DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd

Mercedes: Frusztráló és csalódást keltő volt a Bahreini Nagydíj

George Russell az ötödik, Lewis Hamilton pedig a hetedik helyen zárta a 2024-es Bahreini Nagydíjat, melynek következményeképp egyáltalán nem repes az örömtől Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke.

„A verseny nyomasztó és rendkívül frusztráló volt számunkra. Már a futam korai szakaszában túlmelegedési problémákkal küzdöttünk, ami a teljes versenyre rányomta a bélyegét. A lehetőségekhez mérten valószínűleg az ötödik és hetedik hely a legjobb, amit elérhettünk” – mondta Andrew Shovlin.

„Csalódást keltő, hogy alulteljesítettünk. Ki kell vizsgálnunk, hogy mit csinálhattunk volna jobban, valamint az autó beállításaival is foglalkozni kell, mert egyik versenyző sem volt elégedett az autó egyensúlyával a hétvége korábbi szakaszaihoz képest. Egy új autó esetén ezek általános problémák, de várjuk már, hogy Dzsiddában erősebben térjünk vissza” – tette hozzá Shovlin.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Átvette a győzelmi trófeát Blakeley

A McLaren wokingi főhadiszállásán vehette át a bajnoki elsőségért járó trófeáját Lucas Blakeley, aki - amint arról beszámoltunk - megnyerte az F1 Esports Pro Series 2022-es kiírását. A brit játékos megköszönte mindenkinek a rengeteg, aki hitt benne, illetve Zak Brownnak is köszönetet mondott. A képre kattintva megnézhetitek az ünneplés pillanatait!

Így telt Vettel utolsó versenyhétvégéje

Utolsó versenyét teljesítette a száguldó cirkuszban Sebastian Vettel, így ha nem is minden kamera szegeződött rá, de volt néhány, amely kizárólag őt figyelte. Nézzétek meg a képre kattintva, miként telt Sebastian Vettel utolsó F1-es versenyhétvégéje.

A harmadik generációs Formula-E hangjai

Kevesebb, mint egy hónap múlva elrajtol a Formula-E legújabb szezonja, ráadásul teljesen új autókkal, emellett pedig új résztvevőkel. Hallgassuk meg, milyen hangja van az új generációs autóknak, a Cuprától egészen a Porschéig.

Videó: Verstappen mountain bike-os kihívása

Az Esso legújabb videójában Max Verstappen és Matt Jones, freestyle mountain bike-os feszültek egymásnak mind két, mind négy keréken. A feladat: minél takarékosabban vezetni!

 

Hamilton és Russell is üdvözölte Schumachert a Mercedesnél

Csütörtökön előbb a Ferrari jelentette be, hogy elválnak útjaik Mick Schumacherrel, majd nem sokkal később a Mercedes tette hivatalossá, hogy a Haastól távozó német lesz a csapat tartalékversenyzője. Az idén első futamgyőzelmét szerző Russell és a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton is üdvözölte a csapatnál Schumachert: "Üdv a családban Mick" - írta Hamilton, míg Russell is hasonló szavakkal köszöntötte az új csapattagot: "Isten hozott a csapatnál, haver!"

 

Videón Leclerc idei legjobb momentumai

Egy bő hatperces videóban élhetik ki újra magukat a Ferrari szurkolói Leclerc nagyszerű szezonkezdetén. Íme, a monacói legnagyszerűbb pillanatai 2022-ből! A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ezzel az autóval versenyez jövőre Rossi

Valentino Rossi a 2023-as szezonban a WRT versenyzője lesz, ahol egy BMW M4 GT3-as autóval kísérli majd meg megnyerni a bathursti 12 órás viadalt, Maxime Martin és Augusto Farfus társaságában. Rossi, akárcsak idén, jövőre is a GT World Challenge Europe küzdelmein belül próbál érvényesülni az autózás világában. A rajtszám természetesen a #46-os.

 

Mutatjuk a 2023-as rajtszámokat!

Elég nagy volt ebben a szezonban is a jövés-menés pilótafronton - talán nem akkora mint a csapatfőnökök közt ezen a héten -, de így is érdemes egy pillantást vetni arra, ki hol és milyen rajtszámmal vág neki a 2023-as szezonnak, hiszen lesz két újoncunk, egy visszatérünk és Nyck de Vries személyében egy tavalyi beugró is versenyzői ülést kapott a következő évre.

F2: holland csapathoz igazolt a holland versenyző

A Van Amersfoort Racing színeiben folytatja Formula-2-es pályafutását Richard Verschoor. A holland pilóta 2021-ben mutatkozott be az F1 előszobájának számító sorozatban, ahol eddig a Trident csapatánál versenyzett. Debütáló évében és idén is nyert egy-egy versenyt már, a 2022-es szezont a 12. helyen zárta, három további dobogós helyet gyűjtve. Verschoor egyébként már kipróbálta a csapat autóját, az Abu Dhabiban tartott szezon utáni teszten vezette a VAR egyik járművét.

 

Az F1-es szezon legviccesebb pillanatai

Idén is volt miből válogatnia az F1 YouTube-csatornáját kezelő személyzetnek, amikor a szezon leghumorosabb momentumait kellett összezsúfolniuk mindössze öt és fél percbe. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Itt az első 2023-as autóbemutató időpontja

A csapatok már olyannyira a következő évadra készülnek, hogy az első közülük bejelentette 2023-as szezonindító eseményének időpontját: a Fernando Alonsóval erősödő Aston Martin február 13-án, hétfőn prezentálja versenygépét főhadiszállásán, Silverstone-ban.

A rendezvény élő esemény lesz, limitált közönséggel, de természetesen élőben közvetítik a csapat közösségi médiás felületein. A bejelentés szerint a konstruktőri hetedik helyezett bemutatja az AMR23-at, a jövő évi modellt, de ne lepődjünk meg, ha a megszokott gyakorlatnak megfelelően csak egy bemutatóautót látunk, esetleg az idei versenygépet 2023-as fényezéssel: a bahreini tesztig tíz nap lesz még hátra, a csapatoknak pedig nem érdekük, hogy a riválisok ilyen korán láthassák és tanulmányozni kezdhessék új konstrukciójukat.

Írjuk fel a naptárakba: február 13., Aston Martin!

Az utánpótlás-kategóriák legnevesebb csapatai szálltak be az új női sorozatba

Bejelentették a kizárólag női mezőnyből álló F1 Academy csapatait: öt istálló, az ART, a Campos, a Carlin, az MP Motorsport és a Prema három-három autója alkotja a 15 fős mezőny 2023-ban.

Az istállók mindegyike komoly eredménylistával rendelkezik alacsonyabb kategóriákban, 2022-ben is sikeresek voltak: az MP Motorsport először nyert egyéni és csapatbajnoki címet a Formula-2-ben, utóbbi értékelésben a Carlin lett mögötte második. A Formula-3-ban az ART nyerte az egyéni, a Prema a csapatbajnoki címet. A Campos szerényebben szerepelt a két F1 alatti kategóriában, de egy spanyol F4-es bajnoki címet begyűjtött.

A hét fordulóból álló F1 Academy a női pilóták számára jelent ugródeszkát: a cél, hogy a versenyzők feljebb léphessenek a W Series, az F3 vagy az F2 szintjére. A másik női sorozat eltérő koncepcióval működik: a W Seriesben nincsenek valódi csapatok, a technikai felkészítést egy stáb végzi.

Alonso a Formula-E felé terjeszkedik

Fernando Alonso 2022 márciusában alapította meg képviseleti ügynökségét, az A14 Managementet. A spanyol pilóta célja az volt a cég indításakor, hogy fiatal versenyzőket karoljon fel, akár már a gokartozás szintjéről. Ez a hozzájárulás megvalósulhat akár a fizikai felkészülés formájában, akár a pénzügyi döntések meghozatalában. Az ügynökség megalkotásakor az F2-ben versenyző Clement Novalak és az azóta spanyol F4-es bajnoki címet szerző bolgár, Nikola Tsolov csatlakozott, majd később az F3-ban idén egy teljes szezont lehúzó Pepe Martíval bővült a támogatottak köre.

Kilenc hónappal később a Formula-E felé nyitott a spanyol, ugyanis Maximilian Günther is csatlakozik a kétszeres világbajnok pártfogoltjaihoz. Az elektromos sorozat következő idényében a német a szériához 2023-tól csatlakozó Maserati színeiben versenyezhet majd, csapattársa Edoardo Mortara lesz. Alonso az A14 Management közösségi oldalain jelentette be a 25 éves pilóta belépését: „Maximilian Günther, üdvözöllek a családban!”

 

A Ferrari kiterjesztette szponzori kapcsolatait

A Ray-Ban logói már 2016 óta feltűnnek a Ferrari F1-es felületein, köszönhetően a márka tulajdonosával kötött partneri megállapodásnak, melyet január 1-től kezdve az eddigieknél is jobban kibővítenek a maranellóiak sajtóközleménye szerint. Az EssilorLuxottica cégével kötött friss szerződés értelmében az emblémák a WEC-ben és a GT-versenyeken is megjelennek majd a gyártó autóin és ruházatain. „Mától kezdve a Ferrari új célok elérésére készül az EssilorLuxottica vállalatával. Az első, kizárólag Ferrari márkájú szemüvegcsaládtól kezdve az előttünk álló motorsport-szezonokban a pályákon ránk váró kihívásokig” - mondta Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója.

Újabb ismert nevekkel bővült a Bajnokok Tornája mezőnye

A Race of Champions 2023-ban Január 28-29-én került megrendezésre, az eseménynek pedig a Svédországban található Pite Havsbad ad otthont. Néhány ismert versenyzőről már korábban is tudni lehetett, hogy résztvesz a futamokon, a minap pedig újabb három nevet jelentettek be a szervezők. A rendezvényen ugyanis elindul az IndyCar tapasztalt versenyzője,Felix Rosenqvist, de a WRC nagymenője, Thierry Neuville, a Formula-2 idei bajnoka, Felipe Drugovich, valamint a korábbi F1-es pilóta, David Coulthard és a Le Mans-i 24 órás igazi legendája, Tom Kristensen is rajthoz áll a tegnapi közlemény szerint. 

Pato O'Ward tovább kergeti az F1-es álmot

Még mindig abban reménykedik a McLaren IndyCar-pilótája, hogy egy napon szerződést kap a Formula-1-ben. A mexikói versenyző idén Abu Dhabiban vezethette az istálló F1-es autóját, akkor elárulta, reméli nem utoljára jutott ilyen lehetőséghez, most pedig a RACER-nek beszélt további terveiről. „Az IndyCar egyik pilótájaként több szezonban is harcban voltam a bajnoki címért, és imádom a sorozatot, mert a világ egyik legjobb versenyzési formája, de lehet, hogy egyenesen a legjobb az izgalmak szempontjából. Ugyanakkor én az F1-en nőttem fel, erről álmodoztam. Sokakhoz hasonlóan én is ennek köszönhetően szerettem bele az autósportba, szóval még mindig szeretnék Formula-1-es pilóta lenni. Hogy ez mikor következhet be? Nem tudom, de most egy nagyszerű csapat van mögöttem” – mondta O’Ward.

A Ferrari már csak Vasseur szakértelmében bízhat a Sky Sports F1-es riportere szerint

Egészen őrülten alakul az év utolsó hónapja, miután több istállónál is fontos változások álltak be a csapatfőnök személyét illetően. A Ferrari például a korábbi pletykálnak megfelelően megköszönte Mattia Binotto munkáját, helyét pedig az a Frederic Vasseur foglalhatja el, aki mostanáig az Alfa Romeo alakulatát vezethette. Ted Kravitz szerint a maranellóiak ezzel a lehető legjobb döntést hozták, egyúttal a legfontosabb lépést tették meg ahhoz, hogy legyőzhessék a Red Bull csapatát. „A legfontosabb lépést a Ferrari tette meg. Szeretnének harcba szállni a bajnoki címért a Red Bull ellen. Ami döntő fontosságú, hogy Vasseur ismeri a Ferrarit és jó kapcsolatban áll a legfőbb bajnoki kihívóval és sztárjával, Charles Leclerc ugyanis korábban együtt dolgozott vele a Saubernél, szóval ez egy jó megoldásnak tűnik. Az egyetlen dolog, ami igazán megmaradt nekik, hogy reménykedjenek Frederic Vasseur képességeiben az előre lépéshez” – mondta el a közismert riporter.

Így zajlott a Formula Podcast első közönségtalálkozója

Sokáig kellett várni rá, de végre sor került a 2020-ban útjának indult Formula Podcast első közönségtalálkozójára – melyet egybekötöttünk a kiadó két évkönyve, a Száguldás és cirkusz 2022, valamint Autósport évkönyv 2022 bemutatójával.

Kiválasztotta F1-es rajtszámát Nyck de Vries, újra a Hondával nevezett a Red Bull

Az FIA kiadta a hivatalos 2023-as nevezési listát, amely egy eddig nem ismert információt is tartalmaz: az AlphaTauri újonca, Nyck de Vries a #21-es állandó rajtszámot választotta Formula-1-es pályafutására. A holland korábban a Formula-E-ben a #17-est használta, de ezt a számot Jules Bianchi tiszteletére visszavonultatták. A Williams beugrójaként Monzában De Vries a #45-össel versenyzett, de ez nem választott szám volt, hanem a csapat tesztpilótájának kijelölt száma, akárcsak a #41-es, amely az Abu Dhabi teszten került fel az AlphaTaurira.

A két másik újonc rajtszáma is megtalálható a listán: a williamses Logan Sargeant a #2-es, a mclarenes Oscar Piastri a #81-es állandó számot használja a Formula-1-ben – de ők korábban már közölték választásukat.

A nevezési lista pedig rejt még egy érdekességet: úgy fest, hogy hivatalosan is vége a színjátéknak, a Red Bull már nem a Red Bull Powertrains, hanem a Honda Red Bull Powertrains motorjait használja.

 

A Japánba küldött Liam Lawson dobna egy Gaslyt

A Formula-2 bronzérmese Japánban folytatja pályafutását, a hondás Mugen csapat versenyzője lesz a Super Formulában. Egy korábbi Red Bull-védenc, Pierre Gasly is szerepelt ebben a szériában a GP2 megnyerése után 2017-ben, ráadásul kiváló szezont teljesített, másodikként zárta az összetettet csupán fél pont lemaradás. Hasonló teljesítmény Lawson célja is:

„Abszolút megvalósíthatónak érzem. Egyetlen okkal vagyok itt, és kiváló a helyzetem, a megfelelő csapat áll mögöttem. A cél így a harc a bajnoki címért” – idézi a Motorsport Lawsont. Az új-zélandi hozzátette: „Nem akartom még egy szezont az F2-ben. Pár éve figyelem a bajnokságot, főleg akkor követtem, amikor Nick Cassidy ott szerepelt. Külső szemlélő számára, most pedig saját tapasztalat alapján is jobb ugródeszkának tűnik az F1-hez. A végcélom pedig, hogy szerepeljek az F1-ben.”

Gaslynak sikerült Super Formulában nyújtott teljesítményével kiérdemelnie az F1-es ülést, már az említett 2017-es szezon végén beült a Toro Rossóba, ahol állandó versenyző lett a folytatásban. Lawson szándéka ugyanez: elmondta, megérti, hogy az AlphaTauri választása most nem rá, hanem Nyck de Vriesre esett, a következő évben pedig be akarja bizonyítani, megérdemli az ülést.