DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök

Átmenetileg új versenymérnököt kap Sergio Perez

Nem biztos, hogy a legjobbkor jön a változás Sergio Perez számára, hiszen a mexikói versenyző gyenge formája miatt folyamatos pletykák szólnak arról, hogy rövidesen elveszítheti ülését. De akár tetszik a mexikóinak, akár nem, tény, hogy átmenetileg új versenymérnököt kap a hétvégi Holland Nagydíjtól kezdve, ugyanis a 2021 óta vele dolgozó Hugh Bird apai örömök elé néz, s az ilyenkor kijáró szabadságra vonul.

De csak Zandvoort után, akkor még ugyanis a helyszínen lesz, hogy figyelje és segítse Richard Wood munkáját, aki nem kevesebb mint 11 éve dolgozik a Red Bullnál, s jelenleg teljesítménymérnöki pozíciót tölt be. Ő veszi át Bird helyét átmenetileg, míg Wood ülésébe az a Richard Cooke kerül, aki szimulátoros mérnökként dolgozik a csapatnál. Az új felállás várhatóan a Holland Nagydíjon és az azt követő három, azaz a monzai, a bakui és a szingapúri hétvégén marad érvényben.

perez-bird

Wolff: Hat héttel korábban több lehetőségünk lett volna

A német Motorsport-Totalnak nyilatkozva a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff kifejtette, hogy mindkét félnek érdekében állt a Lewis Hamilton 1+1 évre szerződésében szereplő kilépési pont, mellyel a hétszeres világbajnok élt, amikor úgy döntött, hogy 2025-től a Ferrari színeiben folytatja páratlanul sikeres karrierjét.

wolff-not-happy

„Tudtuk, miért csináljuk így. Ez arról szólt, hogy nyitva hagyjunk lehetőségeket az ő számára, de a magunk számára is” – mondta Wolff, akinek szavaiból kimondatlanul is érződik, hogy Hamilton nehéz helyzetbe hozta őket: „Jó pár versenyző elérhető lett volna 2024 végén, s közülük néhányan az elmúlt hetekben írtak alá. És ők is szóba jöhettek volna nálunk. Hat héttel korábban még sokkal több lehetőségünk lett volna, de ez van” – utalt Wolff a nem sokkal korábban hosszabbító Norrisra és Leclerc-re.

„A pilótapiac érdekes, nekünk pedig a jövőre kell gondolnunk” – folytatta Wolff. „Ki illik a legjobban George mellé? Mi lenne a legjobb páros a számunkra? Jó néhány versenyző szóba jöhet, mi pedig ráfordítjuk a kellő időt a döntésre.”

wolff-vegas

Magnussen szereti Steinert, de örül Komatsunak

A Haas történetének 166 nagydíjából 123-at a csapattal töltő, s az istálló számára egyedüliként rajtelsőséget és leggyorsabb kört szerző Kevin Magnussen az idei autó, a VF-24-es virtuális leleplezése után egy szűk héttel a névadó szponzor, a MoneyGram által szervezett londoni eseményen nyilatkozott a távozó csapatfőnökről, Günther Steinerről, valamint utódjáról, Ayao Komatsuról.

magnussen-baku

A dán versenyző elmondta, hogy bár kiváló a kapcsolata Steinerrel, véleménye szerint eljött a változás ideje: „Szeretem Günthert, nagyszerű kapcsolatom volt vele a Haasnál töltött idő alatt, de az is izgalmas, hogy változást látok. Valódi változást. Szerintem nagyszerű, hogy Ayao nem kerülgeti a forró kását, például azt illetően sem, hogy a fejlődési pályánk egy teljesen szezonon keresztül egyszerűen nem volt jó. Egyértelmű, hogy nagyon izgalmas időszak ez a Haasnál.”

Magnussen csapattársa, Nico Hülkenberg egészen máshol, az X-en nyilatkozott meg azzal kapcsolatban, hogy valóban érvényes szerződése van-e 2025-re a csapattal – úgy tűnik, valaki túl komolyan vett egy viccet

Többéves szerződést kötött egy energiaital a Ferrarival

Valószínűleg sokan számítottak arra, hogy Lewis Hamilton szerződtetése újult erővel fogja vonzani a szponzorokat a Ferrarihoz, s ezek első jelei már meg is mutatkoznak: miután 2023-ban egy jóval kisebb megállapodás keretében a három amerikai versenyen partneri kapcsolatra léptek a Celsius energiaitallal, mostantól a teljes szezonban a csapat támogatója lesz a PepsiCo érdekeltségébe tartozó, mintegy 12,5 milliárd dollár értékű Celsius Holdings legfontosabb terméke – méghozzá egy többéves szerződéssel.

A Celsius logók az autókon és a versenyzők overálján is megjelenik már az idei szezonban. A tavaly szerződtetett, korábban az AC Milannál is dolgozó versenysportbevételekért felelős igazgató, Lorenzo Giorgetti így értékelte az együttműködés bejelentését:

„Nagy örömünkre szolgál, hogy miután tavaly csatlakoztak hozzánk, most kibővítjük együttműködésünket a Celsiusszal, amely a Scuderia Ferrari globális partnere lesz a 2024-es szezonban és azon túl. A Celsius nélkülözhetetlen energiával látja el versenyzőinket és csapattagjainkat, hogy a 24 nagydíjból álló intenzív szezon során a legjobb teljesítményt nyújthassák.”

celsius

Schumacher úgy érzi, készen áll a Mercedes ülésére

Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolásának bejelentése új reménnyel kecsegtet Mick Schumacher rajongói számára, hiszen az Alpine WEC programjában való részvétele mellett a csillagosok tartalékosi szerepét is betöltő ifjú német sokak szerint szóba jöhet a hétszeres világbajnok lehetséges utódai között.

mick-mercedes_2

Így gondolja többek között nagybátyja, Ralf is, aki arról beszélt, hogy csak pozitív dolgokat hallott unokaöccséről, most pedig maga Mick is megengedett magának egy nyilatkozatot, melyben hangsúlyozta, hogy készen áll: „Persze ez egy olyan pozíció, amely nagyon nagy nyomással jár, de úgy érzem, hogy készen állok.”

„De ez nem az én döntésem. Mindenesetre ez most egy lehetőség a számomra, csak épp még nem tudom, hogy mekkora” – mondta az RTL-nek a német versenyző, aki azt is elárulta, hogy őt magát is sokkolta Hamilton lépése.

mick-mercedes_1

Porschével kóstol bele a pályaversenyzésbe a kétszeres WRC-világbajnok

Kalle Rovanpera az elmúlt két szezon ralivilágbajnoka a WRC-ben, idén azonban csupán „részmunkaidősként” áll rajthoz a vb-n: az első versenye a jövő heti Svéd Rali lesz, a többi programja pedig nem ismert egyelőre a Toyota versenyzőjének.

Az viszont most kiderült, hogy láthatjuk más sorozatban is őt, Rovanpera ugyanis rajthoz fog állni a Porsche Carrera Cup Benelux bizonyos állomásain. A 23 éves pilóta már korábban jelezte, hogy más szakágakat is kipróbálna a ralizás mellett, a Porsche-szériában egy 911 GT3 Cupot fog vezetni a Red Ant Racing színeiben, a tervek szerint a versenynaptárban szereplő hat fordulóból négyszer. „Nagyon izgatott vagyok, hogy belevághatok ebbe az új kihívásba a pályaversenyzés terén” – mondta el Rovanpera.

rovanpera

Így született meg a Visa Cash App RB név

Amióta bejelentették, hogy az egykori AlphaTauri 2024-ben két névadó szponzorral együtt a Visa Cash App RB Formula 1 Team nevet fogja felvenni hivatalosan, kritikákat áradata zúdult a faenzai istállóra. Sok rajongó szerint túl hosszú a megnevezés, nem könnyű rövid formában használni, ráadásul az alakulat azt sem tisztázta pontosan, hogy az RB az anyavállalat Red Bullra vagy a hivatalos cégnévként a nevezési listán szereplő Racing Bullsra utal. Peter Bayer, a csapat vezérigazgatója a Las Vegas-i bemutatón magyarázta el, hogyan is született meg a vitatott csapatnév és identitás:

„A Visa szponzorációért felelős vezetője, Andrea [Fairchild] azt mondta egy interjúban, hogy kissé túl hosszú a név, de a valóság az, amit tavaly a kezdetektől fogva mondtunk, hogy közelebb fogunk kerülni a Red Bull családhoz” – idézi szavait a RacingNews365.com portál. „Vissza akartuk hozni a bikát és az RB-t, és a Red Bull családon belül ott van a Flying Bulls (Repülő Bikák), ami egy repülőgép-gyűjtemény, amellyel Mateschitz úr rendelkezett. Aztán valaki a vállalatnál mondta, hogy ’miért nem hívjuk ezeket a srácokat Racing Bullsnak (Versenyző Bikák)?’, így lenne egy identitásuk, amelyre alapozhatnak, ha változik a szponzor.”

„Mindent meg kellett változtatnunk: a csapatnevet, a vállalat minden egyes részét, beleértve az adóhatóságot is, úgyhogy ez komoly munka volt. Jól illeszkedik ez a családba, és az RB valójában a Red Bullt jelenti, aztán pedig kellemes probléma volt, hogy mind a Visa, amely a világ egyik legnagyobb márkája, mind a Cash App, amely az egyik leglátványosabb márka a pénzügyi világban, különösen az USA-ban, egyaránt partnerségre akart lépni velünk. Úgy voltunk vele, oké, legyen Visa Cash App RB Formula 1 Team, és nem hallom sokaktól azt sem, hogy Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team vagy Moneygram Haas Formula 1 Team, úgyhogy csak reálistának kellett lennünk és a tartalomra koncentrálunk – és ez egy igen szép és gyors autó lett.”

SI202402080604

„Valaki túl komolyan vett egy viccet” – Hülkenberg cáfolja a 2025-ös Haas-szerződést

Mint a mezőny jelentős részének, Nico Hülkenbergnek is az idei szezon végén jár le a jelenlegi megállapodása csapatával, a Haasszal. Csütörtökön azonban felröppent, hogy a német valójában már hosszabbított is az amerikai istállóval: a Sports Illustrated F1-es szakírója, Alex Harrington ugyanis arról posztolt Twitteren, hogy a Tottenham stadionjában létesített F1-es gokartpálya átadóján a kérdésére Hülkenberg megerősítette, hogy 2025-ig szóló meghosszabbított szerződése van a Haasszal.

Azonban mint kiderült, a pilóta a választ nem gondolta komolyan: „Ne higgyetek el mindent. Valaki kissé túl komolyan vett egy viccet” – posztolta az újságíró azóta törölt bejegyzésére adott válaszul, egy kacsintós szmájli kíséretében. Később maga a szakíró is kiírta Twitteren, hogy elnézést kér, az ő hibája volt a félreértés, nem észlelte, hogy Hülkenberg viccnek szánta a válaszát.

f1-hulkenberg-haas

Az autót még nem, az overallt már megmutatta a Visa Cash App RB

Az F1-es rajtrács másik névváltó formációja, a Visa nem tart hagyományos, online közvetített autóleleplezést, hanem lassanként csepegteti az információkat: tegnap már megvillantották a festés néhány részletét, az éjszaka folyamán pedig nyilvánosságra hoztak egy képet Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda overalljáról.

A tűzálló árulkodik arról, milyen dizájnt kaphat maga az autó: a fehér mellett az AlphaTauriénál jóval világosabb színt kapó kék került másodlagosan a kombinációba. Megfigyelhetők a szponzorok és reklámfelületeik arányai is: a Visa és Cash App mellett új érkező a Hugo, amely korábbi hírek alapján akár a csapatnevet is biztosíthatta volna, az Orlen továbbra is fedélzeten marad, de egy szürke RB-logó is kiszúrható, utalva a Racing Bulls identitásra (amely csak fokozza a zavart, hogyan is nevezzük ezt a csapatot idén.)

A csapat – amely konstruktőrként az RB nevet viseli az FIA nevezési listája alapján – várhatóan a reggeli órákban érkezik.

„Ha nem követik a többiek példáját, a Haas nem fogja tudni tartani a lépést” – Steiner

Néhány hete jelentette be a Haas, hogy Günther Steiner távozik az F1-es istálló éléről, és Ayao Komatsu veszi át a helyét. A csapatfőnöki pozíciót az alakulat 2016-os érkezése óta betöltő Steiner többször elmondta már a távozása óta, hogy nem értettek egyet Gene Haas tulajdonossal abban, hogy kellene-e az infrastruktúrába invesztálniuk, miközben egyszerre van bázisuk az Egyesült Királyságban és Olaszországban – most az Auto Motorsportnak ismét arról beszélt az excsapatvezető, hogy enélkül az amerikai gárda küszködésre van ítélve a Formula-1-ben:

„Be akartam fektetni a csapatba, ő nem. Egyszerűen eltérő nézeteink voltak arról, hogyan kellene haladniuk a dolgoknak” – mondta Gene Haasról Steiner. „Ahogy ezt a csapatot felépítettük, ennél többet nem kérhettünk. Ez nem kritika a csapatnak, hanem a realitás. A költségsapka teljesen megváltoztatta a Formula-1-et. Már nem működnek a régi struktúrák. A McLaren, a Williams, az AlphaTauri mind két éve invesztál az infrastruktúrába, így nagyobb költségvetésük lehet a működési részre. Ha nem követed a példát, nem fogod tudni tartani a lépést.”

