DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 26. szombat

Bagnaia a leggyorsabb pénteken, életjeleket mutat a Yamaha Mugellóban

Alig néhány nappal a barcelonai futamot követően már az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján gurultak pályára a MotoGP-sek Mugellóban. A tét nélküli délelőtti gyakorláson Maverick Vinales volt a leggyorsabb az Apriliával, megelőzve a yamahás Fabio Quartararót és a Pramac Ducatit erősítő Franco Morbidellit, de a lényeg persze a délutáni egyórás tréning volt, amelyen eldőlt, kik kvalifikálják magukat automatikusan az időmérő második szakaszába.

A nap leggyorsabbja végül Francesco Bagnaia lett, aki 1:44,938-as időt motorozott a Ducatival – igaz, a világbajnokot vizsgálni fogják Alex Marquez feltartása miatt. A nap meglepetését Alex Rins szállította, aki másodikként zárt a Yamahával: szemlátomást jobban muzsikálnak egyelőre a néhány hete Mugellóban tesztelő hangvillások, Quartararo is csak két századdal maradt le a top 10-ről.

motogp-bagnaia-ducati-mugello

Pedro Acosta úgy is harmadik lett, hogy délelőtt és délután is begyűjtött egy bukást. Őt Miguel Oliveira követte, megelőzve a jövő évi gyári ducatis ülésért harcoló Marc Marquez, Enea Bastianini, Jorge Martin triót, míg rajtuk kívül Alex Marquez és a két gyári Aprilia-versenyző, Vinales és Aleix Espargaro jutott be a Q2-be. A gyári KTM-ek csak a 13. és 17. helyeken, a Hondák szokás szerint a sor végén.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'44.938  
2. Alex Rins Yamaha 1'45.211 0.273
3. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'45.326 0.388
4. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'45.340 0.402
5. Marc Márquez Gresini Ducati 1'45.345 0.407
6. Enea Bastianini Ducati 1'45.403 0.465
7. Jorge Martín Pramac Ducati 1'45.405 0.467
8. Álex Márquez Gresini Ducati 1'45.412 0.474
9. Maverick Viñales Aprilia 1'45.375 0.437
10. Aleix Espargaró Aprilia 1'45.461 0.523
11. Fabio Quartararo Yamaha 1'45.480 0.542
12. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'45.650 0.712
13. Brad Binder KTM 1'45.698 0.760
14. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'45.729 0.791
15. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'45.759 0.821
16. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'45.784 0.846
17. Jack Miller KTM 1'45.798 0.860
18. Pol Espargaró KTM 1'46.078 1.140
19. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'46.079 1.141
20. Johann Zarco LCR Honda 1'46.514 1.576
21. Joan Mir Repsol Honda 1'46.584 1.646
22. Lorenzo Savadori Aprilia 1'46.740 1.802
23. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'46.874 1.936
24. Luca Marini Repsol Honda 1'47.062 2.124

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bottas futamot nyert a nyári szünetben

Méghozzá kerékpáron: az Alfa Romeo finn versenyzője, Valtteri Bottas rendszeresen kerékpározik, versenytávokat is teljesíteni szokott, a nyári szünetben pedig rajthoz állt a SBTGRVL nevű versenyen. Ez egy kerékpárfutam az Egyesült Államokban, Coloradóban, ráadásul nem is aszfaltos, hanem murvás útviszonyok között. Bottas végül 2 óra, 56 perc és 22 másodperc alatt teljesítette a szűk száz kilométeres távot, amellyel összességében a negyedik helyet szerezte meg 726 indulóból, a maga korosztályát pedig meg is nyerte.

Egyébként párja, Tiffany Cromwell is rajthoz állt és szintén remekül teljesített, ő a hölgyek között nyerte meg a maga kategóriáját.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Lundgaard szerint Vettel számára nehéz lenne az átállás az IndyCarra

Sebastian Vettel a júliusi Magyar Nagydíjon jelentette be, hogy a szezon végén szögre akasztja a bukósisakot. A négyszeres világbajnok jövőjével kapcsolatban azóta számos találgatás látta meg a napvilágot, hiszen Vettel közleménye nem tért ki arra, hogy mihez kezd majd az F1-es pályafutását követően. Sokak szerint végleg abbahagyja a versenyzést, és a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvései kerülnek majd előtérbe, mások azonban különböző szériákba próbálnák csábítani az Aston Martin versenyzőjét. Közéjük tartozik Bobby Rahal is, aki korábban elmondta, hogy szívesen biztosítana egy tesztlehetőséget a németnek valamelyik autójában. A Rahal Letterman Lanigan Racinggel a napokban szerződést hosszabbító Christian Lundgaard is megszólalt a témával kapcsolatban.

„Szerintem nagyszerű lehetőség lenne számára egy IndyCar-autót vezetni” – idézi a dán pilótát a Motorsport.com. „Én vezettem korábban F1-es autót, amikor a Renault-val teszteltünk, és ki kell hogy mondjam: számomra az volt a legkönnyebben kezelhető autó, amit valaha vezettem. Egy bizonyos határig nagyon könnyű vezetni azokat a gépeket, az igazán kemény kihívás az megtalálni az utolsó fél-egy másodpercet, mert a hatalmas leszorítóerő miatt az autó tapad az aszfalthoz. Ezért láthatjuk azt, hogy nagy a különbség a mezőny tagjai között az F1-ben.”

„Szerintem Sebastian számára hatalmas kihívást jelentene átjönni ide, és egy olyan autót vezetni, amivel folyamatosan küzdeni és dolgozni kell. Itt te vezeted az autót, nem pedig az autó vezet téged. Szerintem kemény váltás lenne, de őszintén szólva, sok más F1-es pilótát is szívesen megnéznék egy IndyCar-gépben” – zárta gondolatait Lundgaard.

Perez készen áll a folytatásra

Hamarosan véget ér a nyári szünet, és folytatódhat a Formula-1 idei szezonja. Sergio Perez jelenleg a világbajnoki pontverseny harmadik helyét foglalja el, és értelemszerűen szeretne a hátralévő futamokon a győzelmekért harcolni. Ennek érdekében a szünetben is keményen dolgozott, amiről egy videót posztolt nemrégiben, a felvételhez pedig az alábbit fűzte hozzá: „Nem tart sokáig, amíg visszatérünk a régi kerékvágásba. Készülünk az év végi intenzív hajrára. Mindenkinek küldök egy nagy ölelést. Köszönjük a támogatást, és hamarosan találkozunk” – írta közösségi oldalán a mexikói pilóta.

Wolff elégedett az FIA munkájával

Az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában írtunk arról, hogy mennyiben változott meg idénre az FIA döntéshozatala, most pedig Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője is megszólalt a témában: dicsérte Mohammed ben Sulayem új elnök munkáját.

„Szerintem már megmutatta, hogy hogyan áll hozzá a döntéshozatalhoz, hogy hogyan közelíti azt meg. Mindenkinek megvan a maga karaktere és szerintem a fő cél mindig az, hogy nyílt és világos legyen minden, ezzel lehet elérni a jó vezetői munkát. Úgy gondolom, hogy eddig ezt láttam. Lesznek akadályok, Mohammed szervezete még nem szokott bele minden szerepbe, de elégedett vagyok a fejlődéssel. Nyíltak, egyenesek és őszinték” – idézi Wolff szavait az olasz Motorsport.

-00122030_681

fotó: dppi

Ez volt a Red Bull legnagyobb győzelme Christian Horner szerint

Mikor a csapat történetének 84 nagydíjsikere közül a legnagyobbról kérdezték, a Red Bull főnöke a 2010-es szezonzárót említette. Ezen az Abu Dhabi Nagydíjon a világbajnoki cím volt a tét – melynek a ferraris Fernando Alonso volt a favoritja, aki 8 ponttal vezetett Mark Webber, valamint 15-tel a másik bikás, Sebastian Vettel előtt.

A versenyen a Vitalij Petrov mögé beragadó Alonso hetedik, Webber csupán nyolcadik lett. A Ferrari nagy hibát követett el, mikor az ausztrál stratégiájára összpontosított: Vettel magabiztosan megnyerte a futamot, ezzel nevető harmadikként pályafutása és a csapat első vb-címét is.

„Talán azért, mert teljességgel szembement az esélyekkel, Sebastian futamgyőzelmét mondanám Abu Dhabiból, miután 2010 során egyáltalán nem vezette a világbajnokságot. Fernando Alonso volt a fő esélyes a bajnoki címért. Azon a versenyen aztán meghazudtolva az esélyeket Sebastian győzött, Fernando és Mark pedig annyival hátrébb végeztek, hogy világbajnok lehetett. Tényleg teljesen szembement az esélyekkel” – idézi az F1i.com Hornert.

Az időmérőkön Leclerc jelentős előnyben volt a csapattársával szemben

A nyári szünetben már több házon belüli összehasonlítást is láthattunk az F1 közösségi oldalain, ezúttal pedig a Ferrari csapata került terítékre. Bár a futamokat, és a legjobb helyezéseket tekintve  Charles Leclerc és Carlos Sainz döntetlenre áll, a kvalifikációkon a monacói látványos fölénybe került, itt ugyanis 10-3-ra álltak a nyári szünet kezdetén. A pontokat, és a kiesések számát látva szintén Leclerc javára billen a mérleg nyelve, ám a dobogók esetében már a spanyol bizonyult jobbnak.

Hét különböző nemzet képviselteti magát a NASCAR Cup Series következő futamán

Bár a rájátszás is egyre közelebb van, ezúttal mégsem ezért irányul majd nagy figyelem a NASCAR királykategóriájának következő versenyére. A Watkins Glen International pályán 39 autó állhat majd rajthoz, ezúttal pedig az amerikai versenyzők mellett más bőven találunk más nemzetekből érkező pilótákat is. Ennek egyik oka, hogy a hétvégén debütálhat a szériában Kimi Raikkönen, aki a finn zászló alatt indulhat, de Németországból Mike Rockenfeller, Oroszországból Danyiil Kvyat, az Egyesült Királyságból Kyle Tilley, Hollandiából Loris Hezemans, míg Mexikóból Daniel Suarez érkezik. Utóbbi már szerzett egy futamgyőzelmet az idén, ezúttal pedig 2007 F1-es világbajnokával szerepelhet egy csapatban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NASCAR on NBC (@nascaronnbc) által megosztott bejegyzés

A pihenést mindenki élvezte a Mercedesnél

Lassan vége lesz a nyári szünetnek, ami azt jelenti, hogy folytatódhat a szezon. Miközben a legtöbb pilóta látványos fotókat készített a nyaralásáról, a Mercedes most mini figuráival készített hasonló képeket. „A legtöbbet kihozni a leállásból” – írták Twitter oldalukon, ám egy apróságra azért érdemes odafigyelni, az egyik felvételen ugyanis a Valtteri Bottast ábrázoló figura is feltűnik.  

Az eddigi legkisebb motor került az új Acurába, amely elméletben Le Mans-ban is versenyezhet

A korábbi álcafestéses verziót követően teljes pompájában bemutatkozott az Acura ARX-06, amely az új LMDh szabályok alapján épült az amerikai IMSA bajnokság 2023-ban induló GTP kategóriájába. Az Oreca karosszériába 2,4 literes V6-os motor került 90 fokos hengerszöggel, ikerturbófeltöltővel – az Acura elmondása szerint ez az eddigi legkisebb hengerűrtartalmú motor, melyet a HPD (Honda Performance Development) a versenypályákra tervezett, de így is könnyedén eléri a szabályrendszerben meghatározott minimális 500 kW (670 lóerő) teljesítményt. Összehasonlításként: a jelenlegi ARX-05 motorja 3,5 literes. Az erőforráshoz csatlakozik a hibrid rendszer a Bosch MGU-jával, a Williams Advanced Engineering akkumulátorával és az Xtrac sebességváltójával.

Az ARX-06-ot az eddigi két partnercsapat, a Meyer Shank Racing és Wayne Taylor Racing viszi pályára 2023-ban – az egyikük címvédőként, ugyanis matematikailag biztosan egy Acura nyeri a DPi géposztály utolsó szezonját.

A WEC és IMSA szabályegyesítése folytán az új Acura elméletben versenyezhet a világbajnokságon és Le Mans-ban is, a Hypercarokkal közös kategóriában – az amerikai márka azonban egyelőre nem tervez vb-n való szerepvállalást.

Russell: A nyaralásnak vége!

Kerékpározós képet és videót posztolt közösségi oldalára George Russell: a Mercedes pilótája is megkezdte a felkészülést a Belga Nagydíjra.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

 

Sisakkamerás F1-es kör Bahreinből, bokszkiállással együtt – videó

Yuki Tsunoda szemszögéből nézhetünk bele egy bahreini gyakorlásba.

Lundgaard IndyCar-szerződése miatt nagyobb gondban az Alpine

Az Alpine egyre kétségbeejtőbb helyzetét a pilótakérdésben tovább bonyolítja Christian Lundgaard új szerződése. A nyári szünetre a francia alakulat úgy távozott, hogy előbb elvesztette a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót, majd közvetlenül utána vélhetően a nagy tehetségnek tartott Oscar Piastrit is a juniorprogramjukból. Az IndyCar sorozatának újonc értékelését jelenleg 41 ponttal vezető dán versenyző és csapata, a Rahal Letterman Lanigan Racing bejelentette, hogy több évre érvényes szerződést írtak alá. Az Alpine juniorprogramjában nevelkedő Lundgaard 2021-ben kapott lehetőséget az Indy 500-on, majd a 2022-es szezonra írtak alá kontraktust jelenlegi csapatával. Az Alpine így még egy kicsit nehezebb helyzetbe került a pilótapiacon.

Wolff: A Williams nem mert lehetőséget adni Susie-nak

Susie Wolff bő két évtized után az első női versenyző lett a 2014-es Brit Nagydíj első szabadedzésén, aki Formula-1-es autót vezethetett egy nagydíjhétvége keretein belül. A Williamsnél tesztpilótai szerepkört betöltő hölgyversenyző nem is ment rosszul, a 15. legjobb időt autózta a 22 fős mezőnyben. Férje, a Mercedest irányító Toto Wolff a Financial Timesnak adott interjúban idézte fel a silverstone-i edzést:

„Néhány tizeden belül volt Felipe Massához képest” – mutatott rá felesége versenyképességére Wolff. Ám mint hozzátette, a Brit GP-t nem követték újabb lehetőségek, s F1-es versenyzői ülést sem kínáltak Susie-nak: „A végső lehetőséget nem kapta meg. A csapat nem merte meghozni ezt a döntést” – fogalmazott a csapatvezető. Wolff egyébként a női pilóták kapcsán hozzátette: biztos benne, hogy vannak olyan hölgyversenyzők, akik képesek lennének eljutni az F1-ig, de nem tartja reálisnak, hogy a következő évtizeden belül vegyesen láthatunk majd a mezőnyben férfi és női versenyzőket.

Susie Wolff kapcsán egyébként friss hír, hogy bejelentette, hogy távozik a Venturi Formula-E-csapatának az éléről, amely immár Maseratiként fog szerepelni az elektromos világbajnokság következő idényében.

susie-wolff-williams-2014-dppi

fotó: DPPI

Sainz volt főnöke szerint Leclerc két tizeddel gyorsabb a spanyolnál

Franz Tost az F1-Insidernek adott interjújában több olyan versenyzőről is beszélt, akivel korábban együtt dolgozott: közéjük tartozott például Ralf Schumacher is. Nem maradt ki a sorból Carlos Sainz sem, aki csaknem három szezont lehúzott a Toro Rossónál Tost csapatvezetése mellett. A jelenleg a Ferrarinál versenyző spanyolról így vélekedett egykori főnöke:

„Carlos tehetséges és hihetetlenül keményen dolgozik. Nagyon jól szerepel a Ferrarinál, és Leclerc-rel is képes fej fej mellett harcolni, ha minden összeáll. De ami az alapsebességet illeti, Leclerc két tizeddel gyorsabb nála” – tette hozzá Tost. Sainz egyébként összességében valóban az esetek többségében elmarad a monacóitól, s ez még akkor is igaz, ha 2021-ben a pontversenyben ő végzett előrébb a Scuderia pilótái közül.

sainz-leclerc-dppi-2022

Chasing The Dream: Itt az F2-es sorozat új évadának első része

Minden pilóta álma, hogy eljusson a Formula-1-be, aki pedig az F2-ben tart, annak csak egyetlen lépés hiányzik ahhoz, hogy teljesüljön a vágya. A YouTube-on megtekinthető a Chasing The Dream, vagyis Az álom üldözése című dokusorozat negyedik évadának első epizódja. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Videó: Verstappen a mélyben és a magasban 2022-ben

Az F1 YouTube-oldalán található legújabb videójában Max Verstappen idei szezonban látott hullámhegyeit és hullámvölgyeit elevenítik fel. A holland mélyen kezdte a szezont, de mostanra hatalmas előnnyel rendelkezik. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Videó: Minden, amit a 2026-os motorokról tudni kell

A keddi Motorsport Világtanács-ülésen a delfinezés problémájának rövidebb és hosszabb távú megoldása, valamint a biztonság javítása mellett végre megegyezés született a 2026-os motorszabályokról, ezeket ebben a cikkben foglaltuk össze. Most pedig az F1 YouTube-ján lehet megtekinteni egy videót a képre kattintva, amelyben dióhéjban megtudhatjuk, mik a legfontosabb változások.

Csapattársa az agresszív NASCAR-versenyzőkre figyelmezteti Raikkönent

A hétvégén Watkins Glenben fog vendégszerepelni a NASCAR Cup Seriesben Kimi Raikkönen. A 2007-es Formula-1-es világbajnok a visszavonulása óta először fog rajthoz állni futamon, a múlt héten pedig már tesztelte is a versenygépet. Daniel Suarez, aki idén a széria első mexikói győztese lett, s aki Raikkönen egyik csapattársa lesz a Trackhouse Racingnél, úgy gondolja, hogy a finnek meglesz a tempója, ugyanakkor a versenyzési stílushoz, beleértve az F1-nél jóval agresszívebb és kontaktokat is hozó csatákat, alkalmazkodnia kell majd:

„Szerintem gyors lesz” – idézi Suarezt a Motorsport. „A sebessége meglesz, a versenyzés részéhez kell majd egy folyamat, mert nem számít, mennyit gyakorolsz a szimulátorban vagy mennyit tesztelsz, az akkor is a versenyzés. Az más tészta, és nem is ismeri az összes pilótát. Nem tudja, hogyan versenyeznek, mennyire agresszívek, úgyhogy ez a része némi időbe fog telni. Ide lehet hozni a világ legjobb versenyzőjét, ez a része akkor is időbe telik. De ami a sebességet illeti, szerintem rendben lesz. A versenyzés, az újraindítások, a gumik és a fékek óvása, a bokszkiállások… ezek szükségesek a győzelemhez. Ez lesz majd egy folyamat, mivel még sosem csinálta. Néhány napja amúgy gyakorolt például bokszkiállást, és jól teljesített.”

A mexikói versenyző hozzátette: nemcsak ő próbált meg segíteni Raikkönennek, hanem egyúttal ő is tanult egy-két dolgot a korábbi F1-es pilótától.

raikkonen-nascar-trackhouse-insta-1

Verstappen már elkezdte a felkészülést a szezon második felére

A Facebookon osztott meg egy képet Max Verstappen, amint Monacóban fut, ezzel jelezve, hogy egyáltalán nem dől hátra annak ellenére sem, hogy kényelmes előnnyel rendelkezik a szezon hátralévő részére. "Félig túl vagyunk a nyári szüneten, de én már megkezdtem a felkészülést a szezon második felére. Készen fogok állni" - tette hozzá a világbajnoki címvédő.

 

 Kövesd a Formula.hu-t az Instagramon is!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

 

Hamilton: Vendégek vagyunk az állatok otthonában

Továbbra is Afrikában tölti a nyári szünetet Lewis Hamilton, legutóbb Kenyából jelentkezett be, ahol egy állatmenhelyen járt. Mint írta, az itt dolgozók olyan árva állatokat vesznek magukhoz, akik önerőből aligha élnék túl a rá váró megpróbáltatásokat, viszont amint megerősödnek, kiengedik őket a vadonba. 

„Nem az állatok felett állunk, hanem velük vagyunk. Vendégek vagyunk az otthonaikban” – írta a brit F1-es pilóta az alábbi fotókhoz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés