DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 15. kedd

Sainz reagált a tegnapi bűncselekményre

Carlos Sainznak nem csupán a harmadik helyét kellett megvédenie tegnap, hanem az óráját is: mint korábban beszámoltunk róla, a spanyol versenyzőt tegnap este Milánóban megtámadták, és megfosztották méregdrága karórájától, de járókelők segítségével sikerült visszaszereznie azt. Sainz ma a közösségi médiában írt az esetről:

„Ahogy sokan tudjátok, tegnap egy sajnálatos incidenst kellett átélnünk Milánóban. A legfontosabb, hogy mindannyian jól vagyunk, és ez csak egy kellemetlen történet marad. Köszönöm mindenkinek, aki segített tegnap, a milánói rendőrségnek a gyors intézkedésért, és hálás vagyok minden üzenetért” – írta a tegnap monzai futam egyik hőse az X-en.

sainz-zandvoort

A hidrogén lehet az F1 jövője az Alpine szerint

A Formula-1 következő motorszabály-változása 2031-től esedékes, és jelenleg nagy kérdés, a fenntartható üzemanyaggal hajtott hibrid erőforrásokat milyen formula követi majd. Az Alpine álláspontja szerint az elektromos motorok még nem lesznek annyira hatékonyak bő tíz év múlva, hogy a teljesítményszintet fenntartva a hibridek helyét átvegyék, ezért a hidrogénhajtás lehet az alternatíva – ezt az opciót a gyártó jelenleg tanulmányozza.

„A teljesen elektromos motor talán 15 év múlva lehet megoldás, de a következő egy vagy két szabályciklusban nem tartom valószínűnek” – mondta az Autosportnak Laurent Rossi, a márka vezérigazgatója. „A hidrogén, még ha nem is teljesen tiszta, tisztább a hagyományos üzemanyagnál. Emellett bőven van belőle, míg az organikus vagy szintetikus üzemanyagot az ellátás és ellőállítás költsége korlátozza. Ráadásul egy tényezőt fenntart, mégpedig a hangot. Talán húsz év múlva az új generációt egyáltalán nem fogja érdekelni, mert megszokják a néma autókat az utcán, de jelen pillanatban ez is kell a show-hoz.”

Rossi szerint az Alpine-nak bizonyítania kell a döntéshozók számára, hogy a hidrogén járható út. Ezért ha az elmélet működik, a márka gyakorlatban is kipróbálhatja a hidrogénhajtást, például a Le Mans-i 24 órás 56-os garázsának formájában, vagy a Nürburgringen egy hidrogénhajtású közúti autóval.

A Formula-E világbajnoki címe után sem lát visszautat az F1-be Vandoorne

Stoffel Vandoorne két évet töltött el a Formula-1-ben a McLarennél, ám túl sok babér nem termett számára az akkor jobbára küszködő wokingiaknál. Azóta a sportautózásban és mindenekelőtt a Formula-E-ben találta meg a számítását a belga, aki a Mercedes színeiben világbajnoki címet szerzett a nemrég véget ért szezonban. Vandoorne a második rangos bajnoki titulusa (2015-ben a GP2-ben ért fel a csúcsra) sem érzi úgy azonban, hogy van visszaút számára az F1-be, de ez nem is nagyon foglalkoztatja őt:

„A Formula-E jelenti a jövőmet. Két éven át szerepeltem a Formula-1-ben 2017-ben és 2018-ban, de nem érzem úgy, hogy újra ott fogok versenyezni. De soha ne mondd, hogy soha: a világ egy furcsa hely. Bármi lehetséges, de személy szerint nem ez jár a fejemben. Nem gondolok arra, hogy vissza kell jutnom egy F1-es ülésbe” – mondta el a pilóta a Daily Starnak adott interjúban. Vandoorne jövője még a Formula-E-ben sem tisztázott, hiszen a Mercedes kiszállt az elektromos sorozatból, a csapatot átvevő McLaren pedig már jelezte, hogy sem rá, sem Nyck de Vriesre nem tart igényt. A pletykák szerint a belga a DS Penske formációnál köthet ki 2023-ban.

vandoorne-fe-vb-dppi

Quartararo Spielbergben megmutatta, miért érdemli meg az újabb világbajnoki címet

