Verstappen Hamilton előtt a Forbes kereseti listáján
https://formula.hu/parc-ferme/37919
Közzétette a legjobban kereső sportolók listáját a Forbes. A lap a tavaly májustól idén májusig tartó 12 hónapos időszakot vizsgálta, e szerint pedig Max Verstappen lett a legtöbbet kereső Formula-1-es versenyző. A Forbes szerint a regnáló világbajnok ez idő alatt 81 millió dollárt keresett, ebből 76 millió származott a Red Bull-os szerződéséből, és 5 millió az egyéb pályán kívüli tevékenységeiből. Ezzel Verstappen a lista 17. helyet kaparintotta meg, így négy pozícióval előzi a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki 21. lett. A Mercedes britjének bevétele 69 millió dollár volt az előző 12 hónapban, viszont ő ebből 12 milliót keresett a pályán kívüli szerződéseivel, és „csak” 57 milliót kapott a csapatától. A Forbes-listát amúgy a labdarúgó Cristiano Ronaldo vezeti 260 millió dolláros bevétellel.
A Red Bull szerelői sem dolgoznak a nyári szünetben
https://formula.hu/parc-ferme/33123
Úgy tűnik, mindenki igyekszik kiélvezni a nyári szünet miatti leállást, és kihasználni a pihenőnapokat. Legalábbis erről árulkodik az a kép, melyen az osztrák istállónál dolgozó szerelők is inkább a tengerpartot és a napsütést választották. „Nyári szünet aktiválva, automatikus üzenetek bekapcsolva” – írták hivatalos Twitter-oldalukon.
Summer break activated *Automatic Replies on* pic.twitter.com/Lll9GCjtuT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 4, 2022
Így képzeli el Norris és Ricciardo közös nyaralását a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/33122
„Ha Lando Norris és Daniel Ricciardo közösen töltenék a nyári szünetet, biztosak vagyunk benne, hogy ilyesmi lenne” – posztolta a medencés és tengerparti rajzot a McLaren. Vagy így vagy máshogy, de a két pilóta még közel három hétig élvezheti a Formula-1 nyári leállását.
If @LandoNorris and @DanielRicciardo did summer break together, we’re pretty sure it would look something like this… pic.twitter.com/qzbN67HSso
— McLaren (@McLarenF1) August 5, 2022
Közel a Mercedes-győzelem Palmer jóslata szerint
https://formula.hu/parc-ferme/33121
A Magyar Nagydíj, melynek edzésnapját George Russell még „az idei egyik legkeményebb péntek” mondattal jellemezte, végül a Mercedes eddigi legjobb versenyévé vált pole-pozícióval és kettős dobogóval. A Formula1.com-on rovatot vezető exversenyző, Jolyon Palmer szerint a csapat hamarosan a pódium tetejére fog állni.
„Tizenhárom verseny telt el, a csapat fejlődési görbéje pedig a legegyértelműbb az összes istállóé közül. Kétségtelenül szezonjuk első győzelme felé tartanak, és azt jóslom, a következő néhány verseny leforgása alatt meg is szerzik” – írta a Renault egykori pilótája.
Hozzátette, a Mercedes rövidesen a Ferrari elé kerülhet egyéniben és a konstruktőrök közt is: „A másik dolog, amiből hasznot húznak, hogy a Ferrari hajlamos nem maximalizálni a benne rejlő potenciált nem épp ideális stratégiai döntéseivel. A különbség Leclerc és a Mercedes párosa közt tovább zsugorodik, a konstruktőri második helyért folytatott harc pedig szintén egyre forróbb, köszönhetően a Mercedes golyóálló megbízhatóságának és felsőbbrendű stratégiájának” – fogalmazott Palmer.
Fotó: Ollé Iván
Sokszínűsödik a Mercedes: Megduplázódott az etnikai kisebbség létszáma
https://formula.hu/parc-ferme/33119
Másfél év után jelentést adott ki arról a Mercedes, hol tart az Accelerate 25 névre keresztelt, sokszínűséget és befogadást célzó ötéves program. A csapat beszámolója alapján az alulreprezentált csoportok aránya megnőtt az alkalmazottak soraiban. A női csapattagok aránya 12 százalékról 15 százalékra emelkedett, az etnikai kisebbségből származó alkalmazottak száma 3 százalékról 7 százalékra nőtt.
Egy további adat, hogy 2021-ben az új csapattagok 38 százaléka érkezett alulreprezentált csoportból, ez a ráta 32 százalék egyelőre 2022-ben. A Mercedes megfogalmazása szerint ezek a számok továbbra is elmaradnak a célkitűzéstől, de örülnek, hogy a program számszerűsíthető eredményt ér el.
A Mercedes ezzel párhuzamosan széndioxid-kibocsátását is csökkenti. 2022-re a cél 50 százalékos csökkentés volt, amelyet sikerült túlszárnyalni. A következő cél 100 százalékos csökkenés a Scope 1 (szervezet okozta közvetlen), 100 százalékos csökkenés a Scope 2 (szervezet okozta közvetett) és 50 százalék csökkenés a Scope 3 (egyéb közvetett) kibocsátás tekintetében 2026-ig. Utóbbihoz tartozik, hogy a Mercedes fenntartható repülőgép-üzemanyag kifejlesztésébe invesztált, amellyel felére csökkenhet a csapat légi közlekedésének karbonlábnyoma.
Eddig hatan iratkoztak fel a leggyorsabb körök listájára
https://formula.hu/parc-ferme/33115
Az idei szezon végén is átadják a DHL Fastest Lap díjat, ehhez pedig jelenleg Charles Leclerc és Max Verstappen állnak a legközelebb. Mindketten három alkalommal futották meg a verseny leggyorsabb körét, de zárkózik Lewis Hamilton is, aki a Hungaroringen elért 1:21.386-os idejével már ebben a szezonban másodjára lett a legjobb ebben az összevetésben, így a tabellán utolérte Sergio Perezt, és Carlos Sainzot. A listán még egy név szerepel rajtuk kívül, Lando Norris ugyanis Monacóban csatlakozott ehhez a társasághoz.
Formula-E: Vandoorne nem veszi lazán az utolsó két futamot
https://formula.hu/parc-ferme/33116
Mindössze két verseny maradt még hátra az elektromos széria jelenlegi idényéből, Stoffel Vandoorne pedig jelentős előnnyel várhatja az utolsó fordulót Szöulban. A Mercedes pilótája 36 ponttal vezet a tabellán, ennek ellenére úgy érzi, nem lazíthat a szezonzáró során. „Nem hátrálhatok meg, nem fordulhatok meg és nem vehetem lazán. A Formula E-ben ez soha sincs így, láttunk már elég nagy kilengéseket a múltban, amikor az egyik ember hibázik, a másik pedig jól csinálja. Meglátjuk, hogyan alakul. Szeretném, ha a csapat továbbra is koncentrált maradna. Magamat is fókuszáltan akarom tartani, nem engedhetek meg magamnak egy olyan hibát, mint amit vasárnap a kvalifikáción elkövettem. Ha jó pozícióba teszem az autót a versenyen, akkor igen, minden rendben lesz” – mondta Vandoorne a Motorsport számára, utalva a legutóbbi Londonban rendezett hétvégére.
Végre bemutatkoznak a WRX elektromos gépei
https://formula.hu/parc-ferme/33120
A Ralikrossz-világbajnokság szezonindító eseményét az eredeti tervek alapján Höljesben tartották volna – de erre nem került sor, akárcsak a Nürburgringre kitűzött első versenyre. A szezon így Norvégiában, Hellben kezdődik, és két nappal korábban, augusztus 11-én Stjørdal városában tartják a hivatalos bemutató ceremóniát. 19 órakor mutatkoznak be az elektromos RX1e-gépek a médiának és a közönségnek a Kimen Kulturhusban, majd felvonulás következik a belvárosban kialakított pályán a 680 lóerős modellekkel.
A következő napokban vélhetően számíthatunk még hírekről a WRX háza tájáról – hiszen egy héttel a bemutató esemény előtt továbbra sincs nevezési lista a 2022-es résztvevőkről. A 14 fősre várt mezőny hét indulója ismert: a Volkswagen Dealerteam Bauhaus (Kristoffersson Motorsport) hármasát Johan Kristoffersson, Ole Christian Veiby és Gustav Bergström alkotja, a Hansen Motorsport szokás szerint Timmy és Kevin Hansennel áll ki, a CE Dealer Team két versenyzője pedig Niclas Grönholm és Klara Andersson lesz. A GCK, a Münnich és az ESmotorsport szerepelnek még a mezőnyben a korábbi hírek alapján.
Leclerc megmutatta, milyen egy hétköznap Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/33114
Betekintést engedett egy átlagos nyári napjába Charles Leclerc. A Ferrari pilótája továbbra is hazájában él, vlogjában pedig ezúttal azt mutatta meg, hogyan telnek a mindennapok. A barátokkal való szórakozás mellett láthatjuk őt edzés, és zongorázás közben, néhány korábbi emlékéről is mesél, valamint az is kiderül, melyik szupermarketbe járnak vásárolni. „Tölts velem egy napot Monacóban, ahol körbe vezetlek az országban, ahol felnőttem. Egy kis időt tölthettek a barátaimmal és a családommal, megmutatom a hobbijaimat és edzek egy kicsit. Remélem, jól fogod érezni magad!” – áll a videó leírásában.
Szokatlan büntetés: Nem vették el Rossi győzelmét, de kevesebb pontot kap érte
https://formula.hu/parc-ferme/33118
A hétvégi indianapolisi Gallagher Grand Prix-n három év óta első győzelmét szerző Alexander Rossi versenygépét szabálytalannak minősítették a verseny utáni átvizsgáláson. Az Andretti autója megfelelt az épített és utcai pályákon előírt 1700 font (771 kilogramm) minimumlimitnek, viszont a mérésbe beleszámolták az italtartály és tartalma súlyát is. A szabályok kimondják: a minimumba nem számít bele a versenyző, a versenyző súlyát kiegészítő ballaszt, az üzemanyag és az italtartály.
Furcsa, hogy a szabálytalanságot csak négy nappal a verseny után – a nashville-i hétvége előtt – jelentették be, és furcsa a büntetés jellege is. Rossit nem zárták ki, megtarthatja a győzelmét, viszont 20 pontot levontak tőle, azaz 53 helyett (50 az első helyért és 3 bónuszpont) csak 33 egységet ért a győzelem. Ezzel a bajnokság nyolcadik helyéről a kilencedikre esik vissza, Felix Rosenqvist nyer egy pozíciót az IndyCar-tabellán.
A versenyző mellett a csapatot is büntették, az Andretti Autosport 25 ezer dollár pénzbírságot kapott.
A WTCR hivatalos közleményben reagált a Lynk & Co lépésére
https://formula.hu/parc-ferme/33117
Mint az ismert, a Lynk & Co márkája hivatalosan is megerősítette, hogy azonnali hatállyal felfüggeszti a szerepvállalását a Túraautó-világkupán. A döntés oka, hogy továbbra sem érezték biztonságosnak a Goodyear abroncsait, erre viszont nemrégiben a széria egy közleményben reagált. Ezek alapján a Discovery Sports Events és az FIA értetlenül áll a történtek előtt, mivel szerintük már lépéseket tettek a korábban felmerült problémák orvoslására, továbbá a gumibeszállító is igyekezett a lehető legalaposabb munkát elvégezni.
„Az FIA, a Geely Group, és a WSC közötti pénteki pozitív megbeszélések során javasolt intézkedések között szerepelt az összes autó kompenzációs súlyának 20 kilogrammal való csökkentése, valamint a Goodyear javaslata egy további tesztre az Anneau du Rhin pályán ma este, hogy minden csapatnak lehetősége legyen az általuk ajánlott beállítások kipróbálására egy olyan pályán, ahol a Cyan Racing más csapatokkal együtt korábban már tesztelt az év során, anélkül, hogy problémát jelentettek volna az abroncsokkal kapcsolatban. Amellett, hogy a Goodyear támogatta ezt a kiegészítő tesztet és azt az annak érdekében elvégzett elemzést, hogy a gumiabroncsok jól működjenek ezen a pályán, felajánlották, hogy kicseréli az előző versenyről elhozott abroncsokat” – állt a közleményben, melyben hozzátették, hogy a szezon folytatásáról az FIA Motorsport Világtanács augusztus 8-án kezdődő szavazása után tesznek bejelentést.
Folytatódik a MotoGP szezonja, csatlakozzatok Facebook-csoportunkhoz!
https://formula.hu/parc-ferme/33113
Letelt a Finn GP törlése miatt bő öthetesre nyúló pihenő a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, a hétvégén a Brit Nagydíjon újra felbőgnek a motorok. Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni az idény második felében sem, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A fél internet az Alpine és Piastri közötti balhén élcelődik
https://formula.hu/parc-ferme/33112
Kedden talán az egész 2022-es szezon legnagyobb botránya robbant ki, amikor előbb az Alpine bejelentette Oscar Piastrit versenyzőjükként 2023-ra, majd nem sokkal később az ausztrál cáfolta, hogy bármit is aláírt volna a franciákkal. A balhé, amelynek részleteiről már többször írtunk, megihlette az internet népét – olyannyira, hogy mint arról beszámoltunk, még Alexander Albon is Piastriéra hajazó posztot tett közzé a minapi williamses hosszabbítása kapcsán.
A Taunton Town FC focicsapata a botrányt kifigurázva ugyancsak bejelentette Piastrit, de a Borussia Dortmund német labdarúgócsapat is a fiatal leendő F1-es bejegyzésének mintájára adott hírül egy tv-közvetítéssel kapcsolatos hírt. A sorból pedig nem maradhatott ki az újabban az összes mémvonatra felszálló Ryanair sem, amely kiírása szerint van közös bennük és az Alpine-ban, hiszen mindkettejüknél „random üléskiosztás” van – és ez csak néhány példa a sok közül…
| Welcome Oscar Piastri…
— Taunton Town FC (@TauntonTownFC) August 2, 2022
Piastri joins the Peacocks from Alpine F1. #PiastriAnnounced#UpThePeacocks pic.twitter.com/HZenU391sj
We understand that, on Saturday, the Bundesliga has put out a press release that our match against Leverkusen will be aired live on ABC. This is correct and all fans in the US will be able to watch the match on cable, for free. We are excited to play football this year.
— Borussia Dortmund (@BlackYellow) August 3, 2022
Alpine Ryanair
— Ryanair (@Ryanair) August 2, 2022
Random Seat Allocation https://t.co/pZyTawN33E
Bottas: Dolgoznunk kell a megbízhatóságon!
https://formula.hu/parc-ferme/33111
Bár az Alfa Romeo idény eleji kezdeti tempója is halványodni látszott az utóbbi versenyeken, a csapat igazi problémáját a műszaki gondok nehezítik. Valtteri Bottas és Guanyu Zhou is többször volt kénytelen feladni egy-egy futamot ilyen okból: a finn a Magyar Nagydíjon sem ért célba, köszönhetően az üzemanyagrendszer meghibásodásának. Bottas szerint orvosolniuk kell a megbízhatósági problémáikat:
„Valamelyest jobb volt a tempónk ezen a hétvégén, szóval haladunk, de be is kellene fejeznünk a futamokat” – idézi a pilótát a RacingNews365.com. „Nem vagyunk elég kiegyensúlyozottak, és ezt tudjuk is. Tovább kell dolgoznunk ezen, mert még sajnálatosabb lett volna, ha újfent pontokért harcolunk és akkor jön elő a hiba. Nagy fókuszt fogunk fordítani erre.”
Ezért szeret golfozni Charles Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/33109
A Ferrari pilótája szabadidejében többször is elmegy golfozni, akárcsak Alexander Albon, és Lando Norris. A három pilóta olykor egymás ellen is játszanak, erről, és a golf iránti szeretetéről pedig a BBC-nek beszélt a monacói versenyző. „Magam sem tudom miért, ez egy olyan frusztráló sport, és mindig szuperfrusztrált vagyok, mert amikor játszom velük, nem vagyok jó. Van abban valami, hogy minden egyes apró részlet számít. A golfban, ha nem éppen a megfelelő gondolkodásmóddal ütöd el a labdát, akkor már tudod, hogy a labda mindenhova megy, csak nem oda, ahova szeretnéd. Szerintem mentálisan ez egy nagyon jó gyakorlat, és ezért szeretjük annyira versenyzőként” – mondta Leclerc.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hülkenberg is autóba ült a Magyar Nagydíj utáni gumiteszten – videó
https://formula.hu/parc-ferme/33110
Nem minden csapat pakolt össze egyből a vasárnapi verseny után, az Aston Martin ugyanis kedden és szerdán a Pirelli 2023-as prototípus abroncsait tesztelte a Hungaroringen. Az első nap során Lance Stroll ült az autóban, szerdán pedig az istálló tartalékversenyzője, Nico Hülkenberg. A csapat közlése szerint összesen 267 kört tettek meg a két nap során. Íme, egy összefoglaló videó minderről az Astontól:
That's a wrap on the @pirellisport #F1 tyre test at the Hungaroring!
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) August 3, 2022
Two very productive days from @lance_stroll and @HulkHulkenberg, completing a combined 267 laps. Now, it’s time to head into the summer break. We'll see you at Spa. pic.twitter.com/ZHfy6f1yBq
Valentino Rossi sikeresen teljesítette első 24 órás versenyét
https://formula.hu/parc-ferme/33108
Karrierje során először állt rajthoz egy egésznapos viadalon a MotoGP kilencszeres világbajnoka. Az olasz versenyző az idei szezonban a GT World Challenge Europe mezőnyében szerepel a Team WRT Audijával, Frederic Vervisch és Nico Müller mellett. Legutóbb a Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás futamon álltak rajthoz, ahol elég küzdelmes versenyük volt. Az egység a 25. helyről rajtolva néhány óra leforgása alatt a negyedik helyig küzdötte fel magát, a folytatásban viszont több problémájuk is akadt, egy ízben Rossi került a sóderágyba, egyszer pedig Müller hibázott, amikor a #32-es testvérautónak ütközött. A javítások után még visszatértek, végül a 17.helyen zártak, a motorversenyzéstől tavaly visszavonult legenda pedig boldogan értékelt a leintés után. „Milyen fantasztikus élmény volt ez az első 24 órás verseny! Ez olyasmi, amit nem érthetsz meg, ha még nem csináltad korábban. Kemény volt, különösen az utolsó 8 óra, de minden percét élveztem. Elég gyors voltam, szóval boldog vagyok. Elkövettem néhány hibát, volt némi balszerencsénk is, de nagyon hálás dolog a végén célba érni és elérni egy jó eredményt” – idézte Rossi szavait a Crash.
Rágalmazásért perelheti csapatát Alex Palou
https://formula.hu/parc-ferme/33106
Újabb fordulat állt be az IndyCar címvédője körüli botrányban. Néhány héttel ezelőtt a Chip Ganassi Racing hivatalosan is bejelentette, hogy Alex Palou továbbra is a kötelékükben marad, ám a pilóta ezt gyorsan cáfolta, mint kiderült azért, mert a McLarenhez írt alá. Az eset ezzel még nem ért véget, miután a spanyol versenyző jelenlegi csapata úgy döntött jogi útra lép, erre pedig már a pilóta ügyvédje is reagált, leszögezve, hogy csalódtak a CGR-ben. A legfrissebb hírek szerint Palou jogi csapata azt szeretné, ha ezt az ügyet már a szövetségi hatáskörű dél-indianai kerületi bíróságon tárgyalnák tovább, főként, hogy az alperesek akár rágalmazásért is perelhetnek. Az Indianapolis News 8, értesülései alapján a Ganassinál állítólag szeretnének minél hamarabb pontot tenni az ügy végére, és még augusztusban lefolytatni a tárgyalásokat, ám ha szövetségi ügy lesz a dologból, akkor ez akár el is húzódhat.
Hét különböző versenyző nyerte a MotoGP legutóbbi hét Brit Nagydíját
https://formula.hu/parc-ferme/33105
Ritkaságnak számító sorozat rajzolódott ki az elmúlt években Silverstone-ban a MotoGP-ben: 2013 óta senki nem tudta kétszer megnyerni a Brit GP-t. Akkor Jorge Lorenzo az előző évi sikere után duplázott, azóta viszont sorban Marc Marquez, Valentino Rossi, Maverick Vinales, Andrea Dovizioso, Alex Rins és Fabio Quartararo diadalmaskodott a pályán (2018-ban az eső és a nem megfelelő vízelvezetés miatt törölni kellett a versenyeket, 2020-ban pedig a koronavírus-járvány miatt került ki a naptárból) – azaz a legutóbbi hét futamot hét különböző motoros nyerte. A széria megszakítására a vb-éllovas Quartararónak lehet a legjobb esélye a hétvégi nagydíjon még úgy is, hogy az Aleix Espargaróval történt asseni ütközés miatt hosszúkörös büntetést kell majd letöltenie, de akár a suzukis Rins és az Apriliával épp a legutóbb először dobogóra álló Vinales is odaérhet.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Twitter-posztban reagált a Williams bejelentésére Albon
https://formula.hu/parc-ferme/33107
A Williams ma közleményt adott ki arról, hogy Alex Albon vezeti a csapat egyik autóját 2023-ban, miután többéves szerződést írtak alá. Az érintett pilóta is kommentálta a hírt – éppen úgy megfogalmazva a posztot, ahogyan Oscar Piastri szövegezte meg hatalmas visszhangot kiváltó bejegyzését az Alpine tegnapi bejelentéséről:
„Értesültem róla, hogy a hozzájárulásommal a Williams Racing kiadott egy sajtóközleményt ma délután arról, hogy velük versenyzek jövőre. Ez az állítás igaz, szerződést írtam alá a Williamsszel 2023-ra, és a versenyzőjük leszek a következő évben” – írta a mókamester Albon.
Piastri eredeti posztja, amely mém lett a közösség médiában, és Albonhoz hasonlóan rengetegen költötték át, így hangzott: „Értesültem róla, hogy az Alpine ma délután bejelentette, hogy náluk fogok versenyezni jövőre. Ez az állítás nem igaz, nem írtam alá semmilyen szerződést az Alpine-nal 2023-ra, és nem is leszek a versenyzőjük a következő szezonban.”
I understand that, with my agreement, Williams Racing have put out a press release this afternoon that I am driving for them next year. This is right and I have signed a contract with Williams for 2023. I will be driving for Williams next year.
— Alex Albon (@alex_albon) August 3, 2022
let’s gooo @williamsracing pic.twitter.com/NNljcXOieE
1955 óta fennálló rekordot döntött meg Hamilton a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/33104
Mind a tíz ujjukat megnyalhatták a statisztikakedvelők az F1-es Magyar Nagydíj után, hiszen nem akármilyen rekordot döntött meg Lewis Hamilton. Azzal, hogy a hétszeres világbajnok négy kör végén is az első helyen haladt át a célvonalon, már 487 kört teljesített az élen a Hungaroringen. Ezzel pedig immár ő az egy helyszínen világbajnoki futamon legtöbb körön át vezető pilóta az autósport történetében. Az eddigi csúcs Bill Vukovich nevéhez fűződött: az amerikai pilóta 485 kört teljesített az első pozícióban az indianapolisi pályán, és mivel az ötvenes években az Indy 500 is a Formula-1-es világbajnokság része volt, a legendás verseny kétszeres győztesének teljesítménye is vb-szinten történt. Vukovich egyébként 1955-ben is vezetett az Indy 500-on, amikor halálos balesetet szenvedett, az említett rekordot azóta tartotta ő.