„Fejezzétek be a családom zaklatását!” – Doohan
https://formula.hu/parc-ferme/39360
Komoly érzelmeket váltott ki a szurkolókból az Alpine azon döntése, hogy mindössze hat futam után Franco Colapintóra cserélték Jack Doohant. Amikor pedig az argentin az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjén összetörte az autóját, a közösségi médiában elkezdett terjedni egy kép, amelyen az volt látható, hogy Doohan apja, az ötszörös motoros világbajnok Mick Doohan röhögős emojik kíséretében annyit írt a Colapinto-baleset képe mellé, hogy „nagyon lenyűgöző”. Mindez azonban álhír volt – noha korábban az idősebb Doohan arról tényleg posztolt Instagramon fia lefokozása után, hogy milyen eredményeket ért el az ausztrál és a csapattárs Pierre Gasly –, s emiatt Jack Doohan hétfő este Instagram-sztorit is tett közzé:
„Mint világosan láthatjátok, a terjedő sztori teljesen hamis. Argentin szurkolók találták ki, hogy megpróbáljanak engem és a családomat negatív fényben feltüntetni. Úgy szerkesztették az eredeti tartalmat, hogy úgy tűnjön, apám posztolta, ami teljes hazugság. Kérlek, hagyjátok abba a családom zaklatását. Nem hittem, hogy el kell jutnunk erre a pontra” – írta a pilóta, megosztva a parodisztikus formulafakers Twitter-oldal eredeti bejegyzését (ők egyébként ugyancsak elnézést kértek és elismerték, hogy hiba volt a Mick Doohan-poszt). Később aztán annyit pontosított, hogy nem argentin volt az eredeti forrás, de argentin lapok is újra megosztották a sztorit.
Hétfő este emellett az Alpine is kiadott egy kommünikét: „Mint minden F1-es csapat, hisszük, hogy szerencsések vagyunk, hogy egy globális sport részesei lehetünk, amely komoly szenvedélyt és érzelmeket vált ki, folyamatosan növekvő rajongótáborral, akik lelkesen követik kedvenc versenyzőjük minden megmozdulását, legyen szó egy bátor előzésről a pályán vagy arról, milyen stílust viselnek a paddockba megérkezve. Mindenkit arra bátorítanánk, hogy emlékezzenek rá, hogy a szuperhősök sisakrostélya mögött egy ember rejlik. Egy személy érzésekkel, családdal, barátokkal és a szeretteivel. Csapatként nem tűrhetjük az online zaklatást, és arra buzdítjuk imádott sportunk összes rajongóját, hogy legyenek kedvesek és tisztelettudók.”
Az ügyben még az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem is megszólalt, aki kiállt Colapinto és az argentin szurkolók által egy szabadedzéses incidens okán szintén célba vett Yuki Tsunoda mellett, megköszönve nekik, hogy felszólaltak a témában, és hangsúlyozva, hogy senkit nem szabad fenyegetéseknek, gyűlöletnek vagy diszkriminációnak érnie.
Hamilton támogatná Verstappen Mercedeshez szerződését
https://formula.hu/parc-ferme/39528
Az elmúlt napok legnagyobb slágertémája az F1-es paddockban egyértelműen Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása: egymásnak is ellentmondanak annak kapcsán az értesülések, hogy mennyire komolyak és intenzívek a felek között az egyeztetések. Mindenesetre Verstappen és az érintett Mercedes-pilóták mellett kikérték a véleményét annak a Lewis Hamiltonnak is, aki 12 éven át versenyzett az Ezüst Nyilaknál, és aki tavaly februárban a szóban forgó lehetséges átigazoláshoz hasonlóan nagy bombát robbantott a Ferrarihoz való lelépésével:
„Persze” – felelte a Brit Nagydíj médianapján arra a kérdésre Hamilton, hogy javasolná-e Verstappennek, hogy a Mercedeshez igazoljon. A hétszeres világbajnok egyúttal egy sokéves nyilatkozata kapcsán is megbánást tanúsított: „Úgy értem, egy nagyszerű csapattól érkezik, és azt hiszem, sok-sok éve kérdeztek valamiről… már nem emlékszem… Úgy gondolom, annyi keményvonalas mercedeses voltam akkoriban, és emlékszem, mondtam valami olyasmit, hogy a Red Bull csak egy italgyártó cég, és mindig bántam ezt, mert csak annyit akartam mondani, hogy a Mercedes akkoriban annyira nagyszerű volt, csak próbáltam nagyobbítani a csapatomat.”
„De az igazság az, hogy a Red Bull is egy hihetetlen csapat, rengeteg kivételes ember dolgozik ott, és évekig domináltak. Annyit mondhatok, hogy ha bárki kérdezne a Mercedesről, az is egy bámulatos csapat, természetesen szenvedéllyel. Remek a személyzetük, nagyszerű a gyár, nagyszerű közeg, ahol dolgozni lehet. Szóval természetesen azt mondanám, hogy igen, kíváncsi lennék, mi történik.”
Befejezte a MotoGP felvásárlását a Liberty Media
https://formula.hu/parc-ferme/39527
Alig másfél héttel azt követően, hogy az utolsó komoly akadály is elhárult azzal, hogy az Európai Bizottság rábólintott az üzletre, a Liberty Media bejelentette, hogy a mai nappal befejezte a MotoGP és a Superbike-vb kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sports felvásárlását. Még tavaly áprilisban derült ki, hogy az F1 tulajdonjogait évek óta birtokló vállalat felvásárolja a Dorna 86 százalékát, méghozzá 3,5 milliárd eurós áron, ám sokáig nem lehetett lezárni és nyélbe ütni az üzletet, mivel különböző trösztellenes hatóságok vizsgálódtak az ügyben. Mostanra azonban elhárult minden akadály, így immár hivatalosan is egy kézbe került az autós és motoros királykategória, azaz az F1 és a MotoGP.
A Liberty-üzletről és annak előnyeiről a MotoGP-re nézve a Formula Motocast friss adásában is beszélgettünk:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Norrist nem érdekli, hova igazol Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/39526
Lando Norrist nem érdekli, hogy hova igazol Max Verstappen, vagy hogy hol fog versenyezni – ezt mondta Londonban, a McLaren eseményén, amikor a riválisról kérdezték.
Főnöke, Zak Brown arról beszélt, hogy szerinte biztosan történik valami a háttérben Verstappen és a Mercedes között, Norris viszont nem akarta kommentálni a történetet.
„Nem, igazából nem érdekel, hogy őszinte legyek. Nem érdekel, hogy hova megy, de nagyra értékelem Maxot, mint versenytársat és élvezem az egymás elleni csatáinkat. De ahogy ő mondta, ő a főnök abban, hogy eldöntse, hova menjen, és úgy fog dönteni, ahogy szerinte a legjobb.”
fotó: McLaren
Egyből Red Bullban debütál az F1-es Brit Nagydíj péntekjén Lindblad
https://formula.hu/parc-ferme/39525
Azt már Helmut Marko múlt heti nyilatkozata óta tudtuk, hogy a hétvégi F1-es Brit Nagydíjon megejteni bemutatkozását Formula-1-es versenyhétvége keretein belül Arvid Lindblad. Ám akkor még azt sejthettük, hogy valószínűleg a Racing Bulls egyik autóját vezetheti majd a silverstone-i szabadedzésen – elvégre nemrég Imolában az AlphaTauri 2023-as versenygépével körözött. Szerdán azonban kiderült, hogy a 17 éves tehetség egyből a nagycsapatnál kap lehetőséget: Yuki Tsunoda Red Bullját vezetheti majd az egyórás FP1-en, azaz Lindblad Max Verstappen ideiglenes csapattársaként fog bemutatkozni hazai közönsége előtt. Miközben természetesen a Formula-2-es fordulót sem fogja kihagyni.
