DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök

Versenyt fut az idővel, de bizakodik 2026-os F1-es motorprojektje kapcsán a Red Bull

Komoly új kihívással néz szembe a 2026-ban érkező új motorszabályok kapcsán a Red Bull, hiszen először fejlesztenek teljesen egyedül – a Ford némi támogatásával – egy új Formula-1-es hajtásláncot. A Red Bull Powertrains kapcsán sokszor merülnek fel kérdőjelek a sajtóban, egyes találgatások szerint a 2026-os projekttel kapcsolatos bizonytalanságok is közrejátszhatnak abban a csapaton belüli feszültség mellett, hogy Max Verstappen esetleg a 2028 végéig szóló szerződése ellenére idejekorán elhagyhatja az energiaitalosokat. Maga a regnáló világbajnok néhány hete egy erre irányuló kérdésre úgy válaszolt, hogy ennyi erővel azon is aggódhatna, hogy másnap felkel-e, de persze nem becsülik alá a kihívás mértékét.

A Red Bull F1-es csapatvezetője, Christian Horner a Motorsport.com portálnak arról beszélt, hogy az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkálatok – de hogy ez mit jelent a versenytársakhoz képest, azt persze jelenleg nem tudni: „A motort illetően egy agresszív úton haladunk, hiszen új motorgyártó vagyunk. De a csapat igazán felnő ehhez a kihíváshoz. A létesítményeink elkészültek, tesztelési és fejlesztési szempontból egyaránt a próbapaddal, a gyártási kapacitással. De két év rendkívül rövid időszak az erőforrások világában. Meredek tanulási görbén haladunk, de haladunk az úton és azon a pontján tartunk, ahol arra ebben a pillanatban számítottunk is. Teljesítjük azokat a célokat, amelyeket magunk elé kitűztünk. Azt mindig nehéz tudni, hogy ezek a célok hogyan állnak a riválisokhoz képest. De óriási erőfeszítések zajlanak a háttérben, mert ez szó szerint egy versenyfutás az idővel 2026 elejére.”

f1-redbull-powertrains

Mire világít rá a 2008-as szingapúri botrány és Piquet nyilatkozata?

Pitwall című heti hírösszefoglalónkban tárgyaltuk meg, hogy milyen irányba mutat az utóbbi időben megint felmerülő 2008-as szingapúri ügy, amikor Nelson Piquet Jr. szándékosan, Flavio Briatore utasítására tette falba a Renault-t, hogy ezzel megszerezzék a futamgyőzelmet Fernando Alonso számára. Most Piquet nyilatkozatára reagáltunk, a vonatkozó rész 34:26-tól meghallgatható!

Fotók: ezzel a gyönyörű festéssel támad Le Mans-ban a Peugeot

Speciális fényezést kap a Peugeot 9x8 hypercar a Le Mans-i 24 órás versenyre: erről mutatott fotókat a csapat.

peugeot1

peugeot2

peugeot3

Foci, golf, medence: Portugáliában töltődött fel hétvégén Sainz

A Ferrari pilótája osztott meg néhány fotót a hétvégéjéről: Portugáliában járt, ahol igyekezett kikapcsolni, és feltöltődni a hamarosan folytatódó F1-es szezonra.

 

Videó: Hülkenberg szemlátomást jól érzi magát az F1-es paddockban

A Haas tett ki egy rövid videót Nico Hülkenberg egy-két vicces jelenetéről az elmúlt hetekből: úgy fest, hogy élvezi, hogy újra ott van az F1 körforgásában.

 

Most te is segíthetsz az F1 23 fejlesztésében!

Az EA Sports tette közzé közösségi felületein, hogy olyan vállalkozó szellemű gamerek jelentkezését várják, akik segíthetnek nekik az F1 23-as játék fejlesztésében. A béta tesztelés zártkörű lesz, ugyanakkor bárki bekerülhet a szerencsések közé. További részletek és jelentkezési lehetőség itt.

Videó: Tíz alkalom, mikor tetőfokára hágott a hangulat az időmérőn

Az F1 YouTube-csatornája összegyűjtött tíz olyan alkalmat, mikor már a kvalifikáción olyan dolgok történtek, amikre még a verseny alatt is felkapnánk a fejünket. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Leclerc Gaslyval járt hétvégén a monacói tenisztornán

A Monte-Carlo Masters férfi ATP-tenisztornán járt hétvégén Charles Leclerc és Pierre Gasly, íme néhány fotó Leclerc közösségi oldalán erről:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

Repül, síel, élvezi az életet F1-ből való távozása óta Angela Cullen

Saját közösségi oldalán mutatja meg Angela Cullen, hogy mihez kezd a felszabaduló idejével, mióta nem dolgozik Lewis Hamilton mellett a Formula-1-ben. Cullen régi álmát valóra váltva a repüléssel foglalkozik, síel, és jól érzi magát: posztolt az F1-ről is, de most nem ekörül forognak a mindennapjai.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

 

Cserkuti Öcsi emlékének ajánlotta a győzelmet Nagy Norbert

A korábbi túraautós, Nagy Norbert 2019-ben váltott szakágat, azóta az autósport különleges válfaját képező hegyi felfutóversenyeken indul az Európa-bajnokságon. Egyik nagy elődje a néhai Cserkuti József volt, a hegyi versenyek legendája, akinek halálhíréről múlt héten számoltunk be.

Nagy hétvégén Saint-Jean-du-Gard-ban, az Európa-bajnokság 2023-as szezonnyitóján versenyzett: a BMW E46 330Ci-vel futamgyőzelmet szerzett a négyfős a Group 5 kategóriában, miközben összetettben a 24. helyen végzett. A versenyző stílusosan Cserkuti Öcsi emlékének ajánlotta fel a sikert.

Futamáról az alábbi videóban látható onboard felvétel (a nyilatkozat után ajánljunk egy gyors hangerő-csökkentést):

Potenciális világbajnokot rúgott ki a Red Bull – döbbent rá az ex-F1-es

A szóban forgó megszólaló a Formula-1-be Toro Rossóval minden idők legfiatalabbjaként bejutó, de csupán két és fél szezon után kikerülő Jaime Alguersuari – akinek egyetlen csapattársa a királykategóriában Sebastien Buemi volt. Alguersuarit mostanában DJ karrierje foglalkoztatja, elszakadt az autósporttól, de hétfő reggel elmerengett a múlton: a hétvégén Toyotával WEC-fordulót nyerő Buemi kapcsán döbbent rá valamire a reggeli kávé közben, amit a közösségi médiában osztott meg.

„Épp reggelizek és rájöttem valamire…” – kezdődik furcsa felütéssel a poszt. „11 évvel ezelőtt azt mondták, azért váltottak le minket, mert nem vagyunk győztesek. Hagyjunk most engem, de amíg kávéztam, megtudtam, hogy a volt F1-es csapattársam, Sebastien Buemi továbbra is futamokat és trófeákat nyer.”

„Azt már el is felejtettem, hány világbajnoki címet szerzett. Nem csupán örülök neki és büszke vagyok rá, de arra is rádöbbentem, vajon mennyi futamgyőzelmet és talán világbajnoki címet nyert volna a Red Bull Racinggel az F1-ben. Megint kérem, ne ítélkezzetek, ez csak a személyes véleményem az egykori csapattársamról, amely statisztikákon és tényeken alapszik. Semmilyen arra irányuló célzás nincs benne, én milyen teljesítményt nyújthattam volna” – írta Alguersuari.

Amit a spanyol már nem tart számon: Buemi háromszoros világbajnok lett a WEC-ben, egyszer pedig a Formula-E bajnoki címét is megszerezte F1-ből való 2011 végi távozása után. Valóban nagy talán (nem Alguersuari az első és utolsó, akiben ez felmerült), mit érhetett volna el a Formula-1-ben, ha tovább marad.

Breen tiszteletére vesz részt a Horvát Ralin a Hyundai, az elhunyt pilóta temetését élőben közvetítik

Hivatalos közleményben tudatta a Hyundai WRC-csapata, hogy nem lép vissza a csütörtökön kezdődő horvát futamtól. Mint ismert, az erre való felkészülés során, teszt közben életét vesztette a csapat pilótája, Craig Breen. A Hyundai azt közölte, hogy Breen tiszteletére, előtte adózva vesznek részt a versenyen, de a három helyett csak két autóval: Breenébe nem ültetnek be senkit, Thierry Neuville és Esapekka Lappi viszont ott lesz a másik két i20 Rally1-gyel.

