Videó: Így zajlott Sainzék F1-es Ferrari-tesztje Fioranóban
https://formula.hu/parc-ferme/38855
A Scuderiától távozó Carlos Sainz, és édesapja is vezethette az F1-es autót Fioranóban decemberben, ezzel búcsúztatták a spanyolt a vörösöktől. A Williamshez igazoló versenyző videójában végigkövethetjük, hogy hogyan zajlott az esemény, angol felirattal:
Egyet kivéve az összes csapat beöltöztette a 2022-es autót
https://formula.hu/parc-ferme/29530
Silverstone-ban csütörtökön bemutatták a jövő évi szabályváltozások életnagyságú modellautóját, pénteken pedig – gyakorlatilag egyidejűleg – minden csapat közzétett renderelt fotókat, melyeken aktuális festésük a 2022-es versenygépre került. Egyelőre csupán a Ferrari adós a saját grafikájával.









Tanárnak állt Sebastian Vettel
https://formula.hu/parc-ferme/29525
Miután Ausztriában egy csapat gyerekkel hotelt épített a méheknek, Sebastian Vettel Nagy-Britanniában is egy iskola felé vette az irányt a Brit Nagydíj előtt. A német egy általános iskolába látogatott el óraadóként, ahol a környezetvédelemről beszélgetett a nebulókkal. Akárcsak az osztrák program, ez is nagy élmény volt neki. "Inkább én voltam a diák, és a gyerekek tanítottak engem. Szerintem nagyon sok potenciál van ebben, gyerekekkel foglalkozni. Nem kifejezetten tanítani őket, szerintem éppen ők sokkal többet tudnak tanítani nekünk."
Vettel meglepődött a diákok hozzáállásán, és nagyon motiválónak érezte a velük töltött időt. "Nagyon érdekes volt. Beszélgettünk arról, mi zajlik most a világban, és hogyan lehet fenntarthatóan élni, a jövőre is gondolva, törődve a környezettel. Meglepődtem, hogy mennyire jól informáltak, még a felnőtteknél is jobban. Jó volt látni, hogy mennyire pozitívan állnak a jövőhöz, mennyire készek tenni érte. Nagyon inspiráló volt, annak ellenére, hogy csak tízévesekről beszélünk" – áradozott a négyszeres világbajnok.
We were privileged today to be visited by @LeeMcKenzieTV & #SebastianVettel to talk with Y5 about #Sustainability. The children asked great questions & Sebastian planted a beautiful tree, also donating reusable water bottles to all pupils. Watch it on @C4F1 this Saturday @ 4:30pm pic.twitter.com/96GLElan4a
— Nicholas Hawksmoor Primary School (@NHPStowcester) July 14, 2021
Verstappen a 140.000 rajongóról: Az olaszok is nyertek a Wembley-ben
https://formula.hu/parc-ferme/29524
Max Verstappen három egymást követő győzelemmel érkezett meg ezen a héten Silverstone-ba, ahol akár még tovább növelheti 32 pontos előnyét a világbajnoki tabellán Lewis Hamilton ellen. Csakhogy a Mercedes fejlesztésekkel érkezett Nagy-Britanniába, igaz, ettől Hamilton nem vár jelentős előrelépést. A holland Ziggo Sport kérdezte a vb-éllovast arról, mennyire fogja őt zavarni, hogy Hamilton hazai versenyén 140.000 rajongó látogathat majd ki hétvégén a pályára, akik jó eséllyel nagyrészt ellene drukkolnak majd. Verstappent nem hozta zavarba a kérdés, és a Labdarúgó Európa-bajnokság fináléját hozta fel példaként.
"Ez egyáltalán nem jelent terhet vagy extra nyomást számomra. Ha jól tudom, Olaszország is megnyerte az Eb-t a Wembley-ben, és az autóban ez különben sem érezhető olyan szinten. Egy másik sportban, mint amilyen a futball is, sokkal közelebb vannak a nézők, így nagyobb hatást is tudnak gyakorolni a sportolókra" - válaszolta Verstappen, aki bevallotta, ő azért némiképp tart a Mercedes új fejlesztéseitől.

Kik vezetnek jövőre a Williamsnél?
https://formula.hu/parc-ferme/29519
A 2022-es pilótafelállással foglalkozó adásunkban többek között arról is beszéltünk, hogy nézhet ki a felszállóágban lévő Williams párosítása George Russell borítékolható távozását követően. Az adás e szakaszát 01:15:32-től hallhatod!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Az első F1-es nagydíjgyőztes Ferrarit vezetheti Silverstone-ban Charles Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/29514
A Ferrari a legelső szezontól kezdve jelen van a Formula-1-ben, ennek is köszönhetően messze a legeredményesebb konstruktőrnek számít a maranellói istálló a maga 238 nagydíjgyőzelmével. Ebből az elsőt 1951. július 14-én, azaz csaknem napra pontosan 70 évvel ezelőtt szerezték Jose Froilan Gonzalez Brit Nagydíjon aratott sikere révén.
A Scuderia pedig megadja a módját, hogy megemlékezzen a történelmi diadalról, méghozzá éppen Silverstone-ban: teljes egészében felújították az ikonikus 375 F1-es autót, amelyet Maranellóból a brit pályára szállítottak, ahol a Ferrari jelenlegi egyik pilótája, Charles Leclerc vezetheti majd a 12 hengeres erőforrással hajtott versenygépet. A Ferrari egyébként másképp is megemlékezik a hét évtizeddel ezelőtti sikerről: Leclerc és Carlos Sainz autóin speciális logó tűnik majd fel, amellyel Gonzalezre emlékeznek – az olasz válogatott múlt hétvégi Európa-bajnoki győzelmének gratuláló üzenet mellett.
Celebrating 70 years from our first #F1 win… in style
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 14, 2021
We’ve been working on something very special to share this important milestone with the Tifosihttps://t.co/Ie5FlbWeDW#essereFerrari #BritishGP #Ferrari375F1 pic.twitter.com/br1PvSdRpt
Nyitókép: DPPI
Figyelem: már pénteken jön az F1-es időmérő, itt a program
https://formula.hu/parc-ferme/29515
A szokásoktól eltérő menetrend szerint dolgozik ezen a hétvégén a Formula-1 mezőnye, így már péntek este jön az időmérő - íme a program:
Péntek
12:55-13:40 Formula-2, szabadedzés
15:30-16:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
15:30-17:00 WEC, első szabadedzés
18:00-18:30 Formula-2, időmérő (M4 Sport)
19:00-20:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
A teljes hétvégi menü ezen a linken tekinthető meg!

fotó: Aston Martin Cognizant F1 Team
A 2022-es autót szidta Ricciardo vagy sem?
https://formula.hu/parc-ferme/29523
A jövő évi F1-es autó életnagyságú modelljének bemutatásán mind a húsz Formula-1-es versenyző részt vett. Éles fülű rajongók kiszúrták a videóban, hogy egy bekapcsolt mikrofon finoman szólva is kritikus szavakat kapott el Daniel Ricciardótól. „Ez szörnyű, ez egy sz*r, rosszabb lett” – panaszkodott az ausztrál.
A bemutatót rövidesen követte az FIA-sajtótájékoztató, melyen Ricciardo nem úszta meg, hogy csípős szavairól kérdezzék. A versenyző mentette a menthetőt – az olvasókra bízzuk, hisznek-e neki.
„Valószínűleg valami másról beszéltünk, mert pár dolog szóba került akkor. Az igazat megvallva nem is emlékszem, hogy ilyesmit mondtam, mert coolnak tartottam. Ilyen agresszívan nem beszélhettem, talán a festésre gondoltam, de biztos nem a kocsira. De most már kíváncsi vagyok, hogy történt ez. Lando mellett álltam? Mert mellette nem káromkodom, hiszen ő még kicsi. Ezt még tisztázom, de határozottan állítom, nem gondoltam, hogy sz*r lenne. Úgy rémlik, még valamit szóvá is tettem a hátsó részről. Egyértelműen nincsenek negatív érzéseim az új autóval kapcsolatban” – magyarázkodott Ricciardo, aki a hátsó részt külön dicsérte, kiemelve, hogy 2008-ra emlékezteti.

Elégedetlenek Ricciardóval a McLarennél – fel is hívták Gaslyt
https://formula.hu/parc-ferme/29518
A 2022-es pilótafelállással foglalkozó adásunkban sorra vettük a mezőny mind a tíz istállóját, s bizony többekről elmondható, hogy a hivatalosan megerősített párosítás ellenére sem elképzelhetetlen a váltás. Ez a helyzet a McLarennél is, amiről 35:50-től beszéltünk.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Bottas humoránál volt: Melyik pályaszakaszt nevezné el magáról a finn?
https://formula.hu/parc-ferme/29522
A fenti kérdés apropóját a csütörtöki sajtótájékoztatóján az adta, hogy az eddig névtelen silverstone-i célegyenes a Hamilton Egyenes nevet kapta a hétszeres világbajnok előtt tisztelegve. Melyik pályaszakaszt nevezné el magáról, ha bármelyik helyszínről válogathatna? – kérdezték a Mercedes másik pilótájától, Valtteri Bottastól.
A finn először hezitált, nehezen talált a szavakat: „Öhm… Igen… Szerintem… Szóval… Izé… Ha… Először is, nem szeretem túlságosan az elnevezett kanyarokat és egyeneseket, sokkal jobb, ha csak egyszerűen számmal jelölik. Nyilvánvalóan Lewis megérdemli, hogy a Brit Nagydíjnak otthont adó silverstone-i pálya egy szakasza a nevét viselje, a sok rekord miatt, melyeket megdöntött a Formula-1-ben.”

„Személy szerint, ha elnevezhetnék egy pályaszakaszt magamról… Gondolkozzunk, még sosem jutott ez eszembe. Ha lenne egy Finn Nagydíj, még hagyján, de a jelenlegi pályák közül… Nem mondanám, hogy lenne egy különleges kanyar számomra. De Ausztriában a bokszutca viselhetné az én nevem! Megvan, ez lesz az!” – csillogtatta meg öniróniáját Bottas a Formula.hu jelenlétében.
A sajtótájékoztatón Bottasszal párba ültetett Charles Leclerc-t is megkérdezték ugyanerről. A monacói előbb elgondolkodott, majd hárított: „Egyelőre nem érdemeltem ki ilyesmit, szóval előbb keményen dolgozom, hogy jogos legyen a kérdés” – mondta a fiatal pilóta.
Bottas az alábbi eset apropóján választotta ki a Red Bull Ring bokszutcáját – ahol emlékeztest sikerült alkotnia a Stájer Nagydíjon:
A németországi árvízkatasztrófa miatt törölték a Kamion-Eb nürburgringi fordulóját
https://formula.hu/parc-ferme/29521
A második hétvégéjére készült a Kamion-Európa-bajnokság mezőnye, amely a hungaroringi nyitány után a naptár egyik ékkövének számító Nürburgringen mérte volna össze az erejét – ráadásul nem a megszokott négy, hanem összesen hat futam keretében. Csütörtök délután azonban a szervezők kénytelen voltak törölni a teljes hétvégét: a Rajna-vidéket ugyanis súlyos esőzések, emiatt pedig óriási árvizek sújtják, amelyben a híradások szerint több ház is összeomlott, rengeteg ember pedig eltűnt és életét vesztette.
A vészhelyzeti körülmények miatt az ETRA, a helyi szervező és az FIA közösen arra jutott, hogy nem tudják megtartani a nürburgringi eseményt. A mezőny magyar indulójának, a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbertnek a Facebook-posztja szerint a pálya teljes technikai személyzete a mentésen dolgozik és azon, hogy segítsenek a bajba jutottaknak.

Ezeket a fejlesztéseket hozta Silverstone-ba a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/29520
Ugyan a világbajnok istállónál igyekeztek az utóbbi hetekben csökkenteni annak élét, hogy új fejlesztési csomaggal érkeznek a hazai futamukra, de az olasz La Gazzetta dello Sport szerint azért nem olyan kis lépcső ez, mint amilyennek a csapat szeretné beállítani. A portál információi szerint a Mercedes egy továbbfejlesztett első szárnyat, új padlólemezt, átdolgozott diffúzort és új oldalsó terelőelemeket, átalakított aerodinamikát szeretne kipróbálni. A gond az, hogy az új menetrend és a sprintfutam miatt a kvalifikáció előtt mindössze egy hatvanperces edzésük lesz arra, hogy ezt megtegyék...

fotó: dppi
Igazán britre sikerült George Russell speciális silverstone-i sisakfestése
https://formula.hu/parc-ferme/29517
Hazai nagydíjára készülődik George Russell, amelyet igazán különleges bukóval ünnepel a Williams pilótája: a dizájnban a brit zászló színei mellett jellegzetes londoni motívumokat is feltűnnek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Olyat láthatunk a hétvégén, amire 2003 óta nem volt példa az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/29516
A Brit Nagydíj legfontosabb újítása lesz a Formula-1 történetében első alkalommal megrendezendő szombati sprintkvalifikáció, amelynek az időmérő végeredménye alapján vágnak neki a versenyzők, s amely alapján kialakul a vasárnapi futam rajtsorrendje. Ez viszont azt is eredményezi, hogy a „rendes” időmérő előrekerült a programban péntek késő délutánra.
Nem rendkívüli az F1 történetében, hogy már pénteken tétre menő edzést rendezzenek a nagydíjhétvégéken: 1995-ig rendszerint pénteken és szombaton is rendeztek kvalifikációkat – sőt, volt időszak, amikor előkvalifikációra is szükség volt a rengeteg induló miatt. 1996-tól 2002-ig aztán egyetlen egyórás szombati edzés döntött a rajtsorrendről, 2003-ban viszont az egykörös kvalifikáció bevezetésekor ismét két tréning került a programba, amelyek közül az elsőt pénteken futották. 2004-ben aztán már mindkét időmérőre szombaton került sor, s bár azóta többször is változott a lebonyolítás, egyszer sem volt rá példa, hogy a versenyhétvégék első napján is tétre menő edzést tartsanak (olyanra volt, hogy még vasárnap is szerepeljen a programban kvalifikáció: 2005 elején volt érvényben ez a szabály) – azaz legutóbb olyan, amit a mostani silverstone-i fordulón látni fogunk, a 2003-as évadzáró Japán Nagydíjon történt.

fotó: DPPI
Legendás F1-es Lotusba pattan a hétvégén a McLaren vezére
https://formula.hu/parc-ferme/29513
Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója köztudottan rajong a történelmi Formula-1-es autókért, amelyek közül többnek is a tulajdonosa. Az előttünk álló hétvégén pedig egybe be is ülhet: a Brit Nagydíjak 70. évfordulójára emlékező bemutatón fog pályára gördülni az 1978-as Lotus 79-essel, amellyel Mario Andretti annak idején világbajnoki címet szerzett.
Ahogy arra Brown is felhívta a figyelmet az F1i.com szaklapnak adott nyilatkozatában: kevés ikonikusabb festés létezik a JPS Lotus fekete-arany dizájnjánál az F1-ben. Most ezt az emblematikus versenygépet csodálhatjuk majd meg Silverstone-ban Brownnal a volánnál – nem sokkal azután, hogy az autó Goodwoodban is tiszteletét tette.

F1-es autó egy londoni busz és egy brit vadászrepülő ellen? A Red Bull megcsinálta!
https://formula.hu/parc-ferme/29512
A hétvégi silverstone-i fordulóra hangolva nem akármilyen promóciós videót dobott össze a Red Bull: 2011-es világbajnok autójukkal, az RB7-essel mérkőztek meg több legendás brit jármű, többek között egy ikonikus londoni busz és egy Spitfire vadászgép ellen is – íme, a parádés videó:
A Mercedes megmutatta, miért tekintik hazai versenynek a Brit Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/29511
Sok csapatnak Nagy-Britanniában van a főhadiszállása, így azoknak a márkáknak is különlegessé válik ez a verseny, amelyek egyébként nem rendelkeznek brit gyökerekkel. A Mercedes bázisa Brackley városában található, ami mindössze 8,5 mérföldre van a versenypályától, ez pedig kocsival durván 10-12 perces utat jelent. A csapat így szerette volna prezentálni, hogy mennyire otthonosan érzik magukat ezen a versenypályán.
When people ask why we call Silverstone our home race. pic.twitter.com/6Ki7IIdFre
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 14, 2021
Morbidelli még egy darabig biztosan távol marad a MotoGP-től
https://formula.hu/parc-ferme/29510
A Petronas Yamaha olasz versenyzője, Franco Morbidelli egy edzésbaleset során szerzett térdsérülést, emiatt pedig kénytelen volt kihagyni a nyári szünet előtti utolsó versenyt Hollandiában. A legújabb hírek szerint még négy futamról biztosan hiányozni fog, a csapatnak pedig az a cél lebeg a szeme előtt, hogy Misanóban már visszatérhessen a 26 esztendős pilóta.
„Franco lábadozik jelenleg, mi pedig biztosítani akarjuk őt arról, hogy tökéletes állapotban legyen, mielőtt visszatér, így szerintem Misanóig nem számíthatunk rá, bár szeretném, hogy hamarabb versenyezzen. Ez ugyanis egy olyan pálya, amit jól ismer, mi pedig továbbra is mindannyian jó felépülést kívánunk neki, valamint azt, hogy csak akkor térjen vissza, amikor már teljesen fittnek érzi magát” – idézte Razlan Razali csapatfőnököt a The-Race.

Július 14-e egy nagyon különleges nap a Ferrari számára
https://formula.hu/parc-ferme/29509
Pontosan 70 éve rendezték meg azt a Brit Nagydíjat, melyen a maranellói istálló megszerezte története első futamgyőzelmét. A márka erről több helyen is megemlékezett a közösségi médiában, többek között archív fotókkal az eseményről. Az 1951-es szezon mindössze a második világbajnoki idény volt az F1 számára, a Silverstone-i verseny pedig az ötödik volt a nyolc futamból álló versenynaptárban.
A győztes az argentin José Froilán González lett, megelőzve honfitársát Juan Manual Fangiót, aki karrierje első világbajnoki címét szerezte abban az évben. A Ferrari számára nem ez volt az egyetlen siker abban az évben, González győzelmét újabb kettő követte, Alberto Ascari révén a Nürburgringen és Monzában is nyerni tudtak.
An important moment in our history…
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 14, 2021
This weekend, we’ll be celebrating the 70th anniversary since our first Grand Prix victory in #F1 #essereFerrari #BritishGP pic.twitter.com/gFd8u0VWZN
Itt az F1 válasza a Hamilton bizottság jelentésére
https://formula.hu/parc-ferme/29508
A Formula-1 a mai napon jelentette be a hivatalos csatornáin keresztül, hogy fontos lépéseket tettek a sokszínűség érdekében, a közlemény szerint az alulreprezentált csoportok számára jelentős mértékű ösztöndíjat és gyakornoki lehetőséget biztosítanak. Az F1 sokszínűséggel és befogadással foglalkozó stratégiáját 2019-ben hozták létre, nemrégiben pedig a Hamilton bizottság is közzétette ezzel kapcsolatos jelentését.
A sportág összesen hat egyetemmel kötött szerződést, melynek értelmében 10 mérnöki ösztöndíjat ajánlanak fel, továbbá mindegyik istálló csatlakozik a kezdeményezéshez azzal, hogy a hallgatóknak munkatapasztalatot biztosít a tanulmányaik során. A két éve megkezdett munka egyik legfontosabb lépését még a korábbi vezérigazgató, Chase Carey tette meg, aki személyesen 1 millió dollárral járult hozzá a kezdetekhez, amivel hatalmas segítséget nyújtott az ösztöndíjak finanszírozásához.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Romain Grosjean magyarázza el nekünk, hogy mire kell figyelni egy silverstone-i körön - videó
https://formula.hu/parc-ferme/29506
A korábbi F1-es pilóta megmutatja, hogy hol kell nagyon figyelni a jó csúcspontra, melyik kanyar padlógázas, hol lehet eltérő íveket választani és azt is, hogy mely a pálya legnehezebb fékpontja.









