Verstappen Hamilton előtt a Forbes kereseti listáján
https://formula.hu/parc-ferme/37919
Közzétette a legjobban kereső sportolók listáját a Forbes. A lap a tavaly májustól idén májusig tartó 12 hónapos időszakot vizsgálta, e szerint pedig Max Verstappen lett a legtöbbet kereső Formula-1-es versenyző. A Forbes szerint a regnáló világbajnok ez idő alatt 81 millió dollárt keresett, ebből 76 millió származott a Red Bull-os szerződéséből, és 5 millió az egyéb pályán kívüli tevékenységeiből. Ezzel Verstappen a lista 17. helyet kaparintotta meg, így négy pozícióval előzi a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki 21. lett. A Mercedes britjének bevétele 69 millió dollár volt az előző 12 hónapban, viszont ő ebből 12 milliót keresett a pályán kívüli szerződéseivel, és „csak” 57 milliót kapott a csapatától. A Forbes-listát amúgy a labdarúgó Cristiano Ronaldo vezeti 260 millió dolláros bevétellel.
Új kuplungot fejlesztett a Ferrari – egy csapat biztosan használni fogja
https://formula.hu/parc-ferme/32984
Az Alfa Romeo idei fő gyengeségét a rajtok jelentik, ami a kuplungra vezethető vissza: az alkatrész vibrációja miatt a nyomaték nem egyenletes a hátsó kerekeken. Nem ennyire drasztikus mértékben, de a gyári Ferrari rajtjai sem kifogástalanok 2022-ben.
A problémára válaszil Maranellóban új kuplungot terveztek, melyet a Francia Nagydíjon vetnek be. Egyelőre kérdéses, hogy a Ferrari és a Haas használja-e az alkatrészt, az viszont biztos, hogy az Alfa Romeóban már az új kuplung fog dolgozni a szabadedzésen – ezt a csütörtöki médianapon Valtteri Bottas erősítette meg a Paul Ricard pályán.
Ezért védte meg Toto Wolff Hamiltont
https://formula.hu/parc-ferme/32983
A Square Mile-nak adott interjújában Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy miért érezte fontosnak az Azerbajdzsáni Nagydíj után, hogy nyilvánosan, a csapatrádióban kérjen bocsánatot Lewis Hamiltontól a rossz autóért és az iszonyatosan fájdalmas pattogásért.
„Meg kellett őt védenem, mert az emberek elkezdték támadni, ami nagyon nem helyes. Teljességgel nonszensz: ő az F1 történetének legjobb pilóta. Az autó csak átlag alatti. George (Russell) talán egy kicsit kevésbé szenvedett néha vele, mert hozzászokott a mezőny végén a nehezen vezethető autókhoz, de Lewis balszerencsés is volt. Kettővel több dobogója lehetne és akkor rögtön fordulna a kocka. Szóval a bocsánatkérés azért volt nyilvános, hogy mindenki lássa: az autó a rossz és nem a pilóta” – mondta Wolff.
fotó: dppi
Feltűnő újítást kapott a Mercedes orrkúpja
https://formula.hu/parc-ferme/32982
A konstruktőri címvédő istálló – amelynek a várakozások alapján kedvezhet a Paul Ricard vonalvezetése – a Brit Nagydíj után a francia versenyhétvégére is jelentős fejlesztési csomagot hoz.
A csomag első eleméről, az új orrkúpról már csütörtökön napvilágot láttak az első fotók. Az új orr profilja eltér az előző, laposabb verziótól, és elvékonyodó része is kidolgozottabb. A legfeltűnőbb azonban a csúcson található két hosszúkás szellőzőnyílás, melyek mérete drasztikusan megnőtt a korábbi két pontszerű lyukhoz képest.
A Motorsport.com szakmai cikke szerint a Mercedes elsősorban az egyenesbeli sebesség javításán dolgozik, az orr új formájának célja pedig a légellenállás csökkentése. A szellőzőnyílások a versenyző hűtését szolgálják, és a várható magas hétvégi hőmérséklet miatt nagyobbíthatták meg őket.
Mercedes nose got bigger holes at the tip for better driver cooling. #AMuS #F1 #GPFrance pic.twitter.com/3w42D5d1sN
— Tobi Grüner (@tgruener) July 21, 2022
Perez újra beszállna a bajnoki küzdelembe
https://formula.hu/parc-ferme/32981
Sergio Perez arra törekszik, hogy a Francia Nagydíjon ismét beszálljon a bajnoki küzdelembe, miután az elmúlt három futamból kettőt is feladott. A mexikói a Red Bull műszaki hibája miatt kiesett Kanadában, mielőtt második lett a Brit Nagydíjon, majd Ausztriában a Mercedes pilótájával, George Russell-lel az első körben ütközve újra kiállni kényszerült. Mindezek miatt Perez 57 ponttal lemaradva harmadik csapattársa, Max Verstappen mögött a pilóták rangsorában, miközben Charles Leclerc a második helyre jött fel. „Egy nehéz ausztriai hétvége után nagyszerű lesz újra versenyezni, és van esélyem helyreállítani a dolgokat” – mondta Perez. Két versenyt nem fejeztem be az elmúlt háromból, ezt nem engedhetjük meg magunknak a bajnokságban, ezért ezen a hétvégén szeretnék változtatni. Még mindig versenyben vagyok a pilóták bajnokságáért, így személy szerint is fontos, hogy ne veszítsek több pontot.”
Perez a hétvége előzetesében így nyilatkozott: „Tavaly második dobogómat szereztem a csapattal Franciaországban, és nagyon várom, hogy ezt megismételhessem. A Paul Ricard egy kihívásokkal teli pálya, mert különböző kanyaríveket lehet használni, és nem könnyű eldönteni, melyik a legjobb." A hétvégén a levegő hőmérséklete 35 Celsius-fok fölé is emelkedhet, ami a csapatok és a versenyzők számára is kihívásokkal jár. „A magas hőmérsékletet is figyelembe kell venni ezen a hétvégén, ezért fizikálisan úgy tűnik, hogy nagyon megerőltető verseny lesz, és figyelnünk kell a nagyobb gumikopásra is."
Hamilton -110 Celsius-fokban készül a hőségre
https://formula.hu/parc-ferme/32979
„A legjobb módszer a hőhullám legyőzésére” – írta ehhez a videóhoz Lewis Hamilton, aki állítása szerint -110 Celsius-fokon mozog éppen.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A mezőny mindkét franciája különleges sisakkal készült a hazai versenyre
https://formula.hu/parc-ferme/32978
Pierre Gasly és Esteban Ocon fejvédője is egyedi dizájnt kap a Paul Ricardon. Mindkettő sisakon feltűnik a francia trikolór kékje, fehérje és vöröse – melyek Ocon esetében az Alpine színeit is képviselik. Ezt az AlphaTauri pilótája a „Szabadság, egyenlőség, testvériség” szlogenjével, Ocon pedig szülővárosa, Évreux címerével spékeli meg. Az alpine-os sisakját egy kis rajongója, William tervezte.
a special lid for a home grand prix
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) July 18, 2022
looking good @PierreGASLY! pic.twitter.com/CsyRbZPFdh
“The red, white and blue colours are for the French flag and Alpine. I liked the flag of Évreux, the place you were born although I found it hard to draw. I hope you like it.”
— Esteban Ocon (@OconEsteban) July 20, 2022
Thank you William for designing my helmet for my home race. I love it and can’t wait to wear it. pic.twitter.com/sYMpwMZO4w
Így száguldott Mugellóban Robert Svarcman
https://formula.hu/parc-ferme/32973
Jelenleg a Ferrari tesztpilótájaként tevékenykedik Robert Svarcman, aki az orosz versenyzőkre vonatkozó szankciók miatt izraeli zászló alatt körözhetett az olaszok által szervezett teszten a múlt héten, melyről a csapat egy rövidke videót is közzétett a Twitteren. A pilótával kapcsolatban tervben van, hogy már idén lehetőséghez juthat valamelyik F1-es versenyhétvége pénteki szabadedzésén, vélhetőleg az Alfa Romeónál vagy a Haasnál.
#F1 cars blasting around Mugello. There’s something special about this place #essereFerrari @ShwartzmanRob pic.twitter.com/4NIv0OgM6Z
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 19, 2022
Egy 1922-es Aston Martint vezethet a hétvégén Sebastian Vettel
https://formula.hu/parc-ferme/32976
Újabb különleges járművet vezethet vasárnap a négyszeres világbajnok. Az esemény apropója, hogy az Aston Martin éppen száz esztendővel ezelőtt indult először Grand Prix versenyen a TT1-es modellel, melyet a futamot megelőzően a Paul Ricard pálya közönsége is megcsodálhat majd. A hétvégén látható versenygépét annak idején Louis Zborowski vezethette a Strasbourgban rendezett Francia Nagydíjon, 1922. július 15-én, míg a hétvégén Vettel tarthat bemutatót a zöld borsónak is becézett járművel. „Szenvedélyesen szeretem a sportág történelmét, így igazán különleges lesz vezetni az Aston Martin egyik eredeti, 1922-es Grand Prix-autóját ezen a hétvégén” – idézte Vettelt a GPFans. A német versenyzőnek nem ez lesz az első ilyen bemutatója idén, Silverstone-ban Nigel Mansell egykori világbajnok autóját, az 1992-es Williams FW14B-t vezethette.
Where our Grand Prix story began.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) July 16, 2022
100 years ago, @astonmartin made its Grand Prix racing debut at the 1922 #FrenchGP. Louis Zborowski drove the TT1, affectionately nicknamed ‘Green Pea’, while Clive Gallop piloted the TT2 in the 60-lap, 800km race at Strasbourg.#AstonMartin pic.twitter.com/6jTmdAt234
A Haas már a jövő évi autóra koncentrálna
https://formula.hu/parc-ferme/32972
Bár a szezon eddigi szakaszában nem jöttek a fejlesztések, a Haas csapata nem esett vissza jelentősen a mezőnyben, az utóbbi hetekben pedig igazán biztató formát mutattak. Természetesen az ígért frissítések nem maradnak el, de több újdonsággal már nem számolnak az amerikai istállónál, inkább a 2023-as szezonra szeretnének figyelni. „Magyarországra új fejlesztéseket hozunk, aztán vége. Úgy gondoljuk, hogy ott fejezzük be, mert el kell kezdenünk a jövő évre koncentrálni. Abból sokkal több hasznunk származik, mintha tovább erőltetnénk, pénzt fektetve az idei évbe” – idézte a csapatfőnök, Günther Steiner szavait a Racefans.
Kubica is szerepet kap a Francia Nagydíj szabadedzésén
https://formula.hu/parc-ferme/32977
Nyck de Vries mellett – aki a Mercedesnél Lewis Hamilton autóját veszi át – egy másik vendégszereplője is az első szabadedzésnek Le Castellet-ben: Robert Kubica, az Alfa Romeo hivatalos tartalékpilótája, aki idén másodszor kap edzéslehetőséget. Spanyolországban Guanyu Zhou autóját vezette az első 60 percben, Franciaországban Valtteri Bottas C42-esét veszi kölcsön. Kubica különleges szerződésében szerepelnek a pénteki szabadedzés-részvételek, az elmúlt három évet tekintve ez lesz a tizedik alkalom, hogy Kubicát kifejezetten FP1-en vetik be.
A szabályok alapján 2022-ben minden csapat köteles két első szabadedzést átengedni újonc minősítésű pilótának. De Vries ezen kritérium alapján kap lehetőséget a Mercedesnél, akárcsak korábban, Barcelonában a Williamsnél, de a 99 nagydíjindulással rendelkező Kubica nem minősülhet újoncnak, így az Alfa Romeónak a későbbiekben két nagydíjon alkalmaznia kell még fiatal versenyzőket.
Jövőre utcai versenyt is rendeznek a NASCAR Cup Seriesben
https://formula.hu/parc-ferme/32974
Hivatalosan is megerősítést nyert, amiről már jó ideje pletykáltak a népszerű amerikai szériával kapcsolatban, vagyis 2023-ban a történelemben először egy utcai futamra is sor kerül a NASCAR királykategóriájában. A versenynek Chicago adhat majd otthont a következő szezonban, ami nem véletlen. A széria jövőre lesz 75 esztendős, a mostani bejelentéssel pedig folytatódik az a tendencia, ami a naptár színesítését illeti. A tradicionális oválok, a bristoli salakpályás viadal, valamint a változatos épített pályák mellé egy ideje már szerettek volna felvenni egy utcai eseményt is, erre pedig hamarosan sor kerülhet.
NASCAR speed meets the Chicago streets.
— NASCAR Chicago Street Race Weekend (@NASCARChicago) July 19, 2022
@NASCAR and @IMSA are heading downtown for Chicago Street Race Weekend July 1-2, 2023.
For more info & event updateshttps://t.co/JqpyIlGv0i pic.twitter.com/BGaseFwc2H
A pálya 2.2 mérföld hosszú lesz, és 12 kanyarból áll, érinti fogja a Grant Parkot, kilátás nyílik a Chicago Bears stadionjára, míg a célegyenest a Buckingham szökőkútnál alakítják ki, de az iRacing szimulátorban már lemodellezték a helyszínt, amiből némi ízelítőt kaphatnak a rajongók. A hivatalos közleményben megerősítést nyert az is, hogy a versenyhétvége során az IMSA egyik sorozata is szerepelni fog a pályán. „Ahogyan az LA Coliseumban rendezett Busch Light Clash esetében, úgy most is figyeltünk arra, hogy egy példátlan eseménnyel bővítsük a naptárunkat egy újabb nagyvárosban. Ez a helyszín igazán ideális a Nascar Cup Series első utcai futamára. A Next Gen, és az IMSA-autók Chicago belvárosában, és a Michigan-tó partján fognak száguldani, ami történelmi pillanatokat hoz a sportágunk számára” – mondta Ben Kennedy a NASCAR fejlesztésért felelős alelnöke.
Video of the @NASCARChicago 2.2-mile, 12-turn street course
— Davey Segal (@DaveyCenter) July 19, 2022
Via @iRacing & NASCAR Media pic.twitter.com/LBnqNY5pIN
Nyck de Vries vezetheti Hamilton autóját a Francia Nagydíj első edzésén
https://formula.hu/parc-ferme/32975
Hivatalos megerősítést nyert, hogy a Francia Nagydíj első gyakorlásán nem ül autóba Lewis Hamilton, mivel helyette Nyck de Vries kaphat lehetőséget. A Mercedes tehetsége az újoncokra vonatkozó szabályok miatt gurulhat pályára, melyek szerint minden csapatnak két pénteki szabadedzésen kell átengednie az egyik autót egy újoncnak minősülő pilótának. A Formula-E világbajnoki címvédője idén egyszer már szerepelhetett egy versenyhétvégén, akkor a Williamsnél vette át Alex Albon autóját. „Nyck a fiatal pilóták számára kiosztott edzések keretében Lewis helyettese lesz az első edzésen ezen a hétvégén, szóval kíváncsian várjuk, hogyan boldogul” – mondta a Mercedes csapatfőnöke Toto Wolff.
This weekend @nyckdevries will be taking the wheel of W13 for FP1.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 20, 2022
Lewis has chosen this weekend to fulfil the first of two young driver sessions required by all teams this season. George has selected one later in the year. pic.twitter.com/aNimIvCClU
Bottas szerint egyeztetni kellene a pilótákkal a sprintfutamokról
https://formula.hu/parc-ferme/32970
A tavalyi szezonban Silverstone, Monza és Interlagos adott otthont a Formula-1 történetének első három sprintfutamának, idén viszont csak Interlagos maradt ebből a háromból, a többi kettőt felváltotta Imola és a Red Bull Ring. Ezzel kapcsolatban mondta azt Valtteri Bottas, hogy erről nem ártana egyeztetni a versenyzőkkel és kikérni a véleményüket arról, hogy hol érdemes ilyen eseményt rendezni és hol kevésbé. Az Alfa Romeo pilótája azt mondta, hogy ugyan a Red Bull Ring sem rossz helyszín erre, de vannak ennél jobb pályák is, ahol érdemesebb lenne sprintet lebonyolítani. Hozzátette, hogy nagyon óvatosan kellene kiválasztani azt a néhány helyszínt, amit ezzel gyakorlatilag „súlyoznak” a bajnokság szempontjából, hiszen ha valaki azon a pályán erősebb, akkor az több pontot ér a sprint miatt, mintha máshol lenne hasonlóan jó.
fotó: dppi
Középről válogatott abroncsokat a Pirelli a Francia Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/32971
A soron következő Francia Nagydíjra a Pirelli a C2 jelű keveréket hozza fehér oldalfallal, a C3 keverék lesz a közepes, míg a C4 jelű abroncsok töltik be a lágy gumik szerepét. A gyártó szerint a pálya tartalmaz egy kicsit mindenből, gyors kanyarok, hosszú egyenesek és technikás részek váltogatják egymást. Pontosan a változatossága miatt kedvelt helyszín tesztelésre a 12 méter széles aszfaltcsík. Külön érdemes megemlíteni a Mistral egyenes végén következő technikás kanyarokat, mert a hosszú egyenesben az első gumik le tudnak hűlni, majd a kanyarokban extrém terhelést kapnak. A pálya határait jelző fehér vonalakon kívül itt nem kavics vagy fű található, hanem különböző színűre festett, változóan nagy tapadású felületek, amiken könnyű kockásra fékezni az abroncsokat egy hiba után.
Tavaly Max Verstappen kétszer állt ki kereket cserélni, egyedüliként az élmezőnyben. A taktikájuk eredményes volt, meg tudták nyerni a versenyt.
Mario Isola, a Pirelli Motorsport igazgatója nyilatkozott a várakozásairól a gyártó hivatalos honlapján: „Érdekes kihívást jelent a pálya a versenyzőknek, mindenből van benne egy kicsi. Idén a verseny nagyjából 1 hónappal később kerül megrendezésre, mint 2021-ben, ezért magasabb hőmérsékleti értékekre számítunk. Természetesen mások az idei keverékek és méretek, sokkal jobban tűrik a túlmelegedést mint a tavaly használtak. Kicsit történelmi is a helyszín számunkra, mert 2019-ben itt próbáltuk ki első alkalommal a 18 coll méretű abroncsokat egy Renault versenyautón, amit Sergey Sirotkin vezetett.”
Norris egyetért Verstappennel Vips ügyében
https://formula.hu/parc-ferme/32969
A minap Max Verstappen mondta el véleményét Jüri Vips botrányáról, aki egy játékstream közben használt egy rasszista szót, azonban annak dacára, hogy a holland szerint sem volt szép, amit mondott, úgy gondolja, hogy az észt tehetség megérdemel egy második esélyt. A McLaren versenyzője, Lando Norris is osztja a világbajnoki címvédő nézeteit.
"Van azért különbség a között, hogy valaki - mondjuk azt - hibázik és rossz nyelvezetet használ és a között, hogy valaki szánt szándékkal diszkriminatív célból használja azt a szót" - mondta Norris a FormulaRapida.net-nek. "Az emberek elkövetnek hibákat az életük során, és úgy vélem, hogy emiatt nem szabad véget érnie egy karriernek. Mindenki megérdemli, hogy megbocsássanak neki és újabb lehetőséget kapjon. Azt hiszem, a versenyzői közösség így is elég sokat tett már ezen ügy érdekében."
Videón Verstappen pole-t érő 2021-es köre
https://formula.hu/parc-ferme/32968
A legutóbbi Francia Nagydíj után felidézzük a tavalyi időmérő leggyorsabb körét is, amelyet csakúgy, mint a futamgyőzelmet, Max Verstappen szerzett meg. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Előzetes: Amikor még fiatalok voltunk
https://formula.hu/parc-ferme/32967
Csütörtök délután öt órától élőben lehet majd megtekinteni a YouTube-on egy 17 perces dokumentumfilmet, amelyben francia F1-es pilóták emlékeznek vissza gyermekkorukra és arra, mennyire nehéz volt eljutni a királykategóriáig. Itt egy rövid előzetes Pierre Gaslyval.
#F1 - Here is another sneak peek at “When We Were Young” featuring French @F1 Drivers for this #FrenchGP week! Starting with @PierreGASLY
— FIA (@fia) July 19, 2022
The full 17min documentary will be live on our YouTube channel this Thursday (5pm CEST)! pic.twitter.com/bIILJi5k4g
Ricciardo: A csodálatom nem változott Helmut Marko felé
https://formula.hu/parc-ferme/32965
Nem változott meg dr. Helmut Marko és Daniel Ricciardo viszonya azóta, hogy az ausztrál 2018-ban némi meglepetésre távozott az istállótól és a Renault-hoz, majd a McLarenhez igazolt. A Red Bull azóta minden évben Ricciardo csapata előtt végzett és jobb autót csinált, a pilóta akkori csapattársa, Max Verstappen pedig világbajnok lett, míg Ricciardo Wokingban annyira nem találja magát, hogy az év során felmerült: ott sem lehet maradása.
„Helmut sokat törődött velem az évek során, de amikor leléptem, erre már nem volt szükség. Nyilván kevesebbet beszélgetek vele azóta, ez természetes, de azt mondom, hogy a kapcsolatunk ugyanolyan maradt. Nagyon őszinte, nagyon Helmut. Az iránta érzett csodálatom vagy tiszteletem nem változott. Ő egy jó srác, nem mondott olyat, hogy 'na, én megmondtam' (a távozás eredményeit illetően), ez benne van a sportban” – idézi Ricciardo szavait a RacingNews365.com.
fotó: dppi
A Ferrari több rekordot is tart Franciaországban
https://formula.hu/parc-ferme/32963
Bár a Francia Nagydíj visszatérése óta nem volt sok szerencséje a maranellóiaknak, a korábbi időszakokról szép emlékeik lehetnek, ezt pedig a statisztikák is alátámasztják. A verseny történetében a Ferrarihoz konstruktőrként 17 futamgyőzelem, ugyanennyi pole-pozíció, 15 leggyorsabb kör, 50 dobogó, és 6067 élen töltött kör fűződik, amit a hivatalos Twitter-oldalukra feltöltött posztban is kiemeltek. Ezen túlmenően van még egy rekord, ami hozzájuk kapcsolódik, 421 pontjuk ugyanis a legtöbb, amit egy istálló Franciaországban összegyűjtött.
A record we’ll want to be adding to this weekend, a look back to the #FrenchGP #essereFerrari pic.twitter.com/rQyqiiu8Ft
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 19, 2022