DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 15. kedd

Ezért lesz a Williamsé a legjobb pilótapáros 2025-ben Vowles szerint

A McLaren részéről hallhattuk már azt bizonygatni, hogy Lando Norris és Oscar Piastri párosával övék a mezőny legerősebb pilótakettőse, a Ferrari pedig vélhetően hasonlóan gondolkodik a 2025-re összeálló Lewis Hamilton – Charles Leclerc duóról. Most egy olyan csapatfőnök jelentette ki, övé a legerősebb versenyzőpáros, akire talán nem gondolnánk a kérdésre választ keresve: James Vowles, a Williams első embere.

„Nemcsak egy jó versenyzői felállásról van szó. Én azt gondolom, miénk a legjobb pilótapáros, vagy a legjobb pilóták párosítása a mezőnyben. Nincsen politizálás köztük” – idézi a Motorsportweek Vowlest, aki azért tartja annyira kiemelkedőnek az új szerzemény Carlos Sainz, valamint Alex Albon kettősét, mert a csapatérdeket helyezik előre a rivalizálás helyett, ezzel pedig előre fogják lendíteni a Williamst.

„Mindketten hihetetlenül elszánt versenyzők, ugyanakkor vezetők is, akik a csapat fejlődéséért tesznek. Nyomást helyeznek a csapatra, és éppen ez volt a szándékunk ezzel a párosítással. Sok éve volt már, hogy két versenyzőnk is harcolt az élmezőnyben. Ennek az energiáját kell feltámasztani a csapatban” – magyarázta Vowles. Hozzátette, Albonnak még nem volt olyan csapattársa, aki kihozta volna belőle az elit sportoló szintjét: Sainznak köszönhetően a thaiföldi is felfrissül majd, és „egy jobb Alexet” láthatunk.

Fotó: Williams

Doornbos: De Vries minden maga intéz

Bár az Olasz Nagydíjat megelőzően nem sok esélye volt rá, jövőre mégis az AlphaTauri pilótájaként indulhat a Formula-1-ben Nyck de Vries. A Formula-E világbajnokáról egy korábbi F1-es versenyző, a szintén holland Robert Doornbos árult el néhány érdekességet, így például azt is, hogy honfitársa általában amit tudott, azt önmaga intézte a karrierjét illetően. „Nyck egy olyan versenyző, aki utoljára megy el a paddockból. Tisztelem őt, mert mindent maga csinál. Nincs menedzsmentje, így a tárgyalásokat is ő maga végzi. Ezt is nagyra értékelem” – árulta el Doornbos a Ziggo Sportnak.

Nem mindenki ért egyet Günther Steiner megjegyzéseivel

Továbbra sem biztos Mick Schumacher helye a Haas istállójánál, és több pilóta neve is felmerült már, akik át vehetnék a német helyét a pletykák szerint. Miközben ez a helyzet, a csapatfőnök, Günther Steiner többször az állandóságot emelte ki az alakulat egyik legfőbb céljaként, ami kissé kiakasztotta Ralf Schumachert. „Nem tudom, hogy a csapatra vagy a versenyzőkre gondol-e, amikor következetességről beszél. Nem értem, hogy miről van szó. Talán meg kellene hallgatnia a saját interjúit. A Haas jelenlegi versenyzői jól teljesítenek, és szerintem a Haas jól tenné, ha velük folytatná. Ha ennyire kritikusak a versenyzőkkel szemben, talán itt az ideje, hogy egy kis önkritikát is gyakoroljanak. Ez a Formula-1 és nem a Netflix” – mondta a Sky Sports adásában a korábbi F1-es pilóta.

Ricciardo és Norris táncra perdült Austinban

A McLaren párosa továbbra is igazán mókás jelenetek tud produkálni, amit a promóciós videóktól kezdve az egyes sajtóeseményekig már több alkalommal is bemutattak. A minap Austinban ismét szórakoztatták a rajongókat, Daniel Ricciardo és Lando Norris ugyanis táncolni kezdtek a színpadon.  

Az új szponzorral már eléri a költséglimitet a Haas

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke arról beszélt Austinban, hogy az új névadó szponzoruk, a MoneyGram révén már lesz annyi pénzük, hogy elérjék a 2023-as költségvetési határt. Mint mondta, végre szemmagasságba kerülnek a többiekkel és úgy érzi, hogy a limit miatt hamarosan lesz esélyük a dobogós helyek elérésére is. Steiner szerint 2023-ra ez utóbbit azért még nem tudja megígérni, mert két nagyon rossz szezon után vannak, de idén egészen jól összeszedték magukat és ha a MoneyGram révén meglesz a szükséges pénzösszegük, akkor pár éven belül már szeretne pódiumon állni.

-00122039_801

fotó: dppi

Alonso szerint Verstappen még jobb lehet a szezon hajrájában, mint eddig

A Japánban megnyert világbajnoki cím után az USA Nagydíj és az ezt követő futamok már tét nélküliek Max Verstappen számára, de egy másik kétszeres világbajnok, Fernando Alonso szerint ez nem hogy nem veti vissza a hollandot, hanem egyenesen felszabadítja, Alonso már korábban is arról beszélt, hogy az első vb-cím után könnyebb a versenyzés, lemegy az ember válláról egy nagy teher és ez végül érvényesült is Verstappennel kapcsolatban, aki tükörsimán védte meg a címét. Ami pedig az idei szezonból hátralévő időszakot illeti:

„Más lesz mostantól a helyzet, mert nincs rajta nyomás, emiatt úgy mehet neki a hétvégéknek, hogy nyugodtabb és készen állhat több kockázatot vállalni. Bizonyos szempontból szerintem Max még jobban teljesíthet a következő négy versenyen, mert már semmi miatt nem kell aggódnia. Szabadon kockáztathat és kihasználhatja az autójában rejlő összes potenciált” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében.

-00122022_957

fotó: dppi

Szerelőjét gyászolja a Haas Austinban

Fekete gyászkarszalaggal és egy, az autó orrkúpján elhelyezett matricával emlékezik a Haas a csapat 31 évesen elhunyt egykori szerelőjére, aki hosszan tartó, súlyos betegséget követően hunyt el csütörtökön. Harvey Cook 31 évet élt.

 

Perez és Zhou is rajtbüntetést kap, a Ferrarikra is ez várhat

Az USA Nagydíj első szabadedzése alatt jött a hír, hogy Sergio Perez és Guanyu Zhou is megkapja az idei ötödik belsőégésű motorját, így mindkettejükre rajtbüntetés vár: öt-öt hellyel sorolják majd őket hátrébb a vasárnapi rajtrácson. Egyébként Perez és Max Verstappen autójában kipufogót is cserél a Red Bull, de az még belefér az idei évben felhasználható mennyiségbe.

Információik szerint Charles Leclerc és Carlos Sainz is motorcsere áldozata lesz, de ők egyelőre nem lépték ezt meg, a tervek szerint szombaton válhat ez hivatalossá.

perez_8

fotó: dppi

Hajnalban MotoGP, este F1: íme a szombati program

Kora reggeltől késő estig tart a motorsport-program ezen a hétvégén, a szombat is mozgalmas lesz: íme a menetrend!

Szombat

4:50-5:35 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

8:25-8:55 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)

8:44 WRC, második versenynap (WRC+ online, fizetős)

9:05-9:45 MotoGP, időmérő (Aréna4)

15:00-15:30 Superbike, harmadik szabadedzés

16:05-18:00 NASCAR, utolsó edzés és időmérő

17:10-17:25 Superbike, Super Pole

20:00 Superbike, első futam (Eurosport 2)

21:00-22:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

00:00-01:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető!

-00122043_209

fotó: dppi

Beleszól-e a pilótafelállásba a Haas új névadó szponzora?

