DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Kié az F1-es büntetőpontrekord?

Tíz évvel ezelőtt vezették be az F1-ben a büntetőpontok rendszerét, amelynek értelmében egy éven belül 12 pont összegyűjtéséért automatikus egyfutamos eltiltás jár, ami először Kevin Magnussennek „sikerült” az idei évben. Magnussen tehát egyfajta rekordot (büntetőpontok egy év alatt) mindenképpen tart, a karrierje során összeszedett legtöbb pont listáján viszont csak a második helyen áll Lance Stroll-lal és Sergio Perezzel holtversenyben 36 egységgel.

Az abszolút „pontversenyt” ugyanis 39 ponttal Max Verstappen vezeti, azonban ehhez az is hozzájárul, hogy Perezhez és Magnussenhez hasonlóan tíz szezont futott már úgy, hogy a rendszer érvényben volt (sőt Perez egészen pontosan 11-et). Lance Stroll viszont csak nyolcat, így a szezononkénti pontrekord 4,5-tel az övé, Danyiil Kvjatot megelőzve, aki 4,33-mal áll a második helyen ebben a tekintetben, míg az összetettben hatodik, a felsoroltakon túl Vettel áll még előtte.

Jutott azonban egy rekord az orosznak is, ugyanis a futamonkénti büntetőpontok terén ő az abszolút király 0,23-mal, hiába szerzett csak 26-ot, arányaiban senki nem gyűjtögette hatékonyabban a pontokat nála.

kvjat-verstappen

Dixon nyerte a detroiti őskáoszt az IndyCarban – videó

Alig néhány nappal az Indy 500 után Detroit utcáin folytatódott az IndyCar 2024-es idénye, amelynek eddigi talán legőrültebb versenyét hozta a vasárnap. A 100 körös versenyen nyolc sárga zászlós szakasz volt összesen 47 körön, azaz csaknem a táv felén át különböző balesetek miatt, ráadásul a futam egy pontján még eső is megkavarta a lapokat. Rögtön a rajt után történt egy több autót érintő tömegincidens, majd a későbbi balesetek közé tartozott a pole-ból induló Colton Herta merész bevetődése Alex Palou ellen; Scott McLaughlin egyszer egyedül állt a falba, később Sting Ray Robbot lökte bele; Romain Grosjeannak Christian Lundgaard ütközött neki az egyik újraindításnál; az Indy 500 immár kétszeres győztese, Josef Newgarden pedig a bokszban is eltalált egy szerelőt – ő és több társa amúgy büntetéseket is kapott a történtekért.

Mindeközben a káoszban mindössze kétszer kereket cserélő Scott Dixon találta magát az élen, aki Long Beachhez hasonlóan remekül osztotta be a hajrában az üzemanyagát, így idei második diadalát aratta, és összetettben is átvette a vezetést Paloutól. Marcus Ericsson végzett a második, a karrierje első dobogóját jegyző Marcus Armstrong pedig a harmadik helyen mögött. Palou csak 16. lett, míg Newgarden többkörös hátránnyal ért célba. Kiemelendő még Theo Pourchaire, aki az Indy 500 kihagyása után egy tizedik hellyel tért vissza az Arrow McLarenhez. Íme, az őrült detroiti verseny videós összefoglalója, alább pedig a végeredménye:

A futam végeredménye:

1. Scott Dixon Ganassi Honda  
2. Marcus Ericsson Andretti Honda 0.8567
3. Marcus Armstrong Ganassi Honda 4.9129
4. Kyle Kirkwood Andretti Honda 6.1249
5. Alexander Rossi McLaren Chevrolet 8.9532
6. Will Power Penske Chevrolet 10.1045
7. Pato O’Ward McLaren Chevrolet 11.4821
8. Felix Rosenqvist Meyer Shank Honda 15.4998
9. Santino Ferrucci Foyt Chevrolet 18.2882
10. Theo Pourchaire McLaren Chevrolet 18.8912
11. Christian Lundgaard RLL Honda 23.3158
12. Agustin Canapino Juncos Hollinger Chevrolet 27.3674
13. Pietro Fittipaldi RLL Honda 28.3686
14. Rinus VeeKay Carpenter Chevrolet 29.4122
15. Graham Rahal RLL Honda 30.1565
16. Alex Palou Ganassi Honda 39.0438
17. Jack Harvey Coyne Honda 46.3377
18. Tristan Vautier Coyne/WR Honda 1 kör /12.3753
19. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian Honda 1 kör /25.2545
20. Scott McLaughlin Penske Chevrolet 1 kör /32.7782
21. Sting Ray Robb Foyt Chevrolet 1 kör /47.0293
22. Linus Lundqvist Ganassi Honda 1 kör /47.3041
23. Romain Grosjean Juncos Hollinger Chevrolet 3 kör /31.2220
24. Kyffin Simpson Ganassi Honda 4 kör /48.9234
25. Helio Castroneves Meyer Shank Honda 5 kör /59.6426
26. Josef Newgarden Penske Chevrolet 6 kör /54.2169
27. Christian Rasmussen Carpenter Chevrolet Kiesett

14 órán keresztül állt a legrövidebb nürburgringi 24 órás

Az ikonikus egynapos endurance-viadalok egyikét, a nürburgringi 24 órást a hétvégén tartották – a sűrű köd azonban az érdemi versenyt nagyon rövidre szabta: csupán 7 óra és 22 percre.

Szombaton éjfél előtt rendelték el a piros zászlót az időjárási tényező miatt. Az újraindítást vasárnap reggelre tervezték, de a köd a vártnál tovább maradt, és vele együtt a piros zászló is. 14 óra leállás elteltével öt kört tett meg a mezőny biztonsági autó mögött, de a továbbra is Nordschleifére telepő köd miatt az a döntés született, hogy nem indítják újra a versenyt, hanem eredményt hirdetnek.

Az említett versenyidő és 50 körös megtett táv a legrövidebb nürburgringi 24 órást jelenti: a korábbi rekordot a 2021-es kiadás tartotta 9 óra 30 perc idővel és 59 körrel.

A győzelmet így a piros zászló beintésekor vezető #16-os Scherer Sport PHX Audi kapta: a legénységből Christopher Mies és Frank Stippler már harmadik, Riccardo Feller és Dennis Marschall első győzelmét szerezte a 24 óráson. A második a #911-es Manthey EMA Porsche lett (Laurens Vanthoor, Kevin Estre, Thomas Preining, Ayhancan Guven), a harmadik pedig a pole-ból induló #72-es RMG BMW (Dan Harper, Max Hesse, Charles Weerts) a 240 ezres nézőszámot elérő versenyen.

Fotó: Scherer Sport PHX

Minden csapat eladó, ha elég sokat fizetnek érte – Brown is megszólalt Andretti-ügyben

Monacóban Christian Horner vezetésével több csapatfőnök zászlót bontott a „vegyen csapatot az Andretti, ha be akar szállni az F1-be” táborban. Javaslatukban egyetlen bökkenő van: egy Formula-1-es csapat sem eladó, mivel a rajtrácson lenni jelenleg jövedelmező üzlet. A McLaren-vezérigazgatónak, Zak Brownnak van egy egyszerű javaslata erre a problémára:

„Csapatot venni határozottan a legegyszerűbb lenne. Igaz, most nem néz ki úgy, hogy bárki el akarná adni a csapatát, ez azonban csupán azt jelenti, hogy még nagyobb ajánlatot kell tenni érte. Senki sem tette ki a bejárati ajtóra az ’eladó’ táblát, de mindig van egy elég nagy összeg…” – mondta az ESPN-nek Brown.

„Jelenleg tíz nagyon egészséges csapatról beszélünk. 11. és 12. csapatot csak extrém magas feltételrendszer és extrém körültekintés mellett fognak bevenni, és úgy gondolom, ez a helyes.”

Ha az Andretti hallgat Brown bölcsességére, nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia: „Úgy emlékszem, a Williamst 150 millió dollárért vették meg. Öt évvel később nem hiszem, hogy másfél milliárdnál kevesebbért lehetne csapatot venni” – adott útmutatót Brown, az egyszerű „vegyen csapatot az Andretti” tanács mögött a valóságban milyen irdatlan összegek vannak.

Fotó: McLaren

Hülkenberg: Valamelyik meccsre kimegyek majd

Nico Hülkenberggel Horváth Dániel kollégánk készített interjút Monacóban, melyből ezúttal egy rövid részletet közlünk.

Hülkenbergnél arra voltunk kíváncsiak, hogy követni fogja-e a Németország által megrendezésre kerülő 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokságot, melyre a német versenyző határozott igennel felelt.

„Egészen biztos, hogy követni fogom. Minden meccset nem lesz időm megnézni, de hazám válogatottjának mérkőzéseit nem hagyom ki. Valószínűleg valamelyik meccsen kint is leszek – hosszú ideje nem voltam már futballmérkőzésen, szóval ez egy jó lehetőség” – mondta Hülkenberg.

„Másrészről viszont a júliusi beosztásunkban nem lesz könnyű lyukat találni, szóval majd meglátjuk” – tette hozzá a német versenyző.

Bottas nem pihen, ezen a hétvégén is versenyez

Hiába volt az elmúlt két hétvégén is F1-es forduló, Valtteri Bottas nem pihen, a finn versenyző barátnője, Tiffany Cromwell társaságában indul egy kerékpárversenyen Kansas államban.

Bottasról köztudott, hogy gyakran pattan két kerékre: „Szeretek kerékpározni, gyakran ezzel ütöm el a szabadidőm. Ez nem egy szenvedély számomra, csupán szeretem csinálni. Szeretem magam kihívás elé állítani ezeken az eseményeken” – mondta Bottas.

Az UNBOUND Gravel verseny ma rajtol és kedden ér véget.

Verstappen inkább nem beszél róla

Szinte nem telik el versenyhétvége anélkül, hogy valamilyen fórumon ne kerülne szóba a Red Bullnál zajló belviszályok témaköre. Max Verstappen, az energiaitalos istálló háromszoros világbajnoka úgy gondolja, jobb, ha inkább nem nyilatkozik a témában.

„Minél többet beszélek a témáról, az emberek annál többet írnak róla” – mondta Verstappen.

„Valaki leírja, amit mondok, csinál belőle egy sztorit, az emberek pedig kiragadnak belőle apró dolgokat és egy katyvasz lesz az egész.”

„Arra gondolok, hogy egy sztori például spanyol, holland és más nyelvre is le lesz fordítva. Nem fogja segíteni a helyzetetaz, ha beszélek a témáról” – tette hozzá Verstappen.

Elszomorítja Ocont a sok bántás, amit a baleset óta kap

A francia a Monacói Nagydíj első körében ütközött egy átgondolatlan manőver során Pierre Gaslyval – korántsem ez volt az első ütközés, amelybe egy csapattárssal keveredett pályafutása során. Az egyértelmű vétkes Ocon húzta a rövidebbet: az incidens után a közösségi médiában kért bocsánatot – „az incidens az én hibám volt” –, öt nappal később pedig ismét közzétett egy posztot az X-en, reagálva az őt ért, sokszor személyeskedéssé fajuló kritikára.

 „Sok mindent mondtak a Monacói Nagydíjat követő visszhang során. Miközben sok támogató üzenetet kaptam, mélyen elszomorít a személyiségemre, vezetésemre, valamint karrieremre vonatkozó bántó és negatív fogadtatás, amelyben online volt részem” – írta Esteban Ocon a terjedelme miatt több részletre osztott bejegyzésben.

„Számos ember kemény munkájának, támogatásának és önfeláldozásának köszönhetően több mint 140 nagydíjon vettem részt 2016-os bemutatkozásom óta. Mindig is szívós ellenfél voltam, és a legtöbb versenyzőhöz hasonlóan volt részem incidensekben. Végső soron mind versenyzők vagyunk, és a mezőnyben vívott kemény, korrekt küzdelem teszi ezt a sportot ilyen nagyszerűvé. Ez a fő oka, amiért én is ennyire szeretem sportunkat.”

„Alig várom, hogy Montrealban versenyezzek, a lelkes kanadai közönség előtt. Várom az izgalmas lehetőségeket, melyeket a jövő tartogat számomra. Esteban” – zárul Ocon posztja, amellyel arra a felvetésre is válaszolt, miszerint a baleset miatt feldühödött Alpine-vezetés lecserélné őt, kár már Kanadától.

Fotó: Alpine

Bagnaia a leggyorsabb pénteken, életjeleket mutat a Yamaha Mugellóban

Alig néhány nappal a barcelonai futamot követően már az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján gurultak pályára a MotoGP-sek Mugellóban. A tét nélküli délelőtti gyakorláson Maverick Vinales volt a leggyorsabb az Apriliával, megelőzve a yamahás Fabio Quartararót és a Pramac Ducatit erősítő Franco Morbidellit, de a lényeg persze a délutáni egyórás tréning volt, amelyen eldőlt, kik kvalifikálják magukat automatikusan az időmérő második szakaszába.

A nap leggyorsabbja végül Francesco Bagnaia lett, aki 1:44,938-as időt motorozott a Ducatival – igaz, a világbajnokot vizsgálni fogják Alex Marquez feltartása miatt. A nap meglepetését Alex Rins szállította, aki másodikként zárt a Yamahával: szemlátomást jobban muzsikálnak egyelőre a néhány hete Mugellóban tesztelő hangvillások, Quartararo is csak két századdal maradt le a top 10-ről.

motogp-bagnaia-ducati-mugello

Pedro Acosta úgy is harmadik lett, hogy délelőtt és délután is begyűjtött egy bukást. Őt Miguel Oliveira követte, megelőzve a jövő évi gyári ducatis ülésért harcoló Marc Marquez, Enea Bastianini, Jorge Martin triót, míg rajtuk kívül Alex Marquez és a két gyári Aprilia-versenyző, Vinales és Aleix Espargaro jutott be a Q2-be. A gyári KTM-ek csak a 13. és 17. helyeken, a Hondák szokás szerint a sor végén.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'44.938  
2. Alex Rins Yamaha 1'45.211 0.273
3. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'45.326 0.388
4. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'45.340 0.402
5. Marc Márquez Gresini Ducati 1'45.345 0.407
6. Enea Bastianini Ducati 1'45.403 0.465
7. Jorge Martín Pramac Ducati 1'45.405 0.467
8. Álex Márquez Gresini Ducati 1'45.412 0.474
9. Maverick Viñales Aprilia 1'45.375 0.437
10. Aleix Espargaró Aprilia 1'45.461 0.523
11. Fabio Quartararo Yamaha 1'45.480 0.542
12. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'45.650 0.712
13. Brad Binder KTM 1'45.698 0.760
14. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'45.729 0.791
15. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'45.759 0.821
16. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'45.784 0.846
17. Jack Miller KTM 1'45.798 0.860
18. Pol Espargaró KTM 1'46.078 1.140
19. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'46.079 1.141
20. Johann Zarco LCR Honda 1'46.514 1.576
21. Joan Mir Repsol Honda 1'46.584 1.646
22. Lorenzo Savadori Aprilia 1'46.740 1.802
23. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'46.874 1.936
24. Luca Marini Repsol Honda 1'47.062 2.124

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Mikor a legnagyobb a konfliktusod az autóval? – Épp most!” – Hamilton

Lewis Hamilton volt a First We Feast YouTube-csatornán futó Hot Ones műsor vendége, ahol úgy interjúvolják meg a sztárokat, hogy közben csípős szószba mártott csirkeszárnyakat esznek. A hétszeres F1-es világbajnok egy darabig kifejezetten jól bírta a megpróbáltatásokat, aztán viszont néhány szósz alaposan megizzasztotta. Az alábbiakban nézhető meg a teljes adás, a videó alatt pedig néhány érdekesebb részletet külön is kiemelünk:

 

A műsorból többek között kiderül, hogy Hamilton egyetlen alkalommal pisilt bele a Formula-1-es autójába – néhány éve Szingapúrban –, és arról is beszélt, hogy könnyebb üldözőnek és vadásznak lenni, mint üldözöttnek, bár egy idő után kitalálta azt a stratégiát utóbbi esetére, hogy saját magát képzelte maga elé. A jelenlegi Mercedes-szenvedés is érintőlegesen szóba került: amikor a műsorvezető arról kérdezte a britet, hogy mikor áll a legnagyobb konfliktusban az autójával, Hamilton annyit felelt, hogy „Épp most!”, majd rögtön utána azt is hozzátette, hogy mostanában minden másodpercben úgy érzi, hogy az autó nem azt akarja csinálni, amit ő kér tőle – de aztán kiegészítette ezt azzal, hogy általánosságban ez a teli tankos első körökre igaz. A 39 éves pilóta azt is elárulta a műsorban, hogy a közúti lámpáknál állva sokszor ki akarták már hívni versenyre, és fiatalon olykor érzett is késztetést arra, hogy lenyomja a pimaszkodókat.

„A McLaren jobban másol” – Marko az F1-es riválisok közeledéséről

Az elmúlt versenyeken már korántsem volt olyan meggyőző a Red Bull, mint az előző másfél szezon során. A Monacói Nagydíjon kifejezetten küszködött a kerékvetők miatt a világbajnok gárda, de már előtte Imolában is csak hajszállal húzta be a győzelmet Max Verstappen Lando Norris előtt, aki előtte Miamiban – igaz, a safety car segítségével – le is győzte őt a McLarenben. Idén nyolc futamból háromszor nem Red Bull-os győzelem született, kétszer a Ferrari, egyszer a McLaren révén, így Helmut Marko, a bikák F1-es tanácsadója szerint is közelítenek a riválisok – ennek oka pedig az, hogy hatékonyan másolják őket:

„A harmadik évében járunk a jelenlegi szabályrendszer, az emberek pedig másolnak. Néhányan jobban másolnak, és láthatjuk is most az eredményt a McLarennél. A Ferrari szintén folyamatosan fejlődik” – nyilatkozta az osztrák OE24-nek a szakember, aki a saját monacói szenvedésük kapcsán hozzátette: „Mindeközben a mi két pilótánk lelkesen érkezett meg Monacóba, és azt mondták, remekül fog menni az autó a kerékvetőkön. De amint autóba ültek, már azt mondták, hogy vezethetetlen!”

f1-redbull-mclaren-monaco

Doohan: Természetes folyamat lesz, hogy az Alpine F1-es pilótájává válok

A Monacói Nagydíj óta arról szólnak a hírek, hogy Esteban Ocon ülése veszélybe kerülhetett az Alpine-nál, az utódjai között pedig talán elsőként említhető Jack Doohan, aki a csapat jelenlegi teszt- és tartalékversenyzője, nem mellesleg a franciák akadémiájának növendéke.

Doohan az utóbbi hetekben is vezette az Alpine 2022-es autóját, amikor Zandvoortban egy kétnapos tesztet bonyolított le vele a csapat – a Racingnews365.comnak akkor beszélt a 2025-ös esélyeiről.

„Csak biztos akarok lenni abban, hogy lehet ülésem jövőre. Az Alpine-ban akarok lenni, vannak céljaim, feladataim az autóban, a szimulátorban, az ilyen teszteken. Biztos akarok lenni abban, hogy mindent teljesítek, és úgy érzem, hogy jelenleg ezt csinálom. Amilyen pozícióban vagyok, és amit már megtettem, úgy érzem, hogy jó helyzetben lehetek egy ülésért jövőre” – mondta Doohan.

„Nyilván úgy döntöttünk, hogy idén nem versenyzek, így jobban felkészülhetek az F1-re. Dolgozom a szimulátorban, megvannak az éles tesztek, szóval természetes lesz, hogy folytatom az utat, és teljes munkaidős versenyző leszek az Alpine-nál jövőre” – tette hozzá.

6c7093bc4b018e2a833fc2ce8162c097-l_resize

Marko állítja: Vettel többször is megkereste a Red Bullt

Sebastian Vettel 2022 végén intett búcsút az F1-nek, azóta nem is versenyzett sehol, ellenben néhány hónapja tesztelte a Porsche endurance-világbajnoki Hypercarját. Az idei Le Mans-i felállásba így sem került be a négyszeres világbajnok, de a német gyártó nem zárta ki, hogy a jövőben ez megtörténhet. Emellett viszont az F1-es visszatérést is elkezdték pletykálni Vettel kapcsán, aki maga ugyanakkor az imolai Ayrton Senna-megemlékezés alkalmából úgy nyilatkozott, hogy bár hiányoznak neki bizonyos aspektusai a száguldó cirkusznak, de boldog a jelenlegi életével és „nem úgy néz ki”, hogy vissza fog térni.

Viszont Helmut Marko, a Red Bull sportszakmai tanácsadója azt állította a Formule1.de portálnak nyilatkozva, hogy Vettel megkereste őket ennek kapcsán: „Többször is érdeklődött nálunk, de nem hiszem, hogy kellemes lenne Max Verstappen mellett vezetnie” – mondta a mind a négy vb-címét az energiaitalosokkal begyűjtő versenyzőről Marko, hozzátéve: „Ha helyesek az információim, akkor úgy fest, a Porsche és a hosszútávú versenyzés irányába mozdul el. Úgy gondolom, az egy nagyon jó lépés lenne számára.”

f1-vettel-redbull

Elmarad a MotoGP Indiai Nagydíja, a Kazah GP ugrik be a helyére

Az elmúlt hetekben már röppentek fel pletykák azzal kapcsolatban, hogy a szervezők még tartoznak kifizetésekkel többek között a Dorna felé is a tavalyi első verseny kapcsán, és emiatt lefújhatják a szeptemberre tervezett Indiai Nagydíjat. Szerdán ezt a FIM és a Dorna meg is erősítette: a közlemény úgy fogalmaz konkrétan, hogy idén nem rendezik meg az indiai fordulót, helyette az eseményt a 2025-ös idény elejére tolják át „működési megfontolásokból”. A közlemény szerint a 2025 márciusi időpont időjárási szempontból is optimálisabb lesz a tavalyi őszi hőséggel szemben a nézők és a versenyzők számára egyaránt. A The Race információi szerint egyébként a Buddh International Circuit konkrétan az idénynyitó pozíciót kaphatja meg, ugyanis hiába lenne Kataré a szerződések értelmében az első forduló, a ramadán miatt jövőre nem feltétlenül tudja ezt a szerepét betölteni.

motogp-india-2023

Korábban arról is voltak híresztelések, hogy India helyét az idei naptárban a júniusról a helyi áradások miatt elhalasztott Kazah Nagydíj vehetné át. Ezt végül fél órával India törlése után meg is erősítették, így a Kazah GP kapja meg a szeptember 20-22-i időpontot, ezzel az lesz az ázsiai túra első állomása. Persze azért még ne vegyük készpénznek, hogy meg is rendezik a futamot, a The Race ugyanis úgy tudja, maga a Sokol Circuit készen állna a homologizációra, viszont problémák lehetnek az egyéb infrastruktúrával, így például a közutakkal vagy épp a szélessávú internettel.

Azt Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök már korábban elmondta: hiába szerepel hivatalosan tartalékhelyszínként a naptárban a Balaton Park Circuit, idén biztosan nem ugorhat be a balatonfőkajári pálya.

motogp-naptar

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ennek köszönhető a Red Bull visszaesése?

A Monacói Nagydíj szabadedzései során szinte egy pillanatig sem tűnt úgy, hogy a Red Bullnak esélye lehet a győzelemre, melyet a szombati időmérő is megerősített: Sergio Perez már a Q1-ben kiesett, míg Verstappen csak a hatodik rajthelyet szerezte meg. A holland ezt követően a futamot is ugyanebben a pozícióban zárta, Perez pedig célba sem ért.

Úgy tűnik, nem csupán egy egyszeri visszaesésről van szó, az elmúlt három versenyből ugyanis csak egy alkalommal tudott nyerni a Red Bull. Martin Brundle, a Sky Sports F1 helyszíni riportere úgy véli, a Red Bull visszaesése a csapaton belül zajló belviszályok következménye.

„Számomra egyértelmű, hogy a Red Bullnál zajló belharcoknak negatív hatása van a pályán nyújtott teljesítményükre. Montrealban, a következő versenyen mindent meg fognak tenni azért, hogy visszatérjenek a normál kerékvágásba” – mondta Brundle.

A Red Bullon belül zajló problémákról számos alkalommal beszámoltunk a Formula.hu különböző felületein, melyhez Mészáros Sándor kollégánk rendre szállítja a legfrissebb helyszíni információkat.

Elmosta az eső Kyle Larson álmait

Az idei Indy 500 egyik legnagyobb sztorija volt, hogy a korábbi NASCAR-bajnok, s a pontversenyt jelenleg is vezető Kyle Larson megpróbálta végrehajtani az Indianapolis–Charlotte duplát, azaz hogy a legendás 500 mérföldes után átrepül Charlotte-ba, és részt vesz a NASCAR Coca-Cola 600-as versenyén is. Azonban az időjárás keresztülhúzta számításait: az érkező vihar miatt négy órát csúszott az Indy 500, majd miután átért Charlotte-ba, hogy menet közben átvegye autóját az addig vele versenyző Justin Allgaiertől, itt is meggyűlt a baja az égi áldással, hiszen az időközben eső miatt megszakított futamot nem folytatták.

larson-nascar-2024

Larson csalódottan nyilatkozott a történtekről: „Amiről azt hittem, hogy életem egyik legjobb napja lehet, gyorsan az egyik legnagyobb csalódássá változott, amit valaha is átéltem. Rengeteg időt, pénzt és erőfeszítést öltünk bele, és belehalok, hogy mindez így ért véget. Úgy érzem, hogy rengeteg embert hagytam cserben. Végig tudtuk, hogy az időjárás keresztbe tehet a dolgoknak, de látni, hogy ez tényleg megtörténik, borzalmas érzés.”

„Vasárnapig ez volt életem egyik legnagyobb élménye. Nem tudom leírni, mennyire hálás vagyok mindenkinek, aki támogatott abban, hogy megélhessem egy álmomat. Remélem, nem ez volt az utolsó lehetőségem, hogy kipróbáljam a duplázást, de ha igen, akkor azt hiszem, így is emlékezetes volt” – mondta Larson, aki élete első Indy 500-án nagyon jól szerepelt, ám két hibát is elkövetett, így csak a 18. helyen zárt.

larson-indy-2024

Zidane adja meg az idei Le Mans rajtjelét

Az ACO bejelentette, hogy az idei Le Mans-i 24 órás rajtjelét Zinedine Zidane fogja megadni: június 15-én 16 órakor a játékosként világbajnoki címet és BL-győzelmeket szerző, edzőként pedig sorozatban három Bajnokok Ligája-elsőséget jegyző klasszis lengeti meg a francia trikolórt. Generációjának egyik legnagyobb futballistája eddig is kötődött az autósporthoz, hiszen az Alpine nagyköveteként az F1-es csapat több eseményén is részt vett.

Zidane így nyilatkozott a bejelentés kapcsán: „A Le Mans-i 24 órás verseny semmihez sem fogható. Ez egy ikonikus verseny mindenki számára szerte a világon, aki szereti az autósportot, Franciaország számára pedig hatalmas büszkeség forrása. A fejem tele van a verseny képeivel, a legendás versenyzőkkel, a csodálatos történetekkel... bár ezek a képek csak tévé- vagy filmjelenetekből származnak!”

pf-zidane

Zidane, aki elárulta, hogy korábban soha nem vett még részt személyesen a legendás versenyen, nem az első nemzetközileg ismert sportoló, aki betölti ezt a szerepet: tavaly például LeBron James, 2018-ban pedig Rafael Nadal indította útjára a világ legnagyobb autóversenyét.

A Ford várja a GM-t az F1-be – Andrettivel vagy nélküle

Cikkjeink és bejegyzéseink elején rendszerint megadjuk a hír vagy nyilatkozat kontextusát, de az Andretti-ügy esetében ez aligha szükséges, hiszen az elmúlt hónapok egyik legtöbbet tárgyalt témájáról van szó. Az F1-hez 2026-ben a Red Bull oldalán csatlakozó Ford motorsportért felelős vezetője kissé váratlanul szót emelt a General Motors potenciális érkezése mellett, s azt is aláhúzta, hogy az Andrettit is szívesen látják a versenytársak között:

andretti-cadillac

„Azért versenyzünk, hogy megmérettessük magunkat más gyártók ellenében. Már most is sok gyártó van az F1-ben, de természetesen szívesen látnánk a General Motors-t a sportban” – idézi Mark Rushbrookort az AP hírügynökség. „Megvan a lehetőségük rá, hogy egy adott csapattól függetlenül, önálló motorként érkezzenek meg és a meglévő 10 csapat bármelyikével társulhatnának.

„Szóval mindenképpen szívesen látjuk őket, de ugyanez vonatkozik az Andrettire is. Természetesen nincs semmi bajunk az Andrettivel” – nyilatkozta Rushbrook, akinek utóbbi szavai éles ellentétben állnak azzal az irányvonallal, amit a meglévő F1-es csapatok, köztük leendő partnerük, a Red Bull képviselnek. A GM részéről Mark Reuss elnök a közösségi médiában megköszönte a támogatást, egyúttal leszögezte, hogy szívesen látnák a Fordot az IndyCarban.

cadillac-f1-chris-paul

„Ocont vörös köd borítja el a csapattársai ellen”

A Monacói Nagydíj talán legnagyobb vihart kiváltó esete a két Alpine ütközése volt, melyet Esteban Ocon okozott néhány másodperccel a piros zászló beintése előtt azzal, hogy a Portier-ben bedobta az autóját Pierre Gasly mellé, amivel tönkretette saját versenyét, kis híján csapattársa kiesését is okozta, ráadásul megszegte a csapaton belüli előzetes megállapodást. Az esetről, melynek komoly következményei lehetnek, a rutinos expilóta, s hosszú évek óta az egyik legnépszerűbb F1-es riporter, Martin Brundle is véleményt formált:

l-ocon

„Ocon egy remek és gyors pilóta, de a történelme tisztán igazolja, hogy versenyhelyzetekben irracionális vörös köd szállja meg, különösen a csapattársai ellen” – kezdte a Sky Sports riportere. „Korábban Sergio Perez és Fernando Alonso is keményen kritizálta őt a csapaton belüli agressziója és ütközései miatt, ahogy most Gasly is. Ez Estebannak nagyon sokba fog kerülni, hiszen egyetlen élcsapat sem látja szívesen az effajta mentalitást, sőt, talán egyetlen csapat sem.”

„Egy pilóta több száz keményen dolgozó profit, valamint több százmillió fontnyi befektetést és szponzori támogatást képvisel, amikor egy F1-es csapatnál versenyez. Egyszerűen nem teheted meg, hogy állandóan gátlástalanul támadod az egyetlen csapattársadat.”

ocon-saudi

Három évtized után szakíthat a Repsol a Hondával a MotoGP-ben

A motorsport egyik legikonikusabb és legfelismerhetőbb csapat–szponzor kapcsolata a Repsol és a Honda együttműködése a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában. A partnerség még 1995-ben indult, amikor Mick Doohan és Alex Criville Honda NSR500-asai öltöztek a spanyol olajcég színeibe. Az azóta eltelt közel 30 év során a Repsol Honda versenyzői összesen 15 vb-címet, 183 győzelmet és 455 dobogós helyezést gyűjtöttek a legnagyobb géposztályban.

A Motorsport értesülései szerint azonban a 2024-es idény után nem folytatódik a kapcsolat, a Repsol megszünteti a szponzori együttműködést a japán gyártóval. A lépés nem lenne váratlan, hiszen már az idei évadra is jelentősen visszafogták az anyagi hozzájárulás mértékét, miután Marc Marquez az előző évek szenvedése után a szerződését felbontva átigazolt a Gresini Ducatihoz: ez meg is nyilvánult abban, hogy hosszú évtizedek után a Repsol színei helyett a HRC dizájnja a domináns a 2024-ben még a korábbinál is jobban szenvedő gyári motorok festésében.

A lap szerint a MotoGP iránt egyébként így is érdeklődik a továbbiakban is a Repsol, hiszek ők a széria által bevezetendő új fenntartható üzemanyagok egyik beszállítói. A Honda viszont nem az első partnerét veszítheti el, hiszen a Red Bull Marquez személyes szponzoraként követte a nyolcszoros vb-elsőt a Gresinihez.

motogp-honda-repsol

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Wolff: Hibáztunk Lewisszal...

Kevés dolog zajlik zökkenőmentesen idén Lewis Hamilton és a Mercedes között, és így volt ez Monacóban is: előbb a futam elején lett igaza a brit pilótának a csapat taktikájával kapcsolatban (amiben nem értettek egyet addig), majd a verseny közben kommunikált rosszul a bokszfal Hamilton felé.

Ez utóbbit Toto Wolff csapatvezető is megerősítette: a csapat egyszerűen nem szólt Hamiltonnak arról, hogy azért hozták ki a bokszba, hogy elévágjanak Max Verstappennek, és hogy a kivezető köre kritikus lesz. Egyszerűen annyit mondtak a fülére, hogy csináljon egy normális kivezető kört, az elég lesz a feladat teljesítéséhez – de nem lett az…

„Félrekommunikáltuk a dolgot, először köztünk, a bokszfalon csúszott el. Azt kellett volna közölni, hogy a kivezető kör kritikus, mert megpróbálunk elévágni. Szóval az az üzenet, amit Lewis kapott, legjobb esetben is összezavaró, de valószínűleg egyszerűen rossz volt” – idézi Wolff szavait a Racingnews365.com.

„A kritikus kivezető kört kellett volna mondani, de azon aggódtunk a háttérben, hogy ha egy kör alatt elhasználja azt a gumit, akkor mi történik majd később. De összességében rossz üzenetet adtunk, a csapat hibázott”

m435972_resize