Pirelli: Tudjuk, hogy javítani kell az esőgumikon, de...
https://formula.hu/parc-ferme/38630
Lewis Hamilton a szombati elhalasztott időmérő edzés közben szakította félbe Stefano Domenicalinak, az F1 ügyvezető igazgatójának élő nyilatkozatát, melyben a hétszeres brit világbajnok azt mondta, hogy pályára tudtak volna gurulni, amennyiben jobb esőgumik állnának a versenyzők rendelkezésére.
Nos, Mario Isola a Pirelli részéről elmondta, hogy Hamilton megjegyzése nem feltétlenül állja meg a helyét, és a versenyirányítás döntését sem teljesen érti: „Nem tudom, hogy Niels Wittich versenyigazgató miért nem adta meg a zöld jelzést.”
„Ha csak a gumik teljesítményéről lenne szó, akkor lassabban kell körözni a versenyzőknek – ennyi az egész. A végén a lassú versenyzők leggyorsabbika nyert volna.”
„Tisztában vagyunk vele, hogy javítanunk kell az esőgumi teljesítményét, de lehet versenyezni a mostani keverékekkel. Nincs arról szó, hogy ne lehetne pályára gurulni velük” – tette hozzá Isola.

PSG-lázban égnek a francia F1-esek
https://formula.hu/parc-ferme/39403
A Formula–1 három francia versenyzője a Paris Saint-Germain sikerére számít a ma esti Bajnokok Ligája-döntőn, ahol az ellenfél az olasz Inter lesz. Esteban Ocon, Pierre Gasly és Isack Hadjar bizakodva tekintenek a párizsiak történelmi győzelmére.
„Nézni fogom – nagyon idegörlő lesz. A PSG játszik, szóval ez lehet az első BL-győzelmünk” – mondta Ocon, aki 1–0-s végeredményben bízik.
Pierre Gasly és Isack Hadjar egyaránt 3–2-es párizsi sikert tippeltek. „Biztos voltam benne, hogy megkapom ezt a kérdést. Nagyon izgatott vagyok” – mosolygott Gasly.
Hadjar hozzátette: „Nézni fogom Pierre-rel – még találnunk kell egy helyet.”
A három versenyző reméli, hogy szombat este a PSG végre elhódítja a klub történetének első BL-trófeáját.

Briatore: A versenyzők fizetését is be kellene venni a költségsapkába
https://formula.hu/parc-ferme/39402
Flavio Briatore szerint a Formula–1 költségei az elmúlt években „drámaian megnőttek”, ezért támogatja a költségsapka fenntartását – ám szerinte a versenyzők fizetését is bele kellene számítani a keretbe.
„A költségsapka nagyon jó ötlet volt. Szerintem maradnia kell. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a versenyzők fizetését is bele kellene számítani. Jelenleg ez nincs így, és közben rengeteget költünk.”
„A versenyek ugyanolyanok, a küzdelem ugyanolyan. A legjobb pilóta nyer – ahogy mindig. Ami megváltozott, az a költségek: a kiadások sokkal nagyobbak lettek, miközben a show nem lett jobb. A különbség az, hogy ma sokkal többet fizetünk mindenért.”
Briatore úgy látja, hogy a szabályozás következő logikus lépése a fizetések bevonása lehet, hogy fenntarthatóbbá váljon a sportág gazdasági működése.

Rosberg: A Ferrari a legrosszabb autó itt, szegény Lewis Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/39401
Vezethetetlennek nevezte a hétszeres világbajnok a Ferrarit a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzései során: Hamilton elismerte, a monacói tempót követően sokkal jobb kezdésben bízott Barcelonában. A tévés szakértőként dolgozó 2016-os világbajnok, Nico Rosberg még drasztikusabban fogalmazott: egyenesen a legrosszabb autónak nevezte a Ferrarit a barcelonai edzéseken látott mozgása alapján.
„Jöjjön a legrosszabb autó, ami, ahogy a pályán is mondtam már, a Ferrari. Ó, egek, szegény Lewis Hamilton. Ezzel az autóval nem lehet bírni, a legnagyobb az alulkormányzottsága, és a legnagyobbat tör ki a túlkormányzottság miatt is” – mondta egykori csapattársa kapcsán a Sky Sports adásában értékelő Rosberg a felvételeket elemezve.
„Az ötös kanyarban itt jön Lewis, nagy az alulkormányzottság, aztán jön ez a kormánymozdulat. Jön a hetes kanyar, már a bejáraton is nagyon mozog a hátulja, Lewisnak teljesen nyitnia kell a kormányon újra, hogy ne dobja el. Nagyon sajnálom őt most.”
Hamilton csapattársa, Charles Leclerc három tizeddel gyorsabb köridővel jóval erősebb napot zárt, nyilatkozata bizakodó, valamint Fred Vasseur csapatfőnök is úgy fogalmazott, a brit rádiózása extrém volt pénteken – ezek alapján nem annyira rossz a Ferrari helyzete, mint ahogyan Hamilton és Russell lefestette.

Fotó: Scuderia Ferrari
Még keresi új F1-es csapatfőnökét az Alpine, de Briatore gyors döntést ígér
https://formula.hu/parc-ferme/39400
Néhány héttel ezelőtt jelentette be az Alpine, hogy a tavaly nyáron kinevezett Oliver Oakes lemondott a Formula-1-es csapatfőnöki posztról. Azóta a pozíciót átmenetileg a vezérigazgatói tanácsadó, Flavio Briatore tölti be, aki ebben a minőségében ritka sajtótájékoztatós szereplései egyikén vett részt pénteken a Spanyol Nagydíj helyszínén. Természetesen nem is kerülhette a kérdést, hogy hogyan áll a helyzet az új állandó csapatvezető kinevezésével:
„Keressük” – felelte Briatore. „Egyelőre semmi sem változott. Őszintén sajnálom Ollie-t, mert nagyon jó kapcsolatom volt vele. Jó csapatfőnök volt. Mindenki tudja, hogy személyes okokból távozott és mondott le. Keresünk, nem akarunk hibázni. Kész vagyok időt szánni rá. De abban a pillanatban, hogy eldöntjük, mi legyen az új csapatmenedzser, fogalmazzunk így, el fogjuk mondani nektek.”
Arra a kérdésre, hogy milyen kvalitásokat keres az új csapatfőnökben, előbb a Red Bullt irányító Christian Horner vetette közbe, hogy „olcsó legyen”, majd miután Briatore ezt elhessegette, így felelt: „Keresünk valakit… sok ember, aki el tudja végezni ezt a fajta munkát. De olyasvalakit keresünk, aki jó, aki érti a dolgokat, és aki része akar lenni a csapatnak. Ismerek néhány embert, aki részese akar lenni ennek az új kalandnak az Alpine-nál. Gyorsan fogunk dönteni.”

fotó: DPPI
„Rosszabb az olaszom, mint Flavio angolja” – Horner rövidre zárta a Ferrari-pletykákat
https://formula.hu/parc-ferme/39399
Az elmúlt hetekben német lapok arról cikkeztek, hogy a Ferrari megkörnyékezhette Christian Hornert. John Elkann, a maranellóiak elnöke állítólag kifejezetten jó véleménnyel van a Red Bullt két évtizede irányító F1-es csapatfőnökről, s a pletykák szerint nem egyszer próbálkozott már az átcsábításával. A téma előkerült a Spanyol Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatóján is, ahol Horner a Crash.net kérdésére válaszolva kategorikusan cáfolta a váltás lehetőségét:
„Nézzétek, mindig hízelgő, ha más csapatokkal hozzák szóba az embert, de 100 százalékig elkötelezett vagyok a Red Bull mellett. Mindig is így volt, és határozottan így lesz hosszú távon is. Rengeteg a spekuláció, mint mindig ebben a bizniszben arról, hogy ide vagy oda mehetnek az emberek. És szerintem a csapatban pontosan tudják, mi a helyzet. Az olaszom rosszabb, mint Flavio angolja, szóval hogy a bánatba működhetne ez?” – tette hozzá humorosan a sajtótájékoztatón az Alpine vezetőjeként szintén részt vevő Briatoréra célozva.