A két kiadó 2023-as ülés közül az egyik a Haasnál található, hiszen továbbra sem dőlt el, hogy Mick Schumacher megtarthatja-e a helyét vagy valaki más – az utóbbi időben főként Nico Hülkenberget emlegetik – lesz Kevin Magnussen csapattársa. Az amerikai istálló új névadó főtámogatója, a MoneyGram pedig nem akar beleszólni a döntésbe:

„Teljes mértékben megbízunk Güntherben. Ez nem a mi döntésünk. Ez a versenyzést érintő döntés, és abszolút megbízunk benne, és izgatottak vagyunk, bárkit is választanak végül” – mondta el Austinban a cég marketingvezére, Greg Hall, akivel egyetértett az elnök-vezérigazgató, Alex Holmes is: „Szeretnénk segíteni, szeretnénk bevonódni, szeretnénk a megfelelő márkareprezentációt és globálisan a legjobb együttműködést. Természetesen ebben nagy szerepet játszanak a pilóták. Remek volt beszélgetni kicsit Mickkel délelőtt, ő egy nagyszerű fiatal pilóta. De Güntherre bízzunk magunkat ebben, és bárki is fog a csapatnál vezetni, mi a maximális támogatást nyújtjuk neki.”

Günther Steiner a fentiekhez annyit fűzött hozzá, hogy annak ellenére, hogy a MoneyGram is amerikai, nem támasztották feltételül, hogy legyen egy amerikai versenyző a csapatban – igaz, maga a csapatvezető szerint is „eljön majd az ideje” ennek, ha találnak megfelelő pilótát erre.

mick-schumacher-dppi-austin

fotó: DPPI

Latifi mókásnak találta az IndyCar-pletykákat

Néhány héttel ezelőtt vált biztossá, hogy Nicholas Latifi a 2022-es szezon végén, három év után távozik a Williamstől, s ezzel együtt gyakorlatilag garantálható, hogy a Formula-1-ből is. Nemrég olyan pletykák röppentek fel, hogy a kanadai az IndyCarba igazolhat a Ganassihoz, de amikor ezt az USA Nagydíj sajtónapján felvetették a versenyzőnek, tagadta, hogy bármilyen megállapodás született volna:

„Még nem köteleződtem el semmi mellett, nem írtam alá semmit, nincs konkrét hír, amit megoszthatnék. Láttam az előző napokban a híreket arról, hogy aláírtam egy IndyCar-csapathoz, amit kicsit mókásnak találtam. Beszéltem több csapattal különböző kategóriákból, de még nem döntöttem, milyen típusú dologba vágnék bele. Még nagyon sok dolog lóg a levegőben. Bizonyos szempontból… nem is az idegesítő a jó szó, de egyelőre szeretnék arra koncentrálni, hogy a lehető legjobban zárjam a szezont. Nyilván sok szériának már véget ért az idénye, az autósport pedig gyorsan mozog, így a pilóták szeretnék minél hamarabb tisztázni a jövőjüket. De még nem olyan régen tudtam meg hivatalosan, hogy elküldenek: épp csak Szingapúr előtt. Szóval zajlanak egyeztetések, de még nincs mit bejelentenem” – idézi a Motorsport.com Latifit. A pilóta hozzátette: a formulaautós kategóriákon kívül is nézelődik például endurance irányába, de azt is elismerte, hogy az IndyCarban vonzó számára, hogy a Dallara gyártja mindenkinek a karosszériát.

latifi-dppi-usa-day0

fotó: DPPI

Amerikai motívumok díszítik a Haast a hazai nagydíján

Bár az új névadó főszponzor csak jövőre érkezik a Haashoz, az amerikai istálló így is némileg eltérő festéssel áll rajthoz a hazai nagydíján, az austini USA Nagydíjon: az autón az Egyesült Államok zászlajából ismert 50 csillag és piros-kék csíkok tűntek fel:

Ocon egy szuperhős előtt tiszteleg Amerikában

Sisakja Pókember fejét mintázza az USA Nagydíjon. „Ha a szuperhősök földjén vagyok, tisztelgek a kedvencem előtt” – írta a francia, aki valóban nagy rajongó lehet, hiszen a pályára is pókemberes pólóban érkezett.

A McLaren már a jövőben jár: LED-képernyő került a szponzormatrica helyére (videóval)

Az USA Nagydíjon debütáló újítás a matricák utódja lehet a jövőben: az MCL36 karosszériájára, a pilótafülke két oldalára két LED-kijelző került, amelyen menet közben változik a szponzorfelirat. A technológia nem is csak az autón használható, egy kijelzőt egy sisakba is beépítettek – különbség, hogy a sisak csak bemutatódarab, az autón levő képernyők azonban a pályán is szerepet kapnak.

F1-es élményközpont nyílik Londonban

November 24-én a londoni One New Change bevásárlóközpontban nyitja meg kapuit az F1 Arcade, amely a Formula-1 hivatalos közleménye szerint azzal a céllal jött létre, hogy a versenypályáról a városba hozza a sport izgalmát és érzelmeit. A látogatókat 60 darab szimulátor várja, melyek az rFactor 2 platformjára épülnek, de az ételek és az italok széles kínálatával akár rendezvények, vagy baráti társaságok számára is kiváló lehet a bő egy hónap múlva megnyíló hely. Az élményközpont tervezéséért Adam Breeden felelt, akinek a nevéhez több népszerű szórakozóhely fűződik Londonban. „Az F1 Arcade egy ambiciózus projekt, amely lehetővé teszi, hogy az emberek még közelebb kerüljenek a Forma-1-es élményhez, mivel a vendégek elegáns környezetben, magas színvonalú vendéglátóipari kínálat mellett ülhetnek be a testre szabott versenyszimulátorok volánja mögé. A Kindred Concepts és a Formula 1 fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy az F1 Arcade hihetetlen prémium élményt nyújtson mindenkinek, aki ellátogat ide, rajongóknak és nem rajongóknak egyaránt, kortól és képességektől függetlenül” – mondta el Brandon Snow, a sportág kereskedelmi részlegének ügyvezető igazgatója.

Hamilton egy repülőgép ellen gyorsult – videó

A brit F1-es pilóta saját magának rögzítette a „versenyt” az autójában – a kisfilmet a Mercedes egyik szponzorával közösen forgatták:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Videó: „Cowboy” Ricciardo lóháton, zeneszóra vonult be az austini paddockba

Ülés nélküliség ide, rossz hangulat oda, Daniel Ricciardo megadta a módját az austini megérkezésnek:

 

Digitális logók jelennek meg a McLaren autóin

Egy új technológia debütálhat Austinban. A McLaren csapata közleményben tudatta mindenkivel, hogy következő versenyhétvége során digitális reklámképernyők jelennek meg az autókon a Seamless Digital vállalatával való együttműködés részeként. A panelek a pilótafülke két oldalán lesznek elhelyezve, ezeken pedig számos különböző támogatójuk emblémája megjeleníthető. A McLaren marketingigazgatója, Louise McEwan szerint egy forradalmi újításról van szó. „Örömmel dolgozunk együtt a Seamless Digital cégével, a digitális reklámtechnológia egyik legizgalmasabb innovációjának bemutatkozásán. Az, hogy különböző márkákat tudunk megjeleníteni az autóinkon, megváltoztatja a játékszabályokat ezen a téren, és már kíváncsian várjuk, milyen hatással lesz ez a szélesebb iparágra” – idézte a csapat sajtóközleménye a szakembert. A tervek szerint az újdonságot a szezon hátralévő részében többször is bevethetik.

O'Ward: Az amerikaiak többet tudnak az F1-ről, mint az IndyCarról

Pato O'Ward szerint ha nem történik változás, akkor a népszerűséget tekintve az IndyCar komoly bajba kerülhet a Formula-1-hez képest az Egyesült Államokban. A McLaren mexikói versenyzője úgy látja, az amerikai formaautós szériának lépnie kell. „Amikor az F1 növekedni kezdett, az egy ideig segített a világ többi sorozatának is, de eljutottunk arra a pontra, különösen itt Amerikában, hogy az emberek többet tudnak az F1-ről, mint az IndyCarról. Fontos, hogy az amerikaiak ismerjék a bajnokságot. Tisztában vannak az Indy 500-zal, és megfeledkeznek a többi 16 futamról. Én személy szerint úgy gondolom, hogy az IndyCarnak vigyáznia kell, és növekedésre van szükség. Minden lehetséges módon próbálok segíteni ebben, mert fenomenális, de ha nem lépünk feljebb, a Formula-1 el fogja nyelni a sorozatot” – idézte őt a PlanetF1.

A Hungaroring is része lehet a TCR Világsorozat naptárának

A múlt héten jelentették be, hogy a jelenleg ismert formájában megszűnik a WTCR, viszont egyúttal kiderült az is, hogy a szervezők egy új lebonyolítást találtak ki: a TCR Világsorozatot (eredetiben TCR World Tour), amely már meglévő sorozatok összesen kilenc versenyéből áll majd össze, a szezon végén pedig rendeznek a legjobbak számára egy TCR Világdöntőt. Marcello Lotti, a Túraautó-vb korábbi vezetője és a TCR-kategória megálmodója a TouringCarTimes.com szaklapnak adott interjúban vázolta azt is, konkrétan hogyan nézhet ki majd a 2023-as menetrend a TCR Világsorozatban: elmondása szerint a szezon Európában rajtol, ahol összesen négy fordulót rendeznek, majd következik két dél-amerikai és két ausztrál futam, végül pedig Makaót vennék célba utolsó állomásként (és valószínűleg csak ezt követné a Világdöntő).

Az európai helyszínek kapcsán pedig azt is elmondta Lotti, hogy a TCR Európa-kupa első három fordulója szolgálna TCR Világsorozat-eseményként is, közéjük illesztve várhatóan egy olasz futamot még (valószínűleg a TCR Italy menetrendjéből) – márpedig ha ez így lesz, akkor a Hungaroring is a részese lesz az újításnak, hiszen a TCR Europe naptárában június 16-18-i dátummal, harmadik futamként szerepel a menetrendbe 2019 után visszatérő mogyoródi pálya (Portimao és Spa után). Bár erről nem ejtett szót a szakvezető, de a dél-amerikai és az ausztrál versenyek minden bizonnyal a már meglévő helyi regionális széria két-két eseményéhez kapcsolódnának, míg a makaói forduló a TCR Asia vagy a TCR China ottani futamához. Lotti hozzátette: lát rá esélyt, hogy a TCR Világdöntő megörökölje az FIA-nál a WTCR világkupa státuszát, de a részletek még ennek kapcsán is egyeztetések alatt állnak.

tcr-eu-hun-2019

Már Austinban beállíthatja Schumacher és Vettel rekordját Verstappen

Max Verstappen a Japán Nagydíjon idei 12. nagydíjgyőzelmét aratta, ez pedig azt jelenti, hogy jó esélye van rá, hogy a hátralévő négy versenyen beállítson és megdöntse az egy szezonban elért elsőségek rekordját. Michael Schumacher 2004-ben és Sebastian Vettel 2013-ban egyaránt 13 sikerig jutott, azaz a Red Bull kétszeres világbajnok akár már a hétvégi USA GP-n beállíthatja a két német csúcsát. Igaz, Schumacher 18 versenyen, Vettel pedig 19-en érte el ezt a 13-as számot, így arányokat tekintve a holland egyelőre rosszabbul áll náluk. Ha viszont Verstappen minden hátralévő nagydíjon első lenne, ilyen tekintetben is megelőzné Schumacheréket (72,72 százalékra javítaná az arányt), s csak az 1952-ben 75 százalékos győzelmi mutatót elérő Alberto Ascari maradna előtte.

verstappen-podium-suzuka-redbull