DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 26. szombat

Egy háromszoros F1-es világbajnok a helyszínről nézte a wimbledoni elődöntőt

Sir Jackie Stewart is ott ült a lelátón Andy Murray és Roger Federer teniszmeccsén. Mielőtt elkezdődött volna a torna egyik legjobban várt mérkőzése, a skót F1-es legendának még volt ideje két teniszlegendával fényképezkedni - a képen Björn Borggal és Rod Laverrel pózol.

EasyCapture1_18

Őrült szezon – botránnyal a végén

Egészen különleges világbajnoki küzdelmet vívott egymással 1997-ben Michael Schumacher és Jacques Villeneuve – úgy hozták össze az F1 történetének egyik legizgalmasabb párharcát, hogy egyetlen alkalommal sem álltak együtt a dobogón. Többek között erről az évadról is beszéltünk az elmúlt negyedszázad 10 legizgalmasabb világbajnoki küzdelmét bemutató toplistás adásunkban, melynek e szakasza 49:19-től hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Bajnokok találkozása: Quartararo végezte el a kezdőrúgást Messiék mérkőzésén

Nem akármilyen élményben volt része szerdán a MotoGP újdonsült világbajnokának, Fabio Quartararónak: a Yamaha franciája látogatást tehetett a Paris Saint-Germain labdarúgó-csapatánál, ahol találkozhatott a friss hétszeres aranylabdás Lionel Messivel is, majd a Nice elleni találkozó előtt az ünnepélyes kezdőrúgást is elvégezhette.

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megjelent és rendelhető az Autósport évkönyv 2021-es kötete

Több tucatnyi nemzetközi és hazai versenysorozat összefoglalója, magyar pilóták évértékelői, látványos fotók, exkluzív beszámolók, valamint az 50 legjobb magyar és külföldi versenyző elmaradhatatlan listája – megjelent az Autósport évkönyv 2021-es kiadása! A kötet már elérhető a könyvesboltokban, valamint megrendelhető 4990 Ft-os áron a Formula.hu webshopjában IDE vagy a képre kattintva:

autosport-evkonyv

Videó: Mozgásban a Formula-E 2022-es mezőnye

A héten Valenciában rendezik az elektromos világbajnoki széria előszezoni tesztjét, amelyen így először láthatjuk együtt a jövő évi mezőny autóit és versenyzőit. A Formula-E hivatalos YouTube-csatornája készített is egy összeállítást az első napokról, amelyben mozgásban csodálhatjuk meg a versenygépeket és azok új festéseit:

Még mindig kórházban kell kezelni Monteirót

Hiába utazott el Szocsiba, végül a teljes WTCR-szezonzárót ki kellett hagynia a múlt hétvégén Tiago Monteirónak, miután nem érezte jól magát. A Honda közlése szerint szombaton már kórházba kellett szállítani, ahol bakteriális mellkasfertőzést diagnosztizáltak a versenyzőnél.

A betegség pedig komolyan ledönthette a lábáról Tassi Attila csapattársát, mert csapata szerint Monteirót csak szerdán tudták hazaszállítani Portugáliába egy orvosi repülővel, s Portóban is újra kórházba viszik, hogy ott folytassák a pilóta kezelését. A közleményben – akárcsak a lentebb látható, néhány nappal ezelőtti kórházi bejelentkezésében – az idén egy futamot nyerő pilóta természetesen megköszönte az orvosi csapat munkáját, valamint a szurkolók támogatását.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tiago Monteiro (@tiagosworld18) által megosztott bejegyzés

A csapatfőnök, akit mindenki szeretett

A Formula Podcast legújabb adásának elején egy szomorú aktualitásról beszélgettünk: megemlékeztünk a 79 esztendős korában elhunyt Sir Frank Williamsről, aki a semmiből építette fel minden idők egyik legsikeresebb és legjelentősebb Formula–1-es istállóját. Megemlékezésünk az adás elején 02:21-től hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Koronavírusos a Williams csapatfőnöke, nem lehet ott Szaúd-Arábiában

