DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 20. szombat

Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája

A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!

heidfeld_2001_pod

heidfeld_2011_pod

 

Ezek voltak az év legdurvább balesetei

Sokáig várt vele az F1-es YouTube-csatorna, de végül elkészítette a tízes válogatást a szezon legdrámaibbnak titulált baleseteiről. Valószínűleg nem lőjük le a poént, ha eláruljuk, Romain Grosjean bahreini horrorja került az első helyre. De ezen kívül is voltak bőséggel olyan csattanások, amiket nézni is fájt. (A videó a YouTube-ra átkattintva indul.)

Vajon hogy töltötte Mattias Ekström és Tom Coronel a szünnapot a Dakaron? Versenyzéssel

Ha már az igazi autók pihentek, akkor elő lehetett venni a távirányítós verziókat - így lehet feltöltődni a Dakaron az első hét után...

Kiderült egy fontos dolog Hamilton szerződésével kapcsolatban

Továbbra sem került aláírás Lewis Hamilton új szerződésére, egyes pletykák szerint a Mercedes nem akarja kifizetni a kért összeget, de mivel a csapat tulajdonosa a gyártón kívül Toto Wolff és az Ineos is, így ebben nem dönthet egyedül. Az Ineosszal kapcsolatban sokan azt gyanítják, hogy a befektetése érdekében kifizeti Hamilton kérését gond nélkül, most azonban azt mondta Jim Ratcliffe, a cég vezetője, hogy nem, nem fognak beleszólni ebbe az ügybe. Hozzátette, hogy Hamilton szerződése teljes egészében Toto Wolff döntésén múlik, ő fogja megmondani, hogy mi lesz a vége - ők egyébként (a cég) továbbra is úgy gondolják, hogy Hamilton a mezőny legjobbja annak ellenére, hogy hány éves.

00120030_332

fotó: dppi

Dobogón végeztek kategóriájukban Rossiék a Gulf 12 óráson

Nem idegen Valentino Rossitól az autóversenyzés, s ahogy az előző télen, most is elindult a Gulf 12 óráson, amelyet azonban most nem decemberben és nem Abu Dhabiban, hanem január elején és Bahreinben rendeztek. Az nem változott, hogy ezúttal is féltestvére, a MotoGP-ben idén debütáló Luca Marini, valamint jó barátja, Alessio „Uccio” Salucci volt a két társa, s ismét egy Ferrari 488 GT3-ast vezettek, amely természetesen a #46-os rajtszámot viselte.

Az időmérő után a nyolcadik helyről várhatták a két hatórás részletben lefutott verseny rajtját Rossiék, akik rögtön a start után javítottak néhány helyezést, majd egy áthajtásos büntetést is letöltve (a bokszutca-kijáratnál hajtották át a fehér vonalon) végül a negyedik helyen értek célba a 12 autót számláló mezőnyben. A Pro Am kategóriában, amely az indulók felét adta, ez harmadik pozíciót, azaz dobogót jelentett a „Doktor” és társai számára.

rossi-gulf-12h

Flavio Briatore szerint jó lehet az Alpine új vezére, Alonsónak csak egy jó autó kell

Többen is úgy vélik, hogy a Suzuki MotoGP-csapatától érkező Davide Briviót hátráltatni fogja a tapasztalatlansága a Formula-1-es csapat irányításában, de Flavio Briatore, az istállót világbajnoki címekig juttató korábbi szakember szerint ez nem lesz probléma. Mint mondta, az F1-es szerepvállalása előtt neki sem volt tapasztalata, versenyt sem nézett, aztán mégis sikeres tudott lenni. Hozzátette, hogy azon a poszton az embereket kell jól kezelni, ezt pedig Brivio biztosan jól csinálta a Suzukinál, úgyhogy pár hónap alatt mindent meg fog tanulni, amit kell - biztos, hogy jó okkal választotta őt a Renault (Alpine).

Ami pedig Fernando Alonsót és az ő kezelését illeti: szerinte addig semmilyen gond lesz, amíg az autó hozza az Alonso által elvárt szintet. Ez a sportág a nap végén nem szól másról, mint arról, hogy kié a leggyorsabb autó - ha az Alpine jól fog teljesíteni, akkor abból Alonso is ki fogja hozni a maximumot és semmilyen probléma nem lesz a pilótával.

bria

fotó: dppi

A USF1 és a Stefan GP voltak az F1 legnagyobb szélhámosságai(?)

A Formula Podcast legutóbbi adásában a bukott F1-es projektettel foglalkoztunk - szóba kerültek bizonyos szélhámosságok is, amelyeknek komolysága körül azért joggal vetődnek fel kérdőjelek...

A vonatkozó rész 23:10-től meghallgatható!

Bekeményítenek a kanadai F1-es szurkolók, akik fél éve a pénzükre várnak

Petíciót indítottak a pénzük visszaszerzése érdekében azok a rajongók, akik jegyet vásároltak a meg nem rendezett 2020-as Kanadai Nagydíjra - írta a grandprix247.com. A montreali F1-es futam sok más helyszínhez hasonlóan a világjárvány kitörése következtében maradt el úgy, hogy arra számos rajongó hónapokkal a történtek előtt jegyet vásárolt. A verseny szervezői a futamtörlés hivatalos bejelentése után biztosítottak mindenkit arról, hogy a 2021-es versenyre automatikus belépést kapnak, de ha ezzel nem kívánnak élni, akkor visszakapják a belépő árát.

Ez tavaly júliusban volt, és különböző források szerint sokan még mindig a pénzükre várnak, ami általában 100 ezer forintos nagyságrendre rúg.

00119010_888

Fotó: DPPI

A középső ujj, mint egyezményes jel az F1-ben

Mindannyian tudjuk, a Formula-1-ben mennyire érzelemdús, adrenalinnal túlfűtött helyzetek alakulhatnak ki. A pilóták pedig - ezt hajlamosak vagyunk időnként elfelejteni - hozzánk hasonlóan szintén emberek, akiknél időnként elgurul a gyógyszer. Ilyen pillanatokról mutatunk most egy válogatást, avagy nézzük, az utóbbi két évtized során ki mutogatta a leggyakrabban a középső ujját másoknak.

Tudatánál van és stabilabb, de továbbra is súlyos a koronavírusos MotoGP-csapatfőnök állapota

Újabb tájékoztatást adott Fausto Gresini csapata a karácsony napjai során koronavírus-fertőzés miatt kórházba került főnökük állapotáról. A jó hír, hogy a korábban mesterséges kómában tartott Gresini immár magánál van, stabilabb az állapota, mint eddig, ugyanakkor egyúttal továbbra is súlyos.

„Fausto Gresini állapota továbbra is súlyos, de stabilabb” – nyilatkozta a kétszeres 125 köbcentis világbajnokot kezelő Dr. Nicola Cilloni. „Továbbra is szükséges a mesterséges lélegeztetés, hogy fenntartsuk a vér megfelelő oxigénszintjét. Ugyanakkor a stabil állapota lehetővé tette, hogy csökkentsük a nyugtatóadagját, így már tudatánál van. Ő egy igazi harcos és igazán együttműködő, ami sokat segít az orvosoknak a betegség kezelésében. A légzését leszámítva minden szerve megfelelően működik.”

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

fausto-gresini-dppi

Az idei Kínai Nagydíj sorsa is kérdésessé vált

Még a közelében sem járunk a 2021-es F1-es szezon kezdetének, máris arról szólnak a hírek, hogy az idei versenynaptár a járvány miatt tarthatatlan. A Motorsport szombaton arról számolt be, hogy a menetrend második állomásaként számon tartott Kínai Nagydíj szervezői az év második felére halasztanák a versenyüket. Úgy fogalmaztak, "rendkívül valószínűtlen", hogy az év első felében sor kerülhet rá. A kérésüket hivatalos formában benyújtották az F1 felé.

Ha ez célt ér, akkor a szintén bizonytalan sorsú Ausztrál Nagydíjjal együtt ez lesz a második futam, amit át kellene szervezni másik időpontra úgy, hogy az F1 tulajdonosai minden eddiginél sűrűbb és hosszabb, 23 állomásos versenynaptárat terveztek 2021-re. A nyári szünet vége és a december 5-ére kitűzött szezonzáró között mindössze négy szabad hétvége maradt fenn, így kérdéses, év végéig hogyan kaphatna minden pálya helyet.

00119005_111

Fotó: DPPI

Grosjean második házassággal viccelődik, miután újra felvehette jeggyűrűjét

Szépen, lépésről lépésre haladva gyógyulnak Romain Grosjean csúnya égési sérülései. A Bahreini Nagydíjon súlyos balesetet szenvedett pilóta számára fizikailag már csak a két kezén láthatósebek jelzik, mit is élt át november végén, de ezek is egyre halványulnak. Olyannyira, hogy a bal kezére vissza tudta venni a jeggyűrűjét, amivel kapcsolatban azzal viccelődött, hogy akkor ez egy újabb házasságnak felel-e meg. Ha annak nem is, de egy újabb életnek biztosan.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

Szalay Balázsék feladták a Dakart

Műszaki probléma miatt feladta a 2021-es Dakar Ralit a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros - jelentették be a szombati pihenőnapon Facebookon. Az Opel Dakar Team kettőse csütörtökön bukott egy nagyot, ami után helyrehozták az autót, de pénteken tíz kilométer megtétele után elszállt a négykerékmeghajtásuk, ami nélkül nem tudták volna teljesíteni a gyorsaságit. A pihenő helyszínére így aszfaltos úton érkeztek meg. Bár folytathatták volna a a versenyt, de az innentől elért eredményeik csak a napi értékelésbe számítottak volna bele, az összetettbe nem. Ráadásul elegendő tartalékalkatrésszel sem rendelkeznek, így a kiszállás mellett döntöttek.

Szalayiék számára messze nem ez volt a legélvezetesebb Dakar Rali. Már az első napon jelentős hátrányt szedtek össze, amikor eltört az Opel kormányösszekötője. Saját bevallásuk szerint ezt követően minden nap kínszenvedés volt.

 

Szalay: „Nem tudjuk folytatni…” Pokolian fájdalmas döntést volt kénytelen meghozni a Szalay Balázs, Bunkoczi László...

Közzétette: Opel Dakar Team – 2021. január 9., szombat

Elhunyt Ron Dennis korai támogatója és csendestársa, Tony Vlassopulos

89 éves korában elhunyt az üzleteiről és az versenyautókkal kapcsolatos megszállottságáról ismert Tony Vlassopulos. A görög származású üzletember volt az, aki az 1970-es évek elején anyagilag támogatta a Ron Dennishez köthető Rondel Racing F2-es csapatot, ami többek között Graham Hillel, Jody Schekterrel, Tom Pryce-szal és Tim Schenkennel is rajthoz állt a szériában. 1974-ben egy rövid ideig a Token Racinggel az F1-ben is kipróbálta magát, ám a csapat négy nagydíjrajtot követően új tulajdonoshoz került. Vlassopulos utolsó F1-es kalandja 1975-re datálható, amikor a James Hunttal versenyző Hesketh istállóját támogatta.

Brabhambt36

Schumacher elköszön a Mercedestől, Vettel énekel a Ferrarinak - a legjobb rádiós búcsúzkodások az F1-ben

Csapatváltások, visszavonulások, sportágból kikerülések - az elmúlt időszak tíz legjobb rádiós búcsúzkodását gyűjtötte össze az F1 Youtube-csatornája. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Hóban-fagyban is hajtják az elektromos ralikrossz-prototípust

Folytatódik a Kreisel elektromos hajtásláncának tesztelése, amely 2022-ben a WRX benzinmotorjait váltja fel. Habár tél van, a lehullott hó sem akadályozta meg, hogy a prototípus RX1e-et (egy Skoda Fabiát) meghajtsák a Red Bull Ringen. Erről mutatott a világbajnokság egy hangulatos videót.

Az osztrák cég által fejlesztett elektromos csomagról tudni érdemes, hogy két 250 kW-os motorból áll a két tengelyen, két inverterből és egy 52,65 kWh-s, 300 kg tömegű akkumulátorból (a GCK Energyvel közösen fejlesztve), innovatív hűtésrendszerrel ellátva. Az összteljesítmény 500 kW, azaz 680 lóerő lesz, duplája a már 2021-ben bemutatkozó RX2e autókénak. 

Az Aston Martin legutóbbi F1-es autója a bezúzás sorsára jutott

A Formula Podcast legfrissebb adásában az F1 bukott projektjei kerültek szóba, így nem kerülhettük ki a sportágba most visszatérő Aston Martin legutóbbi próbálkozását sem. A vonatkozó rész 01:07:35-től hallható!

Eljött ez az időszak is: nézz behavazott F1-es pályákat!

A Nürburgring – pontosabban annak Nordschleife része – már néhány napja, Spa-Francorchamps pedig a minap havazódott be, amelyről természetesen rögvest meg is osztottak pár képet a közösségi oldalakon:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nürburgring (@nuerburgringnordschleife) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nürburgring (@nuerburgringnordschleife) által megosztott bejegyzés

Szívesen látnátok a Porschét az F1-ben? Ez történt velük legutóbb!

Idei első podcast-adásunkban az F1 megbukott gyári projektjeiről volt szó, ami kapcsán a Porsche neve is felmerült. A német márka néhány éve fontolgatta a visszatérést a királykategóriába, ami sokak fantáziáját megmozgatta. Ha kíváncsi vagy, legutóbb hogyan alakult az F1-es projektjük, akkor hallgass bele adásunk vonatkozó, 46. percnél kezdődő részébe!

 

Már módosítják is a WRC-naptárt: egy futam kiesett, egy új jött a helyére

A mai napon hivatalossá vált, hogy nem tudják megrendezni az észak-írországi WRC-futamot 2021-ben, a helyére viszont bekerült az az Ypres Rali, amely már 2020-ban is beugrásra készen állt az átvariált versenynaptárban - aztán nagyjából két héttel a futam előtt mégis törölni kellett a rendezvényt a koronavírus második hulláma miatt. A belga verseny nagy hagyományokkal rendelkezik, de sosem volt még WRC-futam, sőt, az ország máshol sem rendezett még rali-vb-s eseményt. Az Ypres Ralira augusztusban kerül sor.

Szintén újítás lehet, hogy a betervezett, de már most törölt Svéd Rali helyett egy finn futam kerülhet be a naptárba jövő hónapra annak érdekében, hogy a sorozat ne maradjon havas forduló nélkül.

A szezon két hét múlva, Monte-Carlóban kezdődik jelen állás szerint.

080121_Ypres_ThierryNeuville-Ypres-2019_001_2f196_f_1400x788

fotó: wrc.com

Mostantól bárki beülhet Takuma Sato 2002-es Jordanjébe

Pályanapozásra vált elérhetővé a Jordan egyik 2002-es F1-es autója - közölte a Racefans. A Takuma Sato által használt gépet Nagy-Britanniában, a Londontól észak-nyugatra fekvő Bovington Repülőtéren bárki kipróbálhatja, aki kifizeti a 999 fontos beugrót. Ez egy ötórás elméleti tanfolyamot és 10 kört foglal magában.

Az autóban a jobb vezethetőség és fenntarthatóság érdekében nem a Honda V10-ese, hanem egy 3 literes Judd-erőforrás működik, ami 235 lóerővel gyengébb a 835 lóerős eredeti motornál. A karosszéria viszont versenyeken is használt darab, az üzemeltető pedig úgy tudja, ez az egyetlen működő Jordan EJ12-es a világon.

jordan-ej1201

Fotó: DPPI