DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal

Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.

f1-zandvoort-saturday-5

fotó: Ollé Iván

A Drive to Survive foglalkozni fog a Horner-üggyel

Az utóbbi időben az F1-es közbeszéd egyik fő témája volt a Horner-ügy, amellyel kapcsolatban unásig ismételték azt a megjegyzést, hogy a Netflixen futó Drive to Survive alkotói dörzsölhetik a tenyerüket, hiszen a történet rengeteg alapanyagot ad a következő évadukhoz – maga Horner egyszer azzal viccelődött, hogy mindenről a Netflix tehet.

horner-melbourne

Ez valószínűleg nem így van, mindenesetre most a sorozat producerét, James Gay-Reest is megkérdezték, mit gondol az ügyről. Az 57 éves brit producer elmondta, hogy nem lehet kikerülni a témát a következő évadban, de a tálalásakor figyelni kell az érintettek szempontjaira is a sajátjuk mellett: „Mindannyian azt akarják majd, hogy egy bizonyos módon meséljük el, szóval olyan határok között kell maradnunk, hogy mindenki elégedett legyen, ahogy a Netflix is, és mi magunk is nyugodtan alhassunk éjszaka.”

Ami magát az ügyet illeti, Gay-Rees így sommázta álláspontját: „Szerintem Horner egyelőre rendben van, de nem úgy tűnik, hogy vége van a történetnek. Minden attól függ majd, hogyan folytatódik a dolog. Nem tudom, hogy mibe keveredett, és őszintén szólva nincs is véleményem róla, mindenesetre amin ő keresztülment, azt senkinek sem kívánnád.”

horner-2024-3

Alonso beülne az Aston Le Mans-i autójába – de még nem gondol erre

Amikor bejelentették, hogy az Aston Martin mégis megépíti a korábban parkolópályára állított Le Mans-i hypercarját a Valkyrie alapján, természetesen gyakorlatilag azonnal felmerült mindenkiben, hogy a zöldek F1-es csapatánál versenyző kétszeres Le Mans-győztes és endurance-világbajnok Fernando Alonso szerepet kap-e a projektben. A spanyol klasszisnak most neki is szegezték a kérdést, hogy érdekelné-e egy ülés a Valkyrie LMH-autójában.

alonso-smile

„Igen, de nem most, most nem gondolok erre” – mondta Alonso, aki hamarosan megkapja saját példányát az utcai változatból: „Imádom a Valkyrie-t. Júliusban kapom meg az enyémet, már régóta várom, egy évig tart, mire megérkezik. Szóval miért ne? Ha előbb otthon vezetném ezt az autót, aztán meg a pályán is, az gyönyörű lenne.”

Az Aston Martin a korábbi hírek szerint csak egy autót indított volna a WEC-ben, de a legfrissebb tervek szerint a gyártókat köteleznék arra, hogy két egységgel szerepeljenek a világbajnokságban.

aston-valkyrie

Elképesztő: Dobhártyasérülést okozott az üvöltő versenyző

Elképesztő történetet osztott meg a tokiói Formula–E fordulón a Nissan versenyzője, a végül tizedikként záró Sacha Fenestraz a Daily Starnak adott interjújában: versenymérnöke, Johann Aime az egyik tavalyi verseny után orvosi ellátásra szorult, mert indulatában túl hangosan üvöltött bele a rádióba: „Már nem is emlékszem, hogy miért, egyszerűen üvöltöttem egyet. Rajta volt a nagy fejhallgató, és amikor kiabáltam, megsérült a dobhártyája.”

„Elment az orvoshoz, és találtak is problémákat. Sokszor használom a rádiót keresztül, de talán néha egy kicsit túl sokat is” – mondta Fenestraz, hozzátéve, hogy a Formula–E-ben ahhoz is hozzá kellett szoknia, hogy a világ füle hallatára kommunikál: „Ha egyszer kimegyek a pályára, teljesen más ember vagyok. Soha nem volt még olyan előtte, hogy a rádiókommunikációmat hallják a tévében, és láthattuk néhányszor, hogy dühös és ideges tudok lenni helyzetekben. Magam is meglepődtem, hogyan reagálok.”

Bár a cikk a tavalyi mexikóvárosi versenyt említi, az incidens valójában az indiai fordulóban történt, amikor Sam Bird három autót golyózott ki a pályáról, köztük az övét. Aime korábban elárulta, hogy az orvos folyadékot talált a fülében az esetet követően.

fenestraz

Hülkenberg nem érti, mi történt Ricciardóval

Talán egy F1-es pilóta sem okozott akkora csalódást az idei szezonban, mint Daniel Ricciardo, akit nem is olyan rég még a Red Bull ülésével hozták szóba, mostanra viszont arról szólnak a hírek, hogy már a tavasz vége előtt kikerülhet a királykategóriából. Gyengélkedésével kapcsolatban jó néhányan megszólaltak mostanában, így tett korábbi csapattársa, Nico Hülkenberg is, aki értetlenül áll a helyzet előtt.

ricciardo-2024

„Ennek semmi értelme, nem is értem” – nyilatkozta a Haas versenyzője a minap. „2019-ben nagyon versenyképes volt, jó volt a tempója, a McLarennél töltött idő óta viszont küszködik, pedig az még ugyanaz az autógeneráció volt, és nem az új” – folytatta a német, aki azt is hangsúlyozta, hogy nemigen tudja megítélni a kialakult helyzet okait kívülről:

„Nehéz, különösen kívülről, az összes információ és adat hiányában nehéz megítélni. Nem tudom, miért van így. Szerintem még mindig jó versenyző, de akkoriban talán erősebb volt.”

hulkenberg-2024

„Ha ennyire nem bíznak benne, miért hosszabbítottak egyáltalán Sargeanttel?”

Széles körben logikus és érthető döntésnek tartják, hogy James Vowles az Ausztrál Nagydíjon a balesetező Alex Albont átültette Logan Sargeant autójába, ezzel az amerikait megfosztva a versenyzés lehetőségétől – Jolyon Palmer azonban azok közé tartozik, akik szerint védhetetlen döntés született.

„James Vowles azt mondta, ez volt a legnehezebb döntése. Ebben nem is kételkedem, de úgy gondolom, rossz volt” – írta az egykori Renault-pilóta a Formula1.com-on vezetett rovatában. „Vegyük csak sorra. Először is, Albon lett volna az erősebb versenyző a hétvégén? Igen, ez logikus az előző szezont nézve. De 34 kört kihagyott pénteken, másfél edzést. Nem voltak pénteken kvalifikációs és versenyszimulációs körei, Logannal ellentétben.”

A gondolatmenet alapján Palmer még azt is megpendítette: „Ha Vowles szerint Albon ezekkel együtt is erősebb nála, az felveti a kérdést, miért hosszabbítottak Sargeanttal egyáltalán 2024-re, ha ennyire nem bíznak benne?” – tette fel a kérdést. Palmer azzal folytatta: bár Sargeant nyilvánosan emelt fővel viselte a döntést, garantáltan időre lesz szüksége, hogy ezen túl tudjon lépni.

Szívműtéten esett át a korábbi csapatfőnök, Flavio Briatore

A Renault egykori csapatfőnöke, Fernando Alonso menedzsere a közösségi médiában számolt be arról, hogy egy rutinvizsgálat során jóindulatú daganatot találtak a szívében. Ezt követően a 73 éves olasz szívműtétre feküdt be Milánóban. A minimálisan invazív eljárás sikerrel zárult, Briatore el is hagyta a kórházat, tíz nappal a rutinvizsgálatot követően. A videóban, amelyben a beavatkozásról beszélt, hangsúlyozta követőinek, mennyire fontos a megelőzés – a két évvel ezelőtti vizsgálaton még nem volt nyoma a tumornak.

Az excsapatfőnök a Bahreini Nagydíjon még személyesen jelent meg, és vélhetően hamarosan újra látjuk őt a Formula-1-es közegben.

25 év börtönre ítélték a Mercedes F1-es csapatának korábbi szponzorát

Még 2021-ben jelentette be a Mercedes F1-es csapata, hogy szponzori megállapodást kötött a kriptopiacon komoly tényezőnek számító FTX nevű céggel, és a kontraktus több évre szólt a felek között. Azonban alig 14 hónappal később, a 2022-es Sao Pauló-i Nagydíj előtt már azt közölte az istálló, hogy felbontották az egyezséget, miután az FTX ellen csődeljárás indult, és Sam Bankman-Fried vezérigazgató lemondott. A Mercedes F1-es csapatán kívül olyan sportolók és sportegyesületek voltak a cég partnerei között, mint az NFL-sztár Tom Brady, vagy a Golden State Warriors és a Miami Heat NBA-csapata.

A céggel kapcsolatban aztán pénzmosás gyanújával indult eljárás, és tavaly ősszel el is ítélték a vezérigazgatót, és az egykor 32 milliárd dollárra értékelt vállalkozás ügyét úgy emlegették, mint az utóbbi évek legnagyobb pénzügyi csalását. Abban az időszakban több ügyfelet, köztük a Mercedest is beidézték azzal, hogy segített a pénzmosásban, tekintve a megkötött szerződést-

Bankman-Fried ellen aztán az utóbbi napokban született meg a végleges ítélet, előállították egy manhattani bíróságon, 25 éves szabadságvesztésre ítélték, emellett pedig 11 milliárd dollár büntetést kell megfizetnie.

f1-mercedes-2024

WEC: Három héttel a szezonnyitó után, utólag zárták ki a Cadillacet

Az ötödik helyet szerezte meg a Cadillac #2-es autója Earl Bamber, Alex Lynn és Sebastien Bourdais vezetésével a katari 1812 kilométeres versenyen, a WEC szezonnyitóján, még március első hétvégéjén. A verseny után elvégzett vizsgálatok során viszont az derült ki, hogy az autó karosszériájának bizonyos elemi nem egyeznek meg a homologizált verzióval.

Az ezt követő vizsgálat során meghallgatták a Cadillacet is, a csapat pedig azzal védekezett, hogy a karosszériát gyártó Dallara hibázott, utóbbi cég pedig elismerte, hogy két elemet is a végső minőségellenőrzés nélkül küldött el a Cadillacnek, így lehetett minimális eltérés. 

A stewardok elfogadták a magyarázatot, de úgy határoztak, hogy ettől még a szabálysértés megvalósult, így három héttel a verseny után kihirdették: kizárják a futam végeredményéből a #2-es autót. Az ötödik helyet így a #7-es Toyota kapja meg, és az utólagos döntés értelmében az első WEC-pontjait ünnepelheti a BMW is, ugyanis a tizedik helyre így a németek #20-as autója léphet előre.

A sorozat egyébként még egy ponton támadja a Cadillacet: bevezetett egy új szabályt, amelynek értelmében minden gyártónak kötelező lesz két autót indítania a sorozatban 2025-től, és ez a nagyobb istállók közül csak a Cadillacet érinti.

wec-cadillac_1

Távozott a Red Bulltól Max Verstappen főszerelője

Távozik a Red Bull F1-es csapatától Lee Stevenson, aki 18 évet töltött el az istállónál, és az utóbbi időszakban Max Verstappen főszerelőjeként dolgozott.

Stevenson fontos szereplője volt a csapatnak, 2020-ban nagy szerepet vállalt például abban, hogy Verstappen dobogóra állhasson azon a Magyar Nagydíjon, amelynek a felvezető körén hibázott és összetörte az autóját.

A szakember tegnap, március 28-án, csütörtökön dolgozott utoljára Milton Keynesben, amely után Instagram-posztban búcsúzott – állítólag egy másik csapathoz igazol a paddockban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lee Stevenson (@f1leeroy) által megosztott bejegyzés

Vettel gondol néha az F1-es visszatérésre

A potenciális F1-es visszatérésről kérdezték Sebastian Vettelt a hétközi WEC-tesztje után – és a négyszeres világbajnok nem zárkózott el teljesen ettől.

„Az ember nyilván gondol rá, flörtöl a gondolattal, de néha az van, hogy az egyik gyerekem mondja, hogy ’apa, ne csináld, mert akkor sokat leszel távol’. Nagyon élveztem az utóbbi másfél évet, a gyerekeimmel töltött időt, remélhetőleg ők is” – mondta mosolyogva Vettel.

f1-vettel-2024

„Talán a hangulat megint változni fog, de a dolgok jelenleg még nagyon jól haladnak. Ráadásul 24 futam van az F1-es versenynaptárban, és ezen felül is tudom az én időmből, hogy hogyan szeretném végezni a munkámat, ha úgy döntök, hogy csinálom” – tette hozzá.

Arra a kérdésre pedig, hogy a felszabaduló Mercedes-ülésről beszélt-e Toto Wolff-fal, így válaszolt:

„Beszéltünk telefonon, nyilván beszéltünk arról, hogy sok minden történik a Mercedesnél, de nem konkrétan arról, hogy beülhetnék az autóba.”

Alonso–Sainz párost jósol az Aston Martinnál Eddie Jordan

A Red Bull az elsődleges desztináció, de ha nem Milton Keynes-be, akkor Silverstone-ba, az Aston Martinhoz megy a Ferrarit szezon végén elhagyó Carlos Sainz – erre számít az egykori csapatfőnök, Eddie Jordan. A zöldek és Sainz felállásával a Formula.hu is számol, de mi Alonso utódjaként képzeljük el a háromszoros nagydíjgyőztest, Jordan viszont spanyol szupercsapatot vizionál.

„Jelen pillanatban azt mondanám, ha a Red Bull elveszít egy Maxot vagy lecserél egy Perezt, akkor Carlos lesz az egyik kulcsjelölt. De ne lepődjünk meg azon, ha egy teljesen spanyol Aston Martin-felállást látunk jövőre. Jegyezzétek meg, kitől hallottátok először” – mondta a Formula For Success adásában Jordan.

„Hiszek abban, hogy ha nincs helye a Red Bullnál, akkor Fernandóhoz csatlakozik az Aston Martinnál. Ezt hiszem, nincs kézzelfogható bizonyítékom, de ez a megérzésem. Sokszor más a megérzésem, mint más embereké, de időnként beválik. Néha pedig totálisan tévedek” – vázolta fel a 2025-ös pilótapiac lehetséges forgatókönyvét Jordan.

„Hülye, aki alábecsüli Carlost” – Norris

A volt csapattárs, Lando Norris emelt szót egykori mclarenes kollégája, Carlos Sainz mellett: a spanyol az egyetlen, aki a Red Bullon kívül nagydíjat nyert 2023 kezdete óta, Ausztráliában a hétvégén már a második alkalommal, szerződése azonban nincs a következő szezonra, pedig kvalitásai a brit szerint nyilvánvalóak.

„Hülye, aki alábecsüli őt. Tudjuk már, hogy mire képes, milyen szintű erőfeszítést tesz bele, milyen a hozzáállása és az elszántsága, hogy ő legyen a legjobb. Pont ezt bizonyította vasárnap és az elmúlt hetekben is” – idézi az Autosport Norrist. „Biztos vagyok benne, hogy sok versenyző nem próbálkozott volna ennyire keményen, nem tettek volna ilyen erőfeszítéseket, hogy felépüljenek. Aki tudja, hogy mire képes, sosem becsülné alá Carlost.”

Sainznak jól esik Norris elismerése, vele ellentétben azonban nem gondolja, hogy alulértékelik őt: „Kedves szavak, de egyetértek velük. Ha valaki nem lát annyira bele ebbe a sportba, és alá akar becsülni, akkor megbékélek vele, az igazat megvallva nem törődöm vele. Azokkal törődöm, akik ismerik a sportot, látták az adataim, hogy hogyan dolgozok, milyen a sebességem. És azt nem érzem, hogy ők alábecsülnének” – reagált a spanyol.

Fotó: DPPI

„Alonso egy igazi seggfej, ahogy Russell is”

George Russell melbourne-i balesetéről, még pontosabban Fernando Alonso ezt megelőző manőveréről az F1 számos szereplője megszólalt az elmúlt napokban. Így tett a sikereit elsősorban nem a királykategóriában, hanem az endurance-versenyzésben elérő Giedo van der Garde is, aki visszavonulása óta már csakk médiaszemélyiségként tűnik fel a közvetítésekben. És nem fél markáns véleményt megfogalmazni, ahogy azt ezúttal podcastjében tette:

„Értem én, de most túl messzire ment” – mondta Alonso manőveréről. „Ez egy piszkos trükk volt Alonso részéről. Láthatjuk, mennyivel lassabban érte el a kanyart, mint korábban. Egyenesben fékezni, az igazán nincs rendben! Nagyon tisztelem Alonsót, de egy igazi seggfej. Ahogy Russell is, csak kicsit kevésbé…”

alonso-smile

Az expilóta a Mercedes gyengélkedéséről is véleményt formált, ami kurrens téma most Hollandiában, hiszen a csillagosok vezetője, Toto Wolff egyre határozottabban hangot ad annak a szándékának, hogy leszerződtesse Max Verstappent. Van der Garde osztja sokak aggályát ezt illetően: „Tavaly nem tűnt ennyire rossznak. Legalább kiegyensúlyozottak voltak, mindig pontot szereztek. Idén viszont egyszerűen rossz a helyzet, valaminek el kell kezdődnie csapaton belül.”

A meglehetősen tragikusan megélt 2022-es szezon kezdetén három futam után 65, tavaly pedig 56 pontja volt a Mercedesnek – idén viszont mindössze 26 egységnél járnak…

russell-melbourne-off

Megátkozta Russellt a brit kommentátor?

Zseniális poszt jelent meg a közösségi médiában: George Russell melbourne-i kiesése után rengetegen azonnal észrevették, hogy Sainz minden F1-es győzelmekor balesetet szenved a brit, 2022-ben Silverstone-ban az első, 2023-ban Szingapúrban, valamint a hétvégén pedig az utolsó körben. Azonban egy X-felhasználó egy ennél is különösebb egybeesésre figyelt fel…

Russel out_01

Mind a tavalyi szingapúri, mind az idei ausztráliai baleset abban a másodpercben történt, amikor David Croft kommentátor kimondta azt a mondatot, hogy “You can hear the cheers of the crowd”, „Hallhatják a tömeg ünneplését”. Az már csak hab a tortán, hogy mind a két futamot a Japán Nagydíj követte…

A poszt végigsöpört a közösségi felületen, Croft kollégája, az egykori F1-es Karun Chandhok is megosztotta, s annyit tett hozzá: „A mi Croftynk egy nagyhatalmú ember.”

Legendás gyártó tűnik fel a Formula–E-ben

Vagy legalábbis a neve… Az 1958 és 2012 között aktív, számos szériában komoly sikereket elérő Lolát tavalyelőtt vásárolta meg Till Bechtolsheimer azzal a szándékkal, hogy ismét feltűnjön a pályákon a változó sikerekkel többek között az F1-ben, az F2-ben, a CART-ban és a Champ Carban, valamint a sportautózásban is megforduló gyártó neve.

lolayamaha-1

Bechtolsheimer most bejelentést tett: a Lola a Formula–E-t veszi célba, méghozzá nem is akárkivel, hiszen a brit cég technikai partnere a Yamaha lesz. A hangvillások természetesen elsősorban a kétkerekű versenyzés világából ismertek, de az autósport sem áll tőlük teljesen távol, hiszen az 1990-es években az F1-ben szerepeltek – igaz, mérsékelt sikerekkel.

Azt egyelőre nem jelentették be, hogy kiknek az oldalán érkezik meg a Lola–Yamaha a szériába, de legnagyobb valószínűség szerint az ABT partnereként, akik már korábban bejelentették, hogy a szezon végén véget ér együttműködésük a Mahindrával.

lolayamaha-2

Marko szerint Vowles jól döntött

Alexander Albon az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén összetörte versenyautóját, ami olyan károkat szenvedett, hogy tartalék karosszéria híján a csapat nem tudta rendbe hozni a sérült FW46-ot. James Vowles, a Williams csapatfőnökének döntése alapján Albon a hétvége hátrelévő részében megkapta Logan Sargeant autóját, így az amerikai versenyző kihagyni kényszerült az Ausztrál Nagydíjat.

Vowles döntéséről számos vélemény formálódott a paddockon belül, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban Vowleshoz hasonlóan cselekedett volna.

„A mezőny hátsó felében lévő öt csapatnak elképesztően nehéz feladat a pontszerzés, emiatt pedig teljesen megértem a Williams döntését” – mondta Helmut Marko.

„Csapaton belül Albon sokkal erősebb versenyző, egy világbajnoki pont pedig akár 10 millió dollárt is érhet. Innen nézve a dolgokat, teljesen logikus döntés született” – tette hozzá az osztrák szakember.

Sajtó: A MotoGP-t is felvásárolja az F1-et tulajdonló Liberty Media

Hosszú ideje szólnak találgatások arról, hogy a MotoGP – és egyébként a Superbike-világbajnokság – kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sportsot eladnák, most pedig a Financial Times arról számolt be, hogy megköttetett az egyezség a Formula-1-et is 2016-ban felvásárló Liberty Mediával, amely nagyjából 4 milliárd eurós összegért venné birtokba a szériát. Állítólag a véglegesítés alatt álló megállapodásról már az évadnyitó Katari GP előtt megtették volna a bejelentést, ám az Európai Bizottság versenypiacot szabályozó szervének esetleges beavatkozása miatt egyelőre jegelték mindezt – így viszont az Amerikai Nagydíj előtt kerülhet sor a hivatalos megerősítésre. Érdemes megjegyezni, hogy korábban a CVC Capital Partners elmondhatta magáról, hogy az F1 és a MotoGP is a birtokában van, de 2006-ban az európai trösztellenes hatóságok miatt utóbbit el kellett adniuk.

motogp-start

Ekkor vált egyébként részvényessé a jelenleg 40 százalékot birtokló Bridgepoint, rajtuk kívül 38 százalékkal rendelkezik a kanadai nyugdíjalap (CPPIB) – mindkét cég egy luxemburgi vállalat, a Global Racing LX2 köré épül –, míg a maradék 22 százalékon a Dorna-elnök Carmelo Ezpeleta és menedzserek egy szűk csoportja között oszlik meg. A Dorna eladása az elmúlt hónapokban vált prioritássá, és bár végig a Liberty tűnt befutónak, a Motorsport cikke szerint a Qatar Sports Investments, a katari szuverén vagyonalap és a többek között a UFC jogait birtokló média- és szórakoztatóipari konszern, a TKO is mozgolódott. A Liberty célja, hogy a MotoGP-vel is megismételje azt a népszerűségi és gazdasági robbanást, amelyet az F1-gyel elért az utóbbi években.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Szafari Rali a WRC-ben, Tokió ePrix a Formula-E-ben – a hétvége menetrendje

Bár F1-es futamot nem rendeznek, így sem maradunk teljesen autósport nélkül a húsvéti hosszúhétvégén. A WRC mezőnye ugyanis Kenyában versenyez a Szafari Ralin, a Formula-E Tokióba látogat, a NASCAR pedig a Richmond Racewayen teszi tiszteletét a következő napokban. Mutatjuk a hétvége programját a közvetítésekkel együtt – figyelem: vasárnap hajnalban órát állítunk (2-ről 3-ra tekerjük előre az órákat), így a vasárnapi és hétfői program már a nyári időszámítás szerint értendő!

Csütörtök (március 28.)  
12:05 WRC, 1. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
     
Péntek (március 29.)  
06:15 WRC, 2-4. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
08:25-09:15 Formula-E, 1. szabadedzés  
11:48 WRC, 5-7. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
     
Szombat (március 30.)  
23:55-00:45 Formula-E, 2. szabadedzés  
02:20-03:45 Formula-E, Időmérő (eurosport.hu online, előfizetés után élő)
06:01 WRC, 8-10. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
07:00 Formula-E, Futam (tv: Eurosport 1, élő)
12:34 WRC, 11-13. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
18:30 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Match4, élő)
     
Vasárnap (március 31.)  
06:02 WRC, 14-16. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
10:20 WRC, 17-18. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
13:15 WRC, Power Stage (Rally.tv online, előfizetés után élő)
     
Hétfő (április 1.)    
01:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

wrc-neuville-szafari-rali

Ki hibázott Bagnaia és Marquez ütközésénél?

A hétvégi Portugál GP egyik legemlékezetesebb momentuma – Jorge Martin vb-vezetést érő győzelme, Maverick Vinales utolsó körös váltóhibás esése és Pedro Acosta szárnyalása és dobogója mellett – Marc Marquez és Francesco Bagnaia ütközése volt. Az incidens három körrel a vége előtt történt, amikor Marquez előzni próbálta a címvédőt, aki viszont egyből aláfordulva visszatámadott, aminek összeérés és kettős bukás lett a vége. A Felügyelői Panel versenybalesetnek minősítette a történteket, s ebben a két motoros is egyetértett, abban viszont már kevésbé, hogy ki okozta az egész balesetet.

Az ügyben megszólalt a Ducati Corse általános igazgatója, Gigi Dall’Igna is: „Nagyon sajnálatos volt Pecco és Marc incidense. Ez mindkettejüket megfosztotta az esélytől, hogy fontos pontokat szerezzenek a bajnokságban egy igen komplex futamon, amelyen nem tudtak harcba szállni a győzelemért. Őszintén szólva, bármilyen további megjegyzés fölösleges lenne” – fogalmazott diplomatikusan a Ducati-főnök. Az incidensről az első két nagydíj és az elmúlt hetek főbb MotoGP-s történéseivel együtt a Formula Motocast adásában is beszéltünk – a vonatkozó részt 10:23-tól hallgathatjátok:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ocon úgy érzi, pontszerzési esélytől fosztotta meg egy beszoruló sisakfólia

Borzalmasan kezdte a 2024-es F1-es idényt az Alpine, amely hátraesett a sereghajtók közé, az Ausztrál Nagydíjon viszont Esteban Ocon az addigi legbiztatóbb produkciójukat nyújtotta azzal, hogy bejutott a Q2-be és a 15. helyre kvalifikálta magát. A futamon is csatában volt a mezőny második felének többi csapatával, ám nem sokkal az első kerékcseréje után, a 16. körben a csapat ismét a bokszba hívta, mivel túlmelegedési gondokkal küzdöttek, miután egy letépett sisakrostély-fólia beszorult a fékcsatornájába. Ezután Ocon végül csupán 16. helyen futott be, három hellyel csapattársa, Pierre Gasly mögött, pedig a francia szerint jóval több is kisülhetett volna a melbourne-i futamból:

„A sisakfóliás eset előtt Kevinnel és Alexszel csatáztam, és Nico előtt haladtam. Úgyhogy úton voltunk egy potenciális pontszerzés felé, valahol a 9. és 11. hely között, szerintem ott végeztünk volna vasárnap. Sajnos sosem tudjuk meg, mi lett volna az eredmény, de érdekes verseny volt. Elégedett vagyok a fejlődésünkkel és a tempónkkal, tartottuk a lépést a srácokkal” – mondta el Ocon, akit a MotorsportWeek.com portál idéz. A versenyzőnek egyébként már az első körben „incidense” volt egy plexifóliával, amely a tükrére ragadt, de persze a későbbi eset volt a súlyosabb: „Az autó egész hátulja leégett volna, ha nem állunk ki. Ez volt a legbiztonságosabb, amit tehetünk. Lehet, hogy kiestünk volna, ha továbbmegyünk. Aztán pedig a rádióm is meghibásodott a 30. kör környékén” – tette hozzá.

f1-ocon-alpine-melbourne-1