DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd

F1 23: Verstappen, Alonso, Hamilton, Ferrarik

Megérkezett az utolsó frissítés az F1 23 című játék versenyzői pontszámaihoz: természetesen Max Verstappen zárt az élen, mögötte következik Fernando Alonso, Lewis Hamilton, majd a Ferrari két versenyzője. Rajtuk kívül Norris, Perez, Russell, Albon és Gasly került be az első tízbe.

f1-23

A frissítés (és egyúttal a szezon) legnagyobb előrelépője Oscar Piastri volt, aki a harmadik leggyengébb pontszámmal kezdte az „évet” júniusban, a két újabb egységgel viszont immár Esteban Ocont is beérte a 11. helyen, míg a legtöbbet, szintén két pontot Logan Sargeant veszítette, aki ezzel idén első és egyetlen versenyzőként 70 alá esett.

Az F1 23 decemberi pontszámai:

Max Verstappen 96
Fernando Alonso 93
Lewis Hamilton 92
Charles Leclerc 90
Carlos Sainz 90
Lando Norris 88
Sergio Perez 87
George Russell 87
Alexander Albon 86
Pierre Gasly 86
Esteban Ocon 85
Oscar Piastri 85
Daniel Ricciardo 84
Yuki Tsunoda 83
Valtteri Bottas 81
Guanyu Zhou 81
Nico Hülkenberg 80
Lance Stroll 80
Kevin Magnussen 78
Logan Sargeant 69


Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

Helyszíni: Robbantott Hamilton, hosszabbított a Hungaroring

Mámorban úszó Hamilton, bosszús Verstappen, újabb öt évre hosszabbító Hungaroring – Mészáros Sándor, a Formula.hu tudósítójának videós bejelentkezése a 38. Magyar Nagydíj időmérőjének napjáról IDE vagy a képre kattintva nézhető:

356982637_1311619366148062_7486367213627662653_n

10 ezer eurójába fájt a Haasnak egy dupla mulasztás a Hungaroringen

Pénzbírsággal sújtották az F1-es Magyar Nagydíjon a Haast. Történt ugyanis, hogy pénteki edzés után ugyan fizikailag visszaszolgáltattak a Pirellinek egy-egy szett intermediate gumit autónként, ám elektronikusan ezt nem jegyezték fel – márpedig ez szabálysértésnek minősül, így egyenként 5-5 ezer euróra büntették Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg abroncsai miatt az amerikai istállót.

Az időmérő után vizsgálták még Lance Strollt is, amiért a Q1-ben feltartotta a 13-as kanyarban Valtteri Bottast. A kanadai azonban megúszta szankció nélkül: a felügyelők úgy ítélték meg, hogy bár Stroll feltartotta a finnt, ebben szerepet játszott az utolsó kanyarokban kialakult tumultus is, amely miatt az Aston Martin versenyzője nem tudott lehúzódni az alfás elől a versenyívről.

f1-haas-hun

fotó: DPPI

„Érzelmileg már megvan” – Wolff Hamilton új F1-es szerződéséről

Annak ellenére, hogy a felek rendre elmondják, hogy csak idő kérdése, hogy nyélbe üssék Lewis Hamilton szerződéshosszabbítását a Mercedesnél, a bejelentésre még mindig nem került sor. Toto Wolff csapatvezető a Magyar Nagydíj helyszínén adott rövid és tömör helyzetjelentést arról, hogyan is állnak a tárgyalások: „A helyzet az, hogy még nem írtuk alá, de érzelmileg már kész van” – nyilatkozta a Sky Sports F1-nek.

