Albon kíváncsian várja, milyen „eltérő struktúrát” hozhat magával Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/38539
Jövőre új csapattársat kap a Williamsnél Alexander Albon, aki mellé a Ferraritól Lewis Hamilton szerződtetése miatt távozni kényszerülő Carlos Sainz érkezik. A thai-brit elárulta: még nem kezdtek komolyabb beszélgetésbe a Williamsről, de már várja a rutinos spanyol meglátásait.
„Nem sokat, nem” – idézi a RacingNews365.com Albont, aki a Sainzcal való párbeszédről nyilatkozott. „Beszélgettünk azelőtt, hogy aláírt volna. Most, hogy aláírt, a jelenlegi feladatára koncentrál a Ferrarinál. Biztos vagyok benne, hogy amint egyre közelebb kerülünk az év végéhez, elkezdünk majd kommunikálni. Nekem is fontos, hogy elmondjam neki azokat a területeket, ahol versenyzőként hajtanunk kell a csapatot.”
„Van néhány dolog strukturálisan, ami eltér a Ferrarinál és a Williamsnél. Van néhány elképzelése arról, hogy másfajta struktúrát alakítson ki a versenycsapaton belül, amit legalábbis szívesen meghallgatok és megnézem, miről van visszajelzése” – tette hozzá Albon.
„Sosem kételkedtem a rendszerben, csak egyes személyekben” – Wolffék megvédték a felügyelőket
https://formula.hu/parc-ferme/35824
Komoly visszhangot kapott az F1-es Spanyol Nagydíjon Günther Steiner kritikája, amely során laikusoknak nevezte a stewardokat és a rendszer megváltoztatását sürgette: elmondása szerint „profi” felügyelőkre lenne szükség, mint más sportokban. A Haas-főnöket emiatt be is idézték és megrovásban részesítették, Steiner pedig tisztázta, hogy nem akart senkit megbántani és csupán arra utalt, hogy más sportokban főállású bírók tevékenykednek.
A történtekről más csapatvezetők véleményét is kikérték. A McLarent irányító Andrea Stella szerint az FIA-ra kell bízni, hogy szükség van-e változtatásra a rendszerben, s Mike Krack, az Aston csapatvezetője is úgy fogalmazott, hogy bíznak az FIA-ban. Az AlphaTauri idény végén leköszönő főnöke, Franz Tost is megvédte a stewardokat: „Idén eddig a felügyelők korrekt döntéseket hoztak. A legtöbbször jól ismertek a stewardok, nem arról van szó, hogy minden futamon új emberek ülnek oda. Időről időre változik a személyük, de mindig ugyanazokat az arcokat látjuk. A történet mindig ugyanaz: ha valakinek valami gondja van, akkor végső soron a stewardokat hibáztatják. Pedig nem ők a bűnösök. Úgy vélem, ha megfelelően csináljuk a dolgunkat, a felügyelők nem tudnak gondot okozni.”
Még a 2021-es vb-harc során a felügyelőkkel és az akkori versenyigazgatóval, Michael Masival többször is összezörrenő Toto Wolff is kiállt a stewardok mellett: „Sosem kételkedtem a rendszerben. Egyes személyekben kételkedtem” – fogalmazott a Mercedes-főnök. „Úgy vélem, stewardként és versenyigazgatóként óriási nyomás van rajtad, hogy megfelelően cselekedj, és valószínűleg minden döntés olyan lesz, hogy valakinek tetszik, másnak meg nem. Szóval szerintem csak igyekeznek a legjobbjukat nyújtani, nekünk pedig támogatnunk kell az FIA-t, ahol csak lehet.”
fotó: DPPI
Wolff: Mick máris értékes tagja a csapatnak
https://formula.hu/parc-ferme/35823
A múlt héten Mick Schumacher először ülhetett be egy Formula-1-es Mercedesbe: a csapat teszt- és tartalékversenyzője a Pirelli gumitesztjén vezethette az idei konstrukciót. Az alakulatot eddig a szimulátorból segítő és az ott végzett munkájáért Lewis Hamiltontól és George Russelltől is méltatást kapó német körözéséről Toto Wolff csapatvezető is szót ejtett a Kanadai Nagydíj előtti felvezetőjében:
„A Spanyol Nagydíj után Micknek először volt lehetősége vezetni a W14-est. Jól hozzá is szokott a Pirelli gumitesztje során és élvezte a tapasztalatot. Mick máris értékes tagjává vált a csapatnak, a szimulátoros munkája pedig hasznosnak bizonyult abban, hogy köridőt találjunk, mint azt Barcelonában is láthattuk” – fogalmazott Wolff, utalva arra, amiről Hamiltonék is beszélték a dupla spanyolországi pódiumot követően.
Vettelnek kevés volt 18 győzelem a 20-ból
https://formula.hu/parc-ferme/35821
Helmut Marko egy interjúban az általa végzett, illetve irányított tehetségkutató munkáról beszélt – lehet szeretni vagy nem szeretni a Red Bull tanácsadóját, de azt nehéz vitatni, hogy ezen a téren kiemelkedő a munkássága. Amikor arról kérdezték, hogy mi a legfontosabb vonása egy leigazolásra érdemes versenyzőnek, természetesen a sebességet emelte ki elsőként, utána viszont az elkötelezettséget említette, aminek legjobb példái szerinte a Red Bull világbajnokai, Sebastian Vettel és Max Verstappen.
Vettelt illetően Marko a 2004-es Formula BMW-szezont idézte fel: „Vettel 18 versenyt nyert meg, és nem volt elégedett, mert nem nyerte meg mind a 20-at. Ha valakinek ilyen a hozzáállása, akkor tudod, hogy ő a megfelelő ember számodra. És ez a helyzet Verstappennel is. Teljesen elkötelezett az F1 iránt, amikor nem versenyez, akkor szimulátorozik. Teljesen elmennek a határig” – mondta az osztrák, aki egykor maga is versenyző volt, majd hozzátette: „Emellett mentálisan is fel kell készítened magad, amire nem minden pilóta képes.”
Szvoboda Bence kritikus állapotban van balesete után
https://formula.hu/parc-ferme/35822
A kiváló magyar motokrosszos, Szvoboda Bence vasárnap súlyos balesetet szenvedett a pacovi versenypályán: a cseh bajnoki verseny első futamában elesett, s mögötte érkező versenytársa elgázolta. Szvoboda életveszélyes sérüléseket szenvedett, s a hétfői napon rengeteg meg nem erősített hír jelent meg az állapotát illetően a közösségi médiában, illetve az online sajtóban. Csapata legutóbbi közleményét változtatás nélkül közöljük:
A social médiában futótűzként elterjedt halálhírre reagálva, a Szvoboda-család egyetértésében a következőket tudjuk elmondani:
Bence a fejét ért ütés hatására eszméletét vesztette a pacovi versenypályán. A prágai kórházban életmentő műtétet hajtottak rajta végre. A mai vizsgálatok során megállapították, hogy az agyi funkciói nem működnek. A szervezete még küzd az életben maradásért, ami jelen pillanatban megjósolhatatlan, hogy meddig fog tartani. Bence még nem tekinthető halottnak.
A szülei ott vannak mellette a kórházban, hogy az utolsó pillanatig segítsék fiúkat.
A követőket, barátok, rajongókat, a média munkatársait megkérjük, hogy addig ne hozzanak semmit nyilvánosságra a social médiában, amíg a csapat hivatalos felületein nem közöljük a híreket!
Forrás: HTS Team
Jeremy Clarkson meghívta az egész Alpine-t egy sörre
https://formula.hu/parc-ferme/35820
Beváltotta ígéretét az annak idején a Top Gear című műsorral ismertté vált Jeremy Clarkson, aki a monacói hétvégén a következőket írta ki a Twitterre: „Hajrá, Alpine! Ha itt dobogót szereztek, mindannyian kaptok tőlem egy sört!”
A népszerű műsorvezető nem a levegőbe beszél, s ahogy azt az Alpine megosztotta a közösségi médiában, Lamborghini Trattori R8-asán egy tetemesebb mennyiségű sörrel érkezett meg az enstone-i gyárba – a járművet a nézők legújabb műsora, a Clarkson farmja adásaiból is ismerhetik.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Bohócok”? Az Audi tagadja Binotto látogatását
https://formula.hu/parc-ferme/35819
Nemrég számolhattunk be azokról a sajtóértesülésekről, melyek szerint Mattia Binotto Neuburgba látogatott, hogy meghallgassa az Audi ajánlatát, ám végül visszautasította a németeket, saját belső körében úgy jellemezve a csapatot, hogy „bohócok” dolgoznak ott. A Business F1 értesüléseit most a német gyár egy képviselője cáfolta: „Megerősítjük, hogy Mattia Binotto soha nem látogatta meg a projektünknek otthont adó neuburgi Competence Centre-t.”
„Akarok én maradni még egy évre a Yamahánál?” – Morbidelli
https://formula.hu/parc-ferme/35817
Érdekes párbeszéd zajlott le az Olasz GP után Franco Morbidelli és egy riporter között, amelyről a The Race számolt be. A Yamaha versenyzője már másfél-két éve egy-két villanástól eltekintve elmarad saját maga korábbi és Fabio Quartararo jelenlegi teljesítményétől, így többször is felmerült már, hogy a hangvillások 2024-re már nem hosszabbítanak vele majd szerződést – annak ellenére, hogy Lin Jarvis korábban elmondta, hogy az olasz az elsődleges opciójuk az azóta már a Superbike-ban a BMW-hez átszerződő Toprak Razgatliogluval szemben. Most azonban maga Morbidelli hintett el arra utalást, hogy nem biztos, hogy marad a japán gyártóval jövőre, amikor ugyanis arról kérdezték, hogy a Mugellóban elért vasárnapi tizedik helye, amellyel Quartararót is megelőzte a futamon, fontos volt-e a jövője szempontjából, így felelt a motoros:
„Nem érdekel, nem érdekel. Arra kell koncentrálnom, hogy a lehető legprofibb és a legjobb motoros legyek. Nem a jövőm vagy a szerződésem alapján versenyzem, hanem a szenvedélyem miatt” – jelentette ki Morbidelli, aki még a Francia és az Olasz GP között is arról beszélt egy a MotoGP honlapjának adott interjúban, hogy többet kell nyújtania az ülése megtartásához. Most viszont amikor felvetették neki, hogy a vasárnapihoz hasonló eredmények csak segíthetik a jövőjét, a kérdezőt Lin Jarvis Yamaha-menedzserhez irányította, majd a következő párbeszéd zajlott le a The Race szaklap szerint:
Riporter: Nem gondolod, hogy az ilyen eredmények segíthetnek?
Morbidelli: Miben?
Riporter: Hogy még egy évre aláírj a Yamahával.
Morbidelli: Még egy évre maradni akarok a Yamahánál?
Riporter: Nos, akarsz?
Morbidelli: Beszéljetek Linnel erről.
A jelek szerint tehát az olasz helye egyáltalán nem garantált a Yamahánál: olyan pletykák is felröppentek az idézett szaklap szerint, hogy a hangvillások egy másik sztárversenyzőt szeretnének megszerezni Quartararo mellé, de ezek a pletykák elhalkultak Mugellóban. Korábban az említett és azóta kizárt Razgatlioglu mellett Jorge Martint hozták szóba még a Yamaha 2024-es ülésével, de a spanyol nemrég arról beszélt, hogy szerződése van a következő évre is a Pramac Ducatival (ami persze az elmúlt évek tapasztalatait elnézve sokat nem feltétlenül jelent a MotoGP-ben).
