DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd

Zajlik a Hungaroring főépületének bontása – fotókkal!

A Hungaroring nagyszabású felújításának következő ütemeként megújul a mogyoródi versenypálya főépülete, ám ahhoz, hogy valami új szülessen, valaminek véget kell érnie. A magyar autóversenyzés szentélye által megosztott fotókon látható a főépület megsemmisítése – és egy-két egyéb kép a munkálatokról.

ring-bontas

ring-bontas-2

ring-bontas-3

ring-bontas-4

ring-bontas-5

Formula-E: Vandoorne nem veszi lazán az utolsó két futamot

Mindössze két verseny maradt még hátra az elektromos széria jelenlegi idényéből, Stoffel Vandoorne pedig jelentős előnnyel várhatja az utolsó fordulót Szöulban. A Mercedes pilótája 36 ponttal vezet a tabellán, ennek ellenére úgy érzi, nem lazíthat a szezonzáró során. „Nem hátrálhatok meg, nem fordulhatok meg és nem vehetem lazán. A Formula E-ben ez soha sincs így, láttunk már elég nagy kilengéseket a múltban, amikor az egyik ember hibázik, a másik pedig jól csinálja. Meglátjuk, hogyan alakul. Szeretném, ha a csapat továbbra is koncentrált maradna. Magamat is fókuszáltan akarom tartani, nem engedhetek meg magamnak egy olyan hibát, mint amit vasárnap a kvalifikáción elkövettem. Ha jó pozícióba teszem az autót a versenyen, akkor igen, minden rendben lesz” – mondta Vandoorne a Motorsport számára, utalva a legutóbbi Londonban rendezett hétvégére.

Végre bemutatkoznak a WRX elektromos gépei

A Ralikrossz-világbajnokság szezonindító eseményét az eredeti tervek alapján Höljesben tartották volna – de erre nem került sor, akárcsak a Nürburgringre kitűzött első versenyre. A szezon így Norvégiában, Hellben kezdődik, és két nappal korábban, augusztus 11-én Stjørdal városában tartják a hivatalos bemutató ceremóniát. 19 órakor mutatkoznak be az elektromos RX1e-gépek a médiának és a közönségnek a Kimen Kulturhusban, majd felvonulás következik a belvárosban kialakított pályán a 680 lóerős modellekkel.

A következő napokban vélhetően számíthatunk még hírekről a WRX háza tájáról – hiszen egy héttel a bemutató esemény előtt továbbra sincs nevezési lista a 2022-es résztvevőkről. A 14 fősre várt mezőny hét indulója ismert: a Volkswagen Dealerteam Bauhaus (Kristoffersson Motorsport) hármasát Johan Kristoffersson, Ole Christian Veiby és Gustav Bergström alkotja, a Hansen Motorsport szokás szerint Timmy és Kevin Hansennel áll ki, a CE Dealer Team két versenyzője pedig Niclas Grönholm és Klara Andersson lesz. A GCK, a Münnich és az ESmotorsport szerepelnek még a mezőnyben a korábbi hírek alapján.

Leclerc megmutatta, milyen egy hétköznap Monacóban

Betekintést engedett egy átlagos nyári napjába Charles Leclerc. A Ferrari pilótája továbbra is hazájában él, vlogjában pedig ezúttal azt mutatta meg, hogyan telnek a mindennapok. A barátokkal való szórakozás mellett láthatjuk őt edzés, és zongorázás közben, néhány korábbi emlékéről is mesél, valamint az is kiderül, melyik szupermarketbe járnak vásárolni. „Tölts velem egy napot Monacóban, ahol körbe vezetlek az országban, ahol felnőttem. Egy kis időt tölthettek a barátaimmal és a családommal, megmutatom a hobbijaimat és edzek egy kicsit. Remélem, jól fogod érezni magad!” – áll a videó leírásában.

Szokatlan büntetés: Nem vették el Rossi győzelmét, de kevesebb pontot kap érte

A hétvégi indianapolisi Gallagher Grand Prix-n három év óta első győzelmét szerző Alexander Rossi versenygépét szabálytalannak minősítették a verseny utáni átvizsgáláson. Az Andretti autója megfelelt az épített és utcai pályákon előírt 1700 font (771 kilogramm) minimumlimitnek, viszont a mérésbe beleszámolták az italtartály és tartalma súlyát is. A szabályok kimondják: a minimumba nem számít bele a versenyző, a versenyző súlyát kiegészítő ballaszt, az üzemanyag és az italtartály.

Furcsa, hogy a szabálytalanságot csak négy nappal a verseny után – a nashville-i hétvége előtt – jelentették be, és furcsa a büntetés jellege is. Rossit nem zárták ki, megtarthatja a győzelmét, viszont 20 pontot levontak tőle, azaz 53 helyett (50 az első helyért és 3 bónuszpont) csak 33 egységet ért a győzelem. Ezzel a bajnokság nyolcadik helyéről a kilencedikre esik vissza, Felix Rosenqvist nyer egy pozíciót az IndyCar-tabellán.

A versenyző mellett a csapatot is büntették, az Andretti Autosport 25 ezer dollár pénzbírságot kapott.

A WTCR hivatalos közleményben reagált a Lynk & Co lépésére

Mint az ismert, a Lynk & Co márkája hivatalosan is megerősítette, hogy azonnali hatállyal felfüggeszti a szerepvállalását a Túraautó-világkupán. A döntés oka, hogy továbbra sem érezték biztonságosnak a Goodyear abroncsait, erre viszont nemrégiben a széria egy közleményben reagált. Ezek alapján a Discovery Sports Events és az FIA értetlenül áll a történtek előtt, mivel szerintük már lépéseket tettek a korábban felmerült problémák orvoslására, továbbá a gumibeszállító is igyekezett a lehető legalaposabb munkát elvégezni.

„Az FIA, a Geely Group, és a WSC közötti pénteki pozitív megbeszélések során javasolt intézkedések között szerepelt az összes autó kompenzációs súlyának 20 kilogrammal való csökkentése, valamint a Goodyear javaslata egy további tesztre az Anneau du Rhin pályán ma este, hogy minden csapatnak lehetősége legyen az általuk ajánlott beállítások kipróbálására egy olyan pályán, ahol a Cyan Racing más csapatokkal együtt korábban már tesztelt az év során, anélkül, hogy problémát jelentettek volna az abroncsokkal kapcsolatban.  Amellett, hogy a Goodyear támogatta ezt a kiegészítő tesztet és azt az annak érdekében elvégzett elemzést, hogy a gumiabroncsok jól működjenek ezen a pályán, felajánlották, hogy kicseréli az előző versenyről elhozott abroncsokat” – állt a közleményben, melyben hozzátették, hogy a szezon folytatásáról az FIA Motorsport Világtanács augusztus 8-án kezdődő szavazása után tesznek bejelentést.  

Folytatódik a MotoGP szezonja, csatlakozzatok Facebook-csoportunkhoz!

Letelt a Finn GP törlése miatt bő öthetesre nyúló pihenő a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, a hétvégén a Brit Nagydíjon újra felbőgnek a motorok. Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni az idény második felében sem, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-2022-start

A fél internet az Alpine és Piastri közötti balhén élcelődik

Kedden talán az egész 2022-es szezon legnagyobb botránya robbant ki, amikor előbb az Alpine bejelentette Oscar Piastrit versenyzőjükként 2023-ra, majd nem sokkal később az ausztrál cáfolta, hogy bármit is aláírt volna a franciákkal. A balhé, amelynek részleteiről már többször írtunk, megihlette az internet népét – olyannyira, hogy mint arról beszámoltunk, még Alexander Albon is Piastriéra hajazó posztot tett közzé a minapi williamses hosszabbítása kapcsán.

A Taunton Town FC focicsapata a botrányt kifigurázva ugyancsak bejelentette Piastrit, de a Borussia Dortmund német labdarúgócsapat is a fiatal leendő F1-es bejegyzésének mintájára adott hírül egy tv-közvetítéssel kapcsolatos hírt. A sorból pedig nem maradhatott ki az újabban az összes mémvonatra felszálló Ryanair sem, amely kiírása szerint van közös bennük és az Alpine-ban, hiszen mindkettejüknél „random üléskiosztás” van – és ez csak néhány példa a sok közül…

Bottas: Dolgoznunk kell a megbízhatóságon!

Bár az Alfa Romeo idény eleji kezdeti tempója is halványodni látszott az utóbbi versenyeken, a csapat igazi problémáját a műszaki gondok nehezítik. Valtteri Bottas és Guanyu Zhou is többször volt kénytelen feladni egy-egy futamot ilyen okból: a finn a Magyar Nagydíjon sem ért célba, köszönhetően az üzemanyagrendszer meghibásodásának. Bottas szerint orvosolniuk kell a megbízhatósági problémáikat:

„Valamelyest jobb volt a tempónk ezen a hétvégén, szóval haladunk, de be is kellene fejeznünk a futamokat” – idézi a pilótát a RacingNews365.com. „Nem vagyunk elég kiegyensúlyozottak, és ezt tudjuk is. Tovább kell dolgoznunk ezen, mert még sajnálatosabb lett volna, ha újfent pontokért harcolunk és akkor jön elő a hiba. Nagy fókuszt fogunk fordítani erre.”

bottas-hun-2022-dppi

Ezért szeret golfozni Charles Leclerc

A Ferrari pilótája szabadidejében többször is elmegy golfozni, akárcsak Alexander Albon, és Lando Norris. A három pilóta olykor egymás ellen is játszanak, erről, és a golf iránti szeretetéről pedig a BBC-nek beszélt a monacói versenyző. „Magam sem tudom miért, ez egy olyan frusztráló sport, és mindig szuperfrusztrált vagyok, mert amikor játszom velük, nem vagyok jó. Van abban valami, hogy minden egyes apró részlet számít. A golfban, ha nem éppen a megfelelő gondolkodásmóddal ütöd el a labdát, akkor már tudod, hogy a labda mindenhova megy, csak nem oda, ahova szeretnéd. Szerintem mentálisan ez egy nagyon jó gyakorlat, és ezért szeretjük annyira versenyzőként” – mondta Leclerc.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

Hülkenberg is autóba ült a Magyar Nagydíj utáni gumiteszten – videó

Nem minden csapat pakolt össze egyből a vasárnapi verseny után, az Aston Martin ugyanis kedden és szerdán a Pirelli 2023-as prototípus abroncsait tesztelte a Hungaroringen. Az első nap során Lance Stroll ült az autóban, szerdán pedig az istálló tartalékversenyzője, Nico Hülkenberg. A csapat közlése szerint összesen 267 kört tettek meg a két nap során. Íme, egy összefoglaló videó minderről az Astontól:

Valentino Rossi sikeresen teljesítette első 24 órás versenyét

Karrierje során először állt rajthoz egy egésznapos viadalon a MotoGP kilencszeres világbajnoka. Az olasz versenyző az idei szezonban a GT World Challenge Europe mezőnyében szerepel a Team WRT Audijával, Frederic Vervisch és Nico Müller mellett. Legutóbb a Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás futamon álltak rajthoz, ahol elég küzdelmes versenyük volt. Az egység a 25. helyről rajtolva néhány óra leforgása alatt a negyedik helyig küzdötte fel magát, a folytatásban viszont több problémájuk is akadt, egy ízben Rossi került a sóderágyba, egyszer pedig Müller hibázott, amikor a #32-es testvérautónak ütközött. A javítások után még visszatértek, végül a 17.helyen zártak, a motorversenyzéstől tavaly visszavonult legenda pedig boldogan értékelt a leintés után. „Milyen fantasztikus élmény volt ez az első 24 órás verseny! Ez olyasmi, amit nem érthetsz meg, ha még nem csináltad korábban. Kemény volt, különösen az utolsó 8 óra, de minden percét élveztem. Elég gyors voltam, szóval boldog vagyok. Elkövettem néhány hibát, volt némi balszerencsénk is, de nagyon hálás dolog a végén célba érni és elérni egy jó eredményt” – idézte Rossi szavait a Crash.

Rágalmazásért perelheti csapatát Alex Palou

Újabb fordulat állt be az IndyCar címvédője körüli botrányban. Néhány héttel ezelőtt a Chip Ganassi Racing hivatalosan is bejelentette, hogy Alex Palou továbbra is a kötelékükben marad, ám a pilóta ezt gyorsan cáfolta, mint kiderült azért, mert a McLarenhez írt alá. Az eset ezzel még nem ért véget, miután a spanyol versenyző jelenlegi csapata úgy döntött jogi útra lép, erre pedig már a pilóta ügyvédje is reagált, leszögezve, hogy csalódtak a CGR-ben. A legfrissebb hírek szerint Palou jogi csapata azt szeretné, ha ezt az ügyet már a szövetségi hatáskörű dél-indianai kerületi bíróságon tárgyalnák tovább, főként, hogy az alperesek akár rágalmazásért is perelhetnek. Az Indianapolis News 8, értesülései alapján a Ganassinál állítólag szeretnének minél hamarabb pontot tenni az ügy végére, és még augusztusban lefolytatni a tárgyalásokat, ám ha szövetségi ügy lesz a dologból, akkor ez akár el is húzódhat.  

Hét különböző versenyző nyerte a MotoGP legutóbbi hét Brit Nagydíját

Ritkaságnak számító sorozat rajzolódott ki az elmúlt években Silverstone-ban a MotoGP-ben: 2013 óta senki nem tudta kétszer megnyerni a Brit GP-t. Akkor Jorge Lorenzo az előző évi sikere után duplázott, azóta viszont sorban Marc Marquez, Valentino Rossi, Maverick Vinales, Andrea Dovizioso, Alex Rins és Fabio Quartararo diadalmaskodott a pályán (2018-ban az eső és a nem megfelelő vízelvezetés miatt törölni kellett a versenyeket, 2020-ban pedig a koronavírus-járvány miatt került ki a naptárból) – azaz a legutóbbi hét futamot hét különböző motoros nyerte. A széria megszakítására a vb-éllovas Quartararónak lehet a legjobb esélye a hétvégi nagydíjon még úgy is, hogy az Aleix Espargaróval történt asseni ütközés miatt hosszúkörös büntetést kell majd letöltenie, de akár a suzukis Rins és az Apriliával épp a legutóbb először dobogóra álló Vinales is odaérhet.

motogp-silverstone-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Twitter-posztban reagált a Williams bejelentésére Albon

A Williams ma közleményt adott ki arról, hogy Alex Albon vezeti a csapat egyik autóját 2023-ban, miután többéves szerződést írtak alá. Az érintett pilóta is kommentálta a hírt – éppen úgy megfogalmazva a posztot, ahogyan Oscar Piastri szövegezte meg hatalmas visszhangot kiváltó bejegyzését az Alpine tegnapi bejelentéséről:

„Értesültem róla, hogy a hozzájárulásommal a Williams Racing kiadott egy sajtóközleményt ma délután arról, hogy velük versenyzek jövőre. Ez az állítás igaz, szerződést írtam alá a Williamsszel 2023-ra, és a versenyzőjük leszek a következő évben” – írta a mókamester Albon.

Piastri eredeti posztja, amely mém lett a közösség médiában, és Albonhoz hasonlóan rengetegen költötték át, így hangzott: „Értesültem róla, hogy az Alpine ma délután bejelentette, hogy náluk fogok versenyezni jövőre. Ez az állítás nem igaz, nem írtam alá semmilyen szerződést az Alpine-nal 2023-ra, és nem is leszek a versenyzőjük a következő szezonban.”

1955 óta fennálló rekordot döntött meg Hamilton a Hungaroringen

Mind a tíz ujjukat megnyalhatták a statisztikakedvelők az F1-es Magyar Nagydíj után, hiszen nem akármilyen rekordot döntött meg Lewis Hamilton. Azzal, hogy a hétszeres világbajnok négy kör végén is az első helyen haladt át a célvonalon, már 487 kört teljesített az élen a Hungaroringen. Ezzel pedig immár ő az egy helyszínen világbajnoki futamon legtöbb körön át vezető pilóta az autósport történetében. Az eddigi csúcs Bill Vukovich nevéhez fűződött: az amerikai pilóta 485 kört teljesített az első pozícióban az indianapolisi pályán, és mivel az ötvenes években az Indy 500 is a Formula-1-es világbajnokság része volt, a legendás verseny kétszeres győztesének teljesítménye is vb-szinten történt. Vukovich egyébként 1955-ben is vezetett az Indy 500-on, amikor halálos balesetet szenvedett, az említett rekordot azóta tartotta ő.

hamilton-podium-hun-dppi

A Mercedes még fejleszteni fog, mert nyerni akar

A korábbiakhoz képest bombaformában zárta az F1-es szezon nyári szünet előtti részét a Mercedes, így érthetően bizakodva várja a folytatást az istálló. Erről beszélt Andrew Shovlin is, aki elárulta: a motiváció abszolút megvan a folytatáshoz.

„Van még nálunk tartalék, próbálunk további teljesítményt találni Spára, amivel csökkenthetjük a hátrányunkat, most már nem kell túl sokat ledolgozni. Viszont továbbra is folytatni fogjuk az autónk fejlesztését. Izgatottak vagyunk egyébként, mert az utóbbi futamok voltak számunkra a legjobbak egész évben, reméljük, hogy meg tudjuk tenni azt az extra lépést, mert egyértelmű, hogy futamokat akarunk nyerni a közeljövőben, keményen dolgozunk ezért” – mondta a Mercedes futamértékelőjében a caspat pályaszéli mérnökigazgatója.

-00122031_351

fotó: dppi

Megjöttek a Magyar Nagydíj legjobb belsőkamerás felvételei

A Formula-1 szokásos válogatása ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf2_22

Rászorulók kapták meg a megmaradt ételt a Hungaroringről

Facebook-oldalán jelentette be a Hungaroring, hogy a múlt hétvégi megmaradt tartós élelmiszereket, gyümölcsöket, zöldségeket a rászoruló családok részére juttatták el külföldi megkeresés után. A szervezők és a Budapest Bike Maffia kétfurgonnyi élelmiszert gyűjtött össze és indított útnak hétfőn délelőtt, a hátrányos helyzetű családok pedig rendkívül nagy örömmel fogadták az adományt.


Fotó: Hungaroring

MiniDrivers: A Ferrari bohócot csinált magából

Leginkább a két alpine-os csatája és a Ferrari stratégiai baklövései viszik a hátukon a Magyar Nagydíjról készült epizódot, de Kimi Raikkönen unott stílusát már lassan kezdi érteni Charles Leclerc...

Az Alpine szerint jogilag helyes, amit a közleményükben írtak

Izgalmasra sikerült a kedd este az Alpine háza táján: még délután beszélt az újságírókkal Otmar Szafnauer Fernando Alonso távozása és Oscar Piastri esetleges bejelentése kapcsán, de a szavaiból már akkor is úgy tűnt, hogy nem teljesen biztos a dolgában az istálló. Pár órával később aztán bejelentette a gárda, hogy 2023-ban Piastri lesz Esteban Ocon csapattársa, de a versenyző nem szólt hozzá a dologhoz, ami gyanakvást keltett és ez végül be is igazolódott: még az este folyamán jött Piastri reakciója, aki nemcsak azt jelentette ki, hogy a tudta és beleegyezése nélkül született meg a közlemény, de azt is, hogy nem fog az Alpine-nál versenyezni 2023-ban.

Az Alpine erre válaszul egyetlen mondatot közölt: „Úgy hisszük, hogy jogilag helyes, ami a közleményünk megjelent, de nincs további mondanivalónk” – közölte a csapat szóvivője. A közleményben az szerepel, hogy az eddigi tartalékpilótai szerepkörből versenyzővé léptetik elő és Fernando Alonso ülését kapja meg. Kiemelték azt is, hogy anyagi és szakmai segítséget nyújtottak neki idén és az utóbbi négy évben, de azt is, hogy már az utánpótlás-sikereit is az Alpine segítségével és támogatásával érte el.

„Szerződésünk van vele 2023 végéig, s ha élünk az opcióval, akkor 2024-re is. Úgyhogy nem tudom, mit csinált a McLarennel, de ez nem is az én hatásköröm” – mondta kedden Szafnauer.

pias

fotó: dppi