Ismerős gumikínálat az F1-es Magyar Nagydíjon, szokatlan húzás Spában
https://formula.hu/parc-ferme/39398
Újabb négy versenyhétvége gumikínálatát jelentette be a Pirelli, így a nyári szünetig ismertté váltak a kiosztások (azt már korábban tudni lehetett, hogy Kanadába a három leglágyabb abroncsot viszik, köztük a nemrég debütált új C6-os opcióval). A kevésbé érdekes választás az Osztrák és a Magyar Nagydíjakat érinti, hiszen mindkét – egyébként karakterében eltérő, de egyaránt nem gumigyilkos nyomvonalú – helyszínre a tavaly is látott C3–C4–C5 triót viszi az abroncsgyártó (amely idén már tehát nem a legpuhább hármas).
Érdekesebb viszont, hogy Silverstone-ra lágyított a Pirelli: idén a C2-es, a C3-as és a C4-es gumik lesznek használatban, amitől azt várja a cég, hogy eltolódhatnak a stratégiák a több kiállás felé. Ami viszont abszolút szokatlannak számít, az a Belga Nagydíj kiosztása, ott ugyanis a tavaly is látott C3-as és C4-es gumik mellett „egy lépcsőt ugorva” a C1-es keverék lesz a legkeményebb opció! Ilyet még nem húzott a Pirelli a jelenlegi szabályrendszerben: az indoklásuk szerint ez is a taktikai változatosságot növelheti, hiszen akik a C1-es abroncsra és az egy kiállásra szavaznak, azoknak kalkulálniuk kell, hogy bár tartósabb a kemény gumi, a teljesítménye jelentősen elmarad a két lágyabb választásétól. Íme, a 2025-ös F1-es szezon eddig ismertetett gumikiosztásai:

Briatore: A sebesség mit sem ér, ha a falban végzed
https://formula.hu/parc-ferme/39397
Az Alpine F1-es csapatánál Jack Doohan helyére ültetett Franco Colapinto Barcelonában többek között arról beszélt, hogy hálás a mentorálását (persze valószínűleg legalább részben üzleti okból) magára vállaló mentorának, Flavio Briatorének: „Óriási elismerés számomra, hogy Flavio hitt bennem, ahogy egykor Fernandóban is. Ő egy legenda, és mindenki érzi, hogy vissza akarja juttatni a csapatot a csúcsra.”
Briatore azonban egyelőre óvatos a dicséretekkel, mivel szerinte Colapinto egyelőre nem kezeli jól a Formula–1 által jelentett nyomást: „Gyors, de még nem tudja jól kezelni a nyomást. Ha gyors vagy, de a falban végzed, a sebesség mit sem ér” – fogalmazott az olasz, aki a párosáról beszélve kijelentette, hogy ha lehetősége lenne, Max Verstappent szerződtetné, mert „úgy a legegyszerűbb nyerni, ha leszerződteted Verstappent. De erre nincs esély, így abból kell dolgoznunk, amink van.”
Pierre Gasly kapcsán az olasz így nyilatkozott: „Nagyon jó pilóta, de kicsit több fókuszra lenne szüksége. Egy jó autóval képes lehet a legjobbak között lenni. Vagy megvan benned a sebesség, vagy nincs. És Pierre-ben megvan” – mondta Briatore, aki optimistán tekint a jövőbe: „2026-ban futamokat nyerhetünk, 2027-ben pedig a világbajnoki címért fogunk harcolni. Most minden erőforrásunk a jövő évi autóra koncentrál. Ki kell használnunk az új szabályokat, többé nem lesznek kifogásaink, versenyképesek kell legyünk. Tartozunk ennyivel a Renault-nak, az Alpine-nak és Luca de Meónak.”

Bortoleto üzenetét meghamisították – nem akarta Antonellit bántani
https://formula.hu/parc-ferme/39396
Idén már nem először kénytelen egy F1-es versenyző arról beszélni, hogy a csapatrádióban elhangzó üzenetét félreérthetően vágták meg: ezúttal Gabriel Bortoleto került a figyelem középpontjába, miután a monacói futamon elhangzott rádióüzenete alapján úgy tűnhetett, mintha szándékosan a falba akarta volna küldeni Kimi Antonellit.
A monacói első körben Bortoleto és Antonelli összeakadtak, aminek következtében a Sauber pilótája a Portier kijáratánál a gumifalba szaladt, míg Antonelli az esetet megúszva folytatta a versenyt. Az FIA versenybírói végül nem láttak okot büntetésre, a brazil pedig erre reagált – a közösségi médiában terjedő videó szerin a következőt mondta: „Oké, legközelebb a falba teszem.”

A spanyol hétvégén Bortoleto tisztázta a helyzetet: „Kiragadnak részeket, megvágják, és nem úgy hangzik a dolog, ahogy valójában történt. A futam után beszéltem Kimivel is, gyerekkorunk óta ismerjük egymást, tiszteljük egymást.”
Elmondása szerint a közösségi médiában elterjedt vágás teljesen félrevezető: „Azt kérdeztem a mérnökömtől, hogy kapott-e büntetést? A válasz az volt, hogy nem, semmi büntetés nem járt érte. Erre azt mondtam, hogy oké, tehát ha én csinálom ugyanezt, és a falba teszem, azért sem járna büntetés? Ebből vágtak egy olyan verziót, mintha bele akarnám vágni a falba. De mi nem azért vagyunk itt, hogy bárkit is bántsunk.”

Bearman: Átalakítás helyett fogadjuk el, hogy Monaco ilyen
https://formula.hu/parc-ferme/39395
Miközben folyamatosan érkeznek az ötletek az F1-es Monacói Nagydíj átalakítására, Oliver Bearman szerint egyszerűen el kell fogadni, hogy a hercegségben mindig is ilyen futamokra lehet számítani. A legendás helyszínnel kapcsolatban az elmúlt napokban számos radikális javaslat látott napvilágot: szóba került a pálya kibővítése a kikötő felé, Alexander Wurz is bemutatott néhány lehetséges módosítást, Toto Wolff maximum köridőt vezetne be, hogy megakadályozza a szándékos feltartásokat, míg James Vowles ralikrossz-stílusú joker köröket javasolt.
Bearman ezzel szemben sokkal egyszerűbb megközelítést képvisel: „Ha megnézzük a statisztikákat, Monaco sosem volt arról híres, hogy sok előzés történt volna. Ez sosem volt különösebben izgalmas versenypálya” – mondta a fiatal brit, aki szerint a szombat a hétvége igazi fénypontja: „Az embereknek el kell fogadniuk, hogy Monaco izgalma a szombati időmérőn van. Ez mindig is egy unalmas futam lesz ekkora pályán.”
A Haas versenyzője azt is hozzátette, hogy persze a mai autók mérete sem segít a helyzeten: „A kisebb autók jobbak lennének, de ez sem oldana meg mindent, mert 20-30 évvel ezelőtt is hasonló volt a helyzet, kevés előzéssel. De a szórakoztató rész az időmérő Monacóban, és itt még fontosabb jól kvalifikálni, hiszen ezzel elkerülheted, hogy beszorulj egy vonatba.”

Barcelonában teszteli az F1-es fűgyulladások elleni megoldását az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/39393
Azok után, hogy tavaly a Kínai, idén pedig a Japán Nagydíjak edzésein okozott problémát a pálya széli fű kigyulladása, az FIA úgy döntött, acél kopóblokkokkal igyekszik elejét venni a jelenségnek. A vizsgálatok során a Nemzetközi Automobil Szövetség arra jutott, hogy a tüzeket az F1-es autók alján lévő titán kopólemezekről érkező fehér szikrák okozták, és úgy gondolják, hogy annak anyagának megváltoztatásával orvosolható lenne a probléma, mivel az acél nem ér el olyan magas hőmérsékletet és gyorsabban is hűl.
A Formula-1-es csapatok eleinte nem rajongtak az ötletért, mivel az acél blokk gyorsabban is kopik, mint a titánból készült, ezért elméletben magasabbra kellene állítaniuk az autók hasát, amely teljesítményvesztést jelent – nem beszélve arról, hogy becslések szerint nagyjából 750 grammos súlytöbbletet is jelent az acél kopólemez.
Ennek ellenére az FIA a hétvégi Spanyol Nagydíjon kísérletezni fog a megoldással: a The Race és a RacingNews365.com úgy tudja, minden csapat egyik autóját az acél kopóblokkal szerelik fel a pénteki szabadedzések során, hogy adatot gyűjthessenek. Amennyiben az eredmények pozitívak lesznek, a terv az lehet, hogy az FIA az acél kopóblokkok kötelező használatát írhatja elő olyan helyszíneken, ahol fű övezi a pályát – például a Red Bull Ringen, Silverstone-ban vagy Interlagosban –, míg az aszfaltozott bukótérrel rendelkező vagy éppenséggel utcai pályákon maradnának a titánból készült verziónál.

Logó az autón, egyedi overallok: fennállása 70. évfordulóját ünnepli az Alpine
https://formula.hu/parc-ferme/39394
Egyedi dizájnnal készül a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíjra az Alpine, amely a márka fennállásának 70. évfordulóját ünnepli a hétvégén. Ennek apropóján Pierre Gasly és Franco Colapinto különleges fehér alapú versenyzői overallt fog viselni Barcelonában, amelyen megjelenik az A70 logó – ez utóbbi pedig a két versenyautó egyébként nem igazán eltérő fényezésében is feltűnik:
Celebrating 70 years of Alpine Cars #F1 #SpanishGP @AlpineF1Team pic.twitter.com/1Zsfs3LVMk
— Formula 1 (@F1) May 29, 2025
A fresh look for this weekend’s #SpanishGP to celebrate @alpinecars' 70th anniversary pic.twitter.com/5iJoabwPKB
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) May 29, 2025
Több mint 30 FIA-tagszövetség állt ki Ben Sulayem mellett
https://formula.hu/parc-ferme/39392
Komoly támogatást kapott a Nemzetközi Automobil Szövetség jelenlegi és a decemberi választáson már biztosan újrainduló elnöke, Mohammed ben Sulayem: összesen 36 tagszövetség írta alá azt a levelet, amelyben köszönetet mondtak a szakember „szolgálataiért és jövőképéért”, valamint azért, hogy folyamatosan bátorítja és erősíti őket. A nyílt levélben többek között arról írnak, hogy tisztában vannak vele, milyen katasztrofális pénzügyi helyzetet vett át az FIA-nál Ben Sulayem, és azt is tudják, hogy „négy év nem elegendő idő a reformok megvalósításához”.
A 36 tagszövetség többsége közép- és dél-amerikai automobil szövetségek és vezetőik közül kerül ki, de ott van a listán Fabiana Ecclestone, Bernie Ecclestone feleségének neve is az FIA dél-amerikai sportért felelős alelnökeként. Emellett kiemelendő még Carmelo Sanz de Barros, aki az FIA Szenátus elnöke és a Spanyol Motorsport Szövetség vezetője: ez azért is érdekes részlet, mert ugyan egyelőre hivatalos elleninduló nincs, de a szintén spanyol idősebb Carlos Sainz néhány hete jelezte, hogy fontolgatja, hogy elindul jelöltként a meglehetősen balhés három és fél esztendőt maga mögött tudó Ben Sulayem ellen.
FRISSÍTÉS: Később a közel-keleti és az észak-amerikai régió képviselői is hasonló módon biztosították támogatásukról a regnáló FIA-elnököt.

fotó: DPPI
„A legdrágább ételt rendelte!” – Albon a Russell-lel közös vacsoráról
https://formula.hu/parc-ferme/39391
A Racing Bulls mellett a Williams volt a másik csapat, amely a feltartásos taktikához folyamodott a múlt vasárnapi F1-es Monacói Nagydíjon: mindkét pilótával eljátszották, hogy lassították a mezőnyt, míg a csapattárs kiautózta az „ingyen” két kerékcseréhez szükséges előnyt. A stratégia fő kárvallottja a Mercedes volt, George Russell frusztrációja pedig egy ponton odáig fajult, hogy a sikánt szándékosan átvágva került Alexander Albon elé, bevállalva ezzel a büntetést is.
A leintést követően Russell elhintette, hogy este Albonnal kell fizetnie a közösen tervezett vacsorájuknál, s a thai pilóta közösségi médiás posztjából kiderült, hogy ez így is történt. A Williams-pilóta a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtónapján a Formula.hu jelenlétében árult el néhány részletet a vacsoráról:
„Nagyszerű volt. A legdrágább dolgot rendelte az étlapról. Tényleg azt! Homáros tészta volt az, bár a desszertet meg kihagyta, szóval ez kiegyenlítette a helyzetet. Jó volt, szórakoztató este volt” – mesélte Albon, aki amellett, hogy megjegyezte, hogy a versenyzésről ilyen alkalmakkor nem igazán esik szó a pilóták között, megerősítette, hogy ő fizette az ételt, de ez járt is Russellnek a futam után: „Én fizettem, igen. Nekem is kellett fizetnem. Nyomorúságos egy futam volt, és játszadoztunk vele, szóval legalábbis úgy éreztük, hogy nekünk legalább jutott valami, a többieknek meg kicsit még rosszabb volt.”

Sainz: Szívesen láttam volna a fiam Verstappen mellett a Red Bullnál
https://formula.hu/parc-ferme/39390
Carlos Sainz apja szerint érdekes lett volna, ha fia a Red Bullhoz igazol, a Ferrari döntése viszont váratlanul érte őket. Idősebbik Sainz a Kronen Zeitungnak adott interjúban arról beszélt, szívesen látta volna fiát Max Verstappen csapattársaként.
„Szerettem volna őt Max mellett látni a Red Bullban. Biztos vagyok benne, hogy imádta volna ezt a kihívást. Sajnos ez nem történt meg. Megkérdezhetnék erről magát, Carlost is. Lehet, hogy nemet mondana, de szerintem ő is szívesen vezetne a Red Bullnál.”
A Ferrari döntését nem látták előre: „Szomorúak voltunk, elég váratlanul ért minket. De ilyen az élet: néha szerződést kapsz, néha menned kell. Most boldog a Williamsnél, egy olyan csapatnál, amely bízik benne és tiszteli őt.”

A Toyota japánja váltja Ocont a Haasnál az első barcelonai edzésen
https://formula.hu/parc-ferme/39389
A Haas megerősítette, hogy Ryo Hirakawa ül be Esteban Ocon autójába a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzésén.
A Toyota japánja Bahreinben Oliver Bearman helyét vette át egy edzés erejéig, így már másodszor kap lehetőséget idén az Alpine-tól érkező pilóta – aki Suzukában még Jack Doohan autóját vezethette az enstone-iaknál.
Hirakawa a várakozások szerint Mexikóban és Abu Dhabiban is autóba ülhet majd, köszönhetően annak, hogy a Toyota a Haas technikai partnere tavaly óta.

fotó: Haas
Különleges festéssel készül a Stake Barcelonára
https://formula.hu/parc-ferme/39388
Egyedi festéssel készül a soron következő Spanyol Nagydíjra a Stake csapata – Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto egy „pixel-hatású” autóval hajtanak majd pályára Barcelonában. Az elsőre egy Lego-autóra hasonlító versenygép volánja mögött idei második pontszerzéséért hajt majd az istálló, amely Hülkenberg melbourne-i hetedik helye óta nem tudott egyetlen egységet sem bezsebelni. A legutóbbi, monacói futamon a 14. és a 16. helyen végeztek a pilóták, az újonc Bortoleto pedig úgyis tapasztaltabb kollégája előtt zárt, hogy a futam elején Andrea Kimi Antonelli a falba terelte őt.
Íme, a Stake különleges festése:
Pixel perfect. Barcelona just got a digital upgrade. #SpanishGP pic.twitter.com/icXt12R8Na
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) May 28, 2025
Szavazás: Hogyan javítsanak az F1-es Monacói Nagydíjon?
https://formula.hu/parc-ferme/39387
A kétkiállásos szabály befuccsolása után újfent témává vált, mi legyen az ikonikus Formula-1-es Monacói Nagydíj sorsa. Több megoldási javaslatot is felvetettek versenyzők és szakértők – ki komolyabbat, ki kevésbé komolyat –: George Russell szerint például csak időmérő(ke)t kellene rendezni a hercegség utcáin, míg a GPDA-elnök Alexander Wurz konkrét javaslatot prezentált arra, hogyan lehetne három kanyar átrajzolásával javítani az előzési lehetőségeken.
Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére is: az alábbi modulban az itt-ott felvetődött ötleteket és lehetőségeket gyűjtöttük össze – szavazzatok, szerintetek mi lenne a megoldás:
Először kap lehetőséget F1-es nagydíjhétvégén a Williams F3-as bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/39386
Victor Martins ülhet be Alexander Albon autójába a hétvégi Formula-1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be a Williams. A grove-i alakulat ezzel idén másodszor ad lehetőséget egy fiatal újoncnak, amellyel a szabályban előírt kötelezettségének felét teljesíti: előzőleg Luke Browning vezethetett náluk a bahreini FP1-en.
Martins először szerepelhet F1-es versenyhétvége keretein belül: korábban az Alpine akadémistájaként nem kapott lehetőséget, idén viszont már a Williams növendékei közé tartozik, a csapattal pedig teljesített már korábbi autós (azaz TPC-)tesztet Monzában. A fiatal francia 2022-ben bajnok lett a Formula-3-ban, 2023 óta pedig a Formula-2-ben versenyez, ahol első évében a legjobb újoncként az ötödik, tavaly pedig a hetedik helyen zárt egy-egy győzelemmel, míg idén jelenleg a nyolcadik helyet foglalja el összetettben: a legutóbbi monacói hétvégén ő is érintett volt a tömegkarambolt kiváltó rajt utáni incidensben.

„Kínosan érezte magát” – Bortoleto Antonelli „optimista” manőveréről
https://formula.hu/parc-ferme/39384
Már az első körben véget ért Gabriel Bortoleto számára az F1-es Monacói Nagydíj érdemi része, amikor Andrea Kimi Antonelli bevetődött mellé az alagút előtti Portier-kanyarban, ami miatt a brazil a falnak ütközött. Bár a Sauber-pilóta tovább tudott menni, végül esélye sem volt pontszerzésre. Bortoleto úgy érzi, Antonelli azért vállalta be a szerinte túl optimista előzési kísérletet, mivel előtte a hajtűben ő külső íven elment mellette:
„Kár azért, ami az első körben történt. Próbáltam egy elég jó manővert végrehajtani a hajtűnél, nagyon jó volt külső íven nyerni pozíciót. Nyilván nem akart egyetlen autót sem maga előtt látni: Monacóban eléggé kínos pozíciót bukni, mivel történelmileg nem szokás pozíciót bukni normál esetben, de nyerni sem.”
It's rediculousKimi antonelli pushed bortoleto in the wall
— G.Bortoleto-China (@Halinyu) May 25, 2025
That corner never had a chance to overtakeThat's torpedo#GabrielBortoleto #GabrielBortoleto #sauber pic.twitter.com/gBKVm4vOCV
„Úgy vélem, egy roppant optimista megmozdulással próbálkozott ott. Rengeteg balesetet láthattunk ott korábban, nem ez az első alkalom. Végül nem ért hozzám, de egyenesen sodródott, és hogy elkerüljem az összeérést vele, a falnak ütköztem és megsérült az első szárnyam. Ki kellett tolatnom, visszamennem a bokszba, és sajnos így volt vége a futamunknak.”
„Bizonyosan nem akart a falba rakni vagy ilyesmi, csak így alakult. Biztosan beszélni fogok vele valamikor, de gondolkodnom kell rajta: nem akarok gondot okozni, nem harcolunk címért vagy dobogóért, sőt akkor éppen pontokért sem, szóval nem látok rá okot, miért kockáztatott meg ilyesmit. Ugyanakkor versenyzünk, és keményen kell versenyeznünk egymás ellen. De persze mindennek van határa.”

Megfosztották Indy 500-on szerzett második helyétől Ericssont
https://formula.hu/parc-ferme/39385
Egy nappal az Indy 500-at követően az IndyCar szervezői bejelentették, hogy három versenyzőt is utólag megbüntettek, amiért az autójuk megbukott a technikai ellenőrzésen. Az Andrettit erősítő Marcus Ericsson és Kyle Kirkwood esetén a Dallara által szállított energia-menedzselő rendszer borítása, a Prema színeiben szereplő Callum Ilott autóján pedig az első szárny bal oldali véglapjának magassága nem felelt meg az előírásoknak.
Mindhárom versenyzőt az eredménylista végére sorolták (plusz csapatonként 100 ezer dolláros bírságot szabtak ki, a csapatmenedzsereket pedig egy futamra felfüggesztették): ez Ericsson számára a legfájóbb, hiszen ő másodikként végzett Alex Palou mögött, de Kirkwood és Ilott is értékes 6., illetve 12. helyet bukott a büntetés révén. A második pozíciót David Malukas, a dobogó alsó fokát Pato O’Ward örökölte meg, míg a top 10-be Takuma Sato lépett még előre.