Wolff szavai összhangban vannak azzal, amit Hamilton nyilatkozott még a csütörtöki sajtónapon a Formula.hu jelenlétében, ahol félig viccesen arról beszélt, hogy lehet, hogy majd csak a szezon végén írnak alá: „Lehet, hogy most az év végéig kell várnunk. Igazából nincs információm, amit megoszthatnék, a jogászok munkája ez. Nem vettem részt végig az egyeztetésekben, már az elején kiszálltam. A többi folyamatban lévő dolgomra akartam koncentrálni, így a csapat dolgozott rajta a háttérben. Nincs már egyeztetnivalónk, csak apróságok.”

f1-hungaroring-friday-20

Fotó: Ollé Iván

Szívesen visszafogadná De Vriest a Mercedes

Mindössze tíz futam után véget ért az F1-es kaland Nyck de Vries számára, miután a Magyar Nagydíjtól kezdve már Daniel Ricciardo vette át a helyét az AlphaTaurinál. A hollandot tavaly a Mercedes kötelékeiből igazolta le a Red Bull: előtte évekig a Mercedesnél szerepelt többek között a Formula-E-ben, valamint Formula-1-es szimulátorversenyzőként. Emiatt a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatón neki is szegezték a kérdést a Mercedes vezető pályamérnökének, Andrew Shovlinnak, hogy visszafogadnák-e De Vriest ebben a minőségében:

„Úgy gondolom, Nyck többre vágyik annál, mint hogy szimplán szimulátorpilóta legyen, szóval újra versenyezni akar. Csak szöveges üzenetet váltottam vele, és azt mondta, tudatni fogja, hogyan alakulnak a tervei. Egyértelműen roppant hasznos volt számunkra abban a szerepkörben, és szívesen visszafogadnánk őt ebben a felállásban. De azt gyanítom, arra fog koncentrálni, hogy versenyülést találjon magának. Ha nem a Formula-1-ben, akkor más nagy és versenyképes sorozatban. Világos, hogy mennyire tehetséges. F2-es bajnok, Formula-E-világbajnok, amit kifejezetten nehéz megnyerni. Újra győztes ülést szeretne magának” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében Shovlin. De Vriesnek amúgy a hírek szerint máris lehet ajánlata: állítólag a Nissan Formula-E-alakulata érdeklődik a szolgálatai iránt.

f1-devries-mercedes

fotó: DPPI

Nem fog beleszólni az F1-be az új Alpine-vezérigazgató

Távozik az Alpine legfelső posztjáról Laurent Rossi, akit Philippe Krief vált a márka vezérigazgatójaként. De nem csupán személyi, hanem strukturális változás is történik, Rossi ugyanis aktív ellenőrzést gyakorolt a Formula-1-es csapat felett, a korábban Alfa Romeónál és Ferrarinál dolgozó Kriefnek azonban nem lesz ilyen jogköre.

„Az Alpine új vezérigazgatójának semmilyen ráhatása nem lesz a Formula-1-es részre” – mondta a médiának, beleértve a Formula.hu-t a csapatfőnökök pénteki hungaroringi sajtótájékoztatóján Otmar Szafnauer. „Az a változás az Alpine üzleti perspektíváját szem előtt tartva történt, nem a Formula-1-et nézve. A vezérigazgató az Alpine Carsra fog fókuszálni a Formula-1 helyett.”

A csapatvezető hozzátette, Rossi, akit különleges projektekhez helyeztek át az Alpine-on belül, tudtával szintén nem fog belefolyni a Formula-1-be. Végül a motorsportrészleg új alelnöke, Bruno Famin szerepéről is ejtett pár szót: „Több mint egy éve már dolgozott Viryben, valamint az endurance-on és a Dakaron is, ehhez jön hozzá most a Formula-1, habár már eddig is része volt a Formula-1-es programnak. Olyan nagy változás nem történt” – mondta Szafnauer, aki hivatalosan a hierarchiában Faminnek jelent.

Fotó: DPPI

Jön az F1-es Magyar Nagydíj időmérője – itt a szombati menetrend

Délután 16 órakor kezdődik a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj kvalifikációját, de előtte rendeznek Formula-2-es és Formula-3-as sprintfutamokat is a Hungaroringen – miközben az IndyCar, a WRC és a WRX mezőnye is versenyez. Mutatjuk a szombati programot:

Szombat (július 22.)  
07:09- WRC, 9-17. szakasz (WRC+, előfizetés után élő)
09:50 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:00-17:00 WRX, Edzés és előfutamok  
11:20-11:50 Porsche Szuperkupa, Időmérő  
12:30-13:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
14:15 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
15:30-16:30 IndyCar, 1. időmérő (tv: Aréna4, élő)
16:00-17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
18:00 NASCAR Truck Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
21:00 IndyCar, 1. futam (tv: Aréna4, élő)
23:30 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

f1-hun-day1

fotó: DPPI

Helyszíni: Felkavart péntek és az F1-es Magyar Nagydíj jövője

Szeszélyes időjárás és felkavart sorrend jellemezte a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj első edzésnapját, amelyen Mészáros Sándor, a Formula.hu tudósítója többek között a hungaroringi futam jövőjéről is beszélgetett Stefano Domenicali F1-vezérrel. Sanyi helyszíni videós bejelentkezése IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

Sanyi helyszini-Hungaroring-03

Ezért késik a McLaren Hungaroringre szánt F1-es fejlesztése

A McLaren már jóval korábban beharangozta, hogy a nyári szünet előtt „gyakorlatilag az összes elemében” átalakítja az autója karosszériáját és aerodinamikáját: a fejlesztési csomag akkorának ígérkezett, hogy három futamra elosztva tervezték bevetni őket. Az első 50 százalékot kapta meg Spielbergben Lando Norris, majd újabb 25 százalék érkezett Silverstone-ban a brit autójára, míg Oscar Piastri rendre egy lépéssel a csapattárs mögött járt. A tervek szerint az F1-es Magyar Nagydíjon vált volna teljessé az újítási csomag, ám mint az az istállók kötelezően leadott fejlesztési listájából kiderült, a wokingiak nem készültek újításokkal a Hungaroringre.

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke pénteken a Formula.hu jelenlétében magyarázta el a késés okát és az új ütemezést is: „Először is azt kell elmondani, hogy itt megkapta Oscar is az első szárnyat. Ez a Brit Nagydíjon még nem volt lehetséges az alkatrészek limitált száma miatt” – mutatott rá Stella. „Aztán ami a további fejlesztéseket illeti, rájöttünk, hogy tervezési és gyártási szempontból kicsit több időre van szükségünk, hogy a teljes csomag meglegyen. Úgyhogy majd a következő futamokon érkezik néhány új elem, és mindenekelőtt a nyári szünetet követően.”

f1-mclaren-hun

fotó: DPPI

Doohan idén először pole-ban az F2-ben, williamses rajtelsőség az F3-ban a Hungaroringen

A két F1-es szabadedzés között rendezték a Formula-3-asok és a Formula-2-esek időmérőjét a Hungaroringen. Előbb az F3-asok gurultak pályára, még vizes, de már száradó pályán. A trükkös körülmények elsősorban Oliver Greyen fogtak ki, hibájával piros zászlós megszakítást is kiváltott a pilóta. A leggyorsabbnak a Williams akadémiáját erősítő Zak O’Sullivan bizonyult, ő szerezte meg a pole-t, megelőzve premás csapattársát, Dino Beganovicot, valamint a Tridentnél szereplő Leonardo Fornarolit. Őket az előző, silverstone-i forduló két győztese, Franco Colapinto és Oliver Goethe követte a sorban. A bajnokságot magabiztosan vezető Gabriel Bortoleto csak kilencedikként zárt, de így is sokkal jobban járt, mint az összetettben második Pepe Martí, aki mindössze a 13. időt futotta, így ő mindkét versenyt ebből a pozícióból kezdi majd meg.

A Formula-2-ben már végig száraz volt a pálya – bár néhányan jelentettek esőcseppeket –, de így is történt egy autótörés és megszakítás Roman Stanek hibájának köszönhetően. A pole-pozíciót az idei szezon során először Jack Doohan zsebelte be, 52 ezreddel megelőzve Victor Martints-t és 91 ezreddel a bajnokságban élen álló Frederik Vestit. Utóbbit szorosan követi fő üldözője, Theo Pourchaire, majd jött Enzo Fittipaldi és a pontversenyben harmadik és negyedik Ayumu Iwasa és Oliver Bearman. A tizedik hely és ezzel a fordított rajtrácsos elsőség Kush Mainié lett.

A program mindkét kategória esetében a sprintversennyel folytatódik szombat délelőtt, illetve délután.

f2-doohan-pole-hun

Óriási tűz, porig égtek Loebék autói a WRX helyszínén – videó

Hatalmas tűz ütött ki a Ralikrossz-világbajnokság hétvégi versenyének helyszínén, a Lydden Hill-i versenypályán: a hírek szerint a Special ONE Racing csapatánál csaptak fel a lángok, amelyek martalékává váltak az alakulat kamionjai, valamint a két Lancia Delta Evo-E RX, amelyekkel Sebastien Loeb és Guerlain Chicherit versenyeztek volna. A WRX közleménye szerint személyi sérülés szerencsére nem történt a tűzesetben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Rallycross - all about it! (@_rallycross_) által megosztott bejegyzés

A hétvége első nagy balesete: mexikói F3-as tört a hátsó egyenesben

A Magyar Nagydíj hétvégéjének legelső szabadedzését a Formula-3-asoknak tartották: öt perc volt már csak vissza a tréningből, mikor Rafael Villagomez alól a 10-es kanyarból kigyorsítva kicsúszott a Van Amersfoort hátulja. Az irányítását vesztett autó megforgott a kanyart követő rövidebb egyenesben, eközben pedig elkerülhetetlenül sodródott a jobboldali fal felé, amelyet orrával talált el.

A nagy becsapódás során Villagomez autójáról leszakadt az első és hátsó szárny, a roncs a pálya közepén állt meg. A 21 éves versenyző sértetlenül sétált el a baleset helyszínéről – szabadedzést már nem indították újra.

„A legjobb időmérős specialista, akivel valaha dolgoztam” – dupla elismerés Hülkenbergnek

Nem egy, hanem két Formula-1-es szakember is Nico Hülkenberg kvalifikációs kvalitásait méltatta. Előbb Beat Zehnder, az Alfa Romeo veterán csapatmenedzsere nyilatkozta a Formel1.de-nek, hogy időmérő tekintetében a német volt a legjobb, akivel együtt dolgozott a Saubernél – ami azért nagy szó, mert Zehnder csapattal töltött 30 éve alatt Kimi Raikkönen, Felipe Massa, Robert Kubica vagy épp Charles Leclerc is megfordult a hinwili gárdánál.

Erre az interjúra visszautalva dicsérte Hülkenberget aktuális főnöke, Günther Steiner is a Magyar Nagydíj sajtónapján: „Abszolút így van! Néha a semmiből tud összerakni egy nagyszerű kört. Beat régebb óta van a sportban, mint én, ezért tisztelem a véleményét. Mindenesetre ő egy nagyon jó időmérős specialista, ahogy ebben az évben is láttuk. Háromszor bejutott már a Q3-ba, egyértelmű, hogy nagyon jó az időmérőn. A világ egyik legjobbja, vagy az egyik legjobb valaha? Ezt nem tudom megmondani.”

Hülkenberg idei kvalifikációs mérlege valóban bravúros, Kanadában második lett az időmérőn, Ausztriában negyedik a sprintrajtrácsot meghatározó szétlövésen – az összes Q3-ba jutására még Steiner sem emlékszik, a sprintszétlövéseket is számolva hatszor ment tovább a harmadik fázisba. Más kérdés, hogy a VF-23 gyenge gumikezelése és versenytempója miatt a jó rajthelyeket legtöbbször pontszerzésre sem sikerül fordítani.

Fotó: Haas F1 Team

Helyszíni: Teltház Ricciardo sajtótájékoztatóján, Baumgartner 20

Mészáros Sándor és Gobodics Tamás képviselik a Formula.hu-t a Hungaroringen. Csütörtökön Ricciardóról, Alonsóról és Baumgartner Zsoltról szállították a híreket – a videó a képre vagy ide kattintva érhető el:

„Sosem játszottam Barbie- és Ken-babákkal” – Hülkenberg új frizurája nem fogadás volt

Felkapta a fejét a Magyar Nagydíj paddockja Nico Hülkenbergre, mikor a német versenyző belépett a pálya területére, a csütörtöki napon a megszokottnál sűrűbben kattogtak a fényképezőgépek a Haas versenyzőjére irányítva. Felmerült a gyanú, hogy a rövidesen már HülKENbergként emlegetett pilóta az éppen ma bemutatott Barbie filmből merített inspirációt, ő azonban állította, az egybeesés véletlen.

„Csodálatos, mire képes a festett haj, igaz? Nem, nem fogadás volt. Kijött ez a Barbie-film, és úgy gondoltam, jót tesz az extra PR a szezon ezen szakaszában... De nem, igazából nem így történt. Nem tudtam a filmről és nem igazán játszottam Barbie- és Ken-babákkal sem gyerekkoromban. Véletlen egybeesés, és úgy néz ki, elég rossz időzítés” – mondta a sajtótájékoztatón HülKENberg, akinek magyarázatát vagy elhisszük, vagy sem.

Fotó: DPPI

Hamilton: Így csinálja a Red Bull…

A brit és magyar versenyek közti nagy hírről, Nyck de Vries leváltásáról és Daniel Ricciardóról kérdezték végig a mezőnyt a csütörtöki sajtónapon a Hungaroringen. Lewis Hamilton cinikus választ adott arra, hogy igazságtalan volt-e a holland elküldése: „Bizony. Így csinálja a Red Bull. Így működik a Red Bull.”

A kapcsolódási pont, hogy Hamilton és De Vries éveket töltöttek egy csapatban, mivel utóbbi a Mercedes tartalékpilótája volt egészen az AlphaTauritól kapott, rövidre vágott lehetőségig. Bár együttérez vele, Hamilton Ricciardo visszatérésével is szimpatizál.

„Tehetséges fiatalember és egy kedves srác egyben, szerintem a jövő még mindig fényes számára, és biztosan sok remek lehetősége lesz” – mondta el a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón. „Nem igazán lep meg, hiszen még a versenyzői eligazításokon is részt vett, ami nagyon ritka egy tartalékpilóta részéről. Nem lep meg, hogy újra köztünk van, de egyértelműen meglepett a döntés, ami szegény Nycket érintette.”

Fotó: DPPI

Nem nagyon akarózott válaszolni a fejlesztéses kérdésre Verstappen

„Mi újság a fejlesztésekkel?” – kapott meg egy olyan kérdést a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján Max Verstappen, amely izgalmasnak ígérkezett, hiszen a Red Bull csomagot hozott a Hungaroringre, a tartalmában megújult oldaldobozzal. A holland azonban nem vitte túlzásba a válaszadást.

„Jól néznek ki. Tényleg, az autót is gyorsabbá teszik, de ezek még szépek is” – mondta. Amikor pedig arról faggatták, mégis hol lesz gyorsabb az RB19, így felelt röviden: „A kanyarokban… főleg.”

A sajtótájékoztatót vezető Tom Clarkson becsületesen megpróbálkozott még egy kérdéssel: a riválisoknak aggódniuk kell? „Mindenki igyekszik javítani az autóján, ezt próbáljuk mi is” – felelte erre Verstappen, ezen túlmenően pedig a sajtó inkább nem forszírozta tovább a témát.

Verstappen már a múltkor, a silverstone-i verseny után sem akarta segíteni az újságírókat, akik szintén a fejlesztési csomaggal megcélzott területekre lettek volna kíváncsiak. „A légellenálláson, az alacsony sebességen, a közepes sebességen, a magas sebességen… A DRS-hatáson, a gumihasználaton, ezeken mind dolgozunk. A fékteljesítményen is. Tényleg, nem viccelek!” – mondta akkor a kétszeres világbajnok, igazából a legsablonosabb választ adva: a csapat mindenhol javulni akar.

Fotó: Red Bull Content Pool

Itt az F1-es Red Bull új oldaldoboza – fotó

Ahogy azt sajtóhírekből már tudni lehetett, a 2023-as F1-es szezont eddig uraló Red Bull egy jelentősebb fejlesztéssel készült a Magyar Nagydíjra, amely elsősorban az oldaldoboz formáját érinti. Csütörtökön lencsevégre is kapták a hungaroringi bokszutcában az RB19-es újítását: mint az Albert Fabrega fotóján is látható, elsősorban a légbeömlő alakja változott meg, hosszúkásabbá vált az előző verzióhoz képest. Sajtóhírek szerint egyébként a fejlesztés körönként két tizedmásodpercet hozhat a konyhára az energiaitalosoknak.

Hiába a sztrájk, mégis folytatódik az F1-es film forgatása a Hungaroringen

A Brit Nagydíjon kezdték meg a pályán zajló forgatásokat a Brad Pitt nevével fémjelzett F1-es tematikájú film kapcsán, ám úgy tűnt, hogy a hollywoodi színészek részben a forgatókönyvírókkal szolidarító sztrájkja okán máris leállnak a munkálatok és az eredeti tervekkel szemben mégsem utazik a stáb a Hungaroringre.

Ám csütörtökön a Magyar Nagydíj paddockjában egyértelművé vált, hogy a sztrájk ellenére is folytatódik az Apex GP projektcímre hallgató alkotás forgatása: a bokszutcában például ugyanúgy felépítették az azonos nevű fiktív csapat garázsát. Ugyanis úgy hírlik, hogy bár Pitt és a többi sztár valóban nem forgat most a sztrájk miatt, de nélkülük is tudnak hasznos mozgóképanyagot forgatni a Hungaroringen: az információk szerint a mogyoródi aszfaltcsíkra is kigördül majd a hétvége során az átalakított F2-es versenygép, emellett többek között a bokszkiállásokról és a rajtrácson zajló eseményekről készülhetnek felvételek a hétvégén.

f1-apexgp

Ezért nem első számú juniorját ültette De Vries helyére a Red Bull

Múlt kedden vált hivatalossá, hogy Daniel Ricciardo veszi át Nyck de Vries helyét az AlphaTaurinál már az F1-es Magyar Nagydíjtól kezdődően. Felmerülhetett a kérdés, hogy a Red Bull miért az ausztrál mellett döntött, s nem a juniorpilótáik rangsorában legelöl álló Liam Lawsont ültette az AT04-esbe. Maga a Super Formulában szereplő versenyző megértette az energiaitalosok döntését, most pedig Christian Horner adott magyarázatot minderre az F1 Nation podcast adásában:

„Liam nagyszerű munkát végez Japánban. Úgy éreztük, hogy talán igazságtalan lenne bedobni őt egy olyan helyzetbe, ahol egyből egy ilyen autóba ültetjük” – fogalmazott a Red Bull F1-es főnöke. „Szóval szerintem logikus volt, hogy amennyiben jól megy neki a teszt, Daniel ülhessen az autóba. A teszt hetedik körére már meg is erősítette ezt.”

Arról mi is írtunk, hogy Ricciardo gyors bevetése mögött olyan indokok is állhattak, hogy a Red Bull minél hamarabb ki akarja őt próbálni élesben, hogy lássa, hogy esetleg később Sergio Perez utódjaként is szóba jöhet a nagycsapatnál.

f1-lawson-redbull_1

Az első fotók: Ricciardo megérkezett a Hungaroringre

Daniel Ricciardo bő féléves kihagyás után áll rajthoz ismét a Formula-1-ben, miután bejelentették, hogy már a Magyar Nagydíjtól ő veszi át Nyck de Vries helyét az AlphaTaurinál. A többszörös futamgyőztes ausztrál csütörtök délelőtt meg is érkezett a pályára – íme, az első képek a visszatérő Ricciardóról:

f1-ricciardo-hun-1

f1-ricciardo-hun-2

f1-ricciardo-hun-3

fotó: DPPI