DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Magnussen is Perezt kritizálja: „Elkeseredett megmozdulás volt”

Négy büntetőpontot is magával visz rövid, de egészen kaotikus Japán Nagydíjáról Sergio Perez, melyek közül kettőt a Kevin Magnussennel 12. körben történt ütközésért kapott.

„Egyszerűen eltalálta a hátsó gumimat. Elég elkeseredett megmozdulás volt, de ez történt. Megforogtam, aztán ki kellett állnunk” – mondta az esetről Magnussen, akinek tervezett kétkiállásos stratégiája is meghiúsult az ütközés miatt. „Túl korán volt még a két kiálláshoz az autónk gumikopása miatt. Sokkal rosszabb helyzetbe kerültem, mert már azon a ponton ki kellett állnom. Gyakorlatilag itt véget ért a versenyem, és természetesen az övé is.”

Perez, aki az ütközés következtében állt ki, elismerte felelősségét a balesetért. „Sokat küszködtem az elsők megfékezésével, megpróbáltam bevetődni, de nem tudtam időben megállni. Az én hibám volt” – mondta a balesetről a mexikói, akivel szemben nem csupán Magnussen volt kritikus: Lando Norris is majdnem összeütközött a Red Bull-lal a VSC-fázis végén, ráadásul fel is tartotta őt Perez.

Így törte össze Schumacher az edzés leintése után a Haast – videó

Már véget ért a Japán Nagydíj első szabadedzése, amikor annak legérdekesebb eseménye megtörtént: Mick Schumacher ugyanis a bokszba visszatérő körén szenvedett balesetet és törte össze eléggé rendesen az autóját. A német a rádión egy jelentősebb vízátfolyással magyarázta az incidenst. Íme, videón a történtek:

Kora reggel kezd az F1, íme a pénteki program

Az időeltolódás miatt korán kell kelnie annak, aki F1-et akar nézni: pénteke 5 órakor indul majd az első szabadedzés. Íme a program:

Péntek

5:00-6:00 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

8:00-9:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

11:15-12:00 DTM, első szabadedzés

11:30-12:15 Superbike, első szabadedzés (Aréna4)

15:05-15:50 DTM, második szabadedzés

16:00-16:45 Superbike, második szabadedzés

A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető!

-00122041_076

 

fotó: dppi

Bottasnak a neonfények, Schumachernek a virágok jutottak eszébe Japánról

A Japán Nagydíjra is különleges festést választott több versenyző. Valtteri Bottas apropója, hogy ez kedvenc pályája. A dizájnt újra barátnője, Tiffany Cromwell tervezte, akárcsak a monzai sisak esetében: japán sajátosságok szerepelnek rajta a metropoliszokra emlékeztető neonfényekkel.

Mick Schumacher, aki először szerepel Suzukában, egy másik japán különlegességet választott: a japáncseresznye virágai kerültek fel a német sisakjára.

Visszatért Suzuka, visszatértek a cuki japán rajongógyerekek

A Formula-1-et elmúlt két évben hiányolni kénytelen japán rajongók köztudottan az autósport legfanatikusabbjai közé tartoznak, akiknek már megjelenésük mindent elmond rajongásuk mértékéről. Ez már a legkisebb kortól igaz: a suzukai paddockban három Alpine-rajongó kisgyereket videóztak le, akik közül ketten a csapat idei overalljába öltöztek be.

A csapat el is viccelődött vele, hogy a 2033-as versenyzőpárost láthatjuk. Azt már mi tennénk hozzá, hogy az istálló akadémiájában amúgy is lett üres hely…

Jól szórakoztak a pilóták a sajtókonferencián

Egy-egy plexifallal választották el egymástól a pilótákat Suzukában a versenyhétvégét megelőző szokásos csütörtöki sajtóeseményen. A második csoportban Max Verstappen, Daniel Ricciardo, George Russell, Guanyu Zhou, és Charles Leclerc voltak jelen, akik elég jól eljátszottak a mellettük lévő eszközökkel. A videó gyakorlatilag magáért beszél.

Újabb szponzorral gazdagodott a Red Bull csapata

Ezúttal az ázsiai piacon működő BINGO nevű céggel kötött partnerséget a Red Bull Racing, mely luxusautók árverezésével, valamint az ehhez kapcsolódó események szervezésével foglalkozik. A céget stílusosan a Japán Nagydíj hétvégéje előtt jelentették be, a logók pedig már felkerültek Max Verstappen és Sergio Perez autóira. „Nagyra értékeljük, hogy Suzukában élnek a leglelkesebb rajongóink, és ez az egyedülálló együttműködés a BINGO-val egy újabb emlékezetes kiegészítője lesz a futamnak, amikor a Formula-1 visszatér Japánba. A BINGO prémium jellege természetes módon illeszkedik az Oracle Red Bull Racinghez, és büszkék vagyunk arra, hogy a nevük szerepelhet az autójukon a várva várt suzukai versenyen” – idézte az istálló közleménye a csapatfőnök, Christian Horner szavait. Az energiaitalosok részéről nem ez volt az egyetlen komolyabb bejelentés a héten. Nemrégiben azt is megerősíteték, hogy versenygépeikre, beleértve az AlphaTaurit is, újra felkerülnek a Honda márkajelzései. 

 

 

A három legkeményebb keveréket hozta el Suzukába a Pirelli

Az C1, C2 és a C3 jelzésű gumikat használhatják a csapatok a 2019 után visszatérő Japán Nagydíj során, a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola pedig elárult néhány fontos dolgot erről a pályáról a gumibeszállító hivatalos előzetesében. „Az egyedülálló nyolcasra emlékeztető pályán, nagyjából egyenlő számú bal és jobb kanyar van, ami azt jelenti, hogy a követelményei egészen kiegyensúlyozottak. A gumikon keresztül érkező tartós energiaterhelés az egyik legmagasabb, amit egész évben regisztrálunk, és az elrendezés miatt a gumik nagyfokú igénybevételnek vannak kitéve, így a kínálatunk három legkeményebb keverékét hozzuk. Mivel az autók legújabb generációja nehezebb, mint korábban, és a teljesítmény határait folyamatosan feszegetik, ez a kihívás most nagyobb, mint valaha” – mondta a szakember. A pilótáknak egyébként a pálya kihívásai mellett vélhetőleg az időjárással is meg kell majd küzdeniük, hiszen a futam napjára az előző fordulóhoz hasonlóan ismét esőt jósolnak.

Phillip Islanden már visszatérne a Suzuki világbajnoka

Joan Mir még az augusztusi Osztrák Nagydíj első körében bukott hatalmasat, amely során megsérült a bokája. Bár a spanyol már Aragonban megkísérelte a visszatérést, a fájdalmai miatt végül inkább visszalépett az edzések után. A Suzuki most viszont arról számolt be, hogy egy minapi orvosi vizsgálat alapján kellő mértékben javult az idegek és az izmok állapota Mir lábában, így a tervek szerint a jövő hétvégén esedékes Ausztrál Nagydíjon már rajthoz állhat. A 2020-as MotoGP-világbajnok a jövő héten még a Phillip Island-i pálya orvosainak vizsgálatán is át fog esni, mielőtt mindez biztossá válik, de a jelek szerint tehát a fiatal motoros elindulhat a Suzuki utolsó három nagydíján, mielőtt kiszállnak a királykategóriából (Mir 2023-ban a Repsol Hondánál folytatja Marc Marquez oldalán).

mir-suzuki

 

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Horner szerint kár lenne elveszíteni a W Series-t

Néhány napja derült ki, hogy az idén már harmadik idényét futó női formulaautós bajnokság komoly anyagi gondokkal küzd, így még akár az idei szezon befejezése, és a pénzdíjak kifizetése is problémákba ütközhet. Mindezt a sorozat vezérigazgatója is megerősítette, nemrégiben pedig a Red Bull F1-es csapatának főnöke, Christian Horner is elmondta véleményét erről a helyzetről. „Hatalmas szégyen lenne, ha elveszítenénk a W Series-t. Szerintem nagyszerű dolog, hogy a lányok versenyezhettek, és ez egy olyan bajnokság volt, ami a nőkhöz szólt. Óriási csalódás lenne, ha eltűnne. Remélem nem így lesz, mert véleményem szerint nagy érdeklődés mutatkozik a sokszínűség iránt, nem csak az F1-ben, hanem az egész autósportban is, a széria pedig nagyon pozitívan támogatja ezt” – idézte Horner szavait a Racefans.

Webber: Abu Dhabi ismét felütötte a fejét

Az Abu-Dhabi Nagydíj utáni események jutottak Mark Webber eszébe a költségvetési limit miatt kialakult vitát illetően. Mint az ismert, a hírek szerint két csapat, a Red Bull és az Aston Martin is szabálytalanul járhatott el ezzel kapcsolatban az előző esztendőben, emiatt pedig a csapatfőnökök, legfőképpen Christian Horner és Toto Wolff között jelentős szócsata alakult ki az elmúlt napokban. A korábbi F1-es pilóta a Channel 4 adásában mondta el erről véleményét. „Abu Dhabi ismét felütötte a fejét. Horner úr nem boldog, mivel ez egy nagyon jelentős ügy, ami kihat a tavalyi évre, az ideire, de valószínűleg még 2023-ra is, mert az autókat az alapján tervezik majd, hogy mekkora volt az előző költségvetésük” – mondta Webber.

Leclerc pole-pozícióinak több mint felét a Red Bull váltotta győzelemre

Borzalmas pole/győzelem aránnyal rendelkezik Charles Leclerc a Formula-1-ben: eddig 18 alkalommal szerzett rajtelsőséget, ám ebből csak négyszer kerekedett ki futamgyőzelem (miközben hátrébbról csak egyszer, az idei Osztrák Nagydíjon tudott diadalmaskodni, amikor a második helyről startolva vadászta le Max Verstappent). Viszont érdekesség, hogy a maradék 14 futamból összesen tízet nyert meg a Red Bull valamelyik versenyzője!

Verstappen vezeti a rangsort, aki összesen hétszer győzött olyan versenyen, amelyiken Leclerc indult az élről: 2019-ben Spielbergben, tavaly Monacóban (bár ott a ferraris végül nem tudott rajthoz állni, de övé lett volna az első rajtkocka), valamint idén Miamiban, Barcelonában, Bakuban, Le Castellet-ben és Monzában. Sergio Perez pedig három ilyen sikert tud felmutatni a 2021-es Azerbajdzsáni, valamint az idei Monacói és Szingapúri Nagydíjakkal (azaz a mexikói a győzelmeinek háromnegyedét úgy aratta, hogy Leclerc-é volt a pole). Rajtuk kívül egyébként Lewis Hamilton háromszor és Sebastian Vettel egyszer szerzett győzelmet a monacói első rajthelye kíséretében.

szing-2022-start-leclerc-pole-dppi

fotó: DPPI

Így nyert Bottas a legutóbbi Japán Nagydíjon

A szingapúri helyszínhez hasonlóan Suzuka is 2019-et követően tér vissza az F1-es versenynaptárba. A koronavírus-pandémia miatti kényszerszünet előtt Sebastian Vettel szerezte meg a pole-pozíciót Japánban, azonban hiábavaló volt az első sor kisajátítása az olaszoktól, a győzelem így is a Mercedesé lett, ahogyan zsinórban a hatodik konstruktőri vb-cím is. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Aki még ehhez hasonló tartalmakra kíváncsi, annak érdemes csatlakozni a Formula Retro nevű Facebook-csoportunkhoz.  

 

Az eddig utolsó F1-es pole Japánban: Vettel és a Ferrari

2019-ben rendeztek utoljára Japán Nagydíjat, akkor Sebastian Vettel futotta a leggyorsabb kört az időmérőn a Ferrarival. A belsőkamerás felvétel ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető - hangolódjunk ezzel az előttünk álló hétvégére:

pole_1

Valószínűleg a Japán Nagydíjat sem ússza meg eső nélkül az F1-es mezőny

A hétvégén három év után újra Suzukában fog versenyezni a Formula-1, az előrejelzések szerint viszont az időjárás nem biztos, hogy kegyes lesz a csapatokhoz és a versenyzőkhöz. Pénteken ugyanis minden jel szerint esőben kerülhet sor mindkét szabadedzésre – ami azért is lehet kellemetlen, mert épp a Japán Nagydíj második tréningje lenne az egyik, amelyen a Pirelli a 2023-as gumikat tesztelné a gyakorlás fél órával való meghosszabbítása mellett.

Szombaton az előrejelzések szerint napos idő várható Suzukában, vasárnapra azonban megint jósolnak záporokat a környékre: egyelőre még nem kérdőjeles, hogy a csapadék mikor érkezik meg a pálya környékére, de 70 százalék körüli eséllyel mondják azt a meteorológusok, hogy legalább részben vizes aszfalton zajlik majd a futam.

eso-f1

fotó: DPPI

Akkor és most: Verstappen több mint húsz év után ült vissza ugyanabba a Hondába

„Rendkívül különleges pillanat volt visszaülnöm ma abba az autóba, amelyikbe kisfiúként is beülhettem, amikor apám a Hondánál vezetett – főleg, ha ráeszmélünk az utóbbi néhány évben közösen elért sikerekre” – írta néhány fotó kíséretében a címvédés bebiztosítására készülő Max Verstappen. A képeken az látható, hogy a Red Bull pilótája még egészen kisfiúként, valamint most beül ugyanabba az autóba a Honda jóvoltából, amely gyártó részére az apja, Jos 1999-ben tesztpilótaként dolgozott.

MiniDrivers: Master Chief célkeresztjében Verstappen

Megérkezett a Szingapúri Nagydíj hat és fél perces összefoglalója a MiniDriverstől. Lássuk, miként szerezte szezonbeli második győzelmét Perez Miniéknél, miközben a HALO-videojátékból ismert Master Chief mintájú sisakjával Lando Norris célkeresztbe veszi Max Verstappent.

Vettel remek rajtja, Hamiltonék hibái, Zhou és Latifi ütközése – a legjobb szingapúri onboard videók

A vizes pálya gondoskodott róla, hogy bőven legyen miből válogatni a Szingapúri Nagydíj fedélzeti kamerás összeállításához – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-szing-video

Az IndyCarban térhet vissza Kimi Raikkönen

Egy erősen pletykaszintű, de egészen izgalmas forgatókönyv látott napvilágot a tengerentúlon: több forrás, mint a brazil UOL Sport arról ír, hogy Kimi Raikkönen 2023-ban újra versenyezhet, mégpedig az IndyCarban. A 42 éves Formula-1-es világbajnok, aki idén NASCAR-futamon vett részt Watkins Glenben, állítólag előrehaladt tárgyalásban áll a Ganassi istállóval. Raikkönen a 48-as számú Chevrolet-t Jimmie Johnsonnal felváltva vezetné – a hétszeres NASCAR-bajnok múlt héten jelentette be, egyik szériában sem vállal teljes szezont a jövőben.

A hírek szerint Johnson az öt oválversenyen szerepelne, Raikkönen pedig maradék 12 fordulón, az épített és utcai versenypályákon. Egy fontos akadály azonban van: állítólag Raikkönen felesége, Minttu nem rajong az ötletért, a Ganassi táborában mégis nagy a bizakodás, hogy a finn csatlakozik hozzájuk jövőre.

Formula-1-es világbajnokként utoljára Fernando Alonso szerepelt az IndyCarban 2020-as indianapolisi rajtja során, szezonra pedig Emerson Fittipaldi vállalkozott 1996-ban, mikor sérülés miatt még az év vége előtt visszavonult.

A színjáték vége: ismét megjelennek a Honda-logók a Red Bullokon és az AlphaTaurikon

Ugyan senki előtt nem volt titok, hogy a Red Bull idén is a Honda motorjait használja és a japánok komplett F1-es részlegét csak átcímkézték erre az évre, most mégis ismét hivatalossá teszik az együttműködésüket a felek. A Japán Nagydíjon ugyanis ismét ott lesz a Red Bull és az AlphaTauri autóin is a Honda logója, ezt jelentették be az érintettek - hozzátéve, hogy Sergio Perez lesz a Honda versenyzői akadémiájának nagykövete is. Ezzel beismerték a nyilvánvalót: eszük ágában sem volt szakítani egymással 2021 végén, a motorszabályokkal kapcsolatos politikai harc miatt viszont ezt a látszatot kívánták meg akkor a Red Bull érdekei. A HRC továbbra is jelentős munkát végez a csapatnak és nemrég az is kiszivárgott, hogy tárgyaltak egymással a 2026 utáni folytatásról is.

-00122024_016

fotó: dppi

Sajtóhírek szerint mégsem olyan nagy a Red Bull szabálysértése

A Daily Mail és a Sky Sports is arról számolt be saját információi alapján, hogy a Szingapúrban megszellőztetett csalásvádak annyira mégsem súlyosak a Red Bull-lal szemben, mint elsőre tűnt. A brit lapok úgy tudják, hogy ugyan valóban túlcsúszott a költséghatáron Christian Horner csapata, de nem jelentős összeggel, csak nagyjából egymillió fonttal, amit az energiaitalosok könyvelési hibákkal magyaráznak – állításuk szerint olyan tételek szerepeltek még a kiadásoknál, mint például idő közben elküldött munkavállalók bére. 

Szingapúrban a Mercedes és a Ferrari képviselői is deklarálták, hogy több tizedmásodperces előnyt jelenthet egy autónak az, ha a csapat túllépi a költséghatárt, így feltételezhető, hogy ha amennyiben az FIA valóban csak egy ejnye-bejnyével sújtja a Red Bullt, akkor itt még nem ér véget a szópárbaj. Az elmúlt hétvégén szinte minden csapat egyöntetú véleményt fogalmazott meg a kérdésben, hozzátéve, hogy a szőnyeg alá söprés veszélyes precedenst jelenthet a későbbiekre nézve.

Információk szerint az FIA jelentése valamikor a mai nap folyamán láthat napvilágot.

-00122040_389

fotó: dppi