Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/3725
A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!


A koronavírus gyászt hozott az év végére az Andretti családba
https://formula.hu/parc-ferme/27683
Az 1978-as Formula-1-es világbajnok Mario Andretti december 31-én tudatta a világgal a szomorú hírt, miszerint 80 éves korában elhunyt ikertestvére, Aldo. Halálát a koronavírus-fertőzés szövődményei okozták.
Az ikrek 1940. február 28-án akkor olasz földön, a ma Horvátországhoz tartozó Motovunban születtek, majd 15 éves korukban vándoroltak családjukkal az Egyesült Államokba, ahol az Olaszországban látott autóversenyek élményei által inspirálva maguk is versenyezni kezdtek, először a lakhelyük közelében található murvás oválpályán. Aldo azonban pár év múlva Hatfieldben súlyos balesetet szenvedett, tíz napra kómába esett és járni is újra kellett tanulnia. Bár felépülése után még megpróbált visszatérni, néhány további baleset után felhagyott a versenyzéssel, és testvérét kezdte támogatni, aki az óceán mindkét oldalán komoly sikereket ért el, az F1-es világbajnoki cím mellett az IndyCar elődjének számító sorozatokban négy bajnoki címet szerzett, 1969-ben pedig az Indy 500-at is megnyerte.
"Félig én is meghaltam vele" - írja közösségi oldalán életének legfőbb cinkostársáról, testvéréről Mario Andretti.
Aldo Andretti, my loving twin brother, my partner in crime and my faithful best friend every day of my life was called to heaven last night. Half of me went with him. There is no eloquence. I'm shaken to my core. pic.twitter.com/NJ3fZxklNo
— Mario Andretti (@MarioAndretti) December 31, 2020
Lesz-e MotoGP-teszt februárban Sepangban?
https://formula.hu/parc-ferme/27681
Az eredeti tervek szerint február 19-től 21-ig tartana a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájának első 2021-es tesztje (amelyet néhány nappal korábban egy a tesztcsapatok számára kiírt shakedown előzne meg), de mint elég sok minden a jelenlegi helyzetben, ennek megrendezése körül is rengeteg a kérdőjel a koronavírus-járvány miatt. A legnagyobb gondot a beutazási korlátozások jelentik: Malajziában pillanatnyilag legalább hétnapos karantén vár mindenkire, s utána is csak negatív PCR-teszttel lehet elhagyni azt.
Ez értelemszerűen a MotoGP-sek számára komoly gondot jelentene, de a Motorsport.com úgy tudja, hogy a Dorna azon dolgozik, hogy elérje a helyi hatóságoknál, hogy a mezőny – még tovább csökkentett létszámmal – enyhébb előírások mentén léphessen be az ázsiai országba. Mindezt a MotoGP által már a 2020-as idény során is alkalmazott buborékos rendszerrel kívánják megvalósítani. Segítségükre lehet állítólag a maláj pálya korábbi vezetője, Razlan Razali, aki a Petronas SRT Yamaha csapatfőnöke (ezért is mondott le korábbi posztjáról).
Az idézett szaklap szerint napról napra javulnak az esélyek, mindenesetre amennyiben a sepangi teszt meghiúsul, úgy a hírek szerint Jerezben pótolná a MotoGP az első kollektív gyakorlást. A mezőnyre egyébként március 10-től 12-ig Katarban is várna még egy teszt, két héttel megelőzve az ugyanott sorra kerülő, március 28-ra kiírt évadnyitót. A hírek szerint ez nincs veszélyben, viszont az áprilisi amerikai fordulók sorsa kérdéses lehet: amennyiben nem tudnak utazni a versenyzők Austinba és Termasba, úgy ismét Portimao juthat szerephez (a portugál pálya mellett az indonéz Mandalika Street Circuit és az orosz Igora Drive szerepel még hivatalos tartalékként a 2020-as naptárban, ám előbbi még nincs kész, míg utóbbi beugrására állítólag a kieső Brno helyén van jó esély).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Ha már elvonási tüneteid vannak, elevenítsd fel az F2-es és F3-as szezonokat!
https://formula.hu/parc-ferme/27682
A Formula-1 két kísérőszériája igencsak izgalmas idényt futott 2020-ban – íme, a hivatalos összefoglaló a két bajnokság legjobb pillanataiból (a videók a YouTube-ra átkattintva indulnak!):
Holnap már kezdődik a 2021-es Dakar: Ez lesz a közel 8000 kilométeres útvonal
https://formula.hu/parc-ferme/27676
Szombaton egy 11 kilométeres prológgal veszi kezdetét a Dakar Rali, amelynek első tényleges szakaszára vasárnap kerül sor.
A viadal Dzsiddából indul, és 12 nappal később a Vörös-tenger partján fekvő városba érkezik vissza. Két körszakasz szerepel az itinerben, az állomások között pedig sok a tavalyról ismerős helyszín. Köztük van a főváros, Rijád, a pihenőnap helyszíne, Ha'il, továbbá Neom és Al-Ula, ennek ellenére a közel 8000 kilométeres útvonal teljesen megújult, egy ismeretlen kihívás vár a 440 regisztrált résztvevőre januárban.

Ki hány leggyorsabb kört futott 2020-ban?
https://formula.hu/parc-ferme/27680
Aligha meglepő, hogy a futamon elért leggyorsabb körök terén is Lewis Hamilton volt a legjobb a 2020-as szezon során, de a fölénye itt kisebb, mint a győzelmek (11) és pole-ok (10) tekintetében. Max Verstappen három versenyen futott leggyorsabb kört, míg Valtteri Bottas csak kétszer – ugyanannyiszor, mint Lando Norris és Daniel Riccardo. Rajtuk kívül Carlos Sainz és George Russell iratkozott fel még a listára, utóbbi természetesen mercedeses beugrása alkalmával.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Barrichello streamelni próbált, de a kutyájának más elképzelései voltak
https://formula.hu/parc-ferme/27679
Az F1-től már csaknem egy évtizede visszavonult, de virtuálisan mai napig aktív Rubens Barrichello élőben szerette volna közvetíteni a szimulátorozását, a kutyája azonban azt akarta, hogy inkább rá figyeljen a brazil – a videó alapján ő győzött:
Rossi visszatérésétől Miller esős bravúrjáig – tíz emlékezetes MotoGP-győzelem az elmúlt tíz évből
https://formula.hu/parc-ferme/27678
A MotoGP YouTube-csatornája top 10-es rangsort készített az előző tíz év győzelmeiből. Az nem teljesen világos, hogy pontosan mi volt a rendszerezési szempont, hiszen azért voltak az alábbi listában szereplőknél meglepőbb vagy épp nagyobb csatában eldőlők is, de talán azt vették figyelembe, mely sikereknek volt a legkomolyabb jelentősége. S így érthető, miért került be az összeállításba például Cal Crutchlow első diadala, amellyel a britek 35 éves átkát szakította meg, vagy épp Marc Marquez első győzelme, amellyel a legfiatalabb futamgyőztes lett a királykategóriában. A videó a YouTube-ra átkattintva nézhető meg:
Egy zavarba ejtő közös fotó: Mikor írt alá a Red Bull-lal Perez?
https://formula.hu/parc-ferme/27677
A Red Bull az Abu Dhabi Nagydíjat követő pénteki napon jelentette be, hogy Sergio Perez lesz 2021-es versenyzője: a hivatalos álláspont szerint csak azt ezt megelőző napokban döntöttek pilótájukról – ezt támasztja alá, hogy Nico Hülkenbergnek is csak az utolsó pillanatban szóltak, hogy nem őt választották.

A bejelentéssel egyidejűleg tettek közzé egy fotót, amelyen Perez látható a Red Bull Racing fejesei, Christian Horner és Helmut Marko társaságában. Az Internet szemfüles népe azonban a háttérben levő függöny alapján kiszúrta, hogy a fotó a Yas Marina pályán található hotelban készült. Sőt mi több, minden bizonnyal vasárnap, hiszen Perez ugyanazt az inget viselte, amit a verseny után, mikor Sebastian Vettellel sisakot cseréltek. Ezek szerint már a szezonzáró hétvégéjén eldől a Perez–Red Bull házasság – aminek apropóján elkészült a közös fotó is –, holott a csapat álláspontja szerint ekkor még javában mérlegeltek? Helmut Marko így magyarázta a látszólagos ellentmondást:
„Nem egy fotótól függ egy szerződés aláírása. Akkor csak találkoztunk, még semmi sem volt száz százalékosan biztos. A képet arra az esetre készítettük, ha szükség lesz rá. Manapság elektronikusan is alá lehet írni” – mondta a Motorsport.com-nak Marko. A tanácsadó beismerte, a fotón több árulkodó jel szerepelt: „Perez ugyanazt a pólót viselte, mint amikor Vettel átadta a sisakját. Ez még jobban elárult minket, mint a függöny…”

