Magnussen is Perezt kritizálja: „Elkeseredett megmozdulás volt”
https://formula.hu/parc-ferme/36581
Négy büntetőpontot is magával visz rövid, de egészen kaotikus Japán Nagydíjáról Sergio Perez, melyek közül kettőt a Kevin Magnussennel 12. körben történt ütközésért kapott.
„Egyszerűen eltalálta a hátsó gumimat. Elég elkeseredett megmozdulás volt, de ez történt. Megforogtam, aztán ki kellett állnunk” – mondta az esetről Magnussen, akinek tervezett kétkiállásos stratégiája is meghiúsult az ütközés miatt. „Túl korán volt még a két kiálláshoz az autónk gumikopása miatt. Sokkal rosszabb helyzetbe kerültem, mert már azon a ponton ki kellett állnom. Gyakorlatilag itt véget ért a versenyem, és természetesen az övé is.”
Perez, aki az ütközés következtében állt ki, elismerte felelősségét a balesetért. „Sokat küszködtem az elsők megfékezésével, megpróbáltam bevetődni, de nem tudtam időben megállni. Az én hibám volt” – mondta a balesetről a mexikói, akivel szemben nem csupán Magnussen volt kritikus: Lando Norris is majdnem összeütközött a Red Bull-lal a VSC-fázis végén, ráadásul fel is tartotta őt Perez.
Félmilliárd dollár: Csillagászati összeget fizet a Red Bullnak az új főszponzor
https://formula.hu/parc-ferme/31474
Az RB18 bemutatójával együtt új névadó szponzort is bejelentett a Red Bull Racing: az amerikai techvállalat, az Oracle kerül kiemelt pozícióba, a vállalat neve az oldaldoboz teljes hosszát elfoglalja, valamint a hátsó szárny hátuljára is felkerül.
A szerződés hosszáról és értékéről, ahogy ilyenkor megszokott, a felek nem nyilatkoztak, de az Associated Press tudomást szerzett róla, hogy az Oracle öt szezonra szerződött, a reklámfelületért cserébe pedig csillagászati összeget, 500 millió dollárt fizet a Red Bullnak. Ez átszámítva 150 milliárd forinttal egyenértékű, igazán kontextusba pedig a költségplafon helyezi: az F1-es csapatok éves költségvetése idén 140 millió, 2023-ban 135 millió dollár, melynek több mint kétharmadát fedezi az Oracle-szponzoráció önmagában (igaz, a pilóták és legmagasabb szintű alkalmazottak bére nem számít bele a limitbe).
BMW: 2024-ben visszatérhetünk Le Mans-ba az LMDh-val
https://formula.hu/parc-ferme/31473
A bajor márka is azon gyártók közé tartozik – az Acura, Alpine, Audi, Cadillac és Porsche mellett – amely az LMDh kategóriába épít versenygépet 2023-tól. Az LMDh nagy előnye az átjárhatóság az amerikai IMSA és a WEC között, ahol az autók a Hypercar kategóriában szerepelhetnek, a BMW jelenlegi tervei azonban csak az IMSA-ra vonatkoznak.
Bár egyelőre csak az amerikai részvétel garantált, a BMW számára opció, hogy 2024-ben már a WEC-ben is jelen legyen teljes gyári kapacitásban. Ebben az esetben 25 évvel az 1999-es abszolút győzelem után indulnának ismét a Le Mans-i 24 órás csúcskategóriájában. A visszatérésről Mike Krack beszélt, aki utolsó napjait tölti a BMW motorsportfőnökeként, mielőtt csatlakozik az Aston Martin F1-es csapatához:
„Ha valaki Le Mans-i programot tervez, akkor tárgyalnia kell az ACO-val és bizonyos időszakot vállalni. Minden elemet össze kell raknunk: mi kell ahhoz, hogy megcélozzuk a Le Mans-i győzelmet? Nincs végső döntés, de az idő ketyeg” – mondta Krack, aki elmondta, a BMW célja, hogy a gyári RLL csapaton kívül legyen egy-egy ügyfélcsapata az IMSA-ban és WEC-ben is.
Magnussent már nem érdekli az F1: „Nem fogok ott versenyezni, ahol nem nyerhetek”
https://formula.hu/parc-ferme/31470
Kevin Magnussen 2014 és 2020 között versenyzett a Formula-1-ben, a Haas azonban megvált tőle a 2021-es szezonra. A dán pilóta a sportautózásban talált új otthonra: az IMSA-ban már van győzelme is, idén pedig a tervek szerint a Peugeot-val rajthoz áll a Le Mans-i 24 óráson is. Magnussen kijelentette: mostantól csak olyan futamon vagy bajnokságban akar szerepelni, ahol van esélye nyerni. „A karrierem hátralévő részében a győzelem reményével szeretnék versenyezni. Bármit is csinálok, többé nem fogok úgy versenyezni, hogy tudom, hogy nem nyerhetek” – nyilatkozta a RACER hasábjain.
A pilóta ezzel gyakorlatilag azt is kijelentette, hogy az F1-es fejezetet lezárta az életében: „Voltam ott, nagyszerű élmény volt, örülök, hogy volt lehetőségem rá. Kisgyerekkorom óta a Formula-1-ről álmodtam, szóval kiváltságnak érzem, hogy eljuthattam oda és lehetett pályafutásom ott. Hét évig versenyeztem ott, és nagyrészt élveztem. De sportszempontból, sportolóként nem volt túl kifizetődő a pozíció, amiben voltam. Jó érzés itt lenni, és visszanyerni ezt a szikrát. Minden hétvégének vért szagolva mehetek neki, s ez olyan extra energiát ad, amelyet jó ideje nem éreztem.”
Monacói parádék és csaták Schumacherrel – David Coulthard legzseniálisabb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/31469
Időről időre top 10-es összeállításokkal jelentkezik a Formula-1 YouTube-csatornája egyes pilóták karrierjének legnagyobb momentumairól. Ezúttal a Williamsnél, a McLarennél és a Red Bullnál is megforduló skót került sorra, akinél több monacói siker is felkerült a listára, beleértve azt a versenyt is, amellyel elérte, hogy Christian Horner (majdnem) meztelenül ugorjon egy medencébe, valamint az az ausztrál futam is, ahol megmutatta, hogy nemcsak roppant gyors, hanem kiváló csapatjátékos is. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Itt nézhetitek élőben az RB18-as leleplezését
https://formula.hu/parc-ferme/31472
A Red Bull Racing YouTube-csatornáján már elérhető a link, melyen keresztül élő egyenesben figyelhetjük végig, amint a Red Bull lerántja a leplet 2022-es versenygépéről, az RB18-asról. Az esemény magyar idő szerint 16:45-kor veszi kezdetét a tervek szerint.
Igaznak bizonyultak a Ferrariról szóló pletykák
https://formula.hu/parc-ferme/31471
Azt már több ízben is hivatalosan megerősítették, hogy új szponzorokkal gazdagodott a Ferrari csapata az idei szezonra, azt viszont egészen mostanáig nem lehetett biztosra venni, hogy ez mennyiben változtat az istálló színein. Egyes hírek ugyanis arról szóltak, hogy a maranellóiak piros-feketébe öltözhetnek, utóbbi pedig biztossá vált, legalábbis az általuk posztolt fénykép alapján. Az olaszok a Twitteren és az Instagramon is megosztottak egy képet, melyen pilótáik, Charles Leclerc és Carlos Sainz az említett színösszeállításban szerepeltek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Elképesztő: legóból alkották újra a történelem egyik legjobb ralis fotóját
https://formula.hu/parc-ferme/31467
A klasszikus B csoport időszakából származik a kép, amelyen a korszak egyik legendás autója, az Audi Quattro ugrat a nézők előtt. Most legóból alkották újra a képet a nézőkre is figyelve - lapozható Instagram-posztban látható az eredeti és a mostani remekmű.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken!
Oláh Gyárfás is megemlékezett Kesjár Csabáról
https://formula.hu/parc-ferme/31468
Az MNASZ elnöke külön posztban emlékezett meg a magyar autósport egyik legfényesebb csillagáról, aki eljuthatott volna az F1-ig - és aki ezen a napon ünnepelné 60. születésnapját.
A Kesjár Csabáról írt Retro cikkünk itt olvasható!
Amikor még a Minardi is nyerhetett volna…
https://formula.hu/parc-ferme/31466
A 2003-as Brazil Nagydíj az F1 történetének egyik legkaotikusabb és legemlékezetesebb versenye volt, a végén egy rendkívüli dobogóval, hiszen senki nem állt ott, ahol kellett volna neki. Az elképesztő versenyt, melyen Paul Stoddart szerint csapata történetének egyetlen győzelme is megszülethetett volna, 22:00-tól idéztük fel a Formula Podcast legutóbbi, az elmúlt 25 év legnagyobb meglepetéseit kitárgyaló adásában.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Mi a Mercedes F1-es marketingfőnökének feladata?
https://formula.hu/parc-ferme/31464
Victoria Johnson tölti be a fenti pozíciót a Mercedes-AMG Petronas F1-csapatnál – ő maga mutatja be, mennyire összetett ez a feladatkör, és mekkora hajtást jelentenek számára is a nagydíjhétvégék:
Ha kipróbálnád magad az „Egy lány, egy autó” sorozatunk fotózásán, várjuk jelentkezésed!
https://formula.hu/parc-ferme/31460
Az Autósport és Formula Magazin állandó és népszerű rovata az „Egy lány, egy autó”, amelyben csinos hölgyek és dögös autók párosaival kedvezünk elsősorban férfi olvasóinknak (itt összeállítást és szavazást is találtok a tavalyi galériákból). Mint az a lenti montázson látható, a korábbi lapszámok modelljei rendre büszkén veszik kezükbe a róluk készült fotósorozatot tartalmazó magazinjainkat.
Ha esetleg kedvet kaptál, hogy modellként részt vegyél egy ilyen fotózáson, valamint lehetőleg Miskolcon vagy annak környékén élsz, várjuk jelentkezésedet referenciákkal az info@formula.hu címen!
Mercedes, Szilveszter és Luigi – visszanézhető a februári AFM
https://formula.hu/parc-ferme/31463
A műsor tartalmából:
- A stúdióban Luigi, a hazai ralikrossz egyik főhőse.
- Bemutatkozik a Mercedes F1-es marketingigazgatója.
- A Szilveszter Ralival ért véget a hazai raliszezon.
A Jaguar lesz az Envision Racing új beszállítója
https://formula.hu/parc-ferme/31459
Több ismert gyártó is kiszállt a Formula-E-ből, ez pedig azokat a csapatokat is érzékenyen érintette, melyek beszállítóként számíthattak rájuk. Ezek közé tartozik az Envision Racing is, mely egykor a DS támogatását élvezhette, később viszont az Audi hajtásláncait kezdték el használni. A Gen2-es szabályrendszert a németek támogatásával fejezhetik be, az új Gen3-as korszakra viszont új partnert kellett találniuk. Ezt a szerepet a jövőben a Jaguar töltheti be, melyről a hivatalos bejelentést egy látványos videón és egy ehhez tartozó közleménnyel jelentették be február 8-án.
„Hatalmas örömmel erősíthetem meg, hogy az Envision Racing elkötelezte magát a Formula E Gen3-as ciklusa mellett. Ehhez fantasztikus partnerséget kötöttünk a Jaguarral, ami igazán izgalmas a csapatnak. Számomra az volt a legfontosabb, hogy ha már elköteleztük magunkat a sportág mellett, akkor megtaláljuk a módját annak is, hogy a rajtrács élmezőnyében maradjunk, majd rendkívül versenyképesek legyünk. A Jaguar több okból is abszolút tökéletes partner. Nem meglepő, hogy az elmúlt években szuper és versenyképes hajtáslánc-technológiát fejlesztettek ki, amit az adatainkból is láthatunk. Igazán hasonló gondolkodású vállalatok vagyunk, nagyon hasonló módon dolgozunk, földrajzilag is nagyon közel vagyunk egymáshoz, emberileg pedig nagyszerűen jövünk ki egymással, így mindennek van értelme” – mondta Sylvain Filippi, az Envision csapatfőnöke.
We're delighted to announce that we've signed a major multi-year deal with @JaguarRacing
— Envision Racing (@Envision_Racing) February 8, 2022
Two of @FIAFormulaE's most successful teams will join forces in the 2022/23 season – as we commit to the future of the sport’s exciting Gen3 era.
READ MORE: https://t.co/WQcFgvoZGW pic.twitter.com/x7pYrK2rIk
Alaposan átverte rajongóit a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/31458
Úgy látszik a csapatok tényleg nem bíznak semmit sem a véltlenre az új szabályrendszer kapcsán. A Haas ugyan bemutatta idei autóját, ám a lényeges részeket eltakarta, a Red Bull részéről szintén hasonlóra készülnek, a maranellóiak pedig kifejezetten vicces kedvükben voltak. Nemrégiben ugyanis megosztottak egy sejtelmes képet a bemutatóra készülődve, melyről természetesen sokan hitték azt, hogy a Ferrari új versenygépéről látszik egy kisebb részlet, de mint kiderült, ez csak egy figyelemfelkeltés volt. Az olaszok ugyanis egy üzenetet rejtettek el, melyen az alábbi üzenet olvasható:
„Ez még nem a 2022-es autónk. 17.02.22. Maradjatok velünk” – írták a képen.
Érkezik a Lego új McLarenje, csak az nem világos, milyen autó
https://formula.hu/parc-ferme/31461
A közismert játékcég új F1-es témájú modellt dob piacra: a McLaren Lego Technic-változatát, egy alaposan kidolgozott – még a dugattyúk is mozognak a motorban! –, 1432 darabból álló játékot. Az első képek már tegnap kiszivárogtak, és mindjárt felkapta őket az új autókra szomjazó F1-es média, azzal a felkiáltással, hogy a Lego buktathatta le a 2022-es McLaren MCL36-ot.
Egy nappal később a képek és videók hivatalosan is kijöttek, és kiderül, hogy a fentiről szó sincs – sőt, az sem teljesen világos, milyen McLarent ábrázol a játék. A reklámfilmben szereplő James Key (a csapat műszaki igazgatója) elmondása szerint a termék a 2021-es festést hordozza, „a 2022-es új F1-es autódizájn gyakorlati értelmezésével.” A zavart fokozza, hogy a hírről beszámoló egyes külföldi oldalakon a 2021-es MCL35M-ként hivatkoznak a modellre – de könnyen lehet, hogy csak elírásról van szó (a tavalyi McLarenből egyébként annak idején már készült Lego-verzió). A játék dobozán a „McLaren Formula 1 Team 2022” felirat áll, azaz gondosan kerülik, hogy a tényleges MCL36-tal azonosítsák a Lego-verziót.
A játék március 1-től kerül a boltokba – azután, hogy már láthattuk a valódi 2022-es McLarent és a tényleges festését. Persze, ha eltekintenek attól, hogy nem a valósághű F1-es autót vásárolják meg 60 ezer forint körüli áron, nem kételkedünk benne, hogy az idősebb Lego-rajongóknak igazi kihívást és élvezetet jelent majd a 65 centiméteres modell összeszerelése.
A Lego-McLarenről több jópofa reklámfilm is kikerült a csapat közösségi oldalaira Key, Ricciardo és Norris szereplésével, az ausztrál például elmondja: „nem mondom, hogy jó vagyok ebben, de annyira nem is rossz, kábé hat hétig tartana összerakni.”
It's here. The first McLaren F1 @Lego_Group Technic model, inspired by our 2021 livery… And there's two BIG fans already!
— McLaren (@McLarenF1) February 8, 2022
Available from 1 March. pic.twitter.com/N2cONC03PO
A Williams is elárulta a bemutatója időpontját – teljes a lista
https://formula.hu/parc-ferme/31462
A Williamsre kellett a legtovább várni, hogy elárulja, mikor leplezik le a 2022-es Formula-1-es versenyautójukat. A grove-i gárda most elárulta, hogy jövő kedden, azaz február 15-én, konkrétan délután 14 órakor mutatják be digitális úton az új gépet. A Nicholas Latifivel és Alexander Albonnal felálló istálló időpontjával teljessé vált a bemutatók sora, amely már pénteken megkezdődött a Haas révén, s már holnap folytatódik a Red Bull eseményével – íme, az összes dátum egy helyen (érdekesség, hogy mindegyik istálló eltérő napot választott a maga prezentációjára):
Február 4.: Haas
Február 9.: Red Bull
Február 10.: Aston Martin
Február 11.: McLaren
Február 14.: AlphaTauri
Február 15.: Williams
Február 17.: Ferrari
Február 18.: Mercedes
Február 21.: Alpine
Február 27.: Alfa Romeo
Hamilton visszatérésének a Mercedes is örül
https://formula.hu/parc-ferme/31457
Hosszú idő után tett közzé bejegyzéseket a közösségi média oldalain Lewis Hamilton. A hétszeres világbajnok a tavalyi szezonzáró után jelentős időre eltűnt, így sokan már a visszavonulásáról beszéltek, ám legutóbbi posztja alapján erre egyre kevesebb esély mutatkozik. Csapata egy elég sokatmondó képpel köszöntötte újra a brit versenyzőt, melyen Hamilton az elmúlt napokban érkező üdvözlő üzenetek előtt áll.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Áron alul kelt el Michael Schumacher autója
https://formula.hu/parc-ferme/31456
Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, több ismert pilóta autója került eladásra az utóbbi egy évben. Ez a tendencia idén is folytatódott, így például Michael Schumacher egykori szolgálati autójával, melyre a Bonhams árverésén lehetett licitálni. Mivel a járművet a hétszeres világbajnok is használta, ráadásul a felszereltsége és állapota is kiváló volt, így korábban arról szóltak hírek, hogy körülbelül 110 ezer dollárért vihetik el, ám végül mindössze 31 600 dollárt, vagyis durván 9,7 millió forintnak megfelelő összeget fizettek érte.
Haas a pole-ban? Ilyen meglepetés történt 13 éve!
https://formula.hu/parc-ferme/31455
Képzeljétek csak el, hogy az elmúlt másfél évben nulla pontot szerző csapat egyszer csak a pole-ban találja magát! Ez történt a Force Indiával a 2009-es Belga Nagydíjon, melyet nagyon előkelő helyre tettünk a Formula Podcast legutóbbi, az elmúlt negyedszázad legnagyobb meglepetéseit sorra vevő adásában – e szakaszt 01:10:36-tól hallhatod!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Minden, ami rali: csatlakozzatok a Formula.hu új csoportjához
https://formula.hu/parc-ferme/31453
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken, vagy a képre kattintva!