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Verstappen nagysága egy szinten van Schumacherével, Hamiltonéval és Sennáéval”
https://formula.hu/parc-ferme/35816
Max Verstappen idén hétből öt futamot nyert és jó úton jár afelé, hogy a szezon végén immár háromszoros világbajnoknak mondhassa magát. Ráadásul mindössze az ötödik pilóta lehet az F1 történetében, aki zsinórban három címet szerez Juan Manuel Fangio, Michael Schumacher, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton után. A 2016-os vb-győztes Nico Rosberg szerint Verstappen már most az említett egykori extraklasszisok szintjén van: „Igazi történelmi nagyságnak vagyunk szemtanúi, amely egy szinten van Schumacherrel, Hamiltonnal, Sennával. Igazán hihetetlen és rendkívüli teljesítmény” – nyilatkozta a német expilóta a Sky Sportsnak.
Nagy kérdés azonban, hogy meddig nyújtja majd a karrierjét Verstappen, aki idén többször is arról beszélt – elsősorban a folyamatos F1-es változtatások és a bővülő naptár kapcsán –, hogy aligha marad olyan hosszan a sportban, mint Hamilton vagy Fernando Alonso. Rosberg át tudja érezni a holland álláspontját: „Erről abban az évben kezdtek el beszélni, amikor Hamiltonnal harcolt, akkor mondta azt, hogy nem fog sokáig maradni, ha minden év olyan lesz. Azok a csaták annyira kemények és intenzívek, és egyúttal a mókát is részben elveszik. A sport mindig is intenzív lesz, főleg ha minden évben a bajnokságért harcolsz és te vagy az, aki csak elveszítheti. Minden várakozás arról szól, hogy újra és újra győznöd kell, ez megterhelő. Át tudom érezni a helyzetét. Pénzügyileg már rendben van: annyija van, hogy nem kell már dolgoznia vagy aggódnia. És rekordok terén is minden idők egyik legjobbja lesz az idei szezon végére.”
Ezért lett Bajnokok Fala a kanadai F1-es pálya utolsó kanyarjának kijárata – videó
https://formula.hu/parc-ferme/35812
Damon Hill, Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, Jenson Button, Sebastian Vettel: jó pár világbajnok törte már össze az autóját Montrealban az utolsó kanyar kijáratán. Íme:
It's not called the Wall of Champions for nothing! #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/Bh1w62gNCw
— Formula 1 (@F1) June 11, 2023
„Minden nap hiányzik” – Hamilton újra közös kiruccanást tervez Angela Cullennel
https://formula.hu/parc-ferme/35815
A szezon elején érkezett a hír, amelyről a Formula.hu számolt be elsőként, miszerint Lewis Hamilton szakított a körülötte dolgozó stábja talán legfontosabb tagjával, a fizioterapeutaként, trénerként is barátként is funkcionáló Angela Cullennel. A hétszeres F1-es világbajnok azóta többször is hangsúlyozta, hogy bár különváltak az útjaik, így is megmaradt a szoros kapcsolat közöttük, nemrég pedig arra is utalt, hogy rövidesen újra közös programot szervezhetnek:
„Minden nap hiányzik. Minden nap a friss levegőt jelentette számomra. Mindig nagy segítséget jelentett abban a hét évben, amíg együtt dolgoztunk. Egy nagyon jó barát volt és még most is az. Valójában beszélünk is róla, hogy újra összefussunk és csináljunk valamit közösen hamarosan, mint például ejtőernyős ugrás esetleg. Sosem fogjuk elhagyni egymást. Rendkívül hálás vagyok mindenért, amit adott nekem” – nyilatkozta Hamilton a L’Equipe hasábjain.
fotó: DPPI
Egy elgázolt mókus is hátráltatta Le Mans-ban a Toyotát
https://formula.hu/parc-ferme/35814
Nagyjából a Le Mans-i 24 órás második fele már egyértelműen az #51-es Ferrari és a #8-as Toyota küzdelméről szólt a győzelemért. A két egység többször is helyet cserélt az élen, változott, hogy éppen melyikük volt gyorsabb. A táv kétharmadánál például Ryo Hirakawa gyors ütemben bukta el az addigi tíz másodperc fölötti fórját Alessandro Pier Guidival szemben, majd a bokszban a Toyota elejét is ki kellett cserélni. Mint azt később Pascal Vasselon, a japán gyártó technikai igazgatója elárulta: ennek és Hirakawa lassabb tempójának is oka volt.
„Voltak olyan időszakok, amikor olykor domináltunk a Ferrarival szemben. Aztán az egyik ilyen versenyképes szakasz után Ryo eltalált egy mókust. Valószínűleg nem volt kicsi, mert komoly károkat okozott az autó elején. Bajban is volt emiatt az etapja végéig, amikor aztán le tudtuk cserélni az autó elejét” – idézi a szakembert a Motorsport.com portál.
A #7-es egység éjfél körüli balesete után egyedül talpon maradt, Hirakawa mellett Sebastien Buemi és Brendon Hartley által fémjelzett Toyotának Vasselon szerint az éjszaka is adódtak gondjai, miután egy törmelék eltömítette a hűtőket, s emiatt az egekbe szöktek a hőmérsékletek. Végül a #8-as körön belül maradt ugyan a Pier Guidi, Antonio Giovinazzi, James Calado trió által vezetett #51-es Ferrarihoz képest, de a márka így is először kapott ki Le Mans-ban 2017 óta, köszönhetően többek között Hirakawa hajrában produkált hibájának.
NASCAR: Martin Truex Jr. megmutatta, miért nem szabad feladni a reményt
https://formula.hu/parc-ferme/35813
Egy épített pályás versennyel folytatódott a NASCAR Cup Series idei szezonja. A hírhedt kaliforniai szőlővidék mellett fekvő Sonoma Racewayen rendezték meg az idei 16. futamot, amelynek első szakasza főként a Toyotákról szólt. Már a rajtot követő métereken a japán márka autói alkották a legjobb ötöt a pole-ból induló Denny Hamlin vezetésével, aki az első szakaszt is behúzta, ám eddigre már ott volt a közelében csapattársa, Martin Truex Jr. A 2018-as bajnok mindössze a 8. pozícióból vághatott neki a versenynek, ám végig kiváló tempót diktált, így az sem okozott gondot a számára, hogy néha igencsak rosszul jött ki a lépés.
Bár a 33. körben átvette a vezetést, következő kiállását pedig a második szakasz végén lévő sárga zászló alatt tudta le, ezzel a 10. helyre esett vissza, de még innen is visszakapaszkodott erőből. 42 körrel a leintés előtt az akkori éllovas, Kyle Buscht is megelőzte, aki a második szakasz legjobbja lett, nem sokkal később pedig úgy tűnt, ők ketten vívhatnak majd meg a győzelemért. 19 körrel a leintés előtt ugyanis jött a dráma, mivel az élről induló Hamlin nagyot hibázva falba tette a versenygépét, még egy sárga jelzést előidézve ezzel. Ez természetesen lehetőséget adott az újabb kiállásokra, amivel Tyler Reddick és Chase Elliott sem éltek, így a végjátékra mindketten az élen találták magukat.
A jócskán elkopott gumikon azonban nem sok esélyük volt, Reddick egy defekt miatt hamar a mezőny végére került, Elliott pedig hősiesen küzdött, de az ötödik hely volt a maximum. A 2020-as bajnokot először Truex Jr. kapta el, majd követte őt Busch, így közöttük rövid ideig egy szép csatára volt kilátás, ám a Joe Gibbs Racing veteránjával nem lehetett mit kezdeni. A 42 éves versenyző karrierje során negyedszer nyert ezen a helyszínen, amivel mindössze egy sikerre van a rekorder Jeff Gordontól. „Ezért megyünk át olyan éveken, mint a tavalyi. Soha nem adom fel, folytatnunk kell” – mondta el a leintést követően utalva arra, hogy egy éve csak a 26. helyen zárt a sonomai pályán, ezúttal azonban ismét ő kortyolhatott a győztesnek járó vörösborból. Mögöttük a harmadik helyen Joey Logano, míg a negyedik pozícióban Chris Buescher zárt.
Videó: Kimi Raikkönen fia pont úgy nyilatkozik, mint az apja
https://formula.hu/parc-ferme/35811
Robin Raikkönen a dobogóra állhatott legutóbbi gokartversenyén, az esemény után pedig hiába próbálta szóra bírni őt a szpíker, ugyanúgy egyszavas válaszokat vágott oda, ahogy azt édesapjától, Kimi Raikkönentől megszokta a világ.
Robin is as talkative as his father
— Kimi Räikkönen (@FansOfKR) June 11, 2023
mintturaikkonen | Instagram pic.twitter.com/xqCZ3ARlax
Russell a Manchester City sztárjával bulizott, a Mercedes gratulált Pep Guardiolának a BL-győzelemhez
https://formula.hu/parc-ferme/35810
Szombat este megszerezte első Bajnokok Ligája-serlegét a Manchester City, a csapat edzője, Pep Guardiola pedig már harmadszor ért fel a csúcsra ebben a sorozatban. A spanyol tréner jó kapcsolatot ápol a Mercedes F1-es csapatvezetőjével, Toto Wolff-fal, a Mercedes istálló pedig gratulált is neki a közösségi oldalán:
Mission accomplished.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 11, 2023
Congratulations to @ManCity and @PepTeam on an historic treble. pic.twitter.com/vZPOjNWpb1
Wolff korábban beszélt már arról, hogy mi köti össze Guardiolával, erről itt írtunk: https://formula.hu/egyeb/2022/12/23/olyan-vagyok-mint-guardiola-wolff
George Russell, a Mercedes pilótája pedig a City sztárjátékosával, Jack Grealishsel bulizott az esemény után, amiről ő is posztolt:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Magyar második hely Le Mans-ban
https://formula.hu/parc-ferme/35809
Magyar sikernek is örülhettünk a Le Mans-i 24 órás hétvégéjén: Válint Bence a Ferrari Challenge-ben, a hétvége egyik betétsorozatában szerepelt, és végig az élmezőnyben tudott autózni. A szabadedzések és az időmérő során is folyamatosan a top ötben volt a 70 autós mezőnyben, végül a negyedik helyre kvalifikált, majd a remek rajtja után feljött a második pozícióba, ezt pedig meg is őrizte a biztonsági autó által dominált futamon.
A magyar pilóta így dobogóra állhatott, és 61 ponttal jelenleg a bajnokság harmadik helyén áll.
fotó: Válint Bence Facebook
Videó: nézd vissza a Le Mans-i 24 órás legfontosabb pillanatait
https://formula.hu/parc-ferme/35808
Az Eurosport összefoglaló videójával a lényeg bepótolható a 100. évfordulós Le Mans-ról:
Így áll a WEC tabellája a Le Mans-i 24 órást követően
https://formula.hu/parc-ferme/35807
A súlyozás miatt jóval több nyom a latban a Le Mans-i győzelem a WEC szezonjában, mint bármi más, ez pedig azt eredményezi, hogy a #7-es Toyota lemaradt a pontversenyben: a Kobayashi-Lopez-Conway trió egészen az ötödik helyig csúszott vissza a tabellán.
A #8-as Toyota viszont a mostani második helyével együtt vezet: Buemi, Hartley és Hirakawa 107 egységet begyűjtve áll az élen. A Le Mans-t megnyerő #51-es Ferrari legénysége (Giovinazzi, Pier Guidi és Calado) kijavította az eddigi gyengébb eredményeit, és 82 ponttal feljött a második helyre, a harmadik pedig a Le Mans-ban is dobogós #2-es Cadillac: Lynn, Bamber és Westbrook 70 pontot gyűjtött eddig. A negyedik az #50-es Ferrari (Nielsen, Fuoco, Molina) 67 egységgel.
Ami a gyártókat illeti, ott is a Toyota áll az élen: a japánok 126 ponttal vezetnek, a Ferrari 108-cal második, a Cadillac 70, a Porsche 54, a Peugeot 35, a Glickenhaus pedig 32 pontnál tart eddig.
fotó: dppi
Versenytársai mentették ki az ájult sprint car-versenyzőt
https://formula.hu/parc-ferme/35806
Látványos és roppant veszélyes baleset történt egy knoxville-i sprint car futamon, melyet követően Carson Macedo nagyon hálás lehet versenyzőtársainak: a levegőbe repülve többször átforduló, majd kigyulladó autót ugyanis nem tudta elhagyni az eszméletét veszítő pilóta. A bukás után több versenyzőtárs odarohant, köztük Kyle Larson sógora, a négyszeres bajnok Brad Sweet, és segítettek a beavatkozóknak magához téríteni és kiszabadítani Macedót.
A gyors mentőakciónak köszönhetően Macedo még ha segítséggel is, de saját lábán ment el a mentőig, jelenleg kórházban ápolják.
Tom Cruise Hamilton ellen Shakiráért: Lehetetlen küldetés?
https://formula.hu/parc-ferme/35805
Mára sem maradunk bulvártéma nélkül. Úgy tűnik, hogy Tom Cruise lehetetlen küldetésre készül: versenybe száll Lewis Hamiltonnal Shakira kegyeiért. Mint az hetek óta közismert, a Barcelona korábbi klasszis hátvédjétől, Gerard Pique-től viharos körülmények között elváló kolumbiai énekesnő és a hétszeres világbajnok között formálódik valami, s a People magazin minapi cikkében már határozottan nem baráti, hanem romantikus kapcsolatról írt.
Azonban nem Hamilton az egyetlen sztár, aki érdeklődik Shakira iránt, a Mirror beszámolója szerint ugyanis mielőtt a versenyző képbe került volna, Tom Cruise is megkörnyékezte az énekesnőt, s „hihetetlen kémia” működött kettőjük között – azonban a Mercedes ászáról felröppenő pletykák alaposan megtépázták az egóját.
Nem lehet a világ legjobbja, aki csak az F1-ben nyer?
https://formula.hu/parc-ferme/35804
Érdekes gondolatot fogalmazott meg a hétvégén éppen a Le Mans-i 24 óráson szereplő Jenson Button. A 2009-es F1-es világbajnok ugyanis úgy véli, hogy hiába lehet akár Lewis Hamilton, akár Max Verstappen a legeredményesebb Formula-1-es pilóta majd a jövőben – vagyis a brit igazából már az is –, a legnagyobbnak csak olyan versenyzőt lehet nevezni, aki a száguldó cirkuszon kívül is letette a névjegyét: „Minden esély megvan rá, hogy Max legyen a legnagyobb. De tetszik az az elképzelés, hogy nem lehetsz a világ legjobb versenyzője, ha nem lépsz ki az F1-en kívülre” – fogalmazott a The Times hasábjain Button, aki Fernando Alonsót hozta fel példaként, aki nyert Le Mans-t, Daytonát, valamint indult az Indy 500-on és a Dakaron is.
Verstappen egyébként már elmondta korábban, hogy az F1-es karrierje után szívesen maga is belekóstolna a sportautózásba. Hamilton esetén egyelőre nemigen hallhattunk hasonló tervekről – igaz, egyelőre még mindketten az F1-re fókuszálnak.