Verstappen Hamilton előtt a Forbes kereseti listáján
https://formula.hu/parc-ferme/37919
Közzétette a legjobban kereső sportolók listáját a Forbes. A lap a tavaly májustól idén májusig tartó 12 hónapos időszakot vizsgálta, e szerint pedig Max Verstappen lett a legtöbbet kereső Formula-1-es versenyző. A Forbes szerint a regnáló világbajnok ez idő alatt 81 millió dollárt keresett, ebből 76 millió származott a Red Bull-os szerződéséből, és 5 millió az egyéb pályán kívüli tevékenységeiből. Ezzel Verstappen a lista 17. helyet kaparintotta meg, így négy pozícióval előzi a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki 21. lett. A Mercedes britjének bevétele 69 millió dollár volt az előző 12 hónapban, viszont ő ebből 12 milliót keresett a pályán kívüli szerződéseivel, és „csak” 57 milliót kapott a csapatától. A Forbes-listát amúgy a labdarúgó Cristiano Ronaldo vezeti 260 millió dolláros bevétellel.
Tsunoda hibája, Leclerc bevetődései – a legjobb montreali onboardok
https://formula.hu/parc-ferme/32708
A Kanadai Nagydíj hétvégéjéről készült fedélzeti kamerás válogatásban feltűnik még George Russell és Sergio Perez időmérős bakija, valamint Kevin Magnussen, Lance Stroll, Pierre Gasly és Alexander Albon közötti négyes jelenet is – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Marko: Visszafelé sült el a Mercedes szándéka
https://formula.hu/parc-ferme/32707
A szezon eleje óta a Mercedes a pattogástól leginkább sújtott csapatok közé tartozik, így nem véletlen, hogy az ő versenyzőik érveltek a leghangosabban a változtatás szükségessége mellett. Az FIA aztán az Azerbajdzsáni és a Kanadai Nagydíjak között lépett és új technikai direktívát adott ki, ám az nem feltétlenül a Mercedes szája íze szerint alakult, hiszen a delfinezéstől szenvedő istállókat kötelezi majd arra, hogy emeljék meg az autóik hasmagasságát a pilóták egészségére is káros jelenség megszüntetése érdekében. Amikor felvették Helmut Markónak, a Red Bull F1-es tanácsadójának, hogy visszaüthetett-e a rivális alakulatra a szándékuk, így felelt a szakember a Motorsport.com hasábjain: „Pontosan. A németben ezt úgy mondják, hogy ’ez a lövés visszafelé sült el’.”
Marko ugyanakkor azt is elmondta, hogy nem tartja jó iránynak az FIA beavatkozását – bár hozzátette, hogy számos részlet még nem ismert, azt a csapatok és az illetékesek e heti találkozóján konkretizálhatják: „Teljesen egyetértek Maxszal, nem korrekt egy ilyen változtatás a szezon közben. Nem határozhatja meg az FIA a beállításainkat. A hasmagasság módosítás beállítás-változtatást jelent, ezt pedig nem teheti meg az FIA. A következő szempontom pedig az, hogy mindez azért van, mert egy csapatnak problémái vannak. Annak a csapatnak magának kellene megoldania a gondjait, és nem hatással lenni a többiekre.”
fotó: DPPI
Miért és hogyan nyúlt bele az FIA a pattogásproblémába?
https://formula.hu/parc-ferme/32705
Az elmúlt hétvégén egy technikai direktíva borzolta fel leginkább az érintettek kedélyeit, mely a pattogás megszüntetésével igyekszik megóvni a versenyzők testi épségét. A háttérről Mészáros Sándor beszélt a Formula Podcast legújabb adásában 16:59-től.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Megérkezett a Ferrari animációs összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/32706
Igazán mókás, és látványos animációs videókat készített a Ferrari eddig idén Race Beats néven, melyben az előző futam lényeges eseményeit foglalják össze, főképp a saját versenyzőikkel a főszerepben. Ez most sem történt másképp, nemrégiben pedig a Kanadában történteket mutatták be.
Summing up our #CanadianGP #essereFerrari #Carlos55 #Charles16 pic.twitter.com/FIgailvvrf
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 21, 2022
Piastri, Gasly, Ricciardo – a legfrissebb átigazolási pletykák
https://formula.hu/parc-ferme/32704
A paddockban ezúttal is számos izgalmas pletykát lehetett hallani a mezőny különböző jelenlegi és leendő tagjairól, Mészáros Sándor pedig természetesen ezúttal is megoszt velünk mindent, amit megtudott a nagydíjhétvége során! Hallgasd meg a legújabb futamértékelő adásunkban 01:02:11-től!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Mindent megnyertek a Mercedes juniorpilótái hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/32703
A tarolás iskolapéldáját mutatta be a csillagos márka két védence hétvégén. Paul Aron a Formula Regional Alpine két futamát nyerte meg a pole-pozícióból Zandvoortban. Nem sokkal messzebb, Spa-Francorchamps-ban Andrea Kimi Antonelli ment nagyot, az olasz Formula-4 mind a három hétvégi versenyén első helyezést szerzett, kétszer az első rajtkockából.
Érdekes, hogy a söprés ellenére mindkét versenyző második saját bajnokságában. Az észt Aron 36 ponttal marad le a Ferrari kötelékébe tartozó Dino Beganovictól, míg az olasz Antonelli 3 pontra közelítette meg az éllovas Rafael Camarát.
What a weekend for our Junior drivers
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 22, 2022
It was a clean sweep of poles and victories for Kimi in Italian F4 at Spa and @PaulAron16 in @FRegionalAlpine at Zandvoort pic.twitter.com/RxkWkKCN3Z
F2-es csapatát sokkolta Vips rasszista megnyilvánulása
https://formula.hu/parc-ferme/32702
Nagy botrányba keveredett az észt Formula-2-es versenyző, Jüri Vips, amely ígéretes karrierjét is derékba törheti. Egy streamelt játék közben csúszott ki a száján az n-betűs szónak nevezett sértő kifejezés. A Vips pályafutását egyengető Red Bull juniorprogram azonnal lépett, és felfüggesztették a versenyzőt. Az energiaitalosok után az észt csapata, a Hitech – velük versenyez az F2-ben – is reagált: bár egyelőre retorzióról nem esett szó, elítélték a versenyzőt.
„Sokkolt és megdöbbenéssel töltött el, mikor erről az esetről hallottam. A Jüri által tett kijelentések sértők és abszolút nem tükrözik a Hitech befogadó értékeit. Akárcsak mindenki más, én is nemrég szereztem tudomást erről, a videóról és a Red Bull felfüggesztéséről. Vizsgálatra fog sor kerülni” – tudta meg a Formula.hu a csapat tulajdonosától, Oliver Oakestól.
Jelentős szponzor érkezett a McLarenhez
https://formula.hu/parc-ferme/32701
Egy amerikai multinacionális vállalat, és befektetési bank, a Goldman Sachs többéves szponzori megállapodást kötött kedden a McLaren istállójával. A bejelentés szerint egy többéves partneri kapcsolatról van szó, mely során a bank támogatja a versenycsapatot fenntarthatósági céljainak elérésében, az anyagiakról viszont egyelőre nem esett szó. „Nagyon örülünk, hogy a Goldman Sachs által egy olyan globális intézménnyel dolgozhatunk együtt, amely osztja a McLaren Racing saját értékeit a fenntarthatóság fontosságának felismerésében” – idézte a közlemény a wokingiak vezérigazgatójának, Zak Brownnak a szavait. A hírek szerint a megállapodás idén kezdődik, és a Goldman Sachs logója már Brit Nagydíjon megjelenik a versenyautókon.
We are pleased to announce @GoldmanSachs as an Official Partner of the McLaren Formula 1 Team.
— McLaren (@McLarenF1) June 21, 2022
The multi-year partnership includes a commitment to accelerate progress towards the team’s net zero goals.
Lewis Hamilton nem véletlenül szereti annyira Montrealt
https://formula.hu/parc-ferme/32700
2007-ben Kanadában szerezte meg pályafutása első futamgyőzelmét a hétszeres világbajnok, aki az elmúlt hétvégén is nagyszerű teljesítményt nyújtott, és hosszabb idő után ismét dobogóra állhatott. A brit versenyző általában jól szerepel ezen a helyszínen, háromszor ugyan kiesett, viszont hét alkalommal győzni tudott, és további két évben (2013 és 2022) pedig a harmadik helyen ért célba. A Mercedes ennek örömére nemrégiben posztolt egy képet, melyen az első, és az eddigi utolsó dobogós szereplése látható.
All grown up. 15 years since his first @F1 win, Lewis back on the #CanadianGP podium. pic.twitter.com/7PtW3xV9xE
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 21, 2022
Valtteri Bottas jelentős időt töltött a szimulátorban
https://formula.hu/parc-ferme/32699
A kanadai, és az osztrák pályák láthatók azokon a fotókon, melyeket Valtteri Bottas töltött fel a minap Twitter oldalára, valamint Instagram-sztorijába. A poszthoz csak annyit írt, hogy „9-től 5-ig”, hiszen az első kép még 9:49-kor készült, míg a második 17:52-kor a fotókon látható időpontok tanulsága szerint, és mindkettőn az látható, ahogyan az Alfa Romeo szimulátorában dolgozik.
9 to 5 @alfaromeoorlen pic.twitter.com/AAqmTdi22Q
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) June 21, 2022
Hamarosan érkezik Jimmie Johnson életrajzi albuma
https://formula.hu/parc-ferme/32695
Egy vizuális biográfia készült Jimmie Johnson eddig pályafutásáról. A NASCAR Cup Series hétszeres bajnoka tavaly váltott át a stock car gépekről az együléses autókra, azóta pedig az IndyCarban tapossa a gázt. A legendás pilóta életéről egy igazán tartalmas fotóalbum jelenik meg idén szeptemberben, mely a One More Lap: Jimmie Johnson and the #48, vagyis a Még egy kör: Jimmie Johnson és a 48-as címet kapta. Az alkotás 272 oldalasra sikerült, és 175 fotó lesz megtalálható benne, köztük olyanok, melyek korábban nem kerültek nyilvánosságra.
Exciting news! Chani and I have been working on this project for a long time now. It's something that's been close to my heart, and I am proud to finally share it with all of you. Preorders for "One More Lap" are available now. pic.twitter.com/FQlGaoj4tQ
— Jimmie Johnson (@JimmieJohnson) June 14, 2022
Kiss Norbi és Nagy Norbi közös faültetési akcióban vett részt
https://formula.hu/parc-ferme/32698
"Tegnap egy faültetési akcióban vettünk részt Kiss Norbival, a Kápolnai macskaàrvaháznál. További Heves megyei zenészekkel, közéleti szereplőkkel tettük mindezt, köszönöm a lehetőséget, ezek mindig jó dolgok!" - posztolta közösségi oldalán Nagy Norbert autóversenyző.
A Mercedes nagyon büszke a Kanadában szerzett trófeára
https://formula.hu/parc-ferme/32694
Az elmúlt évek dominanciájához képest jelentősen visszaesett az idei esztendőben a Mercedes, mely rengeteget küzdött eddig a delfinezés jelenségével. Ennek köszönhetően minden egyes apró sikert megbecsülnek, így például a legutóbbi dobogójukat Kanadában, amit Lewis Hamilton szerzett meg az előző versenyhétvégén. A csapat közelről lefényképezte a Montrealban begyűjtött trófeát, ezt pedig nemrégiben közösségi oldalain is megosztották a szurkolókkal az alábbi megjegyzés társaságában: „Nézzétek, mi jön haza velünk” – állt a posztban.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Daniel Ricciardo még mindig maszkot visel a paddockban
https://formula.hu/parc-ferme/32696
Továbbra is elővigyázatosságra int mindenkit Daniel Ricciardo, aki úgy véli, továbbra is óvatosnak kell lenniük a koronavírus miatt. Az ausztrál pilóta Kanadában is maszkban volt a paddockban, nemrégiben pedig kifejtette miért. „Egyszerűen nem szeretem az embereket” – mondta nevetve Ricciardo Montrealban. „Valójában nem. Én jól vagyok, inkább csak egy kicsit kevesebb volt az energiám a jetlag miatt, és extra óvatos vagyok. Láttam, hogy néhányan viselik, és ez arra késztetett, hogy felvegyem, mert én is azt kérdeztem, hogy azért viselitek, mert nem vagytok jól? Szóval én is elővigyázatos vagyok azokkal szemben, akik valószínűleg szintén azok, de ennyi, az alváshiányon kívül semmi bajom” – idézte a McLaren versenyzőjének szavait a Racefans.
Thierry Neuville autóját vezetheti Michelisz Norbert Zolderben
https://formula.hu/parc-ferme/32697
Fantasztikus lehetőséget kapott a Hyundai magyar versenyzője, miután az ETCR zolderi fordulója alatt autót cserélhet a márka WRC-ben szereplő pilótájával. Erről maga az érintett számolt be közösségi oldalán kedden. Ezek alapján Michelisz Norbert az elektromos széria július 8-10 között tartandó hétvégéjén kaphatja meg a Rally1-es autót. „A Hyundai i20 N Rally1-et fogom vezetni, ami nagyon érdekes élmény lesz. Thierry Neuville és én egymás bőrébe bújunk egy izgalmas autócserével a FIA ETCR versenyhétvégén (július 8-10.) a Circuit Zolderen. Thierry a teljesen elektromos Veloster N ETCR volánja mögé ül, míg én a lenyűgöző i20 N Rally1-et fogom megismerni. Remélhetőleg Thierry tud nekem néhány tippet adni, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki az autóból, mindketten jól szórakozhatunk, és elszórakoztassuk a közönséget is” – állt az angol nyelvű közleményében.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
George Russell továbbra is a stabilitás mintaképe
https://formula.hu/parc-ferme/32693
Bár a Mercedes továbbra sem egy futamgyőzelemre esélyes autó a 2022-es szezonban, a fiatal brit versenyző elképesztő teljesítményt nyújt a német márka színeiben. George Russell idén eddig három alkalommal állhatott dobogóra, és továbbra sem zárt az ötödiknél rosszabb helyen, valamint az összes futamon célba ért, így joggal foglalja el a tabella negyedik pozícióját a Kanadai Nagydíjat követően.
'Mr Consistency' does it again #CanadianGP #F1 @GeorgeRussell63 @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/8uLKVYrJT3
— Formula 1 (@F1) June 20, 2022
A Pirelli a kínálat közepéről választott a Hungaroringre
https://formula.hu/parc-ferme/32692
A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója szokásosan előre kiadja, hogy az egyes futamokon milyen abroncsok állnak majd a csapatok rendelkezésére, a mai napon pedig hivatalosan is közzétették, az Osztrák, a Francia, és Magyar Nagydíjra szánt gumikínálatot. A Pirelli Ausztriába a három leglágyabb keveréket szállítja majd, míg az ezt követő két helyszínen, így tehát Magyarországon is a 2-es, a 3-as, és a 4-es számú gumikat használhatják majd az alakulatok.
Tyre nominations for the next three races are set
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 20, 2022
You know how it works: a set of softs are saved for Q3 with the top-ten qualifiers returning them. A set of mediums and hards are kept for the race, with drivers using at least one of them!#F1 #Fit4F1 #Pirelli #Pirelli150 pic.twitter.com/BxoGjnMV0j
663 futam után pont nélkül – ég(et)ett a Honda a Sachsenringen
https://formula.hu/parc-ferme/32690
Történelmi mélypontot élt meg a Honda a vasárnapi Német GP-n: négy versenyzője közül egyikük sem fért be a pontszerzők közé. Egyedül Stefan Bradl látta meg a kockás zászlót, ám ő is csupán az utolsó, 16. pozícióban. Ezzel döbbenetesen hosszú széria szakadt meg a japán márkánál: legutóbb a bojkottált 1982-es Francia Nagydíjon nem szereztek egyetlen pontot sem a királykategóriában, azaz 663 nagydíj után maradtak ismét világbajnoki egység nélkül a legnagyobb géposztályban!
A címben említett szójátéknak is oka van, ugyanis a Honda borzalmas szereplésében szerepet játszott az is, hogy a versenyzőik még a többieknél is jobban küszködtek a sachsenringi hőségtől. Erre a HCR tesztmotorosa, a Marc Marquezt helyettesítő Stefan Bradl világított rá a legkeményebb hangnemben, aki szerint elfogadhatatlan, hogy a Honda nem fejleszt olyan aerodinamikai motorburkolatot, amely megfelelő hűtést biztosítana a motorosoknak:
„Miután az első kanyarokban követtem a többieket, nem tudtam rendesen fékezni, mert a fékkar túl forróvá vált. Néhány kör elteltével le kellett kicsit maradnom, hogy kapjon némi friss levegőt a motor és a testem. Fizikailag abszolút a határon voltunk ezzel, a jobb lábam meg is égett, annyira forró volt. Ez elfogadhatatlan, javítanunk kell ezen” – idézi Bradlt a The Race szaklap. A csapattárs Pol Espargaro konkrétan részben emiatt is volt kénytelen kiállni a futamon, mert a pénteken elszenvedett bukása miatti bordafájdalmakkal együtt már nem tudta elviselni a hőséget, levegőt is alig kapott elmondása szerint.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Megható posztban emlékezett elhunyt édesapjára Charles Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/32691
Charles Leclerc többször is beszélt róla már, mennyire fontos szerepet töltött be az életében az édesapja, aki 2017-ben, egy évvel a monacói pilóta Formula-1-es bemutatkozása előtt hunyt el. A Ferrari versenyzője apja halálának évfordulóján megható üzenettel és néhány közös fotóval emlékezett meg róla az Instagramon:
„Az apám mindent megtett értem, hogy oda juthassak, ahol most vagyok. Rendkívül hálás vagyok, hogy volt nekem. Mindig mindent megtett azért, hogy mindenkinek mosolyt csaljon az arcára és boldoggá tegye a családunkat. Öt éve mentél el, és minden nap hiányzol. Te voltál a legjobb édesapa, akit csak kívánhattam, szeretlek” – írta Leclerc.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Van, ahol a Williams volt a leggyorsabb Montrealban
https://formula.hu/parc-ferme/32689
A pályán ugyan a sereghajtók közé tartoztak a Kanadai Nagydíjon is, ugyanakkor a bokszban mindenkit lepipáltak a williamsesek vasárnap: Alexander Albon kerekét 2,38 másodperc alatt cserélték le, ezzel az AlphaTaurit és az Aston Martint utasították maguk mögé. A grove-i alakulat idén először bizonyult a legjobbnak a bokszkiállások terén: eddig a Red Bull és a McLaren három-három, a Ferrari és az Alpine pedig egy-egy elsőséggel rendelkezett. Videón a három leggyorsabb kerékcsere vasárnapról: