DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap

„Fernando minden nap kondizik, 80 kilométert teker, nem csal a vacsorával”

Flavio Briatore úgy fogalmaz, „22 éve vagyunk házasok” Fernando Alonsóval, mivel azóta menedzseli a kétszeres világbajnokot. A spanyol nemrég 43 éves lett, de motivációját és fizikai állapotát nézve inkább fiatal versenyzőnek számít:

„Fernando szuper fitt, talán jobb kondiban van, mint amikor nekem vezetett. Monacóban él, ahol minden nap 60-70-80 kilométert teker. Minden nap edzőterembe megy. Ahányszor vacsorázni megyünk, nagyon odafigyel, sosem csal. Hihetetlen” – nyújtott betekintést Alonso edzés- és étrendjébe Briatore, aki azt is pedzegette, szerződése 2026-os lejárta után a spanyol marad-e az F1-ben.

Fotó: Aston Martin

Hamarosan bejelentést tehet az F1 iránt érdeklődő ázsiai csapat

Már évek óta hallani híreket arról, hogy beszállna a Formula-1-be a Panthera Team Asia, amelynek csapatfőnöke és társalapítója, Benjamin Durand néhány hete, miután Mohammed ben Sulayem FIA-elnök Twitter-posztban jelezte, hogy az FIA-s csapatával megvizsgálják egy szándéknyilatkozati eljárás elindításának lehetőségét, úgy fogalmazott, hogy továbbra is ez a céljuk. Azóta a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is elindította a jelentkezési folyamatot, amely során április végéig várják az érdeklődők pályázatát, amelyeknek komoly feltételrendszernek kell megfelelniük.

Bár egyelőre hivatalos formában nem történt bejelentés a Panthera szándékaival kapcsolatban, Durand a PlanetF1.com szaklapnak megerősítette: „dolgoznak” a szándéknyilatkozati pályázatukon, és „hamarosan további híreket várhatunk” tőlük. Nem a Panthera amúgy az egyetlen érdeklődő: az Andretti Cadillackel összekapcsolt projektje hetek óta ismert, de keringenek pletykák egy hongkongi milliárdos, valamint több Formula-2-es alakulat érdeklődéséről is.

f1-panthera-team-asia-logo

Már hónap végén visszatérhet durva kéztörése után a Formula-E-be Robin Frijns

A holland pilóta csuklóját és több csontját is eltörte az elektromos széria mexikóvárosi szezonnyitóját, és olyan pesszimista jóslatot is hallani lehetett, hogy a szezon többségét ki kell hagynia. Ehhez képest jó hírek érkeztek az Abt háza tájáról: a hétvégi indiai fordulón még a helyettes Kelvin van der Linde vezet a holland helyén, de jövő héten Frijns visszatér a szimulátorba. A február 25-i dél-afrikai versenyre mindketten úgy készülnek, hogy vezethetnek – írja a The Race.

Videó: Melleivel terelte el a ralis figyelmét egy nő

Egy rosztovi ralin történt az alábbi videón látható eset, melyen Viktor Oszmanov bevallotta, hogy azért tévesztett irányt, mert egy, a melleit mutagató hölgy néző elterelte a figyelmét. A győzelmi esélyei ezzel el is szálltak Oszmanovnak, aki sok időt veszített az incidens miatt, így csak a harmadik helyen zárt.

Rendhagyó lesz a McLaren neve: 24-et ugranak a számozásban

A McLaren eddig a következetes csapatok közé tartozott F1-es modelljei számozásában: az 1981-es MP4/1-től a 2016-os MP4/31-ig egy szám sem maradt ki, miután pedig Zak Brown került a csapat élére, a betűkombináció változott, de a számozás folytatódott: a 2017-es autót MCL32-nek hívták, 2022-ben pedig az MCL36 szerepelt. (Két anomáliát találunk: a 2003-ra szánt MP4/18 sosem versenyzett, a 2021-es autót pedig MCL35M-nek nevezték, mivel az év sajátos szabályai miatt a karosszéria maradt, de a csapat motorszállítót váltott.)

Ehhez a lineáris tradícióhoz képest a McLaren bejelentése alapján a 2023-as modell neve MCL60 lesz. A röpke 24 szám átugrásának oka, hogy Wokingban a csapat alapításának 60. évfordulója előtt tisztelegnek – Bruce McLaren 1963-ban indította el saját csapatát. Az MCL60 bemutatójára jövő hétfőn, február 13-án kerül sor.

