DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap

Zajlik a Hungaroring főépületének bontása – fotókkal!

A Hungaroring nagyszabású felújításának következő ütemeként megújul a mogyoródi versenypálya főépülete, ám ahhoz, hogy valami új szülessen, valaminek véget kell érnie. A magyar autóversenyzés szentélye által megosztott fotókon látható a főépület megsemmisítése – és egy-két egyéb kép a munkálatokról.

ring-bontas

ring-bontas-2

ring-bontas-3

ring-bontas-4

ring-bontas-5

Mi változott Spában?

Anthoine Hubert halálos balesete óta szorgalmazták a versenyzők, hogy változtassanak a Spa-Francorchamps-i pálya bizonyos területen, hogy biztonságosabbá váljon, mert az Eau-Rouge és a Raidillion esetében az iszonyatos tempó mellett a kanyarok beláthatatlansága óriási veszélyt hordozott magában azzal, hogy a gumifalak is közel voltak az aszfaltcsíkhoz, így ha valakivel történt ott valami, simán visszapattant az útra, ahol a padlógázzal érkező többiek nagyon nehezen reagálhattak minderre.

Ennek érdekében erre az évre meg is lépték a szükséges biztonsági változtatásokat Belgiumban. Most már a Raidillon mindkét oldalán jóval nagyobb, szélesebb a bukótér, hátrébb kerültek a falak, így sokkal kisebb az esélye a „visszapattanós” baleseteknek, több helyük van az esetleges balesetet szenvedő versenyzőknek lelassulni a falig, illetve jóval nagyobb távolságot kellene „visszapattanniuk”.

Ezen felül az 1-es kanyar (La Source) bukóterét is átalakították, szélesebb lett és kavicságyat telepítettek oda, illetve ugyanez a két művelet történt a Kemmel utáni kombinációval és a Blanchimont-nal is. A 11-es, „név nélküli” kanyar az F1 számára nem változott, de motorversenyek rendezésére alkalmas új vonalvezetést is kapott ez a rész. Ezen felül öt kanyart is újraaszfaltoztak, mert a téli árvíz tönkretette a pálya bizonyos részeit.

279863723_1147237902484732_3268208750573152449_n

fotó: Circuit de Spa-Francorchamps

A Hyundai WRC-csapatát vezetheti a Francia Nagydíj igazgatója

A WRC-s berkekben legjobb forrásokkal rendelkező Dirtfish számolt be arról, hogy információi szerint Eric Boullier lehet a Hyundai WRC-csapatának új főnöke. Az istállónál komoly válság alakult ki az utóbbi egy évben, az anyacég rendkívül későn adott zöld jelzést az idén januárban debütáló hibrid Rally1-es autó fejlesztésének, emiatt lemaradásban vannak a Toyotához képest, ráadásul a tavalyi, csalódást keltő idény után elköszöntek Andrea Adamo csapatfőnöktől. A helyére átmenetileg Julien Moncet került, aki az erőforrások és a hajtáslánc fejlesztéséért felelős vezető volt és maradt is, így viszont tulajdonképpen csapatfőnök nélkül dolgozott a gárda – elő is került már többször, hogy gyakorlatilag azt sem tudják, hogy a következő futamukon ki vezeti majd őket. A sztárpilóták elégedetlensége a sehova sem tartó projekt és a gyenge autó miatt is folyamatosan nőtt, bár Ott Tanak extra kockázatot vállalva megnyerte az előző két futamot, így feljött a második helyre az egyéni pontversenyben – de csapattársával, Thierry Neuville-lel is összezördült kicsit Belgiumban, valamint azt is kimondta, hogy nem Moncet a megfelelő csapafőnök.

A Dirtfish úgy értesült, hogy a korábbi McLaren-vezér Boullier veheti át az irányítást, miután az eddig a Francia Nagydíj igazgatójaként dolgozó szakember alól kihúzták az F1-es futamot, a Paul Ricardon nem lesz verseny a közeljövőben. Boullier-vel kapcsolatban felpörögtek a szóbeszédek az Ypres Ralin, de a Hyundai Motorsport egyelőre nem erősítette meg az értesülést – nem mellesleg az egész sportrészleg élén is változás történt még áprilisban, Scott Noh helyét Sean Kim vette át, úgy fest, hogy csak most jutottak el a WRC-csapat gondjainak kezeléséig.

