DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Egy háromszoros F1-es világbajnok a helyszínről nézte a wimbledoni elődöntőt

Sir Jackie Stewart is ott ült a lelátón Andy Murray és Roger Federer teniszmeccsén. Mielőtt elkezdődött volna a torna egyik legjobban várt mérkőzése, a skót F1-es legendának még volt ideje két teniszlegendával fényképezkedni - a képen Björn Borggal és Rod Laverrel pózol.

EasyCapture1_18

Mit szóltok Lando Norris kosárlabdás sisakjához?

A brit pilóta mutatta be az új, meglehetősen extrém sisakját:

 

Montoya: A miami időjárást ismerve Maxra tenném a pénzem

Az amerikai versenyzés egyik nagy figurája, Juan Pablo Montoya állást foglalt a nagy kérdésben a Miami Nagydíj előtt: ki nyeri az első futamot a metropoliszban?

„Nedves pályával a legnagyobb nyertes Max Verstappen lenne. Nagy előnyben lenne, hiszen rendkívül erős és otthonosan mozog az esőben. Ha viszont száraz, inkább a Ferrarira raknám a pénzem” – mondta a Vegas Insidernek az F1-ben hét nagydíjat nyerő Montoya. Kisebb vacillálás után mégiscsak Verstappenre bökött a hétvége favoritjaként: „Ha az imolai Max Verstappent látjuk itt, akkor a Ferrari és Leclerc küszködni fog, hogy legyőzzék. Ha jellemző lenne rám a fogadás, valószínűleg Maxra tenném a pénzem, különösen a miami időjárást ismerve.”

A Formula-E bajnokának nem tetszik teljesen a Gen3, ezért újratervezte

Lucas di Grassi, a széria 2016-17-es győztesének egyik érdeklődési köre a pályák és versenyautók tervezése. A brazil elismeri, a Monaco ePrix-n bemutatott, élesben következő szezonban bemutatkozó Gen3-as versenygép jól néz ki, de el tudna képzelni dögösebb és agresszívabb kinézetet neki – ezért egy grafikus, Chris Paul segítségével újratervezte a jármű elülső részét.

Di Grassi három módosítást hajtott végre: komplexebb első szárnyat tervezett, kormányozható borítást tett a kerekekre, melyek az aerodinamikai hatékonyságot is növelik, továbbá szűkebbre vette a karosszéria első részét és orrkúpot. A változások akkor látványosak, ha egymás mellé tesszük a két autót:

A világ leggyorsabb versenykerékpárján dolgozik a Red Bull

Nemrég mi is írtunk róla, hogy új szintre emelte kapcsolatát a Red Bull és a BMC, de valójában már 2018 óta zajlik az együttműködés a Red Bull Advanced Technologies és a svájci kerékpárgyártó között. A felek célja, hogy megalkossák a világ leggyorsabb versenykerékpárját: ezen dolgoznak a Red Bull Advanced Technologies aerodinamikai szakemberei, akik CFD-technológiával és szimulációkkal segítik a BMC szakembereit a tervezés során az optimalizálásban.

A projektnek – amelyben a kerékpáros legenda, az olimpiai érmes és többször Tour de France-szakaszgyőztes Fabian Cancellara is részese – meg is van az első gyümölcse, a képeken látható, egyelőre név nélküli kerékpár képében, amely a hétvégén a 2021-ről elhalasztott Ironman-világbajnokságon méreti meg magát a BMC Red Bull-támogatott triatlonistájával, Patrik Nilssonnal a nyeregben.

redbull-bmc-1

Két hétszeres bajnok állt össze golfozni

Lewis Hamilton és a hétszeres Super Bowl-nyertes Tom Brady alkottak csapatot egy szerdai jótékonysági eseményen: saját sportjának két kiválósága az egyik szponzor szervezésében látogatott el a 18-lyukas Miami Beach Golf Clubba, ahol két kihívást kellett teljesíteniük: a leghosszabb és a lyukhoz legközelebbi ütést. Ellenfeleik egy másik amerikai focista, Marcus Allen, valamint Brandon Okpalobi, egy alapítvány elnöke voltak. A játékkal hátrányos helyzetű gyerekek számára gyűjtöttek.

Hamilton állítása szerint három év óta először fogott golfütőt a kezében, és hozzátette, azért inkább maradna a versenyzésnél. Öniróniát megcsillogtatva elmondta: végre nyerni fog valamit idén.

A szerda esti nyitóünnepséggel kezdetét vette a Miami Nagydíj

Háromnapos versenyhétvégék ide vagy oda, Miamiban már szerda este kezdetét vette a program. Ekkor tartották a nyitóceremóniát, melyen minden versenyző és csapatfőnök egyszerre jelent meg a színpadon. Néhány pillanat az eseményről:

„Joant sokkolták a történések és aggódik”

Bár hivatalos megerősítés még nem érkezett erről, de egybehangzó értesülések szerint a Suzuki úgy határozott, hogy a 2026-ig érvényben lévő szerződése ellenére az idei szezon végén távozik a MotoGP-ből. Ez nemcsak rengeteg csapattagot érint negatívan, akik elveszítik a munkájukat, hanem a versenyzőket, Joan Mirt és Alex Rinst is, akikkel kapcsolatban néhány hete még az volt a hír, hogy mindkettejükkel hosszabbítanának. Így viszont kérdésessé vált a jövőjük, s bár Mirről azt pletykálják, hogy a Repsol Hondánál köthet ki Pol Espargaro helyén, a 2020-as világbajnok menedzsere, Paco Sanchez egy Twitch-közvetítésben elárulta, hogy a spanyolt is hidegzuhanyként érték a fejlemények:

„Sokan mondják, hogy Mir a Hondához vagy a Yamahához megy, de az igazság az, hogy Joan készen állt hosszabbítani a Suzukival. Valójában eléggé előrehaladott állapotban voltak a tárgyalások. Ott akart maradni, mindig is ez volt a prioritás. Most meg kell értenünk, mi történik és megvizsgálnunk az alternatívákat. Amit elmondhatok, hogy sokkolták a történtek és aggódik” – idézi a GPOne.com Mir menedzserét, aki azt is elmondta, hogy hivatalos értesítést még ők sem kaptak a gyártó felsővezetésétől a kiszállásról.

Arról, hogy miként boríthatja fel a MotoGP-t és a pilótapiacot a Suzuki döntése, a Formula Motocast friss adásának első felében mi is részletesen beszéltünk:

 

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Perez New Yorkban autózott a Red Bull-lal – videó

Így hasított New York Cityben Sergio Perez - újabb Red Bull-videó jött ki:

George Russell NBA-meccsel hangolt a hétvégére

George Russell hétfő este a Miami Heat - Philadelphia 76ers NBA-mérkőzésen járt, ha már az F1 miatt Miamiba látogatott. A floridaiak kosárlabda-csapata megnyerte a találkozót és 1-0-s vezetést szerzett a négy győzelemig tartó párharcban, melynek győztese már a keleti konferencia döntőjébe jut - Russellt meg is mutatta a kamera a találkozó során:

 

Hatalmas baleset történt a Super GT versenyén Fujiban – videó

Többször is piros zászlóval kellett félbeszakítani a Super GT 450 km-es versenyét Fujiban. A második ilyen incidens volt talán a legnagyobb a balesetek közül, amely óriási tempónál, a célegyenesben történt. Takeshi Suehiro Toyotája műszaki gondok miatt lassan botorkált a pálya szélén, a vezető Yuhi Sekiguchi viszont az utolsó pillanatig mögötte maradt, hogy szélárnyékot lopjon tőle. A Sekiguchi mögött közvetlenül érkező Mitsunori Takaboshi így csak az utolsó pillanatban észlelte a lassú autót, emiatt hirtelen balra kellett rántania a kormányt, amitől viszont elveszítette uralmát az autója felett, így a korlátba csapódott, és többszöri forgás után a pályán állt meg a Nissanjával. Szerencsére a pilótának nem esett baja – íme, a baleset, amely után egyébként sokan veszélyesnek nevezték Sekiguchi vezetését amiatt, hogy túl sokáig a lassan közlekedő Suehiro mögött maradt:

Így néztek ki a pilóták gyerekkorukban

Az F1 legismertebb és legsikeresebb pilótái gyerekként természetesen arról álmodtak, hogy egyszer eljutnak a királykategóriába. Az alábbi képeken látható pilótáknak ez sikerült, a Nacionmotor Instagram-oldala pedig összegyűjtött néhány fotót, amin megtekinthetjük, miként festett gyerekként Sergio Perez, Max Verstappen, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Daniel Ricciardo, Lando Norris, és Mick Schumacher.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nación Motor (@nacionmotor) által megosztott bejegyzés

A Nissan látványos környezetbe helyezte a Formula-E Gen3-as autóját

Nemrégiben mutatták be az elektromos széria versenygépének következő generációját, a csapatok közül pedig többen is elég gyorsan prezentálták, miként fognak festeni a Gen3-as autók a saját festésükkel. A Nissan kicsit ennél is továbbment, ők ugyanis valódi környezetbe helyezték az újdonságot, és megmutatták, hogyan nézne ki az a világ nagyvárosaiban. Az eredmény igazán lenyűgöző lett.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sébastien BUEMI (@sebastien_buemi) által megosztott bejegyzés

Ismeretlen eredetű kétéltű járművel versenyzett Verstappen és Tsunoda

A Red Bullnál a Miami Nagydíj előtt is kitaláltak egy attrakciót. Szürreális kinézetű, szárazföldön és vízen is mozgó, a Red Bull és AlphaTauri színeibe festett járműbe ültették Max Verstappent és Yuki Tsunodát, akik aztán végigszáguldottak a pályán. Tsunoda esetében kicsit a szívünkhöz kaptunk, úgy nézett ki, mintha a japán felborulna a „mocsárjáró buggy” néven emlegetett alkotmánnyal.

A verseny végkimeneteléről pontos információnk nincs, a csapatok által eddig megosztott rövid videókat egy lelkes YouTube-felhasználó vágta egybe:

Távozott az Aston Martin vezérigazgatója

Már korábban is lehetett hallani pletykákat arról, hogy megromlott a viszony Lawrence Stroll, és a vezérigazgató, Tobias Moers között, a mai napon pedig azt is bejelentették, hogy a szakember közös megegyezéssel távozik pozíciójából. A márka hivatalos közleménye szerint július végéig még támogatja a vezetőséget a zökkenőmentes átmenet érdekében, de valójában már a helyettese is megvan. Moers helyét ugyanis Amedeo Felisa, a Ferrari korábbi vezérigazgatója veszi át, aki azonnali hatállyal ügyvezető igazgatóként csatlakozik a vállalathoz, mellette pedig Roberto Fedeli lett kinevezve műszaki vezérigazgatónak, aki június 1-jétől tölti be pozícióját.

„Úgy gondoljuk, hogy ezek a változások jelentős hosszú távú előnyökkel járnak majd az Aston Martin minden érintettje számára. Készen állunk arra, hogy 2022-ben növekedést érjünk el, és továbbra is rendkívül bizakodók vagyunk a vállalat közép és hosszú távú kilátásait illetően, miközben az Aston Martint a világ legkeresettebb brit ultraluxus teljesítménymárkájává alakítjuk” – mondta Stroll a cég hivatalos közleményében.

 

Nico Rosberg új üzletbe vágott: Növényi halat és garnélát árul

A 2016-os világbajnok, Nico Rosberg visszavonulása óta előszeretettel népszerűsít innovációkat és fektet startupokba, az egyik szegmens pedig, amelyben fantáziát lát, a jövő alternatív élelmiszerei. Emlékszünk még, amikor tücsökből készült tésztát reklámozott, amely magas fehérjetartalma miatt a marhahúst hivatott kiváltani? Itt a következő forradalmi finomság, a növényi alapú tenger gyümölcsei.

A terméket promótáló Rosberg elmondja, a világ óceánjainak egyharmadán zajlik túlhalászat és további hatvan százalék veszélyeztetett, minden évben 95 millió tonna halat fognak a tengerből. A növényi halban és garnélában viszont nincsenek mikroműanyagok, sem mesterséges színezék. Ráadásul még ínycsiklandó is, teszi hozzá az egykori F1-es.

Önálló életre kelt motor ütötte ki a versenyzőt a Moto3-ban – videó

Még a Spanyol GP vasárnap reggeli bemelegítő edzésén történt az alább látható bizarr baleset, amikor Riccardo Rossi és Ivan Ortola ütközése után utóbbi motorja önmagától visszatért a pályára és kiütötte a már kanyaró Joel Kelsót:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kudarcra ítélve: a valenciai F1-es futam

A 2000-es évek közepén az Alonsomania indokolttá tette egy második spanyolországi verseny beemelését a naptárba, az viszont nehezen érthető, hogy az ország jobbnál jobb pályái helyett miért egy vadonatúj, ám meglehetősen jellegtelen utcai helyszín mellett döntöttek az illetékesek. Meg is lett az eredménye… Erről 01:14:01-től beszélgettünk a Formula Podcast legújabb, az elmúlt másfél évtizedben bemutatkozó F1-es helyszíneket sorra vevő adásában.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Új szélcsatornát építhet a Red Bull

Az Auto Motor und Sport információi szerint az Aston Martin és a McLaren után a Red Bull is új szélcsatorna építésébe kezd. A beruházás célja az, hogy a csapat szerint egyre nehézkesebb és lassabb a munka amiatt, hogy félórás autóútra van a szélcsatorna a főhadiszállástól, így az a terv, hogy utóbbin belül hoznak létre egy újat. Dr. Helmut Marko, az istálló tanácsadója annyit mondott a német portálnak, hogy ez egyelőre csak terv, amiket a cég még nem fogadott el.

Az viszont érdekes, hogy a jelenlegi állás szerint 2030-tól betiltják a szélcsatornákat és maga Adrian Newey, a Red Bull főtervezője is arról beszélt, hogy ha rajta múlna, nem kellene ilyet építeni, a számítógépes szimulációkkal (CFD) szinte minden megoldható, méghozzá sokkal olcsóbban.

pf4_8

Leigazolta a W Series élmenőjét az Alpine – de nem tesztpilótának

Csatlakozott az Alpine soraiba Alice Powell, a női sorozat 2021-es bajnoki második helyezettje. A brit hölgy a „tehetségfelkutató és -fejlesztő mentor” pozícióját kapta a csapattól, az Alpine közleménye szerint pedig elsődleges feladata, hogy az utánpótláskategóriák női tehetségeit figyelje meg, mérlegelje potenciáljukat az Alpine akadémistájaként vagy támogatottjaként, kiválasztás esetén pedig a mentorukként funkcionáljon.

A kinevezés jelzi, hogy az Alpine számára fontos, hogy női tehetséget karoljon fel. Egy hölgy egyébként már most van a márka soraiban: Powell mentoráltja, Abbi Pulling a támogatói program tagja – ez a versenyzői akadémia alatti szint. Az Alpine akadémiába Oscar Piastri, Jack Doohan, Victor Martins, Olli Caldwell és Caio Collet tartoznak.

Német pilótákat és német nagydíjat is akar az F1-be a Volkswagen

Érdekes dolgot mondott Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezérigazgatója: nemcsak arról beszélt, hogy a VW-nek az F1-ben a helye, de arról is, hogy német pilótával szeretnének együtt dolgozni. Azt továbbra sem tudni, hogy a Porsche és az Audi milyen módon száll be a száguldó cirkuszba, de minden forrás arról számol be, hogy előbbi a Red Bull partnere lehet - ami hozza magával azt a felvetést is, hogy vajon milyen német pilótában gondolkodhatnak. Max Verstappen szerződése nyilván addig él, ameddig ő akarja, de a VW 2026-ra tervezett érkezésekor Sebastian Vettel és Nico Hülkenberg aligha lesz opció, a mezőnyben pedig rajtuk kívül csak Mick Schumacher német jelenleg.

Az F1-en kívüli németek között Pascal Wehrlein és Daniel Abt szerepvállalása valószínűtlen és jelenleg, 2022-ben az F2-F3-ban is összesen két németet találunk David Beckmann és David Schumacher személyében. A VW beszállása tehát alighanem a német "pilótagyár" felpörgetésével is járna, mert jelenleg senki olyan nincs a láthatáron, akit Diess szeretne. A vezérigazgató kiemelte a Német Nagydíj visszatérését is, mint vágyálmot, szerinte nemcsak Bahreinben, de a nagy autós nemzeteknél is kell F1-es futamot rendezni - úgy fest, hogy a cég Németország erősen megnövelt jelenlétét is szeretné elérni a sportágban.

porsche-vw-logo