 

A következetlen számozás nagymestere a Ferrari, amely csapat szintén szereti évfordulók apropóján elkeresztelni autóit: így lett a 2022-es gép F1-75 (az első Ferrari versenygép évfordulója okán), a 2020-as SF1000 (a Scuderia ezredik nagydíja miatt) és az egy évvel azelőtti SF90 (az istálló megalapítása kapcsán). A 2023-as autót SF-23-nak nevezték el, a 2021-es SF21 alapján: nem mi írtuk el, a biztonság kedvéért egy plusz kötőjelet beiktattak Maranellóban.

A Renault korábbi névadó szponzorával erősít a McLaren

Új, mindazonáltal már ismert logót fedezhetünk fel a McLaren hamarosan debütáló 2023-as versenygépén, a wokingiak ugyanis a DP World személyében új logisztikai partnert jelentettek be hivatalos weboldalukon.

„Nagy izgalommal köszöntjük a DP Worldöt a McLaren-családban. A logisztika hatalmas kihívást jelent egy olyan globális sportágban, mint a Formula-1, a DP World intelligens megoldásai pedig segíteni fognak ellátási láncunk hatékonyságának növelésében, így járulva hozzá a pályán és azon kívül mutatott teljesítményünkhöz. Büszkén működünk együtt egy olyan márkával, amely hozzánk hasonló értékekkel bír a fenntarthatóság terén, beleértve a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó törekvéseket is. Már várjuk, hogy a DP Worlddel karöltve versenyezhessünk 2023-ban” – reagált a csapat hivatalos közleményében Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója.

A rajongók számára ismerősen csenghet a dubaji vállalat neve, 2020-ban ugyanis az akkor még Renault-színekben versenyző istálló névadó szponzoraként volt jelen a királykategóriában. A McLaren 2023-as négykerekűjéről február 13-án hull le a lepel.

Ilyen se volt még! Bárki megveheti a kedden bemutatott Alfa Romeót

Egy újdonsággal már mindenképp szolgált az Alfa Romeo idénre, hiszen az F1 történetében még sosem fordult elő, hogy egy frissen bemutatott versenygépet azonnal a piacra dobjanak. A licit szerda délután 82 ezer fontnál, azaz mintegy 36 millió forintnál jár – ha valakit érdekel, ide kattintva lehet megtekinteni a még szűk két héten át tartó árverést.

alfa-c43

„Masi nem a Netflix érdekeit nézte Abu Dhabiban!”

A Drive to Survive producere nemrég a Guardiannek adott egy interjút új sorozata, a tenisz világával foglalkozó Break Point kapcsán, melyben természetesen a Netflix F1-es szériájára is kitért – többek között arra a felvetésre, miszerint a nagy vihart kavaró 2021-es szezonzáró azért is alakult így, mert show-t kellet produkálni a tévétársaságok számára. Lando Norris például annak idején így nyilatkozott arról, hogy Michael Masi csak néhány lekörözöttet engedett el az újraindítást megelőzően: „Egyértelműen az volt a cél, hogy harc legyen a végén. Naná, hogy a tévé miatt.”

James Gay-Rees viszont egyáltalán nem ért egyet ezzel a feltételezéssel: „Szerintem egyszerűen hatalmas nyomás alatt volt, és kissé rosszul kezelte a helyzetet. Nem hiszem, hogy az járt volna a fejében, hogy vajon mit akarhat most a Netflix?” – idézi a többek között a Senna című dokumentumfilmet is jegyző producer.

abu-dhabi-2021-red-bull

A Ford régi partnere nem akar visszatérni

Az F1-es visszatérését a múlt héten bejelentő Ford hosszú évtizedeken át a Cosworth partnereként volt jelen az F1-ben, sőt a páros erőforrásai a mai napig a sportág négy legsikeresebbje közé tartoznak. A Ford 2004-es kiszállása után a Cosworth még egy szűk évtizeden át az F1-ben maradt, utoljára 2013-ban a Marussia autóit hajtották motorjaik, de a hibridérában már nem vállaltak szerepet. Az egykori partner visszatérése kapcsán megkérdezték a cég vezérigazgatóját, hogy ők nem vágynak-e vissza a királykategóriába, amire a következő választ adta:

„Nincs a fókuszban a visszatérés” – felelte Hal Reisinger az Autosportnak. „Ha jól akarod csinálni, ahhoz minden erőforrásodat rá kell szánnod erre, abban pedig nem hiszek, hogy valamit anélkül csináljunk, hogy a végeredmény kifogástalan legyen. Egy Formula–1-es csapat megfelelő kiszolgálásához ki kellene bővítenünk a céget egy új részleggel, ami üzleti szempontból nem túl kecsegtető lehetőség.”

marussia-2012

Két-két Marussia és HRT a 2012-es Bahreini Nagydíjon – mindkét autót Cosworth-motorok hajtották

Új színvilágot kapott Zhou sisakja a Nyúl évére

Az Alfa Romeo 2023-as F1-es versenygépe után második idényére készülő pilótájuk, Guanyu Zhou új bukósisakdizánjáról is lehullt a lepel. A domináns szín a lila lesz idén, emellett a kínai horoszkópra és a Nyúl évére utalva egy nyuszi is megjelent a sisakon:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

周冠宇 | Zhou Guanyu

Irathamisítással vádolják a magyar csapatát is a gyanú szerint meglopó ex-MotoGP-st

Az andorrai Altaveu értesülései szerint vizsgálat indult a korábban a MotoGP-t is megjárt Hector Barbera ellen. A vád szerint a spanyol versenyző 2020 júniusában egy 13 500 eurós furgont vásárolt, a másik fél azonban állítja: a pénzösszeg sosem érkezett meg a számlájára. Barbera olyan dokumentumokat nyújtott be, amelyek szerinte bizonyítják az átutalást – csakhogy a hírek szerint a rendőrség a bank segítségével állítja: a motoros meghamisította az iratokat. Az andorrai hatóságoknak nincs információja Barbera hollétéről, pedig idén elvileg a Brit Superbike-ban fog szerepelni a Tag Racing Honda színeiben.

Barbera nem először kerül összetűzésbe a törvénnyel. Néhány évvel ezelőtt Moto2-es csapata ki is rakta, miután ittas vezetésen kapta a rendőrség. A magyar rajongók számára pedig alighanem a legemlékezetesebb incidens az volt, amikor a biztató 2019-es idénykezdet után alakulata, a Team Toth – amelynek színeiben még a 250 köbcentis géposztályban is szerepelt annak idején – szerint a spanyol nemes egyszerűséggel ellopta a Supersport-világbajnoki motorját.

barbera-hector-2017

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Tíz éven át használhatja a Las Vegas-i Stripet az F1

A Formula-1 tavaly jelentette be, hogy 2023-ban újra versenyt fognak rendezni Las Vegasban, méghozzá egy olyan új utcai pályán, amelynek nyomvonala többek között a legendás Stripet is érinti. Az F1 elsőre hároméves megállapodást kötött a promóterrel, de a sportág vezetősége és a helyiek is a kezdetektől hangsúlyozták, hogy hosszabb távú együttműködésre készülnek.

Ehhez egy nagyon fontos feltétel teljesült a minap, ugyanis a Clark Megyei Közgyűlés a híradások szerint 7-0-s egyhangú szavazással elfogadta, hogy a Formula-1 tíz éven át, azaz 2032-ig használhatja a szóban forgó utakat. A jelentés kihangsúlyozza, hogy az F1-es nagydíjtól egymilliárd dollárt meghaladó bevételre számítanak. Ugyanakkor az is fontos kitétel, hogy fix legyen a verseny időpontra: a tervek szerint minden évben a hálaadást megelőző héten, azaz november közepén rendezhetik a Las Vegas-i futamot (idén november 18-án, helyi idő szerint szombat este 10 órakor lesz a rajt): várakozásaik szerint a nagydíj hetében, szerdától vasárnapig, azaz öt napon át néhány órán át lesz szükség.

las-vegas-2023-2

Miközben az Alfa Romeót bemutatták, Alonso az Aston Martint hajtotta

Fernando Alonso is teljesítette beígért tesztnapját február elején: a spanyol Jerezben vitte pályára az AMR22-t a Pirelli fejlesztés alatt álló 2023-as gumijaival, az olasz gyártó utolsó téli tesztjének első napján. Ugyanilyen körülmények között vezette a tavalyi W13-at múlt héten a Paul Ricard-on George Russell és Lewis Hamilton – terv szerint a Mercedes is jelen van Jerezben, de ők még nem adtak jelt magukról.

Háromemeletes tortával ünnepelte születésnapját Pierre Gasly

27 gyertya égett a tortán, amellyel kedden köszöntötték az Alpine 27 éves franciáját – sok boldogságot Pierre Gaslynak!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY (@pierregasly) által megosztott bejegyzés

Hat bajnoki cím lesz a BMW felállásában a DTM-ben

A sorozat három korábbi bajnoka is a BMW kötelékében szerepel a megújuló, promóterváltás után túlnyomórészt német pályákon zajló DTM-szezonban. A BMW Motorsport bejelentése alapján a 2022-es győztes, Sheldon van der Linde megvédi bajnoki címet, a Schubert Motorsport versenyzője marad.

Az istálló, amely első évében a csapatbajnoki címet is megnyerte, nagy eséllyel a teljes mezőny legerősebb párosával fog rendelkezni, mivel a másik M4 GT3-ba René Rastot ülteti. 2017, 2019 és 2020 bajnoka eddig kizárólag az Audival szerepelt a szériában, de 12 év után elhagyta a márkát és a BMW-hez pártolt. Rast a Formula-E-ben is szerepel a McLarennel, ezért a zandvoorti hétvégét ki fogja hagyni a DTM-ben.

 

Egyúttal bejelentették azt is, hogy új ügyfélcsapata lesz a bajoroknak, a korábban Porsche partnereként ismert Project1, a DTM Trophy tavalyi csapatbajnoka első versenyzőjeként Marco Wittmannt jelentette be – a német egy évtizedes pályafutását a kategóriában végig a márkával töltötte, BMW-vel nyert bajnoki címet 2014-ben és 2016-ban.

Egyéb hírek a DTM pilótapiacáról: Rast helyét az Audi felállásában Dries Vanthoor foglalja el, Thomas Preining és Dennis Olsen a Porsche kötelékében marad, a Red Bull által finanszírozott ferraris AF Corse-projekt azonban nem folytatódik a promóterváltás után.

Két dél-amerikai helyszínnel bővült a TCR Világsorozat versenynaptára

Mint a puzzle darabkái, úgy áll össze a kvázi a WTCR helyébe lépő TCR World Tour 2023-as menetrendje. Eddig a négy európai forduló helyszínei és időpontjai – beleértve a június közepén esedékes hungaroringi futamokat – voltak ismertek, valamint az, hogy a szezon végén a legendás Bathurst is otthont ad egy állomásnak. Most véglegesítették a dél-amerikai versenyeket is: mint az várható volt Marcello Lotti, a TCR jogtulajdonosa korábbi szavai alapján, egy-egy uruguayi és argentin pálya került be a menetrendbe. Előbb az uruguayi El Pinarban található Autódromo Víctor Borrat Fabini versenypálya fogadta a dél-amerikai TCR-sorozathoz csapódó mezőnyt augusztus közepén, majd egy héttel később Argentínába, San Luisban csapnak össze a pilóták – azaz nem a MotoGP-ből és a WTCC-ből is ismert Termas de Rio Hondóban.

Ezzel a tervezett kilencből már hét helyszín ismert a TCR Világsorozat első idényéből: a várakozások szerint ezek mellé még egy ausztrál pálya csatlakozik Bathurst előtt, valamint ha azt a járványügyi korlátozások is lehetővé teszik, akkor Makaó adna otthont az utolsó fordulónak, amire a hagyományos időpontja alapján egy héttel Bathurst után kerül sor.

A TCR Világsorozat várható 2023-as naptára jelenleg:

Április 28-30. Portimao, Portugália
Május 26-28. Spa-Francorchamps, Belgium
Június 9-11. Vallelunga, Olaszország
Június 16-18. Hungaroring, Magyarország
Augusztus 18-20. El Pinar, Uruguay
Augusztus 25-27. San Luis, Argentína
November 3-5. ??? (Ausztrália)
November 10-12. Bathurst, Ausztrália
November 17-19. ??? (Makaó?)

tcr-world-tour-south-america-elpinar

Gondot okozhat az Alfa új színkombinációja az F1-es közvetítésben

Az Alfa Romeo utolsó szezonjában – az autómárka és a Sauber csapat együttműködése év végén befejeződik – változtattak a színvilágon a csapat dizájnerei: az évek során fehérrel szemben egyre nagyobb teret nyerő vörös lesz a domináns szín, jelentős felület pedig feketévé válik a festék súlyával való spórolás érdekében. Elképzelhető, hogy a pályán az autót bizonyos szögekből össze lehet majd téveszteni a Ferrarival, de van egy másik potenciális probléma is, amelyre az egykori F1-es Martin Brundle hívta fel a figyelmet.

„Tetszik a fekete hátsó szárny, a karbon megoldás elterjedtté fog válni az F1-ben, hiszen a súlylimit két kilogrammal csökken idén, a csapatok pedig küszködtek vele a múltban. Ugyanakkor ezt az autót nehéz lesz kiszúrni a tévében vagy a pályán egy borús napon” – posztolta észrevételét a közösségi médiában Brundle.

Nem ez lenne az első alkalom, hogy egy csapat fényezése jól mutat a stúdióképeken, de nem olyan szerencsés az aszfalton. A Haas 2017-ben ebből az okból kifolyólag a szezon közben változtatta meg színeit. A sötétszürke, fekete és piros kombináció túlzottan beleolvadt az aszfaltba, ezért a csapat a piros részeket fehérre cserélte ki.

Új amerikai szériákkal bővíti kínálatát a Network4, jó hírt kaptak a MotoGP-rajongók is

Kedden tartotta évindító sajtóeseményét a Network4 csoport, amelyre a Formula.hu is meghívást kapott. Nem véletlenül, hiszen a technikai sportokat illetően is történt egy fontos bejelentés: a már hosszabb ideje az ARENA4-en és a MATCH4-en, valamint az online felületen, a NET4+-on látható NASCAR Cup Series mellett ugyanis 2023-ban a két kísérőszéria, a NASCAR Xfinitiy és a Truck Series is bemutatkozik a csatornacsoport platformjain.

Ezzel tovább erősödik a Network4 autó-motorsportos arzenálja, amelybe továbbra is beletartozik a MotoGP, a Superbike-világbajnokság és az IndyCar is. Mint azt Misur Tamástól, a Network4 sportfőszerkesztőjétől megtudtuk: az idén a szombati sprintversenyekkel bővülő MotoGP-hétvégéket a tervek szerint kivétel nélkül az elejétől a végéig a két tv-csatornán tervezik közvetíteni, de a NET4+-on továbbra is működik majd az úgynevezett multi-cam szolgáltatás, azaz a futamokat hét különböző – főként onboard – kamerából követhetjük majd. A kiemelt nézettséget hozó NASCAR-versenyeket, valamint a Superbike-ot és az IndyCart is igyekeznek rendre a tv-ben mutatni, de természetesen az összes közvetítés nézhető a NET4+-on élőben.

Jó hír egyébként ezen kívül az autó-motorsportok szerelmeseinek az is, hogy márciustól a Telekom kínálatában is elérhető lesz az ARENA4 mellett a MATCH4 is, így immár minden nagy kábelszolgáltatónál nézhető lesz mindkét sportcsatorna.

NASCAR_Truck_Series_

Kiderült az idei F1-es Ferrari neve

Mához egy hétre, azaz február 14-én, kedden mutatja be 2023-as kihívóját a vezetőségi változásokon átesett Ferrari csapata. Most azt is közzétették a Twitteren, hogy az új autó neve az SF-23 lesz. Eddig négy idei autóról hullt le a lepel, a Ferrari bemutatójáig pedig még további három leleplezés vár ránk, utánuk már csak a Mercedes és az Alpine lesz adós a bemutatóval.

 

Domenicali üzent a földrengés után: Imádkozom Törökországért

Súlyos természeti katasztrófa rázta meg Törökországot és Szíriát az elmúlt napokban. A Richter-skála szerinti 7,8-as földrengés a cikk megírásának pillanatában már 3000-nél is több áldozatot követelt csak Törökországban, s azóta több utórengés is volt a térségben. Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali üzent a helyieknek. "Törökországnak nagyon különleges helye van az F1 szívében, hiszen fantasztikus emberek élnek ott. Mindannyiunkat megdöbbentett az a tragédia, ami velük történt, így imádkozunk az elhunytakért és mindenkiért Törökországban."

Kínos baki az Alfa Romeo bemutatóján

Nem is kellett túlságosan éles szeműnek lenni ahhoz, hogy kiszúrják a rajongók a háttérben megjelenő új autót, miközben a műsorvezető Alessandro Alunni Bravival és a technikai igazgató Jan Monchaux-val beszélgetett. Az utolsó pillanatokig egészen jól titkolta az Alfa az új autót, de végül hiba csúszott a számításba. Az új színekbe öltözött C43 ide kattintva tekinthető meg!