Hivatalos közleményt adott ki a Formula-1: a Williams Racing ügyvezetője és csapatfőnöke, Jost Capito koronavírus-tesztje pozitív lett a Dzsiddába utazás előtti vizsgálat során, így nem lehet ott a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon. A tájékoztatás szerint Capito a brit koronavírus-protokollt követi, arról azonban nem szól a hír, hogy vannak-e tünetei. Azt viszont hozzátették és maga a Williams is megerősítette: a csapatot ezen felül nem érinti a fertőzés, a munka ugyanúgy zajlik majd ezen a hétvégén is, ahogy máskor, csak Capito személyes jelenléte nélkül.

jost capito

fotó: dppi

Kisebb tűz ütött ki az Aston Martin F1-es gyárában

Szerda este szűkszavú közleményben reagált az Aston Martin Formula-1-es csapata, miután a közösségi médiában terjedni kezdett, hogy tűz keletkezhetett az egyik gyárépületükben Nagy-Britanniában. Az alakulat Twitterén közzétett rövid bejegyzésben megerősítették, hogy valóban kisebb tűz ütött ki az egyik szélcsatornájukban, de egyúttal mindenkit megnyugtattak, hogy a tüzet sikerült gyorsan eloltani. „Köszönjük, hogy érdeklődtetek, sokat jelent” – írta az Aston.

aston-martin-f1-dppi

Fotók: így várja az F1-et Dzsidda – már a reptéren

A Formula.hu is megérkezett Dzsiddába, az F1-es versenynaptárba frissen bekerült Szaúd-arábiai Nagydíj helyszínére - már a reptéren a 2022-es F1-es autók fogadják az idelátogatókat, a szaúdiak nagyon várták már ezt a hétvégét...

pf3_10

pf32

pf33

pf34

Forró fotók gyönyörű nőkről és hozzájuk illő autókról - ezt ajánlja a Formula Girls

A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

y4h83mgr79qo3nzolpd7_800

 

Hatalmasat zakózott a 74 éves ralikrosszos a havas Nürburgringen

A 74 esztendős, „Knapick” becenévre hallgató Hervé Lemonnier a ralikrossz csodabogara: meglett kora ellenére még mindig indul a világbajnokság egy-egy versenyén. Benevezett a hétvégi szezonzáróra is a Nürburgringen, a november végén hóval borított pályán azonban elvesztette az és irányítást rommá törte a Citroent, amely a levegőbe repülve a szalagkorlátot is átugrotta. Szerencsére megúszta sérülés nélkül – az autó azonban már nem volt olyan állapotban, hogy helyrehozzák a hétvége folytatására. A zakózásról fotók és egy nézői videó is készült.

Már megrendelhetők 2022-es F1-es és MotoGP-s falinaptáraink!

A korábbi nagy érdeklődés okán szerkesztőségünk idén is elkészítette a következő szezonra szóló, A3-as méretű, lapozható Formula-1-es falinaptárat, amelyben a szezon tervezett menetrendjét is feltüntettük. Ezúttal azonban nem álltunk meg ennyinél: idén az F1-es mellett immár MotoGP-s naptárat is kínálunk olvasóink számára, ugyanolyan paraméterekkel.

A naptárak egyenként 2990 forintba kerülnek, ha viszont valaki mindkettőre igényt tart, akkor párban 4990 forintért megvásárolhatja őket – részletek webshopunkban, ezen a linken!

falinaptar-egyutt

Elkelt egy újabb hely a Mercedesnél

Úgy látszik továbbra is megéri szponzorálni a Mercedes csapatát a Formula-1-ben. A német istálló hivatalos Twitter oldalán jelentette be, hogy újabb támogatóval gazdagodtak a Kingspan révén. A cég logói az autók orrkúpján kapnak helyet és a megállapodásuk értelmében a csapat Fenntarthatósági Munkacsoportját vezetik majd. A különböző területekről származó szakértelemmel hozzájáruljnak a csapat azon célkitűzéséhez, hogy úttörő szerepet vállaljanak a motorsportban a környezetbarátabb technológiák kidolgozásában.

A Kingspan 2011-ben indította el első fenntarthatósági programját, így a Mercedes is sokat vár ettől a kapcsolattól, melyről Toto Wolff is nyilatkozott.