A hírek szerint a hétvége során nemcsak a Hyundai, de a többi csapat tagjai is fekete karszalaggal emlékeznek majd az életét vesztő ír pilótára.

Breen temetése egyébként kedden délután, magyar idő szerint 14 órakor lesz Írországban, ahonnan élőben közvetítik majd a szertartást.

Egy hír a WRC vezetésétől is érkezett: az FIA-val egyetértésben Breen rajtszáma, a 42-es visszavonultatása mellett döntöttek a szezon végéig.

breen1

 

A bahreini tesztbeugrás után a Formula-E-ben tűnik fel Drugovich

Az Aston Martin tartalékpilótája, Felipe Drugovich, aki státusza alapján jelen van a nagydíjhétvégéken, de nem versenyez egy szériában sem, részt vesz a Formula-E éves újonctesztjén, melyet Berlinben tartanak az e-Prix utáni hétfőn. A 2022-es Formula-2-es bajnok a Maserati autóját próbálja ki. Tekintve az F1-es rajtrács korlátozott lehetőségeit, az ismerkedő teszt fontos tapasztalat lehet még Drugovich pályafutását tekintve.

Az újoncteszten a Formula-E csapatai két autóval tesztelnek, így 22 új versenyző kóstolhat bele az elektromos szériába. Közöttük Drugovich mellett más F1-es kapcsolódású pilóták is akadnak, például Jack Aitken, a Williams korábbi tartalékpilótája és a 2020-as Szahíri Nagydíj beugrója, aki az Envisiont vezeti. Az egykori Manor-pilóta Roberto Merhi a Mahindra, az Alpine-akadémista Victor Martins a Nissan, a Red Bull kötelékébe tartozó Zane Maloney az Andretti autójába ül. Talán a legérdekesebb szereplő pedig az ex-F1-es Danyiil Kvjat lesz – a Lamborghini LMDh-projektjéhez pár napja leigazoló orosz várhatóan a NIO-val tesztel, de ezt még nem erősítették meg.

Visszatér Loeb a ralikrosszba – egy Lancia Deltával

Két autósport-legendával lesz gazdagabb a Ralikrossz-világbajnokság 2023-as mezőnye. Sebastien Loeb az ikonikus B csoportos raliautót megidéző Lancia Delta Evo-e volánja mögé ül a szezonban. A kilencszeres ralivilágbajnok az utóbbi években WRC-beugrásain, Dakaron és terepraliban, valamint Extreme-E-ben elért eredményeivel hívta fel magára a figyelmet (utóbbi szériában 2022-ben bajnok lett). A WRX-ben korábban, 2016 és 2018 közt töltött három szezont a Peugeot versenyzőjeként, két döntős győzelmet szerzett ezalatt.

Az azóta jelentősen átalakult, elektromossá vált világbajnokságba tér vissza Loeb 49 évesen: elmondása szerint a decemberi teszt győzte meg. A Special ONE Racing két Lanciájának egyikét vezeti – a másikba a csapattulajdonos és szintén rutinos vb-résztvevő Guerlain Chicherit ül, aki a 2022-es nürburgringi évadzárón debütált a retrókinézetű autóval. Az akkor még GCK Motorsport néven futó francia csapat kapott új nevet, Chicherit pedig idei célként egy győzelmet jelölt meg.

Loebbel és Chicherittel együtt a június 3-4-én Portugáliában induló vb-szezon öt résztvevője ismert. A Hansen Team a szokásos Timmy Hansen – Kevin Hansen duóval indul, Niclas Grönholm pedig változatlanul a CE Dealer Team versenyzője lesz.

„Nem volt könnyű” – a Mercedes-rajongóknak üzent Toto Wolff

Újabb halovány szezonkezdeten van túl a Mercedes: Bahreinben és Dzsiddában különösen gyengén szerepeltek, Melbourne-ben viszont a második erőnek tűntek, amit Lewis Hamilton dobogós helyezésével nyomatékosítottak. Az istálló keményen dolgozik az elsőként Imolára várt fejlesztési csomagon, amely a W14-es kinézetét is átrajzolhatja – addig pedig a csapatfőnök Toto Wolff üzent a szurkolóiknak:

„Üdv mindenkinek! Csak el akartam mondani, hogy rendkívül hálásak vagyunk azért, ahogy támogattatok a szezon eddigi részében. Nem volt könnyű, de ha az lett volna, nem lenne annyira izgalmas és nem lenne Formula-1, ami az autósport csúcsa. A gyárainkban mindenki rendkívül elfoglalt és teli gázzal dolgozott azon, hogy felkészüljünk a pályára való visszatérésre. Izgatottan várjuk mindezt és azt, hogy mindannyian szorítsatok nekünk, ahogy versenybe szállunk a következő dobogónkért, győzelmünkért vagy bajnokságunkért” – fogalmazott az alább is megtekinthető Mercedes-videóban Wolff.

Kitilthatják a versenyekről az F1-es Ausztrál Nagydíj végén pályára szökő nézőket

A kaotikus melbourne-i futam végén több néző is úgy lépett a pálya területére, hogy közben még autók haladtak az aszfaltcsíkon, sőt néhányan még Nico Hülkenberg leálló autóját is megközelítették, miközben annak lámpája még pirosan világított, azaz veszélyes lett volna a Haas megérintése. A felügyelők vizsgálatot is indítottak az Ausztrál Nagydíj promótere ellen, az ügyet pedig a Motorsport Világtanács elé terjesztették.

A szervezők most arról számoltak be, hogy beazonosítottak néhány nézőt, akiknek a fotóit elküldték Victoria állam rendőrségének, s várhatóan kitiltják őket a jövőbeni futamokról. Tom Mattram, a nagydíj általános műveleti igazgatója a helyi médiának ugyanakkor azt is hozzátette, hogy előbb el akarnak beszélgetni az illetőkkel: „Beazonosítottunk öt-hat személyt, akik ideje korán beszöktek a pályára, és el akarunk velük beszélgetni. Sosem fogjuk ezt tolerálni vagy elfogadni, és az embereknek meg kell érteniük, hogy roppant veszélyes volt, ami történt. Ki fogjuk deríteni, mi volt az indíték, s hogy rosszindulatú volt-e a szándékuk vagy akaratlanul kerültek ebbe a helyzetbe. Nem akarnék következtetéseket levonni, amíg nem beszéltünk velük.”

NASCAR: Larson nyerte a taktikai háborút, Elliott és Briscoe sérülten is a legjobb tízben

A NASCAR Cup Series legutóbbi futamát a Martinsville Speedwayen rendezték, ahol sem nagy baleseteket, sem pedig utolsó körös drámát nem láthatott a közönség, fordulatokban viszont nem volt hiány. Az élről Ryan Preece várhatta a zöld zászlót, mellőle pedig Daniel Suarez indulhatott, míg a második sort Aric Almirola és Chase Briscoe tette teljessé. Bár az első szakaszban mindannyian az élmezőnyben maradtak, ekkor talán kevesen fogadtak volna arra, hogy közülük csak utóbbi kettő marad majd ott a legjobbak között a leintésnél, az apróbb hibák viszont sokba kerültek, és a stratégiáknak is hatalmas szerepe volt ezen az aszfaltcsíkon.

Az első szakaszt még Preece nyerte, ám egy ízben túl gyorsan hajtott a pitroadon, ami tönkretette a futamát, így jött a képbe Kevin Harvick, aki a második etapban zárt az élen, a folytatásban pedig Denny Hamlinnel volt nagy csatában. Esélyeit végül ott veszítette el, amikor a harmadik szakasz elején rosszul rögzítették az egyik kerekét, ezzel pedig kiszállt a játékból. A különböző okokból kialakult sárga zászlós periódusokat eközben voltak, akik kiválóan használták ki, illetőleg néhányan egyébként is nagyszerű taktikát követtek. Kyle Larson például a 19. helyről indulva vált esélyessé, de Joey Logano is csak a 15. helyről rajtolt, mégis kettejük között dőlt el a futamgyőzelem sorsa. Az utolsó kiállásnál ugyanis a Team Penske csapatánál úgy döntöttek, csak két gumit cserélnek, ami kifizetődő volt, Larson azonban 29 körrel a vége előtt elkapta riválisát és meg sem állt a győzelemig.

A Hendrick Motorsports pilótája ezzel idei második győzelmét szerezte, a martinsville-i pályán pedig az elsőt, de voltak még nagy sztorik a mezőnyben. A harmadik helyezett Martin Truex Jr. például a mezőny végét is megjárta egy gyorshajtás miatt, az ötödikként záró Chase Briscoe törött ujjal vezetett, míg a gyógyulófélben lévő bal lábával a Chase Elliott a tízedik pozíciót érte el. Ezek mind nagy eredmények a körülményeket figyelembe véve.

Hockenheim csak nyereséges rendezéssel térne vissza

Az Audi beszállásával újra felmerültek a pletykák a Német Nagydíj visszatérésével kapcsolatban, így természetesen a Hockenheimring is a szóbeszéd tárgya lett. A pálya igazgatója Jorn Teske őszintén elárulta, örülnének annak, ha újra F1-es versenyt rendezhetnének, de arról szó sem lehet, hogy újra veszteséges rendezvényeknek adjanak otthont.

„Nagyon szeretnénk, ha a Formula-1 visszatérne Németországba. Tudjuk, hogy a királykategória mennyire fontos, de a pályát körülvevő régió is az. Világhírnevünket a sportágnak köszönhetjük, és tényleg mindent megteszünk, hogy visszatérjünk, viszont az F1 nem tehet tönkre minket anyagilag. Meg kell találnunk annak a módját, hogy újra összejöjjünk, de nem csinálhatunk veszteséget. Az egyik megoldás az lenne az anyagi terhek enyhítésére, amennyiben egy másik pályával működnénk együtt. Mindenképpen nyitottak vagyunk arra, hogy kétévente egyszer versenyt rendezzünk. Ha lenne egy rotáció mondjuk a Nürburgringgel, az nagyszerű lenne a német szurkolóknak, de számunkra is” – mondta el a német Sport1-nek.

Bemutatta az év mentését, majd megszerezte első győzelmét a Moto3-ban – videó

Ivan Ortola két okból is kiemelkedőt nyújtott a legkisebb kategória Amerikai Nagydíján. Egyfelől a start után egy egészen döbbenetes mentést produkált, a csodával határos módon maradt motoron, ami után nagyjából a 20. helyre esett vissza. Ezt követően parádés felzárkózást bemutatva visszaküzdötte magát az élbolyba, és megszerezte karrierje első világbajnoki nagydíjgyőzelmét. Videón a hihetetlen első körös jelenet és a befutó:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A britek és a hollandok veszik a legtöbb jegyet Bakuba

A szervezők elégedettek lehetnek, hiszen az érdeklődés továbbra is óriási a Formula-1 iránt az országban, ahová szép számmal érkeznek majd holland és brit szurkolók is. Erről a Reuters tudósított vasárnap, riportjukból pedig kiderült, hogy a helyik mellett az említett nemzetekből érkező rajongókból lesz a legtöbb a következő versenyhétvégén, mivel Azerbajdzsán mellett Hollandia és Nagy-Britannia van még ott a között a három ország között, amelyből a legtöbb jegyet vásárolták az ominózus futamra. Mindezt Turab Temurov, a pálya sajtótitkára is megerősítette, aki a hírügynökség megkeresésére elárulta, idén példátlan magasságokba emelkedett a jegyek iránti kereslet.

NASCAR: Ünneplés közben gyakorlatilag felgyújtotta autóját az Xfinity Series futamgyőztese

Ezen a hétvégén a Martinsville Speedwayen vendégeskedik a NASCAR, a másodvonalnak számító Xfinity Series futamát pedig magabiztos teljesítménnyel az a John Hunter Nemechek nyerte meg, aki a 250 körös futamon 198 körön át az élen volt, ezt pedig elég látványos módon ünnepelte meg. A Joe Gibbs Racing pilótájának az ilyenkor szokásos gumifüstölést ugyanis sikerült kissé eltúloznia, mivel konkrétan kigyulladt az autója, de ha mindez nem lett volna elég, még az aszfalt is lángra kapott. Az alábbi videó önmagáért beszél.