Szenzációs videó az Abu Dhabi Nagydíj sajtótájékoztatójáról: a világbajnokok nem bírtak magukkal a világ talán legunalmasabb újságíróját hallgatva...
https://formula.hu/parc-ferme/643
Elképesztően hosszú ideig, több mint egy percen át tette fel kérdését egy újságíró az Abu Dhabi Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, a versenyzők pedig nem bírtak magukkal, és röhögésbe fulladt a dolog. Végül Vettel koronázta meg a jelenetet a hetven másodperces „villámkérdést” követően: „Meg tudná ismételni a kérdést?”
Apja első sisakját másolja Spában Mick Schumacher, Verstappené narancsba borult
https://formula.hu/parc-ferme/29930
Szokás szerint több versenyző is különleges bukósisakkal készült az aktuális versenyhétvégére. Mick Schumacher apja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher harminc évvel ezelőtti F1-es debütálására emlékezik azzal, hogy szinte egy az egyben a német legenda legelső sisakdizájnját idézte meg, amellyel az 1991-es itteni futamon szerepelt:
Where it all began for the Schumacher name
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) August 27, 2021
Mick’s very special re-make of his father’s first F1 helmet design, worn here at Spa 30 years ago #HaasF1 #BelgianGP pic.twitter.com/abj7vWFscN
Mindeközben a félig hazai pályán szereplő Max Verstappen bukója a korábbi évek hagyományait követve narancsba borult a Belga Nagydíjra:
Bringing out the for Spa
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) August 27, 2021
Hope you guys like it as much as I do
For the mini helmets https://t.co/OmE7n3pXXT pic.twitter.com/VBfRW1hv9M
Visszatért a tragédia helyszínére Juan Manuel Correa
https://formula.hu/parc-ferme/29927
Szívfacsaró képek a közösségi médiában: Juan Manuel Correa visszatért Spa-Francorchamps-ba, és felkereste a Raidillon kanyart, ahol két évvel ezelőtt a Formula-2-ben végzetes baleset történt. Anthoine Hubert életét veszítette az ütközésben, az amerikai pilóta lába súlyosan sérült, de ő elutasította az amputációt. Másfél év küzdelmes felépülés után Correa újra versenyez, az ART csapattal a Formula-3-ban, amely az F1 mellett pályára lép hétvégén Spában.
„Furcsa érzés újra versenyzőként itt lenni. Alázattal tekintek a lehetőségre, hogy tovább űzhetem, amit szeretek, és megpróbálok kibékülni a tudattal, hogy ő is ugyanezt tenné. Ezen és minden hétvégén érted versenyzünk, barátom” – írta a fotók mellé a Twitteren Correa.
It feels strange to be back here as a driver. I feel humbled to have the opportunity to keep doing what I love and try to find comfort in the fact that he would have done the same thing. This and every weekend we race for you my friend pic.twitter.com/iOOKOkGRck
— Juan Manuel Correa (@JMCorrea__) August 26, 2021
Nem csupán a túlélő kereste fel a 2019. augusztus 31-én történt baleset helyszínét. Anthoine Hubert két barátja, Pierre Gasly és Charles Leclerc is virágot vitt a végzetes kanyarba: a franciák korán elvesztett tehetségét nem felejtik el.
For you my friend.
— PIERRE GASLY (@PierreGASLY) August 26, 2021
Missing you. #AH19 pic.twitter.com/WJpI9JciAG
Pour Anthoine #AH19#essereFerrari @Charles_Leclerc pic.twitter.com/qYmoR8Qm1q
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 26, 2021
Megszűnik a MotoGP egyik meglepetéscsapata – de érkezik a helyére egy új
https://formula.hu/parc-ferme/29926
Néhány hete még csak a Petronas mint névadó szponzor távozása volt biztos, a Brit Nagydíj előtt azonban a Sepang Racing Team azt is bejelentette, hogy 2021 végén teljesen beszünteti a jelenlegi formában a részvételét a gyorsaságimotoros-világbajnokság összes géposztályában, így a MotoGP-ben is. A malajziai pályához kötődő SRT 2015-ben mutatkozott be a Moto3-ban, majd 2018-tól szerepelnek a Moto2-ben, 2019-ben pedig a királykategóriában is debütáltak. Nem is akárhogy, hiszen Fabio Quartararo révén egyből pole-pozíciókat és dobogós helyezéseket gyűjtöttek szatellit csapatként, második idényükben pedig már a futamgyőzelmek is összejöttek. Razlan Razali csapatvezető a bejelentéssel kapcsolatos nyilatkozatában azt is érdemként említette, hogy idén „minden idők legjobbjával”, Valentino Rossival dolgozhattak együtt.