Steiner elismerte: 2023-ban rossz koncepciót választottak az autó kapcsán, és túl sokáig tartott, mire erre reagálni tudtak. „Ez történik, ha feleannyi embered van, mint a többieknek. De a srácaink nem végeztek rossz munkát” – fogalmazott.

f1-steiner-haas_1

Részleteket már megvillantott festéséből a Visa Cash App RB – fotók

Las Vegasban helyi idő szerint csütörtök este, azaz magyar idő szerint péntek reggel mutatja be 2024-es versenygépét az AlphaTauri helyett immár Visa Cash App RB név alatt futó alakulat. Viszont kedvcsináló gyanánt már néhány részletet közzétették a közösségi oldalaikon: ez alapján a sötétkék domináns szín lesz a festésben, valamint nem meglepő módon a Visa logója is meg fog jelenni rajta a Red Bullé mellett – a lenti videóban pedig azt is ki lehet szúrni a hátsó szárnyon, hogy az Orlen is maradhatott a szponzorok között:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

Verstappen elárulta, milyen lesz a Red Bull új F1-es autója

Javában zajlanak a Formula-1-es autóbemutatók: eddig a Haas, a Williams, a Stake és az Alpine rántotta le a leplet a 2024-es versenygépéről, plusz még korábban a McLaren már prezentálta az idei dizájnját. Ami szembetűnő, hogy egyre nagyobb felületen marad karbonfekete a festés: ez különösen az Alpine-nál volt látványos, amely két verziót is bemutatott a fényezésből, de valójában a kék és a rózsaszín variáció alapszíne is a fekete volt.

A regnáló világbajnok Red Bull eseményére kerül majd sor utoljára, egy hét múlva csütörtökön, Max Verstappen azonban a szimulátoros csapata, a Team Redline minapi streamjében elhintette, hogy az RB20-as színezésénél nem kell meglepetésre számítani: „Pontosan ugyanúgy fog kinézni” – árulta el a címvédő holland, majd amikor egyik csapattársa megjegyezte, hogy az eddig bemutatott autókról nagyrészt hiányzott a festék, Verstappen elismételte: „Én mondom: pontosan ugyanúgy fog festeni.”

f1-verstappen-redbull_1

Mick Schumacher Hamiltonról: „Sokkolt, de azt teszi, amit jónak érez”

A 2024-ben Alpine hypercar-csapatával versenyző, ennek apropóján szerdai közös bemutatón részt vevő német meglátása több szempontból is érdekes a pilótapiac nagy sztorija kapcsán: egyrészt jelenleg a Mercedes tartalékpilótája és a brit csapattársa, ezért az ülés egyik potenciális esélyeseként emlegetik, másrészt pedig ott a családi Ferrari-kapcsolat: Michael Schumacher, a Ferrari legendájának hét világbajnoki címét Hamilton Ferrari-versenyzőként szárnyalhatja túl.

„Ez nyilván mindenkit sokként ért – köztük engem is” – mondta Schumacher a bemutatót követő sajtótájékoztatón. „Másrészről azonban mindenkinek azt kell tennie, amit jónak érez. Hogy mi történik jövőre vagy a következő hetekben, még talány, számomra is. Ezért egyszerűen izgalommal várom, hogy mi lesz, mit tartogat a jövő.”

Közel hétszeresére nőtt Norris követőbázisa

2019-es debütálása óta közel hétszeresére nőtt Lando Norris követőinek száma az Instagramon, mely kiválóan mutatja a fiatal brit versenyző népszerűségének gyors növekedését.

Lando Norris öt évvel ezelőtt debütált az F1-ben, ekkor 1,1 millió követővel rendelkezett, mely az idei évre már 7,3 millióra rúgott. Norris számára az F1-es futamgyőzelem még nem jött össze, a második helyre azonban már hétszer odaért, további hat alkalommal pedig harmadikként zárt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Az új csapat élén tér vissza a MotoGP-be az Alpine-tól távozott szakember

Óriási igazolást jelentett be a MotoGP új csapata, a tavalyi szezon végén kiebrudalt CryptoDATA RNF helyét átvevő Trackhouse Racing: a komoly tapasztalattal bíró Davide Brivio lesz az Aprilia új szatellit partnerének a csapatfőnöke. „Minden nagyon gyorsan történt, Justin [Marks, a Trackhouse tulajdoosa] az előző napokban kért fel arra, hogy segítsem a Trackhouse-t a MotoGP-s kihívásban. Rendkívül izgalmas az új projekt részének lenni az elejétől kezdve” – fogalmazott a frissen kinevezett csapatvezető.

Brivio legutóbb három évig az Alpine F1-es csapatánál és projektjében dolgozott, de az igazán komoly sikereit a kétkerekű motorsportokban és a MotoGP-ben érte el. Előbb a Yamaha csapatmenedzsereként kulcsszerepet vállalt a 2000-es évek közepén Valentino Rossi átcsábításában a Hondától, akivel négy vb-címet is szereztek, majd pedig a 2010-es évek közepén a MotoGP-be visszatérő Suzuki irányítását vállalta el, amely pedig 2020-ban Joan Mir révén jutott vissza a csúcsra. Most a Trackhouse-nál egy harmadik gyártó színeiben kísérelhet meg sikereket elérni (korábban egyébként a Repsol Hondával és a Yamahával is szóba hozták), hiszen az amerikai istálló az Aprilia szatellit csapataként csatlakozik a mezőnyhöz, méghozzá úgy, hogy az RNF-nél szorosabbra igyekszik fűzni a szálakat a noalei márkával: Miguel Oliveira egyből a 2024-es motort kapja tőlük, de Raul Fernandez is válthat rá majd az évad során.

motogp-brivio-trackhouse_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kiszáll Hamilton csapata az Extreme-E-ből

Nem indul a Lewis Hamilton nevével fémjelzett X44 formáció az elektromos széria 2024-es szezonjában – a hírt mindössze 10 nappal a szaúd-arábiai szezonnyitó előtt jelentette be a csapat.

A kiszállás arra vezethető vissza a Racer információi szerint, hogy a 2023-ban csapathátteret adó Carlin teljes egészében a Rodin tulajdonába került – az új vezetés pedig nem folytatja az Extreme-E-programot, amelynek csapatfőnöke a nemrég McLaren F1-es üzleti műveleti igazgatójának kinevezett Stephanie Carlin volt. A kiszállásnak Hamilton Ferrarihoz igazolásához nincsen köze.

Az X44 a Rosberg X Racing mögött a széria második legsikeresebb csapata volt az eddig lefutott három szezon alapján, Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez bajnoki címet szereztek 2022-ben – a spanyol hölgy idén a McLaren versenyzőjeként folytatja.

Az Extreme-E egy hete jelentette be egy új csapat, a SUN Minimeal Team érkezését, amellyel Klara Andersson és Timo Scheider versenyez, a német pedig a csapatfőnöki feladatokat is ellátja.

Hamilton visszaült a Mercedesbe, pályán Alonso és Russell is

A Ferrari a múlt héten Barcelonában nyitotta a szokásos évközi Pirelli-tesztek sorát, amelyek fókuszában az új 2025-ös gumik próbálgatása áll. Kedden és szerdán aztán a Mercedes és az Aston Martin segítette a gumigyártó munkáját, méghozzá ezúttal egy másik spanyol helyszínen, Jerezben. Az első napon a két csapat világbajnokai voltak munkában, azaz Lewis Hamilton először ült vissza a Mercedesbe a néhány nappal korábbi Ferrari-bejelentés után: a hétszeres vb-első 126 kört tett meg a beszámolók szerint a W14-essel, amelyek során 1:18,936 volt a legjobb eredménye, míg Fernando Alonso 156 körig és 1:18,752-es legjobb időig jutott az Aston Martinnal.

Szerdán aztán a csapattársaik lendültek akcióba: George Russell 158 kört tett meg a jerezi pályán és 1:18,259-es időeredményt tudott felmutatni – ezzel ő volt a két nap legszorgalmasabbja és leggyorsabbja egyaránt –, míg Lance Stroll 156 kört és 1:19,130-as legjobb időt jegyzett.

f1-hamilton

Már nem „átmenetiként” hivatkozik csapatfőnökére és sportigazgatójára az Alpine

2023 júliusában, amikor egyszerre távozott az Alpine-tól a komplett vezetőség, Otmar Szafnauer csapatfőnök, Alan Permane sportigazgató és Pat Fry vezető technikai igazgató (utóbbiak a Visa, illetve Williams istállónál kötöttek ki), Bruno Famin, az Alpine motorsportrészlegének alelnöke átmeneti jelleggel vette át a csapatfőnöki posztot. Ahogy teltek a hónapok, feltűnővé vált, hogy az istálló nem igyekezett egy állandó utódot kijelölni.

Az Alpine szerdai bemutatóján és különösen a csapat által kiküldött sajtócsomagban szemet szúrt, hogy Faminra már nem „átmeneti” vagy „megbízott” csapatvezetőként hivatkoznak, hanem szimplán csapatfőnökként. Ez egybevág azzal a decemberi interjúval, amelyben arról beszélt, addig tölti be a posztot, amíg a felsővezetés nem mond mást – úgy tűnik, feletteseinek nincs szándékukban leváltani őt.

Hasonló a helyzet Julian Rouse esetében, aki Permane megüresedő posztját foglalta el megbízott sportigazgatóként, a szóban forgó sajtócsomag azonban rá is az ideiglenes jelző nélkül hivatkozik. Érdekesség, hogy a szakember a négyszeres brit túraautó-bajnok, Andy Rouse fia, elsősorban az Arden csapattal volt aktív mérnökként és vezetőként – az autósportban több mint 100 futamgyőzelemben működött közre –, mielőtt 2022-ben az Alpine-hoz csatlakozott az akadémia főnökeként.

Íme az Alpine első Hypercarja, az A424

Az Alpine szerdai bemutatóeseményén a Formula-1-es csapat mellett a Hypercar-részleg bemutatóját is megtartották. Az alakulat eddig az LMP2-ben versenyzett, 2024-re azonban elkészültek az első Hypercarral, az A424-gyel.

A WEC-csapatot Mick Schumacher mellett Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere (ők hárman vezetik majd a #35-ös Alpine-t), Paul-Loup Chatin, Charles Milesi és Ferdinand Habsburg alkotja majd.

Albon: Ez mutatja, hogy Lewis mekkora

Alexander Albon sem számított Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolására: erről is kérdezték a pilótát a Williams autóbemutatóján, amelyen bevallotta, hogy teljes meglepetésként érték a hírek.

„Micsoda sztori volt! Nem tudom, ti hogy voltatok vele, de én biztos, hogy ezt nem láttam előre. De jó neki, szerintem ezt a változást akarja. Az időzítése nyilván kínos így egy héttel a csapatok bemutatói előtt” – mondta Albon.

„Ez mutatja, hogy Lewis milyen nagy: a Ferrari részvényei úgy kilőttek, ahogy, és a hírek alapvető terjedése is ezt igazolja. Számomra ez egyértelműen egy ’meg kell csípnem magam’ pillanat volt, olyan, hogy ’ez most tényleg így van?’ Mert sok pletykát lehetett hallani a télen, nem tudhattuk, hogy melyiknek van alapja és melyiknek nem, ez a Ferrari-értesülés pedig egyértelműen pletykának tűnt még az elején. Aztán kiderült, hogy komoly.”

f1-hamilton

Reagált a jogi vádakra a Stake F1 Team

Mi is beszámoltunk arról, hogy a svájci hatóságok nyomozást indítottak a Stake F1 Team neve ellen, mivel Svájcban nem lehet szerencsejátékot hirdetni, és bár a Sauber nem hirdet, de a csapat új neve és logója mégis törvényekbe ütközhet.

Az istálló azonban reagált a vádakra: a Racingnews365.com megkeresésére a szóvivő azt válaszolta, hogy nincs semmi probléma.

„Szoros kapcsolatban vagyunk és követjük a szabályokat. Rutinszerű a helyzet, betartjuk a szabályokat, minden úgy van, ahogy lennie. Most ugyanaz a procedúra zajlik, ami tavaly, amikor a Stake csatlakozott hozzánk partnerként. És a helyzetünk nem más, mint a Williamsé, amelynek meg kellett változtatnia a festését bizonyos versenyekre” – mondta. 

f1-stake-2024-1