Ugyan Francesco Bagnaia van a leginkább lendületben a MotoGP-ben, hiszen már zsinórban a harmadik győzelmét aratta, az Osztrák Nagydíjon mégis Fabio Quartararo nyújtotta talán a legkomolyabb teljesítményt – hogy miért, arról a Formula Motocast futamértékelőjében is beszéltünk 38:22-től:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Montoya Leclerc-re fogadna a Belga Nagydíjon

Juan Pablo Montoya nemrég hosszasan értékelte a 2022-es Formula-1-es szezon eddigi alakulását, de egyúttal azt is elárulta, hogy szerinte Charles Leclerc lehet a favorit a most hétvégi Belga Nagydíjon: „Charles-ra tenném a pénzem. Általában Maxra fogadnék minden versenyen, de ez a pálya a Ferrarinak kedvezhet. Gyors pályáról van szó, és elég jó a tempójuk. Úgy gondolom, a Red Bullnak is jó a tempója. Ez egy jó pályája lehet Checónak is, ő is nagyon jól teljesíthet” – fogalmazott a kolumbiai ex-F1-es a VegasInsidernek.

Montoya azt is elmagyarázta, miért számít Ferrari-diadalra Spában: „Vannak olyan pályák, mint a budapesti, amely nagyon nehéz, rendkívül technikás, így nehéz összeraknod a jó köridőt. Miközben Spa lendületesebb, sokkal könnyebben jön a köridő. Szóval szerintem Checo ott lesz, Max is ott lesz. De ha most kellene fogadnom, akkor talán Charles-ra tennék a Ferrarival.”

leclerc-dppi-hun-1

fotó: DPPI

Horner védett státuszt adna a történelmi pályáknak

Miközben egyre több új helyszín csatlakozik a Formula-1-es versenynaptárhoz – idén Miami került be a körforgásba, jövőre Las Vegas és Katar fog –, ez együtt jár azzal, hogy néhány klasszikus pálya viszont kikerülhet a menetrendből. A Francia Nagydíj kiesése gyakorlatilag garantált 2023-ra, de akár a Belga Nagydíj is veszélyben lehet, főleg abban az esetben, ha sikerülne tető alá hozná a Dél-afrikai GP-t Kyalamiban. A sportág több szereplője is méltatlankodásának adott hangot, hogy egyáltalán felmerülhet Spa elvesztése – hozzájuk csatlakozott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is, aki védettséget adna a belga pályának és még két történelmi helyszínnek:

„Spa, egyértelműen… ez az egyik történelmi verseny” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „Monza, Silverstone és Spa: ezek a nagy és történelmi helyszínek, ezeket be kellene betonoznunk a naptárba és megvédenünk őket. Nagyszerű, hogy jönnek új események és van érdeklődés. De szükség van erre a történelmiségre is. Olyan, mintha Wimbledon nélkül rendeznék az ATP Tourt. Ezek részesei a történelmünknek, a DNS-ünknek. Nyilván el fogjuk mondani a véleményünket, de végső soron meg kell bíznunk azokban, akik ezt az üzletet futtatják.”

spa-2021-f1-dppi-2

Öt drámai pillanat a Belga Nagydíj történetéből

A Formula-1 készített videós összeállítást a hétvégi Belga Nagydíjra készülve: felidézték Ayrton Senna és Nigel Mansell 1987-es ütközését, Max Verstappen szenzációs 2015-ös előzését, Mark Webber 2011-es, Fernando Alonso elleni megmozdulását az Eau-Rouge-ban, Michael Schumacher és David Coulthard 1998-as balesetét, valamint azt, amikor 2001-ben Ralf Schumacher Williamse az emelőn maradt.

A videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_29

Andrettiék nem viccelnek: 200 millió dolláros új főhadiszállást építenek

Közleményben jelentette be az Andretti Autosport anyavállalata, az Andretti Global, hogy rövidesen új főhadiszállás építésébe kezdenek. A tervek szerint a beruházás 200 millió dollárból valósulna meg az Indiana államban található Fisherben, ahol 53 ezer négyzetméteren húznák fel a létesítményt, amelytől 500 új munkahely teremtését várják.

