Ezért lesz a Williamsé a legjobb pilótapáros 2025-ben Vowles szerint
https://formula.hu/parc-ferme/38327
A McLaren részéről hallhattuk már azt bizonygatni, hogy Lando Norris és Oscar Piastri párosával övék a mezőny legerősebb pilótakettőse, a Ferrari pedig vélhetően hasonlóan gondolkodik a 2025-re összeálló Lewis Hamilton – Charles Leclerc duóról. Most egy olyan csapatfőnök jelentette ki, övé a legerősebb versenyzőpáros, akire talán nem gondolnánk a kérdésre választ keresve: James Vowles, a Williams első embere.
„Nemcsak egy jó versenyzői felállásról van szó. Én azt gondolom, miénk a legjobb pilótapáros, vagy a legjobb pilóták párosítása a mezőnyben. Nincsen politizálás köztük” – idézi a Motorsportweek Vowlest, aki azért tartja annyira kiemelkedőnek az új szerzemény Carlos Sainz, valamint Alex Albon kettősét, mert a csapatérdeket helyezik előre a rivalizálás helyett, ezzel pedig előre fogják lendíteni a Williamst.
„Mindketten hihetetlenül elszánt versenyzők, ugyanakkor vezetők is, akik a csapat fejlődéséért tesznek. Nyomást helyeznek a csapatra, és éppen ez volt a szándékunk ezzel a párosítással. Sok éve volt már, hogy két versenyzőnk is harcolt az élmezőnyben. Ennek az energiáját kell feltámasztani a csapatban” – magyarázta Vowles. Hozzátette, Albonnak még nem volt olyan csapattársa, aki kihozta volna belőle az elit sportoló szintjét: Sainznak köszönhetően a thaiföldi is felfrissül majd, és „egy jobb Alexet” láthatunk.
Fotó: Williams
Get in there, Lewis-összeállítással köszöntötte a születésnapos Peter Bonningtont egy szurkoló
https://formula.hu/parc-ferme/31498
Szombaton töltötte be 57. életévét Lewis Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington, vagyis "Bono" - ennek apropóján szurkolók százai köszöntötték fel, az egyikük pedig egy 2021-es Get in there, Lewis-összeállítást készített.
A very happy birthday to one of the coolest radio voices in F1, Bono!
— Buc Nasty (@premystic) February 12, 2022
Here is a "Get in there, Lewis!" compilation from the 2021 season pic.twitter.com/VL6VYwPjAg
Wehrlein indulhat az élről Mexikóvárosban
https://formula.hu/parc-ferme/31499
Mexikó, azon belül pedig az Autodromo Hermanos Rodriguez pálya ad otthont a Formula-E idei harmadik versenyének. A pénteki napon egy szabadedzést már megtartottak, akkor André Lotterer volt a leggyorsabb, a Porsche rutinos versenyzője pedig a szombati második tréningen is jól szerepelt, igaz akkor Antonio Felix da Costa erősebbnek bizonyult nála. Később, ahogy a szezonnyitó hétvégén, úgy ezúttal is az új párharcos-kieséses formátumú kvalifikáción próbálták megszerezni a minél jobb rajtpozíciókat a mezőny tagjai.
Az első körben a Porsche tűnt a legjobbnak, hiszen Lotterer, valamint csapattársa, Pascal Wehrlein nyerték meg a csoportokat, ők pedig a negyeddöntőkből is kiemelkedtek, hiszen a Mercedes pilótáit kapták meg akiket végül sikerült kiejteniük. Az elődöntőben az előző futam győztese, Edoardo Mortara csapott össze Lottererrel, míg Wehrlein a sorozat kétszeres bajnokát Jean-Eric Vergne-t kapta. Ezekből a párosításokból alakult ki a Mortara-Wehrlein döntő, ahol utóbbi szerezte meg a pole-pozíciót, így ő várhatja az élről a mexikóvárosi viadalt, ami magyar idő szerint 23:00-kor kezdődik.
Ez a WRC: a pilóta totálkárosra törte az új autóját, szerelőnek állva segített újjáépíteni
https://formula.hu/parc-ferme/31496
A WRC-szezonnyitó Monte-Carli Rali legnagyobb balesetét Adrien Fourmaux szenvedte el, amikor nagy tempóval nekicsúszott egy hegyoldalnak, ami átrepítette a korlát felett és lezuhant a szakadékba. Az M-Sport vadonatúj csővázas hibrid Pumája jól vizsgázott, hiszen a francia pilóta és navigátora is sértetlenül szállt ki belőle, az elektromos rendszernek sem lett baja, de az autó többi része természetesen szinte megsemmisült.
Fourmaux viszont nem "csak úgy" várja, hogy a csapat újjáépítse neki a Fordot a soron következő Svéd Ralira, hanem maga is ellátogatott a főhadiszállásra és besegített a munkába. A WRC-pilóták egyébként is sokat tudnak az autójukról, hiszen kisebb technikai hibákat meg tudnak oldani a náluk lévő szerszámokkal, így szerelőnek is beillenek, Fourmaux pedig most ezt a tudását csillogtatta. A francia nagyjából egy hétig dolgozott a műhelyben, a futóművel, a hibrid rendszerrel, a kormánnyal és a hajtáslánccal is segített - mint mondta, elég nehéz úgy bemenni a csapathoz, hogy előtte totálkárt csinált, de ez azért könnyített a helyzeten.
fotó: M-Sport
Ralis tartalmakért csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken!
Talpig beöltözve: Verstappen és Perez idei uniformisa
https://formula.hu/parc-ferme/31495
A Red Bull szerdai bemutatóján a két pilóta még csapatpólóban vett részt: az istálló a közösségi médiában mutatta meg először a 2022-es overallt, amelyen már az új névadó szponzor szerepel.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nem félti kerékcsererekordját a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/31494
A bokszutcai munka királya a Formula-1-ben kétségbevonhatatlanul a Red Bull Racing: sőt mi több, koronázott királya, mivel a leggyorsabb kerékcseréket pontozó DHL Fastest Pit Stop díjat 2021-ben sorban a negyedik alkalommal nyerte meg a csapat. Ezekben az években állította fel a Red Bull stábja a kerékcsererekordot: a 2019-es Brazil Nagydíjon 1,82 másodperc alatt cseréltek le négy kereket Max Verstappen autóján.
A csapatfőnök, Christian Horner úgy véli, a rekord 2022-ben nem fog megdőlni – a 18 colos kerekek méretükből és tömegükből fakadóan lelassítják a szerelőket, legalábbis egy darabig. „Biztosan hatással lesznek a kiállásokra: mind a gumi, mind a kerék nehezebb és masszívabb. Nálunk van a világrekord 1,82 másodperccel, és nem hiszem, hogy veszélyt fogunk jelenteni rá az első évben. Alkalmazkodni fogunk és finomítunk a technikánkon, de abban egész biztos vagyok, két másodperc közelébe tudunk kerülni még az új gumikkal is” – idézte az F1i Hornert.
Megmutatta az AT03 első darabját az AlphaTauri
https://formula.hu/parc-ferme/31493
A csapat nem volt bőkezű a rajongókkal: a február 14-én érkező 2022-es modell valóban apró részét mutatta meg, a visszapillantó tükröt.
Körrekord a bokszutcában, egyedül a rajtrácson, leszakadó kerekek – furcsa és bizarr F1-es pillanatok
https://formula.hu/parc-ferme/31491
Érdekes top 10-es válogatást készített a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben különös eseteket gyűjtöttek össze a száguldó cirkusz történetében. Szerepel benne többek között a legendás jerezi hármas pole-holtverseny, Senna doningtoni bokszutcában elért pályacsúcsa, Hamilton silverstone-i defektes győzelme és tavalyi második hungaroringi rajtja, a Jaguar orráról eltűnt gyémánt, Schumacher kézjelekkel való kommunikációja, valamint Buemi Kínában lerepülő kerekei – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
A McLaren legújabb csapatának autója is bemutatkozott
https://formula.hu/parc-ferme/31492
Nagyléptékű autóbemutató eseményt tartottak Wokingban, a Formula-1-es MCL36-tal egyidejűleg megmutatták az IndyCar-autót, valamint az Extreme-E-be szánt versenygépet is, amellyel a McLaren csatlakozik a sorozathoz. Az elektromos Odyssey 21-et nehéz lesz összetéveszteni: az autón domináns a papaja, a színvilág pedig az F1-es modellt tükrözi. A McLaren MX versenyzői Emma Gilmour és Tanner Foust lesznek, akik az autót közösen vezetik a versenyeken, az először már egy hét múlva, február 19-20-án Szaúd-Arábiában.
Kinevezték az Extreme-E-projekt sportigazgatóját, aki Mark Grain lett. Különleges történeti vonatkozása van az autó 58-as rajtszámának is: ezt a számot használta Bruce McLaren első autóversenyén, 1952-ben.
Az IndyCar-csapat szintén részt vett az eseményen. Az Arrow McLaren SP két autója két különböző fényezést kapott a korábbiaknak megfelelően a jobb felismerhetőség érdekében: a csapattal második szezonját töltő Felix Rosenqvisté az F1-esre és MX-re hajazó dizájn, míg Patricio O’Ward, akinek harmadik éve lesz az istállóval az idei, a papaja-fekete verziót vezeti a szintén rövid időn belül, február 27-én St. Petersburgben rajtoló IndyCar-szezonban.
Saját motort fejleszthet a jövőben az Aston Martin?
https://formula.hu/parc-ferme/31490
A tervek szerint 2026-ban érkeznek az új motorszabályok a Formula-1-be. Ezek egyik fontos pontja, hogy kikerül az erőforrásból az MGU-H, ez a tényező pedig a költséglimittel együtt állítólag több gyártó, elsősorban a Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi és Porsche érdeklődését is felkeltette. Úgy tűnik azonban, hogy nem csak az övéket: az Aston Martin csütörtöki csapatbemutatóján Andrew Green, az istálló technikai vezetője is elhintette, hogy a jövőben akár saját hajtásláncot építhetnek (jelenleg a Mercedes motorjait használják):
„Egyértelműen vizsgáljuk a motorellátást hosszú távon. 2026-ot jelölték meg az új motorszabályok érkezésének, csapatként pedig szeretnénk ebben részt venni” – idézi a szakembert az F1i.com. „Most már itt van velünk az Aramco is szponzorként, és úgy vélem, lesznek egyeztetések erről a következő években, szóval meglátjuk. Biztos vagyok benne, hogy részletesen meg fogjuk ezt vizsgálni, hogy előnyös-e számunkra, ha elmegyünk ebbe az irányba.”
Hogyan lehet bizalmas információkat szerezni a paddockban?
https://formula.hu/parc-ferme/31489
Egy konkrét példán keresztül meséltük el a Formula Podcast legutóbbi adásában, hogy hogyan lehet olyan különleges információkhoz jutni az F1-es paddockban szaglászva, mint például egy átigazolás híre több hónappal a hivatalos megerősítés előtt. Az adás e szakasza 44:01-től hallható.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Hova tűnt megint Damon Hill? – a világbajnok covidos lett, de a karanténtól szenved igazán
https://formula.hu/parc-ferme/31488
Az „eltűnés” ezúttal nem szó szerint értendő, hiszen az 1996-os világbajnok mostanában épphogy a szokásosnál aktívabb lett a közösségi médiában: lelkesen oszt meg minden jellegű posztot, a Twitteren például a Mercedes és a McLaren bemutatójának beharangozóját, Sebastian Vettel nyilatkozatát arról, hogy Michael Masit nem szabadna kirúgni, vagy éppen Felipe Massa 2014-es hockenheimi balesetét is megtaláljuk a hírfolyamában.
A megosztások között láthatunk egy saját bejegyzést is, amelyben Hill megmagyarázza az aktivitást: „Ha csodálkoztok, miért tweetelek és instázok ennyit, az oka az, hogy elkaptam a Covidot és itthon ragadtam!!! Csessze meg ez a kis hülye apróság. Talán mégis okosabb, mint mi mindannyian? Úgy tűnik, azt csinálja, amit akar” – írta Hill, akire a karantén érezhetően nincs jó hatással. Reméljük, minél előbb szabadulni fog.
If you're wondering why I'm Tweeting and Instaging so much its cos I got COVID and am stuck inside!!! Damn this stupid damn stupid tiny thing. Maybe its smarter than all of us though? Seems to be doing its own thing #f1 #COVID19
— Damon Hill (@HillF1) February 11, 2022
Mégis fekete lesz az idei Mercedes?
https://formula.hu/parc-ferme/31486
Legalábbis erre utalhat az a fotó, amelyet a Mercedes osztott meg közösségi oldalán: a csapat új pilótája, George Russell fekete versenyruházatban látható rajta. Az utóbbi két év Fekete Nyilai után az eredeti tervek szerint 2022-ben újra ezüstszínen pompázik majd az autó - vagy mégsem?
It’s happening. pic.twitter.com/Liy0l4DoNd
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 11, 2022
Videó: Már pályára is vitte 2022-es autóját az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/31487
A csapat csütörtökön tartotta a bemutatóját, amelyen a korábban prezentáló csapatokkal ellentétben az igazi 2022-es Formula-1-es versenyautójukat leplezték le, pénteken pedig már Silverstone-ban köröztek a géppel, így az Aston Martin lett az első istálló, amely pályára is vitte az új gépét. Íme, mozgóképen is az AMR22-es, Lance Stroll-lal a volánnál:
The sight and sound we've all been missing... #AMR22 #WeClimbTogether pic.twitter.com/WkF9mLy9iD
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 11, 2022
Getting a first look at the #AMR22 out on track.#WeClimbTogether pic.twitter.com/LGQQ2VkoqV
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 11, 2022
Time to see what 2022 is made of. #AMR22 #WeClimbTogether pic.twitter.com/JKJINl8ucw
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 11, 2022
Good day so far, Lance? #AMR22 #WeClimbTogether pic.twitter.com/othKcGyJhc
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 11, 2022
Itt nézhetitek élőben a McLaren autóbemutatóját
https://formula.hu/parc-ferme/31485
Péntekre is jut egy autóbemutató, magyar idő szerint 20:00-kor leplezi le 2022-es autóját a McLaren, az eseményt pedig élőben lehet követni az alábbi linken.
Toto Wolff már ellenőrizte az új festést
https://formula.hu/parc-ferme/31484
Már nagyon várja saját bemutatóját a Mercedes. Twitter-oldaluk tanúsága szerint a főnök már meg is nézte, hogyan fest majd az új versenygép. A képernyőképen egy emlékeztető is feltűnt a jövő hét pénteki eseményről.
One. More. Week. pic.twitter.com/nRzlzdWZfv
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 11, 2022
Nosztalgia: így került Alonso a McLarenhez először
https://formula.hu/parc-ferme/31483
Fernando Alonso két világbajnoki címe után elköszönt a Renault-tól és 2007-ben, mindössze egyetlen szezonra a McLarenhez távozott. A szerződést minden bizonnyal több ideig készítették elő, mint ameddig aztán tartott, legalábbis Pedro de la Rosa beszámolója alapján. A spanyol pilóta Alonso első vb-győzelmekor a McLaren tesztpilótájaként tevékenykedett, ám a csapatfőnök Ron Dennis hamar megbízta egy új feladattal. Be kellett cserkésznie honfitársát a csapat számára.
„Mielőtt elkezdődött a Brazil Nagydíj, ajánlatot tettünk Fernandónak 2007-re. Ron felhívott és azt mondta, Pedro, szeretném, ha szerződést kínálnál neki 2007-re, mivel a következő szezonra még érvényes megállapodása van. Én azt mondtam, rendben, majd hétfőn. Ő pedig rávágta, hogy nem, Pedro, nem értesz engem, azelőtt kell, mielőtt világbajnokká koronázzák, mert szeretném, ha tudná, hogy már előtte is érdekelt minket. Utána mindenki őt akarja majd, de én előtte akarom” – idézte fel de la Rosa egykori felettese utasításait, amiket ő követett is volna, ám akadt egy kis bökkenő. „Megmondtam Ronnak, hogy nem tudom a telefonszámát. Nem álltam kapcsolatban Fernandóval, hiszen riválisok voltunk.”
Természetesen a vége valóban egy McLaren-szerződés lett a fiatal Alonsónak, ráadásul egy jó barátot is nyert, a két spanyol kapcsolata ugyanis javulni kezdett, és de la Rosa is belátta, honfitársának ez igenis fontos lépés volt a karrierjében.
Mexikóban folytatódik a Formula-E szezonja – itt a hétvégi program
https://formula.hu/parc-ferme/31482
A január végi szaúd-arábiai nyitány után a mexikóvárosi pályán csap össze a hétvégén az elektromos formulaautós világbajnokság mezőnye, amely egy év kihagyás után tér vissza az F1 által is használt helyszínre. Az időeltolódás miatt késő estig kell majd várnunk a szombati futamra, amelyet az Eurosport 1 közvetít élőben – íme, a menetrend:
Szombat (február 12.) | ||
15:00 - 15:30 | 1. szabadedzés | |
16:50 - 17:20 | 2. szabadedzés | |
18:40 - 19:55 | Időmérő edzés | (tv: Eurosport 1, 22:00, felv.) |
23:00 | Futam | (tv: Eurosport 1, élő) |
Minden, ami rali: csatlakozzatok a Formula.hu új csoportjához
https://formula.hu/parc-ferme/31478
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken, vagy a képre kattintva!
Az Alfa F1-es újonca tisztázta, hogy hogyan kell ejteni a nevét
https://formula.hu/parc-ferme/31481
Idén debütál F1-es pilótaként Guanyu Zhou, aki az Alfa Romeo egyik autóját vezetheti Valtteri Bottas csapattársaként. A kínai versenyző a svájci Blicknek adott interjújában elárulta, hogy tulajdonképpen hogyan is kell ejteni a nevét.
"Kínaiul a Zhou igazából Joe. Szinte ugyanúgy hangzik" - mondta a pilóta, aki így a "Dzsó" névre hallgat. Zhou azt is hozzátette, hogy szerinte Kínából rendkívül nehéz eljutni az F1-be és szerinte nyolcvan százalék volt a kockázata annak, hogy nem is sikerül neki, vagyis csak húsz százalék esélyt látott arra, hogy bekerül a száguldó cirkuszba.
fotó: dppi
A Red Bull szerint az idei autók gyorsabbak lesznek az egyenesekben
https://formula.hu/parc-ferme/31477
Pierre Wache, a Red Bull F1-es csapatának technikai igazgatója beszélt arról az istálló videójában, hogy szerinte az idei autók egy szempontból biztosan a tavalyiak előtt lesznek: reálisan nézve gyorsabbnak kell lenniük az egyenesekben.
"Az F1 azt akarta, hogy ezek az autók alulról szerezzék a leszorítóerőt és ne a hátsó szárnyról. Ez befolyásolni fogja azt is, hogy hogyan kell vezetni az autót és hogy milyen lesz a tapadás. Ez a generáció nagyon hatékony, ezért az autóknak gyorsabbnak kell lenniük az egyenesekben ugyanolyan leszorítóerő mellett" - mondta Wache arról, hogy az idei autóknál használt aerocsomagokkal nagyobb végsebességet érhetnek el az új technikák.
fotó: dppi