Az F1-es szabályok értelmében a csapatoknak a 2025-ös idényben már négy alkalommal (autónként kétszer-kétszer) fiatal újoncnak kell lehetőséget adniuk pénteki első szabadedzéseken: a Red Bull Lindblad szerepeltetésével a második kvótáját lövi el, hiszen Bahreinben Ayumu Iwasa vezette Verstappen RB21-esét. A Brit Nagydíj péntekjén amúgy nem csak Lindblad lesz vendégszereplő: az Alpine-junior Paul Aron a Stake-kel kötött együttműködés értelmében a Saubernél ejti meg debütálását.
Üzenetben kérte a Stake a McLarent, hogy segítsenek Bortoletónak
https://formula.hu/parc-ferme/39524
Gabriel Bortoleto és Fernando Alonso izgalmas csatáját hozta az Osztrák Nagydíj utolsó köre, amelynek végén a spanyol maga mögött tudta tartani mentoráltját, noha a Stake csapatfőnöke, Jonathan Wheatley mindent megtett annak érdekében, hogy segítse a fiatal brazilt – üzenetben kérte a McLaren vezérét, hogy ne előzzék meg pilótáját az őket lekörözni készülő Lando Norrisszal.
„Írtam egy üzenetet a futam során Zaknek (Brown, a McLaren vezérigazgatója – a szerk.), hogy ne körözzetek le minket, mert úgy gondoltam, úgy jobb esélyünk lett volna Gabival” – mesélte a Channel 4-nek Wheatley, akinek nem jött be a terve, Norris így is lekörözte Bortoletót.
A végül hetedik helyen befutó Alonso nagyon megdicsérte az általa támogatott újoncot.
„Amikor Gabi sokkal jobb tempóval közeledett rám, jött Norris a kék zászlókkal, és Gabi nem tudott megtámadni az utolsó körön. A futamunk egy körrel rövidebb lett, mert Norris elment mellettünk, és emiatt megláttuk a kockás zászlót. Szóval ez volt a tökéletes kombináció nekünk” – idézi Alonsót a RaceFans.
„Gabi egész szezonban kiemelkedő volt. Valamilyen oknál fogva Hülkenberg szerzett pontokat vasárnaponként, de már ezelőtt is nagyon megérdemelte volna, hogy pontokat szerezzen. Remélem, hogy ez csak az első a sok közül. Az első Formula-1-es pontok mindig nagyon különlegesek.”
„Végre van egy nagy eredményem” – Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/39523
A Racing Bulls versenyzője, Liam Lawson az Osztrák Nagydíjon megszerezte F1-es pályafutása eddigi legjobb eredményét: a hatodik helyről rajtolva ugyanott is ért célba, kihasználva Max Verstappen kiesését.
Az új-zélandi pilótára komoly nyomás nehezedik azóta, hogy a szezon elején rövid időre a Red Bull ülésébe került, majd visszakerült a testvércsapathoz. Most azonban végre pontot tett egy fontos mérföldkő végére.
„Egész évben tudtam, hogy nincs igazán nagy eredményem. Most ez végre megvan – de nem állhatunk meg, ezt a szintet kell tartani a folytatásban is” – mondta Lawson, aki a Red Bull-család versenyzői közül is a legjobbnak bizonyult Spielbergben.