A bejelentés érdekessége, hogy az Andretti úgy fogalmazott, hogy a jelenlegi autósportos szerepvállalásaik és az Andretti Technologies kutatás-fejlesztései mellett az „esetleges jövőbeli tevékenységeknek” is az új főhadiszállás adná a központját. Nem nehéz úgy értelmezni mindezt, mint egy üzenetet a Formula-1 irányába, hogy nagyon is komolyan gondolják a beszállást. Mario Andretti, a csapatot irányító Michael Andretti apja néhány hónapja adta hírül, hogy fia dolgozik az F1-es csatlakozáson – igaz, eddig igencsak vegyes a fogadtatása az esetleges érkezésüknek a meglévő istállók részéről.

andretti-hq-1

Mi változott Spában?

Anthoine Hubert halálos balesete óta szorgalmazták a versenyzők, hogy változtassanak a Spa-Francorchamps-i pálya bizonyos területen, hogy biztonságosabbá váljon, mert az Eau-Rouge és a Raidillion esetében az iszonyatos tempó mellett a kanyarok beláthatatlansága óriási veszélyt hordozott magában azzal, hogy a gumifalak is közel voltak az aszfaltcsíkhoz, így ha valakivel történt ott valami, simán visszapattant az útra, ahol a padlógázzal érkező többiek nagyon nehezen reagálhattak minderre.

Ennek érdekében erre az évre meg is lépték a szükséges biztonsági változtatásokat Belgiumban. Most már a Raidillon mindkét oldalán jóval nagyobb, szélesebb a bukótér, hátrébb kerültek a falak, így sokkal kisebb az esélye a „visszapattanós” baleseteknek, több helyük van az esetleges balesetet szenvedő versenyzőknek lelassulni a falig, illetve jóval nagyobb távolságot kellene „visszapattanniuk”.

Ezen felül az 1-es kanyar (La Source) bukóterét is átalakították, szélesebb lett és kavicságyat telepítettek oda, illetve ugyanez a két művelet történt a Kemmel utáni kombinációval és a Blanchimont-nal is. A 11-es, „név nélküli” kanyar az F1 számára nem változott, de motorversenyek rendezésére alkalmas új vonalvezetést is kapott ez a rész. Ezen felül öt kanyart is újraaszfaltoztak, mert a téli árvíz tönkretette a pálya bizonyos részeit.

279863723_1147237902484732_3268208750573152449_n

fotó: Circuit de Spa-Francorchamps

A Hyundai WRC-csapatát vezetheti a Francia Nagydíj igazgatója

A WRC-s berkekben legjobb forrásokkal rendelkező Dirtfish számolt be arról, hogy információi szerint Eric Boullier lehet a Hyundai WRC-csapatának új főnöke. Az istállónál komoly válság alakult ki az utóbbi egy évben, az anyacég rendkívül későn adott zöld jelzést az idén januárban debütáló hibrid Rally1-es autó fejlesztésének, emiatt lemaradásban vannak a Toyotához képest, ráadásul a tavalyi, csalódást keltő idény után elköszöntek Andrea Adamo csapatfőnöktől. A helyére átmenetileg Julien Moncet került, aki az erőforrások és a hajtáslánc fejlesztéséért felelős vezető volt és maradt is, így viszont tulajdonképpen csapatfőnök nélkül dolgozott a gárda – elő is került már többször, hogy gyakorlatilag azt sem tudják, hogy a következő futamukon ki vezeti majd őket. A sztárpilóták elégedetlensége a sehova sem tartó projekt és a gyenge autó miatt is folyamatosan nőtt, bár Ott Tanak extra kockázatot vállalva megnyerte az előző két futamot, így feljött a második helyre az egyéni pontversenyben – de csapattársával, Thierry Neuville-lel is összezördült kicsit Belgiumban, valamint azt is kimondta, hogy nem Moncet a megfelelő csapafőnök.

A Dirtfish úgy értesült, hogy a korábbi McLaren-vezér Boullier veheti át az irányítást, miután az eddig a Francia Nagydíj igazgatójaként dolgozó szakember alól kihúzták az F1-es futamot, a Paul Ricardon nem lesz verseny a közeljövőben. Boullier-vel kapcsolatban felpörögtek a szóbeszédek az Ypres Ralin, de a Hyundai Motorsport egyelőre nem erősítette meg az értesülést – nem mellesleg az egész sportrészleg élén is változás történt még áprilisban, Scott Noh helyét Sean Kim vette át, úgy fest, hogy csak most jutottak el a WRC-csapat gondjainak kezeléséig.

-00119011_281

fotó: dppi

 

Videó: Mennyire is meredek az Eau Rouge?

Hát annyira, hogy a mclarenesek leálltak pacsizni egyet, ezalatt pedig legurult a kerekes bőrönd a kanyar tetejéről.

 

Nézni is fáj, ahogyan Russell erősít

"Akkor a mai tervünk az, hogy 30 kilónyi súlyt aggatunk a nyakamba" - írta ki Instagram-videója mellé George Russell, a Mercedes pilótája, akinek edzésmódszerétől még annak is megfájdul a nyaka, aki csak nézi.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

 

Bejelentette első Formula-E-pilótáját a McLaren

A következő szezontól a McLaren is csatlakozik a Formula-E mezőnyéhez, méghozzá az elmúlt két idényben világbajnoki címig jutó, de kiszálló Mercedes alakulatának átvételével. Azt már korán bejelentették, hogy nem tartanak igényt Stoffel Vandoorne és Nyck de Vries szolgálataira – hiába nyertek mindketten világbajnokságot az elektromos szériában. Most az is eldőlt, hogy az egyik autójukat a korábbi pletykáknak megfelelően René Rast fogja vezetni. Az Auditól több mint egy évtized után távozó német pilóta nem fog unatkozni a jövőben, hiszen a minap jelentették be, hogy a BMW-nél is versenyezni fog: bár a szériát ott nem árulták el, de vélhetően az LMDh-projektben jut szerephez.

Rast elmondta: a McLaren név mindig is vonzó volt számára, és megtiszteltetésnek érzi, hogy a wokingiakat képviselheti a Formula-E-ben. Ahol egyébként van tapasztalata, hiszen nagyjából másfél szezont ott is teljesített az Audival, és szerzett dobogós helyezéseket is a háromszoros DTM-bajnok. Rast leigazolása csak abból a szempontból meglepő egyébként, hogy a McLaren eleve több versenyzőt szerződtetett már úgy, hogy nem derült még ki, melyik bajnokságban fogják indítani őket: a legjobb példa erre Felix Rosenqvist esete, aki jelenleg az IndyCarban szerepel náluk.

rast-mclaren-1

Vettel és Verstappen minden idők legjobb hat F1-ese közt van az exversenyző szerint

A Formula-1-ben 70-es években aktív Hans-Joachim Stuck elárulta, mely pilótákat tart minden idők legjobbjainak. A hatos rövid névsorban szerepel két név, amelyet a többség talán nem venne be ennyire szűk körbe:

„Sebastian Vettelnek helye van az én listámon, egyértelműen a történelem hat legjobbja közé tartozik. Azok után, amit elért, ugyanabban a ligában van, mint Michael Schumacher, Ayrton Senna, Jackie Stewart, Lewis Hamilton és Max Verstappen” – közölte a rövid névsort az Eurosportnak nyilatkozó Stuck.

„Vettel négy világbajnoki címet nyert, abszolút topversenyző. De már nincs nyertes autóban, és érthető, hogy ki akar szállni, mielőtt méltatlan eredményeket érne el” – beszélt a németről Stuck. A talán még meglepőbb választást, Verstappent is megindokolta: „Max rendelkezik egy kvalitással, melyet Senna is mesteri szintre fejlesztett, ő fékez a legkésőbb. Pillanatnyilag senki nincs, aki a nyomába érhet. Az ő képességeivel kérdés nélkül a legjobb versenyzők egyike.”

Formula-E: Kicseréli pilótapárosát a Nissan

Teljesen megújult felállással vág neki a 2022/23-as szezonnak a Nissan, amelyet az e.dams felvásárlása után már teljesen önálló gyári formációként kezd meg. A korábbi bajnok, Sebastien Buemi, valamint Maximilian Günther egyaránt távoznak a csapattól, a helyükre két jóval kevesebb Formula-E-rutinnal rendelkező versenyző, Norman Nato és Sacha Fenestraz érkezik. A visszatérő Nato egy szezonban volt a mezőny állandó tagja, 2021-ben egy versenyt nyert Berlinben a Venturival. Fenestraz háta mögött egyetlen FE-szereplés áll, Szöulban a második versenynap ugrott be a Dragonhoz Antonio Giovinazzi helyére. Rá Japánban figyelt fel a Nissan, ahol a Super Formulában és Super GT-ben is futamot nyert idén.

A bajnokság alapembere, Sebastien Buemi a széria indulása, 2014 óta volt az e.dams tagja, előbb Renault-ként, majd Nissanként: 2015/16-ban megnyerte a bajnoki címet, háromszor pedig ezüstérmes lett, utolsó két szezonja azonban messze elmaradt a korábbiaktól. Ő várhatóan az Envision Racingnél folytatja, míg a Nissannál egyetlen (szintén sikertelen) szezont töltő, korábban háromszor győztes Maximilian Günther jövője kérdéses a sorozatban.

Red Bull-akadémista Gasly helyén a belga szabadedzésen

Az AlphaTauri lehetőséget ad a Red Bull juniorprogram egyik tagjának: Liam Lawson vezetheti Pierre Gasly autóját a Belga Nagydíj első 60 perces szabadedzésén. Az új-zélandi pilóta eddig három Formula-2-es versenyt nyert, jelenleg nyolcadik a másodosztály értékelésében, teszten pedig már vezetett F1-est, 2021-ben Abu Dhabiban az AlphaTaurit.

Beültetésével a csapat eleget tesz az újoncokra vonatkozó szabálynak, amely szerint a szezon során két szabadedzést kell átadni legfeljebb két nagydíjon részt vett versenyzőnek – pénteken az első alkalmat pipálja ki az istálló.

Zendeli helyettesíti az eltiltott Caldwellt Spában

A Campos Racing bejelentése szerint Lirim Zendeli foglalja majd el a 12 büntetőpontot összegyűjtő Olli Caldwell ülését az F2-es bajnokság hétvégi megmérettetésén Spában. A visszatérő német pilóta tavaly hat versenyhétvégén állhatott rajthoz az MP Motorsport színeiben, pénzügyi okok miatt azonban a szezon közben távozott. 

„Nagyon izgatott és boldog vagyok amiatt, hogy ismét F2-es autót vezethetek” – idézi Zendelit a MotorsportWeek.com. Már egy éve, hogy utoljára szerepelhettem a sorozatban, ezért nagyon várom az új élményt. Nagy kihívás lesz Olli helyét átvenni, de igyekszem majd a lehető leggyorsabban megtalálni a határokat.”

Caldwell a Hungaroringen pályaelhagyás miatt kapta az automatikus eltiltást maga után vonó 12. büntetőpontot, ezzel a silverstone-i hétvégét kihagyó Amaury Cordeel után a második olyan versenyzője az idei F2-es szezonnak, aki elérte az eltiltáshoz szükséges pontmennyiséget. A brit pilóta várhatóan Hollandiában térhet majd vissza az F2-esek mezőnyébe.

Szélsőségektől mentesen választott gumit a Pirelli Belgiumra

Több idei versenyhez hasonlóan a Pirelli ezúttal is otthon hagyja a legpuhább C5-es, és a legkeményebb C1-es keverékeket. A gyártónak friss tapasztalata van a belga pályáról, hiszen júliusban a 24 órás versenyen vettek részt, ahol GT-osztályú versenyautókhoz szállítottak abroncsokat és megvizsgálhatták az új aszfalttal ellátott kanyarokat. Mario Isola, a Pirelli motorsportért felelős igazgatója így nyilatkozott: „Idén talán a legnagyobb változáson ment keresztül a pálya és környezete, mióta gumiszállítóként részt veszünk az F1 modernkori történetében. Öt kanyart részben vagy egészben új aszfalt borít, ahonnan szerencsére még mintákat is tudtunk venni. A versenyzőknek jobban kell figyelniük a pálya határaira, mert nagyon éles kavicsok kerültek a bukóterekbe. A változtatások ellenére Spa történelmi jellege nem változott, a hagyományos kihívások izgalma megmaradt” – árulta el a szakember. 

Elképesztő helyet csinált magának egy néző a belgiumi WRC-futamon

Az Ypres Ralin gondolta úgy egy néző, hogy a legjobb és legbiztonságosabb módja a verseny nézésének az lehet, ha a villanyoszlopok magasságában beemeli magát a pálya fölé a traktorjáról. A verseny beszámolója itt olvasható!

fotó: Rally Troll

300489667_583163036543114_7245477936203557814_n

Két újonc is elismerte: aligha lesz maradásuk a MotoGP-ben

Az Osztrák Nagydíj péntekjén jelentették be, hogy a Tech3 hivatalosan Gas Gas név alatt fogja 2023-tól indítani a KTM versenygépeit, ezáltal papíron egy új márka – de nem új gyártó – csatlakozik a MotoGP mezőnyéhez. Az is kiderült, hogy az egyik versenyzőjük Pol Espargaro lesz, a másik ülés sorsa azonban még nyitott: bár sokan Remy Gardner maradását várják, miután Raul Fernandez kapcsán már eldőlt, hogy távozik az osztrákok kötelékeiből, a KTM vezetősége még nem tett le arról, hogy házon belül tartsák Miguel Oliveirát, aki elsőre elutasította a Tech3-s ajánlatot korábban. Hogy van esély arra, hogy a portugál mégis igent mondjon, Gardner szavai engednek következtetni, aki a vasárnapi futam után elismerte, hogy nem áll jól a szénája a királykategóriában maradást illetően: „Nem, valóban nem. A MotoGP-ben nem úgy fest, hogy lenne bármi” – idézi a tavalyi Moto2-es világbajnokot a The Race.

gardner-motogp-dppi-1

Gardner számára az RNF Aprilia lehetne opció, ahova a várakozások szerint Fernandez is igazol majd, s amellyel amúgy Oliveirát is szóba hozták. Papíron Razlan Razaliék gárdájánál maradhatna Darryn Binder is, de a Moto3-ból felhozott dél-afrikai sem tagadta, hogy erre nincs sok sansz: „Jelenleg abban bízom, hogy a Moto2-be tudok menni, mert úgy tűnik, a MotoGP már nem opció. Nem egészen tudom, hova mehetek. Várom, hogy a menedzserem előálljon nekem néhány ajánlattal, én pedig ki fogom választani a legjobbat. Meglátjuk, mi történik” – fogalmazott az ifjabb Binder.

A történet érdekessége az, hogy akár az RNF Aprilia, akár a Tech3 Gas Gas ülését is foglalja el Oliveira, a másik helyre Gardner vagy Binder pályázhatna legjobb esélyekkel, de mindkettejük lemondó nyilatkozata arra utal, hogy más név is lehet a kalapban. Sajtóhírek szerint a KTM akár a jelenleg a Moto2-ben a vb-címért és harcoló és az összetettben az amúgy meg az LCR Hondával szóba hozott Ai Ogura mögött egyetlen ponttal álló Augusto Fernandeznek is lehetőséget adhat (a csapattárs Pedro Acosta MotoGP-s debütálására kevesebb az esély, ő első idényét futja a középső géposztályban, s maga is elismerte, hogy jobbat tenne még egy szezon tanulás a Moto2-ben).

darryn-binder-motogp-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az Audit a BMW-re cseréli a DTM háromszoros bajnoka

René Rast, a Porsche Supercup és a DTM háromszoros legjobbja – aki negyedik német túraautós bajnoki címéért harcol, jelenleg harmadik az összetettben – meglepetést keltett múlt héten, mikor bejelentette: 2023-ra érvényes szerződéséből kilépve 12 év után távozik az Audi kötelékéből, amely márkával pályafutása legnagyobb eredményeit elérte.

Hétfőn bejelentették, hogy Rast rivális német márkához igazol, és a BMW gyári versenyzőjeként folytatja a következő szezonban. A közlemény nem tér ki arra, hogy a Mindenben született 35 éves pilóta melyik szériában szerepel, de a Motorsport.com szerint a márka LMDh-csapatában látjuk, amely jövőre az IMSA-ban versenyez, 2024-ben pedig a WEC-be lép tovább. Kapcsolódási pont, hogy a BMW gyári csapata a világbajnokságon a szintén Auditól átpártoló WRT lesz, amellyel Rast a múltban többször szerepelt GT-bajnokságokban, sőt idén is versenyez velük az LMP2-ben. A német BMW-s teendőivel megosztva várhatóan a McLarennel is szerepelni fog a wokingiak új Formula-E-csapatában.

Rast elmondta, a sikeres audis évek után új kihívást keresett, a BMW-hez pedig gyakorlatilag visszatér: első lépéseit a motorsportban közel 20 évvel ezelőtt a német Formula BMW-ben tette meg.