-00119011_281

fotó: dppi

 

Videó: Mennyire is meredek az Eau Rouge?

Hát annyira, hogy a mclarenesek leálltak pacsizni egyet, ezalatt pedig legurult a kerekes bőrönd a kanyar tetejéről.

 

Nézni is fáj, ahogyan Russell erősít

"Akkor a mai tervünk az, hogy 30 kilónyi súlyt aggatunk a nyakamba" - írta ki Instagram-videója mellé George Russell, a Mercedes pilótája, akinek edzésmódszerétől még annak is megfájdul a nyaka, aki csak nézi.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

 

Bejelentette első Formula-E-pilótáját a McLaren

A következő szezontól a McLaren is csatlakozik a Formula-E mezőnyéhez, méghozzá az elmúlt két idényben világbajnoki címig jutó, de kiszálló Mercedes alakulatának átvételével. Azt már korán bejelentették, hogy nem tartanak igényt Stoffel Vandoorne és Nyck de Vries szolgálataira – hiába nyertek mindketten világbajnokságot az elektromos szériában. Most az is eldőlt, hogy az egyik autójukat a korábbi pletykáknak megfelelően René Rast fogja vezetni. Az Auditól több mint egy évtized után távozó német pilóta nem fog unatkozni a jövőben, hiszen a minap jelentették be, hogy a BMW-nél is versenyezni fog: bár a szériát ott nem árulták el, de vélhetően az LMDh-projektben jut szerephez.

Rast elmondta: a McLaren név mindig is vonzó volt számára, és megtiszteltetésnek érzi, hogy a wokingiakat képviselheti a Formula-E-ben. Ahol egyébként van tapasztalata, hiszen nagyjából másfél szezont ott is teljesített az Audival, és szerzett dobogós helyezéseket is a háromszoros DTM-bajnok. Rast leigazolása csak abból a szempontból meglepő egyébként, hogy a McLaren eleve több versenyzőt szerződtetett már úgy, hogy nem derült még ki, melyik bajnokságban fogják indítani őket: a legjobb példa erre Felix Rosenqvist esete, aki jelenleg az IndyCarban szerepel náluk.

rast-mclaren-1

Vettel és Verstappen minden idők legjobb hat F1-ese közt van az exversenyző szerint

A Formula-1-ben 70-es években aktív Hans-Joachim Stuck elárulta, mely pilótákat tart minden idők legjobbjainak. A hatos rövid névsorban szerepel két név, amelyet a többség talán nem venne be ennyire szűk körbe:

„Sebastian Vettelnek helye van az én listámon, egyértelműen a történelem hat legjobbja közé tartozik. Azok után, amit elért, ugyanabban a ligában van, mint Michael Schumacher, Ayrton Senna, Jackie Stewart, Lewis Hamilton és Max Verstappen” – közölte a rövid névsort az Eurosportnak nyilatkozó Stuck.

„Vettel négy világbajnoki címet nyert, abszolút topversenyző. De már nincs nyertes autóban, és érthető, hogy ki akar szállni, mielőtt méltatlan eredményeket érne el” – beszélt a németről Stuck. A talán még meglepőbb választást, Verstappent is megindokolta: „Max rendelkezik egy kvalitással, melyet Senna is mesteri szintre fejlesztett, ő fékez a legkésőbb. Pillanatnyilag senki nincs, aki a nyomába érhet. Az ő képességeivel kérdés nélkül a legjobb versenyzők egyike.”

Formula-E: Kicseréli pilótapárosát a Nissan

Teljesen megújult felállással vág neki a 2022/23-as szezonnak a Nissan, amelyet az e.dams felvásárlása után már teljesen önálló gyári formációként kezd meg. A korábbi bajnok, Sebastien Buemi, valamint Maximilian Günther egyaránt távoznak a csapattól, a helyükre két jóval kevesebb Formula-E-rutinnal rendelkező versenyző, Norman Nato és Sacha Fenestraz érkezik. A visszatérő Nato egy szezonban volt a mezőny állandó tagja, 2021-ben egy versenyt nyert Berlinben a Venturival. Fenestraz háta mögött egyetlen FE-szereplés áll, Szöulban a második versenynap ugrott be a Dragonhoz Antonio Giovinazzi helyére. Rá Japánban figyelt fel a Nissan, ahol a Super Formulában és Super GT-ben is futamot nyert idén.

A bajnokság alapembere, Sebastien Buemi a széria indulása, 2014 óta volt az e.dams tagja, előbb Renault-ként, majd Nissanként: 2015/16-ban megnyerte a bajnoki címet, háromszor pedig ezüstérmes lett, utolsó két szezonja azonban messze elmaradt a korábbiaktól. Ő várhatóan az Envision Racingnél folytatja, míg a Nissannál egyetlen (szintén sikertelen) szezont töltő, korábban háromszor győztes Maximilian Günther jövője kérdéses a sorozatban.

Red Bull-akadémista Gasly helyén a belga szabadedzésen

Az AlphaTauri lehetőséget ad a Red Bull juniorprogram egyik tagjának: Liam Lawson vezetheti Pierre Gasly autóját a Belga Nagydíj első 60 perces szabadedzésén. Az új-zélandi pilóta eddig három Formula-2-es versenyt nyert, jelenleg nyolcadik a másodosztály értékelésében, teszten pedig már vezetett F1-est, 2021-ben Abu Dhabiban az AlphaTaurit.

Beültetésével a csapat eleget tesz az újoncokra vonatkozó szabálynak, amely szerint a szezon során két szabadedzést kell átadni legfeljebb két nagydíjon részt vett versenyzőnek – pénteken az első alkalmat pipálja ki az istálló.

Zendeli helyettesíti az eltiltott Caldwellt Spában

A Campos Racing bejelentése szerint Lirim Zendeli foglalja majd el a 12 büntetőpontot összegyűjtő Olli Caldwell ülését az F2-es bajnokság hétvégi megmérettetésén Spában. A visszatérő német pilóta tavaly hat versenyhétvégén állhatott rajthoz az MP Motorsport színeiben, pénzügyi okok miatt azonban a szezon közben távozott. 

„Nagyon izgatott és boldog vagyok amiatt, hogy ismét F2-es autót vezethetek” – idézi Zendelit a MotorsportWeek.com. Már egy éve, hogy utoljára szerepelhettem a sorozatban, ezért nagyon várom az új élményt. Nagy kihívás lesz Olli helyét átvenni, de igyekszem majd a lehető leggyorsabban megtalálni a határokat.”

Caldwell a Hungaroringen pályaelhagyás miatt kapta az automatikus eltiltást maga után vonó 12. büntetőpontot, ezzel a silverstone-i hétvégét kihagyó Amaury Cordeel után a második olyan versenyzője az idei F2-es szezonnak, aki elérte az eltiltáshoz szükséges pontmennyiséget. A brit pilóta várhatóan Hollandiában térhet majd vissza az F2-esek mezőnyébe.

Szélsőségektől mentesen választott gumit a Pirelli Belgiumra

Több idei versenyhez hasonlóan a Pirelli ezúttal is otthon hagyja a legpuhább C5-es, és a legkeményebb C1-es keverékeket. A gyártónak friss tapasztalata van a belga pályáról, hiszen júliusban a 24 órás versenyen vettek részt, ahol GT-osztályú versenyautókhoz szállítottak abroncsokat és megvizsgálhatták az új aszfalttal ellátott kanyarokat. Mario Isola, a Pirelli motorsportért felelős igazgatója így nyilatkozott: „Idén talán a legnagyobb változáson ment keresztül a pálya és környezete, mióta gumiszállítóként részt veszünk az F1 modernkori történetében. Öt kanyart részben vagy egészben új aszfalt borít, ahonnan szerencsére még mintákat is tudtunk venni. A versenyzőknek jobban kell figyelniük a pálya határaira, mert nagyon éles kavicsok kerültek a bukóterekbe. A változtatások ellenére Spa történelmi jellege nem változott, a hagyományos kihívások izgalma megmaradt” – árulta el a szakember. 

Elképesztő helyet csinált magának egy néző a belgiumi WRC-futamon

Az Ypres Ralin gondolta úgy egy néző, hogy a legjobb és legbiztonságosabb módja a verseny nézésének az lehet, ha a villanyoszlopok magasságában beemeli magát a pálya fölé a traktorjáról. A verseny beszámolója itt olvasható!

fotó: Rally Troll

300489667_583163036543114_7245477936203557814_n

Két újonc is elismerte: aligha lesz maradásuk a MotoGP-ben

Az Osztrák Nagydíj péntekjén jelentették be, hogy a Tech3 hivatalosan Gas Gas név alatt fogja 2023-tól indítani a KTM versenygépeit, ezáltal papíron egy új márka – de nem új gyártó – csatlakozik a MotoGP mezőnyéhez. Az is kiderült, hogy az egyik versenyzőjük Pol Espargaro lesz, a másik ülés sorsa azonban még nyitott: bár sokan Remy Gardner maradását várják, miután Raul Fernandez kapcsán már eldőlt, hogy távozik az osztrákok kötelékeiből, a KTM vezetősége még nem tett le arról, hogy házon belül tartsák Miguel Oliveirát, aki elsőre elutasította a Tech3-s ajánlatot korábban. Hogy van esély arra, hogy a portugál mégis igent mondjon, Gardner szavai engednek következtetni, aki a vasárnapi futam után elismerte, hogy nem áll jól a szénája a királykategóriában maradást illetően: „Nem, valóban nem. A MotoGP-ben nem úgy fest, hogy lenne bármi” – idézi a tavalyi Moto2-es világbajnokot a The Race.

gardner-motogp-dppi-1

Gardner számára az RNF Aprilia lehetne opció, ahova a várakozások szerint Fernandez is igazol majd, s amellyel amúgy Oliveirát is szóba hozták. Papíron Razlan Razaliék gárdájánál maradhatna Darryn Binder is, de a Moto3-ból felhozott dél-afrikai sem tagadta, hogy erre nincs sok sansz: „Jelenleg abban bízom, hogy a Moto2-be tudok menni, mert úgy tűnik, a MotoGP már nem opció. Nem egészen tudom, hova mehetek. Várom, hogy a menedzserem előálljon nekem néhány ajánlattal, én pedig ki fogom választani a legjobbat. Meglátjuk, mi történik” – fogalmazott az ifjabb Binder.

A történet érdekessége az, hogy akár az RNF Aprilia, akár a Tech3 Gas Gas ülését is foglalja el Oliveira, a másik helyre Gardner vagy Binder pályázhatna legjobb esélyekkel, de mindkettejük lemondó nyilatkozata arra utal, hogy más név is lehet a kalapban. Sajtóhírek szerint a KTM akár a jelenleg a Moto2-ben a vb-címért és harcoló és az összetettben az amúgy meg az LCR Hondával szóba hozott Ai Ogura mögött egyetlen ponttal álló Augusto Fernandeznek is lehetőséget adhat (a csapattárs Pedro Acosta MotoGP-s debütálására kevesebb az esély, ő első idényét futja a középső géposztályban, s maga is elismerte, hogy jobbat tenne még egy szezon tanulás a Moto2-ben).

darryn-binder-motogp-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az Audit a BMW-re cseréli a DTM háromszoros bajnoka

René Rast, a Porsche Supercup és a DTM háromszoros legjobbja – aki negyedik német túraautós bajnoki címéért harcol, jelenleg harmadik az összetettben – meglepetést keltett múlt héten, mikor bejelentette: 2023-ra érvényes szerződéséből kilépve 12 év után távozik az Audi kötelékéből, amely márkával pályafutása legnagyobb eredményeit elérte.

Hétfőn bejelentették, hogy Rast rivális német márkához igazol, és a BMW gyári versenyzőjeként folytatja a következő szezonban. A közlemény nem tér ki arra, hogy a Mindenben született 35 éves pilóta melyik szériában szerepel, de a Motorsport.com szerint a márka LMDh-csapatában látjuk, amely jövőre az IMSA-ban versenyez, 2024-ben pedig a WEC-be lép tovább. Kapcsolódási pont, hogy a BMW gyári csapata a világbajnokságon a szintén Auditól átpártoló WRT lesz, amellyel Rast a múltban többször szerepelt GT-bajnokságokban, sőt idén is versenyez velük az LMP2-ben. A német BMW-s teendőivel megosztva várhatóan a McLarennel is szerepelni fog a wokingiak új Formula-E-csapatában.

Rast elmondta, a sikeres audis évek után új kihívást keresett, a BMW-hez pedig gyakorlatilag visszatér: első lépéseit a motorsportban közel 20 évvel ezelőtt a német Formula BMW-ben tette meg.

Ötödször tartották meg a Valtteri Bottas Duatlont – a finn és barátnője is részt vettek

A nyári szünet középső hétvégéjén Coloradóban nyert kerékpárversenyt, az utolsón pedig saját duatjonját bonyolította le Valtteri Bottas, aki szokásához híven maga is részt vett a Pajulahtiban tartott, futásból és biciklizésből álló megmérettetésen.

Bottas két célja az Athletistic.com szerint a következő volt: egyrészt megjavítani tavaly elért hatodik helyét, másrészt jobban teljesíteni, mint barátnője, Tiffany Cromwell, aki szintén részt vett az eseményen. Végül a szervező kettős kudarcot vallott, 10. lett a férfiak között, míg Cromwell, aki profi kerékpárosként az ausztrál válogatott tagja, megnyerte a női versenyt – maga az esemény azonban sikeres volt, így Bottas már leszögezte, jövő augusztusban is megtartja, de az F1-es versenynaptárt még megvárja az időpont miatt.

Drasztikus fogyókúrára foghatták a Red Bullt – új törésteszt szükséges?

Hiába emelték meg még az előzetesen tervezettnél is jobban a 2022-es Formula-1-es autók minimumtömegét (jelenleg ez 798 kilogramm, amit kifejezetten soknak találnak a versenyzők), a szezonnak a hírek szerint egyedül az Alfa Romeo tudott úgy nekivágni, hogy nem volt jelentősen súlyosabb annál a versenygépük. A többi csapat folyamatosan igyekezett faragni az autójuk tömegéből (a Williams például látványosan lekaparta a festést róla), s ezzel küzdött a világbajnokságot ennek ellenére is magabiztosan vezető Red Bull is.

Az általában jól értesült Auto Motor und Sport úgy tudja, az energiaitalosok nem lazsáltak, és egy könnyebb monocoque-kal készültek, mivel úgy érezték, a rivális Ferrari sokkal közelebb van a minimumsúlyhoz, s ez két-három tizedes előnyt biztosít számukra a gyorskörök során. Csakhogy az új monocoque nemcsak anyagi ráfordítást is igényel, hanem új töréstesztet is: csak akkor lehet élesben is bevetni, amennyiben az FIA is rábólint arra.

A német szakportál értesülései szerint egyébként egy másik csapat is bejelentkezhetett friss töréstesztre az FIA-nál, ám azt nem tudni, melyik alakulatról van szó – viszont biztosan nem a Mercedesről, mivel ők elmondták, hogy túl drága (nagyságrendileg kétmillió euró) lenne az új alváz.

redbull-rb18-hun

Raikkönen a kiesés ellenére is élvezte a NASCAR-t – nem zárja ki a visszatérést sem

Jól indult Kimi Raikkönen Watkins Glen-i szereplése a NASCAR Cup Seriesben: a 27. helyre kvalifikáló pilóta a versenyen az első tízbe is felküzdötte magát a száradó pályán. Egy újraindítást követően azonban balesetbe keveredett, így kiesett. „Azt gondoltam, jó íven vagyok ott, de úgy tűnik, mindenki balra kezdett el mozogni. Sajnos nem volt időm reagálni. Az első ütközésnél valaki eltalálta a gumit vagy magát a kereket, ezért kiforgott a kormányom. Valami nincs rendben a csuklómmal, de ez ilyen” – mesélte el a történteket a 2007-es F1-es világbajnok, aki ennek ellenére élvezte a kiruccanást:

„Jó móka volt, minden egyes alkalommal egyre magabiztosabb voltam, volt néhány remek csatám, úgyhogy igen, kár ezért. Úgy éreztem, komoly sebesség van az autóban, de néha ez megesik” – mondta el Raikkönen, aki így felelt arra a kérdésre, hogy számíthatunk-e további NASCAR-szereplésre tőle a jövőben: „Meglátjuk, nem tudom.”

Elégedett volt a finnel amúgy a Trackhouse Racing főnöke, Darian Grubb is, aki elsősorban Raikkönen gyors tanulékonyságát emelte ki, s úgy érzi, a tempó és a taktika megvolt ahhoz, hogy akár a top 10-ben is zárjon a 42 éves versenyző.

raikkonen-nascar-1_1

Így kezeli a pedálokat Misanóban Pierre Gasly

Idén az F1-es közvetítésekben hosszú időt követően visszatért a pedálkamera, melyet Silverstone-ban Lando Norris autójában szereltek fel, de az AlphaTauri csapata sem tétlenkedett. A faenzaiak nemrégiben egy látványos videót posztoltak, ahol egy lassabb körön keresztül láthatjuk, miként dolgozik a pedálokkal Pierre Gasly Misanóban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia AlphaTauri (@alphataurif1) által megosztott bejegyzés

Daniel Ricciardo ismét dalra fakadt

Korábban pár alkalommal már megvillantotta énektudását a McLaren ausztrál pilótája, aki általában elég sok mókás tartalommal szórakoztatja követőit a közösségi médiában. Ricciardo ezúttal Instagram-oldalára töltött fel egy videót, melyen vezetés közben kezdett el énekelni, a rövidke felvételen pedig a Matchbox Twenty 3AM című dala hallató.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

NASCAR: Larson győzött, Raikkönen kiesett Watkins Glenben

Óriási várakozás övezte a Watkins Glen International pályán rendezett versenyt, ahol hét különböző nemzet pilótái álltak rajthoz, a NASCAR Cup Series alapszakaszának utolsó előtti futamán. A beugró pilóták közül a legtöbben Kimi Raikkönenre voltak kíváncsiak, aki a 26. helyről várhatta a zöld zászlót, míg a rajtelsőséget Chase Elliott szerezte meg. Az időjárás sajnos nem volt kegyes a mezőnyhöz, az eső és a villámlások miatt két órás csúszással indulhatott el a verseny, de az ott történtek mindenkit kárpótoltak. A rajtot követően a folyamatosan száradó pályán látványos csaták alakultak ki, a folytatásban pedig azok jártak jól, akik nagyon korán száraz pályás gumikra tudtak váltani. Az első szakaszt így egy jó stratégiának köszönhetően Chase Briscoe nyerte, aki Chris Buescher és Michael McDowell ellen harcolt sokáig, utóbbi pedig egészen a végéig versenyben maradt a győzelemért, akárcsak a második etap legjobbja, Joey Logano, akivel szintén számolni kellett.

A középső szakasz elején Raikkönen és Elliott csatájára irányult a legnagyobb figyelem, miután a finn pilóta nagyszerű rajtját követően egy alternatív taktikával elég sokáig a legjobb tízben autózhatott, a 2020-as bajnoknál pedig szintén eltérő stratégiát alkalmaztak, ami úgy tűnt működhet, mivel hamar visszatért az élmezőnybe. A kezdeti eső ellenére egészen az utolsó szakaszig nem került elő a sárga zászló, végül a jégember balesete miatt lett rá szükség. Miután többen is összeértek, a szintén beugróként szereplő Loris Hezemans tehetetlenül lökte falnak a 42 esztendős pilótát, akinek az autója eléggé megtört, így féltávnál véget ért a versenye. A hátralévő körökben még Joey Hand, továbbá Hezemans újabb incidense akasztotta meg a futamot, ezek után pedig az utolsó újraindítás sorsdöntőnek bizonyult. Ekkor a címvédő Kyle Larson elment az addig vezető csapattársa, Elliott mellett, és így tett AJ Allmendinger, valamint Logano is. A legvégén aztán Larson 0,882 másodperces előnyt autózott ki velük szemben, amivel idei második győzelmét aratta. A beugrók közül említést érdemel még Mike Rockenfeller, akit a 30. helyen rangsoroltak, míg Danyiil Kvyat már elég korán feladta a küzdelmet.

A folytatás Daytonában következik augusztus 27-én, ahol eldől, kik jutnak be a rájátszásba. 

Montoya megérti Alonso döntését

Miután Sebastian Vettel bejelentette visszavonulását, nem kellett sokat várni arra, hogy megtalálják a helyettesét az Aston Martinnál. A német pilóta helyére Fernando Alonso érkezik, aki sokak meglepetésére hagyja el az Alpine istállóját, ám Juan Pablo Montoya szerint könnyen lehet, hogy a spanyol versenyző jó döntést hozott. „Ez nehéz, de ne feledjük, ha idén rosszul futnak az F1-ben, az nem jelenti azt, hogy a következő két évben is rosszak lesznek. A Mercedesnek mindig is jó motorjai voltak, az Astonnak pedig tisztességes autói. Megvannak az eszközeik és a költségvetésük ahhoz, hogy ezt az egészet összerakják” – idézte a korábbi F1-es pilóta szavait a Vegasinsider.