Vasseur a fejlesztések fontosságát emelte ki
https://formula.hu/parc-ferme/38377
A Ferrari csapatfőnökének véleménye szerint a Monzában aratott győzelmük leginkább a gumikezelésnek volt köszönhető, ám az Olasz Nagydíjra hozott fejlesztéseik jelentősek voltak.
„Hogy őszinte legyek, a monzai pályán elég nehéz látni azt, hogy mennyit is jelentenek a fejlesztéseink. A soron következő pályák karakterisztikája nagyon eltérő lesz” – mondta Fred Vasseur.
A francia szakember úgy véli, hogy az élcsapatök közötti szoros verseny miatt minden egyes újítás kiemelet fontossággal bír.
„Azt látjuk, hogy az időmérőn hat vagy hét autó is kevesebb, mint egy tizeden belül van egymáshoz képest. Minden egyes fejlesztés különbséget jelenthet. A mostani csomag természetesen kulcsfontosságú volt, de a mutatott tempónk leginkább a gumikezeléshez volt köthető” – tette hozzá a Ferrari csapatfőnöke.
Kezdődik az F1-es Spanyol Nagydíj hétvégéje, íme a program
https://formula.hu/parc-ferme/35719
Formula-1, Formula-2, Formula-3 és WRC is szerepel a pénteki programban, íme a mai menetrend:
Péntek (június 2.)
8:40 WRC, első versenynap (előfizetés után WRC+)
9:55-10:40 Formula-3, szabadedzés
11:05-11:50 Formula-2, szabadedzés
13:30-14:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
15:00-15:30 Formula-3, időmérő (M4 Sport)
15:55-16:25 Formula-2, időmérő (M4 Sport)
17:00-18:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
A hétvége teljes menetrendje ezen a linken megtekinthető!
fotó: dppi
Fotó: A Ferrari Red Bull-ihletésű oldaldoboza
https://formula.hu/parc-ferme/35724
A Ferrari is beállt a sorba: miután Monacóban a Mercedes hagyta el saját oldaldoboz-koncepcióját a Red Bull megoldásának utánzatáért, Barcelonában a vörös autó jellegzetes, széles és felül bemélyedő, „fürdőkádas” oldaldobozai váltak múlttá, az RB19-et idéző kialakításért cserébe – annak ellenére, hogy a csapat folyamatosan azt kommunikálta, nem fog radikális változás történni.
A Ferrari eddigi megoldása befelé, a mostani azonban a Red Bullhoz és az ő nyomukban járó többi csapathoz hasonlóan lefelé tereli a levegő útját – az SF-23 kialakítása az Aston Martin, Mercedes és Alpine dizájnjához hasonlít legjobban. Ugyanakkor megmaradt az eddigi oldalszekrény több jellegzetessége, köztük a beömlő, az alávágás és az S alakú csatorna.
Az új megoldásról egyelőre egy lesifotó készült a bokszutcában:
Goed, nu met bijbehorende foto's - ging technisch iets niet helemaal goed bij overzetten naar laptop (met oude GP uppen). Maar daar gaan we: de aangepaste Ferrari-sidepods voor de #SpanishGP. Met zoals gezegd geen 1-op-1 kopie, maar wel RBR filosofie qua downwash en undercut #F1 pic.twitter.com/7Ou4u3xkg0
— Ronald Vording (@RonaldVording) June 1, 2023
Alfa–Haas: Egyelőre nem történt megkeresés
https://formula.hu/parc-ferme/35723
A Monacói Nagydíj hétvégéjén kapott szárnyra a hír, hogy az Alfa Romeo a Sauber csapatától való elköszönés után is maradna a Formula-1-ben szponzorként, mégpedig a Haas oldalán 2024-től. A beszámolók 20 millió dollárt és kétéves szerződést is említettek, de Günther Steiner barcelonai sajtókonferenciáján lehűtötte a kedélyeket:
„Sok ember mondta már nekem, egyedül az Alfa Romeo nem szólt róla. Persze vizsgálják, mi legyen a jövőben. Meglátogattak minket, ami bemutatás volt, semmi más” – mondta a Formula.hu jelenlétében az Alfa Romeo-vezérigazgatóval, Jean-Philippe Imparatóval Monacóban történt találkozóról, amely a pletyka egyik kiindulópontja volt. „Korábban soha az életemben nem találkoztam vele, ezért bemutatkoztunk egymásnak. Nincs mit titkolni, csak beköszönt, hogy helló és ennyi volt. Nem tudom, mit terveznek a jövőben.”
Steiner hozzátette, a Haas nyitott lenne egy megállapodásra, de csak a jelenlegi főszponzor, a MoneyGram mellett. Kiemelte, nem ismeri az Alfa Romeo terveit, nincs ajánlat az asztalon, ezért nem is foglalkoztatja aktívan az ügy.
Fotó: Haas
Egy harmadik „hazai” versenyző is szerepel a Spanyol Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/35722
Esteban Ocon a francia zászló alatt versenyez, Franciaországban is született, de ereiben nem is kevés spanyol vér csörgedez: nagyszülei az apai ágon spanyolok, ráadásul sok rokona épp a barcelonai pálya vonzáskörzetében lakik.
„Sok családtagom él a pálya környékén, a nagyszüleim is spanyolok. Nekem ez gyakorlatilag két egymást követő hazai versenyhétvége. Jó érzés idejönni egy nagyon eredményes hétvége után” – mondta Ocon a csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón, melyen összehasonlította monacói dobogóját a 2021-es hungaroringi győzelemmel.
Fotó: DPPI
Mikor lesz a spanyol F1-es futam?
https://formula.hu/parc-ferme/35720
A Spanyol Nagydíj június 4-én, helyi és magyar idő szerint is vasárnap 15:00-kor veszi majd kezdetét. Normál hétvégéhez érkezik az F1-es mezőny, nem lesz sprint vagy egyéb fordulat, két pénteki szabadedzés, egy szombati gyakorlás, egy szombati időmérő, és a vasárnapi, európai idő szerint kezdődő futam szerepel a programban. A verseny 66 körös lesz majd.
A teljes hétvége részletes programja, a Spanyol Nagydíj menetrendje ezen a linken megtekinthető!
fotó: dppi
Wolff: Nincs köze az Aston–Honda megállapodásnak a Mercedes-motorokhoz
https://formula.hu/parc-ferme/35718
A múlt héten jelentették be hivatalosan a felek, hogy 2026-tól a Honda az Aston Martin gyári partnereként tér vissza ténylegesen is a Formula-1-be (bár igazából most is jelen vannak a Red Bull Powertrains technikai segítőjeként). Ezzel a Mercedes elveszít egy ügyfélcsapatot a jelenlegi háromból, hiszen a silverstone-i istálló csaknem másfél évtizede már az ő erőforrásaikkal versenyzett. A hírre reagáló Toto Wolff Mercedes-főnök szerint azonban ez nem annak a jele, hogy a hajtásláncuk már ne lenne elég versenyképes:
„Nem gondolom, hogy annak, hogy a Mercedes ügyfélcsapatából Hondára váltanak, bármi köze lenne az erőforráshoz. Szerintem versenyképesek vagyunk a hajtásláncot illetően, de mindig is fel akarták szabadítani magukat és igazi gyári csapattá válni, és pontosan ezt is teszik. Exkluzív motorbeszállítói szerződésük lesz, saját üzemanyag-szállítójuk van, építenek egy nagy gyárat, ami a következő hónapokban áll működésbe – és Lawrence céljai sosem kicsik. Úgy vélem, ha versenyképes akarsz lenni és bajnokságokat akarsz nyerni, akkor ilyen lépéseket kell tenned” – vélekedett a RaceFans.net által idézett Wolff. Arról, hogy Strollék miért járnak jól a Hondával, itt írtunk bővebben.
fotó: DPPI
Fotók: Új sisakkal indul hazai futamán Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/35721
Carlos Sainz megmutatta a barcelonai hétvégére szánt sisakját:
Home GP ready! What are your thoughts?
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) June 1, 2023
-@ScuderiaFerrari #Carlossainz #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/nwCGyJW1Mt
Taylor Swift helyett... Ő lehet Alonso új barátnője
https://formula.hu/parc-ferme/35716
Az elmúlt hetekben bombaként robbant az a bulvárhír, hogy Fernando Alonso összeszűrte a levet az amerikai popsztárral, Taylor Swifttel. Azóta nem erősítette meg és nem is cáfolta ezeket az értesüléseket a spanyol, azonban ehelyett inkább húzta a sajtó agyát különböző élcelődéseivel. Mikor erről kérdezték Alonsót, csak annyit válaszolt "nem szeretem keverni a magánéletem és a karrierem. Szóval inkább nem kommentálnám a dolgot."
Az olasz La Repubblica úgy tudja, hogy Alonso új párja nem Taylor Swift, hanem egy újabb újságíró, aki eddigi barátnőjéhez hasonlóan az F1-es hétvégéken dolgozik, a spanyol DAZN csatornánál. A hölgy neve Melissa Jimenez, aki a futballista, Marc Bartra korábbi felesége és nem mellesleg Aleix Espargaro főmérnökének, Antonio Jimeneznek a lánya. A La Repubblica azt is megjegyzi, hogy a Monacói Nagydíj alatt a paddock csendes megfigyelője volt Alonso és előző barátnője, Andrea Schlager veszekedésének.
Zanzibár lehet a következő afrikai F1-es helyszín?
https://formula.hu/parc-ferme/35715
Sokáig úgy tűnt, hogy Kyalami érkezésével Spa-Francorchamps kiszorulhat az F1-es versenynaptárból, ezzel pedig Afrika visszatér az F1 térképére, azonban különböző problémák miatt egyre kevésbé valószínű, hogy Dél-Afrikába látogat a száguldó cirkusz.
Most az olasz Sportface értesülései szerint egy olyan új afrikai jelentkezője van az F1-es versenynaptárnak, amihez még Giancarlo Fisichellának is köze van. Az Afrika keleti partjainál fekvő Tanzánia szigetén, Zanzibáron épp zajlik egy 500 millió eurós beruházás, a helyi kormány támogatását élvezve. Zanzibári Nagydíj. Hogy hangzik?
Játssz a Formula.hu F1-es tippjátékával, és nyerj!
https://formula.hu/parc-ferme/35713
Megéri játszani a Formula Tipperrel: aki a Formula.hu F1-es tippjátékán belül a Formula Bajnokság nevű pontvadászatban a legtöbb pontot gyűjti be a Spanyol Nagydíj hétvégéjén, az ajándékba kapja az Autósport évkönyv 2022 című kötetünket.
A tippjátékunk ezen a linken elérhető, a szabályok és a lebonyolítás itt olvasható el - várunk mindenkit!
Minden futamon legalább egy bokszkiállásnyi előnnyel nyert eddig a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/35710
Monacóban az eső és minden egyéb ellenére 27 másodperccel győzte le a második helyett Fernando Alonsót Max Verstappen, ennek kapcsán érdemes megnézni, hogy átlagosan milyen különbségekkel emelkedik ki idén az RB19 a mezőnyből – az időmérőkön szorosabb a helyzet, a futamokon viszont meg sem tudják közelíteni őket eddig a riválisok.
Bahreinben a harmadik Alonso 38, Szaúd-Arábiában 20, Bakuban Charles Leclerc 21, Miamiban ismét Alonso pedig 26 másodpercet kapott a győztestől, mint legjobb nem Red Bull-pilóta, és a listából hagyjuk ki Melbourne-t, ahol biztonsági autó mögött gurult be a mezőny, de Verstappen fölénye addig is egyértelmű volt. Az öt számadatból az derül ki, hogy tiszta versenyben még nem fért be 20 másodperc alá a mezőny egyetlen futamon sem, és hogy a Red Bull átlagosan 26,4 másodperc a különbség, vagyis nyugodtan mondhatjuk, hogy több, mint egy bokszkiállás.
A közleményből tudta meg Villeneuve, hogy kirakták a Le Mans-i csapatból – otthagyja a WEC-et
https://formula.hu/parc-ferme/35712
Néhány napja mi is beszámoltunk róla, hogy a Vanwall Racing Team ByKolles úgy döntött, a jövő hétvégi Le Mans-i 24 óráson Jacques Villeneuve helyett Tristan Vautier lesz Esteban Guerrieri és Tom Dillmann mellett a harmadik pilótájuk. Az 52 éves kanadai számára incidensekkel telt az Endurance-világbajnoki idény eddigi része, a csapat a közleményben viszont elsősorban a születendő kislányával és a kevés felkészülési kilométerrel indokolta a döntést. Most maga Villeneuve is reagált minderre: az 1997-es F1-es világbajnok állítása szerint ő is a közleményből értesült a dologról, a körülmények miatt pedig úgy döntött, hogy a többi idei futamon sem áll rajthoz már a WEC-ben.
„Mélyen elszomorít, hogy a Valwall Racing Team ByKolles május 25-i nyilvános közleményéből tudtam meg, hogy helyettesíteni fognak a soron következő Le Mans-i 24 óráson” – fogalmazott Villeneuve. „Mostanában nem érkezett felém hivatalos kommunikáció a csapat részéről, ami még meglepőbb annak fényében, hogy továbbra is érvényes szerződésem van a Le Mans-i 24 óráson való részvételről. A közlemény kiadásának időpontja furcsa módon egybeesett azzal, amikor megérkeztem a kórházba a kislányunk születésére, ami május 26-ra volt kiírva. ByKolles pontosan tudott erről a családi eseményről, ezért nem tudtam reagálni erre a hirtelen bejelentésre. Versenyző családként mindig sikeresen kiegyensúlyoztuk a családi életünket a versenyzői karrierünkkel, és a versenyzés mindig prominens helyet foglalt el nálunk.”
„Valójában alapos és jól szervezett volt a felkészülésem a Le Mans-i 24 órásra. Jelentős időt és energiát fektettem abba, hogy fizikailag és mentálisan is csúcsformában legyek erre az általam nagyon várt kihívásra. Miután megnyertem az Indy 500-at, az IndyCart és az F1-es világbajnokságot, a Le Mans-i 24 órás különleges jelentőséggel bír számomra. Emiatt mélységesen elkeserít, hogy igazságtalanul és önkényesen megtagadták a részvételem lehetőségét. Ilyen körülmények között úgy döntöttem, nem veszek részt a WEC-szezon további részében a ByKolles színeiben. Ehelyett a figyelmemet és az energiámat arra irányítom, hogy felkészüljek egy sikeresebb és professzionálisan kielégítő 2024-es idényre.”
fotó: DPPI
Eső és zivatar kavarja meg az F1-es Spanyol Nagydíjat?
https://formula.hu/parc-ferme/35711
Érdekes előrejelzéseket láthatunk jelen pillanatban a hétvégi Spanyol Nagydíj kapcsán. A várakozások szerint péntek délelőtt napos, nyugodt körülmények között kezdődhet meg a hétvége, délutánra, a második szabadedzés idejére viszont már van esély némi esőre, az igazi fordulat azonban szombaton és vasárnap jöhet.
Mindkét napra napos délelőttöt, és záporos, zivataros délutánt jövendölnek az időjósok, a futam idejére jelenleg 55% az esély valószínűsége.
A régió biztos, hogy kapni fog valamennyit az égi áldásból, de az természetesen most még erősen kérdéses, hogy az éppen abban az idősávban eléri-e magát a pályát.
fotó: dppi
F1-gyerekverzió: A Magyar Nagydíjon debütál az alternatív közvetítés
https://formula.hu/parc-ferme/35709
Korábban példátlan újítást vezet be a Formula-1: a Magyar Nagydíjon először készül közvetítés, amelyet gyerekek részvételével gyerekeknek szánnak. A műsor angol és német nyelven készül el (a hagyományos közvetítés alternatívájaként), három gyerekkorú riporter mellett a korosztálynak szánt grafika és effektek jelennek meg a képernyőn.
Az angol verzió arca Jenson Button és Danica Patrick lesz, az ő munkájukat segíti három gyerekkorú riporter, akik interjúkat készítenek és műsort vezetnek a Sky Sports megszokott csapatát kiegészítve. Közülük ketten már korábban is szerepet kaptak az F1-es közvetítésben, a harmadik pedig egy gokartos. A német verzió még a kiválasztási folyamatnál tart, 10-14 év közti gyerekeket keresnek.
A hírről a grid kidek jutottak eszünkbe, még 2018-ból
Bevetődések és hibák az esőben – a legjobb monacói onboard videók
https://formula.hu/parc-ferme/35707
Sainz felúszása, Perez időmérős autótörése, Stroll első körös falra préselése, a Haasok merész manőverei, Russell és Perez koccanása – ezek mind láthatók a monacói fedélzeti kamerás összeállításban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Először ülhet be az F1-es Mercedesbe Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/35708
A német Bild értesülései szerint a jövő héten első alkalommal ülhet be az igazi 2023-as Formula-1-es Mercedesbe az istálló által teszt- és tartalékpilótaként foglalkoztatott Mick Schumacher. Az alakulat vesz részt ugyanis a Pirelli gumitesztjén a Spanyol Nagydíjat követő kedden és szerdán a barcelonai pályán, s míg előbbi napon még George Russell lesz munkában, szerdán már a tervek szerint az előző két idényt a Haasnál lehúzó Schumacher ül volán mögé. A fiatal versenyző eddig a szimulátorból segítette a Mercedes munkáját, valamint jelen volt a nagydíjhétvégéken is esetleges tartalékként.
Szerződést hosszabbított egyik legfőbb partnerével az F1
https://formula.hu/parc-ferme/35706
Szerdán a Formula-1 bejelentette, hogy további évekre meghosszabbította az együttműködését a Heinekennel. A két fél még 2016-ban lépett partnerségre, azóta számos módon dolgoztak együtt a szurkolói élmény fejlesztésén és új rajongók bevonásán, s ez továbbra is így fog történni, többek között a nemrég Heineken-márkanagykövetnek bejelentett DJ Martin Garrix előadásaival. A sörmárka emellett többek között promotálni fogja a Heineken 0.0 névre hallgató alkoholmentes termékét, valamint folytatja az „Amikor vezetsz, soha ne igyál” kampányát is.
A bejelentés egyúttal azt is tartalmazza, hogy a Heineken lesz a névadó szponzora az idei F1-es naptár új versenyének, a novemberben sorra kerülő Las Vegas-i Nagydíjnak.
fotó: DPPI
Jön az Alfa Romeo-Haas, és egyúttal visszatér az F1-be Giovinazzi?
https://formula.hu/parc-ferme/35705
Pitwall című heti hírösszefoglaló műsorunkban ezt a témát is boncolgattuk: maradhat az F1-ben az Alfa, és visszatérhet a rajtrácsra az onnan kiszoruló olasz. Nézzétek meg a vonatkozó részt: