Zarco kizárta, hogy ő vegye át Marquez helyét a Repsol Hondánál
https://formula.hu/parc-ferme/36751
Amióta eldőlt, hogy Marc Marquez szerződést bont a Hondával és jövőre már a Gresini Ducati színeiben húzza majd a gázt a MotoGP-ben, az egyik legfontosabb pilótapiaci kérdéssé az vált, hogy vajon ki veszi át a helyét a Repsolnál. Elsőre logikus lépésnek tűnt volna, ha a Honda szatellit gárdájához, az LCR-hez leigazolt Johann Zarcót léptetik előre a gyári alakulathoz, ám most a francia versenyző az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtónapján megerősítette, hogy ez nem fog megtörténni:
„Tényleg azt gondoltam, én lehetnék a természetes jelölt, de számos más oka van, hogy ez mégsem volt annyira ’természetes’. Nem túl fényes csak azért bekerülni a gyári csapatba, mert szabaddá vált az ülés. Azért kell odakerülnöm, mert engem akarnak. Amikor Marc nemet mondott, sokkal nagyobb lelkesedést vártam a Hondától és a gyári csapattól, hogy ezt nyomják” – fogalmazott némileg csalódottan a Motorsport.com által idézett Zarco. A jelenleg a Pramac Ducatinál szereplő motoros hozzátette: amellett, hogy szemlátomást a Honda sem akarta annyira az előléptetését, ő maga is úgy érzi, hogy biztosabb a hosszabb maradása a MotoGP-ben, ha nem hagyja ott Lucio Cecchinello csapatát egy esetlegesen csak egy szezonig tartó repsolos kalandért.
Marquez helyére amúgy már egy hete is inkább a jelenleg az RNF Apriliát erősítő Miguel Oliveirát tartotta fő esélyesnek a sajtó, a portugál némi ellentmondásba is keveredett Razlan Razali csapatvezetővel annak kapcsán, van-e olyan záradék a szerződésében (amely 2024-re is szól), hogy egy gyári alakulat érdeklődése esetén távozhat. Mindenesetre Oliveira csütörtökön Phillip Islanden arról beszélt, hogy nincs fejlemény, majd ha lesz ajánlata, lesz mondandója is – viszont a minap még így nyilatkozott az esetleges váltásról a MotoGP.com weboldalnak: „Megtiszteltetés, hogy egy olyan gyártó vesz fontolóra, mint a Honda. Minden motoros célja, hogy gyári csapatnál gyári ülést kapjon azzal a céllal, hogy együtt fejlődjenek. A lehető leghamarabb szeretném, hogy ez megtörténjen.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Dobogóval tért vissza a versenypályákra Robert Wickens
https://formula.hu/parc-ferme/31372
Robert Wickens a 2018-as poconói IndyCar-futamon szenvedett súlyos balesetet, amelyben részlegesen lebénult és kerekesszékbe kényszerült. A versenyző azonban nem adta fel, a folyamatos rehabilitációnak köszönhetően pedig a mostani hétvégén ismét éles körülmények között vezethetett versenyautót. A kanadai pilóta Daytonában, az IMSA Michelin Pilot Challenge idénynyitóján állt rajthoz egy speciálisan átalakított Hyundai Elantra N TCR-rel.
A kvalifikáción még a hetedik helyen végzett Wickens és csapattársa, Mark Wilkins, a négyórás futamon azonban már a TCR-kategória harmadik helyén ért célba a Bryan Herta Autosport egysége. Ezzel a 32 éves versenyző 1258 nap után dobogós helyezéssel tért vissza. „Még mindig mosolygok a történtek után. Alig várom, hogy mit tartogat még a szezon” – írta közösségi oldalán Wickens.
The taste of a @BHA #IMSA / #IMPC / @robertwickens pic.twitter.com/6QQVEezcIb
— #IMSA (@IMSA) January 28, 2022
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Ferrari a rajongókra is gondolt Fioranóban
https://formula.hu/parc-ferme/31370
A héten egy privát tesztet szervezett a Ferrari csapata a fioránói pályán. A gyakorlás célja az volt, hogy a pilótáik Charles Leclerc és Carlos Sainz, valamint a tesztpilóta Robert Svarcman is megfelelő fizikai állapotba kerüljön a szezon előtt. A maranellóiak tesztjéről a szurkolók sem feledkeztek meg, a kerítés túloldalán állóknak pedig az istálló orosz tehetsége osztott ki néhány ajándékot.
We can’t thank you enough for coming down to say hi #Tifosi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 28, 2022
Always amazing to see you! #essereFerrari pic.twitter.com/ucOJ4L8Brq
Az FIA közleményt adott ki Masi jövőjével kapcsolatban
https://formula.hu/parc-ferme/31369
Közleményt adott ki a Nemzetközi Automobil Szövetség a Formula-1 versenyigazgatója, Michael Masi ügyével kapcsolatos pletykák miatt. Nemrégiben az együlésesek igazgatója, Peter Bayer beszélt arról, hogy fennáll a lehetősége a szakember leváltásának, több helyen pedig arról szóltak a hírek, hogy struktúraváltozás következhet be. Az FIA szombaton elejét vette a dolgoknak és hivatalosan is reagált.
„Egyelőre még nem született döntés a legutóbbi Formula-1-es Abu-Dhabi Nagydíj eseményeinek jelenleg folyó részletes elemzésének eredményéről. Ahogyan azt már korábban bejelentettük, a részletes eredményeket az F1 Bizottság február 14-i londoni ülésén mutatják be, miután az összes F1-es versenyzővel nyíltan megvitatják, amit a Motorsport Világtanács március 18-i bahreini ülésén kell jóváhagyni, az FIA-elnök, Mohammed Ben Sulayem irányításával” – állt a közleményben.
FIA Statement #F1 pic.twitter.com/smCqXQy7jz
— FIA (@fia) January 29, 2022
Elképesztő alkotást osztott meg az F1
https://formula.hu/parc-ferme/31367
A Falling In Sand nevű csatorna több helyen is megtalálható a közösségi médiában, a készítője pedig egy James Sun nevű kanadai művész, aki homokból készít fantasztikus alkotásokat. A labdarúgó csapatok logóitól kezdve, az autókon át, egészen a kosárlabda mezekig, szinte mindenféle témában készült már valami, legutóbb például a hamarosan bemutatkozó Miami F1-es pálya rajzát hozta össze. Utóbbit a sportág hivatalos Instagram oldalán is megosztották.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A címvédő indulhat az élről Szaúd-Arábiában
https://formula.hu/parc-ferme/31368
Ezen a hétvégén rendezik a Formula-E szezonnyitóját, melynek első futamát pénteken este a címvédő Nyck de Vries nyerte, aki szombat délutánra is jó formában maradt és megszerezte a pole-pozíciót a második futamra. Akárcsak tegnap, úgy ma is az új párharcos-kieséses formátumú kvalifikáción próbálták megszerezni a minél jobb rajtpozíciókat a mezőny tagjai.
Az időmérő végére úgy tűnt a Venturi csapata kiváló helyzetben lehet, miután az elődöntőbe mindkét pilótájuk bekerült, ám Eduardo Mortara és Lucas di Grassi egymás ellen voltak kénytelenek csatázni. Ebből a párharcból végül Mortara jött ki jobban, akire Nyck de Vries várt a döntőben, miután saját ágán legyőzte Robert Frijnst. A fináléban aztán hatalmas csata döntött a rajtelsőség sorsáról, a Mercedes versenyzője mindössze 0.005 másodperccel volt gyorsabb riválisánál.
A harmadik helyet Frijns csípte el, megelőzve Di Grassit, míg mögöttük André Lotterer, Jean-Eric Vergne, Antonio Felix da Costa, a tegnap dobogóra álló Jake Dennis, Alexander Sims és Oliver Rowland zárták az első tízet.
A futam magyar idő szerint 18:00-kor kezdődik.
A Mercedes büszke az első autójára
https://formula.hu/parc-ferme/31366
Egy háromkerekű járművel indult a Mercedes történelme, amikor Karl Benz német mérnök 1879-ben elkészítette első kétütemű erőforrását, majd néhány évvel később 1885-ben elkészült az első járművel, melyet 1886-ban január 29-én szabadalmaztatott. F1-es csapatuk Instagram oldalán ma ezt a jeles eseményt ünneplik, melyhez az alábbiakat fűzték hozzá: „Itt kezdődött minden. 1886. január 29. Carl Benz benyújtotta a szabadalmat motoros autójára... És megszületett az automobil” – írták a közösségi oldalukon.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A videóbíróhoz hasonló megoldás jöhet az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31364
Noha más sportágakban sikeresen alkalmazták, a labdarúgásban nagyon hosszú időbe telt, mire bevezették a videóbírót. A VAR technológiájával a játékvezetők munkáját segítik a kamerák felvételei által, egyes hírek pedig arról szólnak, hogy az FIA is elgondolkodott valami ehhez hasonlón. A szövetség és a versenyirányítás munkáját ugyanis rengeteg kritika érte a tavalyi esztendőben, különösen a versenyigazgató, Michael Masi döntéseit, aki könnyen lehet, hogy hamarosan távozni kényszerül.
A német Motorsport-Magazin kiadványa szerint egy új struktúra kerülhet bevezetésre, mely magában foglalhat egy központi videoasszisztensi központot. Mivel a versenyhétvégéken a csapatok is kapnak támogatást a gyáruktól, így az FIA esetében sem elképzelhetetlen egy ilyen rendszer. „Míg a versenyigazgató a helyszínen valós időben gondoskodik a legfontosabb feladatokról, addig egy csapat a háttérben ellenőrizheti a különböző forgatókönyveket, és vészhelyzetben beavatkozhat. Hasonlóan a labdarúgásban alkalmazott VAR-hoz” – írták a szaklap cikkében.
Giovinazzi továbbra is nagyon motivált
https://formula.hu/parc-ferme/31365
Bár néhány hónappal ezelőtt még azért küzdött Antonio Giovinazzi, hogy megtarthassa ülését az Alfa Romeo F1-es csapatánál, végül helyette a Formula-2-ből érkező Guanyu Zhou személyére esett az istálló választása. Az olasznak így új kihívás után kellett néznie, amit a Formula-E-ben talált meg. A 28 esztendős pilóta idén a Penske színeiben versenyzik az elektromos szériában, első futama azonban nem sikerült túl jól. Ennek ellenére még mindig pozitívan áll a feladatai elé, amit a legutóbbi Twitter bejegyzése is bizonyít.
„Új bajnokság, új autó, új kihívások, de ugyanaz a vágy, hogy kipróbáljam magam és a legjobbat nyújtsam. Új formula, ugyanazok az összetevők: szenvedély és elkötelezettség” – írta a posztban.
Nuovo campionato, nuova macchina, nuove sfide, stessa voglia di mettermi alla prova e dare il meglio
— Antonio Giovinazzi (@Anto_Giovinazzi) January 28, 2022
.
New formula, same ingredients: passion and dedication #dragonpenskeautosport #AG99 #formulae pic.twitter.com/O9EGbxHMge
24 órát töltött overallban és sisakban – még abban is zuhanyzott
https://formula.hu/parc-ferme/31363
Őrült kísérletet tett Steve Alvarez Brown, a Quadrant e-sport csapat tagja (amely nem más, mint Lando Norris szimulátoros alakulata): 24 órán át viselt egy versenyzői overallt és sisakot. Ebben végzett minden napi teendőt: teljes védőfelszerelésben ment a konditerembe, a McDrive-ba, sisakban evett-ivott, de még a zuhanyzáshoz sem vette le a tűzállót.
Las Vegas lehet a harmadik nagydíj az Egyesült Államokban, már 2023-tól
https://formula.hu/parc-ferme/31361
Ross Brawn már korábban is felvetette, hogy látva a Formula-1 népszerűségét a tengerentúlon, szívesen bővítenék a versenynaptárt egy harmadik versennyel az Egyesült Államokban. A texasi USA Nagydíj mellé idén csatlakozik a Miami Nagydíj is, de úgy tűnik, itt valóban nem fognak megállni. 2023-ban a tervek szerint visszatér a száguldó cirkusz Las Vegasba, ahol 1982-ben versenyzett utoljára. Praktikussági okok miatt a Miami Nagydíjjal karöltve kapna egy oda-vissza hétvégét tavasszal. A pontos elképzelések a pályát illetően még nem ismertek, de az már biztosnak tűnik, hogy a kaszinókkal tarkított „Strip” szakaszt, Las Vegas jellegzetes részét nem hagynák ki belőle.