„Nagy örömmel üdvözöljük a Kingspan-t partnerünkként és az új Fenntarthatósági Munkacsoportunk elnökeként is.  Olyan vállalatot találni, amelynek az iparágában a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és a fenntartható megoldások megvalósítására irányuló törekvései megegyeznek a miénkkel, valódi lehetőséget jelent mindkét fél számára. Jól haladunk a vállalatunk fenntarthatóbb működésre való átalakításában, de az a lehetőség, hogy az új Fenntarthatósági Munkacsoportunkon keresztül megoszthatjuk velük a szakértelmet, az erőforrásokat és az inspirációt,  valóban segít felgyorsítani a változást valamint a tudatosságot a csapatunkban és remélhetőleg a sportágunkban is” – állt a hivatalos közleményben.

Generációk csatája: Alonso és Schumacher

A 2006-os világbajnoki szezon mutat némi hasonlóságot Hamilton és Verstappen idei, már most klasszikusnak számító küzdelmével: többek között erről is beszéltünk az elmúlt negyedszázad 10 legizgalmasabb világbajnoki küzdelmét bemutató toplistás adásunkban, melynek e szakasza 01:07:03-tól hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Meghosszabbítottuk könyvpályázatunkat: várjuk az iskolák és más közintézmények jelentkezését!

Ismét pályázatot hirdet a Formula.hu magyarországi iskolák és más közintézmények számára: tíz teljes sorozatot osztunk ki a népszerű Autósport évkönyv és Száguldás és cirkusz kiadványokból. A jelentkezéshez pedig csupán egy levél megírása szükséges. Közintézményenként 12-12 könyvet (Száguldás és cirkusz 2015-2020, Autósport évkönyv 2015-2020) juttatunk el 10 helyszínre.

A pályázatunkat, amelynek részletei IDE KATTINTVA találhatók, két héttel meghosszabbítottuk, így december 15-ig várjuk az iskolák és a közintézmények jelentkezését a levelezes@formula.hu címre!

szaguldas-egyben-2013-2020

Három éve oda sem tud utazni az F1, de egy második kínai futam is bekerülhet a naptárba

A koronavírus-járvány miatt elsőként kellett lefújni tavaly a Formula-1-es Kínai Nagydíjat, amelyet idén sem tudtak megrendezni, sőt jövőre sem utazik el a mezőny a távol-keleti országba, így 2019 óta nem rendeztek futamot Sanghajban. Pedig 2022-ben mutatkozik be a száguldó cirkuszban az első kínai F1-es pilóta, Guanyu Zhou az Alfa Romeónál, amely nyilván fokozná az érdeklődést az országban. Ez olyannyira így lehet, hogy Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a The Race szaklapnak nyilatkozva elárulta: rövidesen akár két versenyt is rendezhetnek Kínában.

„Elárulhatom, hogy érdeklődtek már másik városból, hogy nagydíjat rendeznének Kínában” – jelentette ki Domenicali. „Jövőre ugyan nem fogunk ott versenyezni, de ez nem miattunk, hanem a járvány miatt van. Ezért hosszabbítottuk meg idén egyből három évvel a szerződésünket, hogy világos legyen, hogy szeretnénk ott versenyezni. És biztos vagyok benne, hogy Zhou jelenléte első kínaiként az F1-es közegben nagy hatással lesz az érdeklődésre. Egyértelműen olyan terület ez, ahol jelen kell lennünk, a gyártók is érdekeltek benne.”

Kína mellett amúgy a korábbi nyilatkozatok alapján az Egyesült Államokban is tovább terjeszkedne a Formula-1 – jövőre már két futamuk lesz Austinnal és Miamival, de egy harmadik verseny lehetősége is felmerült –, ahogy a sportág afrikai visszatérése is napirenden van.

