Balogh Tamás
12 napja2025-12-10 08:51:00
Albon: Inkább ellenőrizzék az összes F1-es autó padlólemezét!
https://formula.hu/parc-ferme/40017
Nem ért egyet a McLaren-főnök Andrea Stella azon felvetésével Alexander Albon, hogy a jövőben a technikai szabálytalanságok esetén is mérlegelni kellene a büntetéseknél az arányosságot. Mint azt múlt héten épp a McLarenek túl vékony kopóblokkja esetén láthattuk az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon, jelenleg a műszaki szabályzat megszegése annak mértékétől függetlenül kizárással jár. Stella arról beszélt, hogy az FIA is úgy érzi, hogy ezt a jövőben orvosolni kell, ám a Williams thai pilótája nem így látja – ő inkább más ponton nyúlna bele a szabályokba:
„Nem értek egyet ezzel, mindannyiunknak figyelembe kell vennie a határokat, és rengeteg köridőt lehet nyerni azzal, hogy az autók egyetlen milliméterrel lejjebb vannak, de mindenki követ el hibákat” – mondta el Albon Katarban a Formula.hu jelenlétében. „Megértem a dolgot, hihetetlenek ezek az autók, és az alapján állítjuk be a hasmagasságot, hogy milyen szelet mondanak a futamra, aztán megkapjuk a szembeszelet a célegyenesben, ami teljesen megváltoztatja a hasmagasságot, mivel sokkal lejjebb kerül tőle az autó.”
„És akkor jelentkezik a pattogás, és változtatni kell, és tényleg nehéz ez a szabályrendszer, főleg sprinthétvégéken vagy mint Vegasban, amikor nincs sok edzésidőd, ezért óvatos megközelítést kell alkalmaznod. Olykor vasárnap vered a fejed a falba, mert alig kopott a padló, és úgy érzed, jobban optimalizálhattad volna a hétvégét, de ilyenek a szabályok.”
„Úgy értem, ha akarnánk, akkor ezeket a végsőkig kihasználhatnánk és megúszhatnánk szabálytalanság nélkül, de akkor mind illegális teljesítményt találnánk. Számomra a lényeges inkább az, hogy nem szeretem ezt a randomitást: inkább ellenőrizzék mind a 20 autót, és akkor igazságos lenne, a véletlenszerűséggel ez kicsit trükkös, de a szabály az szabály” – fogalmazott Albon. A thai pilóta tehát inkább azt kifogásolja, hogy a futamok után az FIA csak véletlenszerűen kiválasztott autókon ellenőrzi a kopólemez vastagságát (bár rendszerint a jó eredményt elérők esetén teszik ezt). Igaz, azt is meg kell jegyezni, hogy Las Vegasban mind a tíz eredetileg pontszerzőként befutó autón megvizsgálták a padlót az FIA dokumentációja alapján, és csak Lando Norrisé és Oscar Piastrié volt szabálytalan.
