DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd

Mercedes: Frusztráló és csalódást keltő volt a Bahreini Nagydíj

George Russell az ötödik, Lewis Hamilton pedig a hetedik helyen zárta a 2024-es Bahreini Nagydíjat, melynek következményeképp egyáltalán nem repes az örömtől Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke.

„A verseny nyomasztó és rendkívül frusztráló volt számunkra. Már a futam korai szakaszában túlmelegedési problémákkal küzdöttünk, ami a teljes versenyre rányomta a bélyegét. A lehetőségekhez mérten valószínűleg az ötödik és hetedik hely a legjobb, amit elérhettünk” – mondta Andrew Shovlin.

„Csalódást keltő, hogy alulteljesítettünk. Ki kell vizsgálnunk, hogy mit csinálhattunk volna jobban, valamint az autó beállításaival is foglalkozni kell, mert egyik versenyző sem volt elégedett az autó egyensúlyával a hétvége korábbi szakaszaihoz képest. Egy új autó esetén ezek általános problémák, de várjuk már, hogy Dzsiddában erősebben térjünk vissza” – tette hozzá Shovlin.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Kínos közjáték Horner és Ben Sulayem között: az FIA-elnök a csapatokra tolta a suzukai káoszt – videó

Több érdekes jelenet is lejátszódott az FIA díjátadó gáláján Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner és a Nemzetközi Automobil Szövetséget egy éve irányító Mohammed ben Sulayem között. Mint arról már írtunk, az esemény előtti sajtótájékoztatón is feljött viccelődve a költségsapkabotrány, amely után újra előkerült magán a díjátadón is: amikor Horner átvette a konstruktőri vb-címért járó trófeát, Ben Sulayem viccesen megjegyezte, hogy nem kell aggódniuk, nem fogják levonni a költséglimitből az értéket, amit a csapatfőnök nagylelkűnek nevezett.

Ennél is érdekesebb és kissé kínos volt az a jelenet, amely Horner köszönőbeszéde – amelyben a nemrég elhunyt Red Bull-alapító Dietrich Mateschitznek ajánlotta a 2022-es sikereiket – után történt. Az FIA elnöke ugyanis reagált Horner azon megjegyzésére, hogy a Japán Nagydíjon történt bajnoki koronázás zavaros volt amiatt, hogy sokáig nem lehetett tudni, hogyan számolják a pontokat és ezáltal megvan-e a kellő előnye Max Verstappennek.

„Azt mondtad, Japán ellentmondásos volt. Nem. Az FIA-t hibáztatták a pontok miatt, de nem az FIA hozta a szabályokat. A csapatok hozták őket, mi pedig csak alkalmaztuk” – mondta Ben Sulayem, majd ezen a ponton vágott közbe a szintén a színpadon álló F1-vezér, Stefano Domenicali: ’Oké, srácok, koncentráljatok!’. Videón a jelenet:

Pourchaire szerint az F2-es bajnoki cím sem segített volna rajta

Theo Pourchaire üstökösként robbant be az utánpótlás-kategóriák világába, az utóbbi időben azonban mintha megrekedni látszana a fejlődése. A francia pilóta 2021-ben 17 évesen tudott F2-es főfutamot nyerni Monacóban, Oscar Piastri távozását követően pedig egyértelműen őt kiáltották ki a bajnoki cím legnagyobb esélyesévé, idei szezonja azonban csalódást keltően alakult. A Sauber Akadémia üdvöskéje a második helyen végzett az egyéni tabellán, ám tetemes, 101 pontos hátrányban zárt a bajnoki címet elhódító Felipe Drugovich mögött. Mindeközben a Sauber által működtetett Alfa Romeo egy újabb évre szavazott bizalmat Guanyu Zhou-nak, így egyelőre távolinak tűnik Pourchaire számára az F1-es lehetőség, noha az USA Nagydíj pénteki szabadedzésén hivatalos versenyhétvégén is bemutatkozhatott már. A 2003-as születésű versenyző azonban továbbra sem adja fel F1-es álmát.

„Őszintén szólva, azt hiszem, akkor sem kaptam volna lehetőséget az F1-ben, ha megnyerem a bajnoki címet. Több dolog miatt is így van, de ilyen ez a sport napjainkban, én pedig elfogadom” – magyarázta a francia. „Fiatal vagyok még, és készen állok rá, hogy fejlesszem önmagam, hogy aztán 2024-ben enyém lehessen az egyik ülés. Az álmom, hogy Formula-1-es versenyző és világbajnok legyek, egyéb kategóriák egyelőre nem érdekelnek.”

Korábban beszámoltunk róla, hogy Pourchaire nem teljesít újabb szezont az F2-ben, most azonban másképp fogalmazott: „Néhány napja beszéltünk erről a Sauber Akadémiával, tehát határozottan lehetőségként kezelem, mert az F1 után az F2 a legjobb bajnokság. Egy hétvégén versenyzünk az F1-gyel és minden csapat figyel minket. Képes vagyok megnyerni a bajnokságot, de meglátjuk, mit hoz a jövő” – zárta a francia.

„Alonso vissza fog térni a Dakarra”

Az FIA évzáró gáláján hangzott el a fenti mondat Nasszer Al-Attiyah szájából. A Dakart idén már negyedszer is megnyerő versenyző beszélt arról, hogy korábban ő tanította a tereprali fortélyai, a dűnék kezelésére Fernando Alonsót, amikor a spanyol az F1-es szünete alatt megpróbálkozott a sivatagi száguldással. Al-Attiyah szerint Alonso szenzációs munkát végzett, és egyértelmű, hogy komoly tehetsége van ehhez is – ugyan nem ért el nagy eredményt, de ő tudja, hogy micsoda tapasztalatra van szükség egy ilyen versenyen, és öt-hat év is kell ahhoz, hogy valaki győzni tudjon. Végül azonban megkérdezték arról is, hogy szerinte látjuk-e még Alonsót a Dakaron...

„Erőltetem, hogy jöjjön megint! Még ma is beszélünk egymással, várjuk vissza. Szerintem jönni is fog, szereti a Dakart, biztos vagyok benne, hogy egy, esetleg két év múlva újra el fog indulni. Ez biztos”– mondta Al-Attiyah az eseményen, amelyen a Formula.hu is részt vett.

alonso-dakar-toyota

fotó: dppi

Az Andretti megtette a következő lépést az F1 felé

Továbbra sem tett le az F1-es szerepvállalásról az Andretti család, így vélhetően többek között ezért is döntöttek úgy, hogy egy új főhadiszállás megépítésére vállalkoznak. Az Andretti Global hivatalos sajtóközleményében kiemelték, hogy a floridai Fishersben épülő 53 000 négyzetméteres létesítmény az Andretti Autosport versenyprojektjeinek ad majd otthont, ezek között pedig a közeljövőben akár a Formula-1 is helyet kaphat. „Az új globális központunk tervezése izgalmas folyamat volt, ezért örülünk, hogy most megtesszük az alapkőletételt és azokat a lépéseket, melyekkel valóra válthatjuk a terveinket” – írták sajtóközleményükben.

Ez volna minden idők legrosszabb bokszkiállása?

A YouTube-on is kezd teret hódítani a maximum egyperces rövid videók hada, s az F1 sem akar lemaradni a legújabb őrületről. Még szerencse, hogy belefért ebbe az időkeretbe Esteban Tuero és a Minardi bokszkiállása az 1998-as Argentin Nagydíjról. Szerintetek ez rosszabb volt, mint Bottas monacói, a Mercedes hockenheimi, vagy épp az Ezüst Nyilak bahreini mutatványa? Esetleg a Ferrari valamelyik bénázása viszi a pálmát? A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Az F1 idén sem szűkölködött a különleges sisakfestésekben

A 2022-es idényben jó néhány egyedi dizájnt láttunk a pilótáktól, az F1 Instagram-oldalán pedig közzétettek ebből egy válogatást. A tíz fotót tartalmazó posztban ott van Lando Norris kosárlabdára emlékeztető sisakja, de Sebastian Vettel utolsó festése, vagy éppen Esteban Ocon Pókemberre utaló mintázata sem maradhatott ki a legjobbak közül.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

A Cupra beszállt a Formula-E-be

Csupán napokkal a 2022/23-as szezon hivatalos téli tesztje előtt – a valenciai körözés jövő keddtől csütörtökig tart – egy új gyártó jelentette be csatlakozását a Formula-E-hez: a Cupra a sorozatba visszatérő Abt istálló partnere lesz, melynek Gen3-as modellje a márka színeibe öltözik. Az Abt egy szezon kihagyása után indul újra a sorozatban – korábban a Cuprához hasonlóan Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi gyári formációja volt, a 2016/17-es szezonban az egyéni, egy évvel később a csapatbajnoki címet szerezte meg.

A Cupra tovább bővíti már eddig is széles elektromos programját: a márka érdekelt az ETCR-ben, ahol Adrien Tambay és az EKS csapat révén bajnoki címet nyertek, valamint az Extreme-E-ben is, mely sorozat szezonzáróján szereztek győzelmet – utóbbi szériában ugyancsak az Abt partnereként.

Az Abt Cupra két versenyzője Robin Frijns és Nico Müller lesz a 2022/23-as szezonban, a hajtásláncot pedig a Mahindra szállítja – azaz a Cupra szerepvállalása főszponzori jellegű, egyelőre nincs szó arról, hogy saját erőforrást fejlesztenének.

Montreal jelentette a fordulópontot Mick Schumacher számára

Nem igazán érezte magát jól a Haas 2022-es autójában a fiatal német versenyző, aki nemrégiben az Auto Motor und Sportnak adott interjúban beszélt arról, hogy mikor kezdtek el jóra fordulni a dolgok a mögötte hagyott idényben. „Visszatekintve, valószínűleg rossz volt a megközelítésem. Az elején eltévedtünk az autó beállításaival, de aztán viszonylag gyorsan elkaptuk a fonalat, és meghoztuk a helyes döntéseket. Újra a nulláról kezdtük. A Kanadai Nagydíjtól kezdve olyan autóm volt, ami megfelelt nekem, és amivel folyamatosan fejlődtünk” – mondta Schumacher, aki az idény végén távozott az amerikai csapattól.   

Szigorúbb ellenőrzéseken mennek át a padlólemezek 2023-ban

Jövőre már sokkal szigorúbban fogja vizsgálni a padlólemezeket az FIA, ahogyan arról már szezon közben is szó volt. A WMSC legutóbbi ülésén született meg ezen döntés, ahol többek között az is kiderült, hogy a Mercedes trükkös első szárnya szabályellenes, így azt nem használhatják jövőre.

A padlólemezekkel az volt a gond, hogy rossz nyelvek szerint a sarkallatos pontokon úgy tervezték meg a csapatok azt, hogy megfeleljen az FIA előírásainak, azonban más helyeken meghaladják a maximum nyolc milliméterben megszabott rugalmasságot, amivel extra leszorítóerőt nyerhetnek. A szigorúbb ellenőrzéssel egyúttal a delfinezésnek is gátat szabhat a Nemzetközi Automobil Szövetség.

Sainzék nyerték a Ferrari házi bajnokságát

Miközben a ferrarisok Fioranóban segédkeztek a Pirellinek, nem felejtették el megtartani az éves labdarúgó kupájukat sem, amelyben Carlos Sainz Facebook-története alapján a spanyol csapata győzedelmeskedett. "Mindig öröm veletek játszani" - írta a 2022-ben első futamgyőzelmét is megszerző Sainz.

 

Alonsót és Hamiltont megreptetik, Leclerc eldobja az élről – a 2022-es F1-es szezon legdrámaibb pillanatai

Ütközések, balesetek, sorsfordító kiesések, csapaton belüli csörte és Magnussen interlagosi pole-pozíciója is szerepel a Formula-1 legújabb top 10-es gyűjtésében, amelyben a 2022-es idény szerintük legdrámaibb momentumait szedték össze – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

f1-2022-drama-moments-video

Vettel Magnussen elleni előzését szavazták meg az év legjobbjának

Rajongói szavazás alapján választotta ki az F1.com a 2022-es szezon előzését – a győztes Sebastian Vettel megmozdulása lett Kevin Magnussen ellen az USA Nagydíj utolsó körében: a német és a dán három kanyaron át haladt egymás mellett, mielőtt a négyszeres világbajnok megszilárdította a pozíciót. Ez nyolcadik helyezést ért másodpercek múlva a kockás zászlónál.

A legjobb előzésre a szezon összes versenyét követően szavazni lehetett: ezek közül a két legnépszerűbb között dőlt el az év előzése a mostani szavazásban. 31 ezer rajongó voksolt, 57 százalékuk Vettel megmozdulására, 43 százalék Lewis Hamilton kettős előzésére Charles Leclerc és Sergio Perez ellenében Silverstone-ban.

Jövőre tényleg német bajnokság lesz a DTM

Miután a német autóklub, az ADAC átvette a DTM jogait, Németországra összpontosító versenynaptárt állítottak össze a korábbi nemzetközibb menetrend helyett. Nyolc versenyből hatot tartanak az országban – a szokásos pályák mellett az újdonságnak számító Sachsenringen –, egyet Ausztriában, a Red Bull Ringet, egyet pedig Hollandiában, Zandvoortban. 2022-ben Portugáliában, Olaszországban és Belgiumban is versenyzett a széria. Említésre méltó, hogy a naptár sem a nagyobb endurance-versenyekkel, sem a Formula-E-vel nem ütközik.

Az ADAC saját szériáinak piramisába építi be a DTM-et, annak legfelső szintjeként, identitását megőrizve továbbra is rövidebb futamokkal, pilótacsere nélkül. A GT Masters bajnokság, amely a DTM Endurance címen fut tovább, hat-hét verseny betétprogramjában fog szerepelni. Az alsóbb kategóriában nem indulhatnak platina minősítésű versenyzők – ez is arról gondoskodik, hogy a legjobb pilóták a DTM-ben szerepeljenek.

Egyéb változás, hogy a BoP-ről ezentúl az SRO gondoskodik az AVL helyett, a gumibeszállító pedig nem a Michelin, hanem a Pirelli lesz.

A DTM 2023-as versenynaptára:

1. Oschersleben Németország május 26-28.
2. Zandvoort Hollandia június 23-25.
3. Norisring Németország július 7-9.
4. Nürburgring Németország augusztus 4-6.
5. Lausitzring Németország augusztus 18-20.
6. Sachsenring Németország szeptember 8-10.
7. Red Bull Ring Ausztria szeptember 22-24.
8. Hockenhiem Németország október 20-22.

Két év elteltével újra otthon Zhou

A Formula-1 első kínai versenyzője hazatért. Szülővárosából, Sanghajból osztott meg egy fotót: „Két év elteltével, újra itthon” – posztolta a versenyző. Guanyu Zhou tíz éve Nagy-Britanniában, Sheffieldben él, Kína szigorú Covid-korlátozásai pedig az elmúlt két évben eltántorították, hogy meglátogassa hazáját.

 

Zhou nem csupán szabadságra ment Kínába – Sanghajban az Alfa Romeo Giulia Estrema bemutatóján vett részt. 

Túl könnyűvé váltak az előzések, rövidíthet egyes DRS-zónákon az FIA

Amióta csak bevezették az F1-ben az állítható hátsó szárnyat, folyamatosan a kritikák a szurkolók és akár a versenyzők részéről is, hogy túl könnyűvé és már-már kikerülésekké váltak az előzések. 2022-ben még hatékonyabbnak tűnt a DRS az aerodinamikai szabályváltozások révén, s úgy tűnik, mindez már az FIA-t is lépésre sarkallhatja. Nikolas Tombazis, a Szövetség együléses szériákért felelős technikai igazgatója arról beszélt az Autosportnak, hogy egyes pályákon rövidebbé válhatnak a DRS-használatra kijelölt részek:

„Néhány versenyen valóban rövidítenünk kellhet a DRS-zónákon. Nem akarjuk, hogy az előzések könnyűvé vagy kivédhetetlenné váljanak. Továbbra is harcnak kell maradniuk. Ha túl gyorsan megtörténik, ha azt látjuk, hogy jön egy autó, elmegy a másik mellett, majd eltűnik, akkor az valójában rosszabb, mintha beragadna mögé és harcolna. Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt.”

Nemrég egyébként az F1 sportigazgatói székéből év végén távozó Ross Brawn is hasonló véleménynek adott hangot: „Úgy vélem, egy ideális világban a DRS-t csak arra használnánk, hogy utolérjünk valakit, hogy aztán egy megfelelő támadást indíthassunk ellene. Szerintem nem kell félnünk tőle, hogy egyes helyszíneken, mint például Monzában csökkentsük a zónákat, mert kissé rituálissá váltak az előzések: utolérsz valakit, megnyomod a gombot, aztán előzöl. Ez nem igazán lenyűgöző, szóval ne féljünk csökkenteni a DRS-zónákat, ahol túl erőteljesnek bizonyul” – fogalmazott Brawn, aki egyébként egy másik technikai újítás lehetőségét is belebegtette, ami viszont egyfajta „inverz DRS-ként” hátráltathatná az élen állót.

f1-drs-2022

fotó: DPPI

Michelisz volt a WTCR történetének legjobb időmérős menője – statisztikák

Másfél héttel ezelőtt lezárult a Túraautó-világkupa ötéves története, amely után a szervezők különböző statisztikai összeállításokat tettek közé. A WTCR-ben rajthoz álló magyarok közül természetesen Michelisz Norbert volt a legsikeresebb, a 2019-es bajnok maga is kiemelt néhány mutatót a közösségi oldalain, amelyek alátámasztják, hogy a teljes mezőnyt illetően is a legjobbak közé tartozott.

Nyolc futamgyőzelme az örökranglista második helyét jelenti számára Thed Björkkel, Yvan Mullerrel és Gabriele Tarquinivel megosztva. A legtöbb versenyt, szám szerint tízet egyébként Esteban Guerrieri nyerte – annak ellenére, hogy a hondás sosem ért fel a csúcsra. Pole-ból ugyancsak nyolcat szerzett Michelisz, ebben a tekintetben pedig ő volt a legjobb: a második helyen álló Björk hét időmérős elsőséget mondhat magáénak. A nyolc leggyorsabb kör a ranglista negyedik, a 91 élen töltött kör a nyolcadik helyre elegendő Norbinak, míg 1078 pontjával a második legtöbbet gyűjtötte az öt szezon során – ebben is csak Guerrieri előzi őt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

 

A második legeredményesebb magyarnak, Tassi Attilának egyébként egy-egy pole és futamgyőzelem jutott (ő 2019 óta volt a mezőny állandó tagja), valamint háromszor futotta meg a leggyorsabb kört és hét kört töltött az élen. Nagy Dánielnek pedig ugyancsak van egy élen töltött köre a statisztikák alapján a WTCR-ben.

Horner: Ricciardo ostoba döntéseket hozott

Néhány hete derült ki hivatalosan is, hogy Daniel Ricciardo harmadik versenyzőként tér vissza korábbi munkaadójához, a Red Bullhoz, ahol szimulátoros munka és promóciós feladatok kapcsán számítanak most rá elsősorban. Az ausztrál a legfőbb sikereit a bikáknál érte el, egy kivételével az összes nagydíjgyőzelmét náluk aratta, míg a Renault-nál és főleg a McLarennél néhány villanást leszámítva inkább csak szenvedett. Ennek kapcsán korábbi csapattársa, Max Verstappen már hangot adott azon véleményének, hogy szerinte Ricciardónak el se kellett volna mennie tőlük, míg most a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner fogalmazott hasonlóan:

„Daniel tinédzserként csatlakozott hozzánk, és itt nőtt fel a csapattal. Elért néhány nagyszerű sikert velünk, aztán viszont elment és csinált néhány ostobaságot azzal, hogy versenyzett más csapatoknál, ami soha nem működött igazán” – nyilatkozta a Mirrornak Horner, hozzátéve: „Daniel egy remek személyiség és óriási figura. Úgy éreztük, helyes döntés, ha visszahozzuk a csapatba – és persze promóciós szempontból lényeges, hogy neki a legszélesebb a mosolya az F1-ben. Képes lesz újra élvezni majd azt, hogy F1-es pilóta lehet az elmúlt néhány stressze helyett.”

f1-ricciardo-horner-redbull

Új amerikai helyszínnel vált teljessé a 2023-as Formula-E-naptár

A Motorsport Világtanács szerdai ülésén ismét módosult némileg a Formula-E jövő évi menetrendje, amely a szervezők reményei szerint így már elnyerte végső formáját. A legfontosabb újdonság, hogy az eddig üresen álló június 24-i időpontot egy új amerikai helyszín, Portland kapta meg. Az elektromos formulaautós világbajnokság korábban s ellátogatott az USA-ba, ám eddig Long Beachen, Miamiban, majd az utóbbi években New Yorkban tették tiszteletüket. Portlandben pedig az IndyCarból ismert pálya jut szerephez a The Race információi szerint, bár némi módosítást eszközölni fognak majd a nyomvonalon.