Már március közepén elkezdődik a hazai autósportszezon
https://formula.hu/parc-ferme/27675
Összeállította a 2021-es versenynaptár tervezetét az MNASZ. Eszerint március 13-14-én tartják az első hazai autósporteseményeket, az Orfű Ralit és egy gokartversenyt Kecskeméten. Március 27-28-án beindul a Rali1 szezonja Salgótarjánban, egy héttel később pedig a ralikrosszé Máriapócson. Április 16-18-án a Hungaroringen is elkezdődik a versenyek sora a Laptiming Kupával.
A legfontosabb versenyidőpontok, amelyek egy rajongó naptárából sem hiányozhatnak, a Formula-1-es Magyar Nagydíj augusztus 1-jén, a WTCR május 16-án, valamint a Rally Hungary október 22-24-én. Összesen 77 versenyidőpont szerepel a naptárban – reméljük, ezúttal már semmilyen vírushelyzet nem fogja felülírni a terveket.
Az MNASZ naptártervezete itt érhető el.

Horner négyéves kisfiának mindegy, csak zöld legyen és motor hajtsa
https://formula.hu/parc-ferme/27674
A közösségi médiában legaktívabb F1-es csapatfőnök mindenképpen Christian Horner, aki a szabadság alatt szívesen osztja meg a családjával töltött pillanatokat is a követőivel. Ebből derül ki, hogy az énekesnő Geri Halliwell-lel közös kisfiuk, a 2017 januárjában született Monty - alighanem erős atyai sugallatra - máris ismerkedik a motoros járművekkel. Egyik nap még a karácsonyra kapott kis quaddal köröznek a kertben, a következőn pedig már egy traktorral ismerkednek közelebbről. Talán a karrierút már ki is van kövezve számára a műszaki ágazat felé, már csak a méretről kell dönteni...


Sainz-mesterkurzus: így hámozd át magad egy gokartos mezőnyön
https://formula.hu/parc-ferme/27673
"Tűnődtél már valaha azon, hogyan boldogulna egy F1-es versenyző egy beltéri gokartpályán az utolsó helyről indulva? Így csinálja a smooth operator" - írja Carlos Sainz az alábbi videóhoz, amelyben megnézhetjük, ahogyan két perc alatt - a felgyorsítások nélküli videóban 3 perc alatt - a 16. helyről az élre küzdi magát.
Ever wondered how an @F1 driver would do on a normal indoor go kart center starting last? Here is how the smooth operator does. @CSainz_Karting
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) December 30, 2020
-#Carlossainz pic.twitter.com/cOhJJEi9gE
Leclerc nem találta ki Vettelt, pedig ott ült vele szemben
https://formula.hu/parc-ferme/27672
Sebastian Vettel távozásával alighanem utolsó epizódjához érkezett Ferrari 2020-as játéksorozata, amelyben a csapat két idei versenyzője mérte össze tudását és ügyességét különféle feladatokban. Ezúttal igazi fináléhangulatot teremtve a mezőny összes versenyzőjét bevonták, még ha csak játékkártyákon is, Vettelnek és Leclerc-nek ugyanis barkóbázva kellett kitalálnia, hogy társuk kinek az arcképét választotta. Csak külsőbeli tulajdonságokra lehetett rákérdezni, Vettel viszont hiába próbált rávezetni arra, hogy ő a megfejtés, amikor még a szemüvegét is levette, miután Leclerc a kitalálandó versenyző szemszínére kérdezett rá...
Így alakult az F1-es futamgyőztesek listája 1950 óta
https://formula.hu/parc-ferme/27671
Az F1 Instagramja egy infografikával mutatta meg, hogy az első versenytől kezdve hogyan alakult a győztesek sorrendje:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hamilton mellett Roscoe-nak is mozgalmas éve volt
https://formula.hu/parc-ferme/27670
Akárhová ment a világbajnok, kedvenc kutyája vele tartott:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ferrari-orr helyett Mercedes-orr kerül az Alfa Romeókra?
https://formula.hu/parc-ferme/27669
Úgy tűnik, hogy kevésbé lesz szoros a kapcsolat a Ferrari és az Alfa Romeo (Sauber) között a jövőben, legalábbis a hinwilliek már beszéltek arról, hogy más felé néznének - mint ahogy a Ferrari is inkább a Haasban látja a potenciális második számú csapatot, ezért oda ült be Mick Schumacher és több értesülés is arról szól, hogy Günther Steinerék az igazi "kiszolgálók". Az Alfa könnyen lehet, hogy visszaalakul Sauberré a nevében is - az mindenesetre érdekes, hogy a fejlesztést merre viszik.
Az olasz Motorsport ugyanis úgy tudja, hogy az Alfánál az autó kialakításánál hátat fordítanak a Ferrarinak - Fred Vasseurék a Mercedes által kitalált orrkúpot preferálják és ahhoz fogják igazítani az autó elejét. Az első tengely tapadása komoly probléma a Ferrarinál, de az olaszok egyelőre kitartanak a koncepció mellett - ők, a Haas és a Williams használja még az orrkúp többiektől eltérő verzióját, azt, amit eddig az Alfa is alkalmazott.
Az új orrnak viszont még át kell mennie az FIA töréstesztjén, mielőtt bevetik.

fotó: dppi
Mennyire emlékszel a MotoGP 2020-as szezonjából?
https://formula.hu/parc-ferme/27668
Ha szeretnéd próbára tenni tudásod a gyorsaságimotoros-világbajnokság őrült 2020-as idényével kapcsolatban, akkor legújabb kvízünket neked találták ki: játssz IDE vagy a képre kattintva!
Videó: A 2020-as F1-es szezon – mémként elmesélve
https://formula.hu/parc-ferme/27665
Mi sem mutatja jobban, hogy a Formula-1 új vezetése felismerte a közösségi média fontosságát, mint az alábbi összeállítás Spaniel Ricciardóval, Hülkenbackkel, Baldo Norrisszal és a többiekkel (a videó a YouTube-ra átkattintva nézhető meg!):
Inkább a Ferrariban látná Perezt a világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/27666
Elismerő véleménnyel van a Red Bull új szerzeményéről, Sergio Perezről 1996 világbajnoka, Damon Hill. A brit szerint azonban egy másik csapatba jobban illene a Szahíri Nagydíj futamgyőztese: a Ferrariban tudná elképzelni Perezt.
„Nagyszerű igazolás, de már jó ideje mondom, hogy szívesen látnám a Ferrarinál. Azt látom, hogy erősen hozza az eredményeket az aktuális csapata számára, szemlátomást nem politizál és nagyon szeretik. Nagy hatást tett rám az első Mexikói Nagydíjon, ahol agyondolgozta magát, mert ő volt a helyi hős, mégsem tűnt el a mosoly az arcáról. Mindenkinek megadta, amire vágyott, ezért volt olyan nagy a lelkesedés Mexikóban. Akkor arra gondoltam, ha egy Ferrariba ültetnék, teljesen megvadulnának az emberek. Egész Amerika megőrülne érte” – mondta az In The Pink podcastben Hill, aki arról is beszélt, a Red Bullnak hallgatnia kell Perezre, mert tapasztalatából kifolyólag értékesebb tanácsokat adhat az autófejlesztésben, mint Verstappen.

Koronavírus-fertőzés miatt kórházba került a legendás MotoGP-csapatfőnök
https://formula.hu/parc-ferme/27667
Nem túl jó hírek érkeztek Olaszországból: helyi lapok egybehangzó értesülései szerint elkapta a koronavírus-fertőzést Fausto Gresini. A korábbi 125 köbcentis világbajnok, akinek a csapata jelenleg a gyorsaságimotoros-vb mindhárom kategóriájában érdekelt – sőt, a MotoGP-projektjük kapcsán nemrégi hír, hogy 2022-től újfent teljesen független istállóként, nem pedig az Aprilia gyári alakulataként folytatják –, a hírek szerint karácsony előtt nem sokkal észlelte magán az influenzaszerű tüneteket, utána mutatták ki nála a fertőzést. Mivel az állapota az utóbbi napokban valamelyest rosszabbodott, elővigyázatosságból kórházba szállították Gresinit, ahol folyamatosan megfigyelés alatt tudják tartani.
Nem Gresini az első a MotoGP világából, aki elkapta a koronavírust: Valentino Rossi, Jorge Martin és Iker Lecuona, valamint számos csapattag kénytelen volt versenyeket kihagyni a 2020-as évad során emiatt.
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Raikkönenék mindent megtettek, de az autó nem engedett többet
https://formula.hu/parc-ferme/27659
4-4 pont, ennyi csak, mi jutott Kimi Raikkönennek és Antonio Giovinazzinak a 2020-as F1-es szezonban. Érdekes módon a konstruktőri helyezésük ugyanúgy a 8. lett, mint egy évvel korábban, a relatív teljesítmény terén viszont látványos visszaesés volt tapasztalható a hinwiliektől. Az Alfa Romeo a podcastunk évértékelőjében is a nyolcadik pozícióba került, alább pedig próbáltuk is kielemezni a csapat vívódását a sereghajtók között.
