Bagnaia a leggyorsabb pénteken, életjeleket mutat a Yamaha Mugellóban
https://formula.hu/parc-ferme/37975
Alig néhány nappal a barcelonai futamot követően már az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján gurultak pályára a MotoGP-sek Mugellóban. A tét nélküli délelőtti gyakorláson Maverick Vinales volt a leggyorsabb az Apriliával, megelőzve a yamahás Fabio Quartararót és a Pramac Ducatit erősítő Franco Morbidellit, de a lényeg persze a délutáni egyórás tréning volt, amelyen eldőlt, kik kvalifikálják magukat automatikusan az időmérő második szakaszába.
A nap leggyorsabbja végül Francesco Bagnaia lett, aki 1:44,938-as időt motorozott a Ducatival – igaz, a világbajnokot vizsgálni fogják Alex Marquez feltartása miatt. A nap meglepetését Alex Rins szállította, aki másodikként zárt a Yamahával: szemlátomást jobban muzsikálnak egyelőre a néhány hete Mugellóban tesztelő hangvillások, Quartararo is csak két századdal maradt le a top 10-ről.
Pedro Acosta úgy is harmadik lett, hogy délelőtt és délután is begyűjtött egy bukást. Őt Miguel Oliveira követte, megelőzve a jövő évi gyári ducatis ülésért harcoló Marc Marquez, Enea Bastianini, Jorge Martin triót, míg rajtuk kívül Alex Marquez és a két gyári Aprilia-versenyző, Vinales és Aleix Espargaro jutott be a Q2-be. A gyári KTM-ek csak a 13. és 17. helyeken, a Hondák szokás szerint a sor végén.
A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'44.938 | |
2. | Alex Rins | Yamaha | 1'45.211 | 0.273 |
3. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'45.326 | 0.388 |
4. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'45.340 | 0.402 |
5. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'45.345 | 0.407 |
6. | Enea Bastianini | Ducati | 1'45.403 | 0.465 |
7. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'45.405 | 0.467 |
8. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'45.412 | 0.474 |
9. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'45.375 | 0.437 |
10. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'45.461 | 0.523 |
11. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'45.480 | 0.542 |
12. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'45.650 | 0.712 |
13. | Brad Binder | KTM | 1'45.698 | 0.760 |
14. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'45.729 | 0.791 |
15. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'45.759 | 0.821 |
16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'45.784 | 0.846 |
17. | Jack Miller | KTM | 1'45.798 | 0.860 |
18. | Pol Espargaró | KTM | 1'46.078 | 1.140 |
19. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'46.079 | 1.141 |
20. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'46.514 | 1.576 |
21. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'46.584 | 1.646 |
22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'46.740 | 1.802 |
23. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'46.874 | 1.936 |
24. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'47.062 | 2.124 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kezdődik az F1-es Spanyol Nagydíj hétvégéje, íme a program
https://formula.hu/parc-ferme/35719
Formula-1, Formula-2, Formula-3 és WRC is szerepel a pénteki programban, íme a mai menetrend:
Péntek (június 2.)
8:40 WRC, első versenynap (előfizetés után WRC+)
9:55-10:40 Formula-3, szabadedzés
11:05-11:50 Formula-2, szabadedzés
13:30-14:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
15:00-15:30 Formula-3, időmérő (M4 Sport)
15:55-16:25 Formula-2, időmérő (M4 Sport)
17:00-18:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
A hétvége teljes menetrendje ezen a linken megtekinthető!
fotó: dppi
Fotó: A Ferrari Red Bull-ihletésű oldaldoboza
https://formula.hu/parc-ferme/35724
A Ferrari is beállt a sorba: miután Monacóban a Mercedes hagyta el saját oldaldoboz-koncepcióját a Red Bull megoldásának utánzatáért, Barcelonában a vörös autó jellegzetes, széles és felül bemélyedő, „fürdőkádas” oldaldobozai váltak múlttá, az RB19-et idéző kialakításért cserébe – annak ellenére, hogy a csapat folyamatosan azt kommunikálta, nem fog radikális változás történni.
A Ferrari eddigi megoldása befelé, a mostani azonban a Red Bullhoz és az ő nyomukban járó többi csapathoz hasonlóan lefelé tereli a levegő útját – az SF-23 kialakítása az Aston Martin, Mercedes és Alpine dizájnjához hasonlít legjobban. Ugyanakkor megmaradt az eddigi oldalszekrény több jellegzetessége, köztük a beömlő, az alávágás és az S alakú csatorna.
Az új megoldásról egyelőre egy lesifotó készült a bokszutcában:
Goed, nu met bijbehorende foto's - ging technisch iets niet helemaal goed bij overzetten naar laptop (met oude GP uppen). Maar daar gaan we: de aangepaste Ferrari-sidepods voor de #SpanishGP. Met zoals gezegd geen 1-op-1 kopie, maar wel RBR filosofie qua downwash en undercut #F1 pic.twitter.com/7Ou4u3xkg0
— Ronald Vording (@RonaldVording) June 1, 2023
Alfa–Haas: Egyelőre nem történt megkeresés
https://formula.hu/parc-ferme/35723
A Monacói Nagydíj hétvégéjén kapott szárnyra a hír, hogy az Alfa Romeo a Sauber csapatától való elköszönés után is maradna a Formula-1-ben szponzorként, mégpedig a Haas oldalán 2024-től. A beszámolók 20 millió dollárt és kétéves szerződést is említettek, de Günther Steiner barcelonai sajtókonferenciáján lehűtötte a kedélyeket:
„Sok ember mondta már nekem, egyedül az Alfa Romeo nem szólt róla. Persze vizsgálják, mi legyen a jövőben. Meglátogattak minket, ami bemutatás volt, semmi más” – mondta a Formula.hu jelenlétében az Alfa Romeo-vezérigazgatóval, Jean-Philippe Imparatóval Monacóban történt találkozóról, amely a pletyka egyik kiindulópontja volt. „Korábban soha az életemben nem találkoztam vele, ezért bemutatkoztunk egymásnak. Nincs mit titkolni, csak beköszönt, hogy helló és ennyi volt. Nem tudom, mit terveznek a jövőben.”
Steiner hozzátette, a Haas nyitott lenne egy megállapodásra, de csak a jelenlegi főszponzor, a MoneyGram mellett. Kiemelte, nem ismeri az Alfa Romeo terveit, nincs ajánlat az asztalon, ezért nem is foglalkoztatja aktívan az ügy.
Fotó: Haas
Egy harmadik „hazai” versenyző is szerepel a Spanyol Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/35722
Esteban Ocon a francia zászló alatt versenyez, Franciaországban is született, de ereiben nem is kevés spanyol vér csörgedez: nagyszülei az apai ágon spanyolok, ráadásul sok rokona épp a barcelonai pálya vonzáskörzetében lakik.
„Sok családtagom él a pálya környékén, a nagyszüleim is spanyolok. Nekem ez gyakorlatilag két egymást követő hazai versenyhétvége. Jó érzés idejönni egy nagyon eredményes hétvége után” – mondta Ocon a csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón, melyen összehasonlította monacói dobogóját a 2021-es hungaroringi győzelemmel.
Fotó: DPPI
Mikor lesz a spanyol F1-es futam?
https://formula.hu/parc-ferme/35720
A Spanyol Nagydíj június 4-én, helyi és magyar idő szerint is vasárnap 15:00-kor veszi majd kezdetét. Normál hétvégéhez érkezik az F1-es mezőny, nem lesz sprint vagy egyéb fordulat, két pénteki szabadedzés, egy szombati gyakorlás, egy szombati időmérő, és a vasárnapi, európai idő szerint kezdődő futam szerepel a programban. A verseny 66 körös lesz majd.
A teljes hétvége részletes programja, a Spanyol Nagydíj menetrendje ezen a linken megtekinthető!
fotó: dppi
Wolff: Nincs köze az Aston–Honda megállapodásnak a Mercedes-motorokhoz
https://formula.hu/parc-ferme/35718
A múlt héten jelentették be hivatalosan a felek, hogy 2026-tól a Honda az Aston Martin gyári partnereként tér vissza ténylegesen is a Formula-1-be (bár igazából most is jelen vannak a Red Bull Powertrains technikai segítőjeként). Ezzel a Mercedes elveszít egy ügyfélcsapatot a jelenlegi háromból, hiszen a silverstone-i istálló csaknem másfél évtizede már az ő erőforrásaikkal versenyzett. A hírre reagáló Toto Wolff Mercedes-főnök szerint azonban ez nem annak a jele, hogy a hajtásláncuk már ne lenne elég versenyképes:
„Nem gondolom, hogy annak, hogy a Mercedes ügyfélcsapatából Hondára váltanak, bármi köze lenne az erőforráshoz. Szerintem versenyképesek vagyunk a hajtásláncot illetően, de mindig is fel akarták szabadítani magukat és igazi gyári csapattá válni, és pontosan ezt is teszik. Exkluzív motorbeszállítói szerződésük lesz, saját üzemanyag-szállítójuk van, építenek egy nagy gyárat, ami a következő hónapokban áll működésbe – és Lawrence céljai sosem kicsik. Úgy vélem, ha versenyképes akarsz lenni és bajnokságokat akarsz nyerni, akkor ilyen lépéseket kell tenned” – vélekedett a RaceFans.net által idézett Wolff. Arról, hogy Strollék miért járnak jól a Hondával, itt írtunk bővebben.
fotó: DPPI
Fotók: Új sisakkal indul hazai futamán Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/35721
Carlos Sainz megmutatta a barcelonai hétvégére szánt sisakját:
Home GP ready! What are your thoughts?
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) June 1, 2023
-@ScuderiaFerrari #Carlossainz #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/nwCGyJW1Mt
Taylor Swift helyett... Ő lehet Alonso új barátnője
https://formula.hu/parc-ferme/35716
Az elmúlt hetekben bombaként robbant az a bulvárhír, hogy Fernando Alonso összeszűrte a levet az amerikai popsztárral, Taylor Swifttel. Azóta nem erősítette meg és nem is cáfolta ezeket az értesüléseket a spanyol, azonban ehelyett inkább húzta a sajtó agyát különböző élcelődéseivel. Mikor erről kérdezték Alonsót, csak annyit válaszolt "nem szeretem keverni a magánéletem és a karrierem. Szóval inkább nem kommentálnám a dolgot."
Az olasz La Repubblica úgy tudja, hogy Alonso új párja nem Taylor Swift, hanem egy újabb újságíró, aki eddigi barátnőjéhez hasonlóan az F1-es hétvégéken dolgozik, a spanyol DAZN csatornánál. A hölgy neve Melissa Jimenez, aki a futballista, Marc Bartra korábbi felesége és nem mellesleg Aleix Espargaro főmérnökének, Antonio Jimeneznek a lánya. A La Repubblica azt is megjegyzi, hogy a Monacói Nagydíj alatt a paddock csendes megfigyelője volt Alonso és előző barátnője, Andrea Schlager veszekedésének.
Zanzibár lehet a következő afrikai F1-es helyszín?
https://formula.hu/parc-ferme/35715
Sokáig úgy tűnt, hogy Kyalami érkezésével Spa-Francorchamps kiszorulhat az F1-es versenynaptárból, ezzel pedig Afrika visszatér az F1 térképére, azonban különböző problémák miatt egyre kevésbé valószínű, hogy Dél-Afrikába látogat a száguldó cirkusz.
Most az olasz Sportface értesülései szerint egy olyan új afrikai jelentkezője van az F1-es versenynaptárnak, amihez még Giancarlo Fisichellának is köze van. Az Afrika keleti partjainál fekvő Tanzánia szigetén, Zanzibáron épp zajlik egy 500 millió eurós beruházás, a helyi kormány támogatását élvezve. Zanzibári Nagydíj. Hogy hangzik?
Játssz a Formula.hu F1-es tippjátékával, és nyerj!
https://formula.hu/parc-ferme/35713
Megéri játszani a Formula Tipperrel: aki a Formula.hu F1-es tippjátékán belül a Formula Bajnokság nevű pontvadászatban a legtöbb pontot gyűjti be a Spanyol Nagydíj hétvégéjén, az ajándékba kapja az Autósport évkönyv 2022 című kötetünket.
A tippjátékunk ezen a linken elérhető, a szabályok és a lebonyolítás itt olvasható el - várunk mindenkit!
Minden futamon legalább egy bokszkiállásnyi előnnyel nyert eddig a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/35710
Monacóban az eső és minden egyéb ellenére 27 másodperccel győzte le a második helyett Fernando Alonsót Max Verstappen, ennek kapcsán érdemes megnézni, hogy átlagosan milyen különbségekkel emelkedik ki idén az RB19 a mezőnyből – az időmérőkön szorosabb a helyzet, a futamokon viszont meg sem tudják közelíteni őket eddig a riválisok.
Bahreinben a harmadik Alonso 38, Szaúd-Arábiában 20, Bakuban Charles Leclerc 21, Miamiban ismét Alonso pedig 26 másodpercet kapott a győztestől, mint legjobb nem Red Bull-pilóta, és a listából hagyjuk ki Melbourne-t, ahol biztonsági autó mögött gurult be a mezőny, de Verstappen fölénye addig is egyértelmű volt. Az öt számadatból az derül ki, hogy tiszta versenyben még nem fért be 20 másodperc alá a mezőny egyetlen futamon sem, és hogy a Red Bull átlagosan 26,4 másodperc a különbség, vagyis nyugodtan mondhatjuk, hogy több, mint egy bokszkiállás.
A közleményből tudta meg Villeneuve, hogy kirakták a Le Mans-i csapatból – otthagyja a WEC-et
https://formula.hu/parc-ferme/35712
Néhány napja mi is beszámoltunk róla, hogy a Vanwall Racing Team ByKolles úgy döntött, a jövő hétvégi Le Mans-i 24 óráson Jacques Villeneuve helyett Tristan Vautier lesz Esteban Guerrieri és Tom Dillmann mellett a harmadik pilótájuk. Az 52 éves kanadai számára incidensekkel telt az Endurance-világbajnoki idény eddigi része, a csapat a közleményben viszont elsősorban a születendő kislányával és a kevés felkészülési kilométerrel indokolta a döntést. Most maga Villeneuve is reagált minderre: az 1997-es F1-es világbajnok állítása szerint ő is a közleményből értesült a dologról, a körülmények miatt pedig úgy döntött, hogy a többi idei futamon sem áll rajthoz már a WEC-ben.
„Mélyen elszomorít, hogy a Valwall Racing Team ByKolles május 25-i nyilvános közleményéből tudtam meg, hogy helyettesíteni fognak a soron következő Le Mans-i 24 óráson” – fogalmazott Villeneuve. „Mostanában nem érkezett felém hivatalos kommunikáció a csapat részéről, ami még meglepőbb annak fényében, hogy továbbra is érvényes szerződésem van a Le Mans-i 24 óráson való részvételről. A közlemény kiadásának időpontja furcsa módon egybeesett azzal, amikor megérkeztem a kórházba a kislányunk születésére, ami május 26-ra volt kiírva. ByKolles pontosan tudott erről a családi eseményről, ezért nem tudtam reagálni erre a hirtelen bejelentésre. Versenyző családként mindig sikeresen kiegyensúlyoztuk a családi életünket a versenyzői karrierünkkel, és a versenyzés mindig prominens helyet foglalt el nálunk.”
„Valójában alapos és jól szervezett volt a felkészülésem a Le Mans-i 24 órásra. Jelentős időt és energiát fektettem abba, hogy fizikailag és mentálisan is csúcsformában legyek erre az általam nagyon várt kihívásra. Miután megnyertem az Indy 500-at, az IndyCart és az F1-es világbajnokságot, a Le Mans-i 24 órás különleges jelentőséggel bír számomra. Emiatt mélységesen elkeserít, hogy igazságtalanul és önkényesen megtagadták a részvételem lehetőségét. Ilyen körülmények között úgy döntöttem, nem veszek részt a WEC-szezon további részében a ByKolles színeiben. Ehelyett a figyelmemet és az energiámat arra irányítom, hogy felkészüljek egy sikeresebb és professzionálisan kielégítő 2024-es idényre.”
fotó: DPPI
Eső és zivatar kavarja meg az F1-es Spanyol Nagydíjat?
https://formula.hu/parc-ferme/35711
Érdekes előrejelzéseket láthatunk jelen pillanatban a hétvégi Spanyol Nagydíj kapcsán. A várakozások szerint péntek délelőtt napos, nyugodt körülmények között kezdődhet meg a hétvége, délutánra, a második szabadedzés idejére viszont már van esély némi esőre, az igazi fordulat azonban szombaton és vasárnap jöhet.
Mindkét napra napos délelőttöt, és záporos, zivataros délutánt jövendölnek az időjósok, a futam idejére jelenleg 55% az esély valószínűsége.
A régió biztos, hogy kapni fog valamennyit az égi áldásból, de az természetesen most még erősen kérdéses, hogy az éppen abban az idősávban eléri-e magát a pályát.
fotó: dppi
F1-gyerekverzió: A Magyar Nagydíjon debütál az alternatív közvetítés
https://formula.hu/parc-ferme/35709
Korábban példátlan újítást vezet be a Formula-1: a Magyar Nagydíjon először készül közvetítés, amelyet gyerekek részvételével gyerekeknek szánnak. A műsor angol és német nyelven készül el (a hagyományos közvetítés alternatívájaként), három gyerekkorú riporter mellett a korosztálynak szánt grafika és effektek jelennek meg a képernyőn.
Az angol verzió arca Jenson Button és Danica Patrick lesz, az ő munkájukat segíti három gyerekkorú riporter, akik interjúkat készítenek és műsort vezetnek a Sky Sports megszokott csapatát kiegészítve. Közülük ketten már korábban is szerepet kaptak az F1-es közvetítésben, a harmadik pedig egy gokartos. A német verzió még a kiválasztási folyamatnál tart, 10-14 év közti gyerekeket keresnek.
A hírről a grid kidek jutottak eszünkbe, még 2018-ból
Bevetődések és hibák az esőben – a legjobb monacói onboard videók
https://formula.hu/parc-ferme/35707
Sainz felúszása, Perez időmérős autótörése, Stroll első körös falra préselése, a Haasok merész manőverei, Russell és Perez koccanása – ezek mind láthatók a monacói fedélzeti kamerás összeállításban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Először ülhet be az F1-es Mercedesbe Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/35708
A német Bild értesülései szerint a jövő héten első alkalommal ülhet be az igazi 2023-as Formula-1-es Mercedesbe az istálló által teszt- és tartalékpilótaként foglalkoztatott Mick Schumacher. Az alakulat vesz részt ugyanis a Pirelli gumitesztjén a Spanyol Nagydíjat követő kedden és szerdán a barcelonai pályán, s míg előbbi napon még George Russell lesz munkában, szerdán már a tervek szerint az előző két idényt a Haasnál lehúzó Schumacher ül volán mögé. A fiatal versenyző eddig a szimulátorból segítette a Mercedes munkáját, valamint jelen volt a nagydíjhétvégéken is esetleges tartalékként.
Szerződést hosszabbított egyik legfőbb partnerével az F1
https://formula.hu/parc-ferme/35706
Szerdán a Formula-1 bejelentette, hogy további évekre meghosszabbította az együttműködését a Heinekennel. A két fél még 2016-ban lépett partnerségre, azóta számos módon dolgoztak együtt a szurkolói élmény fejlesztésén és új rajongók bevonásán, s ez továbbra is így fog történni, többek között a nemrég Heineken-márkanagykövetnek bejelentett DJ Martin Garrix előadásaival. A sörmárka emellett többek között promotálni fogja a Heineken 0.0 névre hallgató alkoholmentes termékét, valamint folytatja az „Amikor vezetsz, soha ne igyál” kampányát is.
A bejelentés egyúttal azt is tartalmazza, hogy a Heineken lesz a névadó szponzora az idei F1-es naptár új versenyének, a novemberben sorra kerülő Las Vegas-i Nagydíjnak.
fotó: DPPI
Jön az Alfa Romeo-Haas, és egyúttal visszatér az F1-be Giovinazzi?
https://formula.hu/parc-ferme/35705
Pitwall című heti hírösszefoglaló műsorunkban ezt a témát is boncolgattuk: maradhat az F1-ben az Alfa, és visszatérhet a rajtrácsra az onnan kiszoruló olasz. Nézzétek meg a vonatkozó részt: