DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd

Büszkeség: Kollégánkat méltatja az egyik legfontosabb F1-es lap!

Az F1 üzleti és politikai oldalával foglalkozó BusinessF1 című tekintélyes magazin augusztusi száma dupla oldalas beszámolót közöl arról a munkáról, amelyet a formálódóban lévő Toyota-Haas együttműködés felderítésével kapcsolatban végzett az Autósport és Formula Magazin, valamint a Formula.hu munkatársa, Mészáros Sándor kollégánk. 

A brit lap a sportág egyik top újságírójának titulálja a Formula Podcastben is hétről-hétre feltűnő Sanyi barátunkat, aki – idézzük – „a Toyota-Haas történet után a jövőben még nagyobb erőt képvisel majd.”

pf-businessf1

„Lauda megakadályozta volna Hamilton átigazolását a Ferrarihoz”

Február első napján derült ki, hogy Lewis Hamilton aktiválta a kilépési záradékát a Mercedesszel kötött szerződésében, így a szezon végén elhagyja eddigi legnagyobb sikerei helyszínét, s jövőre már a Ferrari pilótája lesz az F1-ben. Gerhard Berger korábbi Formula-1-es versenyző és csapatvezető azonban úgy véli, ha a Mercedesnél annak idején ügyvezetői jogkör nélküli elnöki pozíciót betöltő legenda, Niki Lauda máig élne, az osztrák meggátolta volna az évtized szenzációját:

„Niki mindent megtett volna azért, hogy biztosra menjen, hogy Lewis Hamilton nem igazol át a Ferrarihoz. Ez megijesztette volna, és meg is akadályozta volna” – vélekedett Berger az AutoBild hasábjain. Lauda egyébként annak idején kulcsszerepet játszott abban is, hogy Hamiltont sikerült 2013-ra átcsábítani a Mercedeshez a McLarentől.

f1-hamilton-lauda

fotó: DPPI

Verstappen és a Red Bull is a Laureus-díj jelöltjei között

Közzétették a sport Oscarjának is nevezett Laureus-díj 2024-es jelöltjeit, s ahogy az lenni szokott, a Formula-1-es világbajnok versenyző és csapat is szerepel a listán a maga kategóriájában: Max Verstappen az Év férfi sportolója, a Red Bull Racing pedig az Év csapata díjra esélyes. A hollandnak ezért olyan más klasszis sportolókkal kell „megküzdenie”, mint a tavaly is három Grand Slam-tornát nyerő teniszező, Novak Djokovic, a Manchester City focicsapatával a BL-trófeát elhódító Erling Haaland, az argentin labdarúgó Lionel Messi, valamint a budapesti atlétikai-vb-n aranyérmet szerző rúdugró Armand Duplantis és sprinter Noah Lyles. A Red Bull mellett a csapatok között jelölt a Manchester City, a spanyol női futballválogatott, a német férfi kosárlabda-válogatott, az európai Ryder Kupa-csapat (golf) és a Springboks rögbicsapat.

Verstappen maga egyébként többször elmondta már, hogy nem rajong a több sportágat összehasonlító díjakért. Pedig egyszer, két éve már meg is kapta a Laureus-díjat, s a tavalyi dominanciáját látva akár újra esélye is lehet erre. Az F1-es pilóták közül amúgy rajta kívül Michael Schumacher (kétszer), valamint Sebastian Vettel és Lewis Hamilton nyert még Laureust, míg a csapatoknál a Renault, a Brawn GP és a Mercedes is volt díjazott.

f1-verstappen-redbull-2023

Háromautós, háromezredes befutó a NASCAR-ban – videó

Vasárnap az Atlanta Motor Speedwayen rendezték a NASCAR Cup Series idei második versenyét, amelyen elképesztően szoros befutó döntött: David Saurez, Kyle Busch és Ryan Blaney fej fej mellett érkeztek meg a célvonalhoz. A fotófinis visszanézése után végül három ezredmásodperces különbséggel Suarezt hozták ki győztesnek. Íme, videón a befutó, valamint alább a verseny teljes összefoglalója:

Szavazás: Hogy tetszik a Drive to Survive új évada?

Február 23-án, pénteken, azaz a bahreini F1-es teszt utolsó napján jelent meg a Netflix Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatának friss, szám szerint hatodik évada, amely tíz epizódon keresztül dolgozza fel a tavalyi szezon történéseit. A részek olyan sztoriszálakra koncentráltak többek között, mint az Aston Martin év eleji meglepő szárnyalása, Nyck de Vries kirúgása, Daniel Ricciardo visszatérése, majd sérülése, a McLaren gyengélkedése és feltámadása, valamint szerepet kap a sorozatban a Ferrari, a Mercedes és Hamilton, a Haas és a Williams is.

A Drive to Survive évek óta megosztja a rajongókat, hiszen tagadhatatlan a szerepe a sportág népszerűségének növekedésében, közben sokszor csúsztat és ferdít a valós történésekhez képest. Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére a most megjelent új évaddal kapcsolatban, szavazzatok az alábbi modul segítségével:

Ne maradj le: szezonnyitó akciók a Formula Webshopban!

Új szezonindító akciókkal készültünk az F1-es idény rajtjára: webshopunkban most jelentős kedvezménnyel vásárolhatók meg különböző termékeink, vagy termékcsomagjaink! A 2023-as idényt összefoglaló Száguldás és cirkusz, illetve a nemzetközi és hazai szériákkal foglalkozó Autósport évkönyv mellett aktuális ajánlatunk az F1-es futamokat feltüntető 2024-es, lapozható falinaptárunk, de különböző poszterek is megvásárolhatók a Formula Webshopban.

Akciós termékeink erre a linkre vagy a képre kattintva rendelhetők meg!

webcover

Ezeken felül pedig az Autósport és Formula Magazin nyomtatott kiadása is megrendelhető: a legfrissebb lapszámunkat a szezonrajthoz igazítottuk, és minden megtalálható benne, amit az F1-es idényről tudni érdemes. Részletek ezen a linken!

Ezért látták együtt Sainz apját és a Red Bull vezetőségét Bahreinben

A közösségi oldalakon terjedt el az a fotó, amelyen az látható, hogy a héten rendezett előszezoni teszten Carlos Sainz immár négyszeres Dakar-győztes édesapja, idősebb Carlos Sainz a Red Bull vezetőségével, Christian Horner csapatfőnökkel, Helmut Marko F1-es tanácsadóval és Adrian Newey vezető technikai igazgatóval találkozik és beszélget. Természetesen egyből beindultak a találgatások, hogy esetleg emögött az állhat, hogy a Ferraritól Lewis Hamilton érkezése miatt távozni kényszerülő ifjabb Sainz jövőjéről tárgyaljanak, akinek egy opció lehet a Red Bull családjába való visszatérés, hiszen a spanyol az ő neveltjük volt és közel három idényen át a Toro Rossónál versenyzett.

Sainz szerint azonban fölösleges bármi ilyesmit belelátni a találkozóba, aminek meglehetősen prózai oka volt: „Ha láttátok édesapámat, hogy odament köszönni Helmut Markóhoz, nem szabad elfelejteni, hogy nagyszerű a kapcsolata vele. Ugyanígy jó a kapcsolatunk Toto Wolff-fal is. A mezőnyben bárkivel teljesen normális ez az év ezen szakaszában. Három-négy hónapja nem láttuk egymást, nyilván köszönni fogtok egymásnak” – idézi a Ferrari-pilóta szavait a Crash.net portál.

Az új Ferrari jobban ellenáll a szélnek

A Ferrari számára pozitívan zárult a teszt, hiszen komolyabb megbízhatósági problémák nélkül, és jó tempót mutatva teljesítették a három napot, de Charles Lerclerc igyekezett visszafogni az elvárásokat – azt persze ő is aláhúzta, hogy az előrelépés egyértelmű. „A szimulátorban az első körtől kezdve úgy éreztük, hogy némi széllel együtt is könnyebb vezetni az autót, és a pályán is egyből jó volt az érzés, ahogy megérkeztünk. Sikerült rögtön stabilnak lennünk, és ez segít a versenytávok teljesítésekor.”

„A vezethetőség és a versenyképesség azonban két nagyon különböző dolog” – folytatta Leclerc. „Tavaly sokat küszködtünk a stabilitással, mert az autó egy kicsit össze-vissza ment, ha akár csak egy kis szél is fújt. De ez nem feltétlenül jelenti azt, különösen a kvalifikáción, hogy ennek köszönhetően sokat fogunk nyerni. És ez nem jelent semmit a Red Bullhoz képest” – mondta a monacói versenyző, aki azt is leszögezte, hogy a gumikezelést illetően is egyértelmű előrelépést érzékelt.

leclerc-2024

Button évekig a WEC-ben akar maradni

Jenson Button 2019 vége óta mindössze kilenc autóversenyen vett részt (igaz, ebben volt két 24 órás futam is), idén viszont végre ismét teljes szezont fut, méghozzá a Jota színeiben az endurance-világbajnokságban. A nemrég már 44. születésnapját ünneplő egykori F1-es világbajnok leszögezte, hogy több évre tervez a WEC-ben:

„Szerintem ez nem csak egy évre szól, nem akarok ide-oda ugrálni. 44 éves vagyok, már nem fogok sokáig versenyezni, most mindent beleadok, mert a következő néhány évben el akarok érni valamit. Nem akarok váltani a bajnokságok között, úgy gondolom, hogy évekig a WEC-ben leszek” – mondta Button, aki vezetési szempontból is összehasonlította az F1-et és a WEC-t:

„Időre van szükség az autó rendszereinek megtanulásához. Amikor jönnek a rádióban, és azt mondják, hogy multi ez meg multi az, az bizony sok tud lenni. Sokkal több dolgot kell csinálni ebben az autóban, mint egy F1-esben, annyira fejlett technikailag, hogy az kész őrület! Az F1-ben sok olyan dolgot a színfalak mögött csinálnak, amit mi az autóban is meg tudunk csinálni. Annyi mindent kell állítgatni… Meg kell érteni a rendszereket, hogy hol vannak a kormánykeréken, és milyen hatással lehetnek az autóra.”

jota-2024

Puma-festésű autó az F1-es hétvégéken

Az F1 Academy nevű kizárólag hölgyversenyzők számára nyitott F4-es nevelősorozat 15 állandó versenyzője közül 14-et már bejelentettek, így azon öt pilóta közül is immár négynek a neve ismert, akiket nem az F1-es csapatok neveznek a bajnokságba – s akik ennek megfelelően valamilyen más partner festését viselik magukon.

lovinfosse-2

Azt már korábban tudni lehetett, hogy a holland Emely de Heust a Red Bull mint cég támogatja, azaz a Red Bull Racing által nevezett Hamda Al Qubaisi, és húga, az RB-t képviselő Amna mellett az ő autóján is megjelennek majd az energiaitalosok – a múlt héten pedig azt jelentették be, hogy a francia Lola Lovinfosse a Charlotte Tilbury festését hordozza autóján (ld. a fenti képet).

nobels-puma

Az elmúlt napokban két újabb versenyző kilétét ismerhettük meg. Az ART a mclarenes Bianca Bustamente és a williamses Lia Block mellett a brazil Aurelia Nobelst indítja a sorozatban, aki bár Ferrari-junior, nem a maranellóiak, hanem a széria egyik hivatalos partnere a Puma dizájnjával ékesített autót igyekszik majd sikerre vinni.

nobels-puma-2

A másik újonnan bejelentett pilóta Jessica Edgar, a korábbi Red Bull-nevelés Jonny Edgar kuzinja, akinek festését maga a sorozat adja.

edgar-academy

Aggódhat a Red Bull a Ford-szerződés miatt?

A brit Financial Times számolt be arról először, hogy bár a Red Bull és a Ford tavaly év elején aláírták a 2026-tól érvényes megállapodást, melynek értelmében az amerikai óriáscég lesz az energiaitalosok mindkét csapatának technikai partnere, a szerződésben szerepel egy „kilépési záradék”, melyet a Ford aktiválhat abban az esetben, ha úgy látja, hogy az együttműködés káros a márkára nézve.

ford

A Ford Performance Motorsports vezetője, Mark Rushbrook néhány nappal ezelőtt Daytonában reagált az úgynevezett Horner-ügyre, azaz a Red Bull csapatfőnökével szemben zajló vizsgálatra: „Családi vállalatként, és olyan cégként, amely nagyon magas viselkedési és integritási normákhoz tartja magát, ugyanezt várjuk el partnereinktől is” – mondta, majd így folytatta:

„Úgy tűnik számunkra, és erről is tájékoztattak minket, hogy a Red Bull nagyon komolyan veszi a helyzetet, és természetesen aggódnak a márkájuk miatt. Ezért is zajlik egy független vizsgálat, és amíg nem látjuk, hogy mi az igazság, addig túl korai lenne kommentálni az egészet.”

Már jövő hétvégén visszatér az F1-es paddockba Steiner – egészen más szerepkörben

Január elején jelentették be, hogy Günther Steiner távozik a Haas F1-es csapatfőnöki posztjáról, amelyet Ayao Komatsu vett át tőle. Nem kellett azonban sokáig várni arra, hogy új lehetőséget kapjon a Netflix Drive to Survive című sorozata – amelyből épp minap jelent meg a friss, hatodik évad – révén nagy népszerűségre szert tevő szakember, aki már a jövő hétvégi szezonnyitó Bahreini Nagydíjon feltűnik majd a paddockban. Ám egy teljesen új szerepkörben, mint eddig: a német RTL szakkommentátora lesz Steiner, aki a bejelentés szerint összesen hét versenyen – Bahrein mellett a Magyar, a Belga, a Holland, az Olasz, az Azerbajdzsáni és a Las Vegas-i Nagydíjon – fog feltűnni ebben a pozícióban, de emellett az Ausztrál GP-n pedig a Channel 10-nél tölt majd be hasonló feladatokat.

„Én csak az úgynevezett szakkommentátor leszek, mint a régi szép időkben Niki Lauda” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Steiner, aki tavaly már egy NASCAR-futamon belekóstolt a kommentátorkodásba. Steiner azt is elmondta, hogy nem fog félni kritikát megfogalmazni egy versenyzőről vagy csapatról, ha azt jogosnak érzi: „Amíg professzionálisan állsz hozzá, kell lennie véleményednek, nem mondhatod mindenre azt, hogy jó. Próbálok tényszerű maradni. Sosem úgy állok hozzá, hogy valakit fel akarok bosszantani. Pont ellenkezőleg: senkit nem akarok felbosszantani – sikerül az próbálkozás nélkül is!”

f1-steiner-haas

Mit kalapácsolt Magnussen a Haas F1-es ülésében?

Furcsa képeket láthattunk a bahreini Formula-1-es teszt pénteki utolsó napján: Kevin Magnussennél egy kalapács tűnt fel az egyik etapját követően a Haasban ülve. A dán versenyző a nap végén az F1.com kamerái előtt adott prózai magyarázatot minderre: „Csak igazítottam az ülésen. Beszkenneltük azt az ülést, amellyel tavaly versenyeztem és amellyel idén is menni fogok, szóval annak az ülésnek egy verziójával állunk elő, de az sosem passzol százszázalékosan. Szóval néhány igazítást végre kellett hajtani rajta.”

Magnussen azt is elmondta, hogy a teszten mindenekelőtt a hosszú, magas üzemanyagszint mellett teljesített etapokra fókuszáltak, hogy megoldást találjanak a tavaly őket kínzó gumikezelési gondjaikra: bár megoldaniuk nem sikerült azt teljesen, de a pilóta úgy érzi, előreléptek ezen a téren.

f1-magnussen-haas-teszt-bahrein

Vowles: A Williams nem másolja a riválisokat

James Vowles, a Williams csapatfőnöke kijelentette, hogy nem a riválisok másolásával kívánnak fejlődést elérni, ehelyett inkább a saját útjukat járják.

„Az autónkon lévő néhány elem talán hasonló lehet más, sikeres autóéhoz, de szeretném leszögezni, hogy nem másoljuk a riválisokat. A tervezőcsapattal egyértelműsítettük, hogy minden elemet kísérletezés, tervezés és tesztelés után teszünk az autóra. Ha épp egy olyan elemet fejlesztünk ezen keresztül, ami hasonlít egy másik autón már meglévőre, az rendben van” – mondta a Williams csapatvezetője.

„Amit nem fogunk csinálni, az a rivális autók másolása, majd az áramlástani jelenségének a megértése” – tette hozzá Vowles.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Williams Racing (@williamsracing) által megosztott bejegyzés

Közelebb költözik a Red Bullhoz az RB

Laurent Mekies, az RB csapatfőnöke megerősítette, hogy bezárják a csapat Bicesterben található angliai létesítményét, melyet 2009 óta használnak, és a szigetországban található műveleteket a jövőben Milton Keynesben végzik majd – természetesen a faenzai főhadiszállás megtartása mellett.

vcarb-csapat

„Helyette egy vadonatúj központot építünk Milton Keynes-ben, a Red Bull kampuszon kívül, amely a lehető legmodernebb létesítmény lesz, ugyanúgy, ahogy Faenzában is magas színvonalú létesítményeink vannak” – mondta Mekies, majd így folytatta: „A terv szerint az emberek Bicesterből Milton Keynesbe költöznek, az új központ pedig nagyobb kapacitású lesz, ami azt jelenti, hogy a mérnöki piacon olyanokat is megszerezhetünk, akik az Egyesült Királyságban akarnak maradni.”

A Ferrari kapcsán hallhattuk korábban sokszor, hogy problémát jelent a szakemberek leigazolásakor az, hogy Európa másik felére kell költözniük az új szerzeményeknek – az RB most ennek kapcsán előnyt akar kovácsolni kétlakiságából, azaz hogy a csapat részben Olaszországban, részben Angliában működik: „Egyes embereink azért vannak itt, mert Olaszországban akartak lenni, mások pedig azért, mert az Egyesült Királyságban akartak lenni.”

tsunoda-test

Egyből dobogóval tért vissza doppingeltiltásából Iannone

A hétvégén Phillip Islanden rajtol a Superbike-világbajnokság 2024-es szezonja – amelynek naptárában jelenleg augusztus végi időponttal a Balaton Park Circuit is szerepel –, amelynek egyik érdekessége, hogy itt tér vissza aktív motorversenyzőként Andrea Iannone, akit még 2019 végén kaptak doppingvétségen. A csaknem egy éven át húzódó ügy végén négyéves eltiltást kapott az akkor az Apriliával versenyző MotoGP-s futamgyőztes, aki a büntetése lejártával a szériamotoros topszériában kapott esélyt a visszatérésre a GoEleven Ducatitól. Iannone pedig meghálálta a bizalmat, a négyéves kényszerpihenő után, 34 évesen rögtön egy első soros rajthellyel és a szombati első futamon egy harmadik pozícióval tért vissza a versenypályára az olasz.

wsbk-2-iannone

A futamot amúgy a tavalyi Supersport-világbajnok, Nicolo Bulega nyerte újoncként a Ducatival, megelőzve a yamahás Andrea Locatellit, valamint Iannonét, a kawasakis Alex Lowest és a gumigondok miatt kötelezővé tett kerékcsere után a pályára túl gyorsan visszatérő és ezért büntetést kapó BMW-s Toprak Razgatlioglut. A címvédő Alvaro Bautista, aki a téli holtszezon során többször is kifakadt az új súlyszabály miatt (immár a versenyzőnek és a motornak együttesen határozzák meg a minimumtömegét, így az apró termetű spanyol többkilós ballasztot kénytelen magával cipelni), bukott, de még így is pontot szerzett a 15. helyen.

wsbk-1-bulega

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappennek tetszik, hogy a Red Bull nem volt konzervatív

A tavaly egy kivételével az összes versenyt megnyerő Red Bull a sikerszéria ellenére komoly változtatásokat eszközölt autóján, és az RB20-as több szempontból eltérő koncepció szerint készült, mint elődje. A holland sajtónak nyilatkozva Max Verstappen arról beszélt, hogy a koncepcióváltást illetően maximális a bizodalma csapatát illetően: „Egyszerűen bízom abban, amit a csapattagjaink csinálnak, és ők biztosak abban, hogy ez jobb, mint bármi más, amit a télen kipróbáltak.”

