Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Maverick Vinales és a Yamaha még a nyári szünet előtti utolsó futamot, a Holland TT-t követően jelentette be, hogy a 2022 végéig érvényes szerződés ellenére már az idei szezon végén elválnak az útjaik. A Stájer Nagydíj után aztán robbant a bomba: a japán gyártó felfüggesztette spanyol versenyzőjét, mert az adatok áttanulmányozása után arra jutottak, hogy az első spielbergi futam végén szándékosan kárt akart tenni a motorjában – nem hivatalos, de megbízható források alapján azzal, hogy túlforgatta a motorját.
Ekkor a felfüggesztése még csak az Osztrák GP-re szólt, amelynek helyszínén szombaton Vinales bocsánatot kért csapatától. Ez azonban szemlátomást nem hatotta meg a Yamahát, pénteken ugyanis bejelentették, hogy azonnali hatállyal megszakítják az együttműködésüket, azaz már a hátralévő idei futamokon sem láthatjuk a versenyzőt az M1-es nyergében. A közleményben mind Lin Jarvis csapatvezető, mind maga Vinales „közös megegyezésről” beszél, ráadásul kifejezik hálájukat egymás irányába az elmúlt évekért.
Bár arról egyelőre nem szól a fáma, sajtóhírek szerint minden bizonnyal a két osztrák fordulón a sérült Franco Morbidellit a Petronas SRT-nél helyettesítő Cal Crutchlow, a hangvillások tesztmotorosa veheti át Vinales helyét a gyári csapatnál az idény további részére. A szatellit gárdánál pedig a Moto2-ben szereplő brit Jake Dixon kaphat lehetőséget Morbidelli motorján hazai versenyén, a Brit Nagydíjon, míg a pletykák szerint Aragóniában a Moto3-ban versenyző Darryn Bindert próbálhatják ki – a két fiatal ugyanis egyaránt esélyes arra állítólag, hogy 2022-ben a csapat állandó motorosa legyen Valentino Rossi visszavonulása és Morbidelli várható gyári feljebb léptetése után.
Vinales szerződésbontása egyúttal azt is jelenti, hogy a többszörös futamgyőztes akár fel is ülhet egy másik motorra a szezon hátralévő futamain. Néhány napja derült ki, hogy a spanyol valóban az Apriliánál fog versenyezni 2022-ben, így nem lehet kizárni a korai bemutatkozást, még ha egy teszt nélküli, versenyen való bemutatkozás egy új gyártónál nem is lenne túl szerencsés – ez persze a fent említett Dixonra és Binderre is igaz –, valamint Lorenzo Savadorival szemben sem lenne éppen fair.