DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek

„Legyünk őszinték: Seb Max mellett a Red Bullban?” – Marko Vettelről

Sebastian Vettel 2022 végén vonult vissza a Formula-1-től, azóta pedig csupán egy tesztet teljesített a Porsche WEC-alakulatával. Helmut Marko, a Red Bull sportszakmai tanácsadója azonban korábban elhintette, hogy a német többször is megkereste őket – a csapatot, amellyel mind a négy vb-címet nyerte az F1-ben. Markóék azonban nem tartják reálisnak, hogy Vettel Max Verstappen csapattársa legyen – az F1-Insidernek nyilatkozva azt is elmondta, miért:

„Sebastian már most két évet kihagyott. Igen, Hülkenberg még tovább távol volt, de ő nem egy négyszeres világbajnok, ő még éhesebb. És legyünk őszinték: Sebastian Max mellett a Red Bullban? Nem akartam ezt megtenni vele” – fogalmazott Marko, aki arra a kérdésre, hogy ezek szerint Verstappen jobb-e, mint Vettel, félig kitérő választ adott:

„Nem kellene összehasonlítgatni. De Maxnak olyan tekintélyt parancsoló a teljesítménye, ahogy átlátja a dolgokat és ahogy képes a határokat feszegetni, hogy az egyedülálló. Még sosem tapasztaltam ilyet. Még csak 26 éves, de már most ott van minden idők legjobbjai között.”

f1-vettel-marko

Így áll jelenleg az F1 Esports Pro Series tabellája

Három futamon már túl van az F1Esports széria idei szezonja, az események egyik legnagyobb sztárja pedig a McLaren friss igazolása, Lukas Blakeley volt, aki tavaly még az Aston Martint erősítette, idén pedig kiválóan kezdte az idényt. Eddig megszerzett 65 egységével már 21 pontos előnyre tett szert a második helyen álló Red Bullos Frederik Rasmussennel szemben, míg a harmadik helyet a Haas tehetsége, Thomas Ronhaar foglalhatja el 35 pontos hátrányban. Mivel Blakeley két győzelmet is szerzett, így a konstruktőrök között is a McLaren Shadow vezet, az energiaitalosokat, valamint a Mercedest megelőzve.  

Jelentősen emelkedhetnek a jegyárak Monacóban

A hírek szerint sikerült megállapodni a Formula-1-nek és a Monacói Nagydíj szervezőinek, ám ennek szó szerint ára volt a RacingNews365 információi szerint. A problémákat az okozta, hogy a pálya különleges státuszt élvezett, miután ők voltak a televíziós közvetítés rendezői, megtartották a Paddock Club VIP-bevételeit, jócskán kevesebb jogdíjat fizettek másokhoz képest, ráadásul saját szponzoraik is előtérbe kerültek az F1 hivatalos támogatóival szemben. A portál valamint az Auto Motor und Sport értesülései alapján az új megállapodás miatt akár 30%-os emelkedés is bekövetkezhet a jegyárakat tekintve. Míg korábban a helyszínen ezüst és arany tribüncsomagokat kínáltak, addig jövőre kizárólag az utóbbi lesz elérhető. Ennek köszönhetően azok, akik a Casino tribünre vásárolnak belépőt 2023-ban közel 1400 eurót kell majd fizetniük a háromnapos jegyért, szemben az idei 1050 euróval, a legolcsóbb hétvégi lelátójegy pedig 700 euróba kerülhet majd.

Steiner: Mickből hiányzik a kiegyensúlyozottság

Egyre inkább úgy fest, hogy a vártnál is őrültebb pilótakeringőn rajta veszíthet Mick Schumacher: több jelölt is van a helyére a Haasnál, ráadásul az is felröppent, hogy akár a Ferrari akadémiájának kötelékeiből is kikerülhet. Günther Steiner, a Haas csapatvezetője – aki arról beszélt, hogy rutinos versenyzőt szeretnének – elmondta, hogy még van esélye a második F1-es idényét teljesítő németnek, de arról is beszélt, milyen téren kellene javulnia Schumachernek:

„Még nem tudjuk, hogy Mick maradni fog-e vagy sem. Nagyon jó versenyeket teljesített Kanadában, Nagy-Britanniában és Ausztriában. Viszont hiányzik belőle a kiegyensúlyozottság: gyakrabban kellene erős teljesítményeket nyújtania. Nem sietünk a pilótafelállást illető döntéssel, és van még lehetősége Micknek megmutatni, hogy mit tud” – idézi Steinert a PlanetF1.com szaklap.

mick-schumacher-dppi

NASCAR: Kialakult a legjobb 12 mezőnye

Egyetlen futam volt hátra a Cup Series idei rájátszásának első köréből, melyet Bristolban rendeztek meg, a verseny tétje pedig nem volt kicsi, hiszen a végén négy pilóta biztosan kiesett, ezzel elveszítve esélyét a bajnoki címre, amiért már csak 12-en küzdhetnek a folytatásban. Az első sorból Aric Almirola és Chase Briscoe indulhattak, de számukra nem sok babér termett a folytatásban. Az első szakaszt még Brad Keselowski nyerte, ám az RFK Racing versenyzője az élről volt kénytelen feladni egy defekt miatt, amivel többen is szembesültek, így például Denny Hamlin is. A második szakaszt már Christopher Bell vitte el, akinek úgy tűnt a végjátékban is lehet majd esélye, előtte azonban még történt pár dolog.

A továbbjutás reményében küzdő Kyle Buschnak például nem sok esélye volt a motorproblémáknak köszönhetően, de más Toyotás versenyzők, Bubba Wallace, Ty Gibbs és Martin Truex Jr. is technikai gondokkal küzdöttek. A rájátszásból egyébként Busch mellett még Tyler Reddick és Austin Dillon is kiesett, akik a futam egyik legnagyobb balesete miatt búcsúztak, míg a negyedik kieső Kevin Harvick lett, aki hatalmas drámán ment keresztül. Az utolsó kiállások előtt a Stewart-Haas Racing versenyzője simán vezetett, ám a csapat rosszul rögzítette az egyik kereket, amivel jelentős időt veszített. A legvégén aztán Chris Buescher örülhetett, akinek kapóra jött, hogy az élre kerülő Bell 30 körrel a leintés előtt defektet kapott, ezzel pedig átvette az első helyet, de ezek után sem volt könnyű dolga, mivel Chase Elliott jelentős tempóban érkezett mögötte. Buescher végül karrierje második győzelmét aratta, és sikerével az a kissé hihetetlen dolog állt elő, hogy a playoff első három futamán kizárólag olyanok nyertek, akiknek nem sikerült kiharcolniuk a továbbjutást az alapszakaszból.

Jönnek az Aragóniai GP futamai – itt a vasárnapi menü

A hét utolsó napján is a MotoGP-n lesz a hangsúly, hiszen következik a versenynap a Motorland Aragon pályán, de közben a WRX mezőnye is újabb fordulót teljesít – mutatjuk a napi programot:

9:00-10:00 Moto3, Moto2 és MotoGP bemelegítés

9:05-11:10 WRX, bemelegítés és Super Pole

11:00 Moto3, futam (Aréna4)

11:10-16:00 WRX, előfutamok

12:20 Moto2, futam (Aréna4)

14:00 MotoGP, futam (Aréna4)

17:06-18:00 WRX, elődöntők és döntő

motogp-vas-program

Undorító szabálytalanság a Moto3-ban: a bokszban akadályozták a riválist a szerelők – videó

Ahogy arról a Formula MotoGP Facebook-csoportban már írtunk, döbbenetes jelenetek játszódtak le az Aragóniai Nagydíj Moto3-as kvalifikációján: Max Biaggi csapatának két szerelője a felvételek tanúsága szerint szándékosan akadályozta a bokszból éppen kihajtani szándékozó Adrian Fernandezt, sőt a motorjához is hozzáértek – mitöbb, Herve Poncharal, a Tech3 csapatvezetője szerint első féknyomás is kimutatható volt a telemetriában.

Biaggiék nyilvánosan kértek bocsánatot a rivális alakulattól, és jelezték, hogy az érintett szerelőket szankcionálni fogják. A FIM mindenesetre már meg is tette ezt: pénzbírsággal és kétversenyes eltiltással sújtotta őket.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Szingapúr lesz az év legkeményebb versenye”

Jelenleg az Orosz Nagydíj törlése miatti bő kéthetes szünetét tölti a Formula-1-es mezőny, amely a hónap végén Szingapúrban folytatja a szezont. Több versenyző szerint a hepehupás utcai pálya pedig a hőséggel és az idei autókra jellemző pattogással kombinálva komoly feladat elé fogja állítani őket: „Kemény verseny lesz fizikailag és mentálisan is a huplikkal, a hőséggel és a pattogással. Szerintem ez lesz az év legkeményebb versenye. Óriási kihívás lesz az időmérőn egy kört összerakni, a futamon pedig kiegyensúlyozottnak lenni a pattogás mértéke mellett” – vélekedett a Ferrarit erősítő Carlos Sainz a RaceFans.net hasábjain.

Egyetértett vele az AlphaTauri pilótája, Pierre Gasly is, aki ennek ellenére is várja Szingapúrt: „Kell egy jót aludnom, hogy fizikailag jó formában legyek arra a versenyre. Tudjuk, hogy extrém körülmények lesznek. De imádom azt a pályát, hiányzott az elmúlt években, alig várom, hogy visszatérjünk oda” – fogalmazott a francia, míg honfitársa, Esteban Ocon ugyancsak nagy igénybevételre számít: „Rendkívül huplis lesz, úgy vélem, komoly kihívás elé fog állítani minket fizikailag. Imádom Szingapúrt, de maga a pálya nem tartozik a kedvenceim közé” – ismerte be az Alpine versenyzője, hozzátéve: a rázókövek is külön nehézségeket fognak jelenteni, mivel azokon autózni olyan a 2022-es F1-es gépekkel, mintha gokartban ülnének.

szingapur-dppi-f1-rajt

fotó: DPPI

Eggyel kevesebb csapat, egyetlen újonc – itt a teljes 2023-as MotoGP-mezőny

Az elmúlt hetekben az utolsó szabad helyek is elkeltek a MotoGP 2023-as rajtrácsán – utolsóként Augusto Fernandez érkezését jelentették be –, így összeállt a királykategória jövő évi mezőnye. Amely egy alakulattal soványabb lesz, mint idén, köszönhetően a Suzuki kiszállásának, de ezen kívül is lesz változás a csapat–gyártó kapcsolatokat illetően: az RNF Racing Yamaháról Apriliára vált (ezzel a hangvillásoknak először nem lesz, a noalei márkának pedig először lesz szatellit gárdája), míg a Tech3 hivatalosan Gas Gas márkanév alatt fogja indítani a két KTM-et. A versenyzői felállás négy istállónál nem változott: a Yamahánál, az Apriliánál, a Pramac Ducatinál és a VR46 Ducatinál. Egyetlen újonc lesz egyébként a rajtrácson a már említett Moto2-es vb-éllovas Fernandez személyében, távozik viszont Remy Gardner és Darryn Binder (előbbi a Superbike-vb-n, utóbbi a Moto2-ben folytatja), Andrea Dovizioso pedig már vissza is vonult.

Amit még érdemes megemlíteni, hogy a Ducati épp a minap tisztázta, hogy melyik csapat milyen típusú motort fog kapni: a gyári duó és a Pramac párosa fog a 2023-as géppel menni, míg a Gresini és a VR46 versenyzői GP22-es specifikációra ülhetnek fel – ez annyiban új, hogy idén Luca Marini is a legfrissebb változattal körözött.

Monster Yamaha: Fabio Quartararo, Franco Morbidelli

Ducati Team: Francesco Bagnaia, Enea Bastianini

Aprilia Racing: Aleix Espargaro, Maverick Vinales

Red Bull KTM: Brad Binder, Jack Miller

Repsol Honda: Marc Marquez, Joan Mir

Pramac Ducati: Johann Zarco, Jorge Martin

Gresini Ducati: Alex Marquez, Fabio di Giannantonio

VR46 Ducati: Marco Bezzecchi, Luca Marini

LCR Honda: Alex Rins, Takaaki Nakagami

RNF Aprilia: Miguel Oliveira, Raul Fernandez

Tech3 Gas Gas: Pol Espargaro, Augusto Fernandez

motogp-spielberg-start-2022

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Néhány éven belül visszatérhet Sepangba az F1?

A Malajziai Nagydíj 1999 és 2017 között képezte a Formula-1-es versenynaptár részét, s igen nagy népszerűségnek örvendett, az utóbbi években mégsem rendeztek futamot a sepangi pályán. A Sepang International Circuit vezérigazgatója, Azhan Shafriman szerint azonban nem kizárt, hogy a közeljövőben fordulat áll be ez ügyben – bár amikor erről kérdezték, azt is kihangsúlyozta, hogy előbb a koronavírus-járvány miatti gazdasági visszaesésből kell talpra állniuk:

„A mostani helyzetben a válasz nem, egyelőre legalábbis nem. Talán két-három éven belül, amikor a gazdaság már stabilizálódott” – fogalmazott a vezérigazgató. Hozzátette azt is: több tényezőt is meg kell vizsgálniuk az F1 visszatérése esetén, mint például azt, hogy miképp lehet mindezt a tehetségkutatással és a fenntarthatósággal összekapcsolni, és természetesen az anyagi szempontok is lényegesek. Shafriman emellett azt is elmondta, hogy az F1 önmagában kevés: „Ha a Formula-1 visszatér Malajziába, annak valami máshoz is kapcsolódnia kell, nem lehet csak önmagában a versenyről szó. Kell lennie másik okának is, ha F1-et rendezünk.”

f1-sepang-dppi

fotó: DPPI

D’Ambrosio is távozik a Venturi Formula-E csapatától

Mint ismert, a ROKit Venturi Racing a következő idénytől Maserati MSG Racing néven fog versenyezni, miután az olasz gyártó felvásárolta a csapatot, amely a nemrég véget ért szezonban a második helyen végzett a konstruktőri pontversenyben. A csapat vezetője, Susie Wolff már korábban egyértelművé tette, hogy nem lesz részese a Maserati projektjének, most pedig a csapatfőnök, Jerome d’Ambrosio is bejelentette távozását.

„A csapattal való közös utazásunk két hihetetlen szezon után véget ér. Én most új lehetőségek után nézek, de szeretnék mindenkinek köszönetet mondani a csapatnál a kemény munkáért, valamint az elhivatottságért, ami lehetővé tette, hogy az elmúlt szezonban az eddigi legversenyképesebb teljesítményünket tegyük le az asztalra. Szeretném megköszönni Susie-nak, illetve a részvényeseknek a belém vetett bizalmat. Hatalmas megtiszteltetés volt, és a versenyzői karrierem befejezése után nem is kívánhattam volna ennél jobb környezetet a fejlődésre. Az új éra kezdetével mindenkinek a lehető legjobbakat kívánom a csapatnál” – zárta üzenetét d’Ambrosio, aki a Virgin és a Lotus színeiben korábban 20 Formula-1-es nagydíjon is részt vett versenyzői pályafutása során.

Éles kritikák érik az F1-et Herta elutasítása kapcsán

Mint beszámoltunk róla, gyakorlatilag biztossá vált, hogy az FIA nem fogja különleges bánásmódban részesíteni az F1-es szuperlicensz megszerzéséhez nem elegendő mennyiségű ponttal rendelkező Colton Hertát, akiről ezzel a Red Bull is letett, mint Pierre Gasly helyettese. 

A hír hallatán több IndyCar-versenyző is kiállt Herta mellett, és éles kritikákkal illették a Formula-1-et. A hatszoros futamgyőztes Graham Rahal például egy indulatos hangvételű Twitter-posztban tette egyértelművé véleményét: „Az F1 egy elitista sport. Nincs szükségük ránk. Emlékezzetek erre. Nekik csak a gazdag amerikai cégek és személyek pénze kell, a többiekkel nem törődnek. Ez mindig is így volt, és sosem lesz másképp. Ami pedig azokat illeti, akik szerint Colton Herta nem érdemelte ki a lehetőséget az F1-es szerepléshez: hatalmasat tévedtek. Legalább olyan tehetséges versenyző, mint a többiek, ha nem tehetségesebb. Bizonyítottan győztes típus. Megérkezett a csúcsra, és kivételes teljesítményt nyújtott. Az F1-ben vannak olyan fizetős versenyzők, akik a közelében sincsenek Colton tehetségének. Ezek tények.”

Az idei szezont a bajnokság negyedik helyén befejező Scott McLaughlin szűkszavúan ennyit reagált: „Az ő veszteségük. A srác egy főnyeremény.” Eközben az Arrow McLaren SP versenyzője, Felix Rosenqvist egyszerűen “hülyeségnek” titulálta az FIA döntését.

Albon a közösségi médiában jelentkezett be, Szingapúrban már versenyezne

Alex Albonnak vakbélgyulladás miatt kellett kihagynia a monzai Olasz Nagydíjat, a műtétet követően pedig komplikációk léptek fel, a thai versenyző azonban néhány napja immár saját otthonában lábadozhat, ahonnan most egy videóban igyekezett megnyugtatni az érte aggódó rajongókat.

„Jól érzem magam. Szombaton akadtak apróbb problémák, de az orvosok nagyszerű munkát végeztek, és nagyon hálás vagyok nekik, hogy ismét jó egészségnek örvendhetek, és keddre már a kórházat is elhagyhattam. Azóta Monacóban lábadozom, és már sétálgatni is elkezdtem. A célom, hogy készen álljak Szingapúrra, ami a legkeményebb futamok egyike, de meglátjuk, hogy alakulnak majd a dolgok.”

„Szeretnék köszönetet mondani a rengeteg kedves üzenetért, amit kaptam. Elolvastam, amennyit tudtam, és nagyon sokat jelentettek számomra. Köszönöm szépen, remélhetőleg Szingapúrban ismét találkozunk majd” – üzente Albon a rajongóinak az alább megtekinthető videóban.

Közleményben kértek bocsánatot az Olasz Nagydíj szervezői

Három nap alatt 336 000 néző volt jelen Monzában a Formula-1-es Olasz Nagydíj helyszínen, a kilátogató nézők közül viszont többen is panaszkodtak a hosszú sorok vagy éppen a jegyrendszer problémái miatt. A történtek miatt a szervezők nemrégiben egy közleményt adtak ki, amelyben igyekeztek leszögezni, hogy a körülmények szigorú ellenőrzése folyamatban van.

„Az Autodromo Nazionale Monza sajnálatát fejezi ki azon szurkolók számára, akik a legutóbbi Olasz Nagydíjon némi kellemetlenséggel szembesültek. A létesítmény alkalmazottai mindent megtettek azért, hogy egy olyan eseményt hozzanak létre, mely felülmúlja a korábbi látogatottsági rekordokat. Az Autodromo Nazionale Monza számára a szurkolók élménye kiemelt szempont, ezért a partnerekkel együtt is szigorú ellenőrzésbe kezdtek, hogy megállapítsák és kivizsgálják a kritikus problémák eredetét, valamint megtegyék az ebből következő intézkedéseket annak érdekében, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő újra” – írták a közösségi médiában.

Valtteri Bottas és párja ismét kerékpártúrára mentek

Ha szünet van, akkor a finn versenyző és kedvese, Tiffany Cromwell bicikliznek egy nagyot. Ez szinte már kőbe van vésve, ami nem véletlen, hiszen a hölgy profi kerékpárversenyző, Bottas pedig szintén szívesen űzi ezt a sportot. Az állandósághoz még a lenyűgöző tájról készült képek is hozzátartoznak, ha kettejükről van szó, az Alfa Romeo pilótája pedig a legutóbbi kalandjukról megosztott néhány fotót.

MotoGP és WRX - itt a szombati program!

A pénteki szabadedzéseket követően szombaton már beindulnak az izgalmasabb események is a motorsport világában. Lássuk, mi a szombati program!

 

9:00-9:40 Moto3, harmadik szabadedzés (Aréna4)

9:05-12:10 WRX, szabadedzés és Super Pole

9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

10:55-11:35 Moto2, harmadik szabadedzés (Aréna4)

12:10-16:00 WRX, előfutamok

12:35-13:15 Moto3, időmérő (Match4)

13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Match4)

14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Match4)

15:10-15:50 Moto2, időmérő (Match4)

17:06-18:00 WRX, elődöntők és döntő

Helmut Markóval látták De Vriest Ausztriában!

Nemrég beszámoltunk róla, hogy miután Colton Herta nem kapja meg soron kívül az F1-es versenyzéshez szükséges szuperlicenszt, a Red Bull úgy döntött, nem forszírozzák tovább az amerikai pilóta megszerzését. Az viszont továbbra sem egyértelmű, Pierre Gasly marad-e az AlphaTaurinál jövőre is, most pedig a Motorsport azt állítja - szemtanúkra hivatkozva -, hogy pénteken, dél körül Marko és De Vries Grazban találkoztak, ahol történetesen a Red Bull főtanácsadójának irodája is található.

A múlt hétvégén a Williamsszel berobbanó De Vries korábban a McLaren juniorja volt, majd a Mercedes tartalékpilótája lett, mígnem az Ezüst Nyilak Formula-E-ből való idei kiszállásával meg nem szűnt az együttmáködés a holland versenyző és a stuttgartiak között. Korábban már Toto Wolff is megerősítette, hogy De Vriest nem köti szerződés a Mercedeshez 2023-ra semmilyen formában. Nyck de Vries neve egyébként több másik csapatnál, így a Williamsnél és a jövő héten a Hungaroringen tesztelő Alpine-nál is felmerült, ahol ő maga is a 2021-es autó volánja mögé ül majd.

Schumacher menedzsmentje is cáfolja a tesztet

A sportsajtó korábbi értesülései szerint a Haas istállótól távozni tűnő Mick Schumacher is részt vehetett volna az Alpine jövő heti tesztjén, melyet a Hungaroringen tartanak. Nem titkolt szándéka a csapatnak a teszttel, hogy kipróbálja a jövő évre megüresedett ülésre esélyes pilótákat, így ha minden igaz, részt vesz majd Jack Doohan, Nyck de Vries, Colton Herta, illetve Antonio Giovinazzi is. Korábban Sebastian Vettel neve is felmerült a jövő héten megtartott privát eseménnyel kapcsolatban, azonban a Formula.hu értesülései szerint nem fog a négyszeres világbajnok Mogyoródon a 2021-es Alpine volánja mögé ülni.

Vettel mellett Schumacher is azok között volt, akik esetleg jövő héten Magyarországra látogathattak volna, hiszen az Alpine ülésével kapcsolatban a jelenlegi Haas-versenyző is szóba került. Azonban ezúttal maga a pilóta menedzsmentje cáfolta az értesüléseket, vagyis az F2 2020-as bajnoka nem vesz részt az eseményen, ahogyan a Formula.hu azt már korábban megírta.

Otmar Szafnauer lenyűgözte az Alpine vezérigazgatóját

Az idei évben kezdte meg tevékenységét csapatfőnökként a francia alakulatnál Otmar Szafnauer, ám a munkásságával abszolút elégedettek a vezetőségben. A csapat vezérigazgatója, Laurent Rossi beszélt erről nemrégiben a The Race számára adott interjúban. „Otmar az egyik olyan alkalmazott, akire a legbüszkébb vagyok, mert minden nap teljesít, amióta megérkezett. Teljes mértékben megbízom benne, kiváló munkát végez, ami nyugalmat ad nekem, így bízom benne, hogy tovább fogja növelni a csapat teljesítményét” – árulta el vezérigazgató. Az Alpine mögött elég mozgalmas hetek állnak, hiszen a nyári szünet kezdetén hivatalossá vált, hogy elveszítették Fernando Alonsót, majd az is egyértelmű lett, hogy tehetségük, Oscar Piastri szolgálataira sem számíthatnak, miután az ausztrál a McLarenhez szerződött 2023-ra.  

Így zárkózott fel Monzában Lewis Hamilton

A maximumot hozta ki versenyéből az Olasz Nagydíjon a hétszeres világbajnok, aki a rajtbüntetéseknek köszönhetően az utolsó sorból volt kénytelen elindulni Monzában. A Mercedes pilótája ezek után folyamatosan nyerte a pozíciókat, végül az ötödik helyen intette le a kockás zászló. Csapata most megosztotta azt a videót, mely bemutatja, hogyan jött fel az élmezőnybe a brit versenyző.

Elkelt az utolsó ülés a MotoGP-ben: a Moto2-es vb-éllovas a Gas Gas Tech3-nél

Az Aragóniai Nagydíj pénteki napján bejelentették, amit már egy ideje biztosra lehetett venni: Augusto Fernandez lesz Pol Espargaro csapattársa 2023-ban a Gas Gas Tech3-nél. A spanyol idén a Moto2-ben vitézkedik a KTM színeiben, a gyengébb szezonkezdet után remek formába lendülve jelenleg vezeti a világbajnoki összetettet. Fernandez – aki csak névrokona az éppen a Tech3-től az RNF Apriliához igazoló Raulnak – lesz az egyetlen újonc a királykategória jövő évi mezőnyében, amely a mostani bejelentéssel egyébként teljessé is vált.

A minap egyébként az is eldőlt, hogy a Tech3-től és a KTM-től távozni kényszerülő tavalyi Moto2-es világbajnok, Remy Gardner a Superbike-világbajnokságban folytatja Yamahával.

augusto-fernandez-gasgas-tech3

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!