Verstappen azt is kifejtette, hogy az elmúlt években a Red Bull nagyot lépett előre abban a tekintetben, hogy mennyire zökkenőmentes az új fejlesztések bevetése: „Minden, ami télen kerül az autóba, az jól is működik. Természetesen tetszik, hogy a csapat nem volt konzervatív. Szerintem tényleg feszegették a határokat a koncepció megváltoztatását illetően, egyszerűen több fejlesztési lehetőséget láttak ebben az autóban, mint az előzőben.”

verstappen-teszt

Gyász: Elhunyt Wilson Fittipaldi

Elhunyt Wilson Fittipaldi, akit sokan elsősorban a legendás Emerson Fittipaldi testvéreként ismertek, pedig maga is három szezont töltött az F1-ben. A 80 esztendős expilóta karácsony óta kórházban volt, miután a december 25-i karácsonyi (és születésnapi) ebéd közben fuldokolni kezdett egy darab hústól, majd megállt a szíve, és újra kellett éleszteni.

Wilson Fittipaldi összesen 38 nagydíjat teljesített a királykategóriában, két szezonon át a Brabhamnél versenyzett. Ezt követően alapította meg a Copersucar Fittipaldi istállót, mely a mai napig az F1 történetének egyetlen brazil konstruktőre volt.

wilson-fittipaldi

„19 versenyző már most tudja, hogy nem fogja megnyerni a vb-t” – Alonso

Max Verstappen az első bahreini F1-es tesztnapon sokkolta a mezőnyt azzal, hogy több mint egy másodperces előnnyel végzett az élen az átalakított Red Bull-lal, és bár csütörtökön a Ferrari volt a leggyorsabb, az általános vélekedés az a riválisok részéről, hogy a címvédő bikák továbbra is egyértelműen az erősorrend élén állnak. Így gondolja Fernando Alonso is, aki szerint ugyan az új Aston Martin is előrelépés, mégis verhetetlennek látja Verstappent:

„Nincs kristálygömböm, hogy tudjam, mit csinálnak a többiek. Úgy gondolom, Max a világbajnok, a Red Bull pedig dominálja a sportot. Emellett az idén bemutatott koncepciójuk is meglepetés” – utalt a jelentősen átalakított RB20-asra a spanyol. „Jelenleg csak néznünk kell őket, hogy lássuk, hogyan teljesítenek. Úgy vélem, 19 versenyző a paddockban most azt fogja gondolni, hogy nem fogják megnyerni a bajnokságot. Az esetek 99 százalékában ez történik a karriered során. Ez egy brutális sport.”

Arra a kérdésre, hogy az AMR24-es futamgyőztes autó lehet-e, szintén a Red Bullról kezdett el beszélni a Motorsport.com által idézett Alonso: „Szerintem ezt nehéz most megmondani. Azt mondanám, hogy miután láttuk Maxot és a Red Bull autóját idén, kevesebb esélye van mindenki másnak versenyt nyerni idén. De ez ilyen.”

f1-alonso-aston-teszt

Hivatalos: a WEC elhalasztja a prológját

Hivatalos közleményben erősítette meg a WEC, vagyis az endurance-világbajnokság azt, amiről nemrég már mi is írtunk: el kell halasztani az erre a hétvégére tervezett szezonfelvezető prológot. A szombat-vasárnapi programot hétfőn-kedden bonyolítják majd le Katarban, a szezonnyitó helyszínén.

A csúszás oka az, hogy geopolitikai okokból a Vörös-tengeren több hajózási útvonalon is jelentősek a késések, ami miatt a WEC-csapatok szállítmányai sem érkeztek meg időben a helyszínre.

A WEC tájékoztatása szerint a hétvégi szezonrajtot mindez nem befolyásolja.

wec_1

„Jövőre beszélünk róla” – Fog közösen zenélni Leclerc és Hamilton?

Miután Charles Leclerc múlt héten kislemezt adott ki, sok rajongóban felmerülhetett a fenti kérdés, a bahreini teszten pedig ő maga is megkapta. A monacói lelkes zongorista, 2025-ös csapattársa, Lewis Hamilton pedig szintén szeret zenélni és énekelni: készítenek majd közös zenét, ha csapattársak lesznek a Ferrarinál?

„Erre kíváncsi mindenki? Nem tudok még választ adni rá. Zenéről nem beszéltünk még sokat Lewisszal. Tavaly szóba került, akkor elmondta, hogy szeret zenélni” – válaszolta a Formula-1 riporterének, Will Buxtonnak Leclerc. A monacói ígéretet tett rá, feszegetni fogja a kérdést Hamiltonnal, ha már Maranellóban lesz: „Jövőre beszélni fogunk róla, egy lehetséges együttműködésről.”