A Sepang Racing Team év végi megszűnése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy eggyel kevesebb csapat lesz jövőre a MotoGP rajtrácsán. A jelenlegi vezetés, Razali és Johan Stigefelt sportigazgató vezetésével ugyanis egy új csapat fog formálódni, amelynek pontos részleteit várhatóan Misanóban, a San Marinó-i Nagydíjon fogják bejelenteni. Az időzítés aligha véletlen, a minden bizonnyal továbbra is a Yamaha szatellit gárdájaként működő leendő új istálló főtámogatója ugyanis a híresztelések szerint az olasz WithU lesz – nekik köszönhetően került képbe állítólag Andrea Dovizioso is, aki az Apriliánál Maverick Vinales szerződtetésével nem jut üléshez, így elképzelhető, hogy a hangvillásokon keresztül jut vissza a MotoGP mezőnyébe (sőt, az is felmerült, hogy már idén felülhet az M1-esre, ha Franco Morbidelli egyből a gyári csapatnál térne vissza a sérülésből való felépülése után).

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nem aprózta el a pályabejárást a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/29923
A versenyhétvégék egyik szokásos programja sokaknál, hogy bejárják a pályát, a Belga Nagydíj helyszínén viszont ez is egy elég embert próbáló feladat. A hét kilométeres pálya gyalog is kifejezetten megterhelő tud lenni, a McLaren pedig erről osztott meg egy fotót. „A versenyhétvége első köre befejeződött. Lando és a csapat bejárja Spa mind a 7004 méterét” ─ írták a Twitteren.
First lap of the race week completed.
— McLaren (@McLarenF1) August 26, 2021
Lando and the team take in all 7.004 km of Spa. #BelgianGP pic.twitter.com/a7DytNNKw9
Nem tudták megmenteni Verstappen és Perez motorját sem
https://formula.hu/parc-ferme/29924
A legutóbbi két futamon Max Verstappen és Sergio Perez is nagy erejű ütközések elszenvedőjévé vált, az eredmény pedig mindkettejüknél többek között a motor sérülése is lett. A Honda az elmúlt heteket az erőforrásokért való küzdelemmel töltötte; már a balesetek után aggasztó volt a helyzet – előrevetítették azt is, hogy ebből rajtbüntetés is lehet –, de igyekeztek minden tőlük telhetőt megtenni.
Nem sikerült. A japán gyártó csütörtökön tudatta, egyik Red Bull-pilóta motorja sem javítható. Tekintve, hogy mindkét autóban ez volt a második erőforrás, a limit pedig egy szezonon belül három, ezzel szinte biztossá vált, hogy sem Verstappen, sem Perez nem ússza meg büntetés nélkül. Hogy mindez a hátralévő 12 futam melyikén várható, azt egyelőre nem tudják megjósolni.

Visszatér az F1 és az F3, folytatja a MotoGP - mutatjuk a pénteki menetrendet
https://formula.hu/parc-ferme/29922
Egy hónap szünet után ismét F1-es "sessiont" hirdethetünk meg - 11:30-kor az első szabadedzéssel megkezdődik a Belga Nagydíj hétvégéje. Mást is érdemes lesz azért nézni pénteken, mutatjuk a programot:
Péntek (augusztus 27.)
10:05 - 10:50 Formula-3, Szabadedzés
10:55 - 11:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
11:30 - 12:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:55 - 14:25 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
15:00 - 16:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
15:10 - 15:55 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

fotó: dppi
Ennyi a különbség egy jó és egy nagyon jó kör között Spában
https://formula.hu/parc-ferme/29921
Az F1 szokásos összehasonlító videójában most Daniel Ricciardo és a 2020-as Renault az alany - ez erre a linkre, vagy a képre kattintva nézhető meg!
Kiss Norbi is feltűnik a Jet Power Hungary reklámfilmjeiben
https://formula.hu/parc-ferme/29920
A kétszeres kamionos Európa-bajnok magyar autóversenyző a Sea-Doo ès a Can-Am hazai màrkanagyköveteként szerepel a hazai importőr videóiban:
Rali, rali és egy kis tereprali: Az augusztusi Motorsporthíradó
https://formula.hu/parc-ferme/29915
Tartalom:
- A Székesfehérvár-Veszprém Ralival folytatódott a hazai bajnokság.
- Vendégünk a veszprémi dobogós Klausz Kristóf.
- Világkupa-verseny Várpalotán.
Már néhány nap múlva felpattan az Aprilia nyergébe Maverick Vinales
https://formula.hu/parc-ferme/29919
A nyári szünet utáni hetekben gyorsan eszkalálódott Maverick Vinales és Yamaha kapcsolatának romlása: Assen után még csak azt jelentették be, hogy a szezon végén elválnak az útjaik, a Stájer GP utáni szabotázsügynek azonban előbb egy egyversenyes felfüggesztés, majd a végleges és azonnali hatályú szerződésbontás lett az eredménye. Mindeközben arra is fény derült, hogy a pletykáknak megfelelően a spanyol motoros 2022-ben már az Aprilia versenyzője lesz a MotoGP-ben.
A yamahás szerződésbontással viszont felmerült, hogy akár már idén felülhet az RS-GP-re Vinales. Nos, ezt ma a noalei gyártó meg is erősítette: augusztus 31-én és szeptember 1-jén, azaz jövő kedden és szerdán Misanóban fog tesztelni a motoros az Apriliával. Massimo Rivola, a gyártó elnök-vezérigazgatója egyelőre csak arról beszélt, hogy kíváncsiak a rutinos versenyző műszaki visszajelzéseire, de elképzelhető, hogy a teszt alapján döntik el, hogy még idén bevetik-e nagydíjhétvégén is Vinalest – akár már a szeptemberi Aragóniai GP-n. Az még egyelőre nem világos, hogy szabadkártyásként állna-e rajthoz a spanyol vagy pedig Lorenzo Savadori helyét venné át.
Vinales apriliás leigazolása kapcsán egyébként Andrea Dovizioso jövője is kérdésessé vált: a legfrissebb pletykák a Petronas távozása után főszponzort váltó SRT Yamahával hozták szóba az idén „szabadságon” lévő rutinos olaszt, sőt az is felmerült, hogy akár már idén feltűnhet náluk.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
2022-ben is folytatódik a Drive To Survive
https://formula.hu/parc-ferme/29918
Tekintve, hogy a Netflix már korábban is arról beszélt, sok évadot szeretnének gyártani a Formula-1-ről szóló sorozatukból, talán nem túl meglepő a hír, miszerint jövőre érkezik a negyedik felvonás, mindenesetre most hivatalossá tették. A legújabb részek a 2022-es szezon elején érkeznek majd. A már most sem épp unalmas év, élén a Verstappen-Hamilton párharccal érdekes tartalmat vetít előre.
Drive To Survive Season 4.... CONFIRMED
— Formula 1 (@F1) August 26, 2021
Coming to your screens in early 2022 #F1 pic.twitter.com/AjOsrqWCTg
10 lóerővel lesz erősebb a Ferrari új motorja
https://formula.hu/parc-ferme/29917
Az olaszok még a nyári szünet előtt elárulták, várható még tőlük motorfejlesztés a szezon hátralévő részében. Mindezt a szabályok teljes betartásával teszik, hiszen a 2021-re tervezett motorjukon még nem eszközöltek minden lehetséges változtatást.
A Gazzetta dello Sport értesülései szerint a frissítés 10 lóerő pluszt fog jelenteni a vörösöknek. Hogy ez azonban pontosan mikortól fogja segíteni őket, elsősorban a McLarennel vívott küzdelemben, az továbbra sem tisztázott. Annyi bizonyos, hogy a Belga, a Holland és az Olasz Nagydíjon még változatlan erőforrással állnak rajthoz. Egyes értesülések szerint Oroszországban érkezhet az új motor, a pesszimistább informátorok azonban a Török Nagydíj előtt nem valószínűsítenek semmiféle fejlesztést.

Real-mezben focizott a ferrarisokkal, aztán Fioranóban tesztelt Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/29914
Idei harmadik vlogjával jelentkezett Carlos Sainz, melynek témája Olaszországba tett kiruccanása volt, melyre még a nyári szünet előtt került sor. A „vörös családjával” találkozó spanyol éjszaka egy focimeccsen vett részt a csapat tagjaival – melyen a Real Madrid mezét viselte –, másnap 8-kor pedig már Fioranóban körözött az istálló 2018-as modelljével, az SF71H-val.
Hakkinen, Schumacher, Zonta és AZ előzés – az összes kameraszögből!
https://formula.hu/parc-ferme/29913
Ha a Belga Nagydíjra hangolódunk, nem kerülhetjük ki a 2000-as spái futamon látott manővert, amely során Mika Hakkinen Ricardo Zonta lekörözése közben előzte meg Michael Schumachert. Az F1 YouTube-csatornája az összes elérhető kameranézetből felidézte a legendás mozdulatsort – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Miért szeretik a munkájukat az F1-es versenyzők?
https://formula.hu/parc-ferme/29912
Mini videósorozatában az F1 eddig kereste arra választ, milyen érzés esőben versenyautót vezetni, vagy épp mi jár a pilóták fejében verseny közben. Ezúttal azonban nem más volt a kérdés, mint hogy mégis miért szeretik mindezt? Mi motiválta őket arra, hogy hétköznapi szakmák helyett épp az autóversenyzést válasszák hivatásuknak? Egyeseknél a család volt a legerősebb befolyásoló tényező, másokat a versenyzés, a bizonyítási vágy éltet… és van, aki pedig egyszerűen csak élvezi…
Ricciardo szerint ő „ma igazán jól néz ki”
https://formula.hu/parc-ferme/29910
Az "I look really good today" mondatot "rappeli" Daniel Ricciardo az alábbi Instagram-posztjában, amelyhez azt írta hozzá, hogy "anyu ebben mindig megerősít"...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ennél szorosabb nem is lehetne: így alakult eddig a Ferrari-McLaren párharc idén
https://formula.hu/parc-ferme/29909
Két óriási múlttal rendelkező istálló csatázik egymással a konstruktőri harmadik helyért - az F1 egy grafikán mutatta meg, hogy hogyan alakult eddig a Ferrari és a McLaren meccse a szerzett pontok tekintetében.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Le Mans-i kategória, ahol mindenki boldog lehetett
https://formula.hu/parc-ferme/29906
A Formula Podcast legújabb adásában a Le Mans-i 24 órás versenyről beszélgettünk, melynek egyik idei kategóriájában furcsamódon egyik résztvevőnek sem volt igazi oka az elégedetlenségre, hiszen minden egyes egység elérte a maximumot, amit ezen a napon elérhetett. A hiperautókról beszélünk, melyek küzdelmeit az adásban 18:30-tól beszéltük ki, különös tekintettel az immár Le Mans-győztes Kobayashi, López, Conway hármasra.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Senna életet ment, Hill Jordannel nyer, Fisichella pole-t szerez – emlékek Spából
https://formula.hu/parc-ferme/29905
Megérkezett a Formula-1 szokásos válogatása a soron következő nagydíj történelméből – IDE vagy a képre kattintva a Belga Nagydíjak múltjából szemezgetett pillanatokat idézhetünk fel:
Michelisz: Ez már nem egyszerűen pechsorozat
https://formula.hu/parc-ferme/29904
Az első futamon elért hatodik helye után dobogós reményekkel várhatta a második hungaroringi WTCR-verseny startját Michelisz Norbert, hiszen a harmadik helyről rajtolhatott, ráadásul Rob Huff fel sem tudott állni a pole-pozícióba. Az első kanyar felé menet azonban megint ütközésbe keveredett a Hyundai pilótája, idén már nem először – minderről így írt saját honlapján vezetett blogjának legfrissebb bejegyzésében:
„Mint minden versenyzőt, engem is végigkísértek a balszerencsés esetek a pályafutásom alatt, de ami ebben az évben történik velem, arra már nem lehet ráfogni, hogy pechsorozat. Ahhoz ez már túl hosszú ideje tart és mindig hasonló módon történik meg a baj, a rajt utáni pillanatokban. Idén a nyolc futamból négyen történt valami, ami ellehetetlenített – egy defekt és a hungaroringivel együtt már három rajt utáni ütközés. Emiatt vagyok nagy lemaradásban a bajnoki pontversenyben, és ezzel a jelenséggel kezdenem kell valamit. Még nem tudom pontosan, hogy mit, mert a korábbi eseteket és már a mostanit is ezerszer végigpörgettem magamban, és arra jutottam hogy nem csinálnék másként semmit. Azt sem érzem, hogy másként kezelem a versenyhelyzeteket, mint a korábbi években. Valamiért mégis sorozatosan rosszkor voltam a rossz helyen.”
„Vegyük a konkrét esetet. A második futam rajtja sajnos nem sikerült jól, kipörögtek a kerekeim, ezért Néstor Girolami elém került. Nem estem kétségbe, mert az első kanyar féktávján így is ott voltam a harmadik helyen, nem volt veszve semmi. Előttem Santiago Urrutia és Girolami mentek az élen, védekeztek a pálya belső ívén és sejtettem, hogy korán fogják megfékezni a kanyart. Azért, hogy én később fékezhessek, kicsit kihúzódtam mögülük, mert ezáltal nem akartam lehetőséget adni a mögöttem érkezőknek arra, hogy még későbbi fékezéssel kívülről körbe autózzanak. A baj az volt, hogy ugyanez Girolaminak is eszébe jutott, de hozzám képest kis fáziskéssel, így amikor ő balra húzta az autóját a féktávon, akkor én már félig ott voltam mellette. Ha maradok Urrutia és Girolami mögött, valószínűleg vesztek néhány helyet, de versenyben maradok, azt azonban nem tudhattam előre, hogy az argentin váratlanul így reagál majd és ez lesz a vége. Mindenképpen végig kell gondolnom, hogy mit csinálhatnék jobban, és ebből a szempontból jól jön, hogy nagyobb szünet van a következő fordulóig, mert van idő az ötletek megfoganására.”
Michelisz szerint azért így is volt pozitívuma a hazai hétvégének – a teljes bejegyzés ITT olvasható.