Marko a kilépési záradék ellenére sem tart Verstappen távozásától
https://formula.hu/parc-ferme/39522
Helmut Marko szerint a jelenlegi állás szerint „semmi ok nincs” arra, hogy Max Verstappen ne töltse ki 2028 végéig szóló szerződését. Az F1-es Osztrák Nagydíjon a holland nullázott, miután Andrea Kimi Antonelli az első körben kiütötte, a versenyt követően pedig a teljes Red Bull lemondóan nyilatkozott a pilóta címvédési esélyeiről. Az pedig nyílt titok, hogy Verstappen kontraktusában van kilépési záradék, ám az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója annak ellenére sem tart versenyzője távozásától, hogy folyamatosak a Mercedes-érdeklődéssel kapcsolatos pletykák:
„Gyanítom, az emberek ki fognak használni egy ilyen versenyt arra, hogy felkavarják a dolgokat. De ismétlem: Verstappennek 2028-ig szerződése van. Mint minden toppilóta esetén, vannak teljesítményhez kötődő kilépési záradékok. De ahogy jelenleg állnak a dolgok, abszolút semmi ok nincs arra, hogy ne töltsük ki ezt a szerződést” – nyilatkozta az ORF-nek Marko, aki hozzátéve azt is egyértelműsítette: bár fejből nem emlékszik a záradék részleteire, pillanatnyilag nem kell tartaniuk annak aktiválásától.
Fogytak Verstappen F1-es büntetőpontjai, de továbbra is közel az eltiltás
https://formula.hu/parc-ferme/39521
Bár az Osztrák Nagydíj után elévült két büntetőpont Max Verstappen szuperlicenszén, még mindig kilenc egységgel rendelkezik, ráadásul ez így is marad október végéig, szóval csak minimálisan lélegezhet fel a négyszeres F1-es világbajnok. A szabályok értelmében azt a versenyzőt, aki 12 hónap leforgása alatt összegyűjt 12 büntetőpontot, automatikusan egy futamtól eltiltják, ahogy azt tavaly Kevin Magnussen esetén láthattuk.
Verstappen a George Russell-lel történt barcelonai ütközés után került ehhez nagyon közel, hiszen az ottani három egységgel 11-re nőtt a büntetőpontjai száma. Ezek kereken 12 hónap után törlődnek, és mivel kettőt tavaly a spielbergi futamon kapott a Lando Norrisszal történt összeérés okán, ezek most elévültek, viszont még így is maradt kilenc büntetőpontja a hollandnak – amelyből legközelebb csak október végén újabbakat veszíteni, így továbbra is ott lebeg a feje fölött az eltiltása veszélye.
Verstappen büntetőpontjai, azok okai és elévülési idejük:
2 pont – lejár: október 27. – Lando Norris mexikóvárosi leszorításáért;
1 pont – lejár: november 1. – az interlagosi sprinten a VSC-fázis alatt az előírt minimum deltaidő alatt maradt;
1 pont – lejár: december 1. – szükségtelenül lassan vezetett a Katari Nagydíj időmérője során az egyik hűtőkörén;
2 pont – lejár: december 8. – az Oscar Piastrival az Abu Dhabi Nagydíjon történt ütközésért;
3 pont – lejár: 2026. június 1. – a George Russell-lel Barcelonában történt ütközésért.
Hihetetlen: Ecclestone először adott át díjat F1-es dobogón
https://formula.hu/parc-ferme/39520
Bernie Ecclestone adta át a győztesnek járó érmet Lando Norrisnak a vasárnapi Formula-1-es Osztrák Nagydíjon, ez pedig bizonyos értelemben történelmi pillanat volt, ugyanis mint a 94 éves üzletember elárulta: először vett részt pódiumceremónián. Mindez természetesen annak fényében döbbenetes, hogy évtizedekig Ecclestone irányította az F1-et, mielőtt a Liberty Media átvette a kereskedelmi jogokat. Persze az is igaz, hogy közismert volt, hogy az F1 egykori ura rendszerint már a futam közben el szokta hagyni a pályát, hiszen a tárgyalásokra általában a verseny előtt került sor. Ecclestone most Mohammed ben Sulayem FIA-elnököt helyettesítette a díjátadásnál:
„Úgy gondolom, nagyon jó, hogy az elnök személyesen gratulál a győztesnek” – fogalmazott Ecclestone, akit az F1i.com idéz. „Mivel nem tudott jelen lenni a futamot itt Ausztriában, megkért engem, hogy adjam át a nevében az érmet, amit örömmel és megtiszteltetve tettem meg. Emellett nagyszerű volt ott lenni, mert bár furcsának tűnhet, de ez volt az első alkalom a majdnem 70 évem alatt ebben a sportban, hogy ott voltam a dobogón.”
fotó: DPPI
Újabb versenyző tűnt fel a Cadillac radarján
https://formula.hu/parc-ferme/39519
A RacingNews365 szaklap arról számolt be, hogy immár Yuki Tsunoda szolgálatai iránt is érdeklődik a hamarosan 11. Formula-1-es csapatként csatlakozó Cadillac. Tsunodát sokáig az Aston Martinnal kapcsolatban hozták szóba, hiszen az istálló a japán pilótát támogató Honda erőforrására fog váltani 2026-ban, viszont mind Fernando Alonso, mind Lance Stroll jövője biztosnak tűnik a gárdánál.
A hírek szerint az amerikai alakulat több vezető tagja a Brit Nagydíjra utazik ezen a hétvégén, s tárgyalásokat fognak folytatni azokkal a pilótákkal, akiknek neve felmerült a Cadillac csapatával kapcsolatban. Ezen versenyzők közé tartozik többek között Sergio Perez, a Mercedes-tartalék Valtteri Bottas, valamint több fiatal is, például az amerikai Jak Crawford.
Tsunoda egyelőre nem találja a ritmust új csapatánál, a Red Bullnál. A japán az Osztrák Nagydíjon is szenvedett, elmondása szerint pedig nem érti, miért nem megy neki a bikások autójának volánja mögött.
Fotó: Red Bull Content Pool
„Az Alpine még ennyi év után is megtalálja a módját, hogy kicsesszen velem” – Piastri beszólt a rádión
https://formula.hu/parc-ferme/39518
Rádióüzenetben szólt be korábbi csapatának az Osztrák Nagydíjon Oscar Piastri. A McLaren pilótája éppen a futamgyőzelemért üldözte Lando Norrist, amikor utolérte Yuki Tsunoda és Franco Colapinto lekörözött párosát, akik éppen szintén egymással harcoltak. A fiatal argentin nem vette figyelembe a kék zászlós utasítást, és nemhogy nem engedte el a bajnoki éllovast, de keményen le is terelte a pályáról. Az Alpine-pilótát ezért meg is büntették a későbbiekben.
A frusztrált Piastri, aki emiatt az incidens miatt időt veszített Norrishoz képest, a csapatrádión tett egy szúrós megjegyzést az Alpine irányába: „Az Alpine még ennyi év után is megtalálja a módját, hogy kicsesszen velem.”
"alpine still find a way to fuck me up all these years later huh" OSCAR pic.twitter.com/YTPKfiNvM6
— jay (@landoscrs) June 29, 2025
Az ausztrál pilóta ezzel arra az emlékezetes szituációra utalt, amikor 2022-ben elhagyta a francia istállót, miután évekig ők támogatták juniorversenyzőjükként, majd tartalékpilótájukként. Piastri nem számított arra, hogy 2023-ra F1-es ülést kaphat az Alpine-tól, így megegyezett a McLarennel. Az Alpine viszont később „bejelentette” Piastrit 2023-ra F1-es pilótájukként, aki hamar a közösségimédia-felületein keresztül cáfolta, hogy aláírt volna addigi csapatával. Úgy tűnik, a nagy port kavaró ügy a mai napig él Piastri fejében.
Verstappen nem is nézte az Osztrák Nagydíjat a kiesése után, inkább másra figyelt
https://formula.hu/parc-ferme/39517
Nem érdekelte az F1-es Osztrák Nagydíj a kiesése után Max Verstappent: a holland meglepően nyugodtan konstatálta a nullázást, majd inkább saját GT-csapatát, a Verstappen.com Racinget követte a spái 24 órás futamon.
„Hogy őszinte legyek, nem nagyon követtem a versenyt, a Spa 24-et néztem” – mondta a riportereknek.
fotó: Red Bull Content Pool
Tsunoda és Colapinto büntetőpontokat kapott, de meg is úsztak egy incidenst
https://formula.hu/parc-ferme/39516
Hasonlóságokat találunk Yuki Tsunoda és Franco Colapinto Osztrák Nagydíjában: mindketten büntetőpontot érő incidensbe keveredtek – Tsunoda éppen Colapinto megforgatásáért, Colapinto pedig egy olyan helyzetben, ahol Tsunoda is jelen volt –, de egy másik esetet mindketten megúsztak.
A Red Bull-os a 4-es kanyarban próbálta előzni Colapintót, de a manőver az argentin megforgásával ért véget. A stewardok megállapították, hogy a japán kizárólagosan felelős az ütközésért, mivel első tengelye egyetlen alkalommal sem volt előrébb, mint Colapinto visszapillantójának vonala, azaz az argentinnak volt joga a kanyarhoz. 10 másodperc időbüntetése mellé két büntetőpontot kapott, így négynél jár. Mivel az ütközés után kénytelen volt kereket is cserélni, az utolsó, 16. helyen ért célba.
Korábban a 2-es kanyarban volt egy hasonló esete Lance Stroll-lal, szintén támadó félként koccant az Aston Martinnal: ez esetben azonban a felügyelők vizsgálata szerint a 22-es autó első tengelye a kanyarcsúcspont előtt és közben is Stroll tükrének vonala előtt volt, azaz a most már nyilvánosan is hozzáférhető irányelvek szerint teljesítette az előzést, így nem járt retorzió.
A korábbi esetben áldozat Franco Colapinto elkövető lett a hajrában: megint csak Tsunodával versenyzett, mikor a lekörözésben levő Oscar Piastrit kiszorította a fűre. A stewardok megállapították, hogy a csapat értesítette Colapintót a kék zászlóról, de figyelembe vették, hogy abban a pozícióban az argentin alig láthatta a McLarent. Ezért járt csak öt másodperc büntetés és egy büntetőpont a 15. helyen végzett Colapintónak.
Az Alpine versenyzőjét vizsgálták Oliver Bearman pályáról való kiszorításáért is, de ebben az esetben felmentették, mivel első tengelye az előzéssel próbálkozó Haas tengelye előtt volt végig.
Rövidhír: Fred Vasseur hazautazott Ausztriából
https://formula.hu/parc-ferme/39515
Az Osztrák Nagydíj vasárnapjának délelőttjén rövid bejelentést tett a Ferrari: Fred Vasseur csapatfőnök nem lesz a pályán ma délután, a futam során, mivel személyes okok miatt hazautazott a helyszínről.
A francia csapatvezető feladatait a Ferrari helyettes csapatfőnöke, Jerome d’Ambrosio látja el. A 39 éves belga személyében egykori F1-es pilóta áll a kormányhoz: D’Ambrosio 20 nagydíjat teljesített a királykategóriában pont nélkül. A Ferrarihoz 2024 októberében csatlakozott, előtte a Mercedest erősítette, ahol távollétében szintén helyettesítette Toto Wolff csapatfőnököt, így a szerep ismerős számára.
A Ferrari az eddigi legjobb kombinált rajteredményét szerezte meg az Osztrák Nagydíjra: Charles Leclerc második, Lewis Hamilton negyedik rajtkockából indul.
Fotó: Ferrari
Lawson: Ez nem bosszúállás Verstappenen
https://formula.hu/parc-ferme/39514
Szezonja legjobb rajteredményét, a hatodik rajtkockát szerezte meg az Osztrák Nagydíj időmérőjén Liam Lawson, így a Racing Bulls versenyzője egy helyezéssel szezon eleji csapattársa, Max Verstappen elől indul vasárnap délután. Az új-zélandi nem érez elégtételt a négyszeres világbajnok legyőzése miatt, és nem is fűti a bosszúvágy.
„Ez nem bosszúállás, nem is igazán versenyeztem vele. Jó pozícióban vagyunk, kihoztuk a maximumot a mai napból, de arra nem számítok, hogy holnap versenyben leszek vele és a körülöttem levő srácok közül párral. Helyettük a mögülünk indulók közül kerülnek ki az ellenfelek” – nyilatkozta a riportereknek Lawson.
„Szuper érzés, de büszkébb vagyok a csapatra az utóbbi időben elvégzett kemény munkáért, különösen a felém eső oldalra, amely azért dolgozott, hogy komfortosabb legyek az autóban és jobban kedvezzenek számomra a dolgok. Ez a nap ezt tükrözte” – hangsúlyozta Lawson a Racing Bulls által elvégzett munkát, amely lehetővé tette a harmadik rajtsoros eredményt.
Padlólemez-sérülés és fékprobléma vezetett Sainz Q1-es kieséséhez
https://formula.hu/parc-ferme/39513
Yuki Tsunoda mellett Carlos Sainz volt a legváratlanabb búcsúzó az F1-es Osztrák Nagydíj időmérőjének első fázisában. A spanyol a kiesése után a rádióban vezethetetlennek titulálta a Williamst, és sérülést gyanított. Ez utóbbi be is igazolódott: mint azt James Vowles csapatfőnök az istálló közleményében elárulta, Sainz és a 12. rajthelyig jutó csapattársa, Alexander Albon autóján is padlólemez-sérülést találtak, köszönhetően a spielbergi kerékvetőknek.
Sainzot azonban nem csak ez sújtotta: „Új fékeket szereltünk be az időmérőre, mint azt mindig tesszük, és amint kimentem a bokszból, éreztem, hogy amikor keményen fékezek, az autó egyik irányba húz. Túl sok problémánk volt, ki kell elemeznünk a csapattal, mi okozza ezt az időmérős sorozatát és lágy gumis formát” – tette hozzá a spanyol pilóta. A 19. pozícióból startoló pilóta hozzátette: a versenytempójában jobban bízik majd a futamon.
A Mercedes megrovást, Russell figyelmeztetést kapott a bokszutcai incidensért
https://formula.hu/parc-ferme/39512
Megúszta megrovással és figyelmeztetéssel a Mercedes és George Russell-lel azt, hogy nem megfelelő módon fordult ki a brit a garázsból a bokszutcai gyorssávba az F1-es Osztrák Nagydíj időmérőjének utolsó fázisában. Russell mellett többek között a két Ferrari is elhaladt, miközben a Mercedes már várt a besorolásra, ezzel pedig nem feleltek meg a versenyigazgató által a hétvégén elején kiadott útmutatásnak, megfelelő rés hiánya ellenére igyekeztek besorolni.
A stewardok az indoklásukban arról írtak, hogy Russell úgy fordult ki a garázsból, hogy közben autók érkeztek a gyorssávban, majd olyan szögben állt már az autója, hogy ezt a versenyző fejének limitált mozgathatósága miatt nem is láthatta. Ráadásul amikor megpróbált rádiózni a csapattal a történésekről, véletlenül megcsúszott a kuplung, amitől megugrott egy kissé az autója. A Mercedes képviselője a meghallgatáson amúgy elismerte, hogy jobban is kezelhették volna a helyzetet, emiatt maga a csapat megrovást, a brit pilóta pedig figyelmeztetést kapott a felügyelőktől.
Elsőre elutasíthatta Briatorét, mégis az Alpine élén köthet ki a veterán F1-es szakember
https://formula.hu/parc-ferme/39511
A The Race értesülései szerint közel jár ahhoz az Alpine, hogy kinevezzék Steve Nielsent a kvázi csapatfőnöki posztra. Az enstone-i F1-es istálló azóta keres új csapatvezetőt, hogy május elején személyes okokra hivatkozva távozott Oliver Oakes. Nielsen neve nem először merült fel, néhány hete is ő tűnt a befutónak, az idézett szaklap azonban arról ír, hogy elsőre elutasította a szakember a vezetői szerepet ideiglenes átvevő Flavio Briatore ajánlatát, mivel nem akarta feladni jelenlegi F1-mentes életét. Csakhogy Briatore pedig Nielsen szerződtetését nem adja fel, s a The Race úgy tudja, hogy egy átalakított pozícióra neveznék ki, amelyben nem konkrétan csapatfőnök lenne, mint Oakes, hanem az F1-es alakulat működéséért felelne – igaz, ahogy végleges megállapodás nincs, úgy ennek a posztnak a konkrét elnevezése sem ismert még.
Nem véletlen, hogy Briatore nagyon szeretné megszerezni Nielsent, hiszen elképesztően rutinos szakemberről van szó – és ami ennél is fontosabb: dolgoztak együtt a Benettonnál és a Renault-nál, ahol Nielsen sportigazgató volt a Fernando Alonso-féle sikerkorszak idején is. Emellett megfordult a Lotusnál, a Tyrrellnél, a Hondánál, az Arrowsnál, a Caterhamnél, a Toro Rossónál és a Williamsnél is, rendszerint sportigazgatói vagy csapatmenedzseri szerepkörben, de volt magának az F1-nek is a sportigazgatója, sőt szűk egy éven keresztül az FIA-nál is betöltött hasonló vezető szerepet 2023-ban.
fotó: DPPI
Marko szerint sokkal kisebb a különbség Verstappen és a McLarenek között, mint hinnénk
https://formula.hu/parc-ferme/39510
Az F1-es Osztrák Nagydíj pénteki napjának végén elmaradt a McLarenek tempójától Max Verstappen a Red Bullban. A fejlesztésekkel támadó bikások sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko szerint azonban nem tükrözi a valóságot az a három tizedmásodperces lemaradás, amiben Verstappen volt a leggyorsabb Lando Norrishoz képest – ezt pedig a mclarenesek is így gondolják.
„Nincs messze lemaradva. Nem hiszem, hogy ez három tizedmásodperc lenne. Nem raktunk be új motort, szóval ez nem változtat semmin, de szerintem megtöltött tankkal olyan fél tized lehet a különbség” – mondta Marko a média képviselőinek a helyszínen.
Marko azt is elárulta, hol veszít időt a McLarenekhez képest a Red Bull Ringen a holland világbajnok.
„A négyes kanyarból kifelé, és emiatt az ötös bejáratánál is veszít némi időt. De csak pár századról beszélünk. Nagyon szoros a mezőny. Ami világos, hogy a McLarenek nagyon könnyen tudnak korrigálni, ha megcsúszik oldalra az autójuk. Könnyebben irányítható, mint a miénk. Nem az van, hogy a mi autónk azonnal elúszik oldalra, de sokkal nehezebb kontrollálni” – magyarázta a főtanácsadó.
Fotó: Red Bull Content Pool
A McLaren vezető pozíciójában folytatja a Ferrari korábbi vezére
https://formula.hu/parc-ferme/39509
A McLaren Csoport igazgatójaként folytatja Luca di Montezemolo, aki sokáig a rivális Ferrarinál töltött be vezető szerepet – írja a RacingNews365. Az olasz még az 1970-es években került a maranellóiakhoz, akkor Niki Laudával értek el nagyszerű sikereket, majd az 1990-es évektől kezdve elnökként irányította az alakulatot, amely később Michael Schumacherrel a volán mögött tarolta le a mezőnyt.
Montezemolo 2014-ben távozott a Scuderiától, most pedig a Companies House brit oldalán megjelent dokumentumok alapján a McLaren Group Holdings Limited igazgatójává nevezték ki június 27-ével. Ezzel a szakember elsősorban a brit vállalat autóipari részéért lesz felelős. Hivatalos bejelentés egyelőre nem történt.