Egyúttal azt is bejelentették, hogy az eddig ugyancsak kérdőjeles május végi időpont viszont egy az egyben kikerült a versenynaptárból, amely így végül 11 helyszínen összesen 16 fordulóból fog állni – kezdve már január közepén, Mexikóvárosban.

A Formula-E 2023-as versenynaptára:

Január 14. Mexikóváros, Mexikó
Január 27-28. Dirija, Szaúd-Arábia (x2)
Február 11. Haidarábád, India
Február 25. Fokváros, Dél-Afrika
Március 25. Sao Paulo, Brazília
Április 22-23. Berlin, Németország (x2)
Május 6. Monte-Carlo, Monaco
Június 3-4. Jakarta, Indonézia (x2)
Június 24. Portland, Egyesült Államok
Július 15-16. Róma, Olaszország (x2)
Július 29-30. London, Egyesült Királyság (x2)

fe-newyork-2022

Három kontinensen a WRX, 2023-ban is Nyirádon indul az Európa-bajnokság

Idén meglehetősen nehézkesen és jókora késéssel rajtolt el csak el a Ralikrossz-világbajnokság (első elektromos) szezonja, a Motorsport Világtanács elfogadott versenynaptár alapján 2023-ban viszont egyfelől hamarabb indulnának a küzdelmek, ráadásul három kontinenst is érintenének. A norvégiai Hellben rendezendő évadnyitóval kezdődő hat európai forduló után ugyanis bekerült a menetrendben a dél-afrikai Fokváros, valamint egy ázsiai helyszín, amelyet azonban egyelőre nem neveztek meg.

A WRX 2023-as versenynaptára:

Június 17-18.: Hell, Norvégia
Július 1-2.: Höljes, Svédország
Július 22-23.: Lydden Hill, Egyesült Királyság
Augusztus 5-6.: Mettet, Belgium
Augusztus 26-27.: Montalegre, Portugália
Szeptember 9-10.: Estering, Németország
Október 21-22.: Fokváros, Dél-Afrika
November 25-26.: ??? (Ázsia)

Ami a rendre magyar érdekeltséggel futó RX1 Európa-bajnokságot illeti: jó hír, hogy ismét Nyirád ad otthont az idénynyitónak, méghozzá a május 20-21-i hétvégén. Ez az egyetlen helyszín, ahol nem a WRX mellett fog szerepelni az Eb-mezőny: a magyar pálya után Norvégia, Svédország, Belgium, Portugália és Németország szerepel a naptárban a fentebb is látható időpontokban.

erx1-nyirad

Megvan a Kamion-Eb jövő évi hungaroringi fordulójának időpontja

A Motorsport Világtanács idei utolsó ülésén a szokásoknak megfelelően rengeteg széria következő évi versenynaptárát véglegesítették. Ez volt a helyzet a Kamion-Eb-vel is, amelynek 2023-as versenynaptára az eddiginél eggyel több, szám szerint kilenc fordulóból fog állni: az idei pályák mellé Poznan csatlakozik új helyszínként. Persze számunkra a legfontosabb, hogy a Hungaroring természetesen ismét helyet kapott a menetrendben, méghozzá a szezon második állomásaként: a június 3-4-i hétvégén szurkolhatunk majd Mogyoródon az immár négyszeres Európa-bajnok Kiss Norbertnek (majd egyébként rögtön néhány nappal később a Slovakia Ringen tehetjük meg ugyanezt). Ez azt is jelenti, hogy ezúttal nem esik azonos hétvégére az ETRC fordulója a túraautósok új aktuális nemzetközi elitszériájával, a TCR Világsorozatéval.

Kiss Norbival, aki másodszor végzett az Autósport és Formula Magazin TOP 50 Magyar Autóversenyző listája élén, egyébként akár most szombaton is találkozhatsz Nyíregyházán: részletek ITT.

A Kamion-Eb 2023-as versenynaptára:

Május 20-21.: Misano, Olaszország
Június 3-4.: Hungaroring, Magyarország
Június 10-11.: Slovakia Ring, Szlovákia
Június 24-25.: Poznan, Lengyelország
Július 15-16.: Nürburgring, Németország
Augusztus 26-27.: Most, Csehország
Szeptember 9-10.: Zolder, Belgium
Szeptember 23-24.: Le Mans, Franciaország
Szeptember 30-Október 1.: Jarama, Spanyolország

hungaroring-kamion-2022