz állva az A. J. Foyt Enterprises színeiben. Bár az évad menetrendje végül eléggé átalakult, ám a brazil tartotta magát az ígéretéhez, és a Gateway Motorsports Parkban rendezett utolsó oválfutamot követően hivatalosan szögre akasztotta sisakját. Az IndyCar teljes közössége érzelmes búcsút vett a veterán braziltól, aki 23 szezont töltött el az amerikai formulaautós élvonalban, 1998-ban még a CART-ban kezdve, majd 2002-ben váltva az akkori rivális IndyCarra. Ezen időszak alatt összesen 17 futamgyőzelmet szerzett, 2004-ben megnyerte a bajnokságot, majd hosszú várakozás után 2013-ban végül összejött neki az Indianapolis 500-on aratott diadal is. A távozás azonban nem feltétlenül végleges, Kanaan maga is utalt rá, hogy a jövőben még talán benevez majd néhány Indy 500-ra.
Búcsú a csapattagoktól az utolsó rajt előtt:
This is @TonyKanaan's last confirmed start in the @IndyCar series.
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) August 30, 2020
Before he went off to race, his teammates went to congratulate him on a legendary career. #TKLastLap #INDYCAR pic.twitter.com/iM8IWvT4vl
A 2013-as Indy 500-győzelem videója, amit Kanaan elmondása szerint a végtelenségig tudna nézni.
"It's for the fans."
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) August 31, 2020
Sunday marked @TonyKanaan's final @IndyCar start of 2020, but hopefully not his career. We hope to see him again -- going for another glass of milk at @IMS in 2021. #TKLastLap pic.twitter.com/tKVG3MT1lJ
.@TonyKanaan, what can we say?
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 30, 2020
25 year career
383 starts
INDYCAR Champion
Indy 500 Champion
17 wins
You, our friend are a legend and we don't accept this to be your Last Lap. #INDYCAR // #TKLastLap pic.twitter.com/uCUI34FJEG
Óriásit villantott a Renault Spában – ez végre a régi Ricciardo volt!
https://formula.hu/parc-ferme/26500
Daniel Ricciardo szerint főnöke, Cyril Abiteboul készülhet a tetoválásra, aminek a fogadásuk értelmében akkor kell alávetnie magát, ha az ausztrál pilóta dobogóra juttatja a Renault-t a szezon során. A Belga Nagydíjat kielemző podcastadásunkban megvitattuk, miért is van oka az optimizmusra Ricciardónak a spái hétvége után! Hallgassatok belénk:
Gasly azon a pályán mutatta meg, milyen fából faragták, ahová tavaly lefokozva érkezett
https://formula.hu/parc-ferme/26502
A Red Bull Racing a tavalyi Belga Nagydíjra cserélte le Pierre Gaslyt Alex Albonra, miután a francia pilóta minden igyekezete ellenére képtelen volt kielégítő teljesítményt nyújtani az élmezőnyben. Gasly, aki azóta a Red Bull fiókcsapatát erősíti, az ominózus helyszínre visszatérve megmutatta, mire képes akkor, ha egy számára ideális autóban ül. Ezek voltak a legjobb megmozdulásai a 44 körös versenyen:
.@PierreGASLY on a There wasn’t much that could hold the #GasMan back last weekend
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) September 1, 2020
#AlphaTauri #F1
pic.twitter.com/Snaz0MNPNR
Vettel megvette a Williams egyik legjobb F1-es autóját
https://formula.hu/parc-ferme/26503
Az autósport-történelem egyik gyöngyszemére tette rá a kezét Sebastian Vettel a német Bild szerint. A bulvárlap arról számolt be, hogy a négyszeres F1-es világbajnok vásárolt egyet a Williams és egyben az F1 egyik legsikeresebb konstrukciójából, az FW14B-ből. Ez az a típus, amivel a grove-i csapat az 1992-es szezonban versenyzett, és amivel megkezdett egy öt konstruktőri világbajnoki címet számláló korszakot (részletek itt). A szóban forgó autót Nigel Mansell vezette, és stílszerűen az ötös rajtszámot viseli, amivel Vettel is hosszú évek óta versenyez.
Hogy mennyiért lett Vettelé ez a csoda, arról nem szólnak a hírek, de egy tavalyi aukción egy másik darab három millió euróért (kb. 1 milliárd forint) kelt el, szóval be tudjuk lőni az árkategóriát.

Fotó: Bonham's
Újabb mélypontot ért el a Ferrari – hogy tudnak innen kikeveredni?
https://formula.hu/parc-ferme/26499
Hogy milyen volt a Ferrari teljesítménye a Belga Nagydíjon? Legutóbbi podcastadásunkban kiveséztük a helyzetet, de a leginkább lényegretörő választ kétségtelenül a Digitális Kolléga adta meg. Hallgassátok csak:
Ha pedig nem akarsz lemaradni a Formula Podcast adásairól, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz ide kattintva!
Nyolc világbajnok nem is versenyzett annyit, mint amit Hamilton csak az élen töltött
https://formula.hu/parc-ferme/26497
Az elmúlt hétvége nagy rekorddöntése, hogy Lewis Hamilton a második helyre szorította Michael Schumachert az F1-es versenyek élén eltöltött kilométerekben is: karrierje kezdete óta a brit már 24297 versenykilométert töltött a mezőny első helyén. Hogy ez mennyire gigantikus szám, azt több mutatóval is prezentálhatjuk:
- Kimi Raikkönen a karrier során lefutott teljes versenytáv rekordját tartja 84322 kilométerrel, ami csak három és félszer több, mint Hamilton első helyen töltött körei.
- Csak 69 versenyző fordult meg valaha az F1-ben, akik egyáltalán több kilométert versenyeztek, mint amennyi ideig Hamilton az első helyen haladt.
- 8 korábbi világbajnokot is találunk a 33-ból, akik összes F1-es versenytávja kevesebb volt ennél a 24297 kilométernél: Giuseppe Farina, Juan Manuel Fangio, Alberto Ascari, Mike Hawthorn, Phil Hill, Jim Clark, Jochen Rindt és James Hunt. Ráadásul néhány további élen töltött versenykilométer Hamiltontól, és ez a lista akár már a következő futamon tízfősre bővülhet Mario Andrettivel és Keke Rosberggel.
- Más hosszú ideig a mezőnyben lévő pilóták a közelmúltból, akik nem is versenyeztek annyit, amennyit Hamilton az élen töltött: Juan Pablo Montoya, Timo Glock, Pastor Maldonado, Takuma Sato, Jos Verstappen.

Hazai versenyén jelentik be Rossi szerződését?
https://formula.hu/parc-ferme/26496
Bár már az összes létező fél megerősítette tulajdonképpen, hogy a gyári csapattól a szezon végén távozó Valentino Rossi 2021-ben a Petronas Yamahánál folytatja (az olaszt saját bevallása a spielbergi horrorbaleset sem tántorította el), a hivatalos bejelentésre még mindig nem került sor, hiába lehet tudni már hónapok óta, hogy hozzájuk igazol a kilencszeres világbajnok. A híresztelések szerint még néhány jogi kérdést kell tisztázni Rossi, a Petronas SRT és a Yamaha között – mindenekelőtt a szerelői csapat összetételével és a szerződés hosszával kapcsolatban, mivel állítólag két évre vagy legalábbis 1+1 évre szeretnék leigazolni a „Doktort” –, de úgy hírlik, ennek a végére is rövidesen pont kerül.
Az időzítés pedig lehet, hogy nem is véletlen, hiszen most következik Rossi hazai versenye Misanóban, ahol újabb dupla fordulót rendeznek majd San Marinó-i és Emilia-Romagna-i Nagydíj neveken, így a szülővárosához, Tavulliához legközelebb eső helyszínen jelenthetik be a 41 éves versenyző MotoGP-s maradását.

Másfél hónappal elhalasztották a WRX spái versenyét, hogy több néző lehessen
https://formula.hu/parc-ferme/26495
Az eredetileg májusba kiírt belga ralikrossz-világbajnoki fordulót újra elhalasztották, az október 3-4-i időpontról november 21-22-re. A szezon eredetileg negyedik helyszíne így a hatodik, utolsó előtti pozícióba kerül. A szervezők hivatalos indoklása, hogy Belgium tömegrendezvényekre vonatkozó rendelete értelmében októberben csak 400 néző vehetne részt az eseményen, novemberben viszont várhatóan több rajongót engedhetnek be. (Azt mi tesszük hozzá: bátor, aki a jelenlegi, hétről hétre változó helyzetben erre alapoz.)
A halasztás azt jelenti, hogy a korábbi terveknek megfelelően a WRX és WRC a hétvége vasárnapján közösen fogja használni a Spa-Francorchamps-i pályát, amely a világbajnoki rangot kapó Ypres Rali programjában is szerephez jut.
A szeptember 19-20-i lett forduló Rigában lesz az első a WRX szezonjában, amelyre nézőket engednek be a zártkapus svéd és finn versenyek után. Portugáliában viszont úgy döntöttek, októberben Montalegrében nem lehetnek nézők.

Jogi lépéseket tesz a WTCR a versenyét az utolsó pillanatban lemondó Salzburgring ellen
https://formula.hu/parc-ferme/26494
Hétfő este jelentették be, hogy a Túraautó-világkupa jövő hétvégén esedékes szezonnyitóját mégsem az osztrák pályán, hanem a belgiumi Zolderben tartják meg. Francois Ribeiro, a WTCR-promóter Eurosport Events vezetője elmondta: váratlanul érte őket a Salzburgring visszalépése (ennek okairól nem beszéltek a közleményben, de nem kizárt, hogy a romló járványhelyzet áll a háttérben), és jogi lépéseket is fognak tenni.
„Az utolsó simításokat végeztük a felkészülésben a salzburgringi menedzsmenttel, és sokkolt minket az egyoldalú döntés kevesebb, mint három héttel a szezonnyitó előtt, hogy mégsem rendezik meg a versenyt. Ez rengeteg jelentős logisztikai problémát és súlyos kényelmetlenséget okozott a csapataink számára, ez anyagi és hírnévbeli károkkal jár. Az Eurosport jogi osztálya megtette az első lépéseket a londoni bíróságon a Salzburgring ellen, hogy megvédjék a WTCR érdekeit” – mondta el Ribeiro.
A WTCR hivatalos honlapjának adott interjújából az is kiderült, hogy az idő rövidsége miatt gyorsan kellett kiválasztani Zoldert, amely méltó helyszíne lehet az idény első fordulójának. Emellett Ribeiro elárulta: azért nem hoztak még nyilvánosságra hivatalos nevezési listát, mert lesznek még versenyzői bejelentések. A promóter szerint 20 állandó pilóta lesz a rajtrácson – ez eggyel több, mint az eddig bejelentett 19 –, valamint minden fordulón lesznek szabadkártyás indulók is. Várhatóan egyébként egyik helyszínen sem lehetnek nézők a koronavírus-járvány miatt, de Ribeiro ígérte: a közösségi médián keresztül igyekeznek szurkolói élményeket adni majd a rajongók számára.

Újabb lehetőséget kap a Williams izraeli tesztpilótája
https://formula.hu/parc-ferme/26493
Az Olasz Nagydíj első szabadedzésén újra vendégpilóta vezeti a Williams autóját, a csapat kötelékébe tartozó Roy Nissany. Akárcsak az első alkalommal Spanyolországban, ahol 20. időt ért el három tizedmásodperccel Nicholas Latifi mögött, újra George Russell autóját veszi át.
„Egy kiváló barcelonai edzés után igazán várom, hogy Monzában is vezethessek. Ez a legendás pálya az egyik kedvencem, mivel itt szereztem első együléses győzelmem. Biztos vagyok benne, hogy érzelemdús lesz, de ahogy mindig, robot üzemmódba kapcsolok. Ezen az első edzésen már több tapasztalattal és nagyobb magabiztossággal fogok rendelkezni, mint bármikor korábban” – mondta Nissany, aki a héten szimulátorozással hangol a péntek délelőtti bevetésre.
NEWS: Following a successful FP1 debut in Barcelona, Test Driver @RoyNissany will take part in the first practice session of the weekend at @Autodromo_Monza this Friday.#ItalianGP | #WeAreWilliams
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 1, 2020
Vitatkozó Raikkönen, kifakadó Leclerc, örömittas Ricciardo – így szólt a rádió Spában
https://formula.hu/parc-ferme/26492
Megérkezett a szokásos válogatás a Belga Nagydíj legjobb rádióüzeneteiből, a fentiek mellett Hamiltonnal, Bottasszal, Vettellel és Gaslyval a főszerepben (a videó átkattintás után nézhető meg):
Hamilton egy újabb dologban megelőzte Schumachert a hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/26489
Mégpedig az élen töltött versenykilométerekben.

Verstappen bearanyozta az egyik steward napját
https://formula.hu/parc-ferme/26490
Nemes egyszerűséggel átnyújtotta neki a sapkáját, így a steward egy ereklyével térhetett haza Spából - mondjuk koronavírus idején nem biztos, hogy mindenki jó szemmel nézi ezt...
Elhunyt a magyarországi hegyiversenyzés egyik legnagyobb alakja
https://formula.hu/parc-ferme/26491
Hosszan tartó betegség után ma reggel elhunyt a hazai hegyiversenyzés egyik legismertebb és ikonikus alakja, Kavecz István „Bongo”. Nyugodjon békében!

A troll ex-F1-es a Ferrariról: Képzeld el, hogy kómából ébredsz…
https://formula.hu/parc-ferme/26488
„Képzeld el, hogy kómából ébredsz, először hallasz a koronáról, aztán sokkot kapsz, mert meglátod ezt. 2020 padlógázzal megy előre” – posztolta a közösségi médiába Giedo van der Garde, akinek szarkasztikus poénjai erősebbek egykori F1-es eredményeinél.
A poszt legnépszerűbb kommentje a következő: „16 év kómából ébredtem. Hány világbajnoki címet nyert a Ferrari azóta?”
