DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

Szenzációs videó az Abu Dhabi Nagydíj sajtótájékoztatójáról: a világbajnokok nem bírtak magukkal a világ talán legunalmasabb újságíróját hallgatva...

Elképesztően hosszú ideig, több mint egy percen át tette fel kérdését egy újságíró az Abu Dhabi Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, a versenyzők pedig nem bírtak magukkal, és röhögésbe fulladt a dolog. Végül Vettel koronázta meg a jelenetet a hetven másodperces „villámkérdést” követően: „Meg tudná ismételni a kérdést?”

Három éve hunyt el Nicky Hayden – rá emlékezik ma a MotoGP

2017 májusában tragikus hír rázta meg a motorsport világát: közlekedési baleset következtében elhunyt Nicky Hayden. Az amerikai motoros 2006-ban egy roppant izgalmas és fordulatos szezon végén lett világbajnok a MotoGP-ben, s bár több címet nem tudott nyerni, személyisége így is a halhatatlan legendák közé emelte őt. Három éve, hogy a Kentucky Kölyök az égi versenypályákra költözött, a motoros közösség viszont nem felejtette el őt:

 

 

 

Az egész F1 neked üzeni: Újra versenyezni fogunk!

Az érzelmekre erősen ható, hétperces videóval foglalta össze a Formula-1 rendkívüli szezonjának eddigi történéseit.

"Nem így terveztük megünnepelni a 70. évfordulónkat. Az egész világ zárlat alá került a Covid-19-re adott reakciók miatt. De még ha nem is versenyzünk, így is tehetünk valamit: innoválunk, problémákat oldunk meg, vagyis azt tesszük, amiben az F1 a legjobb" - így vezette fel a kommentátor Martin Brundle a videót, amely az F1-es versenyek pillanatképei után a csapatok gyáraiban átalakult gyártási folyamatokra váltott át, ugyanis a legtöbb istálló lélegeztetőgépek fejlesztésével segíti országa egészségügyét. Ennek kapcsán pedig csapatfőnökök is megszólaltak, hangsúlyozva a feladat fontosságát és a sport áldozatkészségét.

Az utolsó percre aztán visszatérnek a vidám, lelkesítő pillanatok, az F1-es pilóták pedig otthonukból biztosítanak mindenkit a videó legeslegfőbb mondanivalójáról: Újra versenyezni fogunk! 

Ezt a hungaroringi előzést a legjobbak között tartja számon az F1

A Hungaroring vonalvezetése nem az előzésekrő vált híressé, és ez különösen igaz volt a pálya korai időszakában, amikor a célegyenes még nem nyúlt olyan hosszúra, mint manapság, az első kanyar pedig teljes mértékben az utolsóra hasonlított. 1986-ban a friss aszfaltot ráadásul egy szörnyen csúszos porréteg borította, de ez nem tántorította el Nelson Piquet-t abban, hogy a túlkormányzott autóval birkózva kívülről előzze meg Aytron Sennát. Az F1 szerint ez az előzés a valaha volt legjobbak közé sorolható.

70 éve rendezték az első Monacói Nagydíjat, amelyen a Ferrari csapata Ferrarival indult

A maranellói istálló jó érzékkel használja ki a különböző évfordulók adta marketinglehetőségeket, elég utánaolvasni a modern F1-es autóik elnevezéseinek. Az 1950-es Monacói Nagydíj esetében sem hagytak ki egy ilyen ziccert . A 70 évvel ezelőtti május 21-én rendezett futam volt az első a városi helyszínen, amelyre az olasz istálló saját fémjelzésű autóval nevezett. A Scuderia Ferrari már az 1930-as években is részt vett a hercegség utcáin rendezett viadalokon, de akkor még Alfa Romeóval.

Ha nem tudtátok volna, Sainz tulajdonképpen Norris ajándéka Leclerc-nek

Ezt a szálat maga Lando Norris bontotta ki egy rajongói kérdésre, miközben buzgón tekergette a házi szimulátorának kormányát. Norris jelenlegi csapattársa, Carlos Sainz a jövő évre a McLarentől a Ferrarihoz igazol, ahol Charles Leclerc csapattársa lesz - amikor pedig valaki megkérdezte a fiatal britet, mit szól ahhoz, hogy a monacói "ellopta" tőle Sainzt, szájbarágós magyarázatba kezdett.

„Charles nem lopta el a csapattársam, én ajándékoztam neki a csapattársam. Mondtam neki, hogy ’tűnj innen, menj Charles-hoz!’ Így volt, nem pedig fordítva. Nem úgy történt, hogy Charles mondta volna, hogy ’Lando, elveszem a csapattársad’. Egyáltalán nem. Az egészet rosszul gondolod.”

Oké.

Ha már maszkot kell húzni a versenyzőknek, legyen vicces

A rohamtempóban pótló NASCAR Cup Series szerdai darlingtoni versenyét követően a győztes Denny Hamlin igyekezett poénosan felfogni a maszkhordási kényszert, és egy mosolygó szájat ábrázoló védőfelszreléssel takarta el az egyébként minden bizonnyal a valóságban is mosolygó száját. 

 

 

EYguUo1UMAIdtd9

EYiuDdFXQAMQD7G

Jön a feleségek és barátnők szimulátorversenye az IndyCarban!

A női partnerre használt angol "better half" kifejezést lefordítva talán oldalbordák versenyeként aposztrofálható megmérettetés ötlete természetesen az USA-ból jött: az IndyCar-pilóták rendszeresen versenyeznek egymás ellen az online térben a pandémia ínséges idői alatt, ám most szerveztek egy virtuális versenyt az élettársaik számára is! 

Május 23-án, szombaton közép-európai idő szerint 20:30-kor az iRacing YouTube-csatornáján lesz követhető a jótékonysági verseny olyan hölgyek részvételével, akik többségének nincs semmiféle autóversenyzői múltja, viszont az IndyCar paddockjában már jól ismert karakternek számítanak párjaik oldalán.

A 16 résztvevőről elkészült az alábbi aranyos grafika, a lenti videóban pedig Robert Wickens feleségének, Karli Woodsnak már furcsa látomásai is vannak a verseny kapcsán...

EYgM_urXgAEnBMQ

Láttatok már iskolabuszversenyt 8-as alakú pályán?

Gyanútlanul kapcsolgattuk a tv-t, amikor az egyik sportcsatornán valami egészen szürreálisra bukkantunk: 8-as alakú, azaz egymást keresztező pályán versenyeztek befestett iskolabuszok. A konkrét versenyt ugyan nem találtuk meg az interneten, de nem akartuk, hogy olvasóink kimaradjanak az őrületből, így hoztunk egy kis kóstolót a műfajből (azt pedig már csak halkan tesszük hozzá, hogy később kacsakődobó-vb-ről és cseresznyemagköpő-versenyről is szerepelt a Sport2 adásában):

 

Fél pont döntött a világbajnoki címről: Az 1984-es szezonzáró összefoglalója

Rosberg, Prost, Mansell, Lauda és Senna voltak az 1984-es Portugál Nagydíj főszereplői, melynek végén Alain Prost nyert, de nem örülhetett: mclarenes csapattársa, Niki Lauda második helye elegendőnek bizonyult, hogy minimális különbséggel az osztrák nyerje harmadik világbajnoki címét. Az F1 Lauda halálának szerdai évfordulóján porolta le a felvételt, és készített mai stílusú összefoglalót.

Sainz kettes számú pilóta lesz? Elmondjuk, miért nem lesz az!

Legutóbbi podcastadásunkban természetesen nem mehettünk el szó nélkül a Ferrari legújabb igazolása mellett sem, így kitárgyaltuk, mire is számíthat az ifjú spanyol Leclerc oldalán. A vonatkozó részt (meg persze az egész, Jarno Trulli vendégszereplésével készült adást) az alábbiakban hallgathatjátok meg:

 

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

Törölték a WRX franciaországi fordulóját

Alig pár héttel az átalakított versenynaptár közzététele után ismét módosul a Ralikrossz-világbajnokság idei menetrendje. A szervezők ma egy közleményben hozták nyilvánosságra a döntést, miszerint a világjárvány elleni intézkedések következtében a szeptember első hétvégéjére beütemezett franciaországi helyszínnek nincs lehetősége fogadni a mezőnyt. 

Lohéac a módosított menetrend második állomása lett volna, de az országban mindössze napokkal az esemény előtt, augusztus 31-én ér véget a tömegrendezvényeket tiltó korlátozás, ami egy logisztikai rémálmot jelentene a sorozatnak. A helyszín a WRX-be való 2013-as visszatérése óta a versenynaptár egyik legnépszerűbbjének számít, alkalmanként 60 000 nézőt csábít a pályára.

A jelenlegi tervek szerint a széria első versenyhétvégéjét augusztus 20-23. között rendezik a svédországi Höljesben.

wrx-2018-france

Fotó: DPPI

A járvány utáni második versenyig kellett várnunk az első pályára beszaladó állatra

A NASCAR mezőnye vasárnap után szerdán ismét pályára gurult Darlingtonban, ahol ezúttal az eső is szerepet játszott a verseny alakulásában. Éppen piros zászlós etap volt, amikor egy róka tűnt fel a pályán – amiben az igazi csattanó, hogy az Egyesült Államokban a FOX közvetíti a széria futamait…

Alább a rókás jelenet mellett mutatjuk a Denny Hamlin győzelmével záruló viadal összefoglalóját is:

 

 

Ha unatkozol, hajtogass magadnak egy WRC-t

A Hyundai készítette egy sablont - le kell tölteni, kinyomtatni, kivágni, aztán szépen összehajtogatni belőle a regnáló világbajnok, Ott Tanak által is használt i20 WRC-t. Hajrá!

Katt ide!

post-pic-paperfold

Fernando Alonso és a 80 éves Mario Andretti is rajthoz áll hétvégén egy szimulátoros versenyen

A Legends Trophy sorozat következő állomására "Indianapolisban" kerül sor, azon a pályán, ahol Fernando Alonso debütált az IndyCarban - a spanyol pilóta rajthoz is áll a viadalon azok után, hogy múlr héten debütált ebben a sorozatban. Nem ő az egyetlen nagy név, többek között a már 80 esztendős Mario Andretti is ott lesz a rajtrácson, de a motorsport több nagyágyúját is megnézhetjük - például Juan Pablo Montoyát, Emerson Fittipaldit, Helio Castroneves, Gil de Ferran, Dario Franchitti, Tony Kanaan (ők mind nyertek már Indy500-at), de ott lesz Mika Salo, Vitantonio Liuzzi, Petter Solberg, Andy Priaulx, Tiago Monteiro, Tom Coronel, vagy Jan Magnussen is.

1ccb8c8e-ce85-44db-b806-6e47110c4b26

Új szintre emelték a kerékcsere-utánzatokat: ezúttal egy talicska volt a főszereplő

Ehhez nem is fűznénk kommentárt, a videó magáért beszél:

 

A koronavírus hatása: maximum a szezon felére van csak meg a háttér a magyar ralibajnoknál

A 2019-as abszolút magyar ralibajnok Vincze Ferenc és Igor Bacigál 2020-ban is együtt fog versenyezni, méghozzá a Dani Fischer Team Skoda Fabia R5 Evójával. Egy szűk 30 kilométeres tesztet már össze tudtak hozni a tavasz legelején, az alapján a pilóta úgy érzi, hogy ez az autó motorban és futóműben is jobb az elődjénél - a gond azonban most nem az autóval van.

Az Autósport és Formula Magazin TOP50 magyar autóversenyző listáján 2019-ben a második helyet megszerző Vincze a DIGI Sportnak elmondta, hogy a koronavírus miatt a szponzoraik egy része már nem tudja őket támogatni, így pedig jelenleg a hatfutamos bajnokságból csak két-három futamra van meg a hátterük - még van egy kis idejük, próbálják rendezni a dolgokat, de így elég nehéz helyzetben vannak. Dolgoznak azon, hogy legyen esélyük a címvédésre, de ehhez természetesen minden futamon rajthoz kellene állni.

A DIGI Sport videója itt elérhető!

vincze ferenc

Egy rövid európai szezonra készül a WTCR

Szeptemberi kezdés, hat európai helyszín, 16 forduló - ezek a Túraautó-világkupa elképzelései az idei évre. Francois Ribeiro, a sorozat promótere a Motorsportnak adott interjújában árult el részleteket a hamarosan nyilvánosságra hozandó 2020-as versenynaptárról. 

Terveik szerint a széria időszűke miatt visszatér a korábbról ismert háromfutamos versenyhétvégék formátumához. Ez alól két meg nem nevezett helyszín fog kivételt képezni, ezeken két futamra számíthatunk. A szervezők már felterjesztették terveiket az FIA felé, így jövő héten várható a versenynaptár bejelentése. Ribeiro már annak is kifejezetten örülne, ha 18-20 autó összejönne a csonka szezonra.

Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke néhány hete kihangsúlyozta, lobbiznak a korábban eltörölt magyar WTCR-fordulóért.

wtcr-hungaroring-20191

Amikor a kemény munka gyümölcse a Lada Kupa

Az autóversenyzés sokak számára olyan álom, amiért képesek lennének minden követ megmozgatni. Interjúalanyunk tinédzserkora óta vágyakozott a ralipályákra, és apránként spórolta össze pénzét, hogy vásárolhasson egy Zsigulit. Végül gondolt egy merészet, vett egy repülőjegyet, és külföldre utazott, azzal az elhatározással, hogy ott munkát talál majd. A tanár végzettségű Tóth Ottó ma versenyezni jár haza, a népszerű Lada Kupa oszlopos tagjaként.

Milyen Fernando Alonso csapattársának lenni? Jarno Trulli megmondja nektek!

Legutóbbi podcastadásunk vendége az F1-ben másfél évtizedet lehúzó Jarno Trulli volt, aki annak idején a későbbi kétszeres világbajnok Fernando Alonso oldalán is versenyzett a Renault-nál. Többek között erről és még sok más érdekességről is mesélt nekünk:

 

 

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

Élet nyomai az európai autósportban: tesztet rendez a DTM!

A koronavírus-járvány által egyik legjobban megviselt sorozat (ha idevesszük az Audi eközben bejelentett év végi kiszállását is), a DTM lehet az első a nagy bajnokságok közül Európában, amely aktivizálja magát, készülve a visszatérésre. A Német Túraautó-bajnokság vezetői ugyanis bejelentették, hogy június 8. és 11. között előszezoni tesztet rendeznek a Nürburgringen - a főpróbát eredetileg Monzában tartották volna március közepén, de a járvány miatt végül azt törölniük kellett, és már Németországban sem tudták akkoriban bepótolni. Most azonban négy napon keresztül a pályán lesznek az autók, készülve a szezonkezdetre, ami a legutóbb kiadott, átdolgozott naptár szerint július 12-én a Norisringen jönne, ám most azt ígérik, hamarosan egy még újabb menetrend érkezik 2020-ra. Persze a szigorú egészségügyi intézkedések biztosításáról az egész szezon során gondoskodnak, amibe a napi szintű koronavírus-tesztelés is beletartozik majd a csapatszemélyzet számára. Nézők és média az első versenyeken még biztosan nem lesznek jelen, de akár az egész szezonra is mellőzhetik őket.