Hétfőn az Audi AG felsővezetése közleményt adott ki arról, hogy a márka az aktuális szezon végén kiszáll a Német Túraautó-bajnokságból. Indoklásként az Audi karbonsemleges törekvéseit, valamint a Covid–19-járvány gazdasági és pénzügyi következményeit nevezték meg.
Az Audi 2021-től kezdődően a Formula-E-re összpontosítja erőforrásait, emellett ügyfélprogramot folytat. A WTCR-ből való kiszállás után a DTM-es távozás azt jelenti, hogy a gyár végképp befejezi túraautós szerepvállalását. A német sorozatban 11 egyéni és 12 gyártói bajnoki címet, valamint 114 győzelmet szereztek a négykarikás autók, melyek a többi márkával ellentétben 2000-től folyamatosan jelen voltak.
Az Audi kiszállása megpecsételheti a DTM sorsát, jelenlegi formájában biztosan. A Mercedes 2018 végi távozása és az Aston Martin rövid életű szereplése után 2020-ra két márka maradt, az Audi és BMW.
A széria első embere, Gerhard Berger borús nyilatkozattal reagált a hírre: „A mai nehéz nap a motorsport számára Németországban és Európában. Mélységesen bánom az Audi döntését. Együttműködésünkből és a Covid–19-világjárvány mindannyiunkat érintő nehézségeiből fakadóan egységesebb magatartásban reménykedtünk.”
A DTM kétszeresen nehéz napokat él: az idei versenyszezont is bizonytalanság övezi a koronavírusból kifolyólag, legjobb esetben júliustól novemberig tartanak a futamok, de az is elképzelhető, hogy egyáltalán nem lehet megrendezni a szezont.