Videó: Schumacherrel és Palikkal turbózták fel a debreceni autós üldözést
https://formula.hu/parc-ferme/31360
Csütörtökön kiraboltak egy belvárosi ékszerboltot Debrecenben, adta hírül még aznap a Dehir.hu. Az ezt követő autós üldözésről és a rablók elfogásáról több szemtanú is videofelvételt készített, ami elárasztotta a Facebookot. A Debrecenben Hallottam nevű nyilvános csoportba Bányai Attila töltött fel egy videót az esethez kötődően.
Csakhogy ez a videó sokkal inkább humoros hangvételű, ugyanis valamikor az ezredforduló környékén futott egy Seicento-reklám a televízióban Michael Schumacher főszereplésével, így ezt, Palik László néhány emlékezetes kommentárját és a debreceni rablásról készült felvételeket jól összevágva készült el ez a remekmű. Hangot fel és nézzétek meg a videót a képre kattintva a Facebookon!
A WRC-legenda szerint Hamiltont kirabolták
https://formula.hu/parc-ferme/31359
A 2021-es F1-es vilgábajnoki cím eldöntéséről beszélt Sebastien Ogier, a franciák nyolcszoros világbajnok WRC-pilótája. Az aktív versenyzéstől tavaly, a nyolcadik címének megszerzésével visszanuló extraklasszis szerint Lewis Hamilton teljes joggal érzi úgy, hogy elvették tőle a megérdemelt elsőséget.
"Nagyon nehéz lehetett ezt elfogadnia. Úgy érezhette, hogy kirabolták és ki is rabolták, ne féljünk kimondani. Ugyanakkor nagyon tisztelem Verstappent is, csodálatos szezonja volt és nem ő lopta el azt a vb-címet. Mindketten megérdemelték volna, de legyünk őszinték, az utolsó futamon Lewis végig elöl volt. Majd jött a híres biztonsági autó és az újraindítás. De vissza fog térni, ultraversenyképes környezetben van a legjobb csapattal" - fejtette ki a véleményét Ogier.
fotó: dppi
150. születésnapját ünnepli a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/31358
1872. január 28-án kezdődött az olasz gumigyár története, azóta pedig többek között a Formula-1 egyedüli beszállítójává és számos más sorozat partnerévé nőtte ki magát. A Pirellit így ma különböző kategóriák képviselői köszöntik, sőt, az olasz posta még egy különleges bélyeget is készített az évfordulóra.
Today marks 150 years of @Pirelli! 115 of our 124 @F1 victories have come on @pirellisport tyres! pic.twitter.com/wUqwaWDmPO
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 28, 2022
Mercedes az élen: Vandoorne-pole az új formátumú időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/31362
A Formula-E Szaúd-Arábiában kezdődő nyolcadik szezonjára is tartogattak újdonságot a széria vezetői. Egy párharcos-kieséses formátumú időmérő debütált, amelyben először két csoportra osztották a versenyzőket, majd a legjobbak negyeddöntőkben, elődöntőkben és a fináléban csaphattak össze.
A Mercedesnek egyelőre ez a formátum is bevált: a döntőbe Stoffel Vandoorne és Jake Dennis jutott be (Vandoorne épp a csapattársát kiejtve), a belga pilóta pedig végül három pontot is bezsebelve megszerezte az első helyet. A címvédő, Nyck de Vries a harmadik rajtkockából indulhat a ma este 18:00-kor kezdődő első futamon. Az ex-F1-es újonc, Antonio Giovinazzi a 22. helyen debütált.
Feltörekvő vállalkozást támogat Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/31357
A világjárvány alaposan megváltoztatta a mindennapi életet, és különösen az elején intenzíven igyekezett mindenki óvni az egészégét és segíteni az embertársainak is. Így született meg a Zapp nevű vállalkozás is, melynek fő profilja a házhozszállítás. A Londonban, Amszterdamban és Rotterdamban elérhető szolgáltatást pedig nem más kezdte támogatni, mint Lewis Hamilton; a hétszeres világbajnok 150 millió fontnyi összeggel fektetett be a vállalkozásba. Képviselőjük egyszerűen „fantasztikusnak” nevezte a brit részvételét.
Bár az Egyesült Királyságban épp most kezdenek lazítani a korlátozásokon, a Zapp jövője nincs veszélyben, egyelőre tovább terjeszkednek, és már 20 percen belüli szállítást ígérnek.
A Ferrarik és Verstappen csattanós rajtja, Webber taxizása és még több emlékezetes szingapúri pillanat
https://formula.hu/parc-ferme/31356
Csütörtökön bejelentette az F1, hogy még hét éven át biztosan visszatér első villanyfényes versenyének helyszínére, Szingapúrba. Ezt ünneplendő a sport YouTube-csatornáján összeszedték nekünk a legnagyobb pillanatokat a Szingapúri Nagydíjak történetéből.
Ismét az F1 kísérősorozata lesz a W Series
https://formula.hu/parc-ferme/31355
A juniorszériák, a Formula-2 és a Formula-3 már évek óta járják a világot a száguldó cirkusszal karöltve, tavaly pedig a hölgyversenyzők külön kategóriája, a W Series is csatlakozott a kísérethez. Idén sem lesz ez másképp, nyolc közös hétvégéje lesz a harmadik évét kezdő sorozatnak és az F1-nek, a naptáruk pedig öt új pályával bővül. A szezont májusban, Miamiban kezdik, aztán következik Barcelona, Silverstone, Paul Ricard, a Hungaroring, majd Európát elhagyva Szuzukába, ismét az Egyesült Államokba, és a szezont lezárandó Mexikóba utaznak. A mezőny még nem teljes, ám a bajnokság első nyolc helyén végző versenyző garantáltan helyet kap a rajtrácson, így Jamie Chadwick újra nekifuthat a címvédésnek.
Több csapat is különleges festést alkalmazott 2021-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31354
Kiváló idényt kaptak a rajongók az előző esztendőben, azonban az izgalmas futamok és a világbajnoki címért folytatott harc mellett a csapatok egyedi festései miatt is különlegesnek volt mondható a tavalyi év. A McLaren Monacóban, a Red Bull pedig Törökországban használt egy korábbi legendás dizájnt, az Alfa Romeo a hazai futamát ünnepelte Olaszországban, az Alpine istállója pedig az egyik hűséges szponzoruk miatt eszközölt változtatásokat. Az évad utolsó versenyén a wokingiak aztán ismét megleptek mindenkit egy művészi alkotással. Az alábbi képen ezekből láthatunk egy montázst.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egy fotót már közzétettek a McLaren idei autójáról
https://formula.hu/parc-ferme/31352
A wokingiak gyárában úgy látszik jól haladnak a munkával. Két nappal ezelőtt már beindították az idei motort, melyről egy videót is megosztottak a rajongóikkal, ezúttal pedig az első fotó is megjelent a McLaren 2022-es versenyautójáról. Persze a lényeget még elrejtették a nagyközönség elől, egyelőre csak a pilótafülkéből készíttek egy képet, az autót teljes egészében február 11-én mutatják be.
A 2022-es autóbemutatók időpontjai:
Február 10. – Aston Martin
Február 11. – McLaren
Február 14. – AlphaTauri
Február 17. – Ferrari
Február 18. – Mercedes
Február 21. – Alpine
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Módosítanak a dzsiddai F1-es pályán az idei futamra
https://formula.hu/parc-ferme/31350
Az előző szezon hajrájában debütált az F1-es versenynaptárban Szaúd-Arábia, a dzsiddai pályán rendezett futam viszont ketrecharcra emlékeztetett - óriási tempóval száguldoztak az autók a falak között, nehéz volt előzni és több helyen is rendkívül izgalmasnak, ugyanakkor veszélyesnek tűnt a pálya. Idén már nem ősszel, hanem tavasszal rendezik a második Szaúd-arábiai Nagydíjat, de a helyi motorsport-vállalat igazgatója, Martin Whitaker szerint lesz némi módosítás.
Először is: igyekeznek úgy finomítani a nyomvonalon, hogy a pilóták többet lássanak az autóban ülve és ne legyenek veszélyes utolérések, főleg a szabadedzések során. Másrészt pedig a pilóták észrevételei, javaslatai alapján a korlátok pozícióján is módosítanak majd, elsősorban a biztonságra törekedve. Whitaker hozzátette: épphogy elkészültek tavaly, idénre viszont már minden 101%-ban a helyén lesz, ez a pár pluszhónap bőven elég arra, hogy megcsinálják a szükséges módosításokat és minden tökéletes állapotba kerüljön.
fotó: dppi