f1-sanghaj-start-dppi_1

Őrületes rekord: 456 km/h-val repesztett az elektromos motorral Max Biaggi

Max Biaggi már néhány éve együtt dolgozik a Voxan elektromos motorkerékpárokat gyártó céggel különböző rekordok megdöntésén. Múlt hétfőn sikerült a saját korábbi csúcsaikra is rátenniük egy hatalmas lapáttal: a floridai Kennedy Űrközpont területén számos rekordot átírtak, de mind közül a legfontosabb a végsebességé, a Kalóz becenévre hallgató hatszoros motoros világbajnok 455,737 km/h-s tempót ért el két kísérlet átlaga során – ez pedig új világrekord a 300 kg alatti, részben áramvonalasított elektromos motorkerékpárok tekintetében. Az eseményről videó is készült:

Hamiltontól kapott tanácsot a teniszcsillag

A 2021-es US Openen robbant be sportja élmezőnyébe Emma Raducanu: a 19 éves teniszezőnő hatalmas meglepetésre selejtezőből indulva megnyerte a tornát. A brit nemzetiségű sportolóról tudjuk, hogy fiatalon gokartozott és motokrosszozott, valamint hatalmas F1-rajongó: most felelevenítette találkozását Lewis Hamiltonnal röviddel a Grand Slam-siker után.

„A Met-gálán találkoztunk személyesen és egy jót beszélgettünk. Azóta felnézek rá, követem őt, támogatom… Mindig szuper találkozni vele. Azt mondta nekem: ’légy türelmes, tudod, hogy csak meg kell lovagolnod a hullámot. Minden rendben van, ne aggódjál.’ Ez egy jó megerősítés volt számomra. Remek ember, nagyszerű példakép számomra abban, hogy segítsen túljutni a következő fázisokon” – mondta Raducanu Hamiltonról.

Nem akar máshol versenyezni az Alpine F1-be vágyó tartalékosa

Hiába nyerte meg tavaly a Formula-3-as bajnokságot, s vezeti idén újoncként két fordulóval a vége előtt a Formula-2-es pontversenyt is, 2022-ben még biztosan nem lesz F1-es pilóta Oscar Piastri, akiről néhány hete derült ki, hogy az Alpine tartalékversenyzője lesz jövőre. Ha megnyeri az F2-t, a szabályok értelmében nem lehet ott a rajtrácson címvédőként, így jó esély lehet rá, hogy versenyzés nélkül töltheti a következő évadot a fiatal ausztrál. Piastri ugyanakkor nem is akar más szériába elmenni, ha ez azzal járna, hogy esetleg emiatt lecsúszna egy adódó lehetőségről az F1-es hétvégéken:

„Természetesen versenyzőként versenyezni szeretnék” – idézi a pilótát a RaceFans.net szakoldal. „Ugyanakkor egy eléggé intenzív tesztprogramot állítunk össze, szóval legalább viszonylag gyakran vezetni fogok. Oké, ez nem versenyzés lesz, de ha elterelné a figyelmemet és azt jelentené, hogy emiatt elszalasztok bármilyen lehetőséget az Alpine-nal az F1-es paddockban, akkor az nem igazán érdekelne. Furcsán hangozhat, de inkább nem versenyzem és teljes mértékben a tartalékversenyzői feladatomra koncentrálok azzal a céllal, hogy a közeljövőben megpróbáljak az F1-be kerülni, mintsem hogy máshol versenyezgessek és ezzel elvonja a figyelmemet erről.”

piastri-dppi-2021

Videó: Íme, a Dakar 2022-es útvonala

A napokban prezentálták a 2022-es Dakar Rali pontos útvonalát. Az immár az új Tereprali-világbajnokság szezonnyitójaként is funkcionáló ikonikus viadal január 1-jén egy rövid 19 km-es prológgal veszi kezdetét, a főbb kategóriák mezőnye pedig a 12 „igazi” szakasz során – amelyek közé egy pihenőnapot is beiktatnak január 8-án – 8375 km-t fog megtenni, amelyből 4258 km fog majd beleszámítani a versenybe. A többek között a koronavírus-járvány miatt ezúttal is teljes egészében Szaúd-Arábiában rendezendő Dakaron a negyedik szakasz lesz a leghosszabb a maga 465 km-es mért részével, míg az előtte lévő két nap futják az úgynevezett maratoni etapokat, amelyek során a versenyzők nem vehetnek igénybe külső segítséget. Íme, a teljes útvonal videós formában: