Az elmúlt hetek egyik legváratlanabb fejleménye volt, ahogy arról mi is beszámoltunk, hogy Felipe Massa vizsgálja a jogi lehetőségeit annak, hogy 15 év távlatából megváltoztassa a 2008-as Formula-1-es világbajnoki szezon végeredményét. Mint emlékezetes, a brazil akkor egy drámai interlagosi évadzáró után egyetlen ponttal maradt le a vb-titulusról Lewis Hamilton mögött.
Massa már korábban is elsősorban a Szingapúri Nagydíjon történteket okolta a vereségéért. A Nelson Piquet Jr. által szándékosan okozott ütközés utáni kapkodásban rántotta el ugyanis a bokszkiállásnál a tankolócsövet, amellyel addig biztosnak tűnő győzelmet bukott el a ferraris.
Az ügy most azért került felszínre, mert Bernie Ecclestone, az F1 korábbi ura nemrég úgy nyilatkozott, hogy már a 2008-as esztendő során tudtak Max Mosley FIA-elnökkel együtt a Renault-féle crashgate-ről, ennek ellenére az eset eltussolása mellett döntöttek, nem akarták ugyanis újabb botrányba keverni a sportágat egy évvel a kémügyet követően – hogy aztán 2009-ben robbanjon ki, mi is történt a 2008-as szingapúri versenyen.
Bár az FIA szabályzata kimondja, hogy egy világbajnokság végeredménye véglegesnek tekintendő az év végi gálát követően – emiatt nem is volt lehetősége 2009-ben Massának annak megtámadására –, a brazil úgy érzi, Ecclestone szavai új bizonyítékot jelentenek és új megvilágításba helyezik a másfél évtizedekkel történteket.
A Motorsport.com most arról számolt be, hogy Massa valóban nem tette le a dologról: a lap úgy tudja, hogy egy egész csapatnyi ügyvédet fogadott fel a Ferrari akkori versenyzője, aki teljes gőzzel tanulmányozzák az ügyet és a jogi lehetőségeket. A portál azt is hozzáteszi, hogy Massa a továbbiakban nem fog nyilvánosan megszólalni az üggyel kapcsolatban.
Az elmúlt hetekben amúgy ifjabb Piquet is nyilatkozott a 2008-ban történtekkel kapcsolatban: a másik brazil pilóta arról beszélt, hogy úgy bánt vele a Renault, mint a kutyával, a szingapúri incidens pedig nem Massa ellen, hanem Fernando Alonso segítségére irányult (a spanyol meg is nyerte